abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56206441
Welkom (terug) Razztwizzle
Succes
pi_56206468
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:49 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik kan het zo moeilijk inschatten, gewicht...het was een nogal dunne maar wel iets van 30 cm lang.

hmm...dat klinkt eh..apart
lekker
pi_56206613
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:51 schreef Miss_S het volgende:

[..]

lekker

Volgens mij is het hier nu zeldzaam druk! Ook wel logisch: het is januari, goede voornemens... al las ik vandaag in de krant dat de meeste mensen nu alweer van die voornemens zijn afgestapt.
Not me though; ik hou het nog wel een tijdje vol.
pi_56206716
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:57 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Volgens mij is het hier nu zeldzaam druk! Ook wel logisch: het is januari, goede voornemens... al las ik vandaag in de krant dat de meeste mensen nu alweer van die voornemens zijn afgestapt.
Not me though; ik hou het nog wel een tijdje vol.
Ja dat zie je inderdaad elk jaar, wel grappig
Zeker diegene die hier komen met dieten
pi_56206832
Ik vind januari trouwens wel een bar onmotiverende maand voor goede voornemens. Koud, regenachtig, veel te veel eten over van de feestdagen, en dan heb ik in mijn familie ook nog eens een heleboel verjaardagen . Ik begon ook echt slecht dit jaar, en niet alleen op afval-vlak! Maar na die verjaardagen met tantes die zeuren dat ze te dik zijn, maar die onderwijl wel een enorm stuk taart met slagroom naar binnen proppen, om daarna te gaan miepen tegen hun mannen over de calorieën in bier en japanse mix ging er bij mij een knop om .
pi_56207354
Mijn vader kwam vandaag met een weetje: vandaag is de 'zwartste' dag van het jaar, weet niet wie dat heeft uitgeroepen, maar dat zou officieel zo zijn ...

- Het regent, prutweer
- Het is nog steeds vroeg donker, weinig licht
- Mensen komen erachter dat er niets terecht is gekomen van hun voornemens (veel mensen dan)
- Mensen komen erachter dat de maand nog niet voorbij is, maar hun salaris wel op

- Het duurt nog zo vreselijk lang voordat het vakantie is, maar wel overal advertenties over zon (maar die was niet officieel, heb ik zelf toegevoegd, de 4 hierboven horen bij het officiele rijtje)

Ideale moment voor een stevige winterdepressie dus

En welkom Razztwizzle (moest even spieken voor je naam, kon het niet meteen onthouden enzo ... )
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56207390
Mijn salade was met asperge-tips, tomaat, ui, paprika en een gepocheerd eitje. Dressing met mosterd en frambozenjam en olijfolie.
Daarna kalkoen met een beetje pepersaus en broccoli, rode ui en courgette.

Zo nu nog wat citroenijs.
pi_56207539
Klopt, Chico, stond ook in de Dag van vandaag. Het is vandaag Blue Monday, en dat is te berekenen met een bepaalde formule
Ik voel me wel ok vandaag maar het druilerige pestweer helpt niet echt mee ofzo.
quote:
Vandaag is de zwartste dag van het jaar

21-01-2008 | Door: Esma Linnemann
Het weer, kerstschulden en niet nagekomen nieuwjaarbeloften: 21 januari is verschrik-ke-lijk.
Vandaag wordt een echte rotdag. We voelen ons somber, weinig gemotiveerd en hebben nauwelijks plezier in de dingen die we doen. Althans, als we Dr. Cliff Arnall moeten geloven. Deze Engelse psycholoog heeft een formule ontworpen, waarin alle factoren voor de ultieme rotdag zijn opgenomen: de weersomstandigheden, met Kerst gemaakte schulden, niet nagekomen nieuwjaarsbeloftes en een lage algehele motivatie. Met een beetje rekenwerk komt Arnall op 21 januari als de verschrikkelijkste dag van 2008.

Arnall ontketende een rage in Engeland toen hij in 2005 voor het eerst zijn voorspelling deed. De kranten stonden vol met Blue Monday. Maar er was ook kritiek: andere wetenschappers uit het veld vonden zijn formule niet wetenschappelijk. Want hoe bereken je de exacte dag van Blue Monday, en wat betekenen waarden als ‘lage motivatie’? Ook in Nederland wordt Arnalls formule met scepsis ontvangen. Zo noemt geluksprofessor Ruut Veenhoven van de Erasmus Universiteit Rotterdam Arnalls theorie ‘ flauwekul’. Arnall trekt zich niets aan van de kritiek. ‘Ik heb mijn formule juist pseudowetenschappelijk opgesteld, zodat iedereen zich ermee kan identificeren, en niet alleen een paar wetenschappers. Het gaat mij er om aandacht te vestigen op somberheid, want dat is een steeds groter probleem in de westerse maatschappij.’
Beat Blue Monday
Arnall verzamelde gegevens van de meer dan tweeduizend mensen die hij interviewde. Uit deze gesprekken blijkt dat ondervraagden vaak een hekel hebben aan maandag, en tegen het einde van januari kampen met de teleurstelling van niet nagekomen nieuwjaarsbeloftes. ‘Mensen beloven zichzelf met oud en nieuw: ik ga afvallen, stoppen met roken, aardiger doen. Maar na een paar weken valt de motivatie weg, en denken mensen: wordt het dan weer precies zo’n jaar?’ Gecombineerd met een krappe portemonnee is de derde week van januari meestal het somberst, met als absoluut dieptepunt dus vandaag.

Maar Cliff Arnall wil krantenlezend Nederland geenszins een dip aanpraten. ‘ Mijn motto is: beat Blue Monday. Dat kun je doen door een kopje koffie voor je collega te halen, een oude vriend weer eens te bellen en aardig te zijn tegen een vreemde. En schrijf vijf dingen op waar je in jouw leven niet zonder kunt’, voegt Arnall er aan toe, ‘Zoveel mensen laten zich leven door verwachtingen van anderen, maar het gaat om wat jij nodig hebt.’
Samba
Zijn boodschap is inmiddels opgepakt in Engeland. Verschillende kantoren zijn vandaag ingericht als strand, waar medewerkers aan cocktails kunnen lurken en de samba kunnen dansen. In Nederland juicht Het Trimbos-instituut Arnalls initiatief toe. Woordvoerder Heleen Riper: ‘Er zijn zoveel dingen die je kunt doen om een depressie of een dip tegen te gaan, zoals sporten of iets leuks doen. Los van de vraag of de formule wetenschappelijk iets betekent, vind ik het geweldig dat Arnall zo de aandacht vestigt op mentale gezondheid.’
pi_56207964
Mijn vakantie begint morgen alweer
Maar pas over 10 dagen echt op vakantie.

Net trouwens nog griekse yoghurt met honing op, zometeen nog maar eens een kiwi zoeken...
  maandag 21 januari 2008 @ 21:42:03 #210
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56209127
Wow zeg, zit ik ook eens een weekend begraven onder de boeken, is er bijna weer een heel topic vol. Ow, en het begraven zitten onder boeken heeft geholpen, ik heb vanmiddag een werkstuk op tijd kunnen inleveren en ik was er ook nog eens redelijk tevreden over. Jeuh.
Op afvalgebied had ik het dit weekend wat moeilijk. Zaterdagavond ging ik namelijk met familie en vriendlief uit eten. En dat was niet zomaar uit eten, maar het was een thema-avond (middeleeuws) met acteurs die tussen de tafeltjes doorlopen en muziek en onbeperkt eten en drinken... Ik heb het weten te beperken tot 2,5 glaasjes wijn, zalm bij het voorgerecht, zalm en kipfilet als hoofdgerecht met daarbij een paar aardappeltjes en veel zeer lekkere salade. Ow, en een bolletje ijs en vruchtjes als toetje... Best veel dus en daarna zat ik ongelofelijk vol. Maar ik was toch wel een beetje trots op mezelf dat ik bijvoorbeeld gekozen heb voor kipfilet in plaats van een grote spies met verschillende stukken vlees en satésaus enzo. Op zondag heb ik me weer extra goed aan mn Sonja Bakker gehouden en zelfs niet gesnackt toen ik 's nachts om half 4 nog steeds niet klaar was met mn werkstuk en wel hele erge honger had...

Ow, en belangrijk natuurlijk is dat ik vanmorgen op de weegschaal 2 ons lichter was dan vóór het weekend. Niet echt update-waardig, maar het 'geeft de burger moed'.
pi_56209308
Vandaag best gezond bezig hier Geen onzinnige tussendoortjes en als ik wel zin in iets had, gewoon een sinaasappel gepakt.
Morgen weer hard tegen de studie aan en intussen het huis een beetje netjes maken/houden.
  maandag 21 januari 2008 @ 21:49:30 #212
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56209310
Hier een lief en gezond plaatje voor de jarige Viking!
pi_56209448
Wat is het toch een lelijk beest maar ook wel weer schattig
  maandag 21 januari 2008 @ 21:59:56 #214
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_56209605
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:49 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Vind het er echt vies uitzien
KISSSSSSSSSSS
  maandag 21 januari 2008 @ 22:08:00 #215
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56209821
Vies? Lelijk? Dat is een heel lief egeltje ja! Tss. Hmpf.
pi_56210055
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:49 schreef egeltje1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Ben blij dat ik niet jarig ben zeg, wat een lelijk stekelvarkentje

Wel lief natuurlijk.....
pi_56210156
Zo'n middeleeuws themafeest lijkt me heel erg leuk, egeltje! En wat heb je je netjes ingehouden Ik denk dat ik dat niet zou kunnen op zo'n avond Super van je!

En bij dat egeltje denk ik alleen maar: wie heeft dat arme beestje op die appel gezet
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 januari 2008 @ 22:24:42 #218
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56210261

Zo, dit vind ik van jullie gemene commentaar op dat zeer schattige egeltje. Oké, hij is een dag vergeten anti-rimpelcreme op te doen...
pi_56210537
Jeetje wat gaat het hard zeg!

Ik ben weer terug van zwemmen Eerst een half uur BBB-training, toen een half uur aquarobics en toen ipv aquajogging 30 baantjes gezwommen ( in een half uur)

Woensdagavond weer en dan hoop ik echt vrijdagochtend ook nog te kunnen baantjeszwemmen, want 3 keer in de week heeft toch wel wat meer effect dan 2 keer in de week lijkt me

Volgende week is het open week, mag je gratis iemand meenemen, en dan gaat Peter misschien met me mee
pi_56210618
Heb echt elke avond megatrek. Ik moet blijkbaar echt heel erg afkicken van mijn oude eetgewoonten.
Hopelijk went mijn maag hier snel aan. Kan me wel heel goed beheersen, heb het gevoel er boven te staan zeg maar.
pi_56210690
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:37 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb echt elke avond megatrek. Ik moet blijkbaar echt heel erg afkicken van mijn oude eetgewoonten.
Hopelijk went mijn maag hier snel aan. Kan me wel heel goed beheersen, heb het gevoel er boven te staan zeg maar.
Eet je 's avonds na het eten dan helemaal niks meer? Dat zou ik nl echt niet volhouden, eet 's avonds altijd rond een uur of 8/9 nog wel een stuk fruit ( of als ik ben wezen zwemmen rond 10 uur) 's Avonds een stuk fruit nemen kan niet zoveel kwaad
pi_56210739
Dat egeltje is lief ... allebei ... maar ik vind die eerste wel zielig eigenlijk ... zo'n schattig net geboren speldenkussentje op een koude appel leggen ...
pi_56210757
Goed bezig, Sylvana

Ikzelf pas meer de NEAT-methode toe: heel actief zijn in het dagelijkse leven zet meer zoden aan de dijk dan een paar keer in de week sporten en de rest van de week op je kont zitten.
Natuurlijk is een combi van beiden nog beter, maar aan sporten heb ik echt een broertje dood.
pi_56210829
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:42 schreef cinnamongirl het volgende:
Goed bezig, Sylvana

Ikzelf pas meer de NEAT-methode toe: heel actief zijn in het dagelijkse leven zet meer zoden aan de dijk dan een paar keer in de week sporten en de rest van de week op je kont zitten.
Natuurlijk is een combi van beiden nog beter, maar aan sporten heb ik echt een broertje dood.
Tja, ik sport wel graag, en daarnaast probeer ik toch wel zoveel mogelijk te bewegen, zoveel als mn lichaam het toe staat tenminste. Vandaag ook weer 25 minuten gelopen van Peters huis naar het station bijvoorbeeld En 3 keer van/naar het station lopen is bij elkaar ook al weer een half uur
  maandag 21 januari 2008 @ 22:58:14 #225
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56211302
quote:
Op maandag 21 januari 2008 22:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Ben blij dat ik niet jarig ben zeg, wat een lelijk stekelvarkentje

Wel lief natuurlijk.....
Ik ben benieuwd wat voor beest jij voor je verjaardag krijgt van Egeltje .

Wij gaan in maart een weekendje weg met de familie, in een oudewets huis met slaapplaats voor 16 personen (dus allemaal in één huis) in de buurt van Den Bosch. Nu al zin in .
Niet meer actief op Fok!
pi_56211747
Ik vind het wel een schattig egeltje hoor!
Willen jullie het aub. niet over vakantie hebben, dat duurt nog zooooooo lang voor mij... *snif* En als ik het dan eenmaal heb ben ik er ook wel echt aan toe geloof ik!

Ben nu thuis en tja daar hebben ze veel vreten dus ik heb net, naast 2 mandarijntjes ook nog een klein zakje chips op en wat snoepjes... Qua calorieen valt het mee, maar als ik eenmaal begin ben ik moeilijk te stoppen met vreten, dat is eerder het probleem!
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 21 januari 2008 @ 23:20:11 #227
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56211935
ik ga eind januari een paar dagen naar valencia...
pi_56212092
Ik ben echt jaoers op al die mensen die op vakantie gaan of weekendjes weg ofzo. Hebben Peter en ik het geld niet voor

Ja, in mei gaan we een weekendje weg, maar dat is omdat Peter dan een voetbaltoernooi heeft, dus dat schiet nog niet echt op.
  maandag 21 januari 2008 @ 23:29:05 #229
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56212183
Valencia kost ¤30 voor het retourtje met het vliegtuig en dan nog ¤35 voor het hostel. Met vrienden. Dat valt dus nog mee.
pi_56212225
stedentrips heerlijk

begin december zijn mijn vriend en ik saampjes een weekendje York geweest

en dit jaar misschien berlijn nog even en vakantie wordt Ardennen als 't goed is
Ja doei.
pi_56212935
quote:

Ik ook maar ik zit nog 1,5 jaar vast aan een duur sportschoolabonnement. Kuch. Daar wil ik het verder niet over hebben . Maar mijn bewegingsplan voor morgen: vroeg op - lopen naar de sportschool - sporten - lopen naar 't station - fiets ophalen - terugfietsen naar huis (heuvelop, dat zet ook nog wel wat zoden aan de de dijk lijkt me ).

En dan donderdag weer - dan vind ik sporten wel lekker, na een drukke dag lesgeven 1,5 uur je helemaal kapot zweten en nergens aan denken. Maar me er toe zetten vind ik moeilijk! Tas inpakken. Fietsen. Omkleden. Douchen. Weer terugfietsen. Spul in de was. Volgens mij ben ik gewoon lui.
pi_56213182
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:25 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben echt jaoers op al die mensen die op vakantie gaan of weekendjes weg ofzo. Hebben Peter en ik het geld niet voor

Ja, in mei gaan we een weekendje weg, maar dat is omdat Peter dan een voetbaltoernooi heeft, dus dat schiet nog niet echt op.
Wij hebben er ook geen geld voor hoor. Maar wij zijn in oktober en december jarig geweest en we hebben gewoon aan iedereen geld gevraagd om op vakantie te gaan. We zouden eerst een week naar vrienden in Engeland gaan, dat ging helaas niet door. Daarom nu een goedkoop weekendje weg en dan hebben we nog wat geld over. Hopelijk kunnen we wat sparen en aangevuld met het verjaardagsgeld van de zomer nog een weekje weg. Maar we hebben ook een nieuwe koelkast, vriezer en schuurtje nodig..... We zien wel! We zijn in ieder geval afgelopen weekend weer lekker bijgekomen, dus dan kunnen we er wel weer even tegenaan.

Verder wil ik even dit rechtzetten Ik heb me niet in dit topic aangemeld omdat lijnen mijn nieuwjaarsvoornemen is. Het is nu gewoon de juiste tijd in mijn grote zelfverbeteringsplan en toevallig januari
Spoilers!
pi_56213268
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik geloof dat ik al eens mee heb gedaan hier, maar dat ik toen weer ben afgehaakt. Maar ik ga me tòch weer aanmelden, al is het alleen maar zodat er eens wat mensen mij toch kunnen motiveren wèl naar de sportschool te gaan .
Ik heb met de sportschool ongeveer hetzelfde. De motivatie niet kunnen vinden en altijd een smoesje voor mezelf verzinnen om niet te gaan. Ik heb nu een perfecte methode gevonden: ik zit bij een sportschool waar ik kom fitnessen op afspraak. Als je klaar bent vragen ze aan je wanneer je de volgende keer weer komt. Zo heb je echt een afspraak staan in je agenda en dan kan ik het voor mezelf weer niet maken om niet te gaan.
En nu ik er 2 maanden op vaste tijden mee bezig ben, geniet ik er echt van en het zit al helemaal in mijn ritme.
Spoilers!
  Vis een optie? dinsdag 22 januari 2008 @ 00:50:07 #234
70532 loveli
N
pi_56213957
quote:
Goed bezig, Sylvana

NEAT - dat klinkt als calorien verbranden terwijl je aan het opruimen bent?

* loveli is een sloddervos
crap in = crap out
pi_56216117
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 00:50 schreef loveli het volgende:

[..]

NEAT - dat klinkt als calorien verbranden terwijl je aan het opruimen bent?

* loveli is een sloddervos
Nopes, hier een artikel; het komt erop neer dat 'druk doen' gedurende dag meer effect op je gewicht heeft dan sporten. Het klopt ook wel; ik ben lui en zit het liefst lekker op de bank. En de mensen die ik ken die altijd wiebelen en huppelen ( ) zijn altijd slank terwijl ze niet weinig eten.
quote:
Neat way to lose weight

Tim Radford, science editor
Friday January 28, 2005
The Guardian

Don't just sit there. Think thin. Fidget. Sit up violently. Lounge around less. Burn more energy by stretching while you yawn. Get up and walk to the TV. You too can be a thin couch potato.
James Levine and his team at the Mayo clinic in Rochester, Minnesota, have just completed a 10-year study into what sorts the bone-idle thin from the most languid obese people.

The answer, they report in the US journal Science today, is Neat or non-exercise activity thermogenesis.

Neat, they say, is more powerful than pumping iron or running on the spot. Low Neat means obese people sit down on average 150 more minutes each day than even the laziest lean people.
"Our patients have told us for years that they have low metabolism, and as caregivers, we have never quite understood what that means - until today," said Dr Levine. "The answer is they have low Neat, which means they have a biological need to sit more. ...Our study shows that the calories people burn in their everyday activities - their Neat - are... more important in obesity than we previously imagined."

The decade-long study, which involved 150 people in total, required 20 volunteers - 10 thin, 10 obese - to wear special underwear that recorded their every movement. They were also given special meals and gave up all unauthorised snacks.

And then the scientists tried another regime. They made the thin volunteers consume an extra 1,000 calories a day, and they underfed the larger ones by 1,000 calories. Even when they lost weight, the naturally obese moved less, while the naturally thin walked and fidgeted more.

[ Bericht 0% gewijzigd door cinnamongirl op 22-01-2008 07:54:21 ]
pi_56216329
Ik ben ook wel voor dat NEAT
Al is sporten ook wel erg lekker, maar inderdaad, ik probeer zoveel mogelijk lopend en fietsend te doen en bezig te zijn. Ook gewoon omdat ik niet iemand ben om op mn kont op de bank te zitten
pi_56216627
Goedemorgen allemaal

Vanmiddag tentamen, en mijn vriendje blijft vanavond slapen
Weet nog niet wat ik ga eten voor ontbijt, denk iets van kwartk....
pi_56216674
Goeiemorgen

Gister hetzelfde gegeten als de dag ervoor (ongeveer) en nu weer gewoon op lijstjesgewicht . Op een of andere manier ben ik er wel blij mee. Dan kan ik tenminste gevoelsmatig weer wat beter gezond doen.

Vandaag lange dag school (nouja niet lang, pas om 10 uur beginnen, maar vooral erg saai) en vanavond informatieavond over mijn wintersport in het voorjaar .

Mijn vriend en ik willen heel graag een weekendje weg, maar het geld is ook een probleem ... zou je zeggen, dat kan heel goedkoop, maar 60 euro is best veel als je leeft van zakgeld (hij) of van je krantenwijk (ik) ... Dus gaan nog maar even kijken of we het kunnen ophoesten. Zou wel leuk zijn natuurlijk .
pi_56216794
Ik mag op dit moment ook geen geld meer uitgeven maar goed weekendje Parijs moet altijd lukken
pi_56216818
Die NEAT methode lijkt me sowieso voor iedereen wel aan te raden Ik heb ooit gelezen dat te zware mensen ook zware-mensen-strategieën hebben. Ze gaan bijv. sneller ergens zitten ipv staan (bijv op het station). Sind sik daar allemaal op ben gaan letten merk ik wel dat het een beetje klopt en prop ik gewoon wat extra kleine beweging in een dag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56216880
Nou toen ik vorige week naar mijn vriend ging en een half uur op de trein moest wacht ga ik toch echt wel zitten Zeker met de schoenen die ik altijd aan heb.
pi_56217395
Mogge!
Bij de tandarts was het weer bijna perfect gelukkig. De weegschaal was wel minder: had gehoopt dat ik meer dan 0,7 kg. afgevallen zou zijn na de feestdagen... Heb zo m'n best gedaan....
Maar ik ga zo even lekker hardlopen, als ik me dan weer weeg ben ik een hoop vocht kwijt en dan voelt het alsof ik toch wat afgevallen ben
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 10:02:06 #243
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_56217689
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 09:14 schreef Miss_S het volgende:
Nou toen ik vorige week naar mijn vriend ging en een half uur op de trein moest wacht ga ik toch echt wel zitten Zeker met de schoenen die ik altijd aan heb.
Met bijvoorbeeld hoge hakken verbrand je meer caloriën dan met makkelijke wandelschoenen. Dus dat je moeilijke schoenen aan had was al wel goed.
pi_56217777
Poeh, ik durf het bijna niet te zeggen, maar de weegschaal gaf zojuist (na drie keer zorgvuldig wegen) 56,2 aan!
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nét tamelijk riant naar het toilet was geweest en nog niet heb ontbeten, maar toch.
Het gaat een beetje net als voorgaande jaren na november en december: het is alsof mijn lijf gewoon heel graag rond de 54 kilo weegt en daar ook bliksemsnel naar terugkeert zodra ik mijn normale eetpatroon weer oppik.
Ik moet trouwens ook echt niet proberen om minder te gaan wegen dan 54, om de één of andere reden kost me dát wel heel veel moeite en moet ik enorm gaan schrappen in mijn eetgewoonten. Daar heb ik natuurlijk geen zin in. Met 54 heb ik een BMI van 21,4 en dat is hartstikke mooi.
Je hoort natuurlijk wel vaak dat mensen maar afvallen tot een bepaald punt, waarna het vreselijk moeilijk lijkt te zijn om er meer kilo's af te krijgen. Het geeft me het idee dat er voor iedereen wel een gemiddeld gewicht lijkt te zijn waarop je lijf graag blijft zitten, en dat je daar vanzelf op terecht komt bij een goede balans tussen eten en bewegen. Wil je dan nóg dunner worden moet je heel drastische maatregelen nemen.

Enfin, al met al gaat het erg gemakkelijk nu, en daar ben en blijf ik dankbaar voor.
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:27 schreef conleche het volgende:
Mijn salade was met asperge-tips, tomaat, ui, paprika en een gepocheerd eitje. Dressing met mosterd en frambozenjam en olijfolie.
Daarna kalkoen met een beetje pepersaus en broccoli, rode ui en courgette.

Zo nu nog wat citroenijs.
Wat heb je lekker gegeten gisteren!
quote:

Wij zijn aardig gelijkgestemd als het op dit soort dingen aankomt geloof ik.

Wel een interessant artikeltje over NEAT. Ik had er nog nooit op die manier van gehoord, maar het is natuurlijk wel logisch.
En herkenbaar: mijn lief heeft nogal een neiging tot corpulentie, en zijn basishouding is dan ook hangend, zittend of liggend. Ik zit met gekruisde benen op de grond met rechte rug naar de tv te kijken, terwijl hij onderuitgeschoven op de bank ligt met de benen op tafel.
Ik kán ook wel goed luieren, vooral 's avonds na het eten ben ik overdreven ontspannen, en na een heftige zaterdagnacht lig ik gerust een hele zondag in mijn bed te lezen, maar overdag ben ik inderdaad een stuk actiever dan de wat bollere mensen om me heen (dit is natuurlijk een generalisatie; uitzonderingen heb je altijd).
Staan bij de bushalte, nooit de lift nemen, als het lekker weer is graag naar buiten.. Een huppelend loopje als ik op straat naar mijn ipod luister en zware boodschappen gewoon te voet naar huis slepen. Maar alleen al je houding scheelt, denk ik. Jezelf in je stoel draperen of recht zitten. Tegen een tafel aanhangen bij de koffieautomaat of gewoon rechtop staan.
Sommige mensen hebben een soort natuurlijke lusteloosheid in hun lichaamshouding, en ik denk dat die mensen qua basis-calorieverbruik stevig verschillen van huppelmensen.
En dat dat op den duur misschien wel veel meer aantikt dan een wekelijks bezoek aan de sportschool.

Zou het iets zijn dat je kunt veranderen, of zou het heel erg in je systeem ingebakken zitten?
pi_56217781
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:02 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Met bijvoorbeeld hoge hakken verbrand je meer caloriën dan met makkelijke wandelschoenen. Dus dat je moeilijke schoenen aan had was al wel goed.
Ja dat had ik ook ooit eens gelezen, dat zit ik altijd wel goed
pi_56217825
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:06 schreef minilotje het volgende:
Poeh, ik durf het bijna niet te zeggen, maar de weegschaal gaf zojuist (na drie keer zorgvuldig wegen) 56,2 aan!
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nét tamelijk riant naar het toilet was geweest en nog niet heb ontbeten, maar toch.
Het gaat een beetje net als voorgaande jaren na november en december: het is alsof mijn lijf gewoon heel graag rond de 54 kilo weegt en daar ook bliksemsnel naar terugkeert zodra ik mijn normale eetpatroon weer oppik.
Ik moet trouwens ook echt niet proberen om minder te gaan wegen dan 54, om de één of andere reden kost me dát wel heel veel moeite en moet ik enorm gaan schrappen in mijn eetgewoonten. Daar heb ik natuurlijk geen zin in. Met 54 heb ik een BMI van 21,4 en dat is hartstikke mooi.
Je hoort natuurlijk wel vaak dat mensen maar afvallen tot een bepaald punt, waarna het vreselijk moeilijk lijkt te zijn om er meer kilo's af te krijgen. Het geeft me het idee dat er voor iedereen wel een gemiddeld gewicht lijkt te zijn waarop je lijf graag blijft zitten, en dat je daar vanzelf op terecht komt bij een goede balans tussen eten en bewegen. Wil je dan nóg dunner worden moet je heel drastische maatregelen nemen.
Ik heb het gevoel dat ik op dat punt ben op het moment, maar goed we zullen zien.
Ik blijf gewoon doorgaan maar heb op het moment het gevoel dat ik echt dratische maatregelen moet nemen om nog af te vallen, en dat wil ik niet
pi_56217917
O, en ik ga zo eten: roggebrood met oude kaas.
Als lunch alleen fruit. Ik heb de keuze uit appels, peren, kiwi's en een banaantje. Ik probéér me tegenwoordig een beetje aan seizoensfruit te houden.
Vanavond geroosterde knoflookkip uit de oven en volkoren spaghetti met een saus van gestoofde paprika's. Als mijn lief vanavond nog een verse ananas uit een supermarkt meeneemt dan eten we die als toetje, met honing en een beetje zwarte peper.

Geen tussendoortjes (al twintig dagen volstrekt snoep- en snackloos!) maar we trekken vanavond wél een fles witte wijn open en die gaat op.

Als het afvallen in dit tempo doorgaat (zó snel is het nog nooit gegaan) dan moet ik toch ook eens wat andere buikvullers dan alleen groenten en fruit verzinnen. Hoog tijd voor meer kaas!
pi_56217930
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:08 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat ik op dat punt ben op het moment, maar goed we zullen zien.
Ik blijf gewoon doorgaan maar heb op het moment het gevoel dat ik echt dratische maatregelen moet nemen om nog af te vallen, en dat wil ik niet
Me dunkt, want je eet al zo weinig calorieën!
pi_56217944
@minilotje: ik denk dat het gedeeltelijk ingebakken zit, maar dat je gedeelten ook wel zelf kan veranderen.
Zo kan je bijvoorbeeld jezelf prima aanwennen om de bus de bus te laten en te gaan lopen, of om de trap te nemen in plaats van de lift.

Basishouding is iets moeilijker, maar ook daarin is wel het één en ander te veranderen. Ik had altijd een hele foute houding met mijn rug. hiervoor ben ik een tijdje bij een ceasar-therapeut geweest. Zij heeft mij geleerd hoe ik moest zitten, staan en lopen, zoner last te krijgen van mijn rug.
Dit is inmiddels jaren geleden (bijna 10 jaar denk ik)
Ik zit nog steeds wel eens in mijn oude houding, maar ik denk er wel steeds vaker om om gewoon 'goed'te gaan zitten. Dus het is wel te veranderen met wat moeite.

Alleen: ik kreeg last van mijn rug, dat ik wel een goede extra motivator. Ik weet niet of mijn houding veranderen ook gelukt was als ik niet die extra prikkel van die pijnlijke rug had gehad. Als denk ik er nu nog steeds om, terwijl ik zeldenmeer last heb van mijn rug.
pi_56217949
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 10:14 schreef minilotje het volgende:

[..]

Me dunkt, want je eet al zo weinig calorieën!
Dat valt wel mee, heb een tijd minder gegeten
Zit tussen de 1400 en 1600kcal de meeste dagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')