abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56230402

Het vorige deel: <invullen aub >

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_56230427
ik neem 'm terug
Ja doei.
pi_56230454
teeveepee

leuke kleren-maker miniotje

zoals iedereen roept: ik wou dat ik zo handig was
Ja doei.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:35:30 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56230455
.

Sepo! . tripo dankzij Moblo .
Niet meer actief op Fok!
pi_56230456
Gaan we een lijstje voor Evy in de OP maken?

Evy lopers:

Miss_S
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:35:56 #6
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_56230467
muay thai of bowlen ?
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:36:19 #7
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_56230477
o dat was princes falafel
pi_56230541
Evy lopers:
Miss_S
Principessa.Farfalla 5km, les 2
pi_56230664
tvpee
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_56230717
Hoi
Net als toetje een halve ananas en een halve door aardbeien gehad Zo lekker!
pi_56230859
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Evy lopers:
Miss_S
Principessa.Farfalla 5km, les 2
De les vermelden bij Evy lijkt me wat onpraktisch ... aangezien dat elke week weer verandert

Wil ook ananas en aardbeien
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56230924
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:50 schreef Chicolate het volgende:

[..]

De les vermelden bij Evy lijkt me wat onpraktisch ... aangezien dat elke week weer verandert

Wil ook ananas en aardbeien
we hebben elke week een nieuw topic wel en je kan de OP gewoon wijzigen en zeggen hoeveel je nu bent en zie je in het nieuwe topic
pi_56230932
Ik een lekker stuk varkenshaas (zitten verrassend weinig kcal in!), veel broccoli, gebakken champignons met peterselie en een sausje erbij van 8% kookroom, veel peper en peterselie. Maar 433 kcal! Scheelt zo als je een keer de aardappelen/pasta/rijst gedeelte weglaat.
pi_56231006
Vanavond heb ik een stukje vis op met doperwtjes en paprikadingetjes (uit blik) en aardappel.
Als toetje B&J low-fat brownie ijs (Maar het was wel lekker!)
En het scheelt idd. veel als je de koolhydraten weglaat. Daarom geloof ik ook wel dat atkins werkt, het is alleen erg lastig in je andere maaltijden denk ik.
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 18:56:51 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56231020
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:35 schreef Miss_S het volgende:
Gaan we een lijstje voor Evy in de OP maken?

Evy lopers:

Miss_S
.

Beetje de hardloopschema-lopers discrimineren hè!
Niet meer actief op Fok!
pi_56231035
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik een lekker stuk varkenshaas (zitten verrassend weinig kcal in!), veel broccoli, gebakken champignons met peterselie en een sausje erbij van 8% kookroom, veel peper en peterselie. Maar 433 kcal! Scheelt zo als je een keer de aardappelen/pasta/rijst gedeelte weglaat.
Varkenshaas, bak je dat gaar of rosé? Volgens mij heb ik het nog nooit gehad
pi_56231043
Ah, hier zijn jullie .

Vriendje zit nog wel even op z'n werk, dus ik moest de warm-eten-plannen omgooien voor vanavond (hij is twee jongens uit m'n V3 klas aan het laten zien wat hij voor werk doet, in het kader van werkverkenning ).

Had helemaal geen zin in vlees, dus heb een groene kool als een ware houthakker in stukken gehakt dat geroergebakt met champignons en ui en paprika en mexicaanse kruiden. Dat in twee wraps, wat salsa eroverheen (en voor de verandering géén kaas en zure room zoals ik altijd deed...), wat sla erbij met mais en paprika en tomaat en hopla: een enorme maaltijd van slechts 464 caloriën.

Zit op 1055 vandaag, dat is eigenlijk best weinig! Vanavond nog maar wat yoghurt nemen, of wat fruit.
pi_56231109
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Vind het zelf zonde om helemaal gaar te braden. Ik braad het zo'n 10-12 minuten in roomboter.
Het is dan heel lichtroze van binnen, en supermals (niet zouten van te voren!)
't is eigenlijk het enige soort varkensvlees dat ik lekker vind.
pi_56231127
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef freecell het volgende:

[..]

Rosé, anders wordt het heel erg taai.

Dan krijg je vlees zoals m'n schoonmoeder dat maakt, die ons een keer begroette met "Kom binnen! De biefstukjes staan al lekker lang te sudderen" .
pi_56231136
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

En natuurlijk de op-eigen-muziek-en-op-eigen-houtje-lopers
pi_56231196
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Sorry
Vergeet het lijstje maar
pi_56231259
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:00 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Rosé, anders wordt het heel erg taai.

Dan krijg je vlees zoals m'n schoonmoeder dat maakt, die ons een keer begroette met "Kom binnen! De biefstukjes staan al lekker lang te sudderen" .
dan is biefstuk ineens ontzettend smerig vlees
pi_56231293
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Sorry
Vergeet het lijstje maar
Kan je dan niet een lijstje maken met hardlopers, met erachter met welk schema tussen haakjes oid
pi_56231355
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:07 schreef omearos het volgende:

[..]

Kan je dan niet een lijstje maken met hardlopers, met erachter met welk schema tussen haakjes oid
Dat kan ook maar dan kan Renkse (en de andere) het lijstje dat er nu is quoten en zo ff aanpassen
pi_56231359
tvp
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_56231392
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:00 schreef Razztwizzle het volgende:

En ik ben zo gek op biefstuk als het héél erg rood is nog
Beetje een biefstuk te sudderen

Binnenkort kan ik trouwens wel een draadjesvlees maken Dat is weer lekker om lang te sudderen.
pi_56231512
Lekker, draadjesvlees! En riblappen moeten ook heel lang! Stoofschotel is trouwens prima voor de lijn.
Het is elke keer weer magisch: je gooit riblappen, winterpeen, ui, wijn, bouillon, tomaat, selderij, laurier, knoflook, tijm en champignons bij elkaar en 6 uur later heb je een heerlijk geurende Boeuf Bourguignon met vlees dat uit elkaar valt
pi_56231566
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Lekker, draadjesvlees! En riblappen moeten ook heel lang! Stoofschotel is trouwens prima voor de lijn.
Het is elke keer weer magisch: je gooit riblappen, winterpeen, ui, wijn, bouillon, tomaat, selderij, laurier, knoflook, tijm en champignons bij elkaar en 6 uur later heb je een heerlijk geurende Boeuf Bourguignon met vlees dat uit elkaar valt
Nog nooit op
pi_56231714
Stoofpotten en sudderlapjes en hele rode kogelbiefstukken vlees is lekker. Maar als ik een groot stuk vlees eet dan laat ik ook meestal de koolhydraten weg, anders zet het meteen zo aan,

Meestal als ik alleen eet houd ik het bij iets zonder vlees, niet omdat ik er dan geen zin in heb, maar omdat ik het meeste vlees voor twee personen in de vriezer heb liggen en anders heb ik zo veel eigenlijk helemaal niet slim gedaan, maar anders heb ik allemaal van die losse stukjes vlees die ik helemaal niet meer herken.
pi_56231734
Ik heb trouwens eindelijk mijn kerstboom opgeruimd dus ook wel weer de nodige beweging gehad
En morgen weer Evy lopen
pi_56231897
Moet je echt eens maken. Leuk voor in het weekend en het huis ruikt heerlijk! Recept:
quote:
Ingredienten voor 5 personen:

900 g riblappen (of runderlappen) -> Geen magere!
25 g boter
1/2 duobakje magere spekreepjes
1 runderschenkel met been (optioneel)
2 uien, in stukjes
1/2 fles volle rode wijn
1 winterpeen, in kleine blokjes
2 stengels selderij, in stukjes
2 eetlepels bloem
1/2 liter bouillon (ik maak 'm zelf met een blokje)
1 potje zilveruitjes
3 laurierblaadjes
3 theelepels gedroogde tijm (of 5 takjes verse tijm)
5 teentjes knoflook, gepeld en geplet
1-2 gedroogde chilipepertjes
1 bak champignons (250 gram)
1 a 2 ansjovis
paar cherrytomaatjes, of grote tomaat, of lepeltje tomatenpuree

Voorbereiden
(max. 1 dag tevoren): Runderlappen in dobbelstenen snijden. In grote
braadpan boter smelten en spekjes krokant bakken. Spekjes met
schuimspaan uit pan nemen en in bakvet blokjes rundvlees rondom
bruinbakken. Vlees uit pan nemen en in zelfde bakvet ui zachtjes
bakken. Bloem erover strooien en even meebakken. Wijn en bouillon
toevoegen en aan de kook brengen. Zilveruitjes in vergiet afspoelen
met water. Vleesblokjes, spekjes in pan terugdoen.
Zilveruitjes, de in stukjes gesneden winterpeen en selderijstengels
erdoor scheppen. Tomaat/miniblikje tomatenpuree toevoegen (Dit proef je niet, werkt als smaakversterker) Laurier en tijm met knoflook in
pan doen en chilipepertjes erboven verkruimelen. Pan op zeer laag vuur
zetten. Deksel erop leggen en nog minstens 3 uur laten sudderen. Af en
toe omscheppen.

Bereiden
Stoofpot eventueel opnieuw opwarmen. Laatste halfuur champignons
meestoven. Knoflook, laurier en kruidentakjes verwijderen.
pi_56232065
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 17:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Meestal gaat dat niet zo snel hoor
nee maar aangezien ik het weekend vol slechte dingen heb (vrijdag uitgaan, zuipen, shoarma, zaterdag nootjes en zondag pizza ivm missende kerningredienten vd nasi en nu weer pizza) dus ik denkw el zwaarder
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:00:53 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56234219
Zo, ik ben ook trots op mezelf. Net de les gelopen die gisteren niet wilde. Het was best zwaar, maar ik heb het toch volbracht en nog in een behoorlijk tempo ook . Wel opvallend: in het begin gaat het altijd wat moeizaam, maar hoe langer ik bezig ben, hoe beter het gaat. Moet ik aan het eind bijv nog 4 minuten, maar dan kan ik zó nóg wel 4 minuten erbij lopen.

Had allemaal rode vlekken over m'n hele lijf toen ik thuis kwam . Hebben jullie dat ook wel eens?

Net even gedoucht en nu heerlijk op bed tv kijken . Mark doucht nooit na het hardlopen. Bleh. Die blijft dus maar mooi op z'n eigen kamer zitten .
Niet meer actief op Fok!
pi_56234351
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:00 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben ook trots op mezelf. Net de les gelopen die gisteren niet wilde. Het was best zwaar, maar ik heb het toch volbracht en nog in een behoorlijk tempo ook . Wel opvallend: in het begin gaat het altijd wat moeizaam, maar hoe langer ik bezig ben, hoe beter het gaat. Moet ik aan het eind bijv nog 4 minuten, maar dan kan ik zó nóg wel 4 minuten erbij lopen.

Had allemaal rode vlekken over m'n hele lijf toen ik thuis kwam . Hebben jullie dat ook wel eens?

Net even gedoucht en nu heerlijk op bed tv kijken . Mark doucht nooit na het hardlopen. Bleh. Die blijft dus maar mooi op z'n eigen kamer zitten .
Wat goed! Volgens mij komt dat het later beter gaat doordat je dan endorfinen aanmaakt, die geven je een fijn gevoel (eigenlijk om de pijn van inspanning te verbloemen, maar goed, 't voelt altijd wel goed!). Ik merk dat bij de sportschool ook, daarom begin ik met het vervelendste apparaat (fietsen), tegen de tijd dat ik dat heb gedaan voel ik me zo lekker dat de rest van de apparaten nog leuker is.

En: niet douchen na sporten, ga hem slaan! Wat enorm vies!
pi_56234455
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:00 schreef Viking84 het volgende:

Heb ook altijd vlekken na het hardlopen ja! In het begin had ik behoorlijk lang een rood hoofd erna nog, nu herstelt dat wat sneller (ik loop me minder 'dood' dan eerst denk ik, alhoewel ik vanochtend wel goed ging)
En niet douchen na hardlopen? Ik zweet me kapot!
pi_56235584
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 19:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Moet je echt eens maken. Leuk voor in het weekend en het huis ruikt heerlijk! Recept:
[..]
Dat is èxact het recept wat ik een keer uit CUL heb gemaakt En dat was lèkker!
Deze week (morgen!) eens weer maken Goed idee
Met rode kool en aardappelpuree, yummie!

En ik heb Evy's lessen al gelopen en ben nu aan het trainen voor een hardloopwedstrijd op 20 april (5 mijl). Daarvoor heb ik elke woensdagavond training op de atletiekbaan. Ik zit bij de gevorderden

Vanavond heel gezellig op visite geweest en ze vond me een slank postuur hebben en helemaal niet mollig of zo Ik zie mezelf nog steeds als dik-mollig, raar zelfbeeld. Ik zei nog dat ze niet beleefd moest doen oid, maar ze zei dat ze me serieus totaal niet dikkig of mollig of stevig gebouwd vond
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:16:16 #37
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56236399
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:07 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Wat goed! Volgens mij komt dat het later beter gaat doordat je dan endorfinen aanmaakt, die geven je een fijn gevoel (eigenlijk om de pijn van inspanning te verbloemen, maar goed, 't voelt altijd wel goed!). Ik merk dat bij de sportschool ook, daarom begin ik met het vervelendste apparaat (fietsen), tegen de tijd dat ik dat heb gedaan voel ik me zo lekker dat de rest van de apparaten nog leuker is.

En: niet douchen na sporten, ga hem slaan! Wat enorm vies!
Ik bedoelde eigenlijk: aan het begin van een les . Maar idd, sowieso gaat het steeds beter naarmate je langer hardloopt .
Niet meer actief op Fok!
pi_56236476
Isabeau ah dat is toch super fijn om te horen!

Ik heb net een superleuke tuinbroek (jaja, tuinbroek, maar wel een hele stoere) en jurkje gekocht. Tuinbroek in 30 (hij zit een beetje baggy & laag) en jurkje maat S.
pi_56237554
Gek is dat hé, Isabeau....het lijkt wel of een mens nog sneller went aan het missen van een ledemaat dan aan een slanker figuur. In je hoofd ben je nog altijd dat mollige mens, ook blijf je grotere maten uit de rekken pakken dan je nodig hebt.
pi_56238687
Op weg naar school nog even met mijn vader gekletst ... kwam het ook nog even op Sonja Bakker (doen mijn ouders weer, vorige keer veel afgevallen, maar willen er nu nog meer af) en overgewicht. Toen ik een paar jaar geleden wat dikker begon te worden, schijnen mijn ouders tegen elkaar gezegd te hebben: "we moeten zelf oppassen dat we niet dichtgroeien, ook om de kinderen" en zijn toen minder snoep en chips gaan kopen ... achteraf gezien ben ik in die tijd onbewust ook afgevallen ... en ben ze daar nu best dankbaar voor, dat ze ons als kinderen beschermd hebben tegen overgewicht . Nu ben ik niet meer boos op de opmerkingen van mijn moeder, die in mijn gezicht zei dat ik dik begon te worden ... toen wel .

Waarom ik dit schrijf ... eigenlijk geen idee , ik denk een bedankje dat ze nooit zullen zien (ze komen hier niet) en een stille hint aan andere ouders, dat zij hun kind voor een groot deel kunnen behoeden voor overgewicht .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56238878
Mijne zeggen ook altijd dat ik dikkig word.. ;{
  Vis een optie? dinsdag 22 januari 2008 @ 23:27:11 #42
70532 loveli
N
pi_56238975
Vandaag weer op de weegschaal gestaan, de vorige keer was meer dan een maand geleden. Voor het eerst sinds maanden was ik weer onder de 66. Bonnenkort even testen of het echt gewichtsverlies was of dat het de nasleep is van 2 weken achter elkaar werken en een gemist ontbijt.
crap in = crap out
pi_56239291
Lieve Principessa.Farfalla, dat waren overhemdjes.
Vandaag maakte ik tshirtjes.
pi_56239701
Vanavond van 20 tot 21 nog een lesje burning steps gedaan en 10 minuten warmgelopen op de loopband (ik was er wat te vroeg) Ik dacht ik zet dat kreng gewoon op 12 km. Kijken of dat gaat en het ging!! Weliswaar maar 10 min. maar toch!
Meneer C. had lief aangeboden om te koken, omdat ik laat thuis zou komen. Dus toen ik om 21h15 weer binnenkwam, liep net de bezorger weer naar buiten Wij aten dus Indiaas, rijst met kip corma, lamsvlees weet ik veel wat en butterchicken. De enige groenten bestond uit wat ijsbergsla, komkommer en tomaat. Nou ja. Mannen!
  dinsdag 22 januari 2008 @ 23:59:21 #45
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56239857
Mannen
Net even weer naar de sneak geweest, geen biertje en geen eten gehad. Daarna even naar de shop geweest en het koekje bij m'n koffie weggegeven
Bernie en ik zijn tof.
pi_56242242
mogge

heerlijk vroeg aan 't ontbijt met muesli en yoghurt en een beker melk

dan op naar 't werk geen zin

maargoed.... is maar tot half 1 vandaag misschien 1 uur, als ze dat vragen (komt handiger uit met de pauzes voor hun)

keek in de spiegel, en vond écht dat ik er goed uitzag niet meer zo 'plofferig' (c) Activia

Ja doei.
pi_56242447
Goedemorgen

ik ga zo ontbijten met een yoghurt muesli stukjes appel kaneel en honing mix

en ik heb maar 4 uur geslapen omdat ik zo doodzenuwachtig ben voor dat tentamen (het is pas om 1 uur). beetje vervelend.
pi_56242699
succes met je tentamen
Ja doei.
pi_56242852
* Isabeau geeft NoralyZ een rustgevend kopje thee en een knuffel.
Komt vast wel goed! Succes met je tentamen.

En cinnamongirl, ik herinner me nog dat een vriendin die heel veel was afgevallen ook zei dat ze zichzelf als dik bleef zien en dat ik me dat niet kon voorstellen (ze was echt slank geworden namelijk), maar nu begrijp ik het wel. Ik blijf het vet zien; ik heb gewoon nog een buikje en mijn benen zijn dik en onder mijn kont zit nog best veel vet en....ik pas in maat 40, dus wat zeur ik nou (ik droeg maat 48-50)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56242874
Oh ja, ik vind niet dat ouders tegen hun kinderen moeten zeggen dat ze 'dik' of 'dikker' zijn geworden. Vooral voor (tiener)meisjes is dat een dusdanig gevoelig en kwetsend onderwerp dat het gewoon schade doet. Het goede voorbeeld is natuurlijk altijd helemaal perfect!
pi_56242949
mijn moeder zegt ook altijd dat ze me 'dikker' geworden vindt, terwijl dat écht niet zo is zélfs als ik écht ben afgevallen zegt ze dat

dus ik hecht er geen waarde meer aan
Ja doei.
pi_56243233
Bij mij zegt iedereen nu dat ik moet stoppen met afvallen (wat ik ook doe ) maar ze geloven het vervolgens niet als ik zeg dat ik al vanaf december dit gewicht heb en écht niet meer afgevallen ben. Heel vermoeiend.
Vooral omdat die laatste kilo's niet in de planning zaten
pi_56243454
eigenlijk raar, dat het pas leuk wordt als het goed gaat

vond 't wel minder toen mjin vriend gisteren verbaasd reageerde dat ik in zijn leren motorjas pastte, 'en dat ik hem ook nog dicht kreeg'

"Nou zeg, vind je me écht zo dik dan? " leek wel een vrouw

maargoed... hij staat ook écht achter me, hoe dan ook, en da's fijn denkt mee over eten, gezond eten, snoept zelf wel eens een koekje, maar dan doe ik niet mee, eigenlijk.. en dan zegtie 'ja, straks eet ik dat hele pak in m'n eentje op ' en dan zeg ik 'ja, maar dat kan je ook níet doen '

Wie weet dat ik op mijn verjaardag, waar ik ook mensen zie die ik niet écht vaak zie, mensen kan verrassen
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 23 januari 2008 @ 09:41:56 #54
70532 loveli
N
pi_56243468
Mijn ouders hadden me best even mogen waarschuwen dat ik steviger werd. De eerste tijd heb ik mezelf voor de gek gehouden door naar mijn gewicht te blijven kijken en andere signalen te negeren. Door mijn lengte en bouw (brede schouders, smalle heupen) zal ik niet heel snel dik lijken, 'vroeger' had ik maat 36 van broeken en 40 van bovenkleding. Toen ik voor broeken maat 38 kreeg vond ik dat eigenlijk best, omdat het veel makkelijker was om kleding te combineren of jurken te kopen. Als ik achteraf zie waar die kilo's erbij zijn gekomen, dan was ik er liever eerder op gewezen door mensen wiens oordeel ik kan vertrouwen.
crap in = crap out
pi_56243552
en met 'raar' bedoe ik: eigenlijk zou je meer gemotiveerd 'moeten' zijn als het slecht gaat

maargoed het is ook leuker als het goed gaat, aan de ene kant.. dus ik praat onzin
Ja doei.
pi_56243607
Mijn moeder is altijd al slanker geweest, en heeft ons daar altijd fijntjes op gewezen. Daarom vind ik kleding kopen met haar niet leuk.
We hebben gewoon een andere bouw; zij is gewoon wat eleganter gebouwd. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat zij altijd matig is met eten en ze beweegt flink: alles op de fiets doen, paps heeft immers de gezinsauto altijd mee!

Ik ben wel dankbaar voor mijn opvoeding t.o.v. eetgedrag.
Zo mochten wij alleen in het weekend frisdrank, en dan 1, hooguit 2 glaasjes. En dan kregen we zaterdagavond eerst bijv. een roze koek, en later 1 bakje chippies.
Koekjes: altijd 1 stuk pakken, hooguit 2.
En als we een Mars kregen van opa dan werd die ingenomen en in stukjes aan ons gegeven. En mijn ouders zijn echt geen health freaks ofzo; ze eten gewoon flink brood en aardappelen, en groenten en vlees met jus. En een gebakje, biertje en een hapje in het weekend en op een feestje. Gewoon normaal dus eigenlijk.
  Vis een optie? woensdag 23 januari 2008 @ 09:56:34 #57
70532 loveli
N
pi_56243735
Mijn moeder was vroeger superslank met een taille van 62 centimeter op haar dertigste, nu bepaald niet meer. Dat is voor mij ook wel een reden om haar opmerkingen serieus te nemen.
crap in = crap out
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:02:38 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56243848
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:49 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn moeder is altijd al slanker geweest, en heeft ons daar altijd fijntjes op gewezen. Daarom vind ik kleding kopen met haar niet leuk.
We hebben gewoon een andere bouw; zij is gewoon wat eleganter gebouwd. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat zij altijd matig is met eten en ze beweegt flink: alles op de fiets doen, paps heeft immers de gezinsauto altijd mee!

Ik ben wel dankbaar voor mijn opvoeding t.o.v. eetgedrag.
Zo mochten wij alleen in het weekend frisdrank, en dan 1, hooguit 2 glaasjes. En dan kregen we zaterdagavond eerst bijv. een roze koek, en later 1 bakje chippies.
Koekjes: altijd 1 stuk pakken, hooguit 2.
En als we een Mars kregen van opa dan werd die ingenomen en in stukjes aan ons gegeven. En mijn ouders zijn echt geen health freaks ofzo; ze eten gewoon flink brood en aardappelen, en groenten en vlees met jus. En een gebakje, biertje en een hapje in het weekend en op een feestje. Gewoon normaal dus eigenlijk.
Idem dito met mijn ouders .
Mijn moeder was vroeger ook superslank en dat roept ze ook vaak, maar tijdens het winkelen loopt ze niet te zeuren dat zij vroeger slanker was. Moet ze ook niet proberen .
Verder idd altijd bakje chips op vrijdagmiddag (mogelijk ook op woensdagmiddag als er een vriendinnetje kwam spelen, maar dat weet ik niet meer), als ik een snoepje wilde, vroeg ik daarom en frisdrank kreeg ik ook eigenlijk nooit.
Ook aten we zelden patat, al helemaal nooit pizza (dat 'moest' op den duur, omdat m'n pa op z'n werk bonnetjes moest inleveren van restaurants waar 'ie gegeten had). Mijn ouders zijn nu wel meer gaan snoepen. Stukje worst of kaas 's avonds of met de trommel nootjes op schoot. Echter wel altijd met mate .
Niet meer actief op Fok!
pi_56243872
mjin ouders hebben mij het overwicht in gejaagd eigenlijk

ongezond veel eten, altijd te veel op tafel, bakken in veel boter, altijd snoep in huis, frisdrank, etc. etc.
Ze zijn dan zelf ook beide overgewichtig gelukkig sportten mijn zusje en ik veel, dus werd er iets gecompenseerd maar toen ik stopte met sporten en ook nog toen ik op mezelf woonde, bleef ik de aangeleerde eetegewoontes min of meer aanhouden... gelukkig weet ik u beter
Ja doei.
pi_56244899
Thuis at ik ook veel ongezonder dan toen ik op kamers ging wonen. Daar werd heel weinig zelf gekookt, maar heel vaak wat gehaald of patat gebakken ofzo. Sinds ik op kamers woon, heb ik nog nooit zelf patat, shoarma of Chinees gehaald, en maar een paar keer pizza gehaald

Alleen sinds ik Peter ken ben ik dus met die zak chips 's avonds begonnen, en dat had ik nooit moeten doen Maar nu ik al een paar weken geen chips ofzo meer heb gehad, gaat het prima

Gewoon 3 maaltijden per dag, gezonde tussendoortjes en 's avonds ipv chips een doosje cherrytomaatjes ofzo en daarnaast zwemmen, werkt voor mij echt prima
pi_56244940
van pizza krijg ik ook een veel minder 'schuldgevoel' dan van patat komt denk ik omdat er groente opzit
Ja doei.
pi_56245051
Hier geen gewichtsverandering.
Vanochtend ontbeten met een boterham met appelstroop en een met pindakaas. Nu heb ik lekker wat kopjes thee.
Bij ons is iedereen in het gezin wel stevig, maar het echte vadsig dik worden kwam toch pas toen ik uit huis ging. Op m'n 18e was ik langzaamaan gegroeid tot 70 kg (is nog acceptabel indien stabiel vind ik), maar op m'n 20e was ik 76 kg en tja dat is toch echt wel behoorlijk veel. Het sloop er gewoon in om ongezonde vadsige dingen te eten. Gelukkig is m'n eetpatroon behoorlijk omgegooid nu en voel ik me er zo ook beter bij, vooral ook met het hardlopen 3x/week Vooral in m'n gezicht en m'n buik scheelt het erg veel, dus is het ook nog eens goed zichtbaar.
pi_56245226
Mijn ouders probeerden wel altijd op te letten, en mijn moeder is zolang als ik me kan herinneren op dieet geweest . Soepdieet, appeltje-eitje dieet (dat gruwelijke ziekenhuisdieet is dat), bonendieet, sladieet, sherrydieet ( ). Maar er stonden wel altijd snoepjes op tafel. Ach, ècht ongezond was het ook allemaal niet, het avondeten was altijd gezond en zo af en toe eens patat. Ik denk dat het toch echt aan mezelf heeft gelegen dat ik vroeger zo dik ben geweest. Erg onzeker meisje, in een klas met alleen maar lange dunne sprieten, dan voel je je vanzelf dik. En dat terwijl ik, als ik terugkijk naar foto's van toen, helemaal niet dik was! Had m'n moeder toch gelijk toen .

Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen met migraine vandaag maar even niet naar stage, want ik ben zo slap als een vaatdoek. Maar als ik nu overdag ga slapen lig ik vannacht weer wakker, dus maar even doorbijten vandaag. In ieder geval lekker ontbeten net met geroosterd brood, appelstroop en een grote sinaasappel. Mijn sportplannen van vandaag laat ik wel even voor wat ze zijn.
pi_56245685
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
van pizza krijg ik ook een veel minder 'schuldgevoel' dan van patat komt denk ik omdat er groente opzit
Ik juist niet. Van patat kan ik een klein beetje eten, met héél veel sla. pizza is altijd veel te veel calorieën, patat niet
pi_56245737
ik vind patat niet eens echt lekker, heb liever een pizza met veel groenten

eet liever geen patat dan wel patat
pi_56246542
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik juist niet. Van patat kan ik een klein beetje eten, met héél veel sla. pizza is altijd veel te veel calorieën, patat niet
vind pizza ook lekkerder (ben een groente-addict) dus denk dat het daar aan ligt al eten we eigenlijk nooit pizza
Ja doei.
  woensdag 23 januari 2008 @ 11:52:49 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56246581
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 11:21 schreef freecell het volgende:

[..]

Op de één of andere manier ervaar ik patat als minder slecht dan pizza. Misschien omdat patat niet druipt van het vet (bij mijn patatboer dan ) en er de associatie is met aardappelen . Als ik een pizza eet, eet ik altijd een kaaspizza en dat ziet er erg ranzig en vet uit, maar o zo lekker .
Niet meer actief op Fok!
pi_56246858
ZO net terug van hardlopen, heel slecht 2 dagen achter elkaar natuurlijk, maar het was gister weer zo lekker, dat ik vandaag ook wilde... en nu kan ik iig weer normaal verder met het schema wat ik dit keer loop

Ik vind pizza en patat eigenlijk allebei wel lekker, en dat moet soms best kunnen
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:11:45 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56246975
Ik wil vandaag eigenlijk ook lopen idd, maar beter van niet, want dan loop ik 3 dagen achter elkaar. Ga dit weekend naar een vriend van me toe, dus ik wil vrijdagmiddag nog hardlopen en dan zondagavond weer. Sla ik geen les over .

Nu even een eitje bakken en dan douchen . En dan maar weer verder met m'n monnikenwerk .
Niet meer actief op Fok!
pi_56247142
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil vandaag eigenlijk ook lopen idd, maar beter van niet, want dan loop ik 3 dagen achter elkaar. Ga dit weekend naar een vriend van me toe, dus ik wil vrijdagmiddag nog hardlopen en dan zondagavond weer. Sla ik geen les over .

Nu even een eitje bakken en dan douchen . En dan maar weer verder met m'n monnikenwerk .
Kun je dan niet beter donderdag en zaterdagochtend gaan? (kweenie wanneer je weggaat) Omdat ik aanneem dat je maandag ook loopt?

Ik moet bezig met mn student-assistent werk, echt even geen zin in, al dat geneuzel met mensen die geen stageplaats weten te regelen
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:25:18 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56247266
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:19 schreef Tangarine het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter donderdag en zaterdagochtend gaan? (kweenie wanneer je weggaat) Omdat ik aanneem dat je maandag ook loopt?
Ik ga vrijdagmiddag om een uur of 17 weg. Het is 3 uur treinen, dusse... .
Ik heb gisteren gelopen, wilde donderdag weer en waarschijnlijk vrijdagmiddag bij hoge uitzondering ook nog even als ik er nog aan toe kom. En dan kan ik dus zondagavond weer. Aanstaande maandag loop ik dus niet, of ik moet zondag al heel moe zijn .
Ik loop niet op vaste dagen. Gewoon steeds één dag ertussen .
quote:
Ik moet bezig met mn student-assistent werk, echt even geen zin in, al dat geneuzel met mensen die geen stageplaats weten te regelen
En daar mag jij dus achteraan? Tof .
Niet meer actief op Fok!
pi_56247415
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:06 schreef Tangarine het volgende:
ZO net terug van hardlopen, heel slecht 2 dagen achter elkaar natuurlijk, maar het was gister weer zo lekker, dat ik vandaag ook wilde... en nu kan ik iig weer normaal verder met het schema wat ik dit keer loop

Ik vind pizza en patat eigenlijk allebei wel lekker, en dat moet soms best kunnen
ik heb ook én maandag én dinsdag gelopen omdat ik er zo'n zin in had

en nu heb ik spierpijn in mijn rechter bil
Ja doei.
  woensdag 23 januari 2008 @ 12:40:51 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56247651
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb ook én maandag én dinsdag gelopen omdat ik er zo'n zin in had

en nu heb ik spierpijn in mijn rechter bil
De laatste keer dat ik twee keer achter elkaar liep, was ik de volgende dag hondsberoerd, zodanig dat ik een week ofzo niet meer heb kunnen lopen . Had last van koorts, spierpijn e.d. Ik weet niet of dat allemaal van het hardlopen kwam, maar die associatie is er nu dus wel.
Moet wel zeggen dat ik de tweede keer ook meteen veel langer liep dan eigenlijk had gemogen, volgens het schema . Nu heb ik geen problemen meer met langer lopen dan eigenlijk mag, maar toen was ik nog maar net begonnen.
Niet meer actief op Fok!
pi_56247698
Op mn weblog staan foto's van mij en mn nieuwe brillen
pi_56247764
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik twee keer achter elkaar liep, was ik de volgende dag hondsberoerd, zodanig dat ik een week ofzo niet meer heb kunnen lopen . Had last van koorts, spierpijn e.d. Ik weet niet of dat allemaal van het hardlopen kwam, maar die associatie is er nu dus wel.
Moet wel zeggen dat ik de tweede keer ook meteen veel langer liep dan eigenlijk had gemogen, volgens het schema . Nu heb ik geen problemen meer met langer lopen dan eigenlijk mag, maar toen was ik nog maar net begonnen.
Ik ben nu ook net weer begonnen na een half jaar bijna niet sporten

Heb nu een schema van Run2day wat tot een half uur gaat
pi_56247795
Ik heb zelfgemaakte tomatensoep opstaan
Over een kwartiertje kan hij uit en issie klaar en dan vanavond lekker tomatensoep
pi_56248003
Leuke brillen Sylvana! Had je logje gelezen, doe je rustig aan met sporten en afvallen en alles als je nog niet weet waar je zo'n last van hebt, lichamelijk? Of zoals m'n moeder altijd roept: ben je wel een beetje zuinig op jezelf .
pi_56248067
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Leuke brillen Sylvana! Had je logje gelezen, doe je rustig aan met sporten en afvallen en alles als je nog niet weet waar je zo'n last van hebt, lichamelijk? Of zoals m'n moeder altijd roept: ben je wel een beetje zuinig op jezelf .

Thnx

Ja, want ik ben juist gaan zwemmen ipv fitnessen, omdat fitnessen me echt te zwaar was en ik teveel pijn had tijdens het sporten. En voordeel van dat zwemmen, is dat er tussen de activiteiten steeds een kwartier rust is, dus dat is wel fijn
pi_56248469
Zwemmen is ook gewoon leuk
Misschien ga ik ook maar weer eens zwemmen.

Net een klein kopje van mijn zelfgemaakte tomatensoep gehad bij de lunch en hij is écht heeeel lekker!
pi_56248789
Vers witbrood met pindakaas en chocoladevlokken op Heerlijk! (doe ik héél zelden hoor )
En dan dus 1 boterham zonder beleg omdat ik de andere boterham dubbel had belegd Scheelde weer boter onder de vlokken

En frambozen op voor de pitamientjes
pi_56248882
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:11 schreef freecell het volgende:
Zwemmen is ook gewoon leuk
Misschien ga ik ook maar weer eens zwemmen.

Net een klein kopje van mijn zelfgemaakte tomatensoep gehad bij de lunch en hij is écht heeeel lekker!
Ik wil ook tomatensoep! En zwemmen
pi_56249192
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wil ook tomatensoep! En zwemmen
Dan maak je toch tomatensoep? In het kader van studie ontwijkend gedrag.
Gaat trouwens ook prima met blikjes tomaten of een pak gepureerde tomaten. De verse tomaten zijn niet zo goedkoop op dit moment.
pi_56249277
Koken is altijd heel nuttig studieontwijkend gedrag . Ik heb net lekker geluncht: toast met haring in tomatensaus. Ui erbovenop, wat sambal en wat komkommer, en heel veel peper (mijn afwijking).

En dan zometeen maar even slapen, ik stort nu echt in na die rotnacht vannacht.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2008 13:43:09 ]
pi_56249336
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:39 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Dan maak je toch tomatensoep? In het kader van studie ontwijkend gedrag.
Gaat trouwens ook prima met blikjes tomaten of een pak gepureerde tomaten. De verse tomaten zijn niet zo goedkoop op dit moment.
Mijn verse (pomodori) tomaten waren een euro de kilo Gisteren pasta mee gemaakt en vandaag soep. Best betaalbaar
pi_56249424
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:44 schreef freecell het volgende:

[..]

Mijn verse (pomodori) tomaten waren een euro de kilo Gisteren pasta mee gemaakt en vandaag soep. Best betaalbaar
Dat is goed te betalen. Maar jij hebt dan ook een fatsoenlijke markt tot je beschikking.
pi_56249669
Mijn vriendje is weer weg maar ik zie hem zaterdag weer.
Net gelunched met sashimi
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:08:21 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56249895
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 12:45 schreef Tangarine het volgende:

[..]

Ik ben nu ook net weer begonnen na een half jaar bijna niet sporten

Heb nu een schema van Run2day wat tot een half uur gaat
Ik ben nog steeds bezig met het beginnersschema van Hardloopschema.nl . Ben ik vorig jaar mei al mee begonnen en hoort maar 12 weken te duren, maar ja, in de zomer niet gelopen, in december niet gelopen... Maw: gewoon veel te vaak niet gelopen. Maar nu ben ik goed bezig. Binnen 2 weken moet ik 20 minuten achter elkaar lopen en dan ga ik door met het vervolgschema --> 45 minuten.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 23 januari 2008 @ 14:10:17 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56249937
Ik wil vanavond ook uitgebreid koken, maar ik heb geen zin om naar de stad te fietsen om Parmezaanse kaas te kopen. Dus dat doe ik morgen wel. Eet ik vanavond wel kip kerrie . Heb in ieder geval de lightversie van culinaire room van Campina gekocht, dus dat is alweer beter dan slagroom .
Niet meer actief op Fok!
pi_56250252
Ik word blij van mijn dieetplan En ik hoop dat ik er nog veel blijer van word
pi_56251254
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik word blij van mijn dieetplan En ik hoop dat ik er nog veel blijer van word
Kan je mij het geheim ook uitleggen ik word nog niet echt bijster gelukkig van mijn dieetplan namelijk .
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:18:15 #91
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56251458
Zo, ik heb eten gehaald. Ga toch dat ene gerecht maken, maar dan ipv parmezaanse kaas Gran Panado als topping. Schijnt nogal op elkaar te lijken, dus ik ga maar eens de proef op de som nemen .

Ik doe nu overigens boodschappen voor meerdere dagen. Momenteel voor 2 dagen, maar mag van mij ook wel 3 dagen worden straks. Dan geef ik alleen maar minder geld uit .
Niet meer actief op Fok!
pi_56251519
Ging je dan normaalgesproken èlke dag naar de supermarkt?
pi_56251526
hongerrrrrrrrrrr

alhoewel.. trek

moet wel gewoon eten nu, heb ontbeten om half 8,en daarna niets meer op maar was langer op 't werk gebleven dan verwacht dus zo maar even een boterham of 2 eten
Ja doei.
pi_56252386
Ik haal in Deventer meestal maar 1 keer in de week boodschappen, omdat ik toch maar 3 avonden hier eet

Zometeen weer ff, vanavond vlaamse groentenschotel+ kipfilet eten, en nog ff kijken wat ik morgenavond ga eten dan
pi_56252445
whihihihihahahahahahahihihihi

gaf de weegschaal net gewoon een twijfelaar aan tussen de 79,9 en de 80,2kg

what the fuck zo laag ben ik in geen tijden 'geschommeld'
Ja doei.
pi_56252480
Ik zou eigenlijk nu Evy ga lopen maar zie net dat mijn sportbh's in de was zitten, dus misschien vanavond en anders morgen
pi_56252501
ik doe braaf elke maandag de boodschapjes: alleen groente en brood

vlees etc. eens in de zoveel tijd halen in de aanbieding en dan invriezen goedkoper etc.

we zien per dag wel wat we maken, maar er ligt altijd wel iets doen dan een hele week met die groenteboodschappen.

Gemiddeld haal ik dan:

2 bakken champignons
2 courgettes
paprika-mix
zak sperziebonen
2 zakken sla

uien en knoflook zijn meestal op voorraad
Ja doei.
pi_56252539
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je mij het geheim ook uitleggen ik word nog niet echt bijster gelukkig van mijn dieetplan namelijk .
In het kort: steeds meer eten

Iets uitgebreider:
Fase 1
* per 14 dagen een gemiddeld max. aantal kcal per dag verdeeld over vaste tijdstippen, daarbij maakt kcal inname per dag/per tijdstip niet bar veel uit als het aan het eind van die 14 dagen dan maar gemiddeld wèl klopt.
* na elke 14 dagen evaluatie: kcal inname ophogen (50-100 kcal gemiddeld per dag voor een periode van weer 2 weken) en eventueel per maaltijdmoment wijzigen (nu gemiddeld 60 kcal voor ochtendsnack terwijl ik er volgens mijn plan 150 mag en voor de middagsnack mag ik er 100 en sta ik nu op 180....dus dat kan ik beter omwisselen)
* elke 14-dagen wegen en taille meten en indien tailleomvang na 14 dagen is toegenomen en gewicht meer dan 1 kg is van het gewicht aan het begin van de 14-dagen dan stoppen met fase 1.

Fase 2:
* Laatst gebruikte energie-inname als uitgangspunt nemen en daar 10-15% vanaf trekken.
* Met die hoeveelheid energie verder afvallen. Zal zeer traag gaan! Maar dat maakt me niets uit Ik ben al heel tevreden.

Voorbeeld:
Momenteel neem ik 1500 kcal per dag, verdeeld over:
Ontbijt 350
Theepauze 150
Lunch 300
Koffiepauze 100
Avondeten 500
Avondsnack 100

Wat ik tot nu toe gemiddeld eet:
Ontbijt 320
Theepauze 60
Lunch 340
Koffiepauze 180
Avondeten 480
Avondsnack 40

Zondag evaluatie van plan, dan dus 50-100 kcal hierbij doen, ik doe denk ik 50 bij de lunch en dan wordt het per dag met oog op hoe het nu verdeeld is:
Ontbijt 350
Theepauze 100
Lunch 350
Koffiepauze 150
Avondeten 500
Avondsnack 100

De bedoeling is dus dat ik mijn verbrandingsgrens op zoek waarbij ik niet meer afval en daar net iets onder gaan zitten. Ik sport namelijk veel te veel voor een ernstig energiebeperkt dieet.

En sinds ik meer ben ga eten ben ik 2,2 kilo afgevallen, daarom ben ik blij met dit plan
pi_56252566
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 23:18 schreef Chicolate het volgende:
Op weg naar school nog even met mijn vader gekletst ... kwam het ook nog even op Sonja Bakker (doen mijn ouders weer, vorige keer veel afgevallen, maar willen er nu nog meer af) en overgewicht. Toen ik een paar jaar geleden wat dikker begon te worden, schijnen mijn ouders tegen elkaar gezegd te hebben: "we moeten zelf oppassen dat we niet dichtgroeien, ook om de kinderen" en zijn toen minder snoep en chips gaan kopen ... achteraf gezien ben ik in die tijd onbewust ook afgevallen ... en ben ze daar nu best dankbaar voor, dat ze ons als kinderen beschermd hebben tegen overgewicht . Nu ben ik niet meer boos op de opmerkingen van mijn moeder, die in mijn gezicht zei dat ik dik begon te worden ... toen wel .

Waarom ik dit schrijf ... eigenlijk geen idee , ik denk een bedankje dat ze nooit zullen zien (ze komen hier niet) en een stille hint aan andere ouders, dat zij hun kind voor een groot deel kunnen behoeden voor overgewicht .
Dan heb je geluk gehad Veel ouders zijn niet zo, als ik nu op stage om mij heen kijk lijkt het alleen maar erger te worden trouwens
pi_56252609
Ik had zo'n biologisch groenteabbonnement, maar dat werd echt te duur en ik moest van mezelf eens ophouden met piekeren over gezond/biologisch/vegetarisch/etc. De knoop maar doorgehakt, ik word niet vegetarisch en biologisch is niet te betalen, dus dan maar weer terug naar 'normaal' .

Meestal sla ik één keer in de week de groenten in (liefst op de markt als ik die dagen vrij ben). En dan kijk ik wat er op dat moment lekker is (nu de koolsoorten en bieten en koolraap en wortels ). Vlees zelfde als jij moblo, ook in de aanbieding. Basisdingen (wraps, rijst, aardappels, afbakbrood) probeer ik altijd op voorraad te houden - dat slaan we meestal in als we weer eens een auto kunnen lenen van m'n ouders.

En over het algemeen geef ik op die manier nog steeds teveel uit aan eten en hoe dat komt ben ik nog steeds niet achter. Struisvogel *kuch*.

Enneh, motorbloempje: fijn als het onder de 80 komt ! Hoop voor je dat het nog verder naar beneden schommelt ,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')