De les vermelden bij Evy lijkt me wat onpraktisch ... aangezien dat elke week weer verandertquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Evy lopers:
Miss_S
Principessa.Farfalla 5km, les 2
we hebben elke week een nieuw topic wel en je kan de OP gewoon wijzigen en zeggen hoeveel je nu bent en zie je in het nieuwe topicquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
De les vermelden bij Evy lijkt me wat onpraktisch ... aangezien dat elke week weer verandert![]()
Wil ook ananas en aardbeien
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:35 schreef Miss_S het volgende:
Gaan we een lijstje voor Evy in de OP maken?
Evy lopers:
Miss_S
Varkenshaas, bak je dat gaar of rosé? Volgens mij heb ik het nog nooit gehadquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik een lekker stuk varkenshaas (zitten verrassend weinig kcal in!), veel broccoli, gebakken champignons met peterselie en een sausje erbij van 8% kookroom, veel peper en peterselie. Maar 433 kcal! Scheelt zo als je een keer de aardappelen/pasta/rijst gedeelte weglaat.
Vind het zelf zonde om helemaal gaar te braden. Ik braad het zo'n 10-12 minuten in roomboter.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Varkenshaas, bak je dat gaar of rosé? Volgens mij heb ik het nog nooit gehad
Rosé, anders wordt het heel erg taai.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Varkenshaas, bak je dat gaar of rosé? Volgens mij heb ik het nog nooit gehad
En natuurlijk de op-eigen-muziek-en-op-eigen-houtje-lopersquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Beetje de hardloopschema-lopers discrimineren hè!
Sorryquote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:56 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Beetje de hardloopschema-lopers discrimineren hè!
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:00 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Rosé, anders wordt het heel erg taai.
Dan krijg je vlees zoals m'n schoonmoeder dat maakt, die ons een keer begroette met "Kom binnen! De biefstukjes staan al lekker lang te sudderen".
Kan je dan niet een lijstje maken met hardlopers, met erachter met welk schema tussen haakjes oidquote:
Dat kan ook maar dan kan Renkse (en de andere) het lijstje dat er nu is quoten en zo ff aanpassenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:07 schreef omearos het volgende:
[..]
Kan je dan niet een lijstje maken met hardlopers, met erachter met welk schema tussen haakjes oid
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:00 schreef Razztwizzle het volgende:
Dan krijg je vlees zoals m'n schoonmoeder dat maakt, die ons een keer begroette met "Kom binnen! De biefstukjes staan al lekker lang te sudderen".
Nog nooit opquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Lekker, draadjesvlees! En riblappen moeten ook heel lang! Stoofschotel is trouwens prima voor de lijn.
Het is elke keer weer magisch: je gooit riblappen, winterpeen, ui, wijn, bouillon, tomaat, selderij, laurier, knoflook, tijm en champignons bij elkaar en 6 uur later heb je een heerlijk geurende Boeuf Bourguignon met vlees dat uit elkaar valt
quote:Ingredienten voor 5 personen:
900 g riblappen (of runderlappen) -> Geen magere!
25 g boter
1/2 duobakje magere spekreepjes
1 runderschenkel met been (optioneel)
2 uien, in stukjes
1/2 fles volle rode wijn
1 winterpeen, in kleine blokjes
2 stengels selderij, in stukjes
2 eetlepels bloem
1/2 liter bouillon (ik maak 'm zelf met een blokje)
1 potje zilveruitjes
3 laurierblaadjes
3 theelepels gedroogde tijm (of 5 takjes verse tijm)
5 teentjes knoflook, gepeld en geplet
1-2 gedroogde chilipepertjes
1 bak champignons (250 gram)
1 a 2 ansjovis
paar cherrytomaatjes, of grote tomaat, of lepeltje tomatenpuree
Voorbereiden
(max. 1 dag tevoren): Runderlappen in dobbelstenen snijden. In grote
braadpan boter smelten en spekjes krokant bakken. Spekjes met
schuimspaan uit pan nemen en in bakvet blokjes rundvlees rondom
bruinbakken. Vlees uit pan nemen en in zelfde bakvet ui zachtjes
bakken. Bloem erover strooien en even meebakken. Wijn en bouillon
toevoegen en aan de kook brengen. Zilveruitjes in vergiet afspoelen
met water. Vleesblokjes, spekjes in pan terugdoen.
Zilveruitjes, de in stukjes gesneden winterpeen en selderijstengels
erdoor scheppen. Tomaat/miniblikje tomatenpuree toevoegen (Dit proef je niet, werkt als smaakversterker) Laurier en tijm met knoflook in
pan doen en chilipepertjes erboven verkruimelen. Pan op zeer laag vuur
zetten. Deksel erop leggen en nog minstens 3 uur laten sudderen. Af en
toe omscheppen.
Bereiden
Stoofpot eventueel opnieuw opwarmen. Laatste halfuur champignons
meestoven. Knoflook, laurier en kruidentakjes verwijderen.
nee maar aangezien ik het weekend vol slechte dingen heb (vrijdag uitgaan, zuipen, shoarma, zaterdag nootjes en zondag pizza ivm missende kerningredienten vd nasi en nu weer pizza) dus ik denkw el zwaarderquote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:00 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben ook trots op mezelf. Net de les gelopen die gisteren niet wilde. Het was best zwaar, maar ik heb het toch volbracht en nog in een behoorlijk tempo ook. Wel opvallend: in het begin gaat het altijd wat moeizaam, maar hoe langer ik bezig ben, hoe beter het gaat. Moet ik aan het eind bijv nog 4 minuten, maar dan kan ik zó nóg wel 4 minuten erbij lopen.
Had allemaal rode vlekken over m'n hele lijf toen ik thuis kwam. Hebben jullie dat ook wel eens?
Net even gedoucht en nu heerlijk op bed tv kijken. Mark doucht nooit na het hardlopen. Bleh. Die blijft dus maar mooi op z'n eigen kamer zitten
.
Heb ook altijd vlekken na het hardlopen ja! In het begin had ik behoorlijk lang een rood hoofd erna nog, nu herstelt dat wat sneller (ik loop me minder 'dood' dan eerst denk ik, alhoewel ik vanochtend wel goed ging)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:00 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben ook trots op mezelf. Net de les gelopen die gisteren niet wilde. Het was best zwaar, maar ik heb het toch volbracht en nog in een behoorlijk tempo ook. Wel opvallend: in het begin gaat het altijd wat moeizaam, maar hoe langer ik bezig ben, hoe beter het gaat. Moet ik aan het eind bijv nog 4 minuten, maar dan kan ik zó nóg wel 4 minuten erbij lopen.
Had allemaal rode vlekken over m'n hele lijf toen ik thuis kwam. Hebben jullie dat ook wel eens?
Net even gedoucht en nu heerlijk op bed tv kijken. Mark doucht nooit na het hardlopen. Bleh. Die blijft dus maar mooi op z'n eigen kamer zitten
.
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:31 schreef cinnamongirl het volgende:
Moet je echt eens maken. Leuk voor in het weekend en het huis ruikt heerlijk! Recept:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk: aan het begin van een lesquote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:07 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wat goed! Volgens mij komt dat het later beter gaat doordat je dan endorfinen aanmaakt, die geven je een fijn gevoel (eigenlijk om de pijn van inspanning te verbloemen, maar goed, 't voelt altijd wel goed!). Ik merk dat bij de sportschool ook, daarom begin ik met het vervelendste apparaat (fietsen), tegen de tijd dat ik dat heb gedaan voel ik me zo lekker dat de rest van de apparaten nog leuker is.
En: niet douchen na sporten, ga hem slaan! Wat enorm vies!
Idem dito met mijn oudersquote:Op woensdag 23 januari 2008 09:49 schreef cinnamongirl het volgende:
Mijn moeder is altijd al slanker geweest, en heeft ons daar altijd fijntjes op gewezen. Daarom vind ik kleding kopen met haar niet leuk.
We hebben gewoon een andere bouw; zij is gewoon wat eleganter gebouwd. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat zij altijd matig is met eten en ze beweegt flink: alles op de fiets doen, paps heeft immers de gezinsauto altijd mee!
Ik ben wel dankbaar voor mijn opvoeding t.o.v. eetgedrag.
Zo mochten wij alleen in het weekend frisdrank, en dan 1, hooguit 2 glaasjes. En dan kregen we zaterdagavond eerst bijv. een roze koek, en later 1 bakje chippies.
Koekjes: altijd 1 stuk pakken, hooguit 2.
En als we een Mars kregen van opa dan werd die ingenomen en in stukjes aan ons gegeven. En mijn ouders zijn echt geen health freaks ofzo; ze eten gewoon flink brood en aardappelen, en groenten en vlees met jus. En een gebakje, biertje en een hapje in het weekend en op een feestje. Gewoon normaal dus eigenlijk.
Ik juist niet. Van patat kan ik een klein beetje eten, met héél veel sla. pizza is altijd veel te veel calorieën, patat nietquote:Op woensdag 23 januari 2008 10:55 schreef motorbloempje het volgende:
van pizza krijg ik ook een veel minder 'schuldgevoel' dan van patatkomt denk ik omdat er groente opzit
vind pizza ook lekkerder (ben een groente-addict) dus denk dat het daar aan ligtquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik juist niet. Van patat kan ik een klein beetje eten, met héél veel sla. pizza is altijd veel te veel calorieën, patat niet
Op de één of andere manier ervaar ik patat als minder slecht dan pizza. Misschien omdat patat niet druipt van het vet (bij mijn patatboer danquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:21 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik juist niet. Van patat kan ik een klein beetje eten, met héél veel sla. pizza is altijd veel te veel calorieën, patat niet
Kun je dan niet beter donderdag en zaterdagochtend gaan? (kweenie wanneer je weggaat) Omdat ik aanneem dat je maandag ook loopt?quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil vandaag eigenlijk ook lopen idd, maar beter van niet, want dan loop ik 3 dagen achter elkaar. Ga dit weekend naar een vriend van me toe, dus ik wil vrijdagmiddag nog hardlopen en dan zondagavond weer. Sla ik geen les over.
Nu even een eitje bakken en dan douchen. En dan maar weer verder met m'n monnikenwerk
.
Ik ga vrijdagmiddag om een uur of 17 weg. Het is 3 uur treinen, dusse...quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:19 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter donderdag en zaterdagochtend gaan? (kweenie wanneer je weggaat) Omdat ik aanneem dat je maandag ook loopt?![]()
En daar mag jij dus achteraan? Tofquote:Ik moet bezig met mn student-assistent werk, echt even geen zin in, al dat geneuzel met mensen die geen stageplaats weten te regelen
ik heb ook én maandag én dinsdag gelopenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:06 schreef Tangarine het volgende:
ZO net terug van hardlopen, heel slecht 2 dagen achter elkaar natuurlijk, maar het was gister weer zo lekker, dat ik vandaag ook wilde... en nu kan ik iig weer normaal verder met het schema wat ik dit keer loop
Ik vind pizza en patat eigenlijk allebei wel lekker, en dat moet soms best kunnen
De laatste keer dat ik twee keer achter elkaar liep, was ik de volgende dag hondsberoerd, zodanig dat ik een week ofzo niet meer heb kunnen lopenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb ook én maandag én dinsdag gelopenomdat ik er zo'n zin in had
![]()
en nu heb ik spierpijn in mijn rechter bil
Ik ben nu ook net weer begonnen na een half jaar bijna niet sportenquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik twee keer achter elkaar liep, was ik de volgende dag hondsberoerd, zodanig dat ik een week ofzo niet meer heb kunnen lopen. Had last van koorts, spierpijn e.d. Ik weet niet of dat allemaal van het hardlopen kwam, maar die associatie is er nu dus wel.
Moet wel zeggen dat ik de tweede keer ook meteen veel langer liep dan eigenlijk had gemogen, volgens het schema. Nu heb ik geen problemen meer met langer lopen dan eigenlijk mag, maar toen was ik nog maar net begonnen.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Leuke brillen Sylvana! Had je logje gelezen, doe je rustig aan met sporten en afvallen en alles als je nog niet weet waar je zo'n last van hebt, lichamelijk? Of zoals m'n moeder altijd roept: ben je wel een beetje zuinig op jezelf.
Ik wil ook tomatensoep! En zwemmenquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:11 schreef freecell het volgende:
Zwemmen is ook gewoon leuk
Misschien ga ik ook maar weer eens zwemmen.
Net een klein kopje van mijn zelfgemaakte tomatensoep gehad bij de lunch en hij is écht heeeel lekker!
Dan maak je toch tomatensoep? In het kader van studie ontwijkend gedrag.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil ook tomatensoep! En zwemmen
Mijn verse (pomodori) tomaten waren een euro de kiloquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Dan maak je toch tomatensoep? In het kader van studie ontwijkend gedrag.
Gaat trouwens ook prima met blikjes tomaten of een pak gepureerde tomaten. De verse tomaten zijn niet zo goedkoop op dit moment.
Dat is goed te betalen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:44 schreef freecell het volgende:
[..]
Mijn verse (pomodori) tomaten waren een euro de kiloGisteren pasta mee gemaakt en vandaag soep. Best betaalbaar
Ik ben nog steeds bezig met het beginnersschema van Hardloopschema.nlquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:45 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Ik ben nu ook net weer begonnen na een half jaar bijna niet sporten
Heb nu een schema van Run2day wat tot een half uur gaat
Kan je mij het geheim ook uitleggenquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik word blij van mijn dieetplanEn ik hoop dat ik er nog veel blijer van word
In het kort: steeds meer etenquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je mij het geheim ook uitleggenik word nog niet echt bijster gelukkig van mijn dieetplan namelijk
.
Dan heb je geluk gehadquote:Op dinsdag 22 januari 2008 23:18 schreef Chicolate het volgende:
Op weg naar school nog even met mijn vader gekletst ... kwam het ook nog even op Sonja Bakker (doen mijn ouders weer, vorige keer veel afgevallen, maar willen er nu nog meer af) en overgewicht. Toen ik een paar jaar geleden wat dikker begon te worden, schijnen mijn ouders tegen elkaar gezegd te hebben: "we moeten zelf oppassen dat we niet dichtgroeien, ook om de kinderen" en zijn toen minder snoep en chips gaan kopen ... achteraf gezien ben ik in die tijd onbewust ook afgevallen ... en ben ze daar nu best dankbaar voor, dat ze ons als kinderen beschermd hebben tegen overgewicht. Nu ben ik niet meer boos op de opmerkingen van mijn moeder, die in mijn gezicht zei dat ik dik begon te worden ... toen wel
.
Waarom ik dit schrijf ... eigenlijk geen idee, ik denk een bedankje dat ze nooit zullen zien (ze komen hier niet) en een stille hint aan andere ouders, dat zij hun kind voor een groot deel kunnen behoeden voor overgewicht
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |