abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56252645
Isa - dat klinkt echt onwijs verstandig allemaal. Kan je geen diëtiste worden ondertussen .
pi_56252670
Oh ja, wel de maaltijden invullen met zoveel mogelijk supergezonde en magere dingen Dan mag je schrikbarend veel eten En het maakt dus niet uit als je 's avonds een keer een stuk taart van 300 kcal neemt, want dan neem je verder 2 avonden niets Je kan dus nooit een dag verknallen En dat is voor mij een heel gezond uitgangspunt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56252701
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Isa - dat klinkt echt onwijs verstandig allemaal. Kan je geen diëtiste worden ondertussen .
Dieetarts, zou je daar een goedlopende praktijk mee kunnen beginnen? Is geen beschermde titel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56252725
Nouja, als mevrouw Bakker zichzelf voedingsdeskundige mag noemen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2008 16:20:05 ]
pi_56252835
mevrouw bakker moet een eind optieften naar mens
Ja doei.
  woensdag 23 januari 2008 @ 16:19:55 #106
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56252913
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Ging je dan normaalgesproken člke dag naar de supermarkt?
Ja.
Want ik wist nooit waar ik de volgende dag zin in zou hebben . Supermarkt is vlakbij, maar kost wel tijd natuurlijk om er naartoe te gaan. Dus dit vind ik wel een beter plan .
Niet meer actief op Fok!
pi_56252961
Vandaag heb ik een vrij energiek dagje. Vanochtend het hele huis gezogen. Toen naar de galerie gefietst de mappen van 2006 opgehaald (admin. éindelijk afgerond) toen naar de accountant gefietst. Toen weer terug naar de galerie gefietst, want een map vergeten. Toen naar huis gefietst want daar was ik ook iets vergeten. Toen weer naar de galerie gefietst, want wat ik dacht dat thuis lag, lag toch op de galerie , toen weer naar de accountant gefietst, spullen gedropt en toen weer naar huis gefietst. Ben dus 3 uur druk geweest met iets wat hooguit een uur zou moeten duren.
pi_56252985
Ik heb trouwens besloten omdat ik nu vakantie heb niet heel erg meer op mijn eten te eten, het zal vast toch wel goed blijven gaan want snoepen en snacken doe ik gewoon niet. Alleen wil afentoe wel iets van een wijntje ergens bij
pi_56253243
Freecell, heb je n goed tomatensoeprecept?
Ik maak het zelden, vind het teveel gepriegel om die dingen te pellen.... Maar wel erg lekker natuurlijk
pi_56253304
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
Ik maak het zelden, vind het teveel gepriegel om die dingen te pellen.... Maar wel erg lekker natuurlijk
Pellen?
Ik snijd ze gewoon in niet zo hele kleine stukjes en ze gaan er met velletje en al door hoor
Maar echt een recept heb ik niet, ik flikker altijd maar iets door elkaar Deze keer toevallig bijzonder goed geslaagd, maar er zit nu bijvoorbeeld een restje kippensoep van de vorige keer door
pi_56253339
m'n pa maakt altijd tomatensoep door die dingen in z'n geheel erin te gooien, te koken, laten pruttelen en dan het geheel door de zeefmolen heen
Ja doei.
pi_56253353
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Pellen?
Ik snijd ze gewoon in niet zo hele kleine stukjes en ze gaan er met velletje en al door hoor
Maar echt een recept heb ik niet, ik flikker altijd maar iets door elkaar Deze keer toevallig bijzonder goed geslaagd, maar er zit nu bijvoorbeeld een restje kippensoep van de vorige keer door

Ik maakte er dan echt zo'n project van met 3 kilo tomaten pellen en anderhalve kilo paprika's roosteren enzo. Vandaar dus dat ik t zelden doe.

Ik ga vanavond bietjesrisotto maken
pi_56253361
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
Waarom zou je ze pellen?? Ik zet ze op, met bouillon, ui, prei, selderij, wortel en wat ik nog meer aan geschikte groenten in huis heb en als alles dan door en door gaar is druk ik alles door een zeef. Daarna doe ik er nog wat gewokte groenten door, of balletjes of whatever, maar zo maak ik de basis zeg maar. Hoewel ik nu al een week eet van een emmertje diepvries Chinese tomatensoep, gekocht bij de AH. Echt lekker. Ik heb nu ook net de kippensoepvariant gekocht; kijken of die ook lekker is.
pi_56253515
Ik kwam trouwens vandaag een keer bij de AH, is de sushi op
Ik ga er dus echt nooit meer heen he
Toen maar sashimi en zalmhapjes gekocht
pi_56253551
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 07:37 schreef motorbloempje het volgende:

Lieverd!

Uhm, kan het íets minder met de smiley's want ik word er horendol van! Ik begrijp wel dat je eraan gewend bent geraakt, maar het is storend Please!

Alvast héél erg bedankt! en zo
En anders ga ik doen

Liefs Isa

pi_56253584
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:03 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, ik vind niet dat ouders tegen hun kinderen moeten zeggen dat ze 'dik' of 'dikker' zijn geworden. Vooral voor (tiener)meisjes is dat een dusdanig gevoelig en kwetsend onderwerp dat het gewoon schade doet. Het goede voorbeeld is natuurlijk altijd helemaal perfect!

Zelfs als je n BMI van 21 hebt...

Afijn, conleche, je hebt gelijk, maar de fijnste zeef van mijn passevite is pleite. En ik vind pitjes en velletjes zoooooo vies
pi_56253682
Zo, vanavond Vlaamse Groentenschotel met kipfilet eten en morgenavond en vrijdag tussen de middag groentensoep En verder cherrytomaatjes, paprika en komkommer meegenomen. Ik kom gewoon helemaal niet meer in de verleiding om chips te kopen, sinds ik het al 3 weken niet meer gehad heb En dat terwijl ik het eerst elke dag at...
pi_56253749
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:46 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zelfs als je n BMI van 21 hebt...

Afijn, conleche, je hebt gelijk, maar de fijnste zeef van mijn passevite is pleite. En ik vind pitjes en velletjes zoooooo vies
Ik was m'n handen eens goed en druk ze eigenhandig door zo'n halfronde zeef heen, dan heb je echt geen enkel velletje, pitje of ander ongeregeldheidje. Als je het vies vind om met je handen te doen, volstaat trouwens de bolle kant van een lepel ook!
pi_56253770
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:49 schreef Sylvana het volgende:
Zo, vanavond Vlaamse Groentenschotel met kipfilet eten en morgenavond en vrijdag tussen de middag groentensoep En verder cherrytomaatjes, paprika en komkommer meegenomen. Ik kom gewoon helemaal niet meer in de verleiding om chips te kopen, sinds ik het al 3 weken niet meer gehad heb En dat terwijl ik het eerst elke dag at...
Das wel fijn
Ik heb echt helemaal nooit meer behoefte om echt te snoepen (als het er staat neem ik wel iets afentoe, maar om het zelf te kopen niet)
pi_56253797
Klinkt als een slim plan, Isabeau. Op een gegeven moment weet je dan precies hoeveel je kunt eten zonder aan te komen. Dat is gouden informatie zodra je op je streefgewicht bent...dan kun je nooit meer 'opeens' weer wat kilo's erbij hebben.

Ik heb het eens met een formule uitgerekend. Daaruit kwam dat mijn ruststofwisseling 1500 was en de onderhoudsbehoefte 1800 kcal. Met andere woorden ik zou 1800 kcal eten zonder ervan aan te komen, ook met mijn activiteitsniveau inbegrepen.
Maar nu wil ik afvallen dus zit ik op 1400, 1500. En ja: het werkt, ik val af. Wel langzaam (pond per week) maar dat is prima.
pi_56253802
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:51 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik was m'n handen eens goed en druk ze eigenhandig door zo'n halfronde zeef heen, dan heb je echt geen enkel velletje, pitje of ander ongeregeldheidje. Als je het vies vind om met je handen te doen, volstaat trouwens de bolle kant van een lepel ook!
Klopt. Maar dat lukt dus weer niet met geroosterde paprika

Afijn, je hebt me overtuigd, ik ga t weer eens maken, als ik lekkere rijpe tomaten tegen het lijf loop.
pi_56253859
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Das wel fijn
Ik heb echt helemaal nooit meer behoefte om echt te snoepen (als het er staat neem ik wel iets afentoe, maar om het zelf te kopen niet)
Ik heb idd ook van die supermarktstraatjes waar ik nooit kom, die met koek en snoep sla ik altijd over. Heel af en toe neem ik een zakje suikervrije muntdrop mee, maar daar loop ik dan ook regelrecht naar toe, zonder eerst bij de chocolade te blijven kwijlen

Die sashimi van de AH is ook lekker! Die zalmhapjes vind ik dan weer iets minder. Ben nog steeds benieuwd naar het verhaal waarom jullie eigenlijk niet bij de AH komen!
pi_56253892
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 16:56 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik heb idd ook van die supermarktstraatjes waar ik nooit kom, die met koek en snoep sla ik altijd over. Heel af en toe neem ik een zakje suikervrije muntdrop mee, maar daar loop ik dan ook regelrecht naar toe, zonder eerst bij de chocolade te blijven kwijlen

Die sashimi van de AH is ook lekker! Die zalmhapjes vind ik dan weer iets minder. Ben nog steeds benieuwd naar het verhaal waarom jullie eigenlijk niet bij de AH komen!
Dat is niet zo'n spannend verhaal hoor
En de sashimi was lekker, vanavond probeer ik de zalmhapjes dus eens kijken wat ik er van vind
pi_56254574
Nou, meetdag gehad vandaag, weinig verandering, halve centimeters hier en daar weg, geen gewicht kwijt MAAR dat is beter dan mn eerste gedachte, dat alles er weer bij zou zitten

Vandaag cruesli balans gehad als ontbijt, lunch een broodje kipfilet, tussendoor 2 witte bolletjes met niets (het moest omdat er sesamzaad op zat en dat vind ik lekker ) en een appeltje, vanavond bloemkool met aardappels en magere nogwat lapjes

straks misschien nog even naar de winkel om gezonde dingen te halen
pi_56254790
Net Evy les 8 gelopen [lachsmilie]

ging echt ontzettend lekker [cheersmilie]
was een les van elke keer twee minuten hardlopen, en 1 minuut wandelen.. viel me eigenlijk alles mee [verbaasde smilie]

nu maar eens eten! vanavond vergadering, waarop de door mij gemaakte flyer als het goed is goedgekeurd gaat worden en naar de drukker gaat [nog een cheersmilie]
Ja doei.
pi_56254954
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Net Evy les 8 gelopen [lachsmilie]

ging echt ontzettend lekker [cheersmilie]
was een les van elke keer twee minuten hardlopen, en 1 minuut wandelen.. viel me eigenlijk alles mee [verbaasde smilie]

nu maar eens eten! vanavond vergadering, waarop de door mij gemaakte flyer als het goed is goedgekeurd gaat worden en naar de drukker gaat [nog een cheersmilie]
[schatersmile]
pi_56255005
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:28 schreef Jeipod het volgende:
Nou, meetdag gehad vandaag, weinig verandering, halve centimeters hier en daar weg, geen gewicht kwijt MAAR dat is beter dan mn eerste gedachte, dat alles er weer bij zou zitten

Vandaag cruesli balans gehad als ontbijt, lunch een broodje kipfilet, tussendoor 2 witte bolletjes met niets (het moest omdat er sesamzaad op zat en dat vind ik lekker ) en een appeltje, vanavond bloemkool met aardappels en magere nogwat lapjes

straks misschien nog even naar de winkel om gezonde dingen te halen
Lijkt er altijd wel op dat centimeters eerder weg gaan dan de kilo's
pi_56255734
Heb net 5k hardgelopen en het ging goed, behalve dan dat ik na een kilometer of 3 pijn in m'n baarmoeder kreeg, dat klinkt natuurlijk vreemd, want hoe weet ik nu dat het m'n baarmoeder is, nou, dat denk ik omdat de pijn exact hetzelfde is als de pijn die ik heb tijdens de 1e dagen van mijn menstruatie. Ik ben toen 2 minuutjes gewoon gaan wandelen en toen trok het weer weg en kon ik weer hardlopen zonder dat de pijn terugkwam. Ik heb dit al eerder gehad en het is altijd zo'n 10 ŕ 12 dagen voor ik ongesteld moet worden. Heeft iemand van jullie (en dan met name Isabeau en/of veiligheidsspeldje) enig idee wat dat zou kunnen zijn?
pi_56255861
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:27 schreef conleche het volgende:
Heb net 5k hardgelopen en het ging goed, behalve dan dat ik na een kilometer of 3 pijn in m'n baarmoeder kreeg, dat klinkt natuurlijk vreemd, want hoe weet ik nu dat het m'n baarmoeder is, nou, dat denk ik omdat de pijn exact hetzelfde is als de pijn die ik heb tijdens de 1e dagen van mijn menstruatie. Ik ben toen 2 minuutjes gewoon gaan wandelen en toen trok het weer weg en kon ik weer hardlopen zonder dat de pijn terugkwam. Ik heb dit al eerder gehad en het is altijd zo'n 10 ŕ 12 dagen voor ik ongesteld moet worden. Heeft iemand van jullie (en dan met name Isabeau en/of veiligheidsspeldje) enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Natuurlijk weet ik niet wat het is, maar ik merk het inderdaad ook afentoe inderdaad rond die tijd...
pi_56255900
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik niet wat het is, maar ik merk het inderdaad ook afentoe inderdaad rond die tijd...
Klinkt als je eisprong!
pi_56255928
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:34 schreef minilotje het volgende:

[..]

Klinkt als je eisprong!
Die zou toch geen pijn moeten doen??
pi_56256023
Nou, er zijn veel vrouwen die het niet voelen, maar ook massa's vrouwen die het wel degelijk merken als hun ei uit z'n blaasje barst. Toen ik nog niet aan de pil was had ik ook twee weken voor/na mijn ongesteldheid vaak een middagje een raar, pijnlijk gevoel. Niet heel heftig, het ging vaak weg als ik anders ging staan of zitten, maar het was wel degelijk mijn eisprong.
Dat je dat kunt voelen is allesbehalve ongebruikelijk.
En als je 'm nooit eerder gevoeld hebt en nu wel, kan het net zijn dat je er meer last van hebt bij grote lichamelijke inspanning, hardlopen dus.

Misschien is het wel heel iets anders, daar niet van.
Maar het klinkt in elk geval precies als een ovulatiepijntje
pi_56256081
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En jij slikt altijd de pil door en wordt daarom bijna nooit ongesteld!

Zou het je eisprong kunnen zijn Conleche?spuit 11 reactie
pi_56256211
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

En jij slikt altijd de pil door en wordt daarom bijna nooit ongesteld!

Zou het je eisprong kunnen zijn Conleche?spuit 11 reactie
Niet altijd maar soms wel inderdaad
pi_56256249
Als je de pil slikt heb je uberhaupt geen eisprong natuurlijk.
pi_56256287
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:49 schreef minilotje het volgende:
Als je de pil slikt heb je uberhaupt geen eisprong natuurlijk.
Nope, nergens voor nodig
pi_56256332
Dan heeft het er bij jou in elk geval niks mee te maken!
  woensdag 23 januari 2008 @ 18:54:25 #138
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56256399
Vandaag overdag prima gegaan, gewoon lekker gewerkt en prima gegeten. Net wel 2 borden nasi goreng gegeten met nog wat overgebleven babi pangang.
Eigenlijk wil ik straks even hardlopen alleen heb ik wat last van m'n been.. een raar plekje zit er ook nou ja ik denk dat ik gewoon ga
Bernie en ik zijn tof.
pi_56256432
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:52 schreef minilotje het volgende:
Dan heeft het er bij jou in elk geval niks mee te maken!
Ik heb sowieso wel vaker last van buikpijn en zo, let er niet zo op
pi_56256483
Ik ben er ook weer ... pijn in mijn buik heb ik ook wel eens tijdens het sporten, bij mij is het meestal een verkeerde manier van ademen, of wat lucht dat ergens in mn darmen vastzit/op verkeerde plaats zit. Even in mn buik duwen wil dan goed helpen .

Ik heb vanavond toch zo ongelooflijk lekker avondeten gehad! Het was zoetzure saus (van de chicken tonight) met perzikschijven en ipv kip hadden we pangasiusfilet. Heerlijk. Klein schepje rijst erbij ... en toen nog een keer opgeschept, alleen maar vulling, omdat ik het zo lekker vond . (nog) geen toetje, zat helemaal vol. Misschien vanavond nog.

Ik hoef maar zo weinig te doen voor school, maar dat kleine beetje dat ik moet doen vergeet ik steeds of heb ik geen zin in .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56256517
Pff, wat lopen veel mensen hard trouwens!
Vind ik echt het kutste wat er is hardlopen! Ook zo lekker belastend voor de knieen :S

Laat mij dan maar lekker lopen ipv hardlopen
pi_56256691
zolang je goede schoenen hebt en op de juiste manier loopt is 't goed te doen anders.

en ik vond hardlopen vroeger ook ontzettend stom en saai, maar met de lessen van Evy is het (vind ik) echt leuk en een uitdaging om elke keer de volgende les weer te halen!
Ja doei.
pi_56256885
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 18:57 schreef Jeipod het volgende:
Vind ik echt het kutste wat er is hardlopen!
Ik ook, ik ook! We zijn hier wel een uitzondering, geloof ik.

Maar sinds ik Midas Dekkers er in een boekenwinkel een hele verhandeling over hoorde geven (naar aanleiding van het geniale boek 'Lichamelijke Oefening') voel ik me er ook niet zo alleen meer in staan.

Al die mensen die het over al die euforie hebben die hardlopen in je losmaakt.. Dat zijn endorfinen mensen, en die maakt je lijf aan ter verdoving, verdorie!
Arme lijven, arme gewrichtjes..
Maar enfin, ik hoef het zelf in elk geval niet te doen, en andere mensen beleven er een hoop plezier aan.
Mij best, ik doe ook wel 'es dingen die niet ideaal zijn voor mijn lijf...
Hoepel op neus gekregen.. bloedneus.. hoepel boven mijn hoofd gezwaaid.. pink achterovergeklapt.. Fijne middag, was het.

[ Bericht 7% gewijzigd door minilotje op 23-01-2008 19:17:55 ]
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:27:26 #144
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56257341
Ik fiets liever alleen is het nogal glad op de weg nu en in m'n enthousiasme ben ik nog wel eens goed op m'n muil gegaan
Gewoon in de zomer trouwens ook wel, je hebt hier van die bruggetjes die heel hoog zijn maar als je een beetje tempo maakt kom je er wel op alleen zie je niet of er aan de andere kant ook mensen op komen, meestal niet dus ik ging er zo op... toch wel... remmen! Kreeg ik m'n schoenen niet los pats gheghe
Bernie en ik zijn tof.
pi_56257485
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:10 schreef minilotje het volgende:

[..]

Maar sinds ik Midas Dekkers er in een boekenwinkel een hele verhandeling over hoorde geven (naar aanleiding van het geniale boek 'Lichamelijke Oefening') voel ik me er ook niet zo alleen meer in staan.

Al die mensen die het over al die euforie hebben die hardlopen in je losmaakt.. Dat zijn endorfinen mensen, en die maakt je lijf aan ter verdoving, verdorie!
Maar enfin, ik hoef het zelf in elk geval niet te doen, en andere mensen beleven er een hoop plezier aan.
Hoepel op neus gekregen.. bloedneus.. hoepel boven mijn hoofd gezwaaid.. pink achterovergeklapt.. Fijne middag, was het.
Waar kan je zo'n goede hoepel kopen?
Lijkt me wel leuk
pi_56257603
Niks mis met endorfinen, verdoving of niet. Ik noem het: wel de lusten en niet de lasten van een happy-pil
pi_56257655
Even weer wennen aan het hoepelen minilotje?
Ik had ook een goede hoepel, maar hij is geknapt
pi_56257868
Endorfine

Daar kan je volgens mij serieus verslaafd aan raken. Ik had in de zomervakantie in ieder geval behoorlijke afkickverschijnselen, de weken dat ik niet kon surfen of sporten . Was een verveeld, chagarijnig kind dat maar niet lekker in dr vel kon komen ... laat me even sporten, en ik leefde weer helemaal op .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56258222
Lijkt mij ook echt leuk, hoepelen. Welke diameter heb je nodig als volwassene?
pi_56258926
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:10 schreef minilotje het volgende:

[..]

haha, dacht dat ik de enige was.
Hardlopen doet me denken aan vroeger .. de middelbare school: piepjes test en de 22 min rending test. In allebei was ik niet goed, trap 4 was mn hoogste en 4 min rennen ofso ... traumatisch enzo > daar sta je dan gelukkig had (en heb) ik 'slechte' knieen ... mooi excuus
Later bij een dokter persoon in het ziekenhuis bleek het aan mn heupen te liggen. Wanneer ik ren, spring of traploop maken mn heupen bewegingen die mn knieen niet kunnen verdragen, waardoor ik door mn knieen ga en ze heel pijn doen ... lijkt wel oud heb eigenlijk ook altijd trapleuning nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')