abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56168148
SI Games FM2008 @ Wikipedia [EN]FM2008 TrailerFM Live [verwacht in 2008]

• FMinside [NL]
  • ManagersUnited [NL]
  • Fuck The Ref [NL]
  • FMforum[ EN]
  • Sortitoutsi [EN]

Patch 8.0.1 PC Boxed - Mirror - Torrent Mac Boxed - Torrent

Changelist

FM Genie Scout

| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco. donroyco (met dank aan sjimz, EnGCatjuh en al die anderen)
  • There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_56168169
    De topics in de OP worden niet echt bijgehouden hè
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    pi_56168221
    Er zitten in mijn stadion meer man dan dat er officieel inkunnen

Trouwens ook irritant dat iedereen Zeefuik aan het eind van het seizoen gratis wil Maar niemand wil hem in de winterstop van me kopen.
      zondag 20 januari 2008 @ 00:32:39 #4
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_56168241
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_56168446
    Straks nog even. Ben benieuwd of ik nog iets van een transferbudget krijg voor mijn 2de seizoen.
    stupidity has become as common as common sense was before
      zondag 20 januari 2008 @ 00:59:17 #6
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56168736
    Toch nog 1645 toeschouwers in mijn eerste thuiswedstrijd. En nog gewonnen ook
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_56171171
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 20:36 schreef AminBen het volgende:
    [ afbeelding ]

Edit; Wat is dit voor scheitzooi. Ik heb een transferbudget van 40 miljoen overgehouden aan vorig seizoen en de verkoop van spelers, krijg ik nu (begin juli dus) het bericht dat ik de verwachtingen vor het seizoen mag instellen en het daarbij behorende budget. Ik kies voor Europees voetbal halen en 21 M, ervan uitgaande dat die 21 miljoen bij die 40 miljoen komt, maar nu is het 21 miljoen terwijl ik mijn grote aankopen nog wilde gaan doen
    Altijd zorgen dat je budget op is aan 't einde van 't seizoen. Al is 't dan vaak moeilijker om 'n speler aan te trekken of is diegene juist duurder.

Beetje rare "regel" eigenlijk, je zou zeggen dat 't geld er nog moet zijn ..
    "If you're not a manc, you're a wank"
    pi_56172294
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 00:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
    De topics in de OP worden niet echt bijgehouden hè
    Dat is jouw taak

Mijn eerste keeper Stenild wilde na 9 jaar trouwe dienst niet meer verlengen.
    Hij wilde weg met een bosman transfer.
    Helaas ben ik een klootzak en heb ik hem verkocht voor 8 miljoen aan een degradatiekandidaat in Italie
    pi_56172576
    tvp
    pi_56173261
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 11:00 schreef andre347 het volgende:
    tvp
    pi_56173286
    quote:
    tvp
    pi_56173760
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 10:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat is jouw taak

Mijn eerste keeper Stenild wilde na 9 jaar trouwe dienst niet meer verlengen.
    Hij wilde weg met een bosman transfer.
    Helaas ben ik een klootzak en heb ik hem verkocht voor 8 miljoen aan een degradatiekandidaat in Italie
    Au, dat wordt een mooie carriere voor die man
    Wind extinguishes a candle and energizes fire
    pi_56173824
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 04:05 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Altijd zorgen dat je budget op is aan 't einde van 't seizoen. Al is 't dan vaak moeilijker om 'n speler aan te trekken of is diegene juist duurder.

Beetje rare "regel" eigenlijk, je zou zeggen dat 't geld er nog moet zijn ..
    Waarschijnlijk is het geld er ook nog, maar moet je beter naar je financiën kijken in de zomermaanden. Kijken waar veel geld aan is uitgegeven. Misschien wordt het trainingscomplex wel geüpdate ofzo.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    pi_56174451
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 12:11 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het geld er ook nog, maar moet je beter naar je financiën kijken in de zomermaanden. Kijken waar veel geld aan is uitgegeven. Misschien wordt het trainingscomplex wel geüpdate ofzo.
    Dat wordt van tevoren toch aangegeven, dan zou je dus niet goed opgelet hebben bij de nieuwsberichten?
    pi_56176415
    nee, volgens mij is dat geld dan gewoon weg.. wel vreemd inderdaad.. zo kan het ook dat je een spelerskoop afspreekt, maar dat het pas door gaat nadat je je nieuwe budget gekregen hebt, en dat je dan opeens veel minder geld hebt
    Hajeto!
      zondag 20 januari 2008 @ 13:59:12 #16
    138590 Forcefuzz
    Hard truth soldier
    pi_56176687
    Is er eigenlijk een manier om in het begin van het seizoen meer seizoenskaarten te verkopen? Elk seizoen wordt het weer minder als het seizoen daarvoor
    De enige echte 40.000.000e reply :)
    Don't stop te movement!
    pi_56176743
    Goed presteren, goede transfers.
    pi_56176883
    Wat trouwens ook lullig is, gaan ze je stadion verbouwen waardoor je tijdelijk minder plaatsen hebt. Verkoop je daarom (logisch) minder seizoenskaarten, is 't bestuur meteen zwaar teleurgesteld
    pi_56177951
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 14:04 schreef Eric_Cantona het volgende:
    Wat trouwens ook lullig is, gaan ze je stadion verbouwen waardoor je tijdelijk minder plaatsen hebt. Verkoop je daarom (logisch) minder seizoenskaarten, is 't bestuur meteen zwaar teleurgesteld
    Of ze zadelen je op met een enorme lening, waardoor je elke maand verlies maakt.

Is ook jouw schuld.
    pi_56178577
    ja inderdaad.. ik zit nu nog 80.000 onder mn loonbudget en ik blijf maar verlies maken :S
    Hajeto!
      zondag 20 januari 2008 @ 15:08:33 #21
    125053 stefmans
    Ze winnen nooit van de Joden.
    pi_56178606
    even meelezen
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
    pi_56178823
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 15:07 schreef Crack_david het volgende:
    ja inderdaad.. ik zit nu nog 80.000 onder mn loonbudget en ik blijf maar verlies maken :S
    Heb ik ook altijd, als ik met kleine clubjes speel maak ik altijd verlies, met grotere clubs heb ik altijd winst. Bijvoorbeeld nu met Leeds zit ik boven het loonbudget en maak ik winst, bij een game met Omniworld zat ik onder het loonbudget en maakte ik verlies
    pi_56179250
    quote:
    tvp
    pi_56179287
    Ik begin altijd super goed aan het begin van het seizoen, maar in eind november/begin December krijg ik een vorm crisis. Hoe kan ik dat voorkomen? Zelfs tegen de kleine clubs win ik niet.
      zondag 20 januari 2008 @ 15:37:48 #25
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56179296
    Best een aardig stadion voor een amateurploeg.

Heb nog wat versterkingen kunnen binnenhalen:

Allemaal op amateurbasis.

Sta op dit moment 13de. Drie gespeelt, waarvan 1 gewonnen.
    Elite
    Tegen TTIP
      zondag 20 januari 2008 @ 15:48:40 #26
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56179570
    Hoe doe je iemand een amateur contract geven dan ?
      zondag 20 januari 2008 @ 16:16:13 #27
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_56180243
    quote:
    Op zondag 20 januari 2008 15:48 schreef jorienvdherik het volgende:
    Hoe doe je iemand een amateur contract geven dan ?
    Zelfde manier waarop je een normaal contract aan iemand aanbied.
    Elite
    Tegen TTIP
      zondag 20 januari 2008 @ 16:33:49 #28
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_56180723
    Mijn tactiek werkt wonder boven wonder. Ik heb me voorgenomen om als degradatiekandidaat me niet te gaan ingraven tegen ploegen. Vol op de aanval dus in een 4-4-2 Diamond opstelling.

Plaats: 9e na 22 wedstrijden.
    live as if you'll die today
    dream as if you'll live forever
    - james 'jimmy' dean
      zondag 20 januari 2008 @ 17:04:22 #29
    146874 DANILXL
    timeo danaos et dona ferentes
    pi_56181431
    tvp

met newcastle heb ik me i het tweede seizoen gelaatst voor CL, na ongeveer 20 spelers te hebben verkocht en een heel nieuw elftal bij elkaar te kopen

breno, ochoa, banega, palacio, aaritalo ( ), etc.
    woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
    Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
      zondag 20 januari 2008 @ 18:01:59 #30
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_56182790
    Heel dit weekend haast geen Playstation 3 en Xbox 360 aangeraakt, maar wel heel de tijd FM op een laptop aan het doen

Mijn game met Anderlecht na 1 seizoen. Ik heb al wat Braziliaanse talenten aangetrokken voor 2008-2009 maar die komen er nog aan. Resultaat bleek tegen te vallen, ik kon niet echt domineren in de Belgische competitie

Iedergeval wat ik won.
    1. Supercup Belgie
    2. Beker Belgie
    3. Jupiler League

Ik kwam niet tot de groepsronde van de CL, Dinamo Zagreb was te sterk. In de 1e ronde na de poule's in de UEFA CUP kwam ik niet verder dan Atletico Madrid, wat scoorde die forlan veel

Supercup in begin van seizoen was gemakkelijk.

Competitie, toch echt te veel gelijk gespeeld. Had het al veel eerder moeten beslissen.

Beker van Belgie ging ook redelijk, alleen halve finale tegen Standaard was echt lastig Uit verloor ik met 3-1 van Standaard. Maar in Brussel kwam ik tot een 5-0 overwinning in de return

pi_56186291
    Gaat redelijk eerste seizoen Feyenoord, nog 2 wedstrijden spelen voor het einde en ksta 5e en de 2 achter me hebben 1 punt minder maar wel bekerfinale tegen AZ, heb Bruins verkocht voor 11,5 aan HSV en nog zootje dat weinig speelde, voor volgend seizoen Isaac,Araujo en Mota vastgelegd.
    pi_56192217
    De competitie in Rusland is voorbij, en UralMash is 5e geworden...:D..we gaan eurooopa in!

Ik stond best gemakkelijk 4e, maar er kwam ineens een enorme dip aan zeg, achtereenvolgens kwamen de toppers op bezoek: Zenith, CSKA en Spartak MosKou gingen allen verloren. ...:((...Gezakt naar de 5e plaats, en de een na laatste wedstrijd was wel het topppunt....Je dénkt dat je wint als je de 1-0 scoort in de 87e minuut...

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh...Het moet niet gekker worden...1e goal in minuut 92, en de 2e in 97e minuut...:(

Laatste wedstrijd 1-1 gespeeld, en de 5e plaats geconsolideerd. Ik vben nu hard op zoek naar 2 verdedigers en een nog betere keeper. Mijn middenveld en aanval kunnen goed mee op dit niveau, maar mijn verdediging wil niet meer, en de supporters zitten ook te zeuren dat ze een aantal verdedigers klote vinden...maar ja, vind maar eens topverdedigers die voor Ural willen spelen....:/
    pi_56194005
    Leeds United:

Het is december 2007, en ik ben eindelijk van de gehate negatieve puntenstand af. Ik begon met -15 aan de competitie, inmiddels heb ik 4 punten ( ) en kan de opmars naar boven gaan beginnen. Promotie zal niet gaan lukken dit seizoen.

Vraagje:

Hoe zit het met het Bosman-arrest in de Engelse League 1? Er zijn veel spelers waarvan het contract binnen een halfjaar afloopt, maar ik moet alsnog een transfersom betalen (ik kan ze niet "benaderen", alleen een bod doen) ?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_56195194
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 10:40 schreef Harmen1984 het volgende:
    Leeds United:

Het is december 2007, en ik ben eindelijk van de gehate negatieve puntenstand af. Ik begon met -15 aan de competitie, inmiddels heb ik 4 punten ( ) en kan de opmars naar boven gaan beginnen. Promotie zal niet gaan lukken dit seizoen.

Vraagje:

Hoe zit het met het Bosman-arrest in de Engelse League 1? Er zijn veel spelers waarvan het contract binnen een halfjaar afloopt, maar ik moet alsnog een transfersom betalen (ik kan ze niet "benaderen", alleen een bod doen) ?
    In Engeland zijn er andere regels, daar kan je pas spelers benaderen als ze nog maar 1 maand op hun contract hebben. Waarom? Geen idee
    pi_56195282
    Dan kun je 't beste wachten tot ze helemaal contractvrij zijn. Frustrerend en ook geen 100% kans om ze in te lijven, maar 't is niet anders

Ik zit nu ook op Mascherano te wachten, die standaard niet bijtekent bij Liverpool. Niemand gaat achter 'm aan, maar zodra ik de kans krijg om 'm te contracteren begint heel Europa zich ermee te bemoeien
    pi_56198772
    Ik weet niet of er behoefte aan is, maar ik heb in de irc van fok/tweakers een football manager kanaal aangemaakt. Gewoon naar deze link gaan en bij channel FM invullen. Kan natuurlijk ook via mIRC of XChat. Tot nog toe is er trouwens nog maar 1 admin, dat is ondergetekende, maar mocht het drukker worden dan zullen er natuurlijk meerdere nodig zijn.
    pi_56199053
    Kan wellicht in de OP toegevoegd worden, mocht er genoeg animo voor zijn natuurlijk
      maandag 21 januari 2008 @ 14:15:42 #39
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_56199188
    Ik haat friendlies. Ik haat ze gewoon. Heel erg.
    - james 'jimmy' dean
    pi_56199298
    ik ga op de dag van de friendly's altijd op vakantie
    pi_56199475
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:08 schreef Eric_Cantona het volgende:
    Kan wellicht in de OP toegevoegd worden, mocht er genoeg animo voor zijn natuurlijk
    Dat is nog maar afwachten.
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:20 schreef Irritatie100 het volgende:
    ik ga op de dag van de friendly's altijd op vakantie
    Manager opties > assistent handelt friendlies af Scheelt wat vakanties
    pi_56199544
    Eerste seizoen kampioen geworden in de 32e speelronde. Uiteindelijk nog 10 punten overgehouden van de voorsprong, redelijk makkelijk dus. Toch vind ik 't frustrerend om te zien dat je met dezelfde tactiek en bespreking toch de laatste wedstrijden heel moeizaam doorkomt en de spelers 't eigenlijk behoorlijk laten liggen. Vooral tegen Liverpool, Arsenal en Bolton zie ik ze graag winnen voor de fans. Wat zou ik hier aan kunnen doen?

De stand:

Scorelijst:

Ronaldo (hoogste gemiddelde):

Niemand stak er echt met kop en schouders bovenuit, Rooney is alleen ongeveer de helft van 't seizoen geblesseerd geweest, dus daar heb ik niet veel aan gehad. Ferdinand was degelijk in de achterhoede en vd Sar betrouwbaar in 't doel.
    Ook geen uitschieters in de uitslagen, hoogtepunten waren 4-2 tegen Liverpool in de halve finale FA-cup en de 0-3 tegen AC Milan in de halve finale CL in San Siro

Ronaldo ook speler van 't jaar geworden in de PL, ikzelf manager van 't jaar.

Prijzenkast:
    - 2-1 verloren van Chelsea in Community Shield
    - 1e plaats PL
    - FA-cup gewonnen ( 3-0 van Ipswich Town)
    - CL gewonnen (1-0 van Chelsea)

Aanwinsten voor 't komend seizoen zijn al:
    - Billy Sharp (S van Sheffield - 10 mln)
    - Christian Pander (LB van Schalke - free)
    - Mascherano (DM van Liverpool - free) hoogstwaarschijnlijk
      maandag 21 januari 2008 @ 14:34:12 #43
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_56199578
    DMF gezocht. Geen zin om te scouten, want die komen alleen maar terug met rotzooi. Als ze al ergens mee terugkomen. Ben ze allemaal aan 't doorlichten en stuur d'r zonder pardon minstens drie de laan uit

DMF dus. Vijf miljoen euro max. Leeftijd boeit niet.
    - james 'jimmy' dean
    pi_56199579
    Tevez heeft z'n seizoenstotaal nog met 4 extra doelpunten opgekrikt, de 3 tegen Ipswich en 1 tegen Chelsea zijn nog niet aan de scorelijst toegevoegd
    pi_56200410
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:34 schreef Lyzio het volgende:
    DMF gezocht. Geen zin om te scouten, want die komen alleen maar terug met rotzooi. Als ze al ergens mee terugkomen. Ben ze allemaal aan 't doorlichten en stuur d'r zonder pardon minstens drie de laan uit

DMF dus. Vijf miljoen euro max. Leeftijd boeit niet.
    Negomanshe, Sivavkov, Radzkov .. en die Braziliaan, ben zijn naam even kwijt
      maandag 21 januari 2008 @ 15:38:39 #46
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_56200904
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 15:13 schreef andre347 het volgende:

[..]

Negomanshe, Sivavkov, Radzkov .. en die Braziliaan, ben zijn naam even kwijt
    Bedankt

Nu nog een paar goeie scouts op de kop tikken, want het niveau van mijn scouts is toch absurd dramatisch. Heb d'r vier de laan uitgestuurd, eentje was best goed. Heeft me al wat talentjes gebracht.

Ben het natuurlijk zelf schuld. Football Manager eats you alive
    - james 'jimmy' dean
      maandag 21 januari 2008 @ 15:49:04 #47
    136932 haakaap
    geevolueerde aap
    pi_56201125
    Ik heb het spel ook gekocht, nadat ik toch wel teleurgesteld was in FM 2006 en 2007. Maaaar.. het is me allemaal te complex geworden. Ik speel het spel sinds CM3 en heb er super veel plezier aan beleefd, was echt verslaafd zeg maar (zeg maar, zeg maar, zeg maar).

Dat gevoel wil ik terug! maar zelfs met de topclubs verlies ik nog van net gepromoveerde amateurclubjes, die op de één of andere manier altijd hun beste dag tegen mij hebben. Over het algemeen spelen mijn teams gewoon super inconsistent. Dan win ik van een middenmoter, ga ik hard op me bek tegen een topper, speel ik gelijk tegen de laatst geplaatste ploeg van de competitie. Er is gewoon geen lijn in te ontdekken.

Het probleem is dat er zoveel veranderd is m.b.t. tot het maken van een tactiek, dat ik de bomen door het bos niet zie. Als ik het hier zo lees hebben de meeste toch wel aardig wat succes. Succes is leuk en als ik het spel helemaal door heb komen de laaggeklasseerde ploegen wel. Bijvoorbeeld Milwall vauit de Engelse Tweede devisie, 3x achter elkaar de Champions League laten winnen (in CM 01/02 ofzo, denk er nog altijd met weemoed aan terug hehe ) . De blijdschap nadat je na tig jaar eindelijk de Premier League bereikt en langzaamaan steeds verder omhoog op de ranglijst krabbelt.

Heeft iemand tips of sites waarop de basis staat van het maken van een goede tactiek, dus waar je rekening mee moet houden enzovoorts. Logische dingen zoals, hoever zet ik de tempo slider t.o.v. de defensive lijn of de widht ofzo. Wat werkt, wat niet. Tactieken downloaden vind ik niet cool, want voor mij is FM juist alles zelf ontwikkelen. Helaas heb ik op het moment weinig plezier van het spel (al weer 3 weken niet gespeeld ofzo), maar ik wil het wel zo graag. For old time's sake!

Bij voorbaat dank!

[ Bericht 3% gewijzigd door haakaap op 21-01-2008 15:54:11 ]
      maandag 21 januari 2008 @ 16:17:16 #48
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_56201726
    Vriend van me wil FM08 ook spelen. Zit momenteel zelfs naast me. Vanaf mijn cd geïnstalleerd, en we hebben drie ( ) no-cd cracks. Vooralsnog geen succes.

Iemand tips?

Werkt al :")

[ Bericht 6% gewijzigd door Lyzio op 21-01-2008 16:23:58 ]
    - james 'jimmy' dean
      maandag 21 januari 2008 @ 16:22:27 #49
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_56201844
    Na mijn netwerkgame van 7 jaar met PSV en 5 landskampioenschappen nu solo begonnen in Newcastle wat me een leuke uitdaging lijkt. Het enigste probleem is dat ik mijn backs niet aan het voetballen krijg. Spelen in een 4-4-2 zou je verwachten dat als de linksback de bal krijgt hij hem in de loop meegeeft aan de ml en die dan een voorzet produceert. Mijn backs gooien hem veels te vaak naar de andere kant van het veld(VL -> MR) waardoor de passes vaak worden onderschept of rechtstreeks het veld uitgaan. Ook spelen ze de bal vaak kort naar de verdedigende middenvelder die dan ook niet weet wat hij met de bal moet doen. Iemand tips? Ik speel in een laag tempo dus echt druk is er niet.
    Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
      maandag 21 januari 2008 @ 16:32:15 #50
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_56202040
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 15:38 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Bedankt

Nu nog een paar goeie scouts op de kop tikken, want het niveau van mijn scouts is toch absurd dramatisch. Heb d'r vier de laan uitgestuurd, eentje was best goed. Heeft me al wat talentjes gebracht.

Ben het natuurlijk zelf schuld. Football Manager eats you alive
    Dutra is en wordt een topper en neit duur.
    Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')