Daar kom je maar op 1 manier echt achter, en dat is er heen gaan. Iemand anders kan niet namens jou bepalen of dat het land is waar je naar toe zou kunnen emigreren. Degenen die ik ken die daar geweest zijn vinden het zeker de moeite waard, maar of jij dat ook vind kan alleen jij bepalen!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:56 schreef LXIV het volgende:
[knip] ...allereerst eens kijken of dit landje de moeite waard blijkt.
Dan zul je wel op het Noordereiland, of het bovenste stuk van het Zuidereiland moeten zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:04 schreef LXIV het volgende:
met lekker weer
Zijn de verschillen in het weer, voor zo'n relatief klein landje, dan zo groot?quote:Op zondag 20 januari 2008 15:22 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dan zul je wel op het Noordereiland, of het bovenste stuk van het Zuidereiland moeten zijn.
Heb de OP van deel 1 gelezen. Aan zulke scenario's denk ik ook altijd, als ik aan emigreren denk.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:28 schreef popolon het volgende:
Ah hiero.
Deel 1: Wij gaan weer terug verhuizen naar Nederland...
Ik weet niet heel goed hoe Zuid-afrikanen zijn, maar ik denk dat je je aan de mentaliteit niet zoveel zal storen. Men loopt niet te koop met de eigen identiteit of met hun koloniale afkomst. Wel zijn het duidelijk eilandbewoners wat stugger en minder bewust van wat er overzees gebeurd.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:34 schreef OldJeller het volgende:
Typisch importvolk waar ik me mateloos aan kan storen in Zuid Afrika.. echt dat koloniale.
Is hier totaal geen sprake van in Nieuw Zeeland... (dat zou mooi zijn).
Zo zie je maar hoe je je kunt vergissen in de oppervlakte van een land.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:03 schreef dwerg het volgende:
Het is niet echt een klein land, wel een langgerekt en smal land. De temperatuursverschillen zijn niet enorm, maar het scheelt echt wel waar je zit. In Auckland in het noorden is het wat prettiger, beter dan Nederland, en toch wordt het er zelden warmer dan 30 graden. Invercargill (1600 km zuidelijker, aan de zuidkant van het Zuidereiland) heeft een gemiddelde jaartemperatuur van 10 graden. En regen, veel regen (dat is wel goed voor de bollenteelt, maar dat is een ander verhaal). Eén van de locals zei dat er soms wel drie depressies op een dag passeren.
Zie ook: The Roaring Forties, waar ik een soort tentoonstelling over heb gezien in Invercargill.
Nieuw Zeeland is in oppervlakte grofweg 4 keer zo groot als Nederland, met ruim 4 keer zo weinig inwoners. Oftewel qua bevolkingsdichtheid vergelijkbaar met de VS.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 03:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe je je kunt vergissen in de oppervlakte van een land.
Wat voor studie ga je doen? En waarom in Nieuw-Zeeland?quote:Op zondag 3 februari 2008 16:08 schreef Biebz het volgende:
Goh,
Zat eens door het 'kaaskoppen' forum te bladeren en zag ineens een topic voor Nieuw Zeeland. Toevallig vertrek ik over 11 dagen voor 3 jaar naar Nieuw Zeeland... Wel kom ik tussendoor terug. Ik ga er studeren, in Auckland om precies te zijn. En in mijn schoolvakanties breng ik Nederland nog even een bezoekje. Kan dus over een tijdje wel vertellen hoe die kiwi's echt zijn
Communication Studies op Auckland University of Technology.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:04 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Wat voor studie ga je doen? En waarom in Nieuw-Zeeland?
Oh, dat is al snel!! (over 2 dagen!!)quote:Op zondag 3 februari 2008 16:08 schreef Biebz het volgende:
Goh,
Zat eens door het 'kaaskoppen' forum te bladeren en zag ineens een topic voor Nieuw Zeeland. Toevallig vertrek ik over 11 dagen voor 3 jaar naar Nieuw Zeeland... Wel kom ik tussendoor terug. Ik ga er studeren, in Auckland om precies te zijn. En in mijn schoolvakanties breng ik Nederland nog even een bezoekje. Kan dus over een tijdje wel vertellen hoe die kiwi's echt zijn
Veel succes!quote:Op maandag 11 februari 2008 22:01 schreef Biebz het volgende:
[..]
Communication Studies op Auckland University of Technology.
Ik heb al vanaf dat ik 4 of 5 ben een obsessie met Nieuw Zeeland, don't ask me why, want ik heb er geen familie ofzo. Maar ik wil er al heel lang heen. En m'n ouders gingen nooit, dus ben nu 18 eindelijk, kan ik zelf. Ik ga er niet heen omdat de studie er zo bijster goed is, want daar heb ik ook geen weet van. Zag dit gewoon als goede combinatie, aangezien ik ook altijd in het buitenland heb willen studeren
Ik snap steeds beter waarom jij in Haiti terecht komt.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 05:15 schreef static het volgende:
Ik kan die puntentelling nergens vinden. Of moet je dat ouderwets met de hand doen?
Ik weet de grote supermarkt nog te vinden! Vanaf Kiwi Backpackers richting downtown, dan links ergens in de buurt van de sky tower, en langs een park (vervallen park 7 jaar geleden) en Kathmandu outdoor zaak (waar ze jaarlijks een alles-halve-prijs-actie hebben)! Heerlijke appeltjesquote:Op zaterdag 16 februari 2008 06:10 schreef Biebz het volgende:
Dankjewel!
Zit nu sinds 6 uur in Auckland. Heb net even door het centrum gelopen. Ziet er geweldig uit!
Was alleen te moe om nog verder te lopen hahaVermoeiende reis... Echt slopend. Ben nu ook kapot, maar mag van mezelf pas gaan slapen op een normale tijd ('t is nu 6 uur 's avonds, dus laten we zeggen, 10 uur 's avonds ofzo!) Maar tot nu toe kan ik zeggen: grote en leuke stad!
Hoe doe jij dit precies? Ik vroeg me af hoe het zit met collegegeld ed. Ik dacht dat dat hartstikke hoog was voor Nieuw Zeeland. Iets van 10.000 euro ofzo. Heb je hier een beurs voor? Of moet je dat gewoon ophoesten?quote:Op zondag 3 februari 2008 16:08 schreef Biebz het volgende:
Goh,
Als ik even zo vrij mag zijn om deze vraag te "kapen"...quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:17 schreef pietjekanarie het volgende:
[..]
Hoe doe jij dit precies? Ik vroeg me af hoe het zit met collegegeld ed. Ik dacht dat dat hartstikke hoog was voor Nieuw Zeeland. Iets van 10.000 euro ofzo. Heb je hier een beurs voor? Of moet je dat gewoon ophoesten?
Veel succes verder overigens!
Aha, ik dacht dat de Kiwi's zelf ook gewoon zulke hoge bedragen moesten betalen, maar dat klopt dus blijkbaar niet. Welke universiteit ga jij heen? Wat ga je precies doen? Veel succes ermee!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:44 schreef Rosella het volgende:
[..]
Als ik even zo vrij mag zijn om deze vraag te "kapen"...De universiteit waar ik heen ga heeft recentelijk de collegegelden voor internationale studenten gelijk getrokken met die voor NZ studenten. Het komt neer op ongeveer 3000 euro per jaar, in mijn situatie dan. Echter, de meeste beurzen dekken het collegegeld, dus als je een beurs hebt (die je waarschijnlijk sowieso wel goed kan gebruiken) dan heb je er geen omkijken naar.
Ik ga over een paar dagen weg trouwens,
Ja leuk Rosella!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 19:47 schreef pietjekanarie het volgende:
Welke universiteit ga jij heen? Wat ga je precies doen? Veel succes ermee!
Welkom op Fok! en tussen de rest van de "buitenlandse kaaskoppen" hier!quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik woon al 11 jaar in NZ, niet dat ik de wijsheid in pacht heb maar ik kan wel zeggen dat ik enige ervaring heb, ook al vanwege het feit dat ik met een NZ'se getrouwd ben...
Nee joh, is toch veel leuker om daar in dit topic over te babbelen.quote:Op zondag 6 april 2008 07:32 schreef Basekid_NZ het volgende:
*Melt zich* Ik ben 5 jaar geleden naar NZ verhuisd, en woon nu in Dunedin. Als je info wilt, stuur gerust een PM
Zeg Rosella, hoe ist nu? Nog steeds naar je zin daar?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:52 schreef Rosella het volgende:
Even snel hoor, want heb het nogal druk (goh). Ik ga promoveren, had ik er misschien even eerder bij moeten zeggen, want wie weet is de situatie voor Bachelors of Masters heel anders. Ik ben dus in ieder geval 3 jaar weg! Ik zit op de University of Canterbury en heb ook een beurs via die universiteit. Als jullie het leuk vinden om te volgen hoe het gaat kan ik hier wel af en toe binnen vallen.
Bwurgh, Steinlager.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Ha, mijn kamergenoot in London, ik woon en studeer in london, universitair.. is een 33 jarige kiwi. Haha, ik vind het maar een vreemde flapdrol. Zijn we laatst naar een nieuw zealands restaurant geweest, en moest daar toch weer dat Steinlager ( kiwi beer ) gedronken worden. Overigens heeft hij het ook wel eens over de 'haka' ofzo.
En het maar hebben over wakeboarden en surfen en nieuw zeeland een mooi rustig land is. Voor een vakantie lijkt het me leuk, maar je zit zo afgezonderd als ik weet niet wat.
1,5 week is wel kort hoor, kun je er niet wat bijsmokkelen?quote:Op maandag 2 februari 2009 06:54 schreef Dudette1985 het volgende:
Ik zit sinds September in NZ (Auckland) vanwege m'n afstudeerstage. De eerste weken moest ik enorm wennen, had een gigantische jet-lag en werd spuugzat van de busdiensten. De term 'laid back' nemen ze wel erg letterlijk op waardoor je een half uur zit te wachten op de bus die je naar je werk moet brengen, terwijl de busdienst aangeeft dat ze om de 5 min zouden moeten komen. Nu ben ik het allemaal wel gewend
Af en toe een weekendje road trip naar het noorden of het zuiden en in Mei, net voordat ik terug ga naar NL, 1,5 week zuider eiland. Kijk er nu al naar uit!
Helaas niet, 18 mei is me laatste stage dag, en 1 juni vlieg ik weer terug naar NL....quote:Op maandag 2 februari 2009 07:51 schreef Rosella het volgende:
1,5 week is wel kort hoor, kun je er niet wat bijsmokkelen?
Ah zo. Ach, je kunt nog steeds genoeg zien hier in 1,5 week. Al een beetje een idee waar je heen wil op het Zuidereiland? Het hele eiland is misschien wel erg veel voor die periode, dan ben je vooral heel hard aan het rijden om overal op tijd te zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:25 schreef Dudette1985 het volgende:
[..]
Helaas niet, 18 mei is me laatste stage dag, en 1 juni vlieg ik weer terug naar NL....
Ligt er een beetje aan. Als jij anders dan met een TOEFL aan kunt tonen de Engelse taal machtig te zijn, dan is dat normaal gesproken geen probleem (scripties die in het Engels hebt geschreven bijv.).quote:Op zondag 22 februari 2009 18:25 schreef WarPuppy het volgende:
Is er een TOEFL eis verbonden aan NZ? En mensen nog tips voor bedrijven / zenders?
als je werk zoekt dan kun je altijd nog bij mij komen bollenpellen in Januari en Februari...niet organisch maar je krijgt iig wel betaald...quote:Wwoofen is ook een manier om geld te verdienen en rond te reizen. Zie bijvoorbeeld http://www.wwoof.co.nz/
Mensen die hier rondreizen en werken hebben vaak her en der simpele baantjes, vaak in de landbouw (fruit plukken enzo),
Je hebt echter wel een adapter nodig!! Spreek uit ervaringquote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:20 schreef __Saviour__ het volgende:
tof, dank u. de gewone spanning dus, da's makkelijk
$12.60, ik heb er gister zelf een gekocht voor NZ naar NL...rechtsedirecte gaat volgende week op vakantie .quote:Op zondag 26 juli 2009 16:02 schreef aroha-nui het volgende:
adapter is geen probleem. Bij de Warehouse (soort hema, dus overal) kost een geaarde circa 8 euro (meen ik). In de badkamer kan wel voor je tandeborstel en scheerapparaat een contactdoos zitten. Die is 110 volt, meen ik?
Herkenbaarquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:44 schreef Dudette1985 het volgende:
Ik ben sinds begin Juni terug gekomen uit NZ na daar zo'n 9 maanden stage te hebben gelopen, rondgereisd en veel leuke mensen ontmoet te hebben.
Ik mis NZ
Het goedkope leven, de heerlijke dumplings die spotgoedkoop waren, me huisgenoten, de laid back mentaliteit, het autorijden want autorijden door zo'n landschap is vele malen leuker dan telkens recht toe, recht aan over zo'n platte snelwegquote:Op donderdag 30 juli 2009 14:55 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Wat mis je het meest? Ik vond zelf de mentaliteit van de mensen (en dan met name de collega's) erg fijn.. laid back maar wel van aanpak weten..
In Frankrijk is dat ieder jaar maar ik moet bekennen dat ik er nooit naar kijk...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:22 schreef Basekid_NZ het volgende:
Zijn andere mensen ook de Telethon aan het kijken? Vind het echt een super vet idee
(Telethon is een 23 uur durende tv marathon om geld in te zamelen)
nopequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:22 schreef Basekid_NZ het volgende:
Zijn andere mensen ook de Telethon aan het kijken? Vind het echt een super vet idee
Ik moet er niet aan denken, 23 uur televisie!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:22 schreef Basekid_NZ het volgende:
Wat een mongolen zegquote:Op maandag 2 februari 2009 07:51 schreef Rosella het volgende:
[..]
Bwurgh, Steinlager.Je weet wat de haka is trouwens? Zo nee:
Ach ja... Ik heb niks met rugby, maar ik vind het wel een geinige traditie.
[..]
1,5 week is wel kort hoor, kun je er niet wat bijsmokkelen?
lijkt......assumptions are the mother of all fuck ups....quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:39 schreef FP128 het volgende:
Trouwens heel NZ lijkt me echt zoiets van: Alleen vakantie en dan weer terug naar de bewoonde wereld ".
maar als je dit bericht dan leest: http://www.stuff.co.nz/en(...)aritys-costs-queried dan plaats je toch wel vraagteken bij de manier waarop het ingezamelde geld besteed wordt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 07:32 schreef aroha-nui het volgende:
ipv basekid:
Arme kinderen, zoals regenjassen en schoenen, zodat ze heelhuids op school aankomen, zeg maar, om beter te kunnen leren.
Las net in de krant dat de tv-kosten voor 87% gesponsord zijn, dus het zal met de onkosten wel meevallen.
Klopt, ik hou ervan om regelmatig op stap te gaan, en dan het liefst naar grote steden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:41 schreef LXIV het volgende:
Waarom zou je er niet willen wonen? Te saai wellicht?
En die vrienden. Na 9 jaar! Wat was hetgeen ze misten?
Ook een lange periode inderdaad!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:16 schreef DrXLTrouble het volgende:
Mijn vrouw is als kind naar Nederland gekomen en is dus meer nederlands dan nieuw zeelands.
Ook haar moeder had heimwee en mijn schoonouders besloten om terug te komen voordat de kinderen daar verkering zouden krijgen. Dan zou het veel moeilijker worden om daar te vertrekken.
Ze hebben er 12 jaar gewoond en gewerkt. Het land trekt ze nog steeds, maar alleen voor vakanties.
Die 2 nummers zijn wel erg kenmerkend voor mijn tijd in NZ. Heb Elemeno P nog gezien tijdens Christmas in Domain in Auckland, rond kersttijd natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:24 schreef Boswachtertje het volgende:
Ah.. hoe kan ik vergeten om het over de muziek te hebben..
Heb vorig jaar genoten van 2 nummers uit Nieuw-Zeeland:
Elemeno P (Heeft bij mij lang geduurd voordat ik besefte: LMNOP) - Baby Come on (een klik voor de liefhebber
en
Tiki Taane - Always on my mind
Heb beide cd's mee naar Nederland genomen.. denk nog steeds dat Baby come on een hit kan worden in Nederland, wat denken jullie (NZérs/NZ-gangers)?
Bronquote:Nieuw-Zeeland wijst verbod slaan kinderen af
Een overgrote meerderheid van de Nieuw-Zeelanders heeft in een referendum tegen een verbod op het slaan van kinderen door ouders gestemd. Dat meldden lokale media vrijdag op basis van voorlopige resultaten.
Ruim 87 procent stemde tegen de wet bij een opkomst van rond de 54 procent, aldus de kiescommissie. De bevolking mocht zich uitspreken over de vraag: Moet een klap als onderdeel van een goede ouderlijke correctie strafbaar worden in Nieuw-Zeeland?
Het verbod is sinds twee jaar van kracht om het hoge aantal kindermishandelingen in het land terug te dringen. De volkstelling is niet-bindend en de regering van premier John Key heeft al laten weten de bestaande wetgeving niet te zullen veranderen.
Ik neem aan dat dit de journalistieke interpretatie is? Anders is het wel een makkelijke vraag..quote:Moet een klap als onderdeel van een goede ouderlijke correctie strafbaar worden in Nieuw-Zeeland?
Oja? Was mij verder niet bekend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:04 schreef Boswachtertje het volgende:
Zelf niet echt een oordeel over, hoor wel vaak dat Nieuw-Zeelanders ruwe mensen zijn
Ruw is niet zo zeer de betekenis zoals wij die er aan geven: ruw, als in buitenmens, wat meer gewend, wat steviger gebouwdquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:47 schreef Bora-Bora het volgende:
Oja? Was mij verder niet bekend.
Er was ook genoeg discussie over de vraagstelling.quote:"Should a smack as part of good parental correction be a criminal offence in New Zealand?"
wat een hoop mensen ook niet weten is dat je je kinderen nog steeds "preventief"mag slaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 04:40 schreef Rosella het volgende:
De exacte vraag was:
[..]
Er was ook genoeg discussie over de vraagstelling.
Welkom hier in ieder geval,quote:Op zondag 13 september 2009 02:23 schreef Neshi het volgende:
Ik kwam zowaar op dit forum toen ik zocht naar mensen die studie ervaringen hadden/hebben in Nieuw-Zeeland en is wel leuk om erover te lezen, en hoe mensen het land ervaren.
Ik zelf vlieg in januari naar NZ toe en ga daar architecture studeren bij Victoria University in Wellington. Ben er nog nooit geweest maar weet gewoon dat ik me er thuis ga voelen.. Ben echt heel benieuwd.
Ik ga er ook heen met de intentie er na mijn studie te blijven wonen, maar ik moet nog maar zien in hoeverre dat gaat lukken..
In ieder geval eerst 3 jaar bachelor en 2 jaar master.
Klinkt goed!quote:Op zondag 13 september 2009 04:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wellington is "pretty cool", bij uitstek de culturele hoofdstad van Nieuw Zeeland..kortom, klein maar fijn.
de hoofdstad en dan qua grootte de derde stad van het land...
Ik moest voor de toelating bij de Victoria University te Wellington wel een engelse test doen, namelijk de IELTS test. Verschil tussen die 2 is dat de IELTS ook de uitspraak test, waarbij dit bij de TOEFL achterwege wordt gelaten (heb ik mij laten vertellen).quote:Op zondag 22 februari 2009 18:25 schreef WarPuppy het volgende:
Ik heb het idee om stage te gaan lopen in NZ, alleen wil ik stage gaan lopen in de productie van TV/Film. Is er een TOEFL eis verbonden aan NZ? En mensen nog tips voor bedrijven / zenders?
Studeren in NZ is zeker weten een hele leuke ervaring. Ik studeer zelf in Dunedin, en de sfeer is gewoon mega goed overal. Een groot verschil is wel dat er geen studentenverenigingen enzo zijn: iedereen is automatisch lid van 1 grote overkoepelende organisatie.quote:Op zondag 13 september 2009 02:23 schreef Neshi het volgende:
Ik kwam zowaar op dit forum toen ik zocht naar mensen die studie ervaringen hadden/hebben in Nieuw-Zeeland en is wel leuk om erover te lezen, en hoe mensen het land ervaren.
Ik zelf vlieg in januari naar NZ toe en ga daar architecture studeren bij Victoria University in Wellington. Ben er nog nooit geweest maar weet gewoon dat ik me er thuis ga voelen.. Ben echt heel benieuwd.
Ik ga er ook heen met de intentie er na mijn studie te blijven wonen, maar ik moet nog maar zien in hoeverre dat gaat lukken..
Thanks! Ben wel even gaan kijken. Paar leuke fimpjes en foto's gemaakt. Toen de ME op 5m van me kwam, ben ik toch maar naar huis gegaan...quote:Op zondag 20 september 2009 09:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Goed om te lezen dat je de Undie 500 overleeft hebt BaseKid
Dus als ik het goed begrijp ga je voor 5 jaar naar NZ om te gaan studeren?quote:Op zondag 13 september 2009 02:23 schreef Neshi het volgende:
Dat is toch de charme van Dunedin BK? er is maar een echte student in NZ en dat is een scarfiequote:En neem ook veel winterkleding mee! Winters in NZ'se studentenhuizen zijn erg koud. Hoewel de winters redelijk mild zijn, zijn de huizen zo slecht gebouwd dat het binnen net zo koud als buiten is....
Haha dat is helemaal waar ja. Hoewel ik moet zeggen dat ik ijs in mn kamer na een koude nacht niet zou missen....quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dat is toch de charme van Dunedin BK? er is maar een echte student in NZ en dat is een scarfie
...
Auckland zelf zou ik inderdaad niet al te veel tijd in besteden. Ga naar de Sky Tower, en neem de ferry naar de North Shore (leuk klein districtje in Auckland).quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:12 schreef Bora-Bora het volgende:
Zeg mensen, vertel eens wat over het leven in Auckland of over de stad op zich.
Ik ga er binnenkort een paar dagen naartoe en wil er graag alvast wat meer over weten.
...en als iemand nog een suggestie heeft voor tips qua hotelletjes enzo, dan hoor ik het graag! Nieuw-Zeeland # 5
Idd BK, Waiheke Island was ik even vergeten, prima plek om ook van de plaatselijke wijn te genieten.quote:Met de Ferry vanuit Auckland naar Waiheke Island
Je moet zeker even naar de Coromandel komen- ik woon hier nu alweer zes jaar als kaaskop zijnde, en het blijft even mooi.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat betreft de natuur moet je op het zuider eiland zijn.. de fiorden, Mt.Cook, the Southern Alps,Stewart Island en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
5 dagen is echter net voldoende tijd om wat van het noorder eiland te zien, de Coromandel Peninsula is erg mooi en niet al te ver van Auckland.
Verder natuurljik Rotorua om een beetje van de Maori cultuur te proeven...
Ik zou als ik jou was niet te veel tijd aan Auckland zelf besteden, deze stad is net als de meeste grote steden ter wereld.
Dank!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
welkom op KAA Someren en een groet vanuit "the Deep South"..!!
Heb ik ook hoor, dat 'buitenland' gevoel. Ik denk over twee jaar definitief weer terug te gaan naar NLD na hier zo'n negen jaar gezeten te hebben.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:53 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om (tijdelijk) terug te gaan naar NL.
Na mijn studie, die nog 1.5 jaar duurt, ga ik een Masters doen in Utrecht. Na 6 jaar hier gezeten te hebben op dit moment, merk ik toch dat ik me gewoon niet 100% thuis voel, het blijft een "buitenland" voor me
What about the Peppertree in Coromandel? ;-)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
I second that BK, the Cook in Dunners?
Auckland is alleen maar een uit de kluiten gegroeid dorp, zou er idd niet veel tijd besteden. Ik zit er regelmatig voor m'n werk, maar er is gewoon niet veel bijzonders te zien/doen. Ponsonby is grappig om doorheen te wandelen, Sky tower is overrated, een wandelingetje langs Princes Wharf is leuk, en de Starbucks op Queensstreet heeft de allerbeste koffie in de hele wereld. Voor de rest gewoon lekker links laten liggen, Auckland.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:45 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, zelfs als je er woont, kom je niet zo gauw van het ene naar het andere eiland dus. Waar is de natuur het meest indrukwekkend, in N-Z? Of is dat gewoon overal heftig?
Ik ben erg benieuwd. Blijf 5 daagjes - met jetlag vanuit Los Angeles.
Voor mij geldt precies het tegenovergestelde, ben hier na 12 jaar zo ingeburgerd dat NZ 'thuis" is en juist Nederland als buitenland voelt als ik weer eens in NL benquote:Op vrijdag 6 november 2009 02:03 schreef Someren het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor, dat 'buitenland' gevoel. Ik denk over twee jaar definitief weer terug te gaan naar NLD na hier zo'n negen jaar gezeten te hebben.
Na 6 jaar heb je indd wel een 'redelijke' indruk van hoe het is om er te wonen, ja. Jammer zeg!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:53 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om (tijdelijk) terug te gaan naar NL.
Na mijn studie, die nog 1.5 jaar duurt, ga ik een Masters doen in Utrecht. Na 6 jaar hier gezeten te hebben op dit moment, merk ik toch dat ik me gewoon niet 100% thuis voel, het blijft een "buitenland" voor me
Ik ben nét weer terug, Someren, maar toch bedankt voor de tips.quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:10 schreef Someren het volgende:
[..]
Auckland is alleen maar een uit de kluiten gegroeid dorp, zou er idd niet veel tijd besteden. Ik zit er regelmatig voor m'n werk, maar er is gewoon niet veel bijzonders te zien/doen. Ponsonby is grappig om doorheen te wandelen, Sky tower is overrated, een wandelingetje langs Princes Wharf is leuk, en de Starbucks op Queensstreet heeft de allerbeste koffie in de hele wereld. Voor de rest gewoon lekker links laten liggen, Auckland.
Waiheke island is mooi, maar kan prijzig zijn als je er in het verkeerde seizoen zit. Qua natuur is het Zuider Eiland top; mocht je daar de tijd niet voor hebben dan is de Coromandel Peninsula aan te raden.
Ben bij A2B rental terechtgekomen; beetje amateuristisch, maar wel goedkoop.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Bora, slaapplaatsen genoeg hoor, het echte toeristenseizoen is nog niet begonnen.
Wat betreft een auto, er zijn genoeg (goedkope) verhuurbedrijven te vinden.
Google even voor Rent a Dent, vaak goedkoper dan Hertz en Avis
Ohja zeker! We hebben bij lange na niet alles kunnen doen wat we wilden bezoeken natuurlijk! (Wat wil je, in 5 dagen!quote:Op vrijdag 6 november 2009 18:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
En Bora? de moeite waard om nog eens terug te komen naar Nieuw Zeeland?
Tis ze dus gelukt tegen Bahrein.. gelukkig van die penaltyquote:
best goed dat ze er ook eens bij zijn, ze hebben nog iets meer dan ½ jaar om beter te worden, wie weten zijn ze wel de verrassing van het WKquote:
dit dus, we spreken hier ook geen engels maar Nee Zeland's , met zijn eigen woorden en tongval.., zeker hier in Southland waar we lekker onze rrrrrrrrr's laten rollenquote:En het was zo goed voor de kinderen om engels te leren
Good on ya matequote:Op woensdag 25 november 2009 06:48 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nieuw Zeeland's klinkt zoooo veel beter dan Amerikaans en Australisch.
Wishfull thinking Aroha ?quote:Op woensdag 25 november 2009 09:00 schreef aroha-nui het volgende:
Ik weet alleen niet of ik "a great dick for entertainment" ooit nog uit mijn hoofd krijg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |