Dat is toch de charme van Dunedin BK? er is maar een echte student in NZ en dat is een scarfiequote:En neem ook veel winterkleding mee! Winters in NZ'se studentenhuizen zijn erg koud. Hoewel de winters redelijk mild zijn, zijn de huizen zo slecht gebouwd dat het binnen net zo koud als buiten is....
Haha dat is helemaal waar ja. Hoewel ik moet zeggen dat ik ijs in mn kamer na een koude nacht niet zou missen....quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Dat is toch de charme van Dunedin BK? er is maar een echte student in NZ en dat is een scarfie
...
Auckland zelf zou ik inderdaad niet al te veel tijd in besteden. Ga naar de Sky Tower, en neem de ferry naar de North Shore (leuk klein districtje in Auckland).quote:Op zondag 4 oktober 2009 02:12 schreef Bora-Bora het volgende:
Zeg mensen, vertel eens wat over het leven in Auckland of over de stad op zich.
Ik ga er binnenkort een paar dagen naartoe en wil er graag alvast wat meer over weten.
...en als iemand nog een suggestie heeft voor tips qua hotelletjes enzo, dan hoor ik het graag! Nieuw-Zeeland # 5
Idd BK, Waiheke Island was ik even vergeten, prima plek om ook van de plaatselijke wijn te genieten.quote:Met de Ferry vanuit Auckland naar Waiheke Island
Je moet zeker even naar de Coromandel komen- ik woon hier nu alweer zes jaar als kaaskop zijnde, en het blijft even mooi.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wat betreft de natuur moet je op het zuider eiland zijn.. de fiorden, Mt.Cook, the Southern Alps,Stewart Island en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
5 dagen is echter net voldoende tijd om wat van het noorder eiland te zien, de Coromandel Peninsula is erg mooi en niet al te ver van Auckland.
Verder natuurljik Rotorua om een beetje van de Maori cultuur te proeven...
Ik zou als ik jou was niet te veel tijd aan Auckland zelf besteden, deze stad is net als de meeste grote steden ter wereld.
Dank!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
welkom op KAA Someren en een groet vanuit "the Deep South"..!!
Heb ik ook hoor, dat 'buitenland' gevoel. Ik denk over twee jaar definitief weer terug te gaan naar NLD na hier zo'n negen jaar gezeten te hebben.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:53 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om (tijdelijk) terug te gaan naar NL.
Na mijn studie, die nog 1.5 jaar duurt, ga ik een Masters doen in Utrecht. Na 6 jaar hier gezeten te hebben op dit moment, merk ik toch dat ik me gewoon niet 100% thuis voel, het blijft een "buitenland" voor me
What about the Peppertree in Coromandel? ;-)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
I second that BK, the Cook in Dunners?
Auckland is alleen maar een uit de kluiten gegroeid dorp, zou er idd niet veel tijd besteden. Ik zit er regelmatig voor m'n werk, maar er is gewoon niet veel bijzonders te zien/doen. Ponsonby is grappig om doorheen te wandelen, Sky tower is overrated, een wandelingetje langs Princes Wharf is leuk, en de Starbucks op Queensstreet heeft de allerbeste koffie in de hele wereld. Voor de rest gewoon lekker links laten liggen, Auckland.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:45 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, zelfs als je er woont, kom je niet zo gauw van het ene naar het andere eiland dus. Waar is de natuur het meest indrukwekkend, in N-Z? Of is dat gewoon overal heftig?
Ik ben erg benieuwd. Blijf 5 daagjes - met jetlag vanuit Los Angeles.
Voor mij geldt precies het tegenovergestelde, ben hier na 12 jaar zo ingeburgerd dat NZ 'thuis" is en juist Nederland als buitenland voelt als ik weer eens in NL benquote:Op vrijdag 6 november 2009 02:03 schreef Someren het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor, dat 'buitenland' gevoel. Ik denk over twee jaar definitief weer terug te gaan naar NLD na hier zo'n negen jaar gezeten te hebben.
Na 6 jaar heb je indd wel een 'redelijke' indruk van hoe het is om er te wonen, ja. Jammer zeg!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:53 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zit er trouwens aan te denken om (tijdelijk) terug te gaan naar NL.
Na mijn studie, die nog 1.5 jaar duurt, ga ik een Masters doen in Utrecht. Na 6 jaar hier gezeten te hebben op dit moment, merk ik toch dat ik me gewoon niet 100% thuis voel, het blijft een "buitenland" voor me
Ik ben nét weer terug, Someren, maar toch bedankt voor de tips.quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:10 schreef Someren het volgende:
[..]
Auckland is alleen maar een uit de kluiten gegroeid dorp, zou er idd niet veel tijd besteden. Ik zit er regelmatig voor m'n werk, maar er is gewoon niet veel bijzonders te zien/doen. Ponsonby is grappig om doorheen te wandelen, Sky tower is overrated, een wandelingetje langs Princes Wharf is leuk, en de Starbucks op Queensstreet heeft de allerbeste koffie in de hele wereld. Voor de rest gewoon lekker links laten liggen, Auckland.
Waiheke island is mooi, maar kan prijzig zijn als je er in het verkeerde seizoen zit. Qua natuur is het Zuider Eiland top; mocht je daar de tijd niet voor hebben dan is de Coromandel Peninsula aan te raden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |