abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:04:15 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56144919

Officiële landstaal: Engels, Maori
Hoofdstad: Wellington
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Christelijk 67%
Oppervlakte: 270.534 km² (2,1% water)
Inwoners: 4.115.771 (2007)

Bron: wikipedia

Is er toevallig een FOK!-er die naar NZ geëmigreerd is?

Ik zou graag in een land wonen waar veel aandacht is voor kwaliteit van leven (dus relaxte houding, ruimte en vrijheid, werk niet bovenaanstaat etc), een beetje ouderwets qua normen en waarden, met lekker weer en weinig gedoe. Volgens mij is Nieuw Zeeland dan wel een geschikt land.

Hoe is het om daar te wonen als Nederlander, hoe kom je binnen, wat voor werknemers worden daar gezocht, etc. etc.

[ Bericht 36% gewijzigd door popolon op 19-01-2008 21:32:35 ]
The End Times are wild
pi_56145366
Volgens mij krijg je daar als kind zijnde geen stukje eierkoek bij de bakker, dus zou je dat nou wel doen?
pi_56145913
hoe werkt het emigreren naar Nieuw Zeeland
Ervaring heb ik niet, wel google
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:56:29 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56145947
Ja, ik heb ook Google. Maar ik wou het eens van de mensen hier horen, hé. In een soort van interactieve communicatie, jeweets.
Bovendien ben ik aan het papierwerk e.d. nog lang niet toe, allereerst eens kijken of dit landje de moeite waard blijkt.
The End Times are wild
pi_56145992
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:56 schreef LXIV het volgende:
[knip] ...allereerst eens kijken of dit landje de moeite waard blijkt.
Daar kom je maar op 1 manier echt achter, en dat is er heen gaan. Iemand anders kan niet namens jou bepalen of dat het land is waar je naar toe zou kunnen emigreren. Degenen die ik ken die daar geweest zijn vinden het zeker de moeite waard, maar of jij dat ook vind kan alleen jij bepalen!
Succes in ieder geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:29:05 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56161910
* RemcoDelft is aan Nieuw Zeeland verknocht geraakt wat jaartjes geleden...

En ooit hoop ik er te wonen, lijkt me een fantastisch land: gruwelijk mooi (nee geen hobbits), Engelstalig, en een criminaliteit op het niveau dat een lokaal krantje melding maakt van "ruit ingegooid bij hotel"!
Die salarissen liggen wel lager dan ik dacht zeg! Maar goed, huizen kosten nog niet de helft, benzine ook, en een mooi/aardig land is me heel wat waard Voor die tijd toch even sparen:)

[ Bericht 28% gewijzigd door RemcoDelft op 19-01-2008 20:44:15 ]
censuur :O
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:26:43 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56163572
Er is een user die daar woonde maar juist terug naar NL ging. Even zoeken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:28:39 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56163626
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56178978
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:04 schreef LXIV het volgende:
met lekker weer
Dan zul je wel op het Noordereiland, of het bovenste stuk van het Zuidereiland moeten zijn.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 20 januari 2008 @ 16:07:53 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56180045
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:22 schreef dwerg het volgende:

[..]

Dan zul je wel op het Noordereiland, of het bovenste stuk van het Zuidereiland moeten zijn.
Zijn de verschillen in het weer, voor zo'n relatief klein landje, dan zo groot?
pi_56187219
Het is niet echt een klein land, wel een langgerekt en smal land. De temperatuursverschillen zijn niet enorm, maar het scheelt echt wel waar je zit. In Auckland in het noorden is het wat prettiger, beter dan Nederland, en toch wordt het er zelden warmer dan 30 graden. Invercargill (1600 km zuidelijker, aan de zuidkant van het Zuidereiland) heeft een gemiddelde jaartemperatuur van 10 graden. En regen, veel regen (dat is wel goed voor de bollenteelt, maar dat is een ander verhaal). Eén van de locals zei dat er soms wel drie depressies op een dag passeren.

Zie ook: The Roaring Forties, waar ik een soort tentoonstelling over heb gezien in Invercargill.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 20 januari 2008 @ 21:19:38 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56187563
Het noorden wordt "the winterless north" genoemd, en in het zuiden krijgen ze tot 11 meter regen per jaar... Ik heb daar weerberichten van "450 mm overdag, 250 mm 's nachts" meegemaakt, en dat is VEEL!
Maar het wordt er zoooo gruwelijk MOOI van!
pi_56206299
er is een tijdje eerder al een topic hierover geweesd,

Anyway, ik heb er 6 maanden gewoond, en als Nederlander is dat prima. De mensen zijn behulpzaam en geduldig. Gedult heb je wel nodig om er te wonen omdat niet alles zo goed geörganiseerd is dan in Nederland. Alleen Wellington b.v. heeft een fatsoenlijk openbaar vervoer. Iedereen is erg laidback, wat heel relaxt is, behalve als je echt iets dringend voor elkaar moet krijgen. Verder zijn kiwi's aardige en gastvrije mensen.

De benzine is goedkoper, maar de afstanden zijn veel groter. Het enige waar je bedacht op moet zijn als je er gaat wonen is dat het aantal inbraken veel hoger ligt dan in Nederland, maar verder zit het met de veiligheid wel snor.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_56206766
quote:
Heb de OP van deel 1 gelezen. Aan zulke scenario's denk ik ook altijd, als ik aan emigreren denk.
Als je voor een maand op vakantie ergens bent is het natuurlijk volledig anders dan dat je als inwoner/werknemer daar zit.. nml. niet als 'de toerist'.
Zelf zou ik nog niet direct alles opgeven in het thuisland en dan alle hoop op je nieuwe thuisland vestigen, maar eerst een jaar uitproberen met wonen en werken.. maar wel een iets achter de hand hebben in je vorige thuisland voorlopig.

Zo zie je maar weer dat de lokale bevolking plots kan tegenvallen als je met ze te maken hebt als (nieuwe) bewoner ipv 'de toerist (die tijdelijk verblijft en vanalles koopt)'.

Ik vraag mij altijd af of Nieuw Zeeland een beetje vergelijkbaar is als Zuid Afrika qua bevolking... heeft iemand een één en ander daarover te vertellen?
  maandag 21 januari 2008 @ 20:13:20 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56207049
Wat bedoel je met "qua bevolking"? Lijkt me wel even een verschil tussen Nieuw Zeeland en Zuid Afrika, anders dan dat het vrij zuidelijk ligt...
pi_56207548
Typisch importvolk waar ik me mateloos aan kan storen in Zuid Afrika.. echt dat koloniale.
Is hier totaal geen sprake van in Nieuw Zeeland... (dat zou mooi zijn).
pi_56211482
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:34 schreef OldJeller het volgende:
Typisch importvolk waar ik me mateloos aan kan storen in Zuid Afrika.. echt dat koloniale.
Is hier totaal geen sprake van in Nieuw Zeeland... (dat zou mooi zijn).
Ik weet niet heel goed hoe Zuid-afrikanen zijn, maar ik denk dat je je aan de mentaliteit niet zoveel zal storen. Men loopt niet te koop met de eigen identiteit of met hun koloniale afkomst. Wel zijn het duidelijk eilandbewoners wat stugger en minder bewust van wat er overzees gebeurd.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  dinsdag 22 januari 2008 @ 03:49:30 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56215407
quote:
Op zondag 20 januari 2008 21:03 schreef dwerg het volgende:
Het is niet echt een klein land, wel een langgerekt en smal land. De temperatuursverschillen zijn niet enorm, maar het scheelt echt wel waar je zit. In Auckland in het noorden is het wat prettiger, beter dan Nederland, en toch wordt het er zelden warmer dan 30 graden. Invercargill (1600 km zuidelijker, aan de zuidkant van het Zuidereiland) heeft een gemiddelde jaartemperatuur van 10 graden. En regen, veel regen (dat is wel goed voor de bollenteelt, maar dat is een ander verhaal). Eén van de locals zei dat er soms wel drie depressies op een dag passeren.

Zie ook: The Roaring Forties, waar ik een soort tentoonstelling over heb gezien in Invercargill.
Zo zie je maar hoe je je kunt vergissen in de oppervlakte van een land.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 05:15:54 #19
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_56215576
Ik kan die puntentelling nergens vinden. Of moet je dat ouderwets met de hand doen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 22 januari 2008 @ 09:49:48 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56217456
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 03:49 schreef popolon het volgende:

[..]

Zo zie je maar hoe je je kunt vergissen in de oppervlakte van een land.
Nieuw Zeeland is in oppervlakte grofweg 4 keer zo groot als Nederland, met ruim 4 keer zo weinig inwoners. Oftewel qua bevolkingsdichtheid vergelijkbaar met de VS.
  zondag 3 februari 2008 @ 16:08:18 #21
202366 Biebz
Yup, that's me.
pi_56502084
Goh,

Zat eens door het 'kaaskoppen' forum te bladeren en zag ineens een topic voor Nieuw Zeeland. Toevallig vertrek ik over 11 dagen voor 3 jaar naar Nieuw Zeeland... Wel kom ik tussendoor terug. Ik ga er studeren, in Auckland om precies te zijn. En in mijn schoolvakanties breng ik Nederland nog even een bezoekje. Kan dus over een tijdje wel vertellen hoe die kiwi's echt zijn
  zaterdag 9 februari 2008 @ 20:21:04 #22
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_56629083
Een bestaan opbouwen valt in ieder geval niet mee...
Als "buitenlander" vindt je over het algemeen in de horeca vrij snel een baan alleen is dat niet genoeg voor een verblijfsvergunning. Een goede vriend van mij is verknocht aan Nieuw Zeeland maar zit nu met het grote probleem van een vaste (lees jaarcontract) baan vinden die volgens NZ maatstaven modaal betaald...
Neerkomen wel!
pi_56667688
quote:
Op zondag 3 februari 2008 16:08 schreef Biebz het volgende:
Goh,

Zat eens door het 'kaaskoppen' forum te bladeren en zag ineens een topic voor Nieuw Zeeland. Toevallig vertrek ik over 11 dagen voor 3 jaar naar Nieuw Zeeland... Wel kom ik tussendoor terug. Ik ga er studeren, in Auckland om precies te zijn. En in mijn schoolvakanties breng ik Nederland nog even een bezoekje. Kan dus over een tijdje wel vertellen hoe die kiwi's echt zijn
Wat voor studie ga je doen? En waarom in Nieuw-Zeeland?
  maandag 11 februari 2008 @ 22:01:10 #24
202366 Biebz
Yup, that's me.
pi_56673520
quote:
Op maandag 11 februari 2008 17:04 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Wat voor studie ga je doen? En waarom in Nieuw-Zeeland?
Communication Studies op Auckland University of Technology.
Ik heb al vanaf dat ik 4 of 5 ben een obsessie met Nieuw Zeeland, don't ask me why, want ik heb er geen familie ofzo. Maar ik wil er al heel lang heen. En m'n ouders gingen nooit, dus ben nu 18 eindelijk, kan ik zelf. Ik ga er niet heen omdat de studie er zo bijster goed is, want daar heb ik ook geen weet van. Zag dit gewoon als goede combinatie, aangezien ik ook altijd in het buitenland heb willen studeren
pi_56677454
quote:
Op zondag 3 februari 2008 16:08 schreef Biebz het volgende:
Goh,

Oh, dat is al snel!! (over 2 dagen!!)
Nou, enorm veel plezier daar toegewenst dan!!!
En een goeie reis toegewenst ook hè. 't Is nogal een eindje!

Hou ons op de hoogte!
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')