Daar kom je maar op 1 manier echt achter, en dat is er heen gaan. Iemand anders kan niet namens jou bepalen of dat het land is waar je naar toe zou kunnen emigreren. Degenen die ik ken die daar geweest zijn vinden het zeker de moeite waard, maar of jij dat ook vind kan alleen jij bepalen!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:56 schreef LXIV het volgende:
[knip] ...allereerst eens kijken of dit landje de moeite waard blijkt.
Dan zul je wel op het Noordereiland, of het bovenste stuk van het Zuidereiland moeten zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:04 schreef LXIV het volgende:
met lekker weer
Zijn de verschillen in het weer, voor zo'n relatief klein landje, dan zo groot?quote:Op zondag 20 januari 2008 15:22 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dan zul je wel op het Noordereiland, of het bovenste stuk van het Zuidereiland moeten zijn.
Heb de OP van deel 1 gelezen. Aan zulke scenario's denk ik ook altijd, als ik aan emigreren denk.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:28 schreef popolon het volgende:
Ah hiero.
Deel 1: Wij gaan weer terug verhuizen naar Nederland...
Ik weet niet heel goed hoe Zuid-afrikanen zijn, maar ik denk dat je je aan de mentaliteit niet zoveel zal storen. Men loopt niet te koop met de eigen identiteit of met hun koloniale afkomst. Wel zijn het duidelijk eilandbewoners wat stugger en minder bewust van wat er overzees gebeurd.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:34 schreef OldJeller het volgende:
Typisch importvolk waar ik me mateloos aan kan storen in Zuid Afrika.. echt dat koloniale.
Is hier totaal geen sprake van in Nieuw Zeeland... (dat zou mooi zijn).
Zo zie je maar hoe je je kunt vergissen in de oppervlakte van een land.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:03 schreef dwerg het volgende:
Het is niet echt een klein land, wel een langgerekt en smal land. De temperatuursverschillen zijn niet enorm, maar het scheelt echt wel waar je zit. In Auckland in het noorden is het wat prettiger, beter dan Nederland, en toch wordt het er zelden warmer dan 30 graden. Invercargill (1600 km zuidelijker, aan de zuidkant van het Zuidereiland) heeft een gemiddelde jaartemperatuur van 10 graden. En regen, veel regen (dat is wel goed voor de bollenteelt, maar dat is een ander verhaal). Eén van de locals zei dat er soms wel drie depressies op een dag passeren.
Zie ook: The Roaring Forties, waar ik een soort tentoonstelling over heb gezien in Invercargill.
Nieuw Zeeland is in oppervlakte grofweg 4 keer zo groot als Nederland, met ruim 4 keer zo weinig inwoners. Oftewel qua bevolkingsdichtheid vergelijkbaar met de VS.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 03:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo zie je maar hoe je je kunt vergissen in de oppervlakte van een land.
Wat voor studie ga je doen? En waarom in Nieuw-Zeeland?quote:Op zondag 3 februari 2008 16:08 schreef Biebz het volgende:
Goh,
Zat eens door het 'kaaskoppen' forum te bladeren en zag ineens een topic voor Nieuw Zeeland. Toevallig vertrek ik over 11 dagen voor 3 jaar naar Nieuw Zeeland... Wel kom ik tussendoor terug. Ik ga er studeren, in Auckland om precies te zijn. En in mijn schoolvakanties breng ik Nederland nog even een bezoekje. Kan dus over een tijdje wel vertellen hoe die kiwi's echt zijn
Communication Studies op Auckland University of Technology.quote:Op maandag 11 februari 2008 17:04 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Wat voor studie ga je doen? En waarom in Nieuw-Zeeland?
Oh, dat is al snel!! (over 2 dagen!!)quote:Op zondag 3 februari 2008 16:08 schreef Biebz het volgende:
Goh,
Zat eens door het 'kaaskoppen' forum te bladeren en zag ineens een topic voor Nieuw Zeeland. Toevallig vertrek ik over 11 dagen voor 3 jaar naar Nieuw Zeeland... Wel kom ik tussendoor terug. Ik ga er studeren, in Auckland om precies te zijn. En in mijn schoolvakanties breng ik Nederland nog even een bezoekje. Kan dus over een tijdje wel vertellen hoe die kiwi's echt zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |