abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74446819
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Bora, slaapplaatsen genoeg hoor, het echte toeristenseizoen is nog niet begonnen.
Wat betreft een auto, er zijn genoeg (goedkope) verhuurbedrijven te vinden.
Google even voor Rent a Dent, vaak goedkoper dan Hertz en Avis
Ben bij A2B rental terechtgekomen; beetje amateuristisch, maar wel goedkoop.

Wat betreft de overnachtingen is het indd ook prima gelukt.
 FR
  vrijdag 6 november 2009 @ 18:54:38 #152
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74462402
En Bora? de moeite waard om nog eens terug te komen naar Nieuw Zeeland?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_74711482
Hey guys,

Ik ga waarschijnlijk voor een stage vanaf juli naar Queenstown voor een half jaartje. Heb vorig jaar een jaar in London gewoond en nu dus NZ... hoe zit het een beetje met het vinden van een kamertje / appartement in Queenstown / omgeving?

Ik heb wel een stukje gevonden op gumtree maar vooral veel in C-church.

Groeten
pi_74712643
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 18:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
En Bora? de moeite waard om nog eens terug te komen naar Nieuw Zeeland?
Ohja zeker! We hebben bij lange na niet alles kunnen doen wat we wilden bezoeken natuurlijk! (Wat wil je, in 5 dagen! )
Het was wel veeeeel minder exotisch dan wat we hadden verwacht; ik bedoel, zo lang reizen, en dan geen palmboom tegenkomen, maar wel oneindige grasgroene glooiende hellingen die een beetje aan een mix van de UK met Normandië doen denken!!
Erg mooi hoor, maar het was wel even wennen!

Het Wai-O-Tapu Thermal Park was denk ik het hoogtepunt van alles wat we gezien hebben!!
Voor de Tongariro crossing hadden we helaas geen tijd meer (baalbaal), het vinden van kiwi's viel tegen ( ) maar ze zijn wel schattug, en Auckland vond ik eerlijk gezegd een leuke, moderne stad; eigenlijk een beetje een verrassing na alle vage dorpjes in het binnenland!

En Nieuw-Zeelanders zijn echt supervriendelijk en behulpzaam!

Oh trouwens, wat wel bevreemdend is, is dat alles altijd gesloten en uitgestorven lijkt, en je vrijwel nooit een kip op straat ziet!! Een soort 'ghosttown' effect! En die stress met alcohol op straat enzo.... (beide dingen vielen ons ook op in Australië overigens)

Next time: het Zuid-eiland!!
(En daarna weer terug naar het Noord-eiland voor alles wat we gemist hebben.)

Hoe dan ook, het was een tof voorproefje!!

Nog bedankt voor alle tips!
 FR
pi_74725437
nog 2 maandjes.. dan zit ik in wellington..kan bijna niet wachten
pi_74729994
Nieuw-Zeeland naar het WK

pi_74734225
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:50 schreef Aotearoa het volgende:

Tis ze dus gelukt tegen Bahrein.. gelukkig van die penalty

Hopelijk kunnen ze nu wat meer potten breken dan tijdens de Confederations Cup.. aan de andere kant, ze mogen van mij best bij Nederland in de poule
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 16 november 2009 @ 07:49:47 #158
228568 Ramcolijn
Finland is Top
pi_74739062
quote:
Op zondag 15 november 2009 21:50 schreef Aotearoa het volgende:

best goed dat ze er ook eens bij zijn, ze hebben nog iets meer dan ½ jaar om beter te worden, wie weten zijn ze wel de verrassing van het WK

ga zeker proberen paar wedstrijden van ze te zien hier op tv, zeker het begin met de Haka dance
TRY BEFORE YOU DIE
pi_74982622
Klaaguurtje, hoor!

Ik kan maar niet wennen aan dat kinder-brabbeltaaltje dat hier gebezigd wordt.

Het begon al bij aankomst in NZ toen we incheckten voor de binnenlandse vlucht. Die man ging maar door over "chicken, chicken" en wij maar niet snappen waar hij in godsnaam over had. Dus hij weer "Chicken! Chicken!". Ik heb nog achterom gekeken of de rij achter mij niet vreselijk moesten lachen. Nee, dus.

Hij bedoelde dus "check-in"
BTW, een chicken spreken ze uit als chuck-in.

Vandaag op de radio reclame "... if you want to build a great dick for entertainment..." What the fuck Zomaar op een familiezender?

Bleek het een deck (veranda of patio) te zijn. Een dick spreken ze uit als "duck". Hoe ze duck uitspreken, weet ik niet.

Andere reclame "... that special day we all loathe..." Loathe Zoals in ?
Nee, dus. Het was "love". ZEG DAN GEEN LOATHE

En ze zijn er nog trots op, ook nog dat ze afwijken van standaard engels, met hun strot-afgeknepen piepstemmetjes.

Het ergste is: de kinderen krijgen op school echt LES in het fout uitspreken van woorden.
Stond in de klas op het bord "especially" en daarbij de uitleg dat je het moet uitspreken als ispissi-ellie

En het was zo goed voor de kinderen om engels te leren
  Eindredactie Games woensdag 25 november 2009 @ 05:14:35 #160
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_74982624
Grappig om dat te horen aroha-nui, niet dat ik enige affiniteit heb met Nieuw Zeeland behalve dat ik de een huge fan ben van Flight of the Conchords; daar worden dergelijke linguïstische ergernissen/grappen ook aan de lopende band aangehaald. Een van die kerels heet dus Brett, en bij iedere introduction moet hij zich zes keer herhalen voordat mensen begrijpen dat het Brett is en niet Brit .
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_74982635
Hm, enige waar ik weet dat ze echt zo raar praten is diep in het "southland" waar ook de stereotypical "southern male" vandaan komt.

Vind dat ze voor de rest op de tv, radio en om me heen wel redelijk normaal engels praten. Maar misschien ben ik er al aan gewend
  woensdag 25 november 2009 @ 05:52:09 #162
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74982664
quote:
En het was zo goed voor de kinderen om engels te leren
dit dus, we spreken hier ook geen engels maar Nee Zeland's , met zijn eigen woorden en tongval.., zeker hier in Southland waar we lekker onze rrrrrrrrr's laten rollen
pi_74982771
Nieuw Zeeland's klinkt zoooo veel beter dan Amerikaans en Australisch.
pi_74983802
Op TV spreken ze veel netter (afgezien van het eeuwige "Nie Zielund". Misschien dat ze de instructie hebben meer Brits te praten. Hoewel, ik kijk alleen nieuws en zo, dus ik weet niet hoe het in soaps en zo is.

Maar misschien is het regionaal hier dat het zo extreem is (Bay of Plenty). Ik heb het dan alleen over blanken, trouwens, als ik het over piepstemmetjes-met-kindergebrabbel heb. De meeste Maori's hebben de gewoonte om fluisterend te mompelen. Versta ik OOK niks van

Aj, het zal wel wennen. Ik weet alleen niet of ik "a great dick for entertainment" ooit nog uit mijn hoofd krijg. Ach, ik kan er 5 maanden aan het rand van mijn zwembad(je) over nadenken
  woensdag 25 november 2009 @ 09:38:56 #165
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74984569
quote:
Op woensdag 25 november 2009 06:48 schreef Basekid_NZ het volgende:
Nieuw Zeeland's klinkt zoooo veel beter dan Amerikaans en Australisch.
Good on ya mate
and Aroha-Nui, build a bridge.....

[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-11-2009 09:47:16 ]
pi_74987000
Nieuw-Zeelands-Engels is echt geweldig juist, prachtig! Neigt veel meer naar het Brits-Engels, terwijl Australisch veel meer op Amerikaans lijkt.

Flight of the Conchords is echt vet inderdaad.
  woensdag 25 november 2009 @ 19:17:14 #167
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_74997290
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:00 schreef aroha-nui het volgende:
Ik weet alleen niet of ik "a great dick for entertainment" ooit nog uit mijn hoofd krijg.
Wishfull thinking Aroha ?
pi_76258897
Happy 2010!!
  donderdag 31 december 2009 @ 12:28:09 #169
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_76258991
Ja, jullie zijn één van de eerste hè? Op dat kleine eilandje na. Wij gaan over zo'n 3.5 uur.

Same to you!
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 31 december 2009 @ 20:08:04 #170
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_76276059
Happy new year !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: