abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juli 2009 @ 22:14:04 #76
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70887844
quote:
Wwoofen is ook een manier om geld te verdienen en rond te reizen. Zie bijvoorbeeld http://www.wwoof.co.nz/
Mensen die hier rondreizen en werken hebben vaak her en der simpele baantjes, vaak in de landbouw (fruit plukken enzo),
als je werk zoekt dan kun je altijd nog bij mij komen bollenpellen in Januari en Februari...niet organisch maar je krijgt iig wel betaald...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Donald Duck held donderdag 23 juli 2009 @ 20:20:51 #77
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71261815
welk voltage staat er in nieuw zeeland op het stroomnet?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71263570
http://www.dutchdownunder.nl/ddu/alg/Levensonderhoud1.asp

In Nieuw-Zeeland is de netspanning 230/240 volt. Op de stopcontacten passen stekkers met drie smalle polen. U hebt dus een adapter nodig, in Nieuw-Zeeland onder meer verkrijgbaar bij foto- en elektriciteitswinkels en op luchthavens. In de duurdere hotels is in de badkamer een Europees stopcontact aangebracht voor uw scheerapparaat en/of haardroger.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  Donald Duck held vrijdag 24 juli 2009 @ 00:20:41 #79
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71270858
tof, dank u. de gewone spanning dus, da's makkelijk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71284901
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 00:20 schreef __Saviour__ het volgende:
tof, dank u. de gewone spanning dus, da's makkelijk
Je hebt echter wel een adapter nodig!! Spreek uit ervaring
pi_71341137
adapter is geen probleem. Bij de Warehouse (soort hema, dus overal) kost een geaarde circa 8 euro (meen ik). In de badkamer kan wel voor je tandeborstel en scheerapparaat een contactdoos zitten. Die is 110 volt, meen ik?
  zondag 26 juli 2009 @ 23:01:29 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_71352287
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:02 schreef aroha-nui het volgende:
adapter is geen probleem. Bij de Warehouse (soort hema, dus overal) kost een geaarde circa 8 euro (meen ik). In de badkamer kan wel voor je tandeborstel en scheerapparaat een contactdoos zitten. Die is 110 volt, meen ik?
$12.60, ik heb er gister zelf een gekocht voor NZ naar NL...rechtsedirecte gaat volgende week op vakantie .
pi_71459254
Ik ben sinds begin Juni terug gekomen uit NZ na daar zo'n 9 maanden stage te hebben gelopen, rondgereisd en veel leuke mensen ontmoet te hebben.

Ik mis NZ
pi_71459609
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:44 schreef Dudette1985 het volgende:
Ik ben sinds begin Juni terug gekomen uit NZ na daar zo'n 9 maanden stage te hebben gelopen, rondgereisd en veel leuke mensen ontmoet te hebben.

Ik mis NZ
Herkenbaar

Wat mis je het meest? Ik vond zelf de mentaliteit van de mensen (en dan met name de collega's) erg fijn.. laid back maar wel van aanpak weten..
pi_71483551
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:55 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Herkenbaar

Wat mis je het meest? Ik vond zelf de mentaliteit van de mensen (en dan met name de collega's) erg fijn.. laid back maar wel van aanpak weten..
Het goedkope leven, de heerlijke dumplings die spotgoedkoop waren, me huisgenoten, de laid back mentaliteit, het autorijden want autorijden door zo'n landschap is vele malen leuker dan telkens recht toe, recht aan over zo'n platte snelweg

Wat ik niet mis: het feit dat de ramen niet open konden waar ik zat waardoor het echt snikheet was in de flat (airco deed het niet, ging pas aan in maart terwijl ze in november ermee begonnen waren om het te fixen, haha)
pi_71568933
Ik kom net terug van een jaartje reizen en wonen in NZ.
Ik mis het.

Ik mis de mensen, die veel meer laidback zijn dan de mensen in ons eigen stinklandje.
Ik mis de vrijheid en de natuur.

Over een paar jaar ga ik emigreren, dat weet ik nu al.
pi_71704469
Zijn andere mensen ook de Telethon aan het kijken? Vind het echt een super vet idee

(Telethon is een 23 uur durende tv marathon om geld in te zamelen)
pi_71704731
nee, en eigenlijk zegt me dat telethon helemaal niets. Trouwens heel NZ lijkt me echt zoiets van: Alleen vakantie en dan weer terug naar de bewoonde wereld ".
75 topics = FIN
pi_71705372
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:22 schreef Basekid_NZ het volgende:
Zijn andere mensen ook de Telethon aan het kijken? Vind het echt een super vet idee

In Frankrijk is dat ieder jaar maar ik moet bekennen dat ik er nooit naar kijk...
't Is altijd een hele happening, waar meerdere televisiekanalen (en veel steden) aan meedoen enzo.
 FR
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:26:08 #90
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71708905
Ik heb een paar maanden stage gelopen in Auckland, maar ik denk dat ik er niet zo heel snel zou kunnen wonen. Het voelde op 1 of andere manier toch erg afgelegen aan Fantastische natuur en erg relaxte mensen. Een prima land voor pensioen voor mij

Tenzij ik een superbaan in NZ kan vinden natuurlijk, maar in mijn gebied zijn er niet zo heel veel...
The line is a dot to you!
pi_71724231
quote:

nope
Is het leuk?

Ik word een beetje blase van alle inzamelingsacties. Zo'n 3 keer per week "moet" ik wel ergens iets doneren.
En na het krantenbericht van vorige week dat er van de 3 miljoen (of zo) inzameling voor diabetes patienten welgeteld 70.000 over bleef na aftrek van de onkosten, vraag ik me af hoeveel die arme kindertjes overhouden als alle tv onkosten zijn betaald....
pi_71724336
quote:

Ik moet er niet aan denken, 23 uur televisie!
Ben ook even een paar weken niet in NZ, dus kan sowieso niet kijken.
pi_71724364
quote:
Op maandag 2 februari 2009 07:51 schreef Rosella het volgende:

[..]

Bwurgh, Steinlager. Je weet wat de haka is trouwens? Zo nee:

Ach ja... Ik heb niks met rugby, maar ik vind het wel een geinige traditie.
[..]

1,5 week is wel kort hoor, kun je er niet wat bijsmokkelen?
Wat een mongolen zeg a
  zondag 9 augustus 2009 @ 07:25:43 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_71724746
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:39 schreef FP128 het volgende:
Trouwens heel NZ lijkt me echt zoiets van: Alleen vakantie en dan weer terug naar de bewoonde wereld ".
lijkt......assumptions are the mother of all fuck ups....

OT baskid waar gaat het geld dit jaar naar toen van the telethon? en ong. 10 dagen terug Close Up nog gezien over hoeveel geld er na een inzameling werkelijk naar de goede doelen gaat?
pi_71724756
ipv basekid:

Arme kinderen, zoals regenjassen en schoenen, zodat ze heelhuids op school aankomen, zeg maar, om beter te kunnen leren.

Las net in de krant dat de tv-kosten voor 87% gesponsord zijn, dus het zal met de onkosten wel meevallen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:18:24 #96
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_71805059
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 07:32 schreef aroha-nui het volgende:
ipv basekid:

Arme kinderen, zoals regenjassen en schoenen, zodat ze heelhuids op school aankomen, zeg maar, om beter te kunnen leren.

Las net in de krant dat de tv-kosten voor 87% gesponsord zijn, dus het zal met de onkosten wel meevallen.
maar als je dit bericht dan leest: http://www.stuff.co.nz/en(...)aritys-costs-queried dan plaats je toch wel vraagteken bij de manier waarop het ingezamelde geld besteed wordt.
pi_71805561
Mijn vrouw is Nieuw Zeelandse, maar die heeft niet dat ze graag weer terug wilt.
Het is een mooi land (vooral het zuider eiland), maar ook ik zou er niet willen wonen.
Vorig jaar zijn er vrienden van ons terug gekomen naar Nederland. Ze hebben na 9 jaar hun huis in de buurt van Wellington weer verkocht en zijn vanwege heimwee weer naar Nederland gekomen.
Ze moesten hier wel weer wennen aan de drukte en de huizenprijzen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:41:35 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71805708
Waarom zou je er niet willen wonen? Te saai wellicht?

En die vrienden. Na 9 jaar! Wat was hetgeen ze misten?
The End Times are wild
pi_71833396
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:41 schreef LXIV het volgende:
Waarom zou je er niet willen wonen? Te saai wellicht?

En die vrienden. Na 9 jaar! Wat was hetgeen ze misten?
Klopt, ik hou ervan om regelmatig op stap te gaan, en dan het liefst naar grote steden.
Die mogelijkheden zijn daar natuurlijk vrij beperkt en Australië is er toch zo maar 2500 km vandaan.
Het zal voor ons dus alleen een mooi vakantieland blijven.
Ik weet alleen dat onze vrienden terug gekomen zijn omdat vooral zij heel veel last van heimwee had. Wat hem betreft waren ze er gewoon blijven wonen.
Waar ze precies heimwee naar had weet ik niet.
pi_71834230
't Is wel zo dat het soms moeilijk is om precies te verwoorden wat nou precies hetgeen is wat de heimwee zo opwekt. Maar het is indd best verbazingwekkend dat die drang pas na 9 jaar echt onoverkomelijk werd. Na zo'n tijd hebben de meeste expats/emigranten wel wortelgeschoten, zeg maar. Degenen die het niet volhouden, gaan vaak in de 1e jaren al terug huiswaarts.

Hoe lang woont je vrouw trouwens al in Nederland? Kan ze een beetje aan de "kaaskoppenmentaliteit" wennen?

Ik ken trouwens ook een familie die naar N-Z zijn verhuisd, met een stuk of 5 kinderen;
daar vol goede moed de handen uit de mouwen gestoken om een nieuw leventje op te bouwen, maar tegen alle verwachtingen in, zijn ze ook zo na een jaar of 7 (ik moet 't nog 's navragen) teruggekomen naar hun oorspronkelijke Nederlandse dorpje. De precieze redenen zijn altijd een beetje taboe gebleven voor ze... misschien dat ze het heel erg als een persoonlijke mislukking ervoeren...

Een van de kinderen is overigens wel daar blijven wonen; nota bene degene die bij vertrek het minst zin had om ernaartoe te emigreren...
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')