abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 10:22:15 #51
144341 Mister_Maikel
I'm here to annoy you....
pi_64980997
Ik zou heel graag mijn Ph.D program in Sociology in het buitenland willen starten. Daarbij is Nieuw-Zeeland menig keren aan de orde geweest, maar ook de universiteiten van Trinidad en Tobago, Barbados, Guadeloupe en vele andere eilanden.

Knap gedaan hoor Rosella!!
Ik durf de stap (nog) niet te nemen..
pi_64982745
Misschien ga ik er nu té serieus op in (*kijkt naar postgeschiedenis*), maar hebben die landen wel serieuze universiteiten te bieden? Misschien een vooroordeel hoor, maar toch...
Een PhD is trouwens natuurlijk een afgebakende periode, je zit niet gelijk de rest van je leven aan een land vast, hoewel je misschien wel besluit om te blijven. En de tijd vliegt hoor, tenminste wat mij betreft wel.
[cliches] Je leeft maar één keer, niet geschoten is altijd mis, etc etc [/cliches]
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:04:56 #53
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_65046669
Voor zo ver ik kan beoordelen staat Otago University in Dunedin goed aangeschreven, verder heb je hier Massey en Victoria University..
De andere landen zoals Trinidad en Tobago, Barbados etc lijken me leuke landen om op vakantie te gaan maar verder....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_65049148
Ik ben een jaar of 7 geleden alweer 6 weken in Nieuw Zeeland geweest... Erg mooi land met hele vriendelijke mensen!

Ik heb dr nog een hele coole muts gekocht die ik nu kwijt ben Loop hem steeds weer te zoeken maar ik kan hem gewoon niet vinden
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:35:33 #55
144341 Mister_Maikel
I'm here to annoy you....
pi_65098784
@Rosella: bedankt voor je reactie (ondanks mijn postgeschiedenis ). Ik ben op zoek naar een land waar ik ook voor een groot deel van mijn leven wil blijven wonen. Dus niet uitsluitend vanwege de studie.

@rechtsedirecte: bedankt voor de namen van de universiteiten! Nieuw Zeeland lijkt me een prima land om naar toe te emigreren, maar ik denk dat ik "minder op zal vallen" in een land als T&T, Barbados etc.
pi_65099341
Vergeet ook de University of Canterbury niet (Christchurch).

Opvallen? Je bedoelt dat je zwart bent (oooohh, wat erg, ik moest opzoeken waar T&T en Barbados liggen... )? Nieuw-Zeeland, zeker de steden, hebben vanalles wat hoor. Ik kan het misschien niet helemaal goed beoordelen, maar volgens mij is er van racisme niet echt sprake. Als er al wat negatieve gevoelens zijn heb ik het gevoel dat dat meer richting Aziaten is.
Afgezien daarvan, zou je keuze niet voornamelijk af laten hangen van hoe veel je "opvalt".
pi_65109346
Ha, mijn kamergenoot in London, ik woon en studeer in london, universitair.. is een 33 jarige kiwi. Haha, ik vind het maar een vreemde flapdrol. Zijn we laatst naar een nieuw zealands restaurant geweest, en moest daar toch weer dat Steinlager ( kiwi beer ) gedronken worden. Overigens heeft hij het ook wel eens over de 'haka' ofzo.

En het maar hebben over wakeboarden en surfen en nieuw zeeland een mooi rustig land is. Voor een vakantie lijkt het me leuk, maar je zit zo afgezonderd als ik weet niet wat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65645515
Ik zit sinds September in NZ (Auckland) vanwege m'n afstudeerstage. De eerste weken moest ik enorm wennen, had een gigantische jet-lag en werd spuugzat van de busdiensten. De term 'laid back' nemen ze wel erg letterlijk op waardoor je een half uur zit te wachten op de bus die je naar je werk moet brengen, terwijl de busdienst aangeeft dat ze om de 5 min zouden moeten komen. Nu ben ik het allemaal wel gewend
Af en toe een weekendje road trip naar het noorden of het zuiden en in Mei, net voordat ik terug ga naar NL, 1,5 week zuider eiland. Kijk er nu al naar uit!
pi_65645758
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Ha, mijn kamergenoot in London, ik woon en studeer in london, universitair.. is een 33 jarige kiwi. Haha, ik vind het maar een vreemde flapdrol. Zijn we laatst naar een nieuw zealands restaurant geweest, en moest daar toch weer dat Steinlager ( kiwi beer ) gedronken worden. Overigens heeft hij het ook wel eens over de 'haka' ofzo.

En het maar hebben over wakeboarden en surfen en nieuw zeeland een mooi rustig land is. Voor een vakantie lijkt het me leuk, maar je zit zo afgezonderd als ik weet niet wat.
Bwurgh, Steinlager. Je weet wat de haka is trouwens? Zo nee:

Ach ja... Ik heb niks met rugby, maar ik vind het wel een geinige traditie.
quote:
Op maandag 2 februari 2009 06:54 schreef Dudette1985 het volgende:
Ik zit sinds September in NZ (Auckland) vanwege m'n afstudeerstage. De eerste weken moest ik enorm wennen, had een gigantische jet-lag en werd spuugzat van de busdiensten. De term 'laid back' nemen ze wel erg letterlijk op waardoor je een half uur zit te wachten op de bus die je naar je werk moet brengen, terwijl de busdienst aangeeft dat ze om de 5 min zouden moeten komen. Nu ben ik het allemaal wel gewend
Af en toe een weekendje road trip naar het noorden of het zuiden en in Mei, net voordat ik terug ga naar NL, 1,5 week zuider eiland. Kijk er nu al naar uit!
1,5 week is wel kort hoor, kun je er niet wat bijsmokkelen?
  maandag 2 februari 2009 @ 12:40:21 #60
228568 Ramcolijn
Finland is Top
pi_65652485
Ben in 2001 voor 6 weken door Nieuw-Zeeland getrokken met mijn rugzak, van noord naar zuid, in Auckland gestart en eerst nog naar boven toen naar het zuiden, water overgestoken en zuidereiland helemaal gehad.
diverse activiteiten gedaan daar, waaronder met dolfijnen gezwommen, gletcher beklommen, 3 x gebungee jumped, gletser meer cajacken etc. etc,

gewoon weg fantastisch land, zou graag nog eens terug keren, mensen zijn er ook relaxed en geweldig
TRY BEFORE YOU DIE
pi_65680755
quote:
Op maandag 2 februari 2009 07:51 schreef Rosella het volgende:

Helaas niet, 18 mei is me laatste stage dag, en 1 juni vlieg ik weer terug naar NL....
pi_65681220
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 01:25 schreef Dudette1985 het volgende:

[..]

Helaas niet, 18 mei is me laatste stage dag, en 1 juni vlieg ik weer terug naar NL....
Ah zo. Ach, je kunt nog steeds genoeg zien hier in 1,5 week. Al een beetje een idee waar je heen wil op het Zuidereiland? Het hele eiland is misschien wel erg veel voor die periode, dan ben je vooral heel hard aan het rijden om overal op tijd te zijn, lijkt me.
pi_65682048
Ik heb nog niet echt een idee. Ik vlieg naar Christchurch en ga terug naar Auckland via Queenstown. Wil in ieder geval de Mt. Cook omgeving verkennen. Heb je tips?
pi_65683561
Hm, Mount Cook ligt zo goed als precies tussen Chch en Queenstown, dus een rondje gaat dan niet echt. Ik zou het persoonlijk een beetje van het weer af laten hangen, Milford Sound schijnt erg mooi te zijn (ben zelf nog niet zo ver zuid geweest), maar in de regen gaat de charme er wel vanaf ben ik bang.

Mocht ik trouwens eens in Queenstown zijn dan wil ik dit gaan doen: http://www.canyonswing.co.nz/index.php
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:25:02 #65
228568 Ramcolijn
Finland is Top
pi_65705535
@Dudette1985, Mt. Cook is geweldig en fantastisch mooi

@ Resella, Milford Sound is ook geweldig en fantastisch mooi

IK heb toen bij AJ Hacket gebunjeejumped in Queenstown http://www.bungy.co.nz/index.php/ps_pagename/queenstown heb deze 3 gesprongen: The Nevis Bungy
Kawarau Bridge Bungy
The Ledge Bungy
zeer gaaf alle 3 en aanraders
TRY BEFORE YOU DIE
pi_65972339
Ik vind de universiteiten hier wel ok. Ik zit zelf op de University of Otago, en het is allemaal aardig serieus hoor:)

Ik denk trouwens dat nederland uberhaupt 1 van de beste onderwijs mogelijkheden heeft in de wereld, dus daardoor is het niet heel erg goed te vergelijken. Daarom mocht ik denk ik ook niet met mijn nieuw-zeelandse middelbare schooldiploma naar een NL universiteit, maar wel naar eentje hier in NZ.

Verder heb ik wat rondgevraagd, en een bachelor op de universiteit hier, is ook gewoon een bachelor op een nederlandse universiteit (dus niet hbo ofzo).
pi_66347804
Ik heb het idee om stage te gaan lopen in NZ, alleen wil ik stage gaan lopen in de productie van TV/Film. Is er een TOEFL eis verbonden aan NZ? En mensen nog tips voor bedrijven / zenders?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_68644798
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:25 schreef WarPuppy het volgende:
Is er een TOEFL eis verbonden aan NZ? En mensen nog tips voor bedrijven / zenders?
Ligt er een beetje aan. Als jij anders dan met een TOEFL aan kunt tonen de Engelse taal machtig te zijn, dan is dat normaal gesproken geen probleem (scripties die in het Engels hebt geschreven bijv.).

Woon zelf nu alweer bijna twee jaar in Auckland
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_69468673
Crosspost van Australlie topic maar nu voor tips in Nieuw Zeeland

Momenteel woon ik in Zuid Afrika en ik ben me langzaam aan het orienteren op Nieuw Zeeland. Ik wil eind dit jaar ongeveer naar Australlie of Niew Zeeland (afhankelijk waar ik eerder werk vind) gaan emigreren om daar gewoon op Working Holiday visa te werken bij verschillende werkgevers. Vooral ook omdat ik er maar een jaar wil wonen en dan ook wil rond trekken of misschien korter en dan ook een tijd in Australlie door te brengen. Nu is het natuurlijk handig om al werk van te voren te zoeken.

Ik ben nu dus zowel in Niew Zeeland als Australlie al aan het zoeken (je kan nooit vroeg genoeg beginnen met vinden van werk) Ik heb van een vriend in nieuw zeeland (Basekid) al de site seek.co.nz gehad. Maar hebben jullie ook nog tips waar ik zou kunnen zoeken of waar ik rekening mee moet houden in Nieuw Zeeland.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_69493237
Wat voor werk zoek je?
pi_69495644
Ik ben IT'er maar ben niet lastig kwa werk. Heb al in pretparken en supermarkten gewerkt dus op dat gebied zolang het genoeg betaald om van het land te genieten ben ik blij
pi_69514617
Het meeste werk bevindt zich in Auckland of Wellington, de grote steden dus...

Voor de rest een goede recruiter vinden.
Als je op zoek bent naar een behulpzame Hollandse recruiter:
http://www.allianceit.co.nz/AboutPeterBankers.htm
pi_69529780
thnx voor de link ik zal hem eens benaderen om te zien of we iets voor elkaar kunnen betekenen.
pi_69569493
Wwoofen is ook een manier om geld te verdienen en rond te reizen. Zie bijvoorbeeld http://www.wwoof.co.nz/
Mensen die hier rondreizen en werken hebben vaak her en der simpele baantjes, vaak in de landbouw (fruit plukken enzo), of in een hostel. Hostels hebben vaak deals dat je er een paar weken blijft en ondertussen in het hostel werkt (schoonmaken e.d.). Ze gebruiken ook wel eens de term wwoof voor dat werk, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Edit: Oh, zie net dat je voor wwoofen niet altijd geld krijgt ("No money changes hand between WWOOFers and hosts - WWOOFers give their time and energy to helping on the farm, and in return the host provides meals and accommodation and shares knowledge about organics."). Ik heb in hostels toch vaak genoeg advertenties zien hangen van boeren die een tijdelijke betaalde kracht zoeken, hm. Ach, misschien kun je toch iets met het idee.
pi_70885159
Aaah Nieuw-Zeeland...

Vorig jaar eind september teruggekomen van 6 maanden stage in de Port Hills bij Christchurch (jou welicht wel bekend Rosella?) en 6 weken rondreizen.. geweldig genoten, supermooi land en leuke collega's.. heb helaas niet heel veel van de cultuuur zelf gezien omdat ik 6 maanden tussen mensen uit allerlei streken van de wereld in een japans hostel heb gezeten

Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken in hoeverre ik daar aan de slag zou kunnen (heb bos- en natuurbeheer gestudeerd)..

Moet zeggen dat ik wel erg moeilijk weer kon wennen aan Nederland, sowieso werd het toen eindelijk weer beter weer in Nieuw-Zeeland en dan ga je weer richting je derde winter in 1 jaar
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 11 juli 2009 @ 22:14:04 #76
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70887844
quote:
Wwoofen is ook een manier om geld te verdienen en rond te reizen. Zie bijvoorbeeld http://www.wwoof.co.nz/
Mensen die hier rondreizen en werken hebben vaak her en der simpele baantjes, vaak in de landbouw (fruit plukken enzo),
als je werk zoekt dan kun je altijd nog bij mij komen bollenpellen in Januari en Februari...niet organisch maar je krijgt iig wel betaald...
  Donald Duck held donderdag 23 juli 2009 @ 20:20:51 #77
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71261815
welk voltage staat er in nieuw zeeland op het stroomnet?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71263570
http://www.dutchdownunder.nl/ddu/alg/Levensonderhoud1.asp

In Nieuw-Zeeland is de netspanning 230/240 volt. Op de stopcontacten passen stekkers met drie smalle polen. U hebt dus een adapter nodig, in Nieuw-Zeeland onder meer verkrijgbaar bij foto- en elektriciteitswinkels en op luchthavens. In de duurdere hotels is in de badkamer een Europees stopcontact aangebracht voor uw scheerapparaat en/of haardroger.
  Donald Duck held vrijdag 24 juli 2009 @ 00:20:41 #79
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_71270858
tof, dank u. de gewone spanning dus, da's makkelijk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_71284901
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 00:20 schreef __Saviour__ het volgende:
tof, dank u. de gewone spanning dus, da's makkelijk
Je hebt echter wel een adapter nodig!! Spreek uit ervaring
pi_71341137
adapter is geen probleem. Bij de Warehouse (soort hema, dus overal) kost een geaarde circa 8 euro (meen ik). In de badkamer kan wel voor je tandeborstel en scheerapparaat een contactdoos zitten. Die is 110 volt, meen ik?
  zondag 26 juli 2009 @ 23:01:29 #82
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_71352287
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:02 schreef aroha-nui het volgende:
adapter is geen probleem. Bij de Warehouse (soort hema, dus overal) kost een geaarde circa 8 euro (meen ik). In de badkamer kan wel voor je tandeborstel en scheerapparaat een contactdoos zitten. Die is 110 volt, meen ik?
$12.60, ik heb er gister zelf een gekocht voor NZ naar NL...rechtsedirecte gaat volgende week op vakantie .
pi_71459254
Ik ben sinds begin Juni terug gekomen uit NZ na daar zo'n 9 maanden stage te hebben gelopen, rondgereisd en veel leuke mensen ontmoet te hebben.

Ik mis NZ
pi_71459609
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:44 schreef Dudette1985 het volgende:
Ik ben sinds begin Juni terug gekomen uit NZ na daar zo'n 9 maanden stage te hebben gelopen, rondgereisd en veel leuke mensen ontmoet te hebben.

Ik mis NZ
Herkenbaar

Wat mis je het meest? Ik vond zelf de mentaliteit van de mensen (en dan met name de collega's) erg fijn.. laid back maar wel van aanpak weten..
pi_71483551
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:55 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Herkenbaar

Wat mis je het meest? Ik vond zelf de mentaliteit van de mensen (en dan met name de collega's) erg fijn.. laid back maar wel van aanpak weten..
Het goedkope leven, de heerlijke dumplings die spotgoedkoop waren, me huisgenoten, de laid back mentaliteit, het autorijden want autorijden door zo'n landschap is vele malen leuker dan telkens recht toe, recht aan over zo'n platte snelweg

Wat ik niet mis: het feit dat de ramen niet open konden waar ik zat waardoor het echt snikheet was in de flat (airco deed het niet, ging pas aan in maart terwijl ze in november ermee begonnen waren om het te fixen, haha)
pi_71568933
Ik kom net terug van een jaartje reizen en wonen in NZ.
Ik mis het.

Ik mis de mensen, die veel meer laidback zijn dan de mensen in ons eigen stinklandje.
Ik mis de vrijheid en de natuur.

Over een paar jaar ga ik emigreren, dat weet ik nu al.
pi_71704469
Zijn andere mensen ook de Telethon aan het kijken? Vind het echt een super vet idee

(Telethon is een 23 uur durende tv marathon om geld in te zamelen)
pi_71704731
nee, en eigenlijk zegt me dat telethon helemaal niets. Trouwens heel NZ lijkt me echt zoiets van: Alleen vakantie en dan weer terug naar de bewoonde wereld ".
75 topics = FIN
pi_71705372
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:22 schreef Basekid_NZ het volgende:
Zijn andere mensen ook de Telethon aan het kijken? Vind het echt een super vet idee

In Frankrijk is dat ieder jaar maar ik moet bekennen dat ik er nooit naar kijk...
't Is altijd een hele happening, waar meerdere televisiekanalen (en veel steden) aan meedoen enzo.
 FR
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:26:08 #90
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71708905
Ik heb een paar maanden stage gelopen in Auckland, maar ik denk dat ik er niet zo heel snel zou kunnen wonen. Het voelde op 1 of andere manier toch erg afgelegen aan Fantastische natuur en erg relaxte mensen. Een prima land voor pensioen voor mij

Tenzij ik een superbaan in NZ kan vinden natuurlijk, maar in mijn gebied zijn er niet zo heel veel...
The line is a dot to you!
pi_71724231
quote:

nope
Is het leuk?

Ik word een beetje blase van alle inzamelingsacties. Zo'n 3 keer per week "moet" ik wel ergens iets doneren.
En na het krantenbericht van vorige week dat er van de 3 miljoen (of zo) inzameling voor diabetes patienten welgeteld 70.000 over bleef na aftrek van de onkosten, vraag ik me af hoeveel die arme kindertjes overhouden als alle tv onkosten zijn betaald....
pi_71724336
quote:

Ik moet er niet aan denken, 23 uur televisie!
Ben ook even een paar weken niet in NZ, dus kan sowieso niet kijken.
pi_71724364
quote:
Op maandag 2 februari 2009 07:51 schreef Rosella het volgende:

[..]

Bwurgh, Steinlager. Je weet wat de haka is trouwens? Zo nee:

Ach ja... Ik heb niks met rugby, maar ik vind het wel een geinige traditie.
[..]

Wat een mongolen zeg a
  zondag 9 augustus 2009 @ 07:25:43 #94
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_71724746
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:39 schreef FP128 het volgende:
Trouwens heel NZ lijkt me echt zoiets van: Alleen vakantie en dan weer terug naar de bewoonde wereld ".
lijkt......assumptions are the mother of all fuck ups....

OT baskid waar gaat het geld dit jaar naar toen van the telethon? en ong. 10 dagen terug Close Up nog gezien over hoeveel geld er na een inzameling werkelijk naar de goede doelen gaat?
pi_71724756
ipv basekid:

Arme kinderen, zoals regenjassen en schoenen, zodat ze heelhuids op school aankomen, zeg maar, om beter te kunnen leren.

Las net in de krant dat de tv-kosten voor 87% gesponsord zijn, dus het zal met de onkosten wel meevallen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:18:24 #96
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_71805059
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 07:32 schreef aroha-nui het volgende:
ipv basekid:

Arme kinderen, zoals regenjassen en schoenen, zodat ze heelhuids op school aankomen, zeg maar, om beter te kunnen leren.

Las net in de krant dat de tv-kosten voor 87% gesponsord zijn, dus het zal met de onkosten wel meevallen.
maar als je dit bericht dan leest: http://www.stuff.co.nz/en(...)aritys-costs-queried dan plaats je toch wel vraagteken bij de manier waarop het ingezamelde geld besteed wordt.
pi_71805561
Mijn vrouw is Nieuw Zeelandse, maar die heeft niet dat ze graag weer terug wilt.
Het is een mooi land (vooral het zuider eiland), maar ook ik zou er niet willen wonen.
Vorig jaar zijn er vrienden van ons terug gekomen naar Nederland. Ze hebben na 9 jaar hun huis in de buurt van Wellington weer verkocht en zijn vanwege heimwee weer naar Nederland gekomen.
Ze moesten hier wel weer wennen aan de drukte en de huizenprijzen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:41:35 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71805708
Waarom zou je er niet willen wonen? Te saai wellicht?

En die vrienden. Na 9 jaar! Wat was hetgeen ze misten?
The End Times are wild
pi_71833396
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:41 schreef LXIV het volgende:
Waarom zou je er niet willen wonen? Te saai wellicht?

En die vrienden. Na 9 jaar! Wat was hetgeen ze misten?
Klopt, ik hou ervan om regelmatig op stap te gaan, en dan het liefst naar grote steden.
Die mogelijkheden zijn daar natuurlijk vrij beperkt en Australië is er toch zo maar 2500 km vandaan.
Het zal voor ons dus alleen een mooi vakantieland blijven.
Ik weet alleen dat onze vrienden terug gekomen zijn omdat vooral zij heel veel last van heimwee had. Wat hem betreft waren ze er gewoon blijven wonen.
Waar ze precies heimwee naar had weet ik niet.
pi_71834230
't Is wel zo dat het soms moeilijk is om precies te verwoorden wat nou precies hetgeen is wat de heimwee zo opwekt. Maar het is indd best verbazingwekkend dat die drang pas na 9 jaar echt onoverkomelijk werd. Na zo'n tijd hebben de meeste expats/emigranten wel wortelgeschoten, zeg maar. Degenen die het niet volhouden, gaan vaak in de 1e jaren al terug huiswaarts.

Hoe lang woont je vrouw trouwens al in Nederland? Kan ze een beetje aan de "kaaskoppenmentaliteit" wennen?

Ik ken trouwens ook een familie die naar N-Z zijn verhuisd, met een stuk of 5 kinderen;
daar vol goede moed de handen uit de mouwen gestoken om een nieuw leventje op te bouwen, maar tegen alle verwachtingen in, zijn ze ook zo na een jaar of 7 (ik moet 't nog 's navragen) teruggekomen naar hun oorspronkelijke Nederlandse dorpje. De precieze redenen zijn altijd een beetje taboe gebleven voor ze... misschien dat ze het heel erg als een persoonlijke mislukking ervoeren...

Een van de kinderen is overigens wel daar blijven wonen; nota bene degene die bij vertrek het minst zin had om ernaartoe te emigreren...
 FR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')