abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71844916
Mijn vrouw is als kind naar Nederland gekomen en is dus meer nederlands dan nieuw zeelands.
Ook haar moeder had heimwee en mijn schoonouders besloten om terug te komen voordat de kinderen daar verkering zouden krijgen. Dan zou het veel moeilijker worden om daar te vertrekken.
Ze hebben er 12 jaar gewoond en gewerkt. Het land trekt ze nog steeds, maar alleen voor vakanties.
pi_71846828
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 12:16 schreef DrXLTrouble het volgende:
Mijn vrouw is als kind naar Nederland gekomen en is dus meer nederlands dan nieuw zeelands.
Ook haar moeder had heimwee en mijn schoonouders besloten om terug te komen voordat de kinderen daar verkering zouden krijgen. Dan zou het veel moeilijker worden om daar te vertrekken.
Ze hebben er 12 jaar gewoond en gewerkt. Het land trekt ze nog steeds, maar alleen voor vakanties.
Ook een lange periode inderdaad!
Heeft het iets met de N-Z-mentaliteit te maken? Of is het de manier van leven die gewoon zo anders is wat de doorslag geeft voor het 'ontworteldheidsgevoel', denk je (nav hun verhalen)?
 FR
pi_71857745
Ik weet het niet zeker, maar w.s. is het het gemis van de familie geweest.
Ze woonden ze in een heel mooi gebied bij lake Benmore, waar mijn schoonvader een baan bij de stuwdam had.
Die heimwee zal zeker ook versterkt zijn doordat ze voor alle leuke plaatsen, uren moesten rijden.
De heeft zeker niet aan de mentaliteit van de NZers gelegen. Ik heb een paar jaar geleden een rondleiding gehad van mijn schoonouwelui en we werden overal ontvangen alsof we familie waren.
pi_71890049
Ah.. hoe kan ik vergeten om het over de muziek te hebben..

Heb vorig jaar genoten van 2 nummers uit Nieuw-Zeeland:
Elemeno P (Heeft bij mij lang geduurd voordat ik besefte: LMNOP ) - Baby Come on (een klik voor de liefhebber
en
Tiki Taane - Always on my mind

Heb beide cd's mee naar Nederland genomen.. denk nog steeds dat Baby come on een hit kan worden in Nederland, wat denken jullie (NZérs/NZ-gangers)?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_71902384
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 23:24 schreef Boswachtertje het volgende:
Ah.. hoe kan ik vergeten om het over de muziek te hebben..

Heb vorig jaar genoten van 2 nummers uit Nieuw-Zeeland:
Elemeno P (Heeft bij mij lang geduurd voordat ik besefte: LMNOP ) - Baby Come on (een klik voor de liefhebber
en
Tiki Taane - Always on my mind

Heb beide cd's mee naar Nederland genomen.. denk nog steeds dat Baby come on een hit kan worden in Nederland, wat denken jullie (NZérs/NZ-gangers)?
Die 2 nummers zijn wel erg kenmerkend voor mijn tijd in NZ. Heb Elemeno P nog gezien tijdens Christmas in Domain in Auckland, rond kersttijd natuurlijk.

En ' Always on my mind' blijft een lekker nummer. Kwam er laatst achter dat Tiki Taane nog vocals heeft gedaan voor Salmonella Dub. 'Longtime' is echt een heerlijk dub nummer. Die band kende ik al jaren voordat ik naar NZ kwam

pi_71913698
Jaaa, Salmonella Dub, die heb ik live gezien ,et Oud & Nieuw!

Ik werkte voor het Rode Kruis in Christchurch en moest donateurs werven op straat... ik heb ook gewoon die zanger ingeschreven erg vet!
pi_72065619
tvp vanuit mijn kant, ga voor minimaal een half jaar naar Nieuw Zeeland (auckland omgeving) voor werk!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
pi_72073499
quote:
Nieuw-Zeeland wijst verbod slaan kinderen af

Een overgrote meerderheid van de Nieuw-Zeelanders heeft in een referendum tegen een verbod op het slaan van kinderen door ouders gestemd. Dat meldden lokale media vrijdag op basis van voorlopige resultaten.

Ruim 87 procent stemde tegen de wet bij een opkomst van rond de 54 procent, aldus de kiescommissie. De bevolking mocht zich uitspreken over de vraag: Moet een klap als onderdeel van een goede ouderlijke correctie strafbaar worden in Nieuw-Zeeland?

Het verbod is sinds twee jaar van kracht om het hoge aantal kindermishandelingen in het land terug te dringen. De volkstelling is niet-bindend en de regering van premier John Key heeft al laten weten de bestaande wetgeving niet te zullen veranderen.
Bron
 FR
pi_72077963
quote:
Moet een klap als onderdeel van een goede ouderlijke correctie strafbaar worden in Nieuw-Zeeland?
Ik neem aan dat dit de journalistieke interpretatie is? Anders is het wel een makkelijke vraag..

Zelf niet echt een oordeel over, hoor wel vaak dat Nieuw-Zeelanders ruwe mensen zijn
pi_72085150
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:04 schreef Boswachtertje het volgende:

Zelf niet echt een oordeel over, hoor wel vaak dat Nieuw-Zeelanders ruwe mensen zijn
Oja? Was mij verder niet bekend.
 FR
pi_72085638
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 01:47 schreef Bora-Bora het volgende:
Oja? Was mij verder niet bekend.
Ruw is niet zo zeer de betekenis zoals wij die er aan geven: ruw, als in buitenmens, wat meer gewend, wat steviger gebouwd

zo heb ik het iig ervaren
pi_72086270
De exacte vraag was:
quote:
"Should a smack as part of good parental correction be a criminal offence in New Zealand?"
Er was ook genoeg discussie over de vraagstelling.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 08:02:33 #113
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_72162405
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 04:40 schreef Rosella het volgende:
De exacte vraag was:
[..]

Er was ook genoeg discussie over de vraagstelling.
wat een hoop mensen ook niet weten is dat je je kinderen nog steeds "preventief"mag slaan.
Een voorbeeld is al ze bijv. met lucifers willen spelen en je geeft ze een klap voor hun billen om te voorkomen dat ze het nog een keer doen, dit is preventief en nog altijd toegestaan.

Ik zelf ben blij met de uitkomst maar het is voor de regering natuurlijk een wespennest want als ze de wet terug draaien worden ze gezien als de regering die het toestond dat ouders hun "kinderen mishandelen"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_72690564
Ik kwam zowaar op dit forum toen ik zocht naar mensen die studie ervaringen hadden/hebben in Nieuw-Zeeland en is wel leuk om erover te lezen, en hoe mensen het land ervaren.

Ik zelf vlieg in januari naar NZ toe en ga daar architecture studeren bij Victoria University in Wellington. Ben er nog nooit geweest maar weet gewoon dat ik me er thuis ga voelen.. Ben echt heel benieuwd.
Ik ga er ook heen met de intentie er na mijn studie te blijven wonen, maar ik moet nog maar zien in hoeverre dat gaat lukken..
In ieder geval eerst 3 jaar bachelor en 2 jaar master.
pi_72691333
quote:
Op zondag 13 september 2009 02:23 schreef Neshi het volgende:
Ik kwam zowaar op dit forum toen ik zocht naar mensen die studie ervaringen hadden/hebben in Nieuw-Zeeland en is wel leuk om erover te lezen, en hoe mensen het land ervaren.

Ik zelf vlieg in januari naar NZ toe en ga daar architecture studeren bij Victoria University in Wellington. Ben er nog nooit geweest maar weet gewoon dat ik me er thuis ga voelen.. Ben echt heel benieuwd.
Ik ga er ook heen met de intentie er na mijn studie te blijven wonen, maar ik moet nog maar zien in hoeverre dat gaat lukken..
Welkom hier in ieder geval,
en heel veel plezier bij de voorbereidingen voor je vertrek in januari!
 FR
  zondag 13 september 2009 @ 04:15:05 #116
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_72691379
Wellington is "pretty cool", bij uitstek de culturele hoofdstad van Nieuw Zeeland..kortom, klein maar fijn.
de hoofdstad en dan qua grootte de derde stad van het land...
pi_72691404
quote:
Op zondag 13 september 2009 04:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wellington is "pretty cool", bij uitstek de culturele hoofdstad van Nieuw Zeeland..kortom, klein maar fijn.
de hoofdstad en dan qua grootte de derde stad van het land...
Klinkt goed!

180.000 inwoners.
 FR
pi_72700457
quote:
Op zondag 22 februari 2009 18:25 schreef WarPuppy het volgende:
Ik heb het idee om stage te gaan lopen in NZ, alleen wil ik stage gaan lopen in de productie van TV/Film. Is er een TOEFL eis verbonden aan NZ? En mensen nog tips voor bedrijven / zenders?
Ik moest voor de toelating bij de Victoria University te Wellington wel een engelse test doen, namelijk de IELTS test. Verschil tussen die 2 is dat de IELTS ook de uitspraak test, waarbij dit bij de TOEFL achterwege wordt gelaten (heb ik mij laten vertellen).
Ik moest 6.0 punten gemiddeld halen waarbij 9 het hoogst haalbare, waarbij er geen sub-score onder de 5.5 mocht zitten. Dit waren Luisteren, Schrijven, Lezen en Spreken.

Ik had een 8 gemiddeld
pi_72799782
Kiwi in spe meldt!

Ik vraag binnenkort een Working Holiday Visa aan en ga begin 2011 voor een jaar naar NZ. Ben er in 2004 een maand geweest en was erg onder de indruk van het land. Bovendien heb ik er veel familie wonen waar ik goed contact mee onderhoud. Dus het eerste netwerk ligt er al te wachten. Ik nader de 30 jarige leeftijd in rap tempo en een WHV moet je voor je 30e verjaardag aanvragen. Het is dus een gevalletje nu of nooit. Ben ook sinds kort weer single, dus dat maakt het allemaal wat makkelijker.

Heb het in ieder geval wel gezien in Nederland. Misschien kom ik over een paar jaar weer terug als de huizen hier 50% goedkoper zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door andlikethathesgone op 16-09-2009 13:07:34 ]
pi_72900650
quote:

Studeren in NZ is zeker weten een hele leuke ervaring. Ik studeer zelf in Dunedin, en de sfeer is gewoon mega goed overal. Een groot verschil is wel dat er geen studentenverenigingen enzo zijn: iedereen is automatisch lid van 1 grote overkoepelende organisatie.

En neem ook veel winterkleding mee! Winters in NZ'se studentenhuizen zijn erg koud. Hoewel de winters redelijk mild zijn, zijn de huizen zo slecht gebouwd dat het binnen net zo koud als buiten is....

Have fun!
  zondag 20 september 2009 @ 09:31:50 #121
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_72925229
Goed om te lezen dat je de Undie 500 overleeft hebt BaseKid
pi_72957212
quote:
Op zondag 20 september 2009 09:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Goed om te lezen dat je de Undie 500 overleeft hebt BaseKid
Thanks! Ben wel even gaan kijken. Paar leuke fimpjes en foto's gemaakt. Toen de ME op 5m van me kwam, ben ik toch maar naar huis gegaan...
pi_72957217
quote:

Dus als ik het goed begrijp ga je voor 5 jaar naar NZ om te gaan studeren?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72981936
klopt als een bus.
Minimaal 5 jaar, dat wil zeggen, 3 jaar bachelor en een 2jarig master daarna.
Daarna hoop ik ergens een baan te kunnen vinden zodat ik 'officieel' kan emigreren. Vandaar dat ik de studie ook daar ga doen, zodat ik met het vinden van banen ed geen problemen heb ivm de taal en omscholen etc.
pi_72981993
Aan geld geen gebrek dan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')