Ook een lange periode inderdaad!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:16 schreef DrXLTrouble het volgende:
Mijn vrouw is als kind naar Nederland gekomen en is dus meer nederlands dan nieuw zeelands.
Ook haar moeder had heimwee en mijn schoonouders besloten om terug te komen voordat de kinderen daar verkering zouden krijgen. Dan zou het veel moeilijker worden om daar te vertrekken.
Ze hebben er 12 jaar gewoond en gewerkt. Het land trekt ze nog steeds, maar alleen voor vakanties.
Die 2 nummers zijn wel erg kenmerkend voor mijn tijd in NZ. Heb Elemeno P nog gezien tijdens Christmas in Domain in Auckland, rond kersttijd natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:24 schreef Boswachtertje het volgende:
Ah.. hoe kan ik vergeten om het over de muziek te hebben..
Heb vorig jaar genoten van 2 nummers uit Nieuw-Zeeland:
Elemeno P (Heeft bij mij lang geduurd voordat ik besefte: LMNOP) - Baby Come on (een klik voor de liefhebber
en
Tiki Taane - Always on my mind
Heb beide cd's mee naar Nederland genomen.. denk nog steeds dat Baby come on een hit kan worden in Nederland, wat denken jullie (NZérs/NZ-gangers)?
Bronquote:Nieuw-Zeeland wijst verbod slaan kinderen af
Een overgrote meerderheid van de Nieuw-Zeelanders heeft in een referendum tegen een verbod op het slaan van kinderen door ouders gestemd. Dat meldden lokale media vrijdag op basis van voorlopige resultaten.
Ruim 87 procent stemde tegen de wet bij een opkomst van rond de 54 procent, aldus de kiescommissie. De bevolking mocht zich uitspreken over de vraag: Moet een klap als onderdeel van een goede ouderlijke correctie strafbaar worden in Nieuw-Zeeland?
Het verbod is sinds twee jaar van kracht om het hoge aantal kindermishandelingen in het land terug te dringen. De volkstelling is niet-bindend en de regering van premier John Key heeft al laten weten de bestaande wetgeving niet te zullen veranderen.
Ik neem aan dat dit de journalistieke interpretatie is? Anders is het wel een makkelijke vraag..quote:Moet een klap als onderdeel van een goede ouderlijke correctie strafbaar worden in Nieuw-Zeeland?
Oja? Was mij verder niet bekend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:04 schreef Boswachtertje het volgende:
Zelf niet echt een oordeel over, hoor wel vaak dat Nieuw-Zeelanders ruwe mensen zijn
Ruw is niet zo zeer de betekenis zoals wij die er aan geven: ruw, als in buitenmens, wat meer gewend, wat steviger gebouwdquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 01:47 schreef Bora-Bora het volgende:
Oja? Was mij verder niet bekend.
Er was ook genoeg discussie over de vraagstelling.quote:"Should a smack as part of good parental correction be a criminal offence in New Zealand?"
wat een hoop mensen ook niet weten is dat je je kinderen nog steeds "preventief"mag slaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 04:40 schreef Rosella het volgende:
De exacte vraag was:
[..]
Er was ook genoeg discussie over de vraagstelling.
Welkom hier in ieder geval,quote:Op zondag 13 september 2009 02:23 schreef Neshi het volgende:
Ik kwam zowaar op dit forum toen ik zocht naar mensen die studie ervaringen hadden/hebben in Nieuw-Zeeland en is wel leuk om erover te lezen, en hoe mensen het land ervaren.
Ik zelf vlieg in januari naar NZ toe en ga daar architecture studeren bij Victoria University in Wellington. Ben er nog nooit geweest maar weet gewoon dat ik me er thuis ga voelen.. Ben echt heel benieuwd.
Ik ga er ook heen met de intentie er na mijn studie te blijven wonen, maar ik moet nog maar zien in hoeverre dat gaat lukken..
In ieder geval eerst 3 jaar bachelor en 2 jaar master.
Klinkt goed!quote:Op zondag 13 september 2009 04:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
Wellington is "pretty cool", bij uitstek de culturele hoofdstad van Nieuw Zeeland..kortom, klein maar fijn.
de hoofdstad en dan qua grootte de derde stad van het land...
Ik moest voor de toelating bij de Victoria University te Wellington wel een engelse test doen, namelijk de IELTS test. Verschil tussen die 2 is dat de IELTS ook de uitspraak test, waarbij dit bij de TOEFL achterwege wordt gelaten (heb ik mij laten vertellen).quote:Op zondag 22 februari 2009 18:25 schreef WarPuppy het volgende:
Ik heb het idee om stage te gaan lopen in NZ, alleen wil ik stage gaan lopen in de productie van TV/Film. Is er een TOEFL eis verbonden aan NZ? En mensen nog tips voor bedrijven / zenders?
Studeren in NZ is zeker weten een hele leuke ervaring. Ik studeer zelf in Dunedin, en de sfeer is gewoon mega goed overal. Een groot verschil is wel dat er geen studentenverenigingen enzo zijn: iedereen is automatisch lid van 1 grote overkoepelende organisatie.quote:Op zondag 13 september 2009 02:23 schreef Neshi het volgende:
Ik kwam zowaar op dit forum toen ik zocht naar mensen die studie ervaringen hadden/hebben in Nieuw-Zeeland en is wel leuk om erover te lezen, en hoe mensen het land ervaren.
Ik zelf vlieg in januari naar NZ toe en ga daar architecture studeren bij Victoria University in Wellington. Ben er nog nooit geweest maar weet gewoon dat ik me er thuis ga voelen.. Ben echt heel benieuwd.
Ik ga er ook heen met de intentie er na mijn studie te blijven wonen, maar ik moet nog maar zien in hoeverre dat gaat lukken..
Thanks! Ben wel even gaan kijken. Paar leuke fimpjes en foto's gemaakt. Toen de ME op 5m van me kwam, ben ik toch maar naar huis gegaan...quote:Op zondag 20 september 2009 09:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Goed om te lezen dat je de Undie 500 overleeft hebt BaseKid
Dus als ik het goed begrijp ga je voor 5 jaar naar NZ om te gaan studeren?quote:Op zondag 13 september 2009 02:23 schreef Neshi het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |