preciesquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:42 schreef switchboy het volgende:
Laat die zweedse dames maar hierheen komen
niks Finlandquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:46 schreef SuperWeber het volgende:
Vittun hurrit!!
Dat is Finsquote:
ja is goed ,quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is Fins
Wil je ook nog weten wat het betekent?
Ik snap er ook geen zak van...quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:50 schreef BonJovi het volgende:
[..]
ja is goed ,
Fins is wel een klote taal trouwens PEKKA bla bla viutuuauu ofzo
bra, tack så mycket och jag förstår svenskaquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:45 schreef deepart het volgende:
Hur är det med du?
Du vörstor swenska?
Mijn laatste 10 dagen Zweden zijn ingegaanquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:00 schreef BonJovi het volgende:
die is wel mooi ik had nog een ander maar ben het kwijt! you lucky bastard pieterbas
Den Haag - Göteborg is toch een uurtje of 12 rijden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:05 schreef switchboy het volgende:
Het is maar een paar uren autorijden weg
quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:32 schreef switchboy het volgende:
Ja achteraan aansluiten
Das de i am feeling lucky foto. Als je meer wilt ga je zelf maar zoekenquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zlatan![]()
![]()
![]()
Vieze vuile kk j*** .
Goeie. Bier is stervensduurquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:32 schreef Biogarde het volgende:
En waarom wil je naar Zweden?
Maar de vrouwenquote:
leuk joh wanneer gaat ze daar wonenquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:47 schreef garnage-patrick het volgende:
me zus gaat in zweden wonen, aantal km naast karlstad.
dan maar us kijken hoe het in zweden is, hun zijn er helemaal dol op!
Het is ff wennen, maar daarnaquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:58 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Bier zelfstook uit de schuur en tieten
gvdquote:
Mja, je hebt de beergoggles niet nodig met die meiskesquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:50 schreef Agiath het volgende:
[..]
Maar de vrouwen
Godverdomme het is het 1 of het ander altijd
ik zal aan je denken als ik volgende week vertrekquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:39 schreef BonJovi het volgende:
Maar dat kan helaas niet
Give me Sweden
whaha ben jaloers moest je dat zo nodig zeggenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:55 schreef blaten het volgende:
[..]
ik zal aan je denken als ik volgende week vertrek
eind mei begin juni.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:58 schreef BonJovi het volgende:
[..]
leuk joh wanneer gaat ze daar wonen
Bier en tieten
Ja sorryquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:58 schreef BonJovi het volgende:
[..]
whaha ben jaloers moest je dat zo nodig zeggen
Neen dat zijn ze niet.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:35 schreef thedude0 het volgende:
het land is mooi maar het volk dat er woont is kut
Dat dusquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:36 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Neen dat zijn ze niet.Echt niet hoor.
![]()
Ben er veel beter behandeld dan in het al te vaak opgehemelde Frankrijk.
Maar bezoek ook zeker eens Denemarken onderweg.
Scandinavië.
dat zeiden meer mensen tegen mijquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:36 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
![]()
Maar bezoek ook zeker eens Denemarken onderweg.
Scandinavië.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:26 schreef zuiderbuur het volgende:
In Zweden zou ik eigenlijk niet zo graag willen zijn in de winter. In de zomer is het er net goed.
Interessant land, veilig, modern, vriendelijke en openstaande mensen.
Sverige!![]()
Precies, in Helsingor kan je de boot nemen, en bij Kopenhagen kan je de Oresund nemen, wat wij gedaan hebben. Van Malmö naar Nederland in één dag is prima te doen, want wij moesten zelfs nog één staatsgrensje verder.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:39 schreef BonJovi het volgende:
Je komt er toch langs als je met de auto gaat want je moet via Kopenhagen gaan.
Helsingborg bedoel jequote:Op donderdag 10 januari 2008 19:48 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Precies, in Helsingor kan je de boot nemen, en bij Kopenhagen kan je de Oresund nemen, wat wij gedaan hebben. Van Malmö naar Nederland in één dag is prima te doen, want wij moesten zelfs nog één staatsgrensje verder.![]()
Iedereen spreekt er echt goed Engels, en veel dingen hebben er gewoon hun charme (die amper afgebakende tuintjes, die eilandjes nabij Stockholm, die brievenbussen die allemaal bij elkaar staan)
ja echt he.quote:
Allebeiquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:52 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Helsingborg bedoel jeen je hebt gelijk leuke vriendelijke mensen, en je kan goed met hun communiceren.
Ja, Zweden waren zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam allemaalquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:36 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
![]()
Ik klaag dat ik daar nu naar toe wil maar niet kan. Dat is klagen dat het niet mogelijk is nu maar dat ik wel graag wil dus geen Zweden bash topic van maken .quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:27 schreef Pek het volgende:
Ja...hallo, Zweden-ophemelaars...this-is- KLAAGBAAK![]()
Tief op naar travel ofzo
quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:27 schreef Pek het volgende:
Tief op naar travel ofzo
Vooruit dan :quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:27 schreef Pek het volgende:
Tief op naar travel ofzo
Nee, dat schiet z'n doel een beetje voorbij hčquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:43 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Vooruit dan :
klacht: Mensen die geen positief gesprek toestaan in Klaagbaak
Hangt er een beetje van af.. Zweden is 11 keer groter dan Nederland. In Borås (50km ten oosten van Göteborg) is het gemiddelde 3 tot 4 kouder dan in Nederland.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:26 schreef zuiderbuur het volgende:
In Zweden zou ik eigenlijk niet zo graag willen zijn in de winter. In de zomer is het er net goed.
Interessant land, veilig, modern, vriendelijke en openstaande mensen.
Sverige!![]()
Een land kennen door een boekquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:55 schreef IHVK het volgende:
Na het lezen van een boek is mijn beeld over Scandinavië toch ernstig veranderd.
Van geweldig mooi land, naar onbewoonde dorre vlaktes met een paar kleine stadjes er tussen door en altijd teveel of te weinig zon.
Daarom zeg ik het er ook bij. Het zal vast niet al te realistisch zijn.quote:
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:06 schreef BonJovi het volgende:
Genoegben je er ooit geweest al? zo niet dan heb je er niks over te zeggen.
Niks, Zweden zuigt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Daarom zeg ik het er ook bij. Het zal vast niet al te realistisch zijn.
Maar wat valt er zoal te doen daar in Zweden?
Als in cultuur, natuur, winkelen en uitgaan.
-->> Zweden deel 2quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben er nooit geweest en weet er dus vrij weinig over. Daarom VRAAG ik ook naar informatie. Ik zeg er niks over en als ik er al iets over zeg meld ik er bij dat het niet realistisch is.![]()
Maar genoeg is geen goed antwoord voor mij, zou het leuk vinden als iemand er iets over te zeggen had.
Euhm... goedkoop? Dan heb je misschien alcoholvrij bier jaquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niks, Zweden zuigt.
OK, iets positiefs: het bier is er goedkoop.
Winkelen kan je heel goed in Stockholm en Göteborg (zal alleen niet echt heel goedkoop zijn), al is het uitgaansleven beter in Stockholm dan in Göteborg. Hou er wel rekening mee dat je bij de grotere clubs toch wel 24 jaar of ouder moet zijn om binnen te kopen. In sommige bars kan je als 18-jarige naar binnen, maar dan is de kans groot dat je ook een boel Zweedse breezahsletjes tegen gaat komen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Daarom zeg ik het er ook bij. Het zal vast niet al te realistisch zijn.
Maar wat valt er zoal te doen daar in Zweden?
Als in cultuur, natuur, winkelen en uitgaan.
Fogel komt uit Noorwegen dus misschien is het voor hem goedkoop in Zwedenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:17 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Euhm... goedkoop? Dan heb je misschien alcoholvrij bier ja
Maar alcohol is erg duur in Scandinavië. Ik ben in Zweden geweest met vrienden. We zagen een drankwinkel die net zo goed beveiligd was als de locale banken ook kwamen we in de supermarkt flesjes tegen (ze leken op likeur-flesjes). Deze waren maar tot een kwart ofzo gevuld met een gekleurde vloeistof. Hier snapten we niets van: wat moet je immers met een kwart flesje drinken? Navragen leverde het volgende antwoord op:
Het is de bedoeling dat je de alcohol zelf thuis stookt (uit aardappelen ofzo), en dat in het flesje giet, zodat je je favoriete likeurtje hebt!
Zo blijven de kosten ervoor laag
Bier met alcohol is in Zweden goedkoop (ten opzichte van Noorwegen).quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:17 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Als jij de cursus betaalt die ik moet volgenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:24 schreef Paaskonijn het volgende:
Mag ik mee?
Systembolaget zijn inderdaad goed beveiligd, maar daar staat ook voor een heleboel kronor aan drank. In de supermarkt kan je alleen tot 3,5% halen.. Voor het "zwaardere" spul moet je naar Systembolaget toe.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:17 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Maar alcohol is erg duur in Scandinavië. Ik ben in Zweden geweest met vrienden. We zagen een drankwinkel die net zo goed beveiligd was als de locale banken ook kwamen we in de supermarkt flesjes tegen (ze leken op likeur-flesjes). Deze waren maar tot een kwart ofzo gevuld met een gekleurde vloeistof. Hier snapten we niets van: wat moet je immers met een kwart flesje drinken? Navragen leverde het volgende antwoord op:
Het is de bedoeling dat je de alcohol zelf thuis stookt (uit aardappelen ofzo), en dat in het flesje giet, zodat je je favoriete likeurtje hebt!
Zo blijven de kosten ervoor laag
Als jij alle andere kosten vergoedt; mkayquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als jij de cursus betaalt die ik moet volgen
Het is wel raar dat je mag drinken als je 18 bent maar als je het wilt kopen moet je 20 zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:27 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Systembolaget zijn inderdaad goed beveiligd, maar daar staat ook voor een heleboel kronor aan drank. In de supermarkt kan je alleen tot 3,5% halen.. Voor het "zwaardere" spul moet je naar Systembolaget toe.
Dat in feite gerund wordt door de Zweedse Overheid.
Aaah zo! Okquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bier met alcohol is in Zweden goedkoop (ten opzichte van Noorwegen).
Klopt helemaal!quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:27 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Systembolaget zijn inderdaad goed beveiligd, maar daar staat ook voor een heleboel kronor aan drank. In de supermarkt kan je alleen tot 3,5% halen.. Voor het "zwaardere" spul moet je naar Systembolaget toe.
Dat in feite gerund wordt door de Zweedse Overheid.
Toch niet als ik er was (begin augustus).quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:46 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Hangt er een beetje van af.. Zweden is 11 keer groter dan Nederland. In Borås (50km ten oosten van Göteborg) is het gemiddelde 3 tot 4 kouder dan in Nederland.
In de zomer kan het in Stockholm gemakkelijk een paar dagen lang achter elkaar tropisch zijn..
Toen we in de zomer uit het vliegtuig stapten vanuit Stockholm, was het hier een dikke 10 graden kouder dan daar... Ik wilde meteen weer terug.quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:46 schreef PieterBas het volgende:
[..]
In de zomer kan het in Stockholm gemakkelijk een paar dagen lang achter elkaar tropisch zijn..
In Borås helemaal geen muggen gezien en ik hoorde van de locals dat het koud voor de tijd van het jaar (in de zomer)..quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:37 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Toch niet als ik er was (begin augustus).Erg warm was het er niet (misschien net goed), soms echt felle regen. Het viel me op dat het er heel snel kon omslaan.
We huurden een huisje op een eilandje nabij Stockholm. Ik heb één keer geprobeerd om daarin te zwemmen en dat was veel te koud voor mij (nu goed, dat is de Noordzee ook altijd voor mij geweest)
Wat trouwens een overroepen cliché is, is dat je in Zweden in de zomer bij meren kapotgepest wordt door muggen. Dat was daar zeker niet erger dan hier.
Wat valt er te zien in Zweden?
Vanalles natuurlijk!
Heey, ben jij niet die DJ?quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zlatan![]()
![]()
![]()
Vieze vuile kk j*** .
Aan dat Hej Hej ben ik ondertussen gewend.. Ik zeg het nu ook al tegen mijn Nederlandse vrienden. Ik heb me een paar keer versproken met titta (kijken). dan zei ik tieten ipv titta.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:43 schreef zuiderbuur het volgende:
Handig om te weten is wel dat "Hey!" gewoon de Zweedse variant van "Hallo" is. In het begin is het een beetje wennen.![]()
En voor de rest is "kaka" Zweeds voor "koek"![]()
[ afbeelding ]
Wat heb ik er daar veel van binnengewerkt.
Ik ga er 27 februari heenquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:39 schreef BonJovi het volgende:
Ik wil nu naar Zweden
Vooral als zo'n Zweedse schone met zo'n heeeel lief lachje dat zegt "hey hey", was instant flieftquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:43 schreef zuiderbuur het volgende:
Handig om te weten is wel dat "Hey!" gewoon de Zweedse variant van "Hallo" is. In het begin is het een beetje wennen.![]()
whaha ja zo cute is datquote:Op donderdag 10 januari 2008 23:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vooral als zo'n Zweedse schone met zo'n heeeel lief lachje dat zegt "hey hey", was instant flieft
Is het nu niet heel lang donker daar?quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Ik ga er 27 februari heen
Uhm.. hangt er van af waar je zit.. Maar het wordt al gelukkig eerder licht en later donker.. Om 15.30 al te straatverlichting aan zien gaan, daar wordt je eerlijk gezegd ook niet echt heel blij vanquote:Op donderdag 10 januari 2008 23:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
Is het nu niet heel lang donker daar?
tja Fok Meet in Zweden dan maarquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:02 schreef Jumparound het volgende:
ik had veel meer geile wijven in dit topic verwacht
*meldt*quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:04 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vooral als zo'n Zweedse schone met zo'n heeeel lief lachje dat zegt "hey hey", was instant flieft
Stockholm in Club Glamour dan maarquote:
Whaha ja sign me upquote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:54 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Stockholm in Club Glamour dan maar
Maar ook in Oostenrijk.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:31 schreef Pek het volgende:
Dit ligt ook in Zweden trouwens. Damn![]()
[ afbeelding ]
Bwah, het is maar net wat je wensen en eisen zijn, maar ik heb erg goede ervaringen met Zweden (en de overige Scandinavische landen).quote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:37 schreef Zapato het volgende:
Pics? Iemand?
Zweden lijkt me echt damn saai, op de lkkre wijven na dan. Vandaar pics.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:27 schreef Leatherface het volgende:
Sverige.
Maar nu wil ik er niet heen. In juni of juli bij voorkeur.
Ga maar lekker in de file staan, met je Saab, Volvo, Scania of Koenigsegg..quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Ga naar Ikea en ga er lekker een paar dagen rondhangen. Dan ben je op Zweeds grondgebied. Opgelost. Slotje
Daar mag je alleen heen als je zwanger bent of met een kinderwagen het gangpad gaat blokkeren.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Ga naar Ikea en ga er lekker een paar dagen rondhangen. Dan ben je op Zweeds grondgebied. Opgelost. Slotje
Nog 55.5 uur en ik zit in de auto naar Malmöquote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:07 schreef Rekkie het volgende:
Nog 42 uur en ik zit in het vliegtuig naar Stockholm
dat zou ik graag doen in mn koenigsegg, helaas staat ie net bij de garage, in zweden welteverstaaan dan he.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:15 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ga maar lekker in de file staan, met je Saab, Volvo, Scania of Koenigsegg..
Gewoon een beetje doorsparen.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:26 schreef zuiderbuur het volgende:
Noorwegen vind ik het overwegen waard trouwens,...maar misschien is dat wel een beetje te duur ...
Een collega van me is er net geweest en die was helemaal ondersteboven (eventjes een lasagne eten ergens->30 euro, blikje bier kopen->5 euroquote:Op zondag 13 januari 2008 22:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon een beetje doorsparen.
Samenvatting:
Zweden![]()
Noorwegen
Een blikje bier kost in de supermarkt maar ongeveer 2¤ voor 0.3l of 3¤ voor 0.5l.quote:Op zondag 13 januari 2008 22:37 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Een collega van me is er net geweest en die was helemaal ondersteboven (eventjes een lasagne eten ergens->30 euro, blikje bier kopen->5 euro)
Check de "nieuwe" chromen sierdoppen!quote:
Ik ben in Solna.... Gustav II Boulevardquote:Op maandag 14 januari 2008 09:52 schreef sweboy het volgende:
[..]
Ikke ook![]()
![]()
![]()
Ikke woont in zweden. Stockholm. Stora Essingen![]()
![]()
Alleen drank en roken is duur,gelukkig is roken daar duur anders was dat prachtige landschap verkracht door die kut rokersquote:Op zondag 13 januari 2008 22:26 schreef zuiderbuur het volgende:
Noorwegen vind ik het overwegen waard trouwens,...maar misschien is dat wel een beetje te duur ...
In het weekend heb ik "vrij" en kan dus verschillende dingen gaan doen..quote:Op maandag 14 januari 2008 13:07 schreef BonJovi het volgende:
[..]
ben jaloers en ga je nog uit en achter de Zweedse blondjes aan? feest ook voor mij
Buiten je landgrens is het legaal om vreemd te gaanquote:Op maandag 14 januari 2008 13:16 schreef Rekkie het volgende:
[..]
In het weekend heb ik "vrij" en kan dus verschillende dingen gaan doen..
Achter de blondjes aan vind ik niet noodzakelijk
Ik ben voorzien namelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |