preciesquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:42 schreef switchboy het volgende:
Laat die zweedse dames maar hierheen komen
niks Finlandquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:46 schreef SuperWeber het volgende:
Vittun hurrit!!
Dat is Finsquote:
ja is goed ,quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:49 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is Fins
Wil je ook nog weten wat het betekent?
Ik snap er ook geen zak van...quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:50 schreef BonJovi het volgende:
[..]
ja is goed ,
Fins is wel een klote taal trouwens PEKKA bla bla viutuuauu ofzo
bra, tack så mycket och jag förstår svenskaquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:45 schreef deepart het volgende:
Hur är det med du?
Du vörstor swenska?
Mijn laatste 10 dagen Zweden zijn ingegaanquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:00 schreef BonJovi het volgende:
die is wel mooi ik had nog een ander maar ben het kwijt! you lucky bastard pieterbas
Den Haag - Göteborg is toch een uurtje of 12 rijden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:05 schreef switchboy het volgende:
Het is maar een paar uren autorijden weg
quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:32 schreef switchboy het volgende:
Ja achteraan aansluiten
Das de i am feeling lucky foto. Als je meer wilt ga je zelf maar zoekenquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zlatan![]()
![]()
![]()
Vieze vuile kk j*** .
Goeie. Bier is stervensduurquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:32 schreef Biogarde het volgende:
En waarom wil je naar Zweden?
Maar de vrouwenquote:
leuk joh wanneer gaat ze daar wonenquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:47 schreef garnage-patrick het volgende:
me zus gaat in zweden wonen, aantal km naast karlstad.
dan maar us kijken hoe het in zweden is, hun zijn er helemaal dol op!
Het is ff wennen, maar daarnaquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:58 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Bier zelfstook uit de schuur en tieten
gvdquote:
Mja, je hebt de beergoggles niet nodig met die meiskesquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:50 schreef Agiath het volgende:
[..]
Maar de vrouwen
Godverdomme het is het 1 of het ander altijd
ik zal aan je denken als ik volgende week vertrekquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:39 schreef BonJovi het volgende:
Maar dat kan helaas niet
Give me Sweden
whaha ben jaloers moest je dat zo nodig zeggenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:55 schreef blaten het volgende:
[..]
ik zal aan je denken als ik volgende week vertrek
eind mei begin juni.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:58 schreef BonJovi het volgende:
[..]
leuk joh wanneer gaat ze daar wonen
Bier en tieten
Ja sorryquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:58 schreef BonJovi het volgende:
[..]
whaha ben jaloers moest je dat zo nodig zeggen
Neen dat zijn ze niet.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:35 schreef thedude0 het volgende:
het land is mooi maar het volk dat er woont is kut
Dat dusquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:36 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Neen dat zijn ze niet.Echt niet hoor.
![]()
Ben er veel beter behandeld dan in het al te vaak opgehemelde Frankrijk.
Maar bezoek ook zeker eens Denemarken onderweg.
Scandinavië.
dat zeiden meer mensen tegen mijquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:36 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
![]()
Maar bezoek ook zeker eens Denemarken onderweg.
Scandinavië.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:26 schreef zuiderbuur het volgende:
In Zweden zou ik eigenlijk niet zo graag willen zijn in de winter. In de zomer is het er net goed.
Interessant land, veilig, modern, vriendelijke en openstaande mensen.
Sverige!![]()
Precies, in Helsingor kan je de boot nemen, en bij Kopenhagen kan je de Oresund nemen, wat wij gedaan hebben. Van Malmö naar Nederland in één dag is prima te doen, want wij moesten zelfs nog één staatsgrensje verder.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:39 schreef BonJovi het volgende:
Je komt er toch langs als je met de auto gaat want je moet via Kopenhagen gaan.
Helsingborg bedoel jequote:Op donderdag 10 januari 2008 19:48 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Precies, in Helsingor kan je de boot nemen, en bij Kopenhagen kan je de Oresund nemen, wat wij gedaan hebben. Van Malmö naar Nederland in één dag is prima te doen, want wij moesten zelfs nog één staatsgrensje verder.![]()
Iedereen spreekt er echt goed Engels, en veel dingen hebben er gewoon hun charme (die amper afgebakende tuintjes, die eilandjes nabij Stockholm, die brievenbussen die allemaal bij elkaar staan)
ja echt he.quote:
Allebeiquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:52 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Helsingborg bedoel jeen je hebt gelijk leuke vriendelijke mensen, en je kan goed met hun communiceren.
Ja, Zweden waren zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam allemaalquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:36 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
![]()
Ik klaag dat ik daar nu naar toe wil maar niet kan. Dat is klagen dat het niet mogelijk is nu maar dat ik wel graag wil dus geen Zweden bash topic van maken .quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:27 schreef Pek het volgende:
Ja...hallo, Zweden-ophemelaars...this-is- KLAAGBAAK![]()
Tief op naar travel ofzo
quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:27 schreef Pek het volgende:
Tief op naar travel ofzo
Vooruit dan :quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:27 schreef Pek het volgende:
Tief op naar travel ofzo
Nee, dat schiet z'n doel een beetje voorbij hčquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:43 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Vooruit dan :
klacht: Mensen die geen positief gesprek toestaan in Klaagbaak
Hangt er een beetje van af.. Zweden is 11 keer groter dan Nederland. In Borås (50km ten oosten van Göteborg) is het gemiddelde 3 tot 4 kouder dan in Nederland.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:26 schreef zuiderbuur het volgende:
In Zweden zou ik eigenlijk niet zo graag willen zijn in de winter. In de zomer is het er net goed.
Interessant land, veilig, modern, vriendelijke en openstaande mensen.
Sverige!![]()
Een land kennen door een boekquote:Op donderdag 10 januari 2008 20:55 schreef IHVK het volgende:
Na het lezen van een boek is mijn beeld over Scandinavië toch ernstig veranderd.
Van geweldig mooi land, naar onbewoonde dorre vlaktes met een paar kleine stadjes er tussen door en altijd teveel of te weinig zon.
Daarom zeg ik het er ook bij. Het zal vast niet al te realistisch zijn.quote:
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:06 schreef BonJovi het volgende:
Genoegben je er ooit geweest al? zo niet dan heb je er niks over te zeggen.
Niks, Zweden zuigt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Daarom zeg ik het er ook bij. Het zal vast niet al te realistisch zijn.
Maar wat valt er zoal te doen daar in Zweden?
Als in cultuur, natuur, winkelen en uitgaan.
-->> Zweden deel 2quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik ben er nooit geweest en weet er dus vrij weinig over. Daarom VRAAG ik ook naar informatie. Ik zeg er niks over en als ik er al iets over zeg meld ik er bij dat het niet realistisch is.![]()
Maar genoeg is geen goed antwoord voor mij, zou het leuk vinden als iemand er iets over te zeggen had.
Euhm... goedkoop? Dan heb je misschien alcoholvrij bier jaquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niks, Zweden zuigt.
OK, iets positiefs: het bier is er goedkoop.
Winkelen kan je heel goed in Stockholm en Göteborg (zal alleen niet echt heel goedkoop zijn), al is het uitgaansleven beter in Stockholm dan in Göteborg. Hou er wel rekening mee dat je bij de grotere clubs toch wel 24 jaar of ouder moet zijn om binnen te kopen. In sommige bars kan je als 18-jarige naar binnen, maar dan is de kans groot dat je ook een boel Zweedse breezahsletjes tegen gaat komen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Daarom zeg ik het er ook bij. Het zal vast niet al te realistisch zijn.
Maar wat valt er zoal te doen daar in Zweden?
Als in cultuur, natuur, winkelen en uitgaan.
Fogel komt uit Noorwegen dus misschien is het voor hem goedkoop in Zwedenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:17 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Euhm... goedkoop? Dan heb je misschien alcoholvrij bier ja
Maar alcohol is erg duur in Scandinavië. Ik ben in Zweden geweest met vrienden. We zagen een drankwinkel die net zo goed beveiligd was als de locale banken ook kwamen we in de supermarkt flesjes tegen (ze leken op likeur-flesjes). Deze waren maar tot een kwart ofzo gevuld met een gekleurde vloeistof. Hier snapten we niets van: wat moet je immers met een kwart flesje drinken? Navragen leverde het volgende antwoord op:
Het is de bedoeling dat je de alcohol zelf thuis stookt (uit aardappelen ofzo), en dat in het flesje giet, zodat je je favoriete likeurtje hebt!
Zo blijven de kosten ervoor laag
Bier met alcohol is in Zweden goedkoop (ten opzichte van Noorwegen).quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:17 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Als jij de cursus betaalt die ik moet volgenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:24 schreef Paaskonijn het volgende:
Mag ik mee?
Systembolaget zijn inderdaad goed beveiligd, maar daar staat ook voor een heleboel kronor aan drank. In de supermarkt kan je alleen tot 3,5% halen.. Voor het "zwaardere" spul moet je naar Systembolaget toe.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:17 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Maar alcohol is erg duur in Scandinavië. Ik ben in Zweden geweest met vrienden. We zagen een drankwinkel die net zo goed beveiligd was als de locale banken ook kwamen we in de supermarkt flesjes tegen (ze leken op likeur-flesjes). Deze waren maar tot een kwart ofzo gevuld met een gekleurde vloeistof. Hier snapten we niets van: wat moet je immers met een kwart flesje drinken? Navragen leverde het volgende antwoord op:
Het is de bedoeling dat je de alcohol zelf thuis stookt (uit aardappelen ofzo), en dat in het flesje giet, zodat je je favoriete likeurtje hebt!
Zo blijven de kosten ervoor laag
Als jij alle andere kosten vergoedt; mkayquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als jij de cursus betaalt die ik moet volgen
Het is wel raar dat je mag drinken als je 18 bent maar als je het wilt kopen moet je 20 zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:27 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Systembolaget zijn inderdaad goed beveiligd, maar daar staat ook voor een heleboel kronor aan drank. In de supermarkt kan je alleen tot 3,5% halen.. Voor het "zwaardere" spul moet je naar Systembolaget toe.
Dat in feite gerund wordt door de Zweedse Overheid.
Aaah zo! Okquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:20 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bier met alcohol is in Zweden goedkoop (ten opzichte van Noorwegen).
Klopt helemaal!quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:27 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Systembolaget zijn inderdaad goed beveiligd, maar daar staat ook voor een heleboel kronor aan drank. In de supermarkt kan je alleen tot 3,5% halen.. Voor het "zwaardere" spul moet je naar Systembolaget toe.
Dat in feite gerund wordt door de Zweedse Overheid.
Toch niet als ik er was (begin augustus).quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:46 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Hangt er een beetje van af.. Zweden is 11 keer groter dan Nederland. In Borås (50km ten oosten van Göteborg) is het gemiddelde 3 tot 4 kouder dan in Nederland.
In de zomer kan het in Stockholm gemakkelijk een paar dagen lang achter elkaar tropisch zijn..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |