Nee de amerikaanse overheid heeft zijn doel bereikt. Oorlog, drugs, bezetting M.O., NWO stap.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:03 schreef BertV het volgende:
Is het ook al niet lang stil kwa aanslagen in de VS?
Zouden de terroristen het doel bereikt hebben met 911 of is VS zo'n held in het voorkomen van aanslagen?
...kunnen ze beter alleen die figuren naar het verre oosten sturen.
Ik ben er wel degelijk in geinteresseerd. Maar zoals al eerder gezegd, het houd een keer op.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:09 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Dit getuigt dan wel van een blind vertrouwen in de media en de 9/11 commissie... (jouw reactie spreekt boekdelen over de mate waarin je werkelijk in dit onderwerp geinteresseerd bent)
quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:45 schreef wormwood het volgende:
[..]
Dus hoe denk je nu over vlucht 93?
Nog steeds neergeschoten?
En als je denkt dat die neergeschoten is, geef dan ook eens een verklaring waarom niemand die gevechtsvliegtuigen heeft gehoord of gezien. En leg eens uit waarom er geen explosie in de lucht is waargenomen. Maar vooral, waarom hebben ze dat geheim gehouden?
Whoww ... dit is precies wat ik al dacht hoe jy tegen de zaken aankijkt. Blind vertrouwen hebben.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:41 schreef wormwood het volgende:
[..]
Als de media en de commisie hem niet belangrijk vinden, dan ga ik daar ook niet verder op in. Het is niet zo dat deze man HET bewijs heeft maar dat het 'gewoon' weet iemand is die van mening is dat de FBI en CIA steken hebben laten vallen...
Ik heb in niemand blind vertrouwen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Whoww ... dit is precies wat ik al dacht hoe jy tegen de zaken aankijkt. Blind vertrouwen hebben.
Inderdaad wat moeite om dit voor elkaar te krijgen, maar je benoemt al een aantal zaken die het uitvoeren van 9/11 nodig had. Het is niet voor het eerst in de historie van Amerika en zal ongetwijfeld ook niet voor het laatst zijn:quote:Dus als het niet United 93 is wat daar is neergestort is heeft men als cover-up o.a moeten faken:
- alle primary radar beelden (hij werd gevolgd op radar en gezien door piloten in de buurt)
- het vliegtuig wat mensen hebben gezien vlak voor impact
- de explosie waardoor huizen trilden en de wolk die op de foto staat
- de impact krater + al het puin in de krater
- de brand in het bos
- al het puin in het bos en omgeving tot de kleinste stukjes aan toe
- de motorbrokstuken bij de schuur
- alle kleine brokstukken die gevonden zijn in het meer en tot vandaag nog gevonden worden in de omgeving
- de data van de Flight data recorder
- de gegevens van de cockpit voice recorder
- het laten verdwijnen van een complete boeing 757 met passagiers want waar is United 93 dan gebleven
- alle telefoontjes uit het vliegtuig
- en ook nog eens zorgen dat alle betrokken bij bovenstaande tot de dag van vandaag zwijgen
Als het wel United 93 is maar gecrashed omdat het neergehaald is heeft men o.a.:
- alle radar beelden moeten faken (onzichtbare gevechtsvliegtuigen met onzichtbare Sidewinders/Amraam missile want geen getuige heeft een missile of straaljager gezien)
- het geluid van gevechtsvliegtuigen tot 0 reduceren net als het afvuren van een sidewinder/Amraam + explosie bij impact
- alle brokstukken van die impact vinden en dumpen bij de uiteindelijke crash site
- de gegevens van de flight data recorder moeten vervalsen
- de gegevens van de cockpit voice recorder moeten vervalsen
- en ook nog eens zorgen dat alle betrokken bij bovenstaande tot de dag van vandaag zwijgen
Wat een moeite zeg om wat wetten door te kunnen voeren, wat extra geld voor je vriendjes en een oorlog met Irak terwijl na 9/11 op geen enkele manier aan Irak kan linken ook al proberen ze dat meerdere malen na 9/11 en uiteindelijk voor niet te vinden WMDs naar Irak gaan.
Wat grappig.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:38 schreef Torah het volgende:
[..]
Inderdaad wat moeite om dit voor elkaar te krijgen, maar je benoemt al een aantal zaken die het uitvoeren van 9/11 nodig had. Het is niet voor het eerst in de historie van Amerika en zal ongetwijfeld ook niet voor het laatst zijn:
http://news.yahoo.com/s/a(...)etnamintelligence512
New Pearl Harbor was al in 2000 vastgelegd in het PNAC document en direkt na de aanslagen op 9/11 konden we de kreet ook via de media horen.
te meer omdat in Amerika nu HR1955 in de pijplijn zit als voortvloeisel van o.a. de Patriot Act. Het raakt de burgers ook direkt persoonlijk. Vrijheden willen we niet kwijtraken, dat gaat op den duur zeker verzet opleveren, al gaan die inperkingen stap-voor-stap en langzaam.
Dus vervalsen ja, politiek/militair/economisch/financieel gezien is het zeker een optie om snel hogere doelen te kunnen bereiken. Waarom niet?
Waarom ingaan op details als een andere kleur vlag de gehele operatie dekt? Laten we daar nou niet omheen gaan draaien en elkaar niet voor de gek houden. Werkelijk iedereen in dit draadje weet donders goed wat de achtergronden zijn, maar iedereen loopt domweg aan een stoelendans mee te doen, omdat we simpelweg niet weten wat we aan de ander hebben.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:44 schreef wormwood het volgende:
[..]
Wat grappig.
Eerste doen alsof je van niks weet, en dan ineens met allerlei stereo type conspiray beschuldigingen op de proppen komen.
Maar geen enkele logische verklaring over de vragen die gesteld worden naar aanleiding van jouw bewering dat vlucht 93 niet (compleet) in Shanksville is neergestort.
Ga je weer met je onwaarheden...quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En daar gebeurd er dus niets met het betonblok. Maar een uitgewoed brandje in de torens kan het wel en kan het tot dust om toeveren.
[..]
Maar niet voor 90% tot fijnstof van 0.15micron.
[..]
Tja het was wel erg idiaal allemaal op 911. Wat toevallig nu dat meneer Silverstein een verzekering had die dat dekte.
Hij is maar mooi verlost van die financiele ramptorens. He wat toevallig nu allemaal.
Oh je hebt eroverheen gelezen. Nog een keer dan...quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:30 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik heb in niemand blind vertrouwen.
En ik heb ook geen zin meer om elke (dom) gerucht wat jij of anderen mensen naar voren brengen uitgebreid te gaan onderzoeken.
Laat maar eens duidelijk zien wat er fout was. Alleen maar een naam droppen en klagen dat die niet gehoord werd door de commisie vind ik niet bepaald overtuigend.
Oke dan, zeg eens eerlijk.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:49 schreef Torah het volgende:
[..]
Waarom ingaan op details als een andere kleur vlag de gehele operatie dekt? Laten we daar nou niet omheen gaan draaien en elkaar niet voor de gek houden.
Nee hoor. Ik heb daar niks nieuws gezien.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:52 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Oh je hebt eroverheen gelezen. Nog een keer dan...
Laat maar zitten danquote:Op woensdag 9 januari 2008 20:59 schreef wormwood het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb daar niks nieuws gezien.
Het was inderdaad niet dag één dat ik iets over UA93 lasquote:Op woensdag 9 januari 2008 20:56 schreef wormwood het volgende:
[..]
Oke dan, zeg eens eerlijk.
Wist jij nog echt niks van vlucht 93 voordat je hier kwam reageren?
Goh wat onverwacht.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:07 schreef Torah het volgende:
[..]
Het was inderdaad niet dag één dat ik iets over UA93 las
Kan ik wel iets op zeggen: ik ben eerst een tijdje bezig geweest met de details, zoals UA93 en de hele mikmak. Terecht had hier een lijstje met 8 punten, dus WTC 1, 2, 7, Pentagon, motief, je kent de hele lijst ook. Prima uitgangspunt ook. Bij elk punt kom je zaken tegen die niet kunnen kloppen, maar om de één of andere manier ook niet waterdicht zijn te verklaren, van beide kanten trouwens.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:12 schreef wormwood het volgende:
[..]
Goh wat onverwacht.
Dan nog iets. Waarom geloof je in iets wat je zelf bedenkt maar niet zelf kunt verklaren?
Hoe had het er dan uit moeten zien?quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef Torah het volgende:
De aanslagen hadden zelfs niet eens de signatuur van AQ, wel het aantal aanslagen tegelijk, maar niet deze precisie.
Hoezo is dat onmogelijk?quote:Totaal onmogelijk dat half de FAA, NORAD, Pentagon, New York en Washington zaten te pitten, unless ...
Ik heb het idee dat er inmiddels 38796 verschillende puzzels door elkaar zijn gegooid.quote:Ga je dan terug naar 9/11 met dat in gedachte, dan vallen de puzzelstukjes heel erg snel in elkaar.
Dat denk ik ook, kan je nagaan hoe groot de operatie was. De uitvoerders hebben ook wat puzzeltjes door elkaar gegooid (zijn ook maar mensen en ieder mens maakt fouten) en dan kom je al heel snel op Conspiracy Theories en enorme bergen met vragen, leuk tijdverdrijf voor ons laten we eerlijk zijnquote:Ik heb het idee dat er inmiddels 38796 verschillende puzzels door elkaar zijn gegooid.
Een feit in jou beleving ja .quote:
Dit slaat echt nergens op. Dus als iemand precies zegt wie er van plan zijn aanslagen te plegen ,dan heb je daar geen reet aan ?????quote:Als je niet weet waar en wanneer heb je geen flikker aan een waarschuwing.
Reageer dan niet , want dan geef je zelf dus geen onderbouwingenquote:Geen idee,
Heb geen zin om voor jou ook maar iets van bewijs te gaan zoeken.
nee , die nietquote:Waar dan?
Die van Rossum speech?
En in de beleving van vele andere mensen. Het is toch wel overduidelijk dat jij vrijwel nooit onderbouwing van je verhalen geeft.quote:
Als ik nou zeg tegen jou dat ik van plan een aanslag te pleggen, wat heb je er dan aan?quote:Dit slaat echt nergens op. Dus als iemand precies zegt wie er van plan zijn aanslagen te plegen ,dan heb je daar geen reet aan ?????
Jij stelt een onduidelijke vraag, ik reageer daarop. Jij zegt dat je iets specifieks zoekt, dan zeg ik dat ik daar geen antwoord op heb en dan mag ik ineens helemaal niet reageren.quote:Reageer dan niet , want dan geef je zelf dus geen onderbouwingen
en dat is precies wat je anderen verwijt .
Zeg dan meteen waar je dat wel hebt gegeven.quote:nee , die niet
Peter Lance' grote steunpilaar is Able Danger en dat is weerlegd. Lees het rapport of de executive summary die ik heb gepost, de JIC is vrij duidelijk in haar bevindingen. Hoe apart het Able Danger verhaal ook moge wezen, het is allemaal niet zo spannend gebleken als men dacht.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:36 schreef OpenYourMind het volgende:
Jammer dat je wel deze uitspraken doet maar daarna niet meer reageert op mijn antwoord.
[..]
Deze beste man is bij de commissie geweest waarbij ze hem bedankt hebben voor het inzicht en de informatie die hij hen verschaft heeft om vervolgens daar niks van terug te zien. National Geographic Channel heeft er een documentaire op gebasseerd. Natuurlijk in een behoorlijk afgezwakte vorm waarbij het nodige weggelaten werd.
[..]
Timeline van Peter Lance waarmee hij aantoont dat het 9/11 rapport niet compleet is.
http://www.peterlance.com/TRIPLE%20CROSS%20Timeline.pdf
[..]
Ik durf te wedden dat er nog meer aannames gedaan zijn op basis van flinterdunne bewijzen.
En voor de mensen die geloven dat het onderzoek naar Able Danger uitwees dat Ata niet geidentificeerd kon worden lees dit:
http://cooperativeresearch.org/timeline.jsp?timeline=complete_911_timeline&before_9/11=ableDanger
Het hele Able Danger verhaal heeft nogal apparte wendingen... weet niet wat ik ervan moet geloven, maar dat er ongelovelijk geklooit wordt lijkt me duidelijk.
Dat iemand er voordeel bij heeft wil nog niet zeggen dat die het georganiseerd heeft.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:15 schreef Torah het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, kan je nagaan hoe groot de operatie was. De uitvoerders hebben ook wat puzzeltjes door elkaar gegooid (zijn ook maar mensen en ieder mens maakt fouten) en dan kom je al heel snel op Conspiracy Theories en enorme bergen met vragen, leuk tijdverdrijf voor ons laten we eerlijk zijnEn wie het hebben uitgevoerd zullen we wel nooit achter komen: Atta en zijn maatjes? Gestolen identiteiten? Remote Controlled? Wie zal het zeggen. Ik zou het niet weten. Voor het geheel maakt het ook niet uit, het gaat uiteindelijk om de motieven van het misdrijf. Wie heeft er voordeel bij?
quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:23 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik ben er wel degelijk in geinteresseerd. Maar zoals al eerder gezegd, het houd een keer op.
Telkens maar weer nieuw gedoe over kleine details.
waarom het officiële verhaal als één geheel bekijken ? dat is het gewoon totaal niet namelijk . Het is tot stand gekomen op verschillende plaatsen ,door verschillende mensen op verschillende tijdstippen.quote:Er zullen vast wel fouten zijn gemaakt, niet alle vragen zullen zijn beantwoorden. Maar ik zie nog steeds geen aanleiding om het officiele verhaal niet te geloven.
Zucht, jij weet ook wel hoe gevoelig dat ligt en waarom ze dit nauwelijks geadresseerd hebben. Niet van die semantische spelletjes gaan spelen aub.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:13 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Uiterst terughoudend ? Men zegt er bijna helemaal niks over.
Begrijpelijk gezien de enorme invloed die Israel heeft op het Amerikaanse bedrijfsleven en de politiek ?
Halve waarheden.......
[..]
Omdat de leugens van de EPA helemaal niets met de aanslagen zelf of Al Qaida van doen hebben, maar in de naloop van de aanslagen zijn gekomen. Die leugens van de EPA zijn trouwens onderzocht door de OIC.quote:En waarom horen de leugens van de EPA daar niet bij en 'n floorplan met emergency exits wel? Zou prima in hfstk 9 passen.
pfff, dit is allemaal uitgebreid aan bod gekomen in de congressional hearings of het staat gewoon in het report. Het is het publieke rapport he, waarover wij de beschiking hebben, vergeet dat niet. Dat brengt nl nogal wat implicaties met zich mee.quote:Waarom hoort de vraag wat Rumsfeld aan het doen was daar niet bij ? Waarom hoort de vraag wat Bush zijn reactie was daar niet bij ? Waarom hoort de rol van de Wargames daar niet bij , Waarom hoort Ptech daar niet bij ? Heeft dat niks met inlichtingendiensten te maken ?
Ja, je gaat ff lekker openbaar maken hoe ptech's systeem precies werktquote:Ptech:
[..]
[..]
Ging goed op 9-11.
[..]
Ja, nee.quote:Communication failures op alle vlakken ( Bush kon Cheney niet eens bereiken vanuit Air Force 1, Het NMCC luisterde al 30 jr mee met de FAA mbt kapingen maar op 9-11 lukte dat niet) en je dan niet afvragen hoe dat komt ?
En nogmaals, de Anthrax aanslagen zijn in jouw ogen dus geen onderdeel van de 9-11 operatie ?
Man man man, lekker he dat quoteminen?quote:Ook zo tekend:
[..]
2 vliegtuigen in het WTC gecrashed en 1 in het Pentagon maar bij FAA HQ is iedereen ff weg ? Hoe kan dat ?
Die gebeurtenis staat keurig beschreven in het commission report, maar waarom het zo ging ?
Als je niet van op de man spelen houd, doe dat dan zelf ook niet.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:43 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Vooral niet te diep op zaken ingaan , want dan kun je niet meer generaliseren.
Ik bekijk het officiele verhaal niet als 1 geheel. Het is ook niet het enige wat ik bekijk hoor.quote:waarom het officiële verhaal als één geheel bekijken ? dat is het gewoon totaal niet namelijk . Het is tot stand gekomen op verschillende plaatsen ,door verschillende mensen op verschillende tijdstippen.
Je bent het er toch wel me eeens dat Bush en co. op doortrapte wijze gebruik hebben gemaakt van 9/11 om hun eigen agenda er door te drukken?
Terrorisme is het wapen van de machtelozen , zij hebben geen andere manieren om terug te slaan.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:38 schreef wormwood het volgende:
Al Qaeda staat ook niet echt bekend om hun aanslagen en een voordeel dat ze eruit kunnen halen. Met een bootje vol explosieven tegen een schip aanvaren. En dan? Wat is daar het voordeel aan?
Een dergelijke daad heeft volgens mij ook geen motief nodig. Het is het werk van een stel gekken die elkaar een goede reden hebben aangepraat.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:43 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Vooral niet te diep op zaken ingaan , want dan kun je niet meer generaliseren.
Bravo, Einstein.quote:[..]
waarom het officiële verhaal als één geheel bekijken ? dat is het gewoon totaal niet namelijk . Het is tot stand gekomen op verschillende plaatsen ,door verschillende mensen op verschillende tijdstippen.
Ja, en dat is dat een wereld van verschil met het op enige wijze faciliteren van die aanslagen, ik krijg telkens het idee dat je dat onderscheid niet kunt maken.quote:
Je bent het er toch wel me eeens dat Bush en co. op doortrapte wijze gebruik hebben gemaakt van 9/11 om hun eigen agenda er door te drukken?
Dus je ziet wel een reden waarom Al Qaeda het gedaan heeft?quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:50 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Terrorisme is het wapen van de machtelozen , zij hebben geen andere manieren om terug te slaan.
Dat komt omdat het lijkt of je het verband tussen 9/11 en de invasie van Irak niet ziet .quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:48 schreef wormwood het volgende:
[..]
Als je niet van op de man spelen houd, doe dat dan zelf ook niet.
[..]
Ik bekijk het officiele verhaal niet als 1 geheel. Het is ook niet het enige wat ik bekijk hoor.
Dat Bush gebruik heeft gemaakt van 9/11 heb ik ook al eerder gezegd. Waarom moet ik alles zo vaak voor jou herhalen?
zeker weten !quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:51 schreef wormwood het volgende:
[..]
Dus je ziet wel een reden waarom Al Qaeda het gedaan heeft?
Ik denk dat (bijna) iedereen zich kwaad heeft gemaakt om die invasie, wees niet ongerustquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:58 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Dat komt omdat het lijkt of je het verband tussen 9/11 en de invasie van Irak niet ziet .
Ik maak mij vooral kwaad om die Invasie. Nutteloos ff 10.000 burgerdoden creeren met je bombardementen ( alleen al in de eerste maanden), grrrr
Ik zie geen enkele aanwijzing dat Bush 9/11 heeft georganiseerd of heeft laten gebeuren om Irak binnen te kunnen vallen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:58 schreef atmosphere2 het volgende:
Dat komt omdat he tlijkt of je het verband tussen 9/11 en de invasie van Irak niet ziet .
Zo'n aanslag als 9/11 laten gebeuren is veel te rigoreus, ook voor de Bush administratie denk ik. Er zijn vast wel alternatieven te vinden die hun neoconservatieve politiek mogelijk had kunnen maken. Bush heeft 9/11 gewoon in de schoot geworpen gekregen en heeft daar heel handig op ingespeeld, zo simpel is het. Het is allemaal niet zo spannend.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:04 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
De regering kon ook niet zeker weten of die aanslagen zouden gaan plaatsvinden. De kans op aanslagen werd in ieder geval groter door waarschuwingen te negeren en dus geen verdere actie te ondernemen, en daar waren ze zich van bewust.
Ze stonden in de startblokken om het hele militaire apparaat te transformeren ,maar om dat nog binnen de tijd te doen waarin zij in de regering zaten was er een ommezwaai in het politieke klimaat nodig . Ze wisten dat aanslagen op eigen bodem zo'n verandering te weeg zou brengen.
Op enkele punten, dit is er ééntje van.quote:Ben jij het overigens geheel eens met maarten van Rossem ?
klopt.....dacht je nou echt dat het dor de "head in chief" gerunned werd ?quote:Bush heeft 9/11 gewoon in de schoot geworpen gekregen en heeft daar heel handig op ingespeeld, zo simpel is het volgens mij. Het is allemaal niet zo spannend.
Het lijkt me duidelijk wat ik ermee bedoel, of wil je vanavond met mij semantisch spijkertjes gaan zoeken? Is me hobby namelijkquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:13 schreef merlin693 het volgende:
[..]
klopt.....dacht je nou echt dat het dor de "head in chief" gerunned werd ?
ik heb er ook wel een handje van...lol.....vind wel dat je moet negeren ! ..ik lees de draad nml graag omdat ik houd van tegneragumenten !.quote:of wil je vanavond met mij semantisch spijkertjes gaan zoeken? Is me hobby namelijk .
cynic is my middle name.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:20 schreef merlin693 het volgende:
heheh ..lol laten we de humor niet verliezen He!
4 fouten gvd!!quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:27 schreef merlin693 het volgende:
als wij dat verliezen is een fora ten grave gesteld
Zoals reeds meerdere malen is aangegeven is het vliegtuig bij impact uit elkaar gespat. Wat je denk ik niet snapt is dat dit een bijzondere crash was die niet vaak voorkomt. Normaal proberen piloten alles in het werk te stellen om een vliegtuig te redden. In dit geval is er expres met hoge snelheid recht op de grond afgevlogen en impact hoek was bijna 90 graden, zo'n crash is bijna niet te vinden in de luchtvaart geschiedenis. Enkele heb ik in mijn vorige post laten zien van de DC 9 en daar komt het debris field overeen met United 93 namelijk vliegtuig is uit elkaar gespat en brokstukken liggen in het verlengde van de impact.quote:Op woensdag 9 januari 2008 07:58 schreef Torah het volgende:
[..]
Wel een heel mooi verhaal Mouzzer, maar als dit de inslagkrater is .... waar is het toestel gebleven?
Dan heb je niet goed opgelegd, gelezen en verdieptquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:03 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele aanwijzing dat Bush 9/11 heeft georganiseerd of heeft laten gebeuren om Irak binnen te kunnen vallen.
911 was nodig om de eigen opinie en het volk achter een oorlog te krijgen. Snap het mechanisme nu eens.quote:Daarna gingen ze nog naar de VN met vals bewijs, mocht niet en daarna hebben ze het toch gedaan. Beetje vreemd om 9/11 te organiseren en dan later nog afhankelijk te moeten zijn van de VN en andere landen.
Ja dat is de big question waarom een zwaar verzwakte tyfuslijer aan wijzen als dader. Die het niet eens heeft opgeeist. En Bush redelijk snel op eens over WMDs van Saddam heeft een OBL geen issue meer is. En nog raader is het vanwege het feit dat de Bushes nauwe contacten heeft met de BinLadens. Dus de vraag waarom OBL is een zeer legitieme vraag.quote:Overigens, als ze zo graag Irak wilden binnenvallen en daar 9/11 voor gebruikten, waarom hebben ze dan geen bewijs gefaked waaruit zou blijken dat alleen Hoessein er achter? Waarom hebben ze het dan op Bin Laden afgeschoven?
Daar waren ze dus niet afhankelijk van , dat bleek wel . Het is gewoon handig om een zo groot mogelijke coalitie te hebben om de kosten te drukken. Toestemming hadden ze van niemand nodig vonden ze. Dat hele WMD verhaal was er gewoon met de bedoeling zo veel mogelijk steun van andere landen te krijgen. Het belangrijkste opstakel was het eigen volk . Als zij er niet achterstonden konden ze het vergeten. voor 9/11 had de bevolking , met de koude oorlog/Vietnam nog vers in het geheugen ,geen trek in oorlogs voering, door 9/11 veranderde dat.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:03 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele aanwijzing dat Bush 9/11 heeft georganiseerd of heeft laten gebeuren om Irak binnen te kunnen vallen.
Daarna gingen ze nog naar de VN met vals bewijs, mocht niet en daarna hebben ze het toch gedaan. Beetje vreemd om 9/11 te organiseren en dan later nog afhankelijk te moeten zijn van de VN en andere landen.
Ze hebben toch gefaked dat saddam er mee te maken had ? Dat de werkelijke daders Osama en co. waren daar kon men niet onderuit ,dat viel niet weg te stoppen .quote:Overigens, als ze zo graag Irak wilden binnenvallen en daar 9/11 voor gebruikten, waarom hebben ze dan geen bewijs gefaked waaruit zou blijken dat alleen Hoessein er achter? Waarom hebben ze het dan op Bin Laden afgeschoven?
Peter Lance zijn steunpilaar is niet Able Danger maar zijn onderzoek naar de WTC aanslag in 1993 en de corruptie in de FBI. Zij hadden toen een informant binnen de groep die de aanslag gepleegd heeft en hebben niet tijdig ingegrepen terwijl alle informatie beschikbaar was. En dit toonde ook de connectie met Al Qaeda aan. Het plot komt van deze mensen in combinatie met KSM. In het officiele rapport wordt hier echter met geen woord over gerept. KSM zou het alleen bedacht hebben en Osama erbij betrokken hebben. Dit is dus niet waar. Verder gebruikt hij Able Danger informatie om aan te geven dat er wel degelijk een heel netwerk bekend was en dat er ook hier grove fouten zijn gemaakt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:30 schreef Terecht het volgende:
[..]
Peter Lance' grote steunpilaar is Able Danger en dat is weerlegd. Lees het rapport of de executive summary die ik heb gepost, de JIC is vrij duidelijk in haar bevindingen. Hoe apart het Able Danger verhaal ook moge wezen, het is allemaal niet zo spannend gebleken als men dacht.
.. en internetquote:Op donderdag 10 januari 2008 00:25 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Daar waren ze dus niet afhankelijk van , dat bleek wel . Het is gewoon handig om een zo groot mogelijke coalitie te hebben om de kosten te drukken. Toestemming hadden ze van niemand nodig vonden ze. Dat hele WMD verhaal was er gewoon met de bedoeling zo veel mogelijk steun van andere landen te krijgen. Het belangrijkste opstakel was het eigen volk . Als zij er niet achterstonden konden ze het vergeten. voor 9/11 had de bevolking , met de koude oorlog/Vietnam nog vers in het geheugen ,geen trek in oorlogs voering, door 9/11 veranderde dat.
Dit is precies de reden dat er zonder 9/11 geen Invasie van Irak op korte termijn mogelijk was . Als je dat nu nog niet inziet heb ik nog massa's aan materiaal om het je alsnog duidelijk te maken .
[..]
Hoezo Osama, wat voor bewijzen zijn er dat hij het was. Dat OBL was alleen maar omdat Bush het op de toespraak zei. Dat maakt het nog niet waar. Dat hebben we gezien van de WMD's.quote:Ze hebben toch gefaked dat saddam er mee te maken had ? Dat de werkelijke daders Osama en co. waren daar kon men niet onderuit ,dat viel niet weg te stoppen .
Oh oké, in je laatste comment stond namelijk 12 keer 'Able Danger'quote:Op donderdag 10 januari 2008 01:22 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Peter Lance zijn steunpilaar is niet Able Danger maar zijn onderzoek naar de WTC aanslag in 1993 en de corruptie in de FBI. Zij hadden toen een informant binnen de groep die de aanslag gepleegd heeft en hebben niet tijdig ingegrepen terwijl alle informatie beschikbaar was. En dit toonde ook de connectie met Al Qaeda aan. Het plot komt van deze mensen in combinatie met KSM. In het officiele rapport wordt hier echter met geen woord over gerept. KSM zou het alleen bedacht hebben en Osama erbij betrokken hebben. Dit is dus niet waar. Verder gebruikt hij Able Danger informatie om aan te geven dat er wel degelijk een heel netwerk bekend was en dat er ook hier grove fouten zijn gemaakt.
Uw mening, die ik niet (geheel) deelquote:Het onderzoek waar jij zo stellig van overtuigd bent is onzorgvuldig te werk gegaan en heeft de zes getuigenverklaringen dat Atta en drie andere kapers door het able danger programma geidentificeerd waren als Al Qaeda leden nog voor 9/11. Verder zijn er sinds het begin van het lekken van Able Danger nogal wat wazige dingen gebeurd aan zowel de kant van de mensen die dit naar buiten probeerden te brengen als de kant die dit probeerde in de doofpot te stoppen. En ja daar reken ik het onderzoek ook bij.
In het onderzoek worden bepaalde punten zo uitgelegd dat de orginele claims en loop van gebeurtenissen een verkeerd beeld geven. Vooral het bagetaliseren van de getuigenissen van medewerkers van het Able Danger programma en de selectief gekozen informatie is echt schokkend. Het ene woord tegen het andere en dan nemen we het ene maar omdat de chart met de foto niet aanwezig is en het bedrijf die de charts afgedrukt zou hebben deze ook niet (meer) heeft.
En dan onderaan het document ondertekent door Pat Robertson en John D. Rockefeller IV![]()
Das hetzelfde als Kissinger, Kean, Hamilton en Zelikow de 9/11 commisie laten leiden. Oh wacht dat was ook zo...
De vossen bewaken het kippenhok
Zal later het hele verslag nog eens doorlezen. Het is natuurlijk wel interessant maar het riekt naar een cover-up.
Ja wel hoor. Ik ben alleen niet parnoide als jij.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelegd, gelezen en verdiept
9/11 was niet nodig.quote:911 was nodig om de eigen opinie en het volk achter een oorlog te krijgen. Snap het mechanisme nu eens.
Jij en anderen stellen nog wel eens dat Bush en Co allerlei bewijs faken en dat de OBL tapes nep zijn.quote:Kan het wel beantwoorden hoe ik het zie...
OBL zou in Afghanistan zitten. Toevallig is dat land waar door ook de pijpleidingen moeten. Dus om op enigszins legitieme wijze daar actief te zijn is om OBL te zoeken. Het uiteraard tot meerdere keren verknoeien om wat tijd te rekken en op meerdere locaties actief te zijn. Tevens is Afghanistan een opium-heaven en kan de CIA haar drugscouriersdienst weer intensiveren. Als ze dus puur Saddam de schuld hadden gegeven had Amerika geen legitiem rede om in Afghanistan te zijn en was het een moeilijk verhaal geworden om daar toch de pijpleidingen te kunnen verwezen lijken. Dat is mijn visie waarom OBL en SH misbruikt zijn voor 911. Olie en drugs en daarnaasten natuurlijk oorlogje spelen.
Ze hebben bewijs vervalst om toestemming te krijgen. Lijkt me dus dat ze toestemming van de VN erg belangrijk vonden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:25 schreef atmosphere2 het volgende:
Daar waren ze dus niet afhankelijk van , dat bleek wel .
Het was bewijs waar veel landen al snel hun twijfels bij hadden. Waarom zijn ze niet meteen naar de grote landen gegaan en hebben ze het onderhands geregeld?quote:Het is gewoon handig om een zo groot mogelijke coalitie te hebben om de kosten te drukken. Toestemming hadden ze van niemand nodig vonden ze. Dat hele WMD verhaal was er gewoon met de bedoeling zo veel mogelijk steun van andere landen te krijgen. Het belangrijkste opstakel was het eigen volk .
Ik zie nergens een video van Saddam die zegt dat die het gedaan heeft. Wel van OBL.quote:Ze hebben toch gefaked dat saddam er mee te maken had ? Dat de werkelijke daders Osama en co. waren daar kon men niet onderuit ,dat viel niet weg te stoppen .
Dan komt natuurlijk ook de vraag, als ze het faken en het geheim houden, waarom leggen ze het dan zo neer?quote:Op donderdag 10 januari 2008 00:08 schreef mouzzer het volgende:
Daarnaast is er natuurlijk nogsteeds de hele lijst met punten die allemaal gefaked moeten zijn als het niet United 93 was of slechts een deel van United 93. Hoe hebben ze dat gedaan? Bijv. de crash site: het gat graven, de motor erin stoppen, overal in de omgeving kleine brokstukken neerleggen, persoonlijke bezittingen van passagiers neerleggen etc etc etc en dat allemaal zonder dat iemand daar in de buurt iets gemerkt heeft voordat ze United 93 zagen neerstorten??
Uh ik denk dat Rusland dan gewoon zo iets had van oh jullie beginnen zonder aanleiding een oorlog tegen Saddam, voor de olie. Weetje wat we drukken dan nu toch maar wel eens het rode knopje in. Het ontmantelen van atoombommen is natuurlijk alleen op papier ontmanteld.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:43 schreef wormwood het volgende:
[..]
Ja wel hoor. Ik ben alleen niet parnoide als jij.
[..]
9/11 was niet nodig.
Bush heeft de steun van zijn bevolking niet eens nodig. En voor 9/11 hadden al genoeg Amerikanen al een hekel aan Irak en Hoessein. Pa Bush heeft toch ook geen 9/11 georganiseerd.
[..]
Vind je niet dan dat ze wel erg matige camera's hebben? dat is zo jaren 80 kwaliteit.quote:Jij en anderen stellen nog wel eens dat Bush en Co allerlei bewijs faken en dat de OBL tapes nep zijn.
Dat is nu juist het vage, waarom OBL opeens vervangen is door Saddam met z'n niet bestaande WMD's.quote:Nu was het de aanslag die OBL pleegde en waar Saddam een connectie mee had. Waarom hebben ze da niet een tape gemaakt waarbij OBL én Saddam samen te zien zijn en praten over de aanslag?
Dan had die ze alletwee de volle laag kunnen geven.
Wellicht is het inderdaad een feit dat het een stel gekken waren die de operatie hebben voorbereid en uitgevoerd. Aan de andere kant waren ze absoluut niet gek, gezien de omvang van het geheel en de enorme mazzel die ze keer op keer kennelijk hebben gehad en de enorme precisie waarmee het is uitgevoerd. Laten we niet vergeten dat de Amerikanen meer dan tien keer een waarschuwing hebben gekregen van buitenlandse inlichtingendiensten, waaronder drie van de Britse, met de laatste waarschuwing wel heel erg specifiek. Die informatie is genegeerd, evenals informatie afkomstig van diverse FBI agenten, met als goed voorbeeld John O'Neill. Waarom moesten zij hun onderzoek staken? De Phoenix-memo, waarom ging die op de schop? En zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen, die je ongetwijfeld allemaal kent. Hebben we het dan niet over een enorme opstapeling van blunders en missers in de inlichtingendiensten in Amerika, oftewel een enorme incompetentie? De 9/11 Commission Report is niet mijn bijbel, maar heeft dit falen toch duidelijk onderkend. Waarom zijn er bij de inlichtingendiensten geen passende maatregelen genomen tegen de sleutel personen die hebben gefaald?quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:38 schreef wormwood het volgende:
[..]
Dat iemand er voordeel bij heeft wil nog niet zeggen dat die het georganiseerd heeft.
Als bij mij thuis spontaan de frietpan in de fik vliegt waardoor ik op kosten van de verzekering de boel opnieuw kan schilderen, heb ik er ook een voordeel bij.
Al Qaeda staat ook niet echt bekend om hun aanslagen en een voordeel dat ze eruit kunnen halen. Met een bootje vol explosieven tegen een schip aanvaren. En dan? Wat is daar het voordeel aan?
Een dergelijke daad heeft volgens mij ook geen motief nodig. Het is het werk van een stel gekken die elkaar een goede reden hebben aangepraat.
En toch blijft OBLs motief overtuigender dan amerikaanse overheid in de ogen van de debunker.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Torah het volgende:
[..]
Wellicht is het inderdaad een feit dat het een stel gekken waren die de operatie hebben voorbereid en uitgevoerd. Aan de andere kant waren ze absoluut niet gek, gezien de omvang van het geheel en de enorme mazzel die ze keer op keer kennelijk hebben gehad en de enorme precisie waarmee het is uitgevoerd. Laten we niet vergeten dat de Amerikanen meer dan tien keer een waarschuwing hebben gekregen van buitenlandse inlichtingendiensten, waaronder drie van de Britse, met de laatste waarschuwing wel heel erg specifiek. Die informatie is genegeerd, evenals informatie afkomstig van diverse FBI agenten, met als goed voorbeeld John O'Neill. Waarom moesten zij hun onderzoek staken? De Phoenix-memo, waarom ging die op de schop? En zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen, die je ongetwijfeld allemaal kent. Hebben we het dan niet over een enorme opstapeling van blunders en missers in de inlichtingendiensten in Amerika, oftewel een enorme incompetentie? De 9/11 Commission Report is niet mijn bijbel, maar heeft dit falen toch duidelijk onderkend. Waarom zijn er bij de inlichtingendiensten geen passende maatregelen genomen tegen de sleutel personen die hebben gefaald?
Wat keihard overeind blijft staan is het feit dat we het om een enorm misdrif hebben en ieder misdrijf heeft een achterliggende gedachte. Een bankovervaller stapt een bank binnen met als doel met een grote zak duiten naar buiten te wandelen. De omvang en voorbereiding van ieder misdrijf wat gepleegd wordt kan je afzetten tegen wat het oplevert. 9/11 was een mega-operatie met een lange voorbereidingstijd (wie het ook gedaan heeft). De opbrengst (motief, dus de achterliggende gedachte) zal altijd de moeite van de inspanning moeten overtreffen, anders wordt er niet eens aan begonnen
Ik heb je een flinke lijst met motieven laten zien met voordelen voor de Amerikanen en die complete lijst overtreft met gemak de schade, de kosten en ellende van de uitvoering van het 9/11 misdrijf. Een kosten/baten analyse dus. Als je die analyse opmaakt in geval dat Al Qaeda de operatie heeft opgezet en uitgevoerd, dan slaat de balans totaal de verkeerde kant op, enorm negatief. Met het uitvoeren van deze operatie had Al Qaeda op hun vingers kunnen uittellen dat de Amerikanen direkt in aktie zouden komen: aktie >> reaktie en ze er niets mee zouden opschieten, unless .....
En dan kom ik terug op een vraag die ik al eerder in het draadje heb gesteld:
Wie zit er achter Al Qaeda?
Is Al Qaeda een organisatie die bewust de schuld in de schoenen geschoven heeft gekregen (in ruil voor ... vul maar in) of was Al Qaeda de uitvoerende organisatie die in opdracht van een andere partij tegen betaling het misdrijf ten uitvoer heeft gebracht? In beide gevallen zal dan opeens de kosten/baten analyse voor Al Qaeda opeens wel naar de positieve kant gaan uitslaan.
Enorme precisie?quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:22 schreef Torah het volgende:
[..]
Wellicht is het inderdaad een feit dat het een stel gekken waren die de operatie hebben voorbereid en uitgevoerd. Aan de andere kant waren ze absoluut niet gek, gezien de omvang van het geheel en de enorme mazzel die ze keer op keer kennelijk hebben gehad en de enorme precisie waarmee het is uitgevoerd.
Waar, wanneer en hoe was bekend? Ik heb een dergelijke waarschuwing nooit gezien. Wordt telkens wel geroepen dat die er waren, maar niemand kan ze laten zien.quote:Laten we niet vergeten dat de Amerikanen meer dan tien keer een waarschuwing hebben gekregen van buitenlandse inlichtingendiensten, waaronder drie van de Britse, met de laatste waarschuwing wel heel erg specifiek.
Of onmacht.quote:En zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen, die je ongetwijfeld allemaal kent. Hebben we het dan niet over een enorme opstapeling van blunders en missers in de inlichtingendiensten in Amerika, oftewel een enorme incompetentie?
Wie zegt dat dat niet gebeurd is?quote:De 9/11 Commission Report is niet mijn bijbel, maar heeft dit falen toch duidelijk onderkend. Waarom zijn er bij de inlichtingendiensten geen passende maatregelen genomen tegen de sleutel personen die hebben gefaald?
Amerikanen doden en vernederen.quote:Wat keihard overeind blijft staan is het feit dat we het om een enorm misdrif hebben en ieder misdrijf heeft een achterliggende gedachte.
Nou en?quote:Ik heb je een flinke lijst met motieven laten zien van voordelen en die complete lijst overtreft met gemak de schade, de kosten en ellende van de uitvoering van het 9/11 misdrijf. Een kosten/baten analyse dus. Als je die analyse opmaakt in geval dat Al Qaeda de operatie heeft opgezet en uitgevoerd, dan slaat de balans totaal de verkeerde kant op, enorm negatief.
Daarvoor hadden ze hun veilige grotten. Al Qaeda is nog steeds springlevend helaas. En dat Al Qaeda strijders zich graag opofferen voor een hoger doel (wat dat ook moge zijn) lijkt me wel duidelijk.quote:Met het uitvoeren van deze operatie had Al Qaeda op hun vingers kunnen uittellen dat de Amerikanen direkt in aktie zouden komen: aktie >> reaktie en ze er niets mee zouden opschieten, unless .....
Misschien heeft Hoessein ze toch wel betaald....quote:Wie zit er achter Al Qaeda?
Is Al Qaeda een organisatie die bewust de schuld in de schoenen geschoven heeft gekregen (in ruil voor ... vul maar in) of was Al Qaeda de uitvoerende organisatie die in opdracht van een andere partij tegen betaling het misdrijf ten uitvoer heeft gebracht? In beide gevallen zal dan opeens de kosten/baten analyse voor Al Qaeda opeens wel naar de positieve kant gaan uitslaan.
Je pakt er wel 'n lekkere (cover up) uit zeg, De almachtige neemt en geeft ?quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:39 schreef wormwood het volgende:
Geheime diensten zijn niet almachtig. Anders was de aanslag in Oklahoma, het drama in Waco etc ook wel voorkomen.
quote:The tragic death of 86 people including 24 children in the 1993 Waco Branch Davidian church fire has gained renewed focus with new revelations that the Federal Bureau of Investigation did use flammable devices in their assault on the compound along with admissions from the department.
http://www.lifesite.net/ldn/1999/sep/99090801.html
quote:On 9/11 about forty times as many people were murdered as at Waco. In both cases the murderers have so far gone unpunished
http://www.serendipity.li/waco.html
quote:General Wesley Clark was involved in the siege and final assault near Waco, Texas that killed, by a combination of toxic gas and fire, at least 82 people including some three dozen women, children and infants.
http://www.rense.com/general42/clark.htm
Die laatste zin had dan weer niet gehoeven ..quote:CLARK: "Well, it came from the White House, it came from people around the White House. It came from all over. I got a call on 9/11. I was on CNN, and I got a call at my home saying, 'You got to say this is connected. This is state-sponsored terrorism. This has to be connected to Saddam Hussein.'
http://www.fair.org/index.php?page=1842
Daarom bombarderen we Afghanistan en Irak.quote:“Terrorists residing in Western Europe planned the September 11 attack, and the greatest concentration of their ‘sleeper cells’ outside the Middle East is probably in Europe.
http://www.cooperativeresearch.org/entity.jsp?entity=wesley_clark
10 dagen na 9-11. Het plan verloopt kennelijk niet helemaal zoals men wil.quote:The Plan -- according to U.S. General Wesley Clark (Ret.)
In an interview with Amy Goodman on March 2, 2007, U.S. General Wesley Clark (Ret.), explains that the Bush Administration planned to take out 7 countries in 5 years: Iraq, Syria, Lebanon, Lybia, Somalia, Sudan, Iran
http://www.youtube.com/watch?v=SXS3vW47mOE
Over de Timothy Mc Veigh aanslag heb je niks kunnen vinden?quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:41 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Je pakt er wel 'n lekkere (cover up) uit zeg, De almachtige neemt en geeft ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |