Of toch de nieuwe Muppetquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:55 schreef jorienvdherik het volgende:
De nieuwe Romario
Dat is zijn pruik.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Jammer van z'n kapsel
Of gewoon iemand die van een of andere semi-profclub, naar een subtopper, naar een topper in Zuid-Afrika ging omdat hij zich prima ontwikkeldequote:Op zondag 6 januari 2008 00:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
Wel een clubhoer trouwens, 4 clubs in 4 jaar.
Want dan ben je geen clubhoer?quote:Op zondag 6 januari 2008 00:14 schreef Fides het volgende:
[..]
Of gewoon iemand die van een of andere semi-profclub, naar een subtopper, naar een topper in Zuid-Afrika ging omdat hij zich prima ontwikkeldeEn toen de overstap waagde naar Europa.
Dan nog steeds is het een clubhoerquote:Op zondag 6 januari 2008 00:14 schreef Fides het volgende:
[..]
Of gewoon iemand die van een of andere semi-profclub, naar een subtopper, naar een topper in Zuid-Afrika ging omdat hij zich prima ontwikkeldeEn toen de overstap waagde naar Europa.
quote:
Volgens VI heeft hij een contract gehad dat ingaat op 8 juli wat me ook wel logisch lijkt na een stuk of 4 stageperiodes de laatste 3 jaar. Binnekort komt hij weer op proef om alvast te wennen enzo denk ik. Hij mag namelijk nog niet officieel uitkomen voor Feyenoord tot zn 18de. (8 juli 2008 dus)quote:Op zondag 6 januari 2008 00:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Heeft tie nou een contract of kom tie op stage / proef?
Nee precies. Was er ook niet iets met die Afrikaanse landen, dat ze sjoemelden met geboortedata enzo?quote:Op zondag 6 januari 2008 03:55 schreef jorienvdherik het volgende:
Als je zijn foto ziet denk je ook niet dat het iemand uit 1990 is.
Gebeurt nog steeds. Maar veel Adrikanen weten zelf niet eens hoe oud ze zijn. Zijn alleen maar blij dat ze niet lopen te winkelen in Keniaquote:Op zondag 6 januari 2008 04:01 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Nee precies. Was er ook niet iets met die Afrikaanse landen, dat ze sjoemelden met geboortedata enzo?
Hij ook denk ikquote:Op zondag 6 januari 2008 04:01 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Nee precies. Was er ook niet iets met die Afrikaanse landen, dat ze sjoemelden met geboortedata enzo?
Ja toch, volgens mij wordt het echt niet bijgehouden daar ofzo XDquote:Op zondag 6 januari 2008 04:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gebeurt nog steeds. Maar veel Adrikanen weten zelf niet eens hoe oud ze zijn. Zijn alleen maar blij dat ze niet lopen te winkelen in Kenia
Als hij het Feyenoord niveau niet aan kan wellicht.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:07 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Dan zal hij over een paar jaar wel bij Ajax voetballen.
Hij's leuk.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:38 schreef RayMania het volgende:
7 wedstrijden en 6 goals, lijkt me wel een koele kikker.
quote:Op zondag 6 januari 2008 14:38 schreef RayMania het volgende:
Ik weet al welke naam er achter op mijn shirt komt volgend seizoenquote:Op zondag 6 januari 2008 15:55 schreef Thetallguy het volgende:
ik ben nu al fan
Kermit of Erasmus?quote:Op zondag 6 januari 2008 15:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik weet al welke naam er achter op mijn shirt komt volgend seizoen
Ik voorzie soortgelijke VI 't Wereldje-grapjes.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:38 schreef RayMania het volgende:
Meest verkopende shirt volgend jaar gok ik hahahahahahaquote:Op zondag 6 januari 2008 15:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik weet al welke naam er achter op mijn shirt komt volgend seizoen
quote:Op zondag 6 januari 2008 14:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hij is al gesignaleerd in haven!
[ afbeelding ]
Je bent de eerste die dat zegtquote:Op zondag 6 januari 2008 16:57 schreef golfer het volgende:
Hij is nog niet eens begonnen in Rotjeknor en ze hebben nu al een brug naar hem genoemd.
[ afbeelding ]
En een Universiteit + Ziekenhuisquote:Op zondag 6 januari 2008 16:57 schreef golfer het volgende:
Hij is nog niet eens begonnen in Rotjeknor en ze hebben nu al een brug naar hem genoemd.
[ afbeelding ]
Joah zo kan die wel weer. Stelletje droeftoetersquote:Op zondag 6 januari 2008 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
En een Universiteit + Ziekenhuis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en ook al een eigen metrolijnquote:Op zondag 6 januari 2008 17:03 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
En een Universiteit + Ziekenhuis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
AD meld het ook alquote:NEC wil Tiendalli huren
ROTTERDAM - NEC is één van de clubs die Dwight Tiendalli voor een half seizoen willen huren.
afbeelding vergroten Dwight Tiendalli. FOTO ANP
De Nijmeegse club heeft serieus geïnformeerd naar de rechtsback. Feyenoord wil Tiendallu graag verhuren.
Een andere Feyenoord-verdediger, Karim Saïdi, is dicht bij een vertrek naar het Turkse Sivasspor. De Egyptenaar staat al tijden op een zijspoor en maakt zelfs geen deel meer uit van de A-selectie van trainer Van Marwijk. Saïdi speelde voor het laatst tegen Groningen in de play-offs. Sivasspor wil Saïdi deze week nog vastleggen.
Feyenoord heeft verder twee jonge Zuid-Afrikanen, Kermit Erasmus en Philani Khwela, vastgelegd. Beide spelers komen van Supersport United, de Zuid-Afrikaanse club waarmee Feyenoord een samenwerkingsverband heeft.
Erasmus meldt zich komende zomer, als hij 18 jaar wordt en daarmee speelgerechtigd. De jongere Khwela meldt zich een jaar later. Beide talenten waren onlangs een paar weken op proef in Rotterdam. ,,Toen lieten ze een goede indruk achter aldus manager Peter Bosz. ,,Het zijn twee jongens die we rustig willen brengen.
En een verzekeringskantoor:quote:Op zondag 6 januari 2008 22:32 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
en ook al een eigen metrolijn![]()
[ afbeelding ]
Ok wie is Vincent Bergwerf hier?quote:'t Wereldje van maandag 7 januari
07/01/2008 15:40
• Feyenoord-aankoop Kermit Erasmus: 'Hebben ze in Rotterdam nu al een brug en een universiteit naar me vernoemd?'
Vincent Bergwerf
Ja ik niet!!quote:Op maandag 7 januari 2008 16:02 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Ok wie is Vincent Bergwerf hier?
quote:Erasmus a hit in Germany
Posted Tuesday, January 08 2008, 12:01
Kermit Erasmus ©
Amajita coach Serame Letsoaka on Monday arrived back in South Africa “a happy man”, as his youngsters impressed in Germany at the Mercedes-Benz Junior Cup.
Amajita participated in Stuttgart at the annuall five-a-side indoor under-19 tournament. On both days the indoor stadium, Sindelfinger Glaspalast, was packed with 5 000 spectators, who, as Letsoaka stressed, “became firm fans of our team.”
Amajita played six matches, winning four, drawing one, but lost in the quarterfinal against Croatia’s Dinamo Zagreb. Supersport United’s exciting 17-year-old striker, Kermit Erasmus, was selected as the Player of the Tournament. “It was a nice learning experience,” Erasmus modestly commented, before complaining about the “cold” in Germany.
He admitted having enjoyed playing in front of such “an enthusiastic crowd, whose support kept us warm.”
Scouts from Bundesliga outfit Vfb Stuttgart got so excited about Erasmus, who scored three goals, that they immediately wanted to sign the Matsatsantsa talent. However, the Port Elizabeth-born player has already signed a long-term deal with Dutch club Feyenoord Rotterdam, which starts in July.
There was more individual success for the South Africans, as goalkeeper Blessing Makhathini was voted Goalkeeper of the Tournament. Makhathini plays for Bright Stars in KwaZulu-Natal.
“We played good soccer and entertained the crowds,” Letsoaka reflected, “It was another step to gain experience for these youngsters on the road to building a strong squad to qualify for the next Olympics.”
Sterker, hij heeft al een eigen park in Amsterdam, hoeveel Feyenoorders kunnen dat 'm nazeggen?quote:Op maandag 7 januari 2008 09:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En een verzekeringskantoor:
[ afbeelding ]
En een transportbedrijf![]()
[ afbeelding ]
Filaanie Kweela?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:26 schreef Waris7 het volgende:
Off-topic, hoe spreek je die naam van Philani Khwela eigenlijk uit?
Raad je dat? Ik denk van wel, gezien het vraagteken. Er was hier op FOK! toch een of andere Zuid-Afrikaan ofzo? Weet die niet hoe je die schele namen uitspreekt?quote:
Zo moeilijk is die naam toch niet?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 05:04 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Raad je dat? Ik denk van wel, gezien het vraagteken. Er was hier op FOK! toch een of andere Zuid-Afrikaan ofzo? Weet die niet hoe je die schele namen uitspreekt?
Hoe moeilijk is het?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 05:04 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Raad je dat? Ik denk van wel, gezien het vraagteken. Er was hier op FOK! toch een of andere Zuid-Afrikaan ofzo? Weet die niet hoe je die schele namen uitspreekt?
quote:Erasmus als jongste speler ooit bij Zuid-Afrikaanse selectie
Kermit Erasmus zat vandaag als jongste speler ooit bij de Zuid-Afrikaanse selectie. Zuid-Afrika won een vriendschappelijke interland tegen Zimbabwe met 2-1 door een eigen doelpunt in blessuretijd van Zimbabwe. Feyenoord's nieuwe aanwinst Kermit Erasmus maakt furore in Zuid-Afrika en zat als 17-jarige voor het eerst bij het nationale elftal. Een debuut als jongste speler zat er nog niet in.
Ben erg benieuwd naar deze speler.quote:Erasmus is the Jet Club PSL Rookie of the month
Posted Monday, May 12 2008, 12:38
Kermit Erasmus © Gallo Images
Kermit Erasmus notched up another accolade to his extremely successful first season in professional football when he was voted by the soccer loving fraternity as the Jet Club Premier Soccer League (PSL) Rookie of the Month (April).
This rising star, currently at SuperSport United, beat peers including AmaZulu goalkeeper, Mbongeni Mzimela, midfielder, Tawonga Chimodzi (Santos), Sandile Sibande and Tshepiso Tshabalala from BidVest Wits University and Orlando Pirates respectively to lay his hands on the R5 000 award.
This achievement automatically qualifies Erasmus for the ultimate prize if he is voted as the Jet Club PSL Rookie of the Year which goes along with R50 000 in prize money.
The Port Elizabeth-born-star, who has played nine games for SuperSport's senior team, could not believe his ears when the latest news was broken to him.
"I am shocked about what you are telling me. My dad is definitely going to be proud of me," said Erasmus who celebrates his 18th year birthday on July 8.
Erasmus joined SuperSport United academy at the age of 12 after he was spotted by the club scouts while representing the Eastern Province in the Danone Nations Cup back in 2002, said his achievement is the results of the support he has been given by his Club and fellow players.
"I have a very good relationship with the SuperSport players and my achievement should be seen as a collective effort and it proves how united we are at the club," added Erasmus who started playing football at the age of six when he joined his home amateur club, FC Rangers in 1996. He then moved to Park United in 1998.
His achievements this year include winning the player of the tournament in the Mercedes Benz Under-20 Junior Cup which was held in Germany earlier this year, and receiving a senior national call to the Bafana Bafana team that played Zimbabwe in an international match.
Erasmus also boasts seven caps for the national Under-17 squad and two with the Olympic team (national Under-23 side).
Erasmus, who has since signed a deal with an overseas club, Feyenoord, in the Netherlands, says that from now until the end of the season he is going to work hard to enhance his chances of winning the Jet Club PSL Rookie of the Year Award.
"I know it is not going to be a walk in the park, but I am prepared to pay the prize. When I exit the country's Premiership to Feyenoord on the 1st of July I want it to be in style," added Erasmus, who has one goal to his credit since making his professional debut a few months ago when United defeated Free State Stars 1-0.
Het is wel topniveau dus de verwachtingen moeten altijd hoog zijn.quote:Op zondag 18 mei 2008 14:49 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar die jongen, als de verwachtingen maar niet gelijk té groot zijn bij de achterban en hij de kans krijgt i.t.t eerdere talentvolle spitsen moet het goed kunnen komen.
En z'n naam heeft ie natuurlijk sowieso mee.
Pfff, het is Feijenoordquote:Op zondag 18 mei 2008 15:31 schreef j.bv het volgende:
[..]
Het is wel topniveau dus de verwachtingen moeten altijd hoog zijn.
Verwachten van een 18 jarige dat hij er 20 inschiet en ons kampioen maakt vind ik nou niet bepaald reëel.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:31 schreef j.bv het volgende:
[..]
Het is wel topniveau dus de verwachtingen moeten altijd hoog zijn.
Zeker bij degene die je quote.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:09 schreef Lastpost het volgende:
Realiteitszin is af en toe ver te zoeken bij supporters van topclubs, dat bedoel ik er maar mee te zeggen.
Ik ben het niet met je eens wat betreft de onrealistische verwachtingen tov jonge talenten.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:09 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Verwachten van een 18 jarige dat hij er 20 inschiet en ons kampioen maakt vind ik nou niet bepaald reëel.![]()
Ietwat overtrokken reactie natuurlijk, maar als ik dan lees dat menig supporter De Guzman graag ziet vertrekken omdat ie op z'n leeftijd nog geen constant niveau haalt dan zegt dat genoeg.
Die jonge gasten moeten gewoon rustig gebracht worden en dat is nou net het probleem bij Feyenoord, daar word iedere aankoop gelijk gezien als een voetballer die er altijd moet staan, nooit een onvoldoende scoort en altijd alles geeft en dat werkt nou eenmaal niet zo makkelijk.
Denk dan ook niet dat hij heel veel wedstrijden in het eerste zal gaan spelen en het eerste seizoen vooral doorbrengt op het sfeerloze Varkenoord.
Realiteitszin is af en toe ver te zoeken bij supporters van topclubs, dat bedoel ik er maar mee te zeggen.
postte Happel in het Feyenoord forumquote:Erasmus returning to Holland
Posted: 2008-05-28 09:41
After successful spell with Supersport United, national Under-20 star, Kermit Erasmus is now geared for his return to Europe where he will resume his soccer career at Feyenoord in Holland.
Erasmus spent the past season with United following a loan move from the Dutch team.
The Port Elizabeth-born striker confirmed to KickOff.com that he will be flying to Holland during the first week of July with great memories of winning the Premiership title with Matsatsantsa.
“It has been my best season in South Africa. Winning League title with Supersport United was not only a big achievement for me but I am also proud that I was part of history- making in giving Supersport their first League title.
“I have enjoyed every opportunity that the coach gave me, but I will always cherish the match against Kaizer Chiefs. Ever since being given a chance in that starting line up, I have gained in confidence and that has also improved my overall performance.”
“It was a good move, coming back to South Africa and hopefully the experience I gained last season will be put to good use in Holland.
“Feyenoord have been following my progress here in South Africa and now they know what I am capable of doing if given a chance to play,” says Erasmus.
Kan je niet gewoon een keer je mond houden?quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:50 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar 1 goal in 10 matches. drama
Antwoord eens op 10 wed 1 goalquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon een keer je mond houden?
quote:Kermit kan nu al niet meer stuk
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Met Kermit Erasmus hoopt Feyenoord de Zuid-Afrikaanse Romario in huis te hebben gehaald.
afbeelding vergroten Kermit Erasmus.
De 17-jarige spits van Supersport United, die voor drie jaar heeft getekend, zal bij de aanhang van de Rotterdammers in elk geval een potje kunnen breken. Erasmus maakte afgelopen seizoen zijn eerste en voorlopig enige profgoal uitgerekend tegen Ajax Cape Town.
Mede door de uithaal waarmee hij oud-Ajacied Hans Vonk passeerde, won Supersport op 4 maart van dit jaar met 3-2 van de directe concurrent. Een belangrijke overwinning, want de ploeg uit Pretoria werd op de laatste speeldag landskampioen met slecht twee punten voorsprong op het Zuid-Afrikaanse filiaal van de Amsterdammers.
,,Dat doelpunt tegen Ajax is voor Kermit natuurlijk een mooie binnenkomer in Rotterdam,’’ zegt Ernest Landheer. De verslaggever van het Zuid-Afrikaanse voetbalblad Kick Off heeft de talentvolle spits ook reeds uitgelegd hoe goed zijn achternaam past bij diens nieuwe omgeving. ,,Ik heb hem verteld over de Erasmus Universiteit en de Erasmusbrug. Dat vond-ie wel grappig om te horen.’’
Kermit Romeo Erasmus dankt zijn al even opvallende voornaam aan de voorliefde die zijn moeder koestert voor jazz. Kermit komt van jazztrompetist Kermit Ruffins. En dus niet van de beroemde kikker, al wordt hij daar ook geregeld mee vergeleken. ,,In Zuid-Afrikaanse kranten wordt hij vaak Kermit the Frog genoemd,’’ zegt Landheer. ,,Dat is vooral omdat hij zo hoog kan springen. Hoewel hij maar klein is, scoort hij ook vaak met het hoofd.’’
Vaker nog wordt de slechts 1,67 meter lange spits in één adem genoemd met erkende schutters als Romario en Wayne Rooney. ,,Hij is niet al te groot, maar wel heel potig,’’ zegt Jan Gösgens. De oud-profvoetballer van onder meer FC Den Bosch, tegenwoordig trainer van de jeugd onder 16 jaar bij Feyenoord, had Erasmus een jaar onder zijn hoede bij Supersport. ,,Kermit is één bonk explosiviteit. Qua postuur lijkt hij wel op Romario. Hij is ook heel doelgericht, schiet links en rechts, is razendsnel en kan makkelijk een mannetje passeren. Het grootste verschil met Romario is dat hij minder lui is.’’
,,Kermit is een zeer talentvolle speler die we door onze samenwerking met Supersport een paar jaar hebben kunnen volgen,’’ zegt Peter Bosz. Feyenoords technisch directeur vindt dat de Zuid-Afrikaan alle tijd moet krijgen om zich aan te passen. ,,Geef hem daarom vooral geen stempel. Als je hem een type Romario noemt, denken mensen dat hij van dezelfde kwaliteit is. Ik wil ervoor waken dat jonge spelers te maken krijgen met niet in te lossen verwachtingen.’’
Erasmus was de afgelopen jaren al eerder in Rotterdam voor een aantal stages. Vanaf 8 juli, als hij zijn achttiende verjaardag viert, is hij officieel speelgerechtigd voor Feyenoord. De spits moet zich volgend seizoen in principe eerst richten op het beloftenelftal. ,,Ik hoop dat hij regelmatig aan het grote werk mag proeven,’’ zegt Gösgens. ,,Ik denk dat hij wel eens een verrassing zou kunnen worden.
,,Kermit is boven alles een echte goaltjesdief,’’ zegt Landheer. ,,Eén tegen één voor de keeper mist hij zelden.’’
Dat was bondscoach Carlos Alberto Parreira niet ontgaan. Nadat hij slechts drie keer in de hoofdmacht van Supersport had gespeeld, haalde de Braziliaan hem begin dit jaar al bij de selectie van de nationale ploeg voor de oefeninterland tegen Zimbabwe. Erasmus zou de jongste international van Zuid-Afrika zijn geworden als Parreira hem niet op de bank had gehouden. Het record van Aaron Mokoena (18 jaar, twee maanden en 26 dagen) is overigens nog steeds niet buiten bereik.
Ik vond m nog vrij beschaafd eigenlijkquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:09 schreef EnactedChaos het volgende:
- Graag normaal reageren. Ga er anders met argumenten op in -
Hoe vaak heeft ie 1 op 1 met de keeper gestaan dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:55 schreef jorienvdherik het volgende:
Eén tegen één voor de keeper mist hij zelden.’’
waarom dan pas 1 goal in 10 wed ?
hype hype
Geen verkeerde instelling voor zo'n jonge jongen.quote:24/6/2008 - Erasmus zegt af voor interlands in voorbereiding op eerste training Feyenoord
(Gepost door K)
Kermit Erasmus heeft in Zuid-Afrika afgezegd voor de komende kwalificatiewedstrijden met Jong Zuid-Afrika. De jonge aanvaller heeft laten weten de laatste twee weken voorafgaand aan de start van de training bij Feyenoord rust te willen nemen en met familie te willen doorbrengen alvorens hij de oversteek maakt naar Rotterdam. Hij wil daar optimaal op zijn voorbereid. De eerste weken krijgt de voorlopig speler van Jong Feyenoord de kans om mee te trainen met de eerste selectie en zich zo te bewijzen.
Nee het is een photoshop.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:29 schreef One_conundrum het volgende:
Hij was er dus bij op de eerste training?
Je zal maar Devrim heten ...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:34 schreef Devrim_ het volgende:
Je zal maar Kermit heten...
Donkere jongens komen daar doorgaans goed mee weg.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:34 schreef Beschouw het volgende:
Ik hoop dat hij ook opvalt door zijn voetbalkwaliteiten, anders is in de Kuip het rap gedaan met dat ventje met de idiote haardracht. Henk Vos werd alleen al voor zijn witte schoenen verketterd.
Dat was wel even een andere tijd zeg.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:34 schreef Beschouw het volgende:
Ik hoop dat hij ook opvalt door zijn voetbalkwaliteiten, anders is in de Kuip het rap gedaan met dat ventje met de idiote haardracht. Henk Vos werd alleen al voor zijn witte schoenen verketterd.
Wat ik dan alleen niet begrijp is dat je DAM zijn reactie laat staan en de rest weghaalt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Offtopic tussen Happel en DAM verwijderd.
quote:Ruim vijf minuten later kroonde Biseswar zich ook tot topscorer van de wedstrijd, door op aangeven van Kermit Erasmus de 1-9 binnen te schieten. Het was direct ook het laatste doelpunt van de middag.
Die naam gecombineerd met die fotoshop is toch een grap?quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:49 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Wat ik dan alleen niet begrijp is dat je DAM zijn reactie laat staan en de rest weghaalt.
"Dit is toch een grap" blinkt nou niet echt uit in de categorie 'zinvolle reacties' zou je zeggen
Nee hoor, het is geen photoshop..quote:Op zondag 13 juli 2008 03:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Die naam gecombineerd met die fotoshop is toch een grap?
Ik hoop tenminste dat het een fotosjop is
quote:Scoreverloop:
0-1 Mols (15')
0-2 Erasmus (20')
0-3 Janota (33')
1-3 Schooneman (37')
1-4 Erasmus (44')
Rustig aan brengen, hij moet de tijd krjigen aan het niveau te wennen. Zal lichamelijk waarschijnlijk ook een stuk zwaarder zjin dan de Zuid-Afrikaanse competitie. Alle tijd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
And again:
[ afbeelding ]
Hopelijk pakt ie morgen wat minuten, in de basis begint ie helaas niet.
Morgen? Vandaag zal je bedoelen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik vind hem ook enorme cultheld potentie hebben!quote:Op zondag 13 juli 2008 03:11 schreef Tim86 het volgende:
Klein, dik, een witte hanenkam, voornaam Kermit, achternaam Erasmus...2 of 3 van die dingen waren ook al wel genoeg voor een cultstatus geweest..dit is een beetje overkill
Ik vond hem behoorlijk leuk spelen tegen DOTO. Je ziet dat hij behoorlijk wat kwaliteiten heeft. Een trainer als Verbeek moet daar wel iets mee kunnen doen denk ik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
And again:
[ afbeelding ]
Goede vraag. Ondanks alle personele problemen voorin geven ze hem geen kans. Blijkbaar is hij er (nog) niet klaar voor...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:37 schreef sjimz het volgende:
Wanneer krijgt deze kleine acrobaat zijn kans in Feyenoord 1?
Zeker nu het voorin een stuk minder gaat.
Tot nu toe heeft Janota altijd de voorkeur gekregen toch? Tegen Top Oss en NEC iig wel.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 17:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
Zou hij dit weekend een kans krijgen? Mols en Biseswar zijn de enige echte spitsen die nog 'heel' zijn in de selectie.
Hij zal wel veel in het Rotterdamse nachtleven aanwezig zijnquote:Op maandag 27 oktober 2008 15:06 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Onze kikker is al snel ingeburgerd: http://pancake35.hyves.nl/ .
Had wel mogen scoren.quote:Op zondag 23 november 2008 14:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Puik ingevallen vandaag..
De reden dat zijn hyves Pancake heet, is omdat hij regelmatig pannenkoeken eet.
Die bal had hij er niet ingekregen, hoek was inderdaad te moeilijk.quote:Op zondag 23 november 2008 16:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Moeilijke hoek leek het.. heb het niet goed gezien tho'.
Klopt. Vraag me af wat die mankeertquote:Op zaterdag 7 februari 2009 02:10 schreef heiden6 het volgende:
Weinig meer van vernomen de laatste tijd.
quote:Op zondag 23 november 2008 14:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
De reden dat zijn hyves Pancake heet, is omdat hij regelmatig pannenkoeken eet.
Eind januari speelde hij nog met Jong Feyenoord. Dus voorlopig gewoon vooral in het tweede spelend.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 02:16 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Klopt. Vraag me af wat die mankeert
in dit Feyenoord kan niemand doorbrekenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Is volgens mij eventjes geblesseerd geweest. In de minuten dat hij speelde maakte hij op mij een goede indruk in ieder geval. Toch vrees ik dat je met 1.63 moeilijk kan doorbreken. Zeker in dit Feyenoord, die op de 'lange bal' spelen.
Heel rustig, hij kan er gewoon niks van.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:37 schreef Happel het volgende:
Zal niks aan de hand zijn. De beste jongen wordt rustig gebracht door Feijenoord.
Messi: 1.69quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:29 schreef Ruud het volgende:
[..]
in dit Feyenoord kan niemand doorbreken
maar lengte maakt niet uit, zie bijvoorbeeld Messi en Sneijder (al zijn zij niet zo klein als Erasmus)
het is maar net hoe je de speler gebruikt
Is ie ooit langer dan een kwartier ingevallen dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Heel rustig, hij kan er gewoon niks van.
Heeft die met zijn invalbeurten al laten zien ook
Die paar centimeters maken natuurlijk ook geen verschil meer. Sowieso een belachelijke opvatting, dat lengte er toe doet. Het is handig uiteraard, maar je hebt het alleen écht nodig om te slagen als je een keeper bent.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:03 schreef Grulez het volgende:
[..]
Messi: 1.69
Sneijder: 1.70
Kermit: 1.67
Ja, nog basis in uefa cup match, is gewoon zeer zwakquote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:57 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Is ie ooit langer dan een kwartier ingevallen dan?
Houd eens op met dat getroll.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:59 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Weer een goede wedstrijd van die jongen.quote:Jong Feyenoord heeft maandagmiddag gewonnen van Jong De Graafschap. Het duel eindigde in een 3-1 overwinning voor de Rotterdammers. De doelpunten kwamen op naam van Jordao Pattinama, Clint van Stee en Kermit Erasmus. Tim Vincken en Serginho Greene maakten met succes hun rentree. Kevin Wattamaleo kreeg voor het eerst weer speeltijd, nadat hij de afgelopen weken kampte met liesklachten.
[...]
De Graafschap, dat met een schot op de paal van Oussama Assaidi haar grootste kans voor rust kreeg, was zo gewaarschuwd, maar kon niet voorkomen dat Feyenoord na een halfuur spelen verdiend op voorsprong kwam. Kermit Erasmus bediende hierbij vanaf de rechterflank Jordao Pattinama, die prima binnen schoot in de verre hoek: 1-0.
[...]
Een kwartier later werd de marge voor de Rotterdammers nog iets groter, toen Michal Janota met een knappe actie dwars door het centrum van de defensie van De Graafschap sneed. Vervolgens legde hij de bal af op Kermit Erasmus, die eerst de doelman omspeelde voordat hij binnen tikte.
Assist en een doelpunt dus.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Weer een goede wedstrijd van die jongen.
Hij zal nooit topscoorder van de eredivisie wordenquote:Op zondag 8 februari 2009 10:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
![]()
Hij heeft zat kwaliteit, heeft ie wel laten zien bij de beloften en buiten dat is het z'n eerste jaar bij Feyenoord en speelde ie in het eerste op een onwennige plek.
Die jongen heeft zat potentie, of ie het ook redt is weer een ander verhaal natuurlijk.
Makaay en Tomasson ook niet meer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hij zal nooit topscoorder van de eredivisie worden
Nee, daarom moet je ook een opvolger halen die Feyenoord waardig is en dat wel zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:45 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Makaay en Tomasson ook niet meer.
Niet alle waardevolle spelers worden topscorer van de eredivisie he.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Hij zal nooit topscoorder van de eredivisie worden
Voor spelers waar je van te voren al bij weet dat ze die potentie hebben, moeten zich dus al bewezen hebben op hoog niveau en dus onhaalbaar voor Feyenoord gezien de financiën.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:46 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Nee, daarom moet je ook een opvolger halen die Feyenoord waardig is en dat wel zou kunnen worden.
Ton is dol op Braziliaans sambavoetbal...quote:Op maandag 9 februari 2009 23:46 schreef Waris7 het volgende:
Waarom heten de zonen van Ton Pattinama Jordão en Edinho?
In Fifa 2009 is hij idd abnormaal goed. Ik kan hem ook bijna niet houden in dat spel.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:28 schreef RobbinvWolfs het volgende:
Hij heeft echt wel potentie hoor. Zoals ik die kerel heb zien voetballen laatst, niet te houden. Toen ik tegen hem moest voetballen moest ik ongeveer 10 minuten rechtsreeks tegen hem spelen. Hij was echt niet te houden.
In Fifa 2009 is Feyenoord een 3,5 sterren team tegenover 3 voor AZ en Twente.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
In Fifa 2009 is hij idd abnormaal goed. Ik kan hem ook bijna niet houden in dat spel.
Fifa 2009 kan de toekomst voorspellen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:10 schreef Kriegel het volgende:
[..]
In Fifa 2009 is Feyenoord een 3,5 sterren team tegenover 3 voor AZ en Twente.
Of hij heeft de pest in dat ie zelf Ton heet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:29 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ton is dol op Braziliaans sambavoetbal...
Geinig kapseltje ook. Of is dat inmiddels alweer verdwenen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:51 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Leuk spelertje. Lekker rap en een goede actie. Zit wel potentie in.
Volgens mij vorig jaar al.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:02 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Geinig kapseltje ook. Of is dat inmiddels alweer verdwenen?
Oh, en weet iemand of ie al voor Zuid-Afrika gespeeld heeft?
Zo hee, die gaat goed. Kan ie volgend jaar gelijk naar het WK.quote:
Paar jaar geleden was hij assistent van van Marwijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:10 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Zo hee, die gaat goed. Kan ie volgend jaar gelijk naar het WK.
Off-topic: Hoe kom jij nou aan een plaatje van Mario in Feyenoord-trainingspak?
van toen die assistent was. Plaatje is volgens mij van het eerste jaar Kappa bij Feyenoordquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:10 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Zo hee, die gaat goed. Kan ie volgend jaar gelijk naar het WK.
Off-topic: Hoe kom jij nou aan een plaatje van Mario in Feyenoord-trainingspak?
Oh ja verrek, nou zie ik het ook.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:12 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
van toen die assistent was. Plaatje is volgens mij van het eerste jaar Kappa bij Feyenoord
Mwoah, komt nog wel als ie zo doorgaat.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:11 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
1 maal opgeroepen nooit gespeeld dacht ik!
quote:Jong Feyenoord heeft maandagavond de wedstrijd in de eredivisie voor beloftenelftallen tegen Jong Willem II met 3-3 gelijkgespeeld. Luigi Bruins eiste in Tilburg een hoofdrol op door twee keer te scoren, waarvan eenmaal van elf meter. Na de 2-3 van Kermit Erasmus halverwege de tweede helft leek het elftal van trainer Alex Pastoor op weg naar een overwinning, maar diep in blessuretijd kwamen de Tilburgers via een strafschop alsnog op gelijke hoogte. Leo Beenhakker was ook aanwezig en zag voor het eerst de jeugd in actie.
Een hatrick!!!quote:Jong Feyenoord heeft maandagavond met ruime cijfers van Jong NEC gewonnen. Op Varkenoord won de ploeg van trainer Alex Pastoor met 4-1. Kermit Erasmus was met drie doelpunten de grote man bij de Rotterdammers. Andwélé Slory zorgde voor het andere Rotterdamse doelpunt, in een wedstrijd waarin de overwinning voor de thuisploeg geen moment in gevaar kwam. Door de zege passeert Jong Feyenoord de Nijmegenaren en stijgt naar de tweede plaats van de ranglijst.
Feyenoord kwam er aan de andere kant af en toe gevaarlijk uit en was na een half uur spelen dicht bij de 2-0, toen Slory een voorzet van Jordao Pattinama bij de tweede paal op keeper Nicholas Skverer gleed. Eenzelfde voorzet van Pattinama vanaf de rechterkant werd even later wel tot doelpunt gepromoveerd. Erasmus tikte de bal van dicht in het doel.
De Zuid-Afrikaan bracht Feyenoord hiermee aan een 2-1 voorsprong, omdat even daarvoor NEC na een vrije trap op gelijke hoogte was gekomen. Mustapha el Kabir, begin dit seizoen van Feyenoord overgestapt naar NEC, was in een scrimmage het gelukkigst.
Ook aan het begin van de tweede helft was het weer Feyenoord dat tot scoren kwam. NEC, naarstig op zoek naar de gelijkmaker, liep tegen een counter aan en de rappe Slory kon door keeper Skverer alleen nog maar ten koste van een strafschop gestopt worden. Een buitenkans die door Erasmus onberispelijk werd verzilverd.
NEC vocht verbeten om terug in de wedstrijd te komen, maar Feyenoord bleef onder leiding van de van een schorsing teruggekeerde Norichio Nieveld in verdedigend opzicht eenvoudig overeind.
Feyenoord bleef op haar beurt wel gevaarlijk en maakte diep in de tweede helft aan alle illusies van de gasten een einde door de 4-1 eindstand op het bord te zetten. Wederom was het Erasmus die de trekker overhaalde, ditmaal na uitstekend te zijn bediend door de ingevallen Clint van Stee. De invaller had vlak nadat hij in het veld was gekomen zelf al met een stevig schot de lat geteisterd.
Scoreverloop:
06’ 1-0 Slory
35’ 1-1 El Kabir
42’ 2-1 Erasmus
56’ 3-1 Erasmus (strafschop)
79’ 4-1 Erasmus
Groeit hij al?quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:07 schreef methodmich het volgende:
Eerste goal kreeg ie op een presenteerblaadje van Pattinama, maar vooruit, die tellen ook. Maar denk dat het nog wel even duurt voor hij echt van waarde kan zijn voor Feyenoord 1, als dat al gaat gebeuren. Hij gaat wel vooruit en is wat meer gewend.
Als ik die woorden van de trainer mag geloven, is Erasmus er dus nog lang niet klaar voor.quote:Duidelijke zege Jong Feyenoord
2 maart 2009
Jong Feyenoord heeft in de eredivisie voor beloftenteams een duidelijke 4-1 overwinning geboekt. Jong NEC Nijmegen was op Varkenoord het slachtoffer van de Rotterdammers.
Andwele Slory maakte de openingsgoal voor het team van Alex Pastoor. De andere drie treffers waren van Kermit Erasmus die een goede wedstrijd speelde.
Beloftentrainer Pastoor had na afloop nog wel wat kritische punten over de ontwikkeling van de Zuid-Afrikaan. "Hij heeft de laatste weken een glimp laten zien van zijn mogelijkheden," aldus Pastoor. "Dat is te weinig als je naar de top wilt. Zijn prestatie in dit duel verplicht hem de aankomende weken tot meer."
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)e%20Jong%20Feyenoord
Lijkt me trainerstaal voor problemen met de instelling...quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:36 schreef ES57 het volgende:
[..]
Als ik die woorden van de trainer mag geloven, is Erasmus er dus nog lang niet klaar voor.
Grote update voor de kleine man.quote:Jong Feyenoord heeft maandagavond op Het Kasteel met 1-2 gewonnen van Jong Sparta Rotterdam. Clint van Stee zette de ploeg van trainer Alex Pastoor in de tweede helft uit een vrije trap op voorsprong, die al snel door de thuisploeg ongedaan werd gemaakt. Kermit Erasmus maakte als invaller zijn eerste minuten na enkele weken aan de kant te hebben gestaan met een knieblessure en de Zuid-Afrikaan luisterde zijn rentree op met de winnende treffer.
[...]
Gelukkig voor de verdediger had zijn fout uiteindelijk geen invloed op het eindresultaat, want bij de eerste de beste tegenaanval nam Feyenoord weer de leiding in de wedstrijd. Schet werd op links de diepte ingestuurd, trok de bal goed voor, waarna de ingevallen Erasmus van dichtbij de bal hard en hoog achter Varkevisser schoot: 1-2.
Jong Sparta Rotterdam – Jong Feyenoord 1-2
Scoreverloop:
72’ 0-1 Van Stee
79’ 1-1 Promes
84´ 1-2 Erasmus
Opstelling Jong Feyenoord: Van Dijk; Van Stee, Nieveld, Kobussen, Waisapy (90’ Barends); Vincken, Wattamaleo, Janota (64’ Erasmus), Pedro (90’ Bijlow); Schet en Pattinama.
Ik heb het gevoel dat zelfs een clownspruik hem modieus zou staan!quote:
toen de douche aanging, heeft die een rugblessure opgelopenquote:Op maandag 20 april 2009 23:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Vincken mee gedaanToch niet gebleseerd geraakt
quote:Op maandag 20 april 2009 23:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat zelfs een clownspruik hem modieus zou staan!
Ik blijf het stiekem een cultheld vinden.
Ik heb z'n vriendin gespot in het nachtleven en kan hier met nee op antwoorden.quote:Op maandag 20 april 2009 23:08 schreef _Mike_ het volgende:
Zijn grootste kwaliteit is dus zijn kapsel?
Vraag ik me ook af, gooi die man er gewoon in, seizoen is toch al naar de kloten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 02:03 schreef Canisfire het volgende:
Maar als Kermit echt zo goed is en Feyenoord draait een kut siezoen waarom speelt hij dan nog bij de jeugd
Om vervolgens UEFA cup mis te lopen? Nee laten we dat maar niet doen.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:46 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af, gooi die man er gewoon in, seizoen is toch al naar de kloten.
En wéer een goal [/sarcasme]quote:De Feyenoorders Kermit Erasmus en Philane Khwela hadden gister (gedateerd) in de oefeninterland van Afrika onder 20 tegen Ghana onder 20 een groot aandeel in de 3-5 overwinning.
Erasmus maakte in het begin van de wedstrijd de openingstreffer en Khwela zette vlak voor tijd de eindstand van 3-5 op het scorebord.
Tja, ze hebben ook Schet al als rechtsbuiten en Benard zit volgens mij ook nog in de selectie. Al zou het voor Vincken idd niet gek zijn, beetje in de luwte.quote:
quote:Alex Pastoor: 'Die bal gaat er vanzelf een keertje in' Afmaker met zelfkritiek
Wie Kermit Erasmus gisteravond met Excelsior 45 minuten zag zwoegen tegen vierdeklasser Hermandad (11-0), zou bijna medelijden met hem krijgen.
Voor de goal zag de Zuid-Afrikaan vrijwel alles wat hij probeerde, mislukken. ,,Kermit is een ambitieuze prof die vertrouwen nodig heeft,'' sprak trainer Alex Pastoor. ,,Hij heeft een moment nodig om over een hobbel te komen. Die bal gaat er vanzelf een keertje in.''
Waar Erasmus droog stond, werd Roland Bergkamp na rust met een loepzuivere hattrick topscorer van de avond. Ook Karim Mossaoui (2x), Peter de Lange (2x), Mitchell Schet (2x), Jordao Pattinama en Norichio Nieveld waren trefzeker. Held van de avond werd Hermandad-doelman Robbie Boer. De 44-jarige invaller stal de show met een aantal prima reflexen en stopte zelfs een strafschop van Mo Faouzi. Een kans voor Kermit Erasmus is een goal. Zo werkte het thuis in Zuid-Afrika tenminste. De kleine aanvaller, die in eigen land niet voor niets wordt vergeleken met Romario, is de eerste om toe te geven dat hij in het shirt van Feyenoord meer had moeten scoren. Bij Excelsior wil de 19-jarige huurling laten zien dat hij wel degelijk een garantie is voor goals. ,,Vorig jaar was ik mezelf niet.''
Erasmus viel afgelopen seizoen niet alleen op door zijn uitbundige kapsels of bijzondere voornaam die hij dankt aan jazzmuzikant Kermit Ruffins ('niet mijn favoriete muziek'). Hij baarde tevens opzien door zijn neusje voor de goal. Erasmus koppelt techniek en snelheid aan gevoel voor de juiste positie. Uitstekende eigenschappen voor een spits. Zijn rendement liet echter te wensen over.
,,Mijn finishing moet beter,'' weet de Zuid-Afrikaan. ,,Iedereen die me kent, weet dat ik bijna elke kans die ik krijg, afmaak. Ik moet weer dodelijk worden voor de goal. De taak van een aanvaller is doelpunten maken. Mensen kijken niet of je als spits goed voetbalt, maar als je scoort zijn ze blij.''
Zelfkritiek is hem niet vreemd. Erasmus weet precies waar het hem in zijn eerste jaar Rotterdam aan schortte. ,,Ik dacht te veel aan scoren als ik in een goede positie kwam. Dat was mijn grootste probleem. Je moet niet vooruit denken, maar alles stap voor stap doen. Ik maakte het mezelf moeilijk door al aan afmaken te denken voor ik de bal had gecontroleerd. Maar als je eerste aanname niet goed is en je daardoor nog een balcontact nodig hebt, geef je verdedigers meer tijd of schiet je niet goed. Eerst controleren, dan afmaken. Dat moet ik in mijn hoofd houden.''
Dat Feyenoord hem een jaartje wil laten rijpen bij Excelsior, is voor hem geen teleursteling. ,,Ik zie het als een mooie kans. Soms word je in je leven een andere kant op geduwd. Ik geloof dat alles met een reden gebeurt. Ja, ik ben erg gelovig. God heeft een plan met mijn leven én mijn voetbalcarrière. Ik geloof dat Hij ook na Excelsior weer een deur voor me opent. Deze club is een goede springplank. Dat heeft het verleden wel bewezen met spelers als Kalou en El Hamdaoui.''
Zijn nieuwe omgeving voelt vertrouwt. Met de trainersstaf en een groot aantal medespelers werkte hij vorig seizoen bij Jong Feyenoord ook al samen. ,,Daarom heb ik ook niet het gevoel dat ik bij een nieuwe club zit. Het is mooi dat spelers hier een kans krijgen in een serieuze competitie.''
Of het zijn kansen op het WK in eigen land vergroot, is de vraag. ,,Die zijn wel afgenomen, denk ik. Coaches kijken toch meestal naar spelers op het hoogste niveau en hebben minder aandacht voor de lagere divisies. Maar ik ben nog jong. Ik heb geen haast.''
Tijdens het WK onder 20, dat in september in Egypte wordt gespeeld, hoopt hij in beeld te blijven bij de bondscoaches. ,,Ik denk dat bijna niemand in Zuid-Afrika weet dat ik nu voor Excelsior speel. Er waren mensen die dachten dat ik voor een nieuwe club had getekend. Ik denk dat ik maar het beste kan uitleggen dat ik nu bij de club van Kalou speel. Dan snappen ze ook dat ik niet weg ben bij Feyenoord.''
Waarom is hij zo diep gezakt dan?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer dat deze held zo diep moet zakken
Bij Excelsior voor 1000 man.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:47 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Waarom is hij zo diep gezakt dan?
Benieuwd wat hij daar kan, wel lullig voor Excelsior.quote:Excelsior straks enige weken zonder Erasmus
Excelsior zal enkele weken in september en oktober niet kunnen beschikken over spits Kermit Erasmus. De van Feyenoord gehuurde aanvaller speelt dan op het WK voor spelers onder 20 jaar.
De bond van Zuid-Afrika heeft Erasmus opgeroepen voor dit toernooi, dat op 24 september begint en tot 16 oktober duurt. Het toernooi heeft plaats in Egypte. Excelsior is verplicht de spits af te staan.
Zal wel Zulu voorouders hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:36 schreef MB23 het volgende:
Ja hij kan echt tyfushoog springen, dat zei zo'n Zuid-Afrikaan al toen hij hierheen kwam. En dan óók nog eens Kermit heten
Mooi voor die jongen in ieder geval, kan Pattinama ook eens laten zien wat ie kan, staat daar reserve had ik begrepen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Benieuwd wat hij daar kan, wel lullig voor Excelsior.
En AIDS krijgen zeker.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bij Excelsior voor 1000 man.
Kan je beter 20 wijven per week neuken in Zuid Afrika
Spijtig, dan maar Bastos achterna.quote:Feyenoord stuurt Erasmus terug naar Zuid-Afrika
Voor Kermit Erasmus zit zijn Nederlandse avontuur erop. Feyenoord heeft de aanvaller verkocht aan het Zuid-Afrikaanse Supersport United, meldt het op de clubsite.
De precieze transfervoorwaarden zijn niet bekendgemaakt, maar Feyenoord heeft wel recht op een percentage van de volgende transfersom van Erasmus. De Rotterdammers namen Erasmus (20) in 2008 over van Supersport, maar een groot succes werd de Nederlandse periode van de spits niet.
Erasmus werd het afgelopen seizoen verhuurd aan Excelsior, waar hij elf goals scoorde in dertig duels. Voor Feyenoord speelde de aanvaller het seizoen ervoor vier wedstrijden. Hij kwam dit seizoen niet in aanmerking voor een plek bij de eerste selectie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |