En een verzekeringskantoor:quote:Op zondag 6 januari 2008 22:32 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
en ook al een eigen metrolijn![]()
[ afbeelding ]
Ok wie is Vincent Bergwerf hier?quote:'t Wereldje van maandag 7 januari
07/01/2008 15:40
• Feyenoord-aankoop Kermit Erasmus: 'Hebben ze in Rotterdam nu al een brug en een universiteit naar me vernoemd?'
Vincent Bergwerf
Ja ik niet!!quote:Op maandag 7 januari 2008 16:02 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Ok wie is Vincent Bergwerf hier?
quote:Erasmus a hit in Germany
Posted Tuesday, January 08 2008, 12:01
Kermit Erasmus ©
Amajita coach Serame Letsoaka on Monday arrived back in South Africa “a happy man”, as his youngsters impressed in Germany at the Mercedes-Benz Junior Cup.
Amajita participated in Stuttgart at the annuall five-a-side indoor under-19 tournament. On both days the indoor stadium, Sindelfinger Glaspalast, was packed with 5 000 spectators, who, as Letsoaka stressed, “became firm fans of our team.”
Amajita played six matches, winning four, drawing one, but lost in the quarterfinal against Croatia’s Dinamo Zagreb. Supersport United’s exciting 17-year-old striker, Kermit Erasmus, was selected as the Player of the Tournament. “It was a nice learning experience,” Erasmus modestly commented, before complaining about the “cold” in Germany.
He admitted having enjoyed playing in front of such “an enthusiastic crowd, whose support kept us warm.”
Scouts from Bundesliga outfit Vfb Stuttgart got so excited about Erasmus, who scored three goals, that they immediately wanted to sign the Matsatsantsa talent. However, the Port Elizabeth-born player has already signed a long-term deal with Dutch club Feyenoord Rotterdam, which starts in July.
There was more individual success for the South Africans, as goalkeeper Blessing Makhathini was voted Goalkeeper of the Tournament. Makhathini plays for Bright Stars in KwaZulu-Natal.
“We played good soccer and entertained the crowds,” Letsoaka reflected, “It was another step to gain experience for these youngsters on the road to building a strong squad to qualify for the next Olympics.”
Sterker, hij heeft al een eigen park in Amsterdam, hoeveel Feyenoorders kunnen dat 'm nazeggen?quote:Op maandag 7 januari 2008 09:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En een verzekeringskantoor:
[ afbeelding ]
En een transportbedrijf![]()
[ afbeelding ]
Filaanie Kweela?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:26 schreef Waris7 het volgende:
Off-topic, hoe spreek je die naam van Philani Khwela eigenlijk uit?
Raad je dat? Ik denk van wel, gezien het vraagteken. Er was hier op FOK! toch een of andere Zuid-Afrikaan ofzo? Weet die niet hoe je die schele namen uitspreekt?quote:
Zo moeilijk is die naam toch niet?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 05:04 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Raad je dat? Ik denk van wel, gezien het vraagteken. Er was hier op FOK! toch een of andere Zuid-Afrikaan ofzo? Weet die niet hoe je die schele namen uitspreekt?
Hoe moeilijk is het?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 05:04 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Raad je dat? Ik denk van wel, gezien het vraagteken. Er was hier op FOK! toch een of andere Zuid-Afrikaan ofzo? Weet die niet hoe je die schele namen uitspreekt?
quote:Erasmus als jongste speler ooit bij Zuid-Afrikaanse selectie
Kermit Erasmus zat vandaag als jongste speler ooit bij de Zuid-Afrikaanse selectie. Zuid-Afrika won een vriendschappelijke interland tegen Zimbabwe met 2-1 door een eigen doelpunt in blessuretijd van Zimbabwe. Feyenoord's nieuwe aanwinst Kermit Erasmus maakt furore in Zuid-Afrika en zat als 17-jarige voor het eerst bij het nationale elftal. Een debuut als jongste speler zat er nog niet in.
Ben erg benieuwd naar deze speler.quote:Erasmus is the Jet Club PSL Rookie of the month
Posted Monday, May 12 2008, 12:38
Kermit Erasmus © Gallo Images
Kermit Erasmus notched up another accolade to his extremely successful first season in professional football when he was voted by the soccer loving fraternity as the Jet Club Premier Soccer League (PSL) Rookie of the Month (April).
This rising star, currently at SuperSport United, beat peers including AmaZulu goalkeeper, Mbongeni Mzimela, midfielder, Tawonga Chimodzi (Santos), Sandile Sibande and Tshepiso Tshabalala from BidVest Wits University and Orlando Pirates respectively to lay his hands on the R5 000 award.
This achievement automatically qualifies Erasmus for the ultimate prize if he is voted as the Jet Club PSL Rookie of the Year which goes along with R50 000 in prize money.
The Port Elizabeth-born-star, who has played nine games for SuperSport's senior team, could not believe his ears when the latest news was broken to him.
"I am shocked about what you are telling me. My dad is definitely going to be proud of me," said Erasmus who celebrates his 18th year birthday on July 8.
Erasmus joined SuperSport United academy at the age of 12 after he was spotted by the club scouts while representing the Eastern Province in the Danone Nations Cup back in 2002, said his achievement is the results of the support he has been given by his Club and fellow players.
"I have a very good relationship with the SuperSport players and my achievement should be seen as a collective effort and it proves how united we are at the club," added Erasmus who started playing football at the age of six when he joined his home amateur club, FC Rangers in 1996. He then moved to Park United in 1998.
His achievements this year include winning the player of the tournament in the Mercedes Benz Under-20 Junior Cup which was held in Germany earlier this year, and receiving a senior national call to the Bafana Bafana team that played Zimbabwe in an international match.
Erasmus also boasts seven caps for the national Under-17 squad and two with the Olympic team (national Under-23 side).
Erasmus, who has since signed a deal with an overseas club, Feyenoord, in the Netherlands, says that from now until the end of the season he is going to work hard to enhance his chances of winning the Jet Club PSL Rookie of the Year Award.
"I know it is not going to be a walk in the park, but I am prepared to pay the prize. When I exit the country's Premiership to Feyenoord on the 1st of July I want it to be in style," added Erasmus, who has one goal to his credit since making his professional debut a few months ago when United defeated Free State Stars 1-0.
Het is wel topniveau dus de verwachtingen moeten altijd hoog zijn.quote:Op zondag 18 mei 2008 14:49 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar die jongen, als de verwachtingen maar niet gelijk té groot zijn bij de achterban en hij de kans krijgt i.t.t eerdere talentvolle spitsen moet het goed kunnen komen.
En z'n naam heeft ie natuurlijk sowieso mee.
Pfff, het is Feijenoordquote:Op zondag 18 mei 2008 15:31 schreef j.bv het volgende:
[..]
Het is wel topniveau dus de verwachtingen moeten altijd hoog zijn.
Verwachten van een 18 jarige dat hij er 20 inschiet en ons kampioen maakt vind ik nou niet bepaald reëel.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:31 schreef j.bv het volgende:
[..]
Het is wel topniveau dus de verwachtingen moeten altijd hoog zijn.
Zeker bij degene die je quote.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:09 schreef Lastpost het volgende:
Realiteitszin is af en toe ver te zoeken bij supporters van topclubs, dat bedoel ik er maar mee te zeggen.
Ik ben het niet met je eens wat betreft de onrealistische verwachtingen tov jonge talenten.quote:Op zondag 18 mei 2008 16:09 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Verwachten van een 18 jarige dat hij er 20 inschiet en ons kampioen maakt vind ik nou niet bepaald reëel.![]()
Ietwat overtrokken reactie natuurlijk, maar als ik dan lees dat menig supporter De Guzman graag ziet vertrekken omdat ie op z'n leeftijd nog geen constant niveau haalt dan zegt dat genoeg.
Die jonge gasten moeten gewoon rustig gebracht worden en dat is nou net het probleem bij Feyenoord, daar word iedere aankoop gelijk gezien als een voetballer die er altijd moet staan, nooit een onvoldoende scoort en altijd alles geeft en dat werkt nou eenmaal niet zo makkelijk.
Denk dan ook niet dat hij heel veel wedstrijden in het eerste zal gaan spelen en het eerste seizoen vooral doorbrengt op het sfeerloze Varkenoord.
Realiteitszin is af en toe ver te zoeken bij supporters van topclubs, dat bedoel ik er maar mee te zeggen.
postte Happel in het Feyenoord forumquote:Erasmus returning to Holland
Posted: 2008-05-28 09:41
After successful spell with Supersport United, national Under-20 star, Kermit Erasmus is now geared for his return to Europe where he will resume his soccer career at Feyenoord in Holland.
Erasmus spent the past season with United following a loan move from the Dutch team.
The Port Elizabeth-born striker confirmed to KickOff.com that he will be flying to Holland during the first week of July with great memories of winning the Premiership title with Matsatsantsa.
“It has been my best season in South Africa. Winning League title with Supersport United was not only a big achievement for me but I am also proud that I was part of history- making in giving Supersport their first League title.
“I have enjoyed every opportunity that the coach gave me, but I will always cherish the match against Kaizer Chiefs. Ever since being given a chance in that starting line up, I have gained in confidence and that has also improved my overall performance.”
“It was a good move, coming back to South Africa and hopefully the experience I gained last season will be put to good use in Holland.
“Feyenoord have been following my progress here in South Africa and now they know what I am capable of doing if given a chance to play,” says Erasmus.
Kan je niet gewoon een keer je mond houden?quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:50 schreef jorienvdherik het volgende:
Maar 1 goal in 10 matches. drama
Antwoord eens op 10 wed 1 goalquote:Op woensdag 28 mei 2008 20:58 schreef Happel het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon een keer je mond houden?
quote:Kermit kan nu al niet meer stuk
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Met Kermit Erasmus hoopt Feyenoord de Zuid-Afrikaanse Romario in huis te hebben gehaald.
afbeelding vergroten Kermit Erasmus.
De 17-jarige spits van Supersport United, die voor drie jaar heeft getekend, zal bij de aanhang van de Rotterdammers in elk geval een potje kunnen breken. Erasmus maakte afgelopen seizoen zijn eerste en voorlopig enige profgoal uitgerekend tegen Ajax Cape Town.
Mede door de uithaal waarmee hij oud-Ajacied Hans Vonk passeerde, won Supersport op 4 maart van dit jaar met 3-2 van de directe concurrent. Een belangrijke overwinning, want de ploeg uit Pretoria werd op de laatste speeldag landskampioen met slecht twee punten voorsprong op het Zuid-Afrikaanse filiaal van de Amsterdammers.
,,Dat doelpunt tegen Ajax is voor Kermit natuurlijk een mooie binnenkomer in Rotterdam,’’ zegt Ernest Landheer. De verslaggever van het Zuid-Afrikaanse voetbalblad Kick Off heeft de talentvolle spits ook reeds uitgelegd hoe goed zijn achternaam past bij diens nieuwe omgeving. ,,Ik heb hem verteld over de Erasmus Universiteit en de Erasmusbrug. Dat vond-ie wel grappig om te horen.’’
Kermit Romeo Erasmus dankt zijn al even opvallende voornaam aan de voorliefde die zijn moeder koestert voor jazz. Kermit komt van jazztrompetist Kermit Ruffins. En dus niet van de beroemde kikker, al wordt hij daar ook geregeld mee vergeleken. ,,In Zuid-Afrikaanse kranten wordt hij vaak Kermit the Frog genoemd,’’ zegt Landheer. ,,Dat is vooral omdat hij zo hoog kan springen. Hoewel hij maar klein is, scoort hij ook vaak met het hoofd.’’
Vaker nog wordt de slechts 1,67 meter lange spits in één adem genoemd met erkende schutters als Romario en Wayne Rooney. ,,Hij is niet al te groot, maar wel heel potig,’’ zegt Jan Gösgens. De oud-profvoetballer van onder meer FC Den Bosch, tegenwoordig trainer van de jeugd onder 16 jaar bij Feyenoord, had Erasmus een jaar onder zijn hoede bij Supersport. ,,Kermit is één bonk explosiviteit. Qua postuur lijkt hij wel op Romario. Hij is ook heel doelgericht, schiet links en rechts, is razendsnel en kan makkelijk een mannetje passeren. Het grootste verschil met Romario is dat hij minder lui is.’’
,,Kermit is een zeer talentvolle speler die we door onze samenwerking met Supersport een paar jaar hebben kunnen volgen,’’ zegt Peter Bosz. Feyenoords technisch directeur vindt dat de Zuid-Afrikaan alle tijd moet krijgen om zich aan te passen. ,,Geef hem daarom vooral geen stempel. Als je hem een type Romario noemt, denken mensen dat hij van dezelfde kwaliteit is. Ik wil ervoor waken dat jonge spelers te maken krijgen met niet in te lossen verwachtingen.’’
Erasmus was de afgelopen jaren al eerder in Rotterdam voor een aantal stages. Vanaf 8 juli, als hij zijn achttiende verjaardag viert, is hij officieel speelgerechtigd voor Feyenoord. De spits moet zich volgend seizoen in principe eerst richten op het beloftenelftal. ,,Ik hoop dat hij regelmatig aan het grote werk mag proeven,’’ zegt Gösgens. ,,Ik denk dat hij wel eens een verrassing zou kunnen worden.
,,Kermit is boven alles een echte goaltjesdief,’’ zegt Landheer. ,,Eén tegen één voor de keeper mist hij zelden.’’
Dat was bondscoach Carlos Alberto Parreira niet ontgaan. Nadat hij slechts drie keer in de hoofdmacht van Supersport had gespeeld, haalde de Braziliaan hem begin dit jaar al bij de selectie van de nationale ploeg voor de oefeninterland tegen Zimbabwe. Erasmus zou de jongste international van Zuid-Afrika zijn geworden als Parreira hem niet op de bank had gehouden. Het record van Aaron Mokoena (18 jaar, twee maanden en 26 dagen) is overigens nog steeds niet buiten bereik.
Ik vond m nog vrij beschaafd eigenlijkquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:09 schreef EnactedChaos het volgende:
- Graag normaal reageren. Ga er anders met argumenten op in -
Hoe vaak heeft ie 1 op 1 met de keeper gestaan dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:55 schreef jorienvdherik het volgende:
Eén tegen één voor de keeper mist hij zelden.’’
waarom dan pas 1 goal in 10 wed ?
hype hype
Geen verkeerde instelling voor zo'n jonge jongen.quote:24/6/2008 - Erasmus zegt af voor interlands in voorbereiding op eerste training Feyenoord
(Gepost door K)
Kermit Erasmus heeft in Zuid-Afrika afgezegd voor de komende kwalificatiewedstrijden met Jong Zuid-Afrika. De jonge aanvaller heeft laten weten de laatste twee weken voorafgaand aan de start van de training bij Feyenoord rust te willen nemen en met familie te willen doorbrengen alvorens hij de oversteek maakt naar Rotterdam. Hij wil daar optimaal op zijn voorbereid. De eerste weken krijgt de voorlopig speler van Jong Feyenoord de kans om mee te trainen met de eerste selectie en zich zo te bewijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |