Net als met het inzenden van je favoriete 100 singles...quote:Op maandag 31 december 2007 17:26 schreef peaceman het volgende:
Ik moest m openen... was wat laat, sorry...
Tja ik werk ook wel eensquote:Op maandag 31 december 2007 17:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Net als met het inzenden van je favoriete 100 singles...
Phonetisch voor de helft goed...quote:Op maandag 31 december 2007 17:46 schreef methodmich het volgende:
Dave Berry?
quote:
Gelukkig schrijf je geen Berrie, anders was het punt naar Peaceman gegaan...quote:Op maandag 31 december 2007 18:03 schreef Burnett het volgende:
Berry Ryan
Zo, dat was leuk voor dit jaar! Tot in 2008, i'm offio, De feestnacht in!quote:Op maandag 31 december 2007 18:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig schrijf je geen Berrie, anders was het punt naar Peaceman gegaan...
Burnett +1
Welk nummer van wie?quote:Although![]()
album devoted much of its time to up-tempo tunes with a disco-friendly beat, it also contained a few lovely ballads. One of the best is
a lovely Latin-tinged song that balances ballad stateliness and pop hooks in a way that only
and
could pull off . A look at the lyrics, a sentimental statement of devotion to a troubled friend, might lead one to expect a languid dirge, but the songwriters deliver something much more interesting. The classical music-styled melody of
is as lush and lovely as one might expect, but its complex twists and turns give it a compelling and dramatic sense of urgency. The tension that this melody builds is balanced with an exuberant and surprisingly bouncy chorus that gives the song a burst of light to balance out the minor-key darkness of the verses.
and
also throw in a false ending that seems to fade the song out on a soft note only to give way to a rollicking instrumental outro. The song's Latin affectations (it was also recorded in a Spanish-language version) have made it a popular cover choice for Hispanic pop performers like Menudo, but
version remains the final word on this song; its blend of Spanish guitar, pub piano, and cascading, multi-textured harmonies lend a surprising amount of ear candy for a ballad. This singular blend of catchiness and pathos has made
an enduring sentimental favorite for many an
a fan.
quote:Op maandag 31 december 2007 18:31 schreef bigshadow het volgende:
Ook hier iedereen de beste wensen alvast voor 2008.
Gedaan, nu had ik inmiddels ook nog een asdl-cut. Moet eigenlijk engelstalige artist zijn, met latijnse nummers. Nu valt mij zo uit bolle kop alleen maar madonna (isla bonita) en abba in (chiquitita en fernando). Als er in het spaans gezongen werd, dan gok ik op chiquitita.quote:Op maandag 31 december 2007 18:28 schreef pepu het volgende:
Die zou ik moeten weten; maar eerst dat lapje lezen!
quote:Op maandag 31 december 2007 18:45 schreef pepu het volgende:
[..]
Gedaan, nu had ik inmiddels ook nog een asdl-cut. Moet eigenlijk engelstalige artist zijn, met latijnse nummers. Nu valt mij zo uit bolle kop alleen maar madonna (isla bonita) en abba in (chiquitita en fernando). Als er in het spaans gezongen werd, dan gok ik op chiquitita.
Tzelfde, overigens die Zouk Machine (Maldon) is niet onaardig.quote:Op maandag 31 december 2007 19:28 schreef ranja het volgende:
Nou, dan is mijn puntentotaal van 2007 ook bekend
Prettige jaarwisseling.
Ja we moeten weer iets afspreken.quote:Op maandag 31 december 2007 21:57 schreef Mark het volgende:
In 2008 weer eens een concertje pikken, tong? Er zijn al een aantal Fokkers die naar de afscheidstoernee van Ministry willen (ik, Doc, kamagurka, Sack (of was het nou nipeng?))
6-letterige naam:quote:Op maandag 31 december 2007 18:59 schreef pepu het volgende:
Wie kent deze bekende zouk formatie uit Guadeloupe en Martinique ? Velen van ons zijn met hun muziek opgegroeid, want zij zorgden ervoor dat zouk bekend werd in het Caribisch gebied, Europa en Afrika. De naam van deze groep? (1 woord)
Ha, op de valreep toch nog cafca achter me gehoudenquote:
het was KASSAVquote:Op maandag 31 december 2007 18:59 schreef pepu het volgende:
Wie kent deze bekende zouk formatie uit Guadeloupe en Martinique ? Velen van ons zijn met hun muziek opgegroeid, want zij zorgden ervoor dat zouk bekend werd in het Caribisch gebied, Europa en Afrika. De naam van deze groep? (1 woord)
16 was effectiever, hoop ikquote:Op dinsdag 1 januari 2008 11:45 schreef bigshadow het volgende:
28?
quote:
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 11:51 schreef bigshadow het volgende:
maar 8 keer lijkt me meer dan genoeg.
die andere kant opquote:Op dinsdag 1 januari 2008 11:52 schreef Mark het volgende:
15 dan?
het eerste punt van 2008quote:Op dinsdag 1 januari 2008 11:55 schreef Mark het volgende:
17 dus
TSE +1quote:
En je gaat dit jaar weer aan kop!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:17 schreef Mark het volgende:
A Bigger Bang van de Stones
Dank een ieder voor de competitie en Belsen in het bijzonder voor het bijhouden van de punten.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 11:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Iedereen weer gefeliciteerd met het behalen van zijn/haar positie, in het bijzonder:
En grote dank aan Belsen voor het bijhouden van de stand!
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Carcass
quote:On Planet Y, the seafaring 'Forever' have long ago forgo their emotions as well as becoming dependent on machines, in order to become immortal. Longing to rediscover emotions, Forever sends their DNA to planet Earth using a comet as vessel. The vessel reaches earth seeding humanity, but not before causing the extinction of the dinosaurs. Human rise and through them, Forever is able to relive lost emotions. However, Forever's continued meddling with humanity in order to make them evolve faster have disastrous consequence when their physical and mental evolution goes faster than their moral development : humanity starts becoming dependent on machines, they start slowly losing their emotions and worst of all heads toward the path to their own extinction. Forever must then orchestrate a way to help humanity save themselves, or should they even bother...is the experiment over?
Ik vergeef je de schrijffout. BELSEN + 1quote:
Is dit een online Gothic-opera of zoquote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:Simone Simons (Epica) as an internet-dating service user. Phideaux Xavier as an internet-dating service user. Wudstik as a 21st century scientist, preparing The Final Experiment. Marjan Welman (Elister) as a 21st century scientist, preparing The Final Experiment. Arjen Anthony Lucassen as the Hippie from Into the Electric Castle, who is now in a mental asylum and is able to get visions from the Forever people. Liselotte Hegt (Dial) as the Hippie's nurse in the asylum. Ty Tabor (King's X) as an average middle-class worker, with an average family and who is an avid user of the BitTorrent protocol for downloading files.
bigshadow +1quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:51 schreef bigshadow het volgende:
Voicst!
Geen unkle, album is van vorig jaar met een "onrustige" albumtitel. Het geluid van de "band" laat zich omschrijven als ambient dub.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:14 schreef belsen het volgende:
En dat album van jou doet me denken aan Unkle, maar daar ken ik geen namen van.
Geen fink ook, voor de liefhebbers; Fink staat 17feb in de Rotown, dat is een zondag.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:16 schreef peaceman het volgende:
Fink doet het me ook wel aan denken
quote:Precious little is known about, the moniker of an anonymous dubstep producer from London, and that's part of the allure of his music, which, beginning with his self-titled 2006 debut album, was critically acclaimed. "I love...old jungle and garage tunes, when you didn't know anything about them, and nothing was between you and the tunes,"
was quoted as saying in a rare interview (The Guardian, October 26, 2007). "I liked the mystery; it was more scary and sexy, the opposite of other music." In that same article, he was quoted as saying, somewhat unbelievably, "Only about five people outside of my family know I make tunes, I think. I hope."
Een beetje ver weg helaas..quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:22 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Geen fink ook, voor de liefhebbers; Fink staat 17feb in de Rotown, dat is een zondag.
Sorry!quote:Op maandag 31 december 2007 20:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nou, op het eind van het jaar dan toch uit de top 10 gewerkt door Knars![]()
Hopelijk volgend jaar beter. Gelukkig 2008 allemaal!
Angus Youngquote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:49 schreef knars het volgende:
Wie koopt er dan ook een huis zo ver buiten de Randstad?![]()
ook een tvp hier, en de beste wensen
quote:
Ben ik waarschijnlijk bijquote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:22 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Geen fink ook, voor de liefhebbers; Fink staat 17feb in de Rotown, dat is een zondag.
quote:
Sam & Dave?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:04 schreef MadMaster het volgende:
O, jammer, dacht het zeker goed te hebben en had al een nieuwe vraag bedacht...
[ afbeelding ]
Wie zijn deze gents in pink?
Double Barrel? Uitvoerenden weet ik nietquote:Op woensdag 2 januari 2008 10:44 schreef MadMaster het volgende:
Nee, die vaten slaan op hun hit...
quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Double Barrel? Uitvoerenden weet ik niet
Helemaal correctquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:38 schreef lubje25 het volgende:
john scofield(ray charles)
het bekendste wat Barneveld(mijn woonplaats) heeft voortgebracht op het gebied van muziek, al wonen ze er al jaren niet meer.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:48 schreef schaap001 het volgende:
Ellie en Rikkert?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:02 schreef belsen het volgende:
Die hadden officieel geen keyboards.
Alquin, misschien.
Ja die dus!quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:06 schreef cafca het volgende:
Nova?
zelfs in Engeland bekendquote:Op woensdag 2 januari 2008 12:18 schreef bartrid het volgende:
013 tilburg
haha, graag gedaan. Doe ik het beter met Scofieldquote:Op woensdag 2 januari 2008 12:00 schreef schaap001 het volgende:
Mijn eerste punt van 2008 scoor ik met Ellie en Rikkert![]()
Afijn: (leden van) dit bandje kwam uit mijn geboorteplaats, Dordrecht. HOE heette dit gezelschap?
[ afbeelding ]
Inderdaad, haha!quote:Op woensdag 2 januari 2008 12:23 schreef lubje25 het volgende:
[..]
haha, graag gedaan. Doe ik het beter met Scofield
Vaak geweest toen ik nog in NL woonde en vorig jaar nog tijdens Roadburnquote:
quote:Closed off from love
I didn’t need the pain
Once or twice was enough
And it was all in vain
Time starts to pass
Before you know it you’re frozen
Dave & Ansil Collinsquote:Op woensdag 2 januari 2008 11:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Double Barrel? Uitvoerenden weet ik niet
Nope. Dit was bijna de Engelse kerst nummer 1 na 8 weken op 1 gestaan te hebben...quote:
Omdat het zo lullig is om jezelf een punt te geven:quote:
quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:56 schreef timbob het volgende:
goeie plaat trouwens van burial.
en gelukkig nieuwhaar allemaal enzo
Bleeding Love.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Leona Lewis met Blablabla Love (ofzo)
En zo niet: de nieuwe van Burial is inderdaad goed.
Uit Delft, niet Dordrechtquote:Op woensdag 2 januari 2008 15:10 schreef schaap001 het volgende:
Dit is dan wel Alquin, volgens mij...
Zowel Jody Bernal als Nico Haak als VanVelzen zijn geen bands maar solo-artiesten.quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:14 schreef cafca het volgende:
Ik kan wel een leukere band uit Delft verzinnen.....
Vorig jaar nog in Bibelot gespeeld: was er niet bij. Woon overigens al 20 jaar niet meer in Dordt...quote:
quote:The hissing of omelettes
The breaking of legs
Don't shoot till you see the whites of their eggs
The pink fillet mignon looks black on the negs
Volgens mij wel, geloof zelfs dat ik er een paar van ken...quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:19 schreef knars het volgende:
Meringue komt toch ook uit Delft?
An Englishman in Newyork van Godley & Creme?quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:19 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Vorig jaar nog in Bibelot gespeeld: was er niet bij. Woon overigens al 20 jaar niet meer in Dordt...
WELK nummer en van WIE?
[..]
quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:50 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
An Englishman in Newyork van Godley & Creme?
Correct,quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:24 schreef Mark het volgende:
Of iets van A Perfect Circle natuurlijk
Nee, Hint: Album: eMOTIVequote:Op woensdag 2 januari 2008 16:40 schreef peaceman het volgende:
In elk geval niet het hele nummer.
Gok op Lullaby, misschien bedoelt DJkiwi die?
Ow... die coverplaat, die heb ik bewust niet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:41 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Nee, Hint: Album: eMOTIVe
EDIT: Lulliby is niet volledig gefluisterd
Ik heb hem wel, en luister hem nooitquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ow... die coverplaat, die heb ik bewust niet.
Maar is die gefluisterd?quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:47 schreef peaceman het volgende:
Ik doe een gokje, want ik ken die plaat eigenlijk niet. Wel weet ik dat ze Imagine hebben gecovered. (afblijven). Die misschien?
Oh, ik heb hem wel eens geluisterd, en vervolgens besloten dat ik die tijd liever in andere platen steek. Overbodige uitgave imhoquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:47 schreef DJKiwi het volgende:
[..]
Luister danzal je niet echt lang kosten
Blijkbaar niet, maar was het enige nummer waarvan ik weet dat die erop staatquote:
Dat is het nummer in ieder geval niet.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, maar was het enige nummer waarvan ik weet dat die erop staat
Ja. Ik kan hem thuis wel beluisteren, maar dat duurt nog een paar uurquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:09 schreef knars het volgende:
staat counting sheep to the beat of th rhythm of the war drums (ofzo) ook niet op die plaat?
Jij mag zelf bepalen om een vraag in te trekken en een andere te stellen. Daar zit geen tijdslimiet aanquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:12 schreef DJKiwi het volgende:
Ja heb de spelregels gelezen maar aangezien jullie deze niet echt raden kan ik een vervangende vraag bedenkenalleen weet niet hoe lang ik daar mee moet wachten.
Je mag gerust een vervangende vraag stellen, maar dat is geen must. Het tempo moet hier niet hoog zijn, dat kan en mag, maar is absoluut geen voorwaarde voor dit topic.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:15 schreef DJKiwi het volgende:
Daarom, is dat niet een beetje langdan kunnen we zegmaar niet door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe heet het solo mix album uit 1999 van Liam Howlett dat hij produceerde voor BBC Radio 1's mix programma The Breezeblock en uit welke band komt Liam Howlett.
[ Bericht 27% gewijzigd door DJKiwi op 02-01-2008 17:20:46 (Antwoord op vorige vraag bijgevoegd) ]
Bijna, onvolledig antwoordquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dirt Chamber Sessions en Prodigy
Nogsteeds onvolledigquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
The Dirt Chambers Sessions en The Prodigy dan?
Sack_Blabbath +1quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:
The Dirtchamber Sessions Volume one en The Prodigy
Of bijvoorbeeld een appel een peer noemen, zeg maar.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:43 schreef DJKiwi het volgende:
het is zegmaar dat je Stairway to heaven, stairway noemt
Of bijvoorbeeld een album van bob marley Live! noemt, dat kunnen er zegmaar 3 of 4 zijn..
Hahaquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Of bijvoorbeeld een appel een peer noemen, zeg maar.
quote:
Nou, vooruit....die ume zie ik even over het hoofd.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:49 schreef Burnett het volgende:
Black Sabbath - volume 4
Charmian +1quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:08 schreef Charmian het volgende:
Lene Lovich?
quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:48 schreef Gambolputty het volgende:
Omdat het zo lullig is om jezelf een punt te geven:
newbiedoobiedoo +1
Nee, maar wel ongeveer zelfde tijd en als ik het goed herinner ook dezelfde regisseur.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:12 schreef Z het volgende:
Fine Young Cannibals -She Drives Me Crazy
http://www.youtube.com/watch?v=og1HAkjOuL0quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:27 schreef bartrid het volgende:
new order - true faith
Dat doe ik al jaren. Bij indie denk ik tegenwoordig aan zeikerige singer/songwriters en pretentieus gitaargepriegel. Als je die indie top 20 verzamelaars van de jaren 90 hebt, dat is wel wat anders.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:50 schreef Z het volgende:
Ik loop me nu al te ergeren aan hun gebruik van de term "indie".
Smiths en Artic Monkeys zijn goed. Stone Roses ook maar het is het het verkeerde nummer.quote:Op donderdag 3 januari 2008 09:56 schreef Berkery het volgende:
The Smiths - How soon is now?
The Stone Roses - Fools gold
Arctic Monkeys - I bet you look good on the dancefloor
Franz Ferdinand - Take me out
burnett +1 met Nirvana.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:20 schreef Burnett het volgende:
How Soon Is Now en Fools Gold had ik ook graag genoemd...
Charlatans - Weirdo
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Pulp - Disco 2000
Ja dat doe ik ook al jarenquote:Op donderdag 3 januari 2008 09:50 schreef Z het volgende:
Ik loop me nu al te ergeren aan hun gebruik van de term "indie".
Lama spreads dan?quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:22 schreef bartrid het volgende:
Smiths en Artic Monkeys zijn goed. Stone Roses ook maar het is het het verkeerde nummer.
"Indie" en "anthem" zijn sowieso al een contradictio in terminis.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat doe ik al jaren. Bij indie denk ik tegenwoordig aan zeikerige singer/songwriters en pretentieus gitaargepriegel. Als je die indie top 20 verzamelaars van de jaren 90 hebt, dat is wel wat anders.
Vergeet de Toni & Guy Hairbands nietquote:Op donderdag 3 januari 2008 10:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat doe ik al jaren. Bij indie denk ik tegenwoordig aan zeikerige singer/songwriters en pretentieus gitaargepriegel. Als je die indie top 20 verzamelaars van de jaren 90 hebt, dat is wel wat anders.
peaceman +1quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:59 schreef peaceman het volgende:
The Police?
Burnett +1quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:10 schreef Burnett het volgende:
Elvis Presley
Dat hebben ze elk jaar, logisch ook als ze de lijst begin December al publiceren, dan loopt een jaaroverzicht dus van Oktober tot en met Oktober zo'n beetje. Albums van November zullen te nieuw zijn voor een jaaroverzicht of zoals bij de song van het jaar verkiezing nog niet in de voorkeuzelijst staan.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:00 schreef Burnett het volgende:
Geen Talking Heads, geen Clash, ze hadden toen ook een "Amy Winehouse"-je, een plaat die verschenen was in november het jaar ervoor.
Slechts de beste band ooit.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:58 schreef knars het volgende:
oh god, die verschrikkelijk overgewaardeerde libertines weer...
quote:However, Brown, like others who were influenced by his music, also "borrowed" from other musicians. His 1976 single "Hot" (I Need To Be Loved, Loved, Loved, Loved)" (R&B #31) borrowed the main riff fromby David Bowie, not the other way around as was often believed. The riff was provided to
co-writers
and Bowie by guitarist Carlos Alomar.
Berkery +1quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:39 schreef Berkery het volgende:
Fame?
Régine.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:56 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Regine van Arcade Fire
I know, ik bedacht dat het toch Regine moest zijn, maar ja dat streepje he...quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:58 schreef Z het volgende:
Er stond eerst regina.
So right...quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:58 schreef knars het volgende:
oh god, die verschrikkelijk overgewaardeerde libertines weer...
Slechts de beste band ooit.quote:
Split Sing...quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:32 schreef Berkery het volgende:
Splitsing?
Sorry was ook lunchenquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:01 schreef MadMaster het volgende:
Split Enz
Daquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:01 schreef MadMaster het volgende:
Das een Poolse, geloof ik...
quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:27 schreef ranja het volgende:
Ik zou bijna zeggen van de vorige pagina
Ah, die staat bij mij op deze pagina...quote:Op donderdag 3 januari 2008 13:35 schreef ranja het volgende:
[..]
die met die accordeon
ze komt me wel bekend voor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |