ik zwem crawl, ruglsag en schoolslag, maar vooral crawl ... als man wil je een stevig bovenlijfquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:22 schreef Cuegirllie het volgende:
Toch maar eens op internet wat informatie over verschillende slagen zoeken.. alleen schoolslag is ook zo saai. En afwisseling is ook nog eens goed
dan ga ik toch voor de vrouwenslagenquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:30 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
ik zwem crawl, ruglsag en schoolslag, maar vooral crawl ... als man wil je een stevig bovenlijf![]()
voor vrouwen rugslag en schoolslag
Dat is voor een uur niet echt veel. Maar goed, daarom niet minder gezondquote:Op zondag 30 december 2007 15:45 schreef Ewelina het volgende:
Ja, dat kan. Ik denk dat je daarvoor het beste bij een zwemvereniging kan kijken.
Dit is wat ik ongeveer zwem in een uur:
- Inzwemmen: 200 meter --> 8 banen
- Schoolslag: 300m, afwisselend alleen benen/armen/helemaal
- Rug: 300m, afwisselend alleen benen/armen/helemaal
- Crawl: 300m, afwisselend alleen benen/armen/helemaal
- 200 wissel
- 400 crawl
als laatst vaak nog een estafette oid en dan rustig uitzwemmen.
Qua training zou ik het gewoon rustig opbouwen.
Als ik het allemaal optel komt ie toch aan 1700m, dat red ik niet met mijn schoolslag hoorquote:Op woensdag 23 januari 2008 11:41 schreef 205_Lacoste het volgende:
Dat is voor een uur niet echt veel. Maar goed, daarom niet minder gezond
Pff als ik de km haal zou het al mooi zijn.. (gister 750 voor eerste dag)quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
Als ik het allemaal optel komt ie toch aan 1700m, dat red ik niet met mijn schoolslag hoor
Eineglijk ook weer niet, het is al druk genoeg in het zwembad!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
Altijd goed nieuwe enthousiaste zwemmers.
Zigzaggen is zo irritant!!quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:09 schreef Logitik het volgende:
[..]
Eineglijk ook weer niet, het is al druk genoeg in het zwembad!
Gisteravond was het weer zigzaggen tussen de bejaarde, echt frustrerend. Laatste tijd ga ik niet zo vaak meer, puur uit frustratie!
Ik was niet echt een supersnelle zwemmer (100m in 1:10 ofzo :p), maar beduidend sneller dan de meeste mensen die dagelijks hun baantjes trokken. Vaak kreeg ik boze blikken bij het inhalen. Dikke vinger voor ze, dan moeten ze maar sneller gaan of niet zoveel ruimte innemen met die k*tschoolslag. Als je zwemt om te trainen is het vervelend dat je door allerlei mensen omgeven wordt die je training breken.quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:22 schreef AcidBurner het volgende:
spreek je ze toch gewoon even aan ... altijd rechts van de baan zwemmen..; zo maken we een kleine autostrade... als dat niet wil lukken dan verzuip ik ze meestal een keertje ... is het direct gedaan. normaal heb ik een baantje voor mezelf... bejaarden houden niet zo van snellerts
2,5/u haalde ik ook wel ja. In 't uur trainen stond zo nu en dan boven de 3km op m'n schema. Was als onderdeel voor triatlon, dus meer gericht ook op afstanden van 500-1000m (achtste/kwart triatlon).quote:Op woensdag 23 januari 2008 13:38 schreef AcidBurner het volgende:
100m in 1.10??? dat is toch al netjes hoor... dat haal ik niet ... maar ik ben geen sprinter meer een lange afstand zwemmer ... ik doe wel 2,5 km per uur ...easy ...
Nou sorry, maar ik vind mijn spieren etc wel belangrijk. Afgelopen maandag was ik niet vooruit te branden en verrekte ik van de pijn, dan ga ik dat zeker niet forceren. Hoeveel ik daar dan ook van af mag vallen!!quote:Op woensdag 23 januari 2008 10:03 schreef AcidBurner het volgende:
niet overdrijven Kiwi ... maar toch om de twee dagen proberen te gaan... en rustig aan zwemmen... brand je veel vet mee af. ik ga vandaag voor een coole 200 ;-) ik zwem natuurlijk ook al 4.5 jaar non-stop (ja elke dag) - scheelt nu al 40 kilo zonder spiertoename te rekenen.
Ik zou ook zeker niks gaan forceren nee. Jij kent je lichaam het beste, dus als jij het beter vind om even een dagje rust te nemen, dan moet je dat vooral doen!quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ik vind mijn spieren etc wel belangrijk. Afgelopen maandag was ik niet vooruit te branden en verrekte ik van de pijn, dan ga ik dat zeker niet forceren. Hoeveel ik daar dan ook van af mag vallen!!
Ik ga vrijdag gewoon weerquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:04 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik zou ook zeker niks gaan forceren nee. Jij kent je lichaam het beste, dus als jij het beter vind om even een dagje rust te nemen, dan moet je dat vooral doen!
Daar heb ik nog nooit van gehoord, trimzwemmen!quote:Op woensdag 23 januari 2008 18:34 schreef GotC het volgende:
Gister wezen trimzwemmenWas helemaal geweldig, lekker met z'n 3en in een baan, opdrachten krijgen van een zweminstructeur..top.
Zelfs weer vlinderslag gedaan voor het eerst in 12 jaar, kon nog met gemak 25 meter doen, erg verbaasd! Kon het vroeger totaal niet.
ach je moet niet overdrijven dat is juist, maar als je echt vooruitgang wil boeken dan is 2X in de week wel iets te weinig ... maar goed niet iedereen is zo gedreven als ik :-) na 12 jaar niks doen ... doe ik nu al 4.5 jaar elke dag aan zwemmen ... ja elke dag jaquote:Op woensdag 23 januari 2008 14:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ik vind mijn spieren etc wel belangrijk. Afgelopen maandag was ik niet vooruit te branden en verrekte ik van de pijn, dan ga ik dat zeker niet forceren. Hoeveel ik daar dan ook van af mag vallen!!
Je beseft wel dat je voor spieropbouw toch waarschijnlijk een ander soort schema zou moeten aanhouden? Ten eerste moeten je spieren ook rust krijgen om zich weer op te kunnen bouwen en ten tweede zou je minder moeten gaan zwemmen maar dan in de vorm van sprint achtige dingen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:01 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
ach je moet niet overdrijven dat is juist, maar als je echt vooruitgang wil boeken dan is 2X in de week wel iets te weinig ... maar goed niet iedereen is zo gedreven als ik :-) na 12 jaar niks doen ... doe ik nu al 4.5 jaar elke dag aan zwemmen ... ja elke dag ja... gisteren een coole 250 baantjes gedaan.. vandaag maar 150
Dan ben je in feite aan het banenzwemmen, alleen verteld een instructeur wat je allemaal moet doen, hoeveel baantjes, zweept je een beetje op etcquote:Op woensdag 23 januari 2008 22:17 schreef Logitik het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord, trimzwemmen!
Ik trainde met een doel, en nam daarom standaard m'n trainingschema's mee. Boekwerk vol met winter en zomerschema's. Voor mij werkte dat goed genoeg om er uiteindelijk geen laffe training van te maken, maar gewoon het papier te volgen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:57 schreef GotC het volgende:
Dan ben je in feite aan het banenzwemmen, alleen verteld een instructeur wat je allemaal moet doen, hoeveel baantjes, zweept je een beetje op etc. Erg tof, want anders ga ik alleen maar een beetje klooien
.
Niet iedereen is zo geweldig als jij nee.. ik vind dat je maar beetje rare toon hebt. Niet iedereen hoeft het zo te doen zoals jij toch? En niet iedereen gaat zwemmen om af te vallen ofzo!quote:Op donderdag 24 januari 2008 10:01 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
ach je moet niet overdrijven dat is juist, maar als je echt vooruitgang wil boeken dan is 2X in de week wel iets te weinig ... maar goed niet iedereen is zo gedreven als ik :-) na 12 jaar niks doen ... doe ik nu al 4.5 jaar elke dag aan zwemmen ... ja elke dag ja... gisteren een coole 250 baantjes gedaan.. vandaag maar 150
Idd, ik vind zijn posts ook een beetje denigrerend overkomen. Ik hoop dat dat niet zo bedoelt is, maar zo komt het ook op mij over.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo geweldig als jij nee.. ik vind dat je maar beetje rare toon hebt. Niet iedereen hoeft het zo te doen zoals jij toch? En niet iedereen gaat zwemmen om af te vallen ofzo!
True, maar ik vind het lekker om met meerdere mensen te zwemmen die dezelfde training volgen. Iets dat ik heb overgehouden van wedstrijdzwemmen, training met meerdere mensen en een trainer.quote:Op donderdag 24 januari 2008 11:07 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik trainde met een doel, en nam daarom standaard m'n trainingschema's mee. Boekwerk vol met winter en zomerschema's. Voor mij werkte dat goed genoeg om er uiteindelijk geen laffe training van te maken, maar gewoon het papier te volgen.
En de tijd en geld om dat voor elkaar te krijgen... Ieder zijn manier.quote:Op donderdag 24 januari 2008 12:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Niet iedereen is zo geweldig als jij nee.. ik vind dat je maar beetje rare toon hebt. Niet iedereen hoeft het zo te doen zoals jij toch? En niet iedereen gaat zwemmen om af te vallen ofzo!
nee zo is het zeker niet bedoelt... maar jullie hebben gelijk... misschien ben ik wel wat vol van mezelf als het over zwemmen gaat... ik ga dan ook wijselijk zwijgen nu ... en in een hoekje liggen huilenquote:Op donderdag 24 januari 2008 12:35 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, ik vind zijn posts ook een beetje denigrerend overkomen. Ik hoop dat dat niet zo bedoelt is, maar zo komt het ook op mij over.
Was je geblesseerd danquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:21 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zo, vanmiddag ga ik weerDenk dat het nu allemaal wel genoeg rust heeft gehad!
Jup, aan mijn schouder. Maar het is alweer voorbij hoor!quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:40 schreef Houniet het volgende:
[..]
Was je geblesseerd dan?
Ik zwem 1 keer per weekheerlijk.
Dat krijg je alleen maar als je te gespannen bezig bent. De grootste winst in een goede borstcrawl zit in de ontspanning van het lichaam. Als je krampachtig de bewegingen uitvoert leidt dat dan ook tot verkrampte spieren.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:52 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg bij borstcrawl standaard kramp in m'n voeten, heel irritant. Ik kom dan ook gewoon het zwembad niet meer uit.
zorg er voor dat je ontspannen zwemt.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:52 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg bij borstcrawl standaard kramp in m'n voeten, heel irritant. Ik kom dan ook gewoon het zwembad niet meer uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |