ik had het al doorquote:Op zondag 30 december 2007 22:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Wat ik ook al in mijn posts aangeef. Je neemt steeds voor jezelf een frequentie aan waarin je een aantal meters wilt zwemmen met rust. Bijvoorbeeld 5sec rust.
Dan ga je beginnen met 25M - Rust - 50M - Rust - 75M - Rust - 100M - Rust - 75M - rust - 50M - Rust - 25M - Rust.

maar veel succes en geduld. Je geduld wordt wel beloond...
 maar veel succes en geduld. Je geduld wordt wel beloond...

. Het is ook naast fietsen en wandelen de enige sport die ik kan wegens gezondheid
 . Het is ook naast fietsen en wandelen de enige sport die ik kan wegens gezondheid  . Maar ik kan ook niet langzaam zwemmen, ik scheur dat hele bad door, maar dat is minder vermoeiend dan wanneer je samen met iemand zwemt die veel langzamer is en eigenlijk meer kletst dan zwemt, dus ik moet eens in m'n eentje gaan. Ik ging het afgelopen half jaar eens per week, alleen bij het zwembad hier gooien ze het uurtje banenzwemmen dicht tijdens de algemene schoolvakanties. Als je dat niet weet betaal je ineens ¤5 voor de toegang en zit je tussen de spelende blagen. 's Avonds is het vaak ook takkedruk.
 . Maar ik kan ook niet langzaam zwemmen, ik scheur dat hele bad door, maar dat is minder vermoeiend dan wanneer je samen met iemand zwemt die veel langzamer is en eigenlijk meer kletst dan zwemt, dus ik moet eens in m'n eentje gaan. Ik ging het afgelopen half jaar eens per week, alleen bij het zwembad hier gooien ze het uurtje banenzwemmen dicht tijdens de algemene schoolvakanties. Als je dat niet weet betaal je ineens ¤5 voor de toegang en zit je tussen de spelende blagen. 's Avonds is het vaak ook takkedruk.

. Ik vind onder water zwemmen altijd leuk, ik ga steeds verder
 . Ik vind onder water zwemmen altijd leuk, ik ga steeds verder  .
 .

Heb zelf ook wel is last van, spieren rekken is ook belangrijk ben nog vergeten bij me verhaal te zetten.quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten als ik de borst/rugcrawl ga doen. Redelijk irritant in het water. Ik vind onder water zwemmen altijd leuk, ik ga steeds verder
.

. En je om de haverklap een rotschop krijgt omdat ze niet beseffen dat je vlak langs elkaar heen zwemt
 . En je om de haverklap een rotschop krijgt omdat ze niet beseffen dat je vlak langs elkaar heen zwemt  .
 .

Het leven is hardquote:Op donderdag 3 januari 2008 00:36 schreef CherryLips het volgende:
of ze zwemmen zo door je heen zodat je de hele tijd zit te zigzaggen tijdens het zwemmen. En je om de haverklap een rotschop krijgt omdat ze niet beseffen dat je vlak langs elkaar heen zwemt
.

Nog een tip: als je echt een goede zwemtechniek wilt leren is een zwembrilletje onomkoombaarquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:37 schreef sander89 het volgende:
Ik zelf zwem sinds 1.5 jaar bij een (wedstrijd)zwemclub ongeveer 2 keer per week.
Ik hoop dat je goed zwembad in de buurt hebt waar beetje baantjes kan trekken want bij de meest zwembaden heb je wel nog is last van andere in het zwembad.
Hopelijk heb je de luxe dat je meerdere zwembaden in de buurt hebt of hebben ze speciale zwemuren voor baantjes trekken?
Het is wel belangrijk dat je zelf een beetje goede zwem techniek aan leert zoals meerdere hier al zeggen, je kan al aardig wat leren door te lezen over zwem technieken. Ook heb ik zelf dingen geleerd door naar zwemmers te kijken op tv/internet dat kan aardig interessant zijn.
Het lijkt me ieder geval handig dat je een paar keer iemand is die je tips/les kan geven, dit hoeft niet achter elkaar maar om de week bijvoorbeeld, zodat je ieder geval je zelf het niet fout aan gaat leren.
Want je hebt nog niet echt ervaring mee met borstcrawl/rugcrawl/vlinder zwemmen als ik het goed heb?
Vlinder moet je misschien maar niet proberen want dat vinden de meeste super lastig, ik zelf vind nu ook nog steeds een lastige slag.
Ook is juist goed meerdere zwem slagen te trainen want je gebruikt toch weer andere spieren bij elke slag. Want sommige die alleen borstcrawl vaak zwemmen, kunnen meestal geen eens 50 m vlinder zwemmen.
Conditie opbouwen bij mij ging super sloomm ik zelf had conditie van niks toen ik begon kon geen eens 25 m borstcrawl zwemmen, ik was toen al na 15 m kapot.
Ik zelf ging pas na half jaar pas echt duidelijke vorderingen merken met me conditie dan in het begin.
Nu langer bezig ben merk wel dat steeds sneller een betere conditie opbouwen, nu haal ik wel 2.5 km in een uur als ik goed me best doe.
Met spieren ging pas merken na 1 jaar dat beetje begon te kweken, maar ben nu nog steeds niet erg gespierd daar is wel meer motivatie/training voor nodig en zal ook wel meer op voeding moeten letten etc.
Ook is het handig hulp attributen(achtje, flippers, peddels) te hebben voor je training, hier mee kan je beter je techniek leren en betere spieren/conditie opbouwen. Maar dit hoeft niet perse nodig te zijn.
Ik zelf vind flippers wel handig om beter me techniek te leren met vooral vlinder en ook wel borstcrawl/rugcrawl, maar dit verschild per persoon maar is bij de meest wel handig.
Ook is achtje ook wel handig voor later als je alleen op armen/benen gaat zwemmen, maar dat kan ook wel zonder.
Mij zelf is het zwemmen aardig tegen gevallen had wel verwacht sneller te leren en conditie op te bouwen. Nu nog steeds heb nog hoop te leren/verbeteren met me techniek en conditie kan ook nog flink verbeterd worden (vooral) bij vlinder/rugcrawl.
Wel vind erg leuk om te doen en ook is lichamelijk stukken beter gesteld met me dan 1.5 jaar geleden,
ook vind erg ontspannen om gewoon uur lang domweg bezig te zijn met baantjes te zwemmen, alleen zal dit meestal niet zo in het begin zijn.

maar niet overdrijven ... we cant all be * AcidBurner
 maar niet overdrijven ... we cant all be * AcidBurner   

gewoon iets van zeggen, helpt dat niet ... dan laat ze maar is tot mij komen... ik neem ze in een slag mee onder water, merk er zelf niks van ... vooral kleine alloctoontjes zijn leukquote:Op donderdag 3 januari 2008 00:36 schreef CherryLips het volgende:
of ze zwemmen zo door je heen zodat je de hele tijd zit te zigzaggen tijdens het zwemmen. En je om de haverklap een rotschop krijgt omdat ze niet beseffen dat je vlak langs elkaar heen zwemt
.
 Die gaan dan juist als ik er aan kom voor me zwemmen... die trek ik dan gewoon keertje mee onder water ...doen ze gegarandeerd maar 1X
 Die gaan dan juist als ik er aan kom voor me zwemmen... die trek ik dan gewoon keertje mee onder water ...doen ze gegarandeerd maar 1X   

Anders ga je toch een keertje kijken? Een proefles meedoen of zo, dat kan meestal welquote:Op zondag 30 december 2007 17:21 schreef Sylvana het volgende:
Ben nl vooral benieuwd naar wat voor mensen dat doen, want lijkt me niet echt leuk als het alleen maar bejaarden zijn die daar aan meedoen
En wil weten hoe intensief het is enzo

Ja heb ik niet aan gedacht om bij te zetten maar lijkt me ook logies dat je goed passend zwem brilletje gebruikt. Dit kan je trouwens testen door in de winkel hem gewoon vast te drukken bij je ogen zonder bandje achter je hoofd te doe, dan moet die gewoon effe blijven zitten.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:29 schreef Logitik het volgende:
[..]
Nog een tip: als je echt een goede zwemtechniek wilt leren is een zwembrilletje onomkoombaar

Een proefles ga ik niet doen, dat kost 7,50 voor 1 keer, terwijl het voor een hele maand onbeperkt 32,50 is.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:56 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Anders ga je toch een keertje kijken? Een proefles meedoen of zo, dat kan meestal wel

Ze weten je daar wel te naaien dan, bij de meest clubs kan je gewoon gratis eerste keer mee trainen en soms wel 2 keer zoals ik had.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:17 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Een proefles ga ik niet doen, dat kost 7,50 voor 1 keer, terwijl het voor een hele maand onbeperkt 32,50 is.
Maar ga maandag gewoon naar het zwembad toe, en als die groepslessen niks zijn, dan ga ik wel gewoon baantjes zwemmen

Hij is gewoon te lui om in zijn eigen topic te reageren, was de laatste dagen gewoon online vanavond heeft die zelf nog gepost in dit topic: Wat heb jij onder 'ctrl+v' #5quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:07 schreef Logitik het volgende:
De TS is niet alleen te lui om te zwemmen, maar ook om achter zijn pc te kruipen

Ik was al een tijdje aan het rondkijken hier in de buurt maar de lokale zwembaden zijn enorm duur en bieden nauwelijks de mogelijkheid om ettervrij te zwemmen dus dit is ideaal.
  Ik was al een tijdje aan het rondkijken hier in de buurt maar de lokale zwembaden zijn enorm duur en bieden nauwelijks de mogelijkheid om ettervrij te zwemmen dus dit is ideaal.

Ligt er ook aan hoe goed ik het volhou, kan ook best zijn dat ik 2 activiteiten ga doen en baantjes zwemmen
 Ligt er ook aan hoe goed ik het volhou, kan ook best zijn dat ik 2 activiteiten ga doen en baantjes zwemmen  

Klinkt veelbelovend allemaal! Eens kijken of de zwembaden hier in Den Haag ook zoiets hebben...quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:59 schreef Sylvana het volgende:
Heb net ook gebeld om te vragen hoe het zit met dat doorlopende programma, en het wordt gewoon omgeroepen wat wanneer begint.
De eerste 3 kwartier heb je aquarobic en aquajogging, dan een half uur aquaspinning en dan weer 3 kwartier aquarobic/aquajogging en dan nog een half uur aquaspinning, dus denk dat ik dan eerst aquarobic ga doen, dan aquaspinning en dan aquajoggingLigt er ook aan hoe goed ik het volhou, kan ook best zijn dat ik 2 activiteiten ga doen en baantjes zwemmen

Je bent je geloofwaardigheid al lang verloren!quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:44 schreef Mikkie het volgende:
TS loopt gewoon niet elke dag z'n eigen topic te checken als 't er niet van komt om te doen waar hij het in het topic over gehad heeft.
Binnenkort zal TS verslag uitbrengen, maar het probleem is dat TS het te druk heeft en daardoor op z'n vroegst (als het mee zit) aankomend weekend aan de bak kan met z'n voornemen...

Van de week 2 keer wezen zwemmen in bikini, maar dat is niet echt handig
 Van de week 2 keer wezen zwemmen in bikini, maar dat is niet echt handig 

succes ermee!
 succes ermee!

En dat terwijl ik al ruim een uur aan groepslessen had meegedaan. Dus als ik alleen baantjes ga zwemmen, kan ik er wel 60 in 1 uur denk ik
 En dat terwijl ik al ruim een uur aan groepslessen had meegedaan. Dus als ik alleen baantjes ga zwemmen, kan ik er wel 60 in 1 uur denk ik  Van de week eens testen
 Van de week eens testen  

Gewoon ff op de site kijken van het zwembad in de buurtquote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:10 schreef Thorical het volgende:
Mag ik volgende week een duik nemen?
FF informeren wanner er bij ons banenzwemmen is.
 Succes!
 Succes!Veel succesquote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:25 schreef don-diablo het volgende:
Ik lees allemaal positieve reacties over het zwemmen
Ik heb eerder altijd in de zomervakanties heel veel gezwommen en dat doe ik al lang niet meer. Maar volgens mn fysio moet ik weer eens beginnen met zwemmen omdat het een goede allround work out is en het sterkt je spieren aan, zonder kans op blessures. En dat is nou net wat ik nodig heb, met die instabiele gewrichten van mij.. Vanaf volgende maand weer beginnen met zwemmen en dan eerst 2x per week..
Ik heb er zin in

zwemmen is zeker een goede sport waarbij je je gewrichten niet teveel belast. ik heb zelf snel last van mn enkels en met zwemmen kan ik mn conditie toch n btje op peil houden! (want met 1x per week hardlopen word je steeds tragerquote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:25 schreef don-diablo het volgende:
Ik lees allemaal positieve reacties over het zwemmen
Ik heb eerder altijd in de zomervakanties heel veel gezwommen en dat doe ik al lang niet meer. Maar volgens mn fysio moet ik weer eens beginnen met zwemmen omdat het een goede allround work out is en het sterkt je spieren aan, zonder kans op blessures. En dat is nou net wat ik nodig heb, met die instabiele gewrichten van mij.. Vanaf volgende maand weer beginnen met zwemmen en dan eerst 2x per week..
Ik heb er zin in
 )
) 

thnxquote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:38 schreef Bagel het volgende:
[..]
@ sylvana: mooi badpak en wat goed dat je zo fanatiek bezig bent!

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |