abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55665612
quote:
Op zondag 30 december 2007 22:33 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Wat ik ook al in mijn posts aangeef. Je neemt steeds voor jezelf een frequentie aan waarin je een aantal meters wilt zwemmen met rust. Bijvoorbeeld 5sec rust.

Dan ga je beginnen met 25M - Rust - 50M - Rust - 75M - Rust - 100M - Rust - 75M - rust - 50M - Rust - 25M - Rust.

ik had het al door
pi_55720948
En Mikkie, ben je geweest?
pi_55721102
Jij zit toch in Nijmegen? Daar heb je Hydrofiel, studentenzwemclub, dus weinig extra kosten bovenop je sportkaart. Ze trainen op dinsdagavond, tijd weet ik niet, en op donderdagavond vrij laat (half tien ofzo) in Oost, en gaan daarna naborrelen. En voor wie wil wedstrijden op zondag natuurlijk.
Zijn leuke lui, als ik niet allang student-af was werd ik zelf ook lid. En ze zijn lang niet allemaal erg trouw in komen naar de trainingen, dus dat je soms moet werken is totaal geen probleem.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:14:03 #54
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55721105
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 47% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:43:51 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:15:14 #55
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55721143

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:43:51 ]
Zerg schreef:
pi_55721220
Even een tvp-tje, mijn interesse is gewekt. Moet het ook maar eens gaan doen. Zijn er toevallig mensen uit Den Haag met tips vwb zwembaden en tijden?
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:38:28 #57
149462 Fezie
IK RUN SLECHT
pi_55724510
Ik doe zelf nu 3,5 jaar waterpolo en geloof me.. het opbouwen gaat heel langzaam en je zult er veel geduld voor moeten hebben. Maar het is wel knettergezond - heb wel een prima conditie (vind ik) en ben ook wel wat gespierder en sterker geworden van het zwemmen. Was vroeger een stokje, nu een stokje met wat spieren zeg maar maar veel succes en geduld. Je geduld wordt wel beloond...
when i wake up in the morning, i sit down, i eat my total cornflakes, i watch jane polly, and i look like this okay
pi_55726089
Ik wil ook weer vaker en intensiever gaan zwemmen. Vroeger deed ik aan wedstrijdzwemmen maar na een gebroken sleutelbeen heb ik er een hele tijd uitgelegen en ben ik ermee gestopt. Nu ligt het vooral aan de zelfdiscipline om ook echt te gaan zwemmen . Het is ook naast fietsen en wandelen de enige sport die ik kan wegens gezondheid . Maar ik kan ook niet langzaam zwemmen, ik scheur dat hele bad door, maar dat is minder vermoeiend dan wanneer je samen met iemand zwemt die veel langzamer is en eigenlijk meer kletst dan zwemt, dus ik moet eens in m'n eentje gaan. Ik ging het afgelopen half jaar eens per week, alleen bij het zwembad hier gooien ze het uurtje banenzwemmen dicht tijdens de algemene schoolvakanties. Als je dat niet weet betaal je ineens ¤5 voor de toegang en zit je tussen de spelende blagen. 's Avonds is het vaak ook takkedruk.
Tap tap tap
pi_55727721
Ja, da's het nadeel. Daarom ook nog deze tip voor Nijmegen: neem als je zelf gaat altijd zwembad West. Oost is een ware verschrikking, voor wie wil zwemmen althans. Als je wil dobberen tussen de bejaarden zit je er goed.
pi_55728447
Ik heb een flauw vermoeden dat de TS nog geen enkele keer is wezen zwemmen
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:17:20 #61
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55728582

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:43:52 ]
Zerg schreef:
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:35:37 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_55730128
wel op internet maar niet kunnen zwemmen?
prio stellen, en zwemmen voor laten gaan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_55733195
Ik zelf zwem sinds 1.5 jaar bij een (wedstrijd)zwemclub ongeveer 2 keer per week.

Ik hoop dat je goed zwembad in de buurt hebt waar beetje baantjes kan trekken want bij de meest zwembaden heb je wel nog is last van andere in het zwembad.
Hopelijk heb je de luxe dat je meerdere zwembaden in de buurt hebt of hebben ze speciale zwemuren voor baantjes trekken?

Het is wel belangrijk dat je zelf een beetje goede zwem techniek aan leert zoals meerdere hier al zeggen, je kan al aardig wat leren door te lezen over zwem technieken. Ook heb ik zelf dingen geleerd door naar zwemmers te kijken op tv/internet dat kan aardig interessant zijn.
Het lijkt me ieder geval handig dat je een paar keer iemand is die je tips/les kan geven, dit hoeft niet achter elkaar maar om de week bijvoorbeeld, zodat je ieder geval je zelf het niet fout aan gaat leren.
Want je hebt nog niet echt ervaring mee met borstcrawl/rugcrawl/vlinder zwemmen als ik het goed heb?
Vlinder moet je misschien maar niet proberen want dat vinden de meeste super lastig, ik zelf vind nu ook nog steeds een lastige slag.
Ook is juist goed meerdere zwem slagen te trainen want je gebruikt toch weer andere spieren bij elke slag. Want sommige die alleen borstcrawl vaak zwemmen, kunnen meestal geen eens 50 m vlinder zwemmen.

Conditie opbouwen bij mij ging super sloomm ik zelf had conditie van niks toen ik begon kon geen eens 25 m borstcrawl zwemmen, ik was toen al na 15 m kapot.
Ik zelf ging pas na half jaar pas echt duidelijke vorderingen merken met me conditie dan in het begin.
Nu langer bezig ben merk wel dat steeds sneller een betere conditie opbouwen, nu haal ik wel 2.5 km in een uur als ik goed me best doe.
Met spieren ging pas merken na 1 jaar dat beetje begon te kweken, maar ben nu nog steeds niet erg gespierd daar is wel meer motivatie/training voor nodig en zal ook wel meer op voeding moeten letten etc.

Ook is het handig hulp attributen(achtje, flippers, peddels) te hebben voor je training, hier mee kan je beter je techniek leren en betere spieren/conditie opbouwen. Maar dit hoeft niet perse nodig te zijn.
Ik zelf vind flippers wel handig om beter me techniek te leren met vooral vlinder en ook wel borstcrawl/rugcrawl, maar dit verschild per persoon maar is bij de meest wel handig.
Ook is achtje ook wel handig voor later als je alleen op armen/benen gaat zwemmen, maar dat kan ook wel zonder.

Mij zelf is het zwemmen aardig tegen gevallen had wel verwacht sneller te leren en conditie op te bouwen. Nu nog steeds heb nog hoop te leren/verbeteren met me techniek en conditie kan ook nog flink verbeterd worden (vooral) bij vlinder/rugcrawl.
Wel vind erg leuk om te doen en ook is lichamelijk stukken beter gesteld met me dan 1.5 jaar geleden,
ook vind erg ontspannen om gewoon uur lang domweg bezig te zijn met baantjes te zwemmen, alleen zal dit meestal niet zo in het begin zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door sander89 op 02-01-2008 23:54:58 ]
............................
pi_55734995
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten als ik de borst/rugcrawl ga doen. Redelijk irritant in het water . Ik vind onder water zwemmen altijd leuk, ik ga steeds verder .
Tap tap tap
pi_55735139
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik krijg altijd kramp in m'n voeten als ik de borst/rugcrawl ga doen. Redelijk irritant in het water . Ik vind onder water zwemmen altijd leuk, ik ga steeds verder .
Heb zelf ook wel is last van, spieren rekken is ook belangrijk ben nog vergeten bij me verhaal te zetten.
Ook moet je niet te snel willen zoals eerder gezegd is, maar heb ik zelf ook wel last van dat ik te veel wil.

Van onderwater zwemmen vind ik ook een erg leuk punt om je vooruitgang te zien. In het begin kon ik maar 10 m onderwater zwemmen. Toen ik half jaar bezig was kon ik meestal met moeite 25 m onderwater zwemmen en dan heb je echt idee dat je dood gaat laatste 10/5 meter zowat, nu zwem ik met gemak naar de overkant(25m).

[ Bericht 7% gewijzigd door sander89 op 02-01-2008 23:58:27 ]
pi_55735985
Ik zou ook graag willen gaan zwemmen, maar helaas zijn alle zwembaden in de buurt zo overbevolkt dat je telkens met je gezicht in de kont van de persoon voor je zit te zwemmen
pi_55736105
of ze zwemmen zo door je heen zodat je de hele tijd zit te zigzaggen tijdens het zwemmen . En je om de haverklap een rotschop krijgt omdat ze niet beseffen dat je vlak langs elkaar heen zwemt .
Tap tap tap
pi_55736160
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:36 schreef CherryLips het volgende:
of ze zwemmen zo door je heen zodat je de hele tijd zit te zigzaggen tijdens het zwemmen . En je om de haverklap een rotschop krijgt omdat ze niet beseffen dat je vlak langs elkaar heen zwemt .
Het leven is hard
pi_55751203
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:37 schreef sander89 het volgende:
Ik zelf zwem sinds 1.5 jaar bij een (wedstrijd)zwemclub ongeveer 2 keer per week.

Ik hoop dat je goed zwembad in de buurt hebt waar beetje baantjes kan trekken want bij de meest zwembaden heb je wel nog is last van andere in het zwembad.
Hopelijk heb je de luxe dat je meerdere zwembaden in de buurt hebt of hebben ze speciale zwemuren voor baantjes trekken?

Het is wel belangrijk dat je zelf een beetje goede zwem techniek aan leert zoals meerdere hier al zeggen, je kan al aardig wat leren door te lezen over zwem technieken. Ook heb ik zelf dingen geleerd door naar zwemmers te kijken op tv/internet dat kan aardig interessant zijn.
Het lijkt me ieder geval handig dat je een paar keer iemand is die je tips/les kan geven, dit hoeft niet achter elkaar maar om de week bijvoorbeeld, zodat je ieder geval je zelf het niet fout aan gaat leren.
Want je hebt nog niet echt ervaring mee met borstcrawl/rugcrawl/vlinder zwemmen als ik het goed heb?
Vlinder moet je misschien maar niet proberen want dat vinden de meeste super lastig, ik zelf vind nu ook nog steeds een lastige slag.
Ook is juist goed meerdere zwem slagen te trainen want je gebruikt toch weer andere spieren bij elke slag. Want sommige die alleen borstcrawl vaak zwemmen, kunnen meestal geen eens 50 m vlinder zwemmen.

Conditie opbouwen bij mij ging super sloomm ik zelf had conditie van niks toen ik begon kon geen eens 25 m borstcrawl zwemmen, ik was toen al na 15 m kapot.
Ik zelf ging pas na half jaar pas echt duidelijke vorderingen merken met me conditie dan in het begin.
Nu langer bezig ben merk wel dat steeds sneller een betere conditie opbouwen, nu haal ik wel 2.5 km in een uur als ik goed me best doe.
Met spieren ging pas merken na 1 jaar dat beetje begon te kweken, maar ben nu nog steeds niet erg gespierd daar is wel meer motivatie/training voor nodig en zal ook wel meer op voeding moeten letten etc.

Ook is het handig hulp attributen(achtje, flippers, peddels) te hebben voor je training, hier mee kan je beter je techniek leren en betere spieren/conditie opbouwen. Maar dit hoeft niet perse nodig te zijn.
Ik zelf vind flippers wel handig om beter me techniek te leren met vooral vlinder en ook wel borstcrawl/rugcrawl, maar dit verschild per persoon maar is bij de meest wel handig.
Ook is achtje ook wel handig voor later als je alleen op armen/benen gaat zwemmen, maar dat kan ook wel zonder.

Mij zelf is het zwemmen aardig tegen gevallen had wel verwacht sneller te leren en conditie op te bouwen. Nu nog steeds heb nog hoop te leren/verbeteren met me techniek en conditie kan ook nog flink verbeterd worden (vooral) bij vlinder/rugcrawl.
Wel vind erg leuk om te doen en ook is lichamelijk stukken beter gesteld met me dan 1.5 jaar geleden,
ook vind erg ontspannen om gewoon uur lang domweg bezig te zijn met baantjes te zwemmen, alleen zal dit meestal niet zo in het begin zijn.
Nog een tip: als je echt een goede zwemtechniek wilt leren is een zwembrilletje onomkoombaar
pi_55767277
Lekker gezwommen gisteren, Mikkie?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:47:54 #71
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_55767679
Las ik iets over zwemmen...

* AcidBurner meldt zich

3.5 jaar nu ... om de twee dagen van blubber naar tank ... 35 kg kwijt ... dus ja het helpt maar niet overdrijven ... we cant all be * AcidBurner
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:50:03 #72
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_55767728
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:36 schreef CherryLips het volgende:
gewoon iets van zeggen, helpt dat niet ... dan laat ze maar is tot mij komen... ik neem ze in een slag mee onder water, merk er zelf niks van ... vooral kleine alloctoontjes zijn leuk Die gaan dan juist als ik er aan kom voor me zwemmen... die trek ik dan gewoon keertje mee onder water ...doen ze gegarandeerd maar 1X
pi_55767873
quote:
Op zondag 30 december 2007 17:21 schreef Sylvana het volgende:
Ben nl vooral benieuwd naar wat voor mensen dat doen, want lijkt me niet echt leuk als het alleen maar bejaarden zijn die daar aan meedoen

En wil weten hoe intensief het is enzo
Anders ga je toch een keertje kijken? Een proefles meedoen of zo, dat kan meestal wel
pi_55768609
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:29 schreef Logitik het volgende:

[..]

Nog een tip: als je echt een goede zwemtechniek wilt leren is een zwembrilletje onomkoombaar
Ja heb ik niet aan gedacht om bij te zetten maar lijkt me ook logies dat je goed passend zwem brilletje gebruikt. Dit kan je trouwens testen door in de winkel hem gewoon vast te drukken bij je ogen zonder bandje achter je hoofd te doe, dan moet die gewoon effe blijven zitten.
pi_55772815
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:56 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Anders ga je toch een keertje kijken? Een proefles meedoen of zo, dat kan meestal wel
Een proefles ga ik niet doen, dat kost 7,50 voor 1 keer, terwijl het voor een hele maand onbeperkt 32,50 is.

Maar ga maandag gewoon naar het zwembad toe, en als die groepslessen niks zijn, dan ga ik wel gewoon baantjes zwemmen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')