quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Wel wat energieker idd, maar niets mis met dezequote:Op zondag 30 december 2007 01:40 schreef Diaan73 het volgende:
Ik vind de versie van Tina en Ike toch wat mooier, krachtiger...
Ik vind ze allebei mooi.quote:Op zondag 30 december 2007 01:40 schreef Diaan73 het volgende:
En sneller.quote:Op zondag 30 december 2007 01:40 schreef Diaan73 het volgende:
Toevallig, had ik ook net. Goeie versie, de laatste Replique . . .quote:
nope, alle nummers worden gedraaidquote:Op zondag 30 december 2007 01:42 schreef -Sprinter- het volgende:
Straks 'Terug naar de kust' van Maggie MacNeal
Slaan ze trouwens wel eens een nummertje over? (Misschien een stomme vraag, maar ik volg de Top2000 eigenlijk pas sinds vandaag)
nope, ze kappen gewoon mooie liedjes af....quote:Op zondag 30 december 2007 01:42 schreef -Sprinter- het volgende:
Straks 'Terug naar de kust' van Maggie MacNeal
Slaan ze trouwens wel eens een nummertje over? (Misschien een stomme vraag, maar ik volg de Top2000 eigenlijk pas sinds vandaag)
Kan jij niet helpen, niemand verwacht zo'n amateuristische verneuking van goede muziek!quote:Op zondag 30 december 2007 01:42 schreef Dylanesque het volgende:
Aw was alsnog te laat met m'n inelkaar geknutselde Bob Dylan-post
Ik vind jouw post veel mooier hoor, ik ga die van mij editten....quote:Op zondag 30 december 2007 01:42 schreef Dylanesque het volgende:
Aw was alsnog te laat met m'n inelkaar geknutselde Bob Dylan-post
quote:Op zondag 30 december 2007 01:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kan jij niet helpen, niemand verwacht zo'n amateuristische verneuking van goede muziek!
quote:Op zondag 30 december 2007 01:42 schreef Homdeck het volgende:
nog even een nutteloze tvp
ik ga slapen![]()
quote:Op zondag 30 december 2007 01:43 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik vind jouw post veel mooier hoor, ik ga die van mij editten....
Ja, maar toen bleek iedereen gebanned dus hebben ze het weer ongedaan gemaakt . . .quote:Op zondag 30 december 2007 01:41 schreef peaceman het volgende:
Is die weekban al uitgedeeld?
Morgen weer verder idd, ik ben ook wegquote:Op zondag 30 december 2007 01:42 schreef Homdeck het volgende:
nog even een nutteloze tvp
ik ga slapen![]()
Check mijn reactiequote:Op zondag 30 december 2007 01:46 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Hou toch op, daar klopt niks van.
Ik was zowaar verrast dat het slechts ene hoax betrof.quote:
Zie je maar weer wat een onzin Idols isquote:Op zondag 30 december 2007 01:45 schreef tong80 het volgende:
'Jammer Bob, Je stem is net iets te onverzorgd net als je uiterlijk. Scheer je de volgende keer en doe wat aan je haar.' 'Zo wordt het nooit iets'
Net als met de Beatles destijds. "Er is geen toekomst voor gitaarmuziek".quote:Op zondag 30 december 2007 01:45 schreef tong80 het volgende:
'Jammer Bob, Je stem is net iets te onverzorgd net als je uiterlijk. Scheer je de volgende keer en doe wat aan je haar.' 'Zo wordt het nooit iets'
Samen met Trijntje de zee inquote:Op zondag 30 december 2007 01:47 schreef peaceman het volgende:
Waarom gaat ze niet naar de kust
en laat ze ons voortaan met rust
En al die andere superplaten.... maar ja, het ergste moet nog komen, dat is nog veel schrijnender...quote:
Nee, liever niet.quote:Op zondag 30 december 2007 01:48 schreef OutOfThisWorld het volgende:
[..]
Samen met Trijntje de zee in
Was van Henk van Ulsen die nu al die reclames inspreekt om nog iets te verdienen.quote:Op zondag 30 december 2007 01:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net als met de Beatles destijds. "Er is geen toekomst voor gitaarmuziek".
Vertel?quote:Op zondag 30 december 2007 01:49 schreef peaceman het volgende:
En al die andere superplaten.... maar ja, het ergste moet nog komen, dat is nog veel schrijnender...
Alles van Katie M., Ge R., Guus M, Coldplay, enz.quote:
Nee, ene Dick Rowe, werkte destijds voor Decca. Hij herhaalde de fout gelukkig niet toen de Stones bij hem op de stoep stonden.quote:Op zondag 30 december 2007 01:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was van Henk van Ulsen die nu al die reclames inspreekt om nog iets te verdienen.
That's mequote:Op zondag 30 december 2007 01:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zie dat Peaceman het kort heeft gehouden....
Ik kan anders wel leven met Coldplay.quote:Op zondag 30 december 2007 01:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
Alles van Katie M., Ge R., Guus M, Coldplay, enz.
Kom op zeg! Het is het slechste nummer van die plaat....quote:Op zondag 30 december 2007 01:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik kan anders wel leven met Coldplay.
En 'Clocks' moet gezien worden als een meesterwerk, omdat Chris Martin in een allerijl tempo lyrics, vocals e.d. moest verzinnen. Anders was het album 'A rush to blood of the head' vrij normaal te noemen.
Op het moment dat ik de piano hoor, krijg ik kippenvel.
Over smaak valt niet te twisten.quote:Op zondag 30 december 2007 01:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kom op zeg! Het is het slechste nummer van die plaat....
o jee......quote:Op zondag 30 december 2007 01:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kom op zeg! Het is het slechste nummer van die plaat....
quote:Op zondag 30 december 2007 01:56 schreef Ofyles2 het volgende:
568 Carly Simon - You're so vain (1973) 502
en het mooie ..er is genoeg voor iedereeenquote:Op zondag 30 december 2007 01:57 schreef Wickedangel het volgende:
Wat zullen we drinken, tralala![]()
Beter dan maffe jumpversie.
quote:Op zondag 30 december 2007 01:56 schreef Diaan73 het volgende:
En ik heb het volgehouden...en nu mag ik van mezelf naar bed.
Slaap lekker en tot morgen![]()
Welterustenquote:Op zondag 30 december 2007 01:56 schreef Diaan73 het volgende:
En ik heb het volgehouden...en nu mag ik van mezelf naar bed.
Slaap lekker en tot morgen![]()
![]()
Goed hè!quote:Op zondag 30 december 2007 01:58 schreef qonmann het volgende:
en het mooie ..er is genoeg voor iedereeen
Peaceman en ik zijn het eens ....quote:
Helaas ga ik die deze nacht missen. Die ga ik volgende week wel een keer keihard luisteren én meebleren!quote:Op zondag 30 december 2007 01:59 schreef qonmann het volgende:
[..]
Peaceman en ik zijn het eens ....
we hebben James Taylor al moeten aanhoren maar het draait allemaal om Carly Simon
Goeienachtquote:Op zondag 30 december 2007 02:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Helaas ga ik die deze nacht missen. Die ga ik volgende week wel een keer keihard luisteren én meebleren!
Weltrusten allen
Die met Ali B.?quote:Op zondag 30 december 2007 01:57 schreef Wickedangel het volgende:
Wat zullen we drinken, tralala![]()
Beter dan maffe jumpversie.
En het bleef nog lang onrustig in huize Diaan73/peaceman.quote:
Cultuurbarbaren.quote:Op zondag 30 december 2007 02:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik ben alweer naar boven verbannen![]()
John Denver was de druppel
welkom terugquote:Op zondag 30 december 2007 02:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Ze vierden destijds feest toen hij Leaving On A Jet Plane ietwat te letterlijk nam?quote:Op zondag 30 december 2007 02:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Jaquote:
Ze vonden zelf idd dat ze daar hilarische grappen over maaktenquote:Op zondag 30 december 2007 02:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ze vierden destijds feest toen hij Leaving On A Jet Plane ietwat te letterlijk nam?
Da's nog een dikke zeven uur.quote:Op zondag 30 december 2007 02:06 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ja![]()
Nou ja, ik moet toch op bedje...half 10 gaat de wekker
popmusici en vliegtuigen...geen goede comboquote:Op zondag 30 december 2007 02:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ze vierden destijds feest toen hij Leaving On A Jet Plane ietwat te letterlijk nam?
Hij moet toch iets zeggen hequote:Op zondag 30 december 2007 02:08 schreef Ferdo het volgende:
Zoeken? Da's toch geen kunst in de dagen van maps.google.com?
Deze niet inbegrepen zeker?quote:Op zondag 30 december 2007 02:07 schreef Yoghii het volgende:
Paar leuke nummers wel dit uur.
Aaliyah, Buddy Holly, Ritchie Valens, Otis Redding...je hebt een punt. Tellen helikopters ook mee? (Stevie Ray Vaughnn)?quote:Op zondag 30 december 2007 02:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
popmusici en vliegtuigen...geen goede combo
En de andere users kunnen het niet laten olie op het vuur te gooien. Waaronder ik.quote:Op zondag 30 december 2007 02:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En het bleef nog lang onrustig in huize Diaan73/peaceman.
quote:Op zondag 30 december 2007 02:04 schreef Ingetje79 het volgende:
John Denver was de druppel![]()
Fluitsma & Van Tijn en Het Goede Doel hebben anders wel leuke liedjes ten gehore gebracht.quote:Op zondag 30 december 2007 02:11 schreef Yoghii het volgende:
Van mij hoeft er eigenlijk helemaal geen nederlandstalig in.
Maar door het contract met Bucharach is dit haast onmogelijk geworden.quote:Op zondag 30 december 2007 02:11 schreef Wickedangel het volgende:
Als Trijntje een heel album in het Nederlands zou zingen, dat zou wat wezen.
Die zijn goed vertegenwoordigd in de lijst. En terecht en nog te weinig.quote:Op zondag 30 december 2007 02:12 schreef Ingetje79 het volgende:
Supertramp vinnik wel een lekkere afsluiter voor vandaag
Ik vinnum leuk.quote:Op zondag 30 december 2007 02:12 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Alhoewel ik ook niks met John Denver heb . . .
Heb je um laatst gezien op dat Worldnogwatgedoe in Wembley?quote:Op zondag 30 december 2007 02:15 schreef Yoghii het volgende:
Dit is dan weer wel 1 van de goede nummers dit uur
Live Earth.quote:Op zondag 30 december 2007 02:16 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Heb je um laatst gezien op dat Worldnogwatgedoe in Wembley?
Om te huilen
quote:Op zondag 30 december 2007 02:17 schreef Dylanesque het volgende:
571 Rolling Stones - Wild horses (1971) 306
Het gros was daar heel erg. Behalve de Foo Fighters, of was dat het Diana-concert, nee toch.quote:Op zondag 30 december 2007 02:16 schreef Ingetje79 het volgende:
Om te huilen
quote:Op zondag 30 december 2007 02:17 schreef Dylanesque het volgende:
Komt nog veel moois hoor
570 Gilbert O'Sullivan - Nothing rhymed (1971) 372
Dat was Diana ja...quote:Op zondag 30 december 2007 02:18 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Het gros was daar heel erg. Behalve de Foo Fighters, of was dat het Diana-concert, nee toch.
Nopequote:Op zondag 30 december 2007 02:16 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Om te huilen
quote:Op zondag 30 december 2007 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Even off-topic: vanaf aanstaande woensdag elke week Tien voor Taal.
herhalingen met Robert Long ?quote:Op zondag 30 december 2007 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Even off-topic: vanaf aanstaande woensdag elke week Tien voor Taal.
Dat werd vroegâh gepresenteerd door Robert Long.quote:
Jaaaa, herhalingen idd.quote:Op zondag 30 december 2007 02:20 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
dat presenteerde robert ooit, maar hij is dit jaar overleden toch
Het eerste nummer na 3 uur is het themalied van de top2000.. tenminste, het nummer dat 145 keer gedraaid wordt, waarvan maar 1 keer in zijn geheel en dat is straksquote:Op zondag 30 december 2007 02:20 schreef Yoghii het volgende:
Hierna komen nog een paar goeie, kan je wel op zijn minst tot 3 uur blijven?
Nou, lekker . . .quote:Op zondag 30 december 2007 02:14 schreef Ingetje79 het volgende:
Nu doet het beneden weer boemdieboem van TMF![]()
dat ging over Karinquote:Op zondag 30 december 2007 02:21 schreef qonmann het volgende:
Flowerpower ..en dan zijn er nog mensen die zeggen "liever geen Bloemen"
Nope....quote:
Tien voor Taal, de taalquiz waarin drie Nederlanders en drie Vlamingen elkaar uitdagen op taalkennis.quote:
Welterustenquote:
slaap wel !quote:Op zondag 30 december 2007 02:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Nope....
Ik ga me slaapklaar maken
Een voordeel: dit soort liedjes is iedereen vergeten over 10 jaar. Jumpstyle, R&B, breezers en drugs gaan nooit hand in hand, je interne harde schijf werkt dan niet meer 100%.quote:Op zondag 30 december 2007 02:14 schreef Ingetje79 het volgende:
Nu doet het beneden weer boemdieboem van TMF
quote:Op zondag 30 december 2007 02:22 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Nope....
Ik ga me slaapklaar maken
Vergeet niet dat Shakira meerdere keren in de Top2000 staat...quote:Op zondag 30 december 2007 02:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Een voordeel: dit soort liedjes is iedereen vergeten over 10 jaar. Jumpstyle, R&B, breezers en drugs gaan nooit hand in hand, je interne harde schijf werkt dan niet meer 100%.
ik ook hoor, dan ben je toch niet meteen taalnerdquote:Op zondag 30 december 2007 02:24 schreef Wickedangel het volgende:
Jij vindt het ook een leuk programma, Ofyles? Ik ben ook zo'n taalnerd.
Er moet nog wat gesleuteld worden, maar ze heeft wel wat aardige nummers . . .quote:Op zondag 30 december 2007 02:26 schreef Ferdo het volgende:
Vergeet niet dat Shakira meerdere keren in de Top2000 staat...
middeleeuwe-praktijkenquote:Op zondag 30 december 2007 02:27 schreef qonmann het volgende:
ooit was er geen internt ...lijkt al zo lang geleden..
Vooral dat mensen ontmoetenquote:Op zondag 30 december 2007 02:29 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
middeleeuwe-praktijkenbrieven schrijven, echte mensen ontmoeten enzo
Dat is misschien wel zo, maar ik ben wél een nerdquote:Op zondag 30 december 2007 02:28 schreef Dylanesque het volgende:
ik ook hoor, dan ben je toch niet meteen taalnerd
al dat soor t dingen ja.quote:Op zondag 30 december 2007 02:29 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dat zou nu voor geen meter "scoren" . . .quote:Op zondag 30 december 2007 02:32 schreef qonmann het volgende:
cijfers en letters..combo van taal & rekenen
te traag wsl..prograrmma komt van de franse tv.quote:Op zondag 30 december 2007 02:34 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Dat zou nu voor geen meter "scoren" . . .![]()
Toch heb ik juist via internet mijn meisje ontmoet.quote:Op zondag 30 december 2007 02:29 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Gilbert & Carly haal je toch ook nog wel ?quote:Op zondag 30 december 2007 02:36 schreef Ingetje79 het volgende:
Fijn dat ik deze ook nog ff mee kan pakken
Nope....mijn besluit staat vastquote:Op zondag 30 december 2007 02:38 schreef qonmann het volgende:
[..]
Gilbert & Carly haal je toch ook nog wel ?
(en nog meer goede nummers)
quote:Op zondag 30 december 2007 02:38 schreef Ingetje79 het volgende:
En dan ga ik nu te bedje...
De oliebollen wachten morgenvroeg op me![]()
Fijne nacht allemaal en welterusten
ik weet niet waar de drempel ligt, ik volgens mij ook wel danquote:Op zondag 30 december 2007 02:30 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat is misschien wel zo, maar ik ben wél een nerd
Ik noem mezelf eerder een quizfreak, omdat ik vrijwel elk nutteloos feit onthoud.quote:Op zondag 30 december 2007 02:24 schreef Wickedangel het volgende:
Jij vindt het ook een leuk programma, Ofyles? Ik ben ook zo'n taalnerd.
4 wat?quote:Op zondag 30 december 2007 02:42 schreef ThunderChild het volgende:
En toen bleven er nog maar 4 over ??
Dat is ook de reden waarom ik meerdere lijstjes tot 6:00 zal posten.quote:Op zondag 30 december 2007 02:42 schreef ThunderChild het volgende:
Na Gilbert ga ik ookquote:Op zondag 30 december 2007 02:42 schreef ThunderChild het volgende:
Ik snap er niets vanquote:Op zondag 30 december 2007 02:44 schreef qonmann het volgende:
In crisis kleding..eingenlijk zocht een foto mert piano
[ afbeelding ]
Is niet de eerste keer. Ze hebben twee nummers omgedraaid en ook een hit van Whitney Houston na de reclame gedraaid in plaats van daarvoor.quote:
fotootje kwam niet door ..quote:
Dit was inderdaad wel mooiquote:Op zondag 30 december 2007 02:46 schreef Wickedangel het volgende:
Deze tekst is net zo prachtig als de muziek.
haha ok, ik begin een beetje in te sukkelen denk ikquote:Op zondag 30 december 2007 02:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
fotootje kwam niet door ..
en ik zocht een foto waar hij achter de piano zat, hetgeen niet gelukt is..
Slaap wel WA !!quote:Op zondag 30 december 2007 02:48 schreef Wickedangel het volgende:
Zo, dat was weer dat.
Veel plezier nog
Welterustenquote:Op zondag 30 december 2007 02:48 schreef Wickedangel het volgende:
Zo, dat was weer dat.
Veel plezier nog
![]()
quote:Op zondag 30 december 2007 02:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
fotootje kwam niet door ..
en ik zocht een foto waar hij achter de piano zat, hetgeen niet gelukt is..
broerquote:Op zondag 30 december 2007 02:49 schreef broer het volgende:
See me, feel me, touch me, heal me.
Tommy.
(Ik word elke keer weer gelukkig als ze de Top 2000-tune draaien - en ongelukkig als blijkt dat het alleen de tune is en niet de ouverture van Tommy.)
+1, nog minder dan 15 mins dan mag je hem helemaal horenquote:Op zondag 30 december 2007 02:49 schreef broer het volgende:
Tommy.
(Ik word elke keer weer gelukkig als ze de Top 2000-tune draaien - en ongelukkig als blijkt dat het alleen de tune is en niet de ouverture van Tommy.)
Straks draait Bert hem helemaal.quote:Op zondag 30 december 2007 02:49 schreef broer het volgende:
Tommy.
Dat heb ik ookquote:Op zondag 30 december 2007 02:49 schreef broer het volgende:
Tommy.
Ik heb Tommy Live nog op dvd, nog nieteens gekekenquote:Op zondag 30 december 2007 02:49 schreef qonmann het volgende:
Heb de lp met het London Symphonie Orchestra & The Who waarbij ze deze Opera spelen..
quote:Op zondag 30 december 2007 02:52 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ik heb Tommy Live nog op dvd, nog nieteens gekeken
Gezellig, hoor.quote:Op zondag 30 december 2007 02:49 schreef Wickedangel het volgende:
broerJe treft het, ik ga net slapen
Ik had hem nog helemaal niet zien staan.quote:Op zondag 30 december 2007 02:50 schreef Yoghii het volgende:
nog minder dan 15 mins dan mag je hem helemaal horen
Er schijnt één iemand heel veel geboden te hebben om het van Carly Simon persoonlijk te horen. Als die nou eens uit de school klopt. Volgens Haandrikman gaat het om Warren Beatty.quote:Op zondag 30 december 2007 02:53 schreef qonmann het volgende:
Mvck Jagger ?
Dan heb je goeie timing om nu aan het luisteren te zijnquote:Op zondag 30 december 2007 02:54 schreef broer het volgende:
[..]
Ik had hem nog helemaal niet zien staan.
het bezit van de saeckquote:Op zondag 30 december 2007 02:52 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ik heb Tommy Live nog op dvd, nog nieteens gekeken
OK ,quote:Op zondag 30 december 2007 02:55 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er schijnt één iemand heel veel geboden te hebben om het van Carly Simon persoonlijk te horen. Als die nou eens uit de school klopt. Volgens Haandrikman gaat het om Warren Beatty.
Idd, nu heb ik altijd de kans om 'm te zien en dan denk je er minder aan denk ik.. het moet een juweeltje zijn, wordt na de top2000 maar eens tijdquote:Op zondag 30 december 2007 02:56 schreef qonmann het volgende:
[..]
het bezit van de saeck
is het einde van het vermaeck
(klopt vaak wel)
iddquote:Op zondag 30 december 2007 03:04 schreef qonmann het volgende:
klinkt goed ..em vooral bekend
Wat een spoilerquote:Op zondag 30 december 2007 03:06 schreef qonmann het volgende:
Tommy wordt later The Pinball wizard
Slaap wel voor de slapers
quote:
oh echt ? ..ik leerr nog bijquote:Op zondag 30 december 2007 03:10 schreef Ferdo het volgende:
Marian...vernoemd naar een bij een ongeluk omgekomen fan.
Een meisje dat verongelukte op weg naar een optreden van the Cats. Die hebben de tekst trouwens ook voorgelegd aan de ouders van het meisje voordat ze het uitbrachten.quote:
was laatst een doc over de cats..was wel wat jalouzie tussen de mannenquote:Op zondag 30 december 2007 03:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een meisje dat verongelukte op weg naar een optreden van the Cats. Die hebben de tekst trouwens ook voorgelegd aan de ouders van het meisje voordat ze het uitbrachten.
Held. thx !quote:Op zondag 30 december 2007 03:19 schreef Dylanesque het volgende:
ik zet t volgende topic maar vast klaar
Piet Veerman vs. de rest zeker? Want Veerman ging als eerste weg.quote:Op zondag 30 december 2007 03:18 schreef qonmann het volgende:
[..]
was laatst een doc over de cats..was wel wat jalouzie tussen de mannen
Dat gaat wel lukken, lijkt me.quote:Op zondag 30 december 2007 03:20 schreef Dylanesque het volgende:
Moeten we deze nog wel dichtkrijgen vannacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |