Flamen, bashen en baggeren wordt standaard niet getolereerd.quote:Het wordt niet getolereerd als er handleidingen of iets dergelijks worden uitgewisseld om zelf vuurwerk in elkaar te freubelen of zgn vuurwerkbommen te maken.
moet je gewoon rond 5 uur gaan is het hier altijd leeg(en het is hier vanavond koop avondquote:Op vrijdag 28 december 2007 12:08 schreef Dementor het volgende:
Ik liep net langs de winkel maar er stonden teveel paupers binnen.
Dus dan maar morgen.
Ben benieuwd, ik ga het ook halen zoquote:Op vrijdag 28 december 2007 12:18 schreef yosander het volgende:
Ben er weer!
Het was ontiegelijk druk bij Harry's Vuurwerkhal, de foto's komen zo.
quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:54 schreef Wopper1 het volgende:
Rond 12 uur was het zeer rustig bij de handelaar.
Kwam eigenlijk alleen om m'n bestelling op te halen, maar dan zie je weer zoveel moois dat er toch maar wat bijgekocht is.
* Viel me wel op dat die 500 grams potten van Schuurmans echt zeer groot zijn (qua omvang dan).
Verkoop truuk natuurlijk.. Kunnen best mooi zijn hoor, maar ze maken die paketten zo oversized, dat elke n00b denkt helemaal de shit te hebben met oud en nieuw, terwijl ze eigenlijk een oversized romeinse kaars hebben.quote:Op vrijdag 28 december 2007 12:54 schreef Wopper1 het volgende:
* Viel me wel op dat die 500 grams potten van Schuurmans echt zeer groot zijn (qua omvang dan).
Lol not, die potten kunnen echt wel wat.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:03 schreef MOD het volgende:
[..]
Verkoop truuk natuurlijk.. Kunnen best mooi zijn hoor, maar ze maken die paketten zo oversized, dat elke n00b denkt helemaal de shit te hebben met oud en nieuw, terwijl ze eigenlijk een oversized romeinse kaars hebben.
Ik vind dat je beter een potje van 12 euro kan nemen als een 500 grams potje van 90 euro.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:05 schreef Dementor het volgende:
[..]
Lol not, die potten kunnen echt wel wat.
De snelheid is gewoon super bij Crown en Schuurmans 500 gram. Ook de kleuren die ze gebruiken zie je vrijwel nauwelijks in 200grams potten.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:07 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ik vind dat je beter een potje van 12 euro kan nemen als een 500 grams potje van 90 euro.
Schiet 100 schoten van wel 5 gram, oh noes.
Dat konden ze ook wel in een blokje douwen.
Voor de zelfde prijs krijg je in Belgie een 2kg blokquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:05 schreef Dementor het volgende:
[..]
Lol not, die potten kunnen echt wel wat.
Ik woon in Nederland niet in Belgie.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:15 schreef MOD het volgende:
[..]
Voor de zelfde prijs krijg je in Belgie een 2kg blok
quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:26 schreef Niek. het volgende:
Hoeveel geven jullie eigenlijk uit aan vuurwerk? Zag net een man op het journaal, had samen met iemand anders voor 700euro vuurwerk gekocht!
Het is de enige plek in huis waar ik wat plaats had om een mooie check-mij-is-ff-vuurwerk-hebben-foto te makenquote:
quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:39 schreef Dementor het volgende:
Toch nog vuurwerk in je bed dit jaar
Dan heb je echt veelquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:40 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik ben net terug uit Duitsland![]()
Me collectie is nu wel compleet, ben over de 1000 euro lichter
Pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 28 december 2007 13:40 schreef MeneerMuis het volgende:
quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:39 schreef Dementor het volgende:
Toch nog vuurwerk in je bed dit jaar
Je bent echt een crazy motherfucker als je voor meer dan 1000 euro aan vuurwerk uitgeeft.quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:40 schreef MeneerMuis het volgende:
quote:Op vrijdag 28 december 2007 13:40 schreef MeneerMuis het volgende:
De enige hollanders die de gehele schappen hebben leeggekochtquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:19 schreef Frutsel het volgende:
Ik ben echt blij dat we verderop zijn geweest...
helemaal toen we hoorden dat er in Gronau fucking 80 man in de winkel stond te graaien...
terwijl wij de enige hollanders waren
volgend jaar weerquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:30 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
De enige hollanders die de gehele schappen hebben leeggekocht![]()
Ik twijfel nog om een foto te plaatsenquote:
en jij die van mijquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:31 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Ik twijfel nog om een foto te plaatsen![]()
In ieder geval was Frutsel levende getuige van mijn collectie
FOTO FOTO FOTO!quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:31 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Ik twijfel nog om een foto te plaatsen![]()
In ieder geval was Frutsel levende getuige van mijn collectie
Zo leuk zijn die thunder kings nou ook weer nietquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:21 schreef Jekoos het volgende:
Mag ik even stoer doen?
[ afbeelding ]
die dingen zijn funquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:21 schreef Jekoos het volgende:
Mag ik even stoer doen?
[ afbeelding ]
dat zijn asians niet thunder kingquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:30 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Zo leuk zijn die thunder kings nou ook weer niet
Net eentje afgestoken, viel me tegen, de knal.
inderdaadquote:Op vrijdag 28 december 2007 15:58 schreef Qunix het volgende:
[..]
Kijk je wel uit? Anders wordt je nog een rund
Ik hoef geen potten uit Belgie.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:23 schreef sararaats het volgende:
kopen jullie het vuurwerk gewoon in Nerdland pardon Nederland of komen jullie er speciaal naar België voor?
ikzelf heb geen vuurwerk maar ga wel kijken naar het vuurwerk van het Militair Domein
Militair domein, misschien wil even uitleggen hoe en wat, gaan die soldaten vuurwerk afsteken dan???quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:23 schreef sararaats het volgende:
ikzelf heb geen vuurwerk maar ga wel kijken naar het vuurwerk van het Militair Domein
op het Militair Domein van Brasschaat wordt er elk jaar een gigantisch vuurwerk afgestoken.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:39 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Militair domein, misschien wil even uitleggen hoe en wat, gaan die soldaten vuurwerk afsteken dan???
Ik zelf koop al mijn vuurwerk uit gewoon uit Nederland, maar ik heb ook wel wat knalvuurwerk uit België van vrienden gekocht.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:23 schreef sararaats het volgende:
kopen jullie het vuurwerk gewoon in Nerdland pardon Nederland of komen jullie er speciaal naar België voor?
Ok op 31 december dus ,maar wordt er in belgie niet door burgers vuurwerk afgestoken danquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:43 schreef sararaats het volgende:
[..]
op het Militair Domein van Brasschaat wordt er elk jaar een gigantisch vuurwerk afgestoken.
volgens mij door de soldaten, er wordt nog steeds geschoten hahaha
tuurlijk wordt er ander vuurwerk afgestoken maar ik woon redelijk dicht bij het Militair domein en dat vuurwerk zie je tot bij onsquote:Op vrijdag 28 december 2007 16:47 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Ok op 31 december dus ,maar wordt er in belgie niet door burgers vuurwerk afgestoken dan
eind van het jaar?? of gaat iedereen kijken bij een evenement.
ok dat is handig, maar ik vindt het nog steeds leuk om zelf wat af te steken, ik blijf gewoon een klein kind wat dat betreft, maare heb je nog een leuk gerecht voor oudjaars avond, (ik zie dat je iets met koken hebt)quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:53 schreef sararaats het volgende:
[..]
tuurlijk wordt er ander vuurwerk afgestoken maar ik woon redelijk dicht bij het Militair domein en dat vuurwerk zie je tot bij ons
Wat dat koken betreft.. ik hou het lekker bij oliebollen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:03 schreef awesomedude het volgende:
[..]
ok dat is handig, maar ik vindt het nog steeds leuk om zelf wat af te steken, ik blijf gewoon een klein kind wat dat betreft, maare heb je nog een leuk gerecht voor oudjaars avond, (ik zie dat je iets met koken hebt)
aperitiefhapjes en waarschijnlijk m'n overheerlijke groentenschotel in de wokquote:Op vrijdag 28 december 2007 17:03 schreef awesomedude het volgende:
[..]
ok dat is handig, maar ik vindt het nog steeds leuk om zelf wat af te steken, ik blijf gewoon een klein kind wat dat betreft, maare heb je nog een leuk gerecht voor oudjaars avond, (ik zie dat je iets met koken hebt)
groentenschotel met...rijst....aardappelpuree...of....???quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:06 schreef sararaats het volgende:
[..]
aperitiefhapjes en waarschijnlijk m'n overheerlijke groentenschotel in de wok
Tering die laatstequote:Op vrijdag 28 december 2007 16:05 schreef RijstNatie het volgende:
Paar foto's van avp users
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sorry hoor maar we hebben het hier over gerechten!!quote:
Wat voor kutuser ben jijquote:Op vrijdag 28 december 2007 17:16 schreef awesomedude het volgende:
[..]
sorry hoor maar we hebben het hier over gerechten!!
ja ik denk is weer eens wat anders ......quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:17 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat voor kutuser ben jij
Eerst ga je een beetje een foto van een bebloede hand posten, met erbij JAJA MENSEN DE WAARHEID IS HARD, en dan ga je over koken praten?
Ga in het publiek van Life and Cooking zitten ofzo
maar je hebt gelijk hoor, we moeten wel on-topic blijven dus verder met VUURWERK en alles wat erbij hoortquote:Op vrijdag 28 december 2007 17:17 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat voor kutuser ben jij
Eerst ga je een beetje een foto van een bebloede hand posten, met erbij JAJA MENSEN DE WAARHEID IS HARD, en dan ga je over koken praten?
Ga in het publiek van Life and Cooking zitten ofzo
vuurwerk is niet een oliebol dus vuurwerk of foetsie jijquote:Op vrijdag 28 december 2007 17:24 schreef awesomedude het volgende:
[..]
maar je hebt gelijk hoor, we moeten wel on-topic blijven dus verder met VUURWERK en alles wat erbij hoort
.........in december
Die grondbloem doosjes zijn cutequote:Op vrijdag 28 december 2007 18:49 schreef Mr_Rammstein het volgende:
[ afbeelding ]
M'n Legale collectie..
Diamond Collection of Mercurrius Collection?quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
die doosjes heb ik ook..
hoewel intussen liggen ze bij t oud papier
Hier ook, af en toe een knal maar meer niet, dat was vorig jaar en de jaren ervoor wel anders...quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:09 schreef Qunix het volgende:
Hier is het erg rustig.. Eng zelfs...
Vorig jaar reed er politie rond en hoorde ik om de paar seconde wel een knal, maar nu tel ik ongeveer 1 knal in 2 minuten
Zie ik daar op dat pakje TT een trueno liggenquote:Op vrijdag 28 december 2007 18:58 schreef Wessiej het volgende:
Mijn collectie:
[ afbeelding ]
Er staat ook nog een tas van 4,6 kilogram aan vuurwerk van vorig jaar, als ik dat er bij deed zit mijn kamer ook weer vol
Liggen een paar iddquote:Op vrijdag 28 december 2007 19:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zie ik daar op dat pakje TT een trueno liggenTopdingen zijn dat !
hier zijn ze al aardig aan het knallenquote:Op vrijdag 28 december 2007 18:09 schreef Qunix het volgende:
Hier is het erg rustig.. Eng zelfs...
Vorig jaar reed er politie rond en hoorde ik om de paar seconde wel een knal, maar nu tel ik ongeveer 1 knal in 2 minuten
Ten eerste: Zena zit niet in Baarle-Nassau.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:32 schreef Demarest het volgende:
Zo, mijn bescheiden vuurwerkcollectie is compleet. Kosten: 74 euro. (66 euro bij Zena in Baarle-Nassau, 8 euro bij de Boerenbond hier in de stad).
Trouwens nog steeds zeer rustig wat betreft vuurwerkgeknal hier in de wijk. Vanuit Helmond-centrum is om de 5 seconden wel 'n knal te horen.
endruco is toch niet alpeco?quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:34 schreef MOD het volgende:
Lol we hebben vandaag de mensen bij Edruco(alpeco) gepwnt.
Komen we daar (vriend en ik), vullen bestellijst in, gaan onze zooi afhalen, blijkt dat er 2 potten niet bij zitten die we wel besteld hadden. maar er zaten wel 2 pijlenpaketten in die we niet besteld hadden.
Dus wij zo terug. Flink zeuren dat we 2 potten misten. Die kerel pissed. loopt 3x naar achter... Zegt ie dat ie zel had afgevinkt enz... Wij nog eens onze bestelling laten zien, loopt ie nog een keer naar achter, geeft ie toch maar die 2 pottenen die pijlen heeft ie het niet meer over gehad.
Maar die potten waren 3.50 ps en die pijlen 17,95 ps![]()
Pwnt
ZENA "DeBunker"quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ten eerste: Zena zit niet in Baarle-Nassau.
Ten tweede: Wil je de volgende keer wat rustiger doen als je voor m'n deur staat?
Ik geloof laatst verkocht, gelezen op FPM... En zit inderdaad bij elkaar net als Ertband.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:49 schreef snorfiets het volgende:
[..]
endruco is toch niet alpeco?
voor zover is weet is dat alleen in dezelfde straat (tegenover).
of is dat verandert sinds 2 jaar?
x
Toepasselijke naamquote:Op vrijdag 28 december 2007 21:08 schreef edraket31 het volgende:
Zelf net voor ¤230,- gehaald, kreeg er gratis een pot van ¤59,- bij.
Vond dat ik heel wat had, totdat er een vent binnenkwam die zijn bestelling van ¤1600,- kwam ophalen!!!!
Was ook alleen voor hem zelf, niet bij elkaar gelegd door een hele straat o.i.d. (de hele straat zal er wel plezier van hebben...)
Ertbrand = Edruco. Volgens mij overgenomen door Alpeco. Aan de tasjes en producten te zien wel iig.quote:Op vrijdag 28 december 2007 20:59 schreef Qunix het volgende:
Ik geloof laatst verkocht, gelezen op FPM... En zit inderdaad bij elkaar net als Ertband.
FPM is (of was iig) echt de bom, kreeg tranen in mijn ogen bij het afscheidsfilmpje paar jaar terugquote:Op vrijdag 28 december 2007 20:59 schreef Qunix het volgende:
[..]
ZENA "DeBunker"
Baarle-Hertog
ZENA "Tabac-o-tiek"
Baarle-Hertog
Ach... Baarle Hertog of Nassau
[..]
Ik geloof laatst verkocht, gelezen op FPM... En zit inderdaad bij elkaar net als Ertband.
Weeronline zegt bij mij droogtequote:Op vrijdag 28 december 2007 22:45 schreef MOD het volgende:
Weeronline.nl voorspelt lichte regen, terwijl het KNMI helemaal geen neerslag voorspelt............
*Hoopt op droogte*
Carbidquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:29 schreef snorfiets het volgende:
400 liter carbidkannon heheheehehe
Wij hebben volgens mij echt 5 jaar lang een sterrenhemel gehad, behalve vorig jaar toen waaide bij iedereen de potten om en was het effect gelijk wegquote:Op vrijdag 28 december 2007 22:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu gokt net als andere jaren..
overdag miezerig en tegen 12 u droog!
Blijft het wel lekker hangen gok ik zoquote:Op vrijdag 28 december 2007 23:53 schreef MOD het volgende:
Mist ftwDan zie je toch ook niks van het effect?
Aha, nog iemand die zijn vuurwerk van over de grens haalt. Ik haal het al jaren bij Harry Loots in Baarle maar word daar op dit moment nog gecontroleert? Ik wil namelijk nog 1 keer wat spullen ophalen maar het is zinloos erheen te gaan als er weer een mannetje van de politie in burger daar staat, je kenteken noteert en als je thuiskomt zegt dat je je koffeak moet openen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:32 schreef Demarest het volgende:
Zo, mijn bescheiden vuurwerkcollectie is compleet. Kosten: 74 euro. (66 euro bij Zena in Baarle-Nassau, 8 euro bij de Boerenbond hier in de stad).
Trouwens nog steeds zeer rustig wat betreft vuurwerkgeknal hier in de wijk. Vanuit Helmond-centrum is om de 5 seconden wel 'n knal te horen.
op belgisch vuurwerk staat ook nederlandsquote:Op zaterdag 29 december 2007 03:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
uit duitsland halen is ook verboden...
omdat er.. JAWEL! geen NEDERLANDSE INSTUKTIES OPSTAAN!
en dat is dus niet waarquote:Op zaterdag 29 december 2007 03:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
duits weet ik niet maar original is alles nl toch?quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en dat is dus niet waar
Er staan op veel produkten WEL nederlandse instructies op
heb net wat LIDL produkten bekeken maar er staat in meerdere talen instructies opquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:23 schreef Friday12 het volgende:
[..]
duits weet ik niet maar original is alles nl toch?
ik woon te ver van duitslandquote:Op zaterdag 29 december 2007 12:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
heb net wat LIDL produkten bekeken maar er staat in meerdere talen instructies op
maar niet op alles...
Ik te ver van belgiequote:
bron http://www.ad.nl/rotterda(...)nscategory=topStoryAquote:GroenLinks wil verbod vuurwerk
ROTTERDAM - Het afsteken van vuurwerk tijdens oud en nieuw moet worden verboden. Dat vindt GroenLinks in Rotterdam.
afbeelding vergroten Vooral de duurdere vuurpijlen zijn dit jaar populair. FOTO ANP
De partij komt met een voorstel om consumentenvuurwerk te verbieden. ,,De vuurwerktraditie is niet meer van deze tijd,’’ zegt raadslid Arno Bonte. ,,De milieuverontreiniging is enorm en elk jaar vallen er veel slachtoffers.’’
Vooral de uitstoot van fijnstof noemt Bonte een groot probleem. ,,In het eerste uur van het nieuwe jaar is de luchtverontreiniging net zo groot als normaal in een hele week bij elkaar. Het is zwaar ongezond, tienduizenden mensen met astma hebben er last van.’’
Het verbod zou met de jaarwisseling 2008-2009 moeten ingaan. ,,Het eerste jaar is een overgangsjaar. De mensen moeten er aan wennen. Nog geen boete, een waarschuwing is voldoende. Daarna moet de politie dit verbod natuurlijk wel handhaven.’’
Volgens Bonte is het belangrijk dat mensen beseffen welke schade vuurwerk aanricht. ,,Het aantal mensen dat vuurwerk koopt daalt gestaag. Alleen de mensen die wél kopen, slaan steeds meer in.’’
Oud en nieuw hoeft volgens GroenLinks niet volledig vuurwerkloos te zijn. De partij wil een uitzondering maken voor grote vuurwerkshows, zoals dit jaar op de Erasmusbrug. Bonte: ,,Maar het aftroeven van de buurman met een net iets grotere vuurpijl zal tot het verleden behoren. Dan wordt het ook aangenamer om de buren op straat een goed nieuwjaar te wensen.''
ik heb astma en het boeit mijn 0.00%quote:Op zaterdag 29 december 2007 12:45 schreef jorienvdherik het volgende:
Laatste jaar jongens![]()
![]()
[..]
bron http://www.ad.nl/rotterda(...)nscategory=topStoryA
Wel grappig, veel Duits vuurwerk is namelijk veel veiliger. (plankjes onder de potjes zodat ze niet omvallen)quote:Op zaterdag 29 december 2007 03:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
Hahaha, heerlijkquote:Op zaterdag 29 december 2007 14:13 schreef RijstNatie het volgende:
Vuurwerk inkopen bij de supermarkt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als die omvalt heb je echt grote problemen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:26 schreef Wopper1 het volgende:
Leuke voor in de straat![]()
http://www.youtube.com/watch?v=5yeuml8Zfto
quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:26 schreef Wopper1 het volgende:
Leuke voor in de straat [afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=5yeuml8Zfto
Haha, dan wel jaquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
Als die omvalt heb je echt grote problemen.
Dit zijn dus die kutdingen:quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:22 schreef RacerDKB het volgende:
Mocht iemand nog legaal vuurwerk kopen, neem deze niet:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat die dingen groter waren dan een normale kanonslag, en dat de knal harder was, maar nee
Een klein kutrotje met een piepklein stukje beton ''voor een hardere knal''. En die kutdingen schieten nog een paar meter weg nadat ze geknald zijn dus je kan ze zo op je kop krijgen.
Geldverspilling
Ook met een kleine collectie kan je leuke dag van makenquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef RacerDKB het volgende:
En mijn (in vergelijking met anderen hier) zeer bescheiden vuurwerkcollectie voor dit jaar:
[ afbeelding ]
Hahahah die superrotjes stellen niks voor joh. Dat wist ik, maar mn vader moest en zou ze hebben dus ook maar een doosje ervan gehaaldquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:51 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dit zijn dus die kutdingen:
[ afbeelding ]
Links 10 cent, dan normaal rotje, dan dat superrotje, en een nepzippo
avp potten zijn mooi maar die 500 heb ik nog nooit gezien in actiequote:Op zaterdag 29 december 2007 17:25 schreef heus het volgende:
w00t..
Wat spulletjes uit belgie en de AVP1 potten uit nederlandde AVP500 pot staat nog bij een maatje van me
[ afbeelding ]
Mijn bescheiden collectie op de foto.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:08 schreef MaxiTitan het volgende:
*knip*
Morgenmiddag mijn bescheiden vuurwerk collectie ophalen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Uelsen 2x geweest vanuit Ootmarsum in de afgelopen weken, maar geen controle gezien. Ik ken daar zelf wel wat binnendoorweggetjes trouwens, waar ze zeker niet staanquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:38 schreef Terrorbita het volgende:
Is het nu nog te doen dan naar duitsland te rijden kwa grens controles enzo?
mooi spulquote:Op zaterdag 29 december 2007 20:07 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Mijn bescheiden collectie op de foto.
[ afbeelding ]
Met:Een vuurwerk-standaard/knijper geval.
Die dingen hadden ze vorig jaar moeten verkopen, ik moest toen bakstenen gebruiken om potten overeind te houden tegen de wind.Aftershock rockets pijlenpakket Diamond coll. Rocket show 7000 The Bag pijlenpakket Magnum series matrix pakket 2x Super Morning Glory 2x Morning Glory van vorig jaar 2x super sterretjes (jeugdsentiment) twee pakjes luchthuilers/gillende keukenmeiden (1 dit jaar gekocht, 1 van vorig jaar) een pakje blinqs een pakje grondtollen van vorig jaar en een Super Blaster 280gr pot om het spektakel zoals elk jaar mee af te sluiten.
Niet zo indrukwekkend als de ladingen vuurwerk in dit topic maar toch wel aardig al zeg ik het zelf.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
mooi spulalleen diamond is niet zo leuk
slecht merk
Ik ben d'r geweest op 9 en 16 december, maar controles ben ik niet tegengekomen. Uiteraard parkeerde ik m'n auto enkele straten verderop, dan is de kans om in de kraag gevat te worden aanzienlijk minder.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:34 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Aha, nog iemand die zijn vuurwerk van over de grens haalt. Ik haal het al jaren bij Harry Loots in Baarle maar word daar op dit moment nog gecontroleert? Ik wil namelijk nog 1 keer wat spullen ophalen maar het is zinloos erheen te gaan als er weer een mannetje van de politie in burger daar staat, je kenteken noteert en als je thuiskomt zegt dat je je koffeak moet openen.
Ik zet de auto ook altijd ergens anders. Daar tegenover de Zeeman en die Italiaanse ijswinkel (''grote'' parkeerplaats)quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:42 schreef Demarest het volgende:
[..]
Ik ben d'r geweest op 9 en 16 december, maar controles ben ik niet tegengekomen. Uiteraard parkeerde ik m'n auto enkele straten verderop, dan is de kans om in de kraag gevat te worden aanzienlijk minder.
Met 7 broden en wat pakken fluitpijlen kan je anders een hoop lol makenquote:Op zaterdag 29 december 2007 16:53 schreef RacerDKB het volgende:
En mijn (in vergelijking met anderen hier) zeer bescheiden vuurwerkcollectie voor dit jaar:
[ afbeelding ]
Die pakketten zijn inderdaad een schande met al die fonteinen dat kan echt niet meer.quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:56 schreef Friday12 het volgende:
[..]
die 500 grammers mischien niet maar de pakketen dan
Met thunderkings vooral wat random objecten opblazen, vandaag hadden we een oude PC gevonden dus hebben we de voeding en de monitor laten knallenquote:Op zaterdag 29 december 2007 23:31 schreef MOD het volgende:
Ik dacht "WTF", tot dat ik "Onze" las.
Vet leipWat ga je knutselen dan?
`der zit niet 1 pot in alleen fonteinenquote:Op zaterdag 29 december 2007 22:58 schreef Dementor het volgende:
[..]
Die pakketten zijn inderdaad een schande met al die fonteinen dat kan echt niet meer.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 22:14 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ik zet de auto ook altijd ergens anders. Daar tegenover de Zeeman en die Italiaanse ijswinkel (''grote'' parkeerplaats).
Als het vuurwerk dan gekocht is laat ik de wagen voorrijden en inladen maar.
Tjah, ik koop elk jaar weer wat anders (wel ieder jaar een pijlenpakket, een 'assortiment' pakket een grote pot en nog wat klein spul) maar de merken verschillen per jaar. Ik heb niet zoveel ervaring met Diamond, hun vuurwerk is over het algemeen aan wat de dure kant vergeleken met de andere merken. Diamond valt daarom meestal al snel af, toevallig was dit pijlenpakketje een van de goedkopere. Maandag ga ik het zien of het wat is.quote:Op zaterdag 29 december 2007 21:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
mooi spulalleen diamond is niet zo leuk
slecht merk
Die fietser had nog mazzel.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ff doppie omdraaien he van die thunderking...
deze is ook mooi, vooral t eind...
"en de fik??"
http://www.youtube.com/watch?v=QK0WS8VFlPo&NR=1
Hoeveel heeft al dit je gekost, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:15 schreef Robier het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onze collectie voor dit jaar, vooral veel klein grut om een beetje mee te knutselen.
quote:Op zondag 30 december 2007 01:01 schreef The_Terminator het volgende:
Moeke en vriend zijn vandaag vuurwerk in Duitsland gaan halen (legale troep), wat een zooi is dat zeg.
Filmpje: http://fok.phserver.net/strontvuurwerk.wmv
Weet niet, was er niet bij. Zou wel niet veel geweest zijn gezien de kwaliteitquote:Op zondag 30 december 2007 01:08 schreef Friday12 het volgende:
[..]
![]()
![]()
wat een bende wat heb je daarvoor betaald?
Rond de 200 euro, gelukkig betaal ik niet alleenquote:Op zondag 30 december 2007 00:42 schreef attieboy het volgende:
[..]
Hoeveel heeft al dit je gekost, als ik vragen mag?
Mijn foto van dit jaars collectie komt er zo aan
Moeke en vriend zijn vandaag vuurwerk in Duitsland gaan halen (legale troep), wat een zooi is dat zeg.
Pijlen schijnen waardeloos te zijn in Dld.quote:Op zondag 30 december 2007 01:10 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Weet niet, was er niet bij. Zou wel niet veel geweest zijn gezien de kwaliteit
Weet niet wie dat filmt, maar dat wegrennen doet 't mquote:Op zondag 30 december 2007 01:01 schreef The_Terminator het volgende:
Dat was ik dus, en bedankt maar weerquote:Op zondag 30 december 2007 02:45 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Weet niet wie dat filmt, maar dat wegrennen doet 't m
Laser?quote:Op zondag 30 december 2007 03:03 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat was ik dus, en bedankt maar weer![]()
Het is gewoon kut om een laser en een camera in je hand te moeten houden en ook nog eens de pijl moet filmen
Om die pijl mee aan te steken misschien? Het is toch echt geen aansteker dat ik onder de lont houquote:
Pijlen moet je alleen in Duitsland kopen als er Bombenfulling opstaat, anders is het troep.quote:Op zondag 30 december 2007 01:01 schreef The_Terminator het volgende:
klinkt ook lekker duitsquote:Op zondag 30 december 2007 09:10 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Pijlen moet je alleen in Duitsland kopen als er Bombenfulling opstaat, anders is het troep.
Wat wil je, Duitse pijlen mogen maximaal 20 gram kruit bevatten (inclusief stijglading) en Nederlandse pijlen 40 gram.quote:Op zondag 30 december 2007 01:01 schreef The_Terminator het volgende:
Heb je daar foto's of een filmpje van? Lijkt me best wel handigquote:Op zondag 30 december 2007 03:33 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Om die pijl mee aan te steken misschien? Het is toch echt geen aansteker dat ik onder de lont hou
quote:Op zondag 30 december 2007 13:25 schreef Fredo55 het volgende:
De bushalte en fietenstalling liggen hier in het dorp al in puin.
De bushalte ligt hier het hele jaar in puinquote:Op zondag 30 december 2007 13:25 schreef Fredo55 het volgende:
De bushalte en fietsenstalling liggen hier in het dorp al in puin.
Die van Randy Orton zou mooi zijn, maar daar heb ik het vuurwerk niet voorquote:Op zondag 30 december 2007 13:10 schreef Wessiej het volgende:
MeneerMuis, ga je nog een entrance proberen na te bootsen met je vuurwerk?
Ik maak 1 rij van HBK, vuurwerk dat ik heb lijkt eropquote:Op zondag 30 december 2007 14:03 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Die van Randy Orton zou mooi zijn, maar daar heb ik het vuurwerk niet voor![]()
Ik doe de Entrance wel van Y2J met me flowerbed
He..... Ik ken wel een aansteker of zo'n gasaansteker/windaansteker... Maar laserquote:Op zondag 30 december 2007 03:33 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Om die pijl mee aan te steken misschien? Het is toch echt geen aansteker dat ik onder de lont hou
lolquote:Op zondag 30 december 2007 01:01 schreef The_Terminator het volgende:
Zeker geinigquote:Op zondag 30 december 2007 14:47 schreef Qunix het volgende:
Veronica zendt trouwens wat tofs uit!
Vanaf 20.00 ieder uur een update vanuit een wereldstad met groots vuurwerk!
De programmering
20.00 uur LIVE Update Nieuwjaarsnacht Rotterdam & Sydney. Veronica schakelt over naar Rotterdam voor een live update van de voorbereidingen op het nieuwjaarsnachtfeest en blikt terug op het aanbreken van 2008 in Sydney.
20.05 uur Seinfeld
20.30 uur Friends (The One With Phoebe’s Dad)
21.00 uur LIVE Update Nieuwjaarsnacht Rotterdam & Tokyo. Veronica schakelt over naar Rotterdam voor een live update van de start van het nieuwjaarsnachtfeest met DJ Erick E en blikt terug op het aanbreken van 2008 in Tokyo.
21.05 uur Friends (The One Where Rachel Quits en The One With The Girl From Poughkeepsie)
22.00 uur LIVE Update Nieuwjaarsnacht Rotterdam & Moskou. Veronica schakelt over naar Rotterdam voor een live update van het nieuwjaarsnachtfeest en is aanwezig bij het aanbreken van 2008 in Moskou.
22.05 uur Friends (The One Without The Routine & The One With The Holiday Armadillo)
23.00 uur LIVE Update Nieuwjaarsnacht Rotterdam & Istanbul. Veronica schakelt over naar Rotterdam Jongerenstad voor een live update van het nieuwjaarsnachtfeest en is aanwezig bij het aanbreken van 2008 in Istanbul.
23.05 uur Friends (The One With The Creepy Holiday Card)
23.40 uur Veronica presenteert LIVE: Oud & Nieuw in Rotterdam. Veronica schakelt rechtstreeks over naar Rotterdam waar DJ Roog het publiek opzweept voor het aftellen naar 2008. Om middernacht volgt de klok en het nationaal vuurwerk en opent Kane het nieuwe jaar met een optreden.
01.00 uur Veronica presenteert LIVE Oud & Nieuw in Rotterdam & Londen. Als afsluiter van de Oudejaarsavond schakelt Veronica over naar Londen voor het aanbreken van 2008.
http://veronica.sbs.nl/modules.php?name=special&site=televisienieuws&sid=5183&rubrieknaam=
Mag verplicht niet, maar hier in Den Haag is de 10-tonner open iig.quote:Op zondag 30 december 2007 15:25 schreef B_ernd het volgende:
Wordt er vandaag eigenlijk wel of geen vuurwerk verkocht
Geen, daarom werd er al vanaf vrijdag verkocht.quote:Op zondag 30 december 2007 15:25 schreef B_ernd het volgende:
Wordt er vandaag eigenlijk wel of geen vuurwerk verkocht
okee, dan ga ik straks toch maar weer even kijken bij de vuurwerkzaakquote:Op zondag 30 december 2007 15:26 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Mag verplicht niet, maar hier in Den Haag is de 10-tonner open iig.
Volgens mj zijn ze daar wel gewoon open, iig in Baarle-Hertog,quote:Op zondag 30 december 2007 15:31 schreef sararaats het volgende:
en in België?
ben m'n knallers vergeten te kopen. heb besloten om toch wat af te steken
In België ook vandaag vuurwerkverkoop (bij de Zena in Baarle en Alpeco in Kapellen tenminste).quote:Op zondag 30 december 2007 15:31 schreef sararaats het volgende:
en in België?
ben m'n knallers vergeten te kopen. heb besloten om toch wat af te steken
Moest je 16 of 18 zijn?quote:Op zondag 30 december 2007 15:37 schreef sararaats het volgende:
Knalgoed Vuurwerk in Hoogstraten is dichterbij maar toch bedankt voor de posts
die zijn in elk geval wel open morgen (tot 17u)
ik zal voor de zekerheid m'n ID meepakken want ze kunnen me wel eens jonger schatten dan ik ben
quote:
De schade voor dit jaar: ¤311 affikkend en omhoog schietend vuurwerk uit Wapenveld. Wie van jullie is er net zoals ik met allerlei excuses naar huis gereden, wetende dat het eigenlijk weer te gek was?
Filmpje heb ik al gepost, in het begin zie je de laser heel even op de stok van de pijl schijnen en dan op de lont. De lont brandde ook meteen, en van de wind heb je geen lastquote:Op zondag 30 december 2007 12:54 schreef Robier het volgende:
[..]
Heb je daar foto's of een filmpje van? Lijkt me best wel handig.
Waar is het filmpie danquote:Op zondag 30 december 2007 17:17 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Filmpje heb ik al gepost, in het begin zie je de laser heel even op de stok van de pijl schijnen en dan op de lont. De lont brandde ook meteen, en van de wind heb je geen last
Tja, zie sigquote:Op zondag 30 december 2007 17:20 schreef Qunix het volgende:
[..]
Waar is het filmpie dan
En waar heb je het vandaan? Hoeveel kostte het? Gaat hij lang mee? Batterij of oplaadbaar?
Lijkt me wel wat
Ik vat hem... Laat maar
Even mij laser pakken... ben benieuwd of het werkt.
Dacht ik al... Mijn kermis laser is te zwakquote:Op zondag 30 december 2007 17:29 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Tja, zie sig![]()
Makkelijk zelf te maken hoor, je hebt een DVD-Brander, laserdiode-houder met lens en een zaklantaarn nodig. Maar verder perfect voor het aansteken van vuurwerk, ook stukken veiliger omdat je geen open vuur nodig hebt.
Deze zit rond de 500mw. Ik had er eerst een DVD-Brander diode van ongeveer 200mw in zitten maar die is doorgebrand en toen heb ik een 500mw diode op internet besteld en die erin gebouwd. De batterijen zijn trouwens wel snel leeg op volledige sterkte.quote:Op zondag 30 december 2007 17:31 schreef RacerDKB het volgende:
Grappig, aansteken met een laser. Hoeveel mW is die laser van jou Terminator?
Hij heeft ze van een andere vriend, pics komen nog, maar ik dacht misschien weet iemand het nu al. Hij schijnt behoorlijk hard te gaan.quote:Op zondag 30 december 2007 19:01 schreef NrSiX het volgende:
en waar heeft hij het vandaan? pix mayb?
Is het echt vierkant of driehoekig? Het zou een black bermuda kunnen zijn, maar die zijn dus niet vierkant maar driehoekig.quote:Op zondag 30 december 2007 19:03 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Hij heeft ze van een andere vriend, pics komen nog, maar ik dacht misschien weet iemand het nu al. Hij schijnt behoorlijk hard te gaan.
Nee, het is geen bermuda.quote:Op zondag 30 december 2007 19:05 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Is het echt vierkant of driehoekig? Het zou een black bermuda kunnen zijn, maar die zijn dus niet vierkant maar driehoekig.
Dus met mijn 5 mW laser lampje ga ik geen lontjes aansteken zeker?quote:Op zondag 30 december 2007 19:03 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Deze zit rond de 500mw. Ik had er eerst een DVD-Brander diode van ongeveer 200mw in zitten maar die is doorgebrand en toen heb ik een 500mw diode op internet besteld en die erin gebouwd. De batterijen zijn trouwens wel snel leeg op volledige sterkte.
Nope, dat gaat niet lukken ben ik bang voorquote:Op zondag 30 december 2007 19:10 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dus met mijn 5 mW laser lampje ga ik geen lontjes aansteken zeker?
Dat zijn Kubische kanonslagen, gewoon te koop in Duitlsand.quote:Op zondag 30 december 2007 19:06 schreef The_Forcer het volgende:
[..]
Nee, het is geen bermuda.Dat ding is ook zo'n 5 tot 10 cm breed.
Ben benieuwd als we hem gaan afsteken.
Moet zeggen dat ze erg verschillen.. de ene is plof...de ander is keihard...quote:Op zondag 30 december 2007 19:21 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Dat zijn Kubische kanonslagen, gewoon te koop in Duitlsand.
Knal valt erg mee hoor, vroeger waren deze hard ivm ander kruit!
Dit is hem.
[ afbeelding ]
Vroeger verkochten ze die met ik weet niet hoeveel flash er in. Dikke dreunen kwamen er vanaf, jammer dat ze nu veranderd zijn. T blijven apparte dingen.quote:Op zondag 30 december 2007 19:21 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Dit is hem.
[ afbeelding ]
Ja, precies die. Als ik de posts hierboven lees ben ik benieuwd wat voor knal die gaat produceren.quote:Op zondag 30 december 2007 19:21 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Dit is hem.
[ afbeelding ]
Die oude dingen waren prima!quote:Op zondag 30 december 2007 19:26 schreef MOD het volgende:
[..]
Vroeger verkochten ze die met ik weet niet hoeveel flash er in. Dikke dreunen kwamen er vanaf, jammer dat ze nu veranderd zijn. T blijven apparte dingen.
zijn kubus knallersquote:Op zondag 30 december 2007 18:57 schreef The_Forcer het volgende:
Net even een vlinder afgestoken.
Nog even een vraagje, een vriend van me heeft een heel vaag vierkant bommetje, zit touw omheen, speciaal dopje over het lontje dat heel kort en dik is. Alleen vraag ik me af wat het is. Het ziet er te netjes uit om zelf gemaakt te zijn.
quote:Op zondag 30 december 2007 21:25 schreef Crazykill het volgende:
Er stak iemand net in mijn buurt een 100k klapper af.
Whehe hier paar buren naast me zitten al de hele tijd potten af te schietenquote:Op zondag 30 december 2007 21:25 schreef Crazykill het volgende:
http://www.nu.nl/news/137(...)_in_tienerkamer.htmlquote:Op zondag 30 december 2007 21:25 schreef Crazykill het volgende:
100k, niet 10kquote:Op zondag 30 december 2007 21:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/137(...)_in_tienerkamer.html
Deze?
Ze zijn hier al 4 dagen volop bezig, nog geen poltitie gezienquote:Op zondag 30 december 2007 21:30 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Whehe hier paar buren naast me zitten al de hele tijd potten af te schieten
Zie je dus echt gewoon een kwartier lang lichtflitsen omhoog schieten uit hun achtertuin, kan de politie toch zo zien waar het is of..?
Als er niets in de buurt staat wat brandbaar is, hoeft er ook geen brandweer bij te komen. Als voorbeeldje zo'n containerbrand: Is de container gewoon van ijzer, dan fikt het vuil gewoon op en is er verder geen probleem.quote:Op zondag 30 december 2007 21:36 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Ze zijn hier al 4 dagen volop bezig, nog geen poltitie gezien.
Zojuist containerbrand, komen ze even langsrijden en gaan ze weer door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |