Emigreren heb ik al gedaan. Ik verdeel m'n tijd tussen Spanje en Colombia.quote:
Als je een echte nederlander bent doe je mee, maar dat ben je dus nietquote:Op woensdag 26 december 2007 22:38 schreef Strani het volgende:
Jaja, en Nederlanders zeuren zeker nooit
Ja, ik ben een buitenlander maar niet als ik in Nederland ben. Laat ik het zo maar formuleren voor de racistjes, die lezen vast over het relevant deel heen en denken dat ik een buitenlander ben, wat hun weer voor even tevreden zal stemmen.
Als FOK! een afspiegeling van Nederland is moeten we ons toch wel druk gaan maken.quote:Op woensdag 26 december 2007 22:01 schreef Yildiz het volgende:
Goede opmerking en ja.
Maar als je dat niet doet, 'weet je niet wat er onder de mensen speelt' endezo. Welkom op FOK!, een afspiegeling van Nederland. Waar men niks meer te doen heeft en uit verveling het kankeren op de ander tot volkssport nummer 1 heeft verheven.
.
Ben ik met je eens , maar.... het nadeel is dat juist die reacties de aandacht weten te trekken van andere kortzinnige idioten en de media...quote:Op woensdag 26 december 2007 23:28 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Als FOK! een afspiegeling van Nederland is moeten we ons toch wel druk gaan maken.Het is ook gewoon uitlokkerij want de mensen die de comments plaatsen krijgen gegarandeerd aandacht. En dan gaan ze door en door en zo lijkt het alsof heel FOK een racistisch gat is, maar in werkelijkheid zal dat wel meevallen.
Maar dan vraag ik me af of nederland uberhaupt nog had bestaan, of de hongerdood was gestorven door gebrek aan goedkope arbeidskrachten (of luie nederlanders die zich voor vele baantjes te goed voelen)quote:Op donderdag 27 december 2007 10:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar geef toe, als die buitenlanders hier niet waren hadden we ook al die discussies niet
Dat argument is echt zo'n keiharde dooddoener he, niet te gelovenquote:Op donderdag 27 december 2007 11:28 schreef Sakura het volgende:
[..]
Maar dan vraag ik me af of nederland uberhaupt nog had bestaan, of de hongerdood was gestorven door gebrek aan goedkope arbeidskrachten (of luie nederlanders die zich voor vele baantjes te goed voelen)
/edit
Oeps, nou begin ik toch te discussieren over buitenlanders.
In een discussie is een dooddoener iets dat blijkbaar zoveel waarheid bevat dat er niets tegenin te brengen valt, en de discussie dus doodt.quote:Op donderdag 27 december 2007 11:33 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat argument is echt zo'n keiharde dooddoener he, niet te geloven
Oh da's niet zo best, dan ben ik blij dat ik een autochtoon ben!quote:Op donderdag 27 december 2007 14:38 schreef Strani het volgende:
[..]
jaren 30. We gaan dus nu wel weer die kant op.
En sommigen lijken daar hun baan van te maken...quote:Op woensdag 26 december 2007 23:28 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Als FOK! een afspiegeling van Nederland is moeten we ons toch wel druk gaan maken.Het is ook gewoon uitlokkerij want de mensen die de comments plaatsen krijgen gegarandeerd aandacht. En dan gaan ze door en door en zo lijkt het alsof heel FOK een racistisch gat is, maar in werkelijkheid zal dat wel meevallen.
Kan je daar niet even wat op uitbreiden. Hoe was dat dan precies gegaan als er geen goedekope arbeiders waren gekomen van over de grens. Ik ben benieuwd....quote:Op donderdag 27 december 2007 11:28 schreef Sakura het volgende:
[..]
Maar dan vraag ik me af of nederland uberhaupt nog had bestaan, of de hongerdood was gestorven door gebrek aan goedkope arbeidskrachten (of luie nederlanders die zich voor vele baantjes te goed voelen)
/edit
Oeps, nou begin ik toch te discussieren over buitenlanders.
Heul Veul!!!~!!EINS±!!~!!1!quote:Op donderdag 27 december 2007 16:02 schreef Yildiz het volgende:
6,5 miljard buitenlanders, weet je wel niet hoeveel criminelen daartussen zitten!
Je kunt je eerder afvragen waarom men geen mensen van buiten de grens zou moeten toelaten. Ik denk dat je dan zelf wel kunt bedenken dat dat niet gezond is voor je economische positie. Men hoeft hier geen andere landen bij te halen, want dat is gewoonweg niet vergelijkbaar en komt alleen maar idioot over. Ik zou over de grond gaan rollen van het lachen als men nu aan komt zeulen met 'en Japan dan! die hedde ook nie veul buut'nlanders!'.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:04 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Kan je daar niet even wat op uitbreiden. Hoe was dat dan precies gegaan als er geen goedekope arbeiders waren gekomen van over de grens. Ik ben benieuwd....
Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat de integratie van een substantiele groep gastarbeiders jammerlijk mislukt is. Dat is jammer en zonde van alle inspanningen, zo blijkt na 30 jaar en vele miljarden later.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:07 schreef Yildiz het volgende:
Je kunt je eerder afvragen waarom men geen mensen van buiten de grens zou moeten toelaten. Ik denk dat je dan zelf wel kunt bedenken dat dat niet gezond is voor je economische positie. Men hoeft hier geen andere landen bij te halen, want dat is gewoonweg niet vergelijkbaar en komt alleen maar idioot over. Ik zou over de grond gaan rollen van het lachen als men nu aan komt zeulen met 'en Japan dan! die hedde ook nie veul buut'nlanders!'.
Tuurlijk wel, dat ontkent ook niemand. maar dat doet niets af aan de problemen die grootschalige migraties met zich meebrengen.quote:Daarbij, een hoop prestaties door de gehele geschiedenis zijn ook verricht door (let op!) buitenlanders, allochtonen, of wat voor administratieve term dan ook.
Dan zou ik eens lezen wat er staat.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:35 schreef Yildiz het volgende:
Wat zeg je nu eigenlijk? Want echt n repliek is het niet..
Her en der wat zogenaamde buzzwoordjes als criminaliteit en parasiteren, maar meer is het niet.
Dat is dus nu net géén 'integratie' .... de chinezen zijn absoluut niet geintegreerd... het probleem van veel bevolkingsgroepen die kennelijk zeer nabij op de tong van de gemiddelde fok-reactiepostert liggen... is dat ze wél integrereren en dus zeer zichtbaar zijn...quote:Op donderdag 27 december 2007 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Terwijl je aan de andere kant bijvoorbeeld de Chinezen ziet, ook niet in onbelangrijke mate vertegenwoordigd in de Nederlandse samenleving, en waarvan je nooit iets hoort.
Tegen jou zeg ik dan hetzelfde, het is een antwoord op de vraag van Yildiz die graag wilde weten waarom we bepaalde groepen buitenlanders niet binnen zouden moeten halen.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:42 schreef Emimich het volgende:
Totaal onsamenhagend betoog Vogeltjesdans, van gastarbeiders naar chinezen, van moslims naar criminaliteit, van de overheid en het bedrijfsleven tot economische maatregelen en dan out of the blue met een immigratiestop eindigen.
Ik snap wel dat de genoemde punten onderling samenhang hebben maar dat het grotere plaatje onsamenhangend is. Zie bijvoorbeeld je conclusie.quote:
goed punt op zich, maar I beg the differ. Waarom? Omdat integratie niet alleen "positief zichtbaar" zijn betekent, maar in evenzo belangrijke mate onthouding van criminele handelingen met zich meebrengt. Het schade toebrengen aan de maatschappij vind ik zwaarder wegen dan het zich vrijwel onzichtbaar ophouden in de maatschappij.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:49 schreef RM-rf het volgende:
Dat is dus nu net géén 'integratie' .... de chinezen zijn absoluut niet geintegreerd... het probleem van veel bevolkingsgroepen die kennelijk zeer nabij op de tong van de gemiddelde fok-reactiepostert liggen... is dat ze wél integrereren en dus zeer zichtbaar zijn...
Zoals ik al zei, integratie houdt in dat je je aanpast naar de normen en waarden van het land waar je verblijft. In Nederland lossen we dingen niet op met geweld en hebben we geen hekel aan homo's, tenminste niet in die zin dat we ze in elkaar slaan (of erger). Ook mogen we in Nederland gewoon onze mening verkondigen en hebben we die te respecteren. Daar past bijvoorbeeld een moord op Theo van Gogh niet in. Samenvattend, voor je het mischien niet meer kunt volgen en het een onsamenhangend geheel vindt, deze mensen moeten zich gewoon netjes aanpassen. En anders zijn er toch zat landen die hen met open armen ontvangen? O, wacht... Eh, ik kan er buiten Nederland niet zo snel een bedenken...quote:Overigens, dat ligt natuurlijk aan die betreffende groep buitenlanders zelf, moeten ze maar niet integreren.
Als je het over kennismigranten hebt geef ik je gelijk. Echter niet wat betreft de grote massa, daar is zeer grote terughoudendheid geboden. Hoewel ik van mening ben dat we eerst moeten putten uit onze eigen voorraad langdurig werklozen en ouderen, dat scheelt miljarden aan uitkeringen, voordat we honderdduizenden oost-europeanen binnenhalen. Mischien leuk voor de portemonnee van het MKB, maar over 10 jaar hebben we een veel groter probleem dan nu. Namelijk een "ingeburgerde" groep oostblokkers die ofwel in een slechte economische tijd de baan van de Nederlandse werkman inpikt, ofwel teert op de staatsruif.quote:een buitenlanderstop is helemaal belachelijk. het zijn helemaal niet de nieuwkomers die de grootste problemen maken, integendeel, een zeer grote groep daaruit is zeer succesvol en kunnen binnen een paar jaar redelijk perfect geinitegreerd raken... die groepen die problemen veroorzaken daarvan merk je meestal pas de gevolgen na een of twee generaties
RASJIESME!quote:Op donderdag 27 december 2007 17:17 schreef postmortum het volgende:
Als die buitenlanders ff over de grens verhuizen hebben ze ook geen last meer van ons
quote:Op donderdag 27 december 2007 17:17 schreef postmortum het volgende:
Als die buitenlanders ff over de grens verhuizen hebben ze ook geen last meer van ons
Onjuist, dat is assimilatie.quote:Op donderdag 27 december 2007 17:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zoals ik al zei, integratie houdt in dat je je aanpast naar de normen en waarden van het land waar je verblijft.
Daar denkt de overheid in Birma heel anders over.quote:Op donderdag 27 december 2007 18:09 schreef RickoKun het volgende:
Joah, ik denk juist dat je minder problemen krijgt met het toelaten van boeddisten dan van moslims
We are the borg?quote:
Ik denk dat dat meer aan die regering ligt dan aan de boeddhisten.quote:Op donderdag 27 december 2007 18:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar denkt de overheid in Birma heel anders over.
[on topic]quote:Op donderdag 27 december 2007 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Terwijl je aan de andere kant bijvoorbeeld de Chinezen ziet, ook niet in onbelangrijke mate vertegenwoordigd in de Nederlandse samenleving, en waarvan je nooit iets hoort. Die groep maakt nooit problemen. Dus het kan wel. Als het met de integratie van Chinezen en andere Aziaten wel lukt, waarom dan niet met een grote groep moslims?
Dan zit jij zeker ook elke keer te genieten van al dat geklaag op de goedkoopste staatsvorm ter wereld, ons koningshuisquote:Op donderdag 27 december 2007 20:55 schreef Dickbride het volgende:
Haha dat is juist 1 van de reden waarom FOK! zo leuk is :p .
Je ziet mij dan ook niet typen dat de grenzen dicht moeten of wat dan ook. De reden dat ik vroeg of er even over uitgebreid kon worden is omdat ik het statement op z'n zachts gezegd nogal overdreven vond (die van Sakura dus). Een arbeiderstekort kan op verschillende manieren opgelost worden. De banen door buitenlanders op laten vullen is er daar maar een van.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je kunt je eerder afvragen waarom men geen mensen van buiten de grens zou moeten toelaten. Ik denk dat je dan zelf wel kunt bedenken dat dat niet gezond is voor je economische positie. Men hoeft hier geen andere landen bij te halen, want dat is gewoonweg niet vergelijkbaar en komt alleen maar idioot over. Ik zou over de grond gaan rollen van het lachen als men nu aan komt zeulen met 'en Japan dan! die hedde ook nie veul buut'nlanders!'.
Daarbij, een hoop prestaties door de gehele geschiedenis zijn ook verricht door (let op!) buitenlanders, allochtonen, of wat voor administratieve term dan ook.
Het beste voorbeeld vind ik dan zelf wel Spinoza. Maar kijk uit, wees niet te positief over 1 van 's lands grootste filosofen, voor je het weet ben je een buut'nlanderknuffeloar.
De reden dat ik daar even niet op reageerde is omdat het hele discussie verhaal verschrikkelijk off-topic is in dit topic. Maar ok, zolang er geen bezwaar van TS of mods......quote:Op donderdag 27 december 2007 21:05 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Je ziet mij dan ook niet typen dat de grenzen dicht moeten of wat dan ook. De reden dat ik vroeg of er even over uitgebreid kon worden is omdat ik het statement op z'n zachts gezegd nogal overdreven vond (die van Sakura dus). Een arbeiderstekort kan op verschillende manieren opgelost worden. De banen door buitenlanders op laten vullen is er daar maar een van.
Zeiken over buitenlanders (of JUIST NIET) en dan buitenland in je avatar hebbenquote:Op woensdag 26 december 2007 21:55 schreef Strani het volgende:
Hier op Fok gebeurt het wel heel erg veel. Je hoeft op de frontpage of hier op het forum maar een nieuwsartikel te lezen en na een stuk of tien comments is er altijd wel iemand die over de buitenlanders begint. Het kan echt werkelijk over van alles gaan, van de Nationale Boomplantdag tot de 79e skeelermarathon van Heerlen, de buitenlanders moeten en zullen genoemd worden.
Is er meer mensen die dit is opgevallen en die ook wel eens een topic willen zien zonder de eeuwige gebruikelijke klachten?
P.s. dit topic is dus niet bedoeld voor een discussie over buitenlanders, maar over mensen die er maar niet over op kunnen houden!
Tja, een plaatje van waar ik me momenteel bevind. En meen je dat echt, dat je denkt dat het ook maar een heel klein beetje relevant is?quote:Op donderdag 27 december 2007 22:31 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Zeiken over buitenlanders (of JUIST NIET) en dan buitenland in je avatar hebben![]()
![]()
Mensen zijn blij en tevree in het land van Mao, olé.quote:Op donderdag 27 december 2007 22:38 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Minder verschil tussen elkaar = minder ellende/racisme en dicriminatie mindert. En zo is het.
Joehoe, lees een van mijn posts even terug. Daarin beschreef ik dat integratie niet alleen maar positief aanwezig zijn is, maar ook de bewuste keuze voor discriminaliteit.quote:Op donderdag 27 december 2007 20:44 schreef Sakura het volgende:
[..]
[on topic]
begint toch weer te verzanden in een discussie over buitenlanders, nou ja, zolang TS en de mods akkoord zijn, ga ik even mee
[/on topic]
Grappig dat je net over de Chinezen begint, zat ik bijna op te wachten. Net als Nawijn enige jaren terug tijdens een toespraak die hij gaf bij de viering van het Chineese nieuwe jaar in Den Haag. Daar had hij het ook over hun goed integratie. Iedereen incluis alle Chinezen stonden elkaar aan te kijken van waar heeft die gek het over. Als er 1 groep hier in Nederland absoluut niet geintegreerd is (en ook absoluut geen plannen heeft die richting op) zijn het de Chinezen wel.
Waarom denk je dat een fenomeen als Chinatown bestaat (ja ook in Den Haag)
Chinezen hebben gewoon hun eigen regels en bemoeien zich met niemand behalve hun eigen gemeenschap.
Ze houden zelfs hun criminaliteit binnensdeurs en binnen eigen gelederen.
Nee op FOK in KLB de wereld proberen te verbeteren...quote:Op donderdag 27 december 2007 23:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Tja, een plaatje van waar ik me momenteel bevind. En meen je dat echt, dat je denkt dat het ook maar een heel klein beetje relevant is?
En waar probeer jij het? En lukt dat een beetje?quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:56 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Nee op FOK in KLB de wereld proberen te verbeteren...
dude, pleasequote:Op vrijdag 28 december 2007 14:50 schreef Strani het volgende:
[..]
En waar probeer jij het? En lukt dat een beetje?
Er zijn ook mensen die altijd van anderen willen nemen. En wel hun regels proberen op te leggen aan de inwoners van het land waarin ze verblijven. Het zijn net sprinkhanen. Zolang als er uit de ruif te vreten is, blijven ze. Daarna trekken ze verder om ergens anders de boel leeg te vreten.quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:17 schreef Megumi het volgende:
Voor mij is de wereld een geheel. En eigenlijk zijn er geen buitenlanders. Maar zijn er slechts mensen die zeer bekrompen zijn. En bang zijn voor datgene wat anders is.
Je hebt het dus over de westerse cultuur dan neem ik aan?quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die altijd van anderen willen nemen. En wel hun regels proberen op te leggen aan de inwoners van het land waarin ze verblijven. Het zijn net sprinkhanen. Zolang als er uit de ruif te vreten is, blijven ze. Daarna trekken ze verder om ergens anders de boel leeg te vreten.
Jij wordt nog eens heel goed.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je hebt het dus over de westerse cultuur dan neem ik aan?
Een punt heeft ie zeker. De westerse wereld heeft eeuwenland de halve wereld bezet gehouden en nu komen mensen eens kijken hoe het in Europa is en dan is iedereen direct op de tenen getrapt?quote:Op vrijdag 28 december 2007 18:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij wordt nog eens heel goed.
De Chinezen laten de NL'ers met rust, maar de NL'ers de Chinezen ook. Omdat er een andere groep 'vreemdelingen' heel wat irritanter is, en alle negatieve aandacht opeist. In andere landen worden Chinezen wel gehaat/gesdiscrimineerd. Omdat ze anders zijn. De joden van het oosten, zo worden ze ook wel eens genoemd. Discriminatie kan het gevolg zijn van irritant/crimineel/achterlijk gedrag, maar dat hoeft niet. Soms worden er gewoon aanleidingen gezocht.quote:Op donderdag 27 december 2007 16:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf ook wel kunt bedenken dat de integratie van een substantiele groep gastarbeiders jammerlijk mislukt is. Dat is jammer en zonde van alle inspanningen, zo blijkt na 30 jaar en vele miljarden later.
Terwijl je aan de andere kant bijvoorbeeld de Chinezen ziet, ook niet in onbelangrijke mate vertegenwoordigd in de Nederlandse samenleving, en waarvan je nooit iets hoort. Die groep maakt nooit problemen. Dus het kan wel. Als het met de integratie van Chinezen en andere Aziaten wel lukt, waarom dan niet met een grote groep moslims? .
Even nuanceren graag. Ten eerste is Europa niet hetzelfde als Nederland. Ten tweede zijn we welvarend geworden door er hard voor te werken (VOC mentaliteit). Ten derde, wat er 300 jaar geleden eventueel mis is gegaan in onze betrekkingen met andere landen, daar ga ik me nu niet meer druk om maken. Dat doen andere landen ook niet.quote:Op vrijdag 28 december 2007 22:19 schreef Strani het volgende:
Een punt heeft ie zeker. De westerse wereld heeft eeuwenland de halve wereld bezet gehouden en nu komen mensen eens kijken hoe het in Europa is en dan is iedereen direct op de tenen getrapt?
Dit gaat niet over milieu of grondstoffen. Het gaat om profiteren van de sociale voorzieningen van een ander land zonder zelf een bijdrage te leveren. Maar als je het toch over het milieu en grondstoffen wil hebben: China en India liggen ook echt in Europa he. Nederland loopt voorop met allerlei milieugelul en onze grondstoffen worden in rap tempo de grens over geduwd. Terwijl ze in het vette oosten meer co2 de lucht in slingeren en grondstoffen gebruiken dan wij in 10 jaar.quote:Daarnaast moet je maar eens kijken naar hoeveel wij van de wereldgrondstoffen aan het opmaken zijn in vergelijk met de rest van de planeet. Wie eet wiens ruif leeg? In Europa moet men zich eigenlijk kapotschamen.
Reden te meer om ons zorgen te maken en te vechten voor die grenzen.quote:Wat iemand een paar posts omhoog al zei, buitenland bestaat niet. Grenzen zijn sowieso slechts deel van de menselijke verbeelding. 500 jaar geleden bestonden veel Europese landen niet in de huidige staat, en over 500 jaar waarschijnlijk ook niet meer.
Zwemmerseczeem kucht. 'Kuch'' 'slavernij' "Kuch" "Oost-Indie exploiteren"quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Even nuanceren graag. Ten eerste is Europa niet hetzelfde als Nederland. Ten tweede zijn we welvarend geworden door er hard voor te werken (VOC mentaliteit). Ten derde, wat er 300 jaar geleden eventueel mis is gegaan in onze betrekkingen met andere landen, daar ga ik me nu niet meer druk om maken. Dat doen andere landen ook niet.
Ha! Ik ben helemaal into Al Gore, hoor, maar die is helemaal mooi!quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dit gaat niet over milieu of grondstoffen. Het gaat om profiteren van de sociale voorzieningen van een ander land zonder zelf een bijdrage te leveren. Maar als je het toch over het milieu en grondstoffen wil hebben: China en India liggen ook echt in Europa he. Nederland loopt voorop met allerlei milieugelul en onze grondstoffen worden in rap tempo de grens over geduwd. Terwijl ze in het vette oosten meer co2 de lucht in slingeren en grondstoffen gebruiken dan wij in 10 jaar.
Ach ja. Slavernij was er in de tijd van de romeinen en daarvoor vast ook al, dus boeie. Bovendien hebben tientallen landen dat gedaan en nog wel een graadje erger dan Nederland ook, en zoals ik al eerder zei: wat er 300 jaar geleden is gebeurd is in het geheel niet interessant voor het nu en staat in geen enkel verband met de in dit topic geschetste problematiek. Derhalve driewerf boeie.quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:34 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Zwemmerseczeem kucht. 'Kuch'' 'slavernij' "Kuch" "Oost-Indie exploiteren"
Waarom ben ik niet verbaasd?quote:Ha! Ik ben helemaal into Al Gore, hoor, maar die is helemaal mooi!
De industriele revolutie staat hier los van. Of dacht je dat de stoomwals een dermate vernietigend effect heeft gehad op het milieu? De daadwerkelijke uitstoot is begonnen rond de jaren 70, en ondermeer China heeft daar een minstens zo groot aandeel in gehad als "het westen". Al is het maar omdat er in China alleen al ongeveer 1 miljard mensen wonen. Of denk je dat die Chinezen pas rond 2000 warm water en electriciteit zijn gaan gebruiken?quote:Eerst stookt het Westen vanaf de Industriele Revolutie heel de wereld een paar graadjes warmer. En als de Chinezen eindelijk meer uit het leven kunnen gaan halen dan leven in een lemen hutje is het ineens, nee doe maar niet, het milieu, jeweets!
Neuh, we zijn zeker niet de enige slavendrijvers geweest. Maar mijn punt is, dat het niet ons harde werk is dat ons welvaart gebracht heeft. Of je moet het hanteren van een zweep als hard werk zien.quote:Op zondag 30 december 2007 01:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ach ja. Slavernij was er in de tijd van de romeinen en daarvoor vast ook al, dus boeie. Bovendien hebben tientallen landen dat gedaan en nog wel een graadje erger dan Nederland ook, en zoals ik al eerder zei: wat er 300 jaar geleden is gebeurd is in het geheel niet interessant voor het nu en staat in geen enkel verband met de in dit topic geschetste problematiek. Derhalve driewerf boeie.
Het feit dat er ooit eens een keer geexploiteerd is in Indie, geeft bv marokkanen een vrijbrief een hier maar de sociale voorzieningen te komen opsouperen en criminaliteit te bedrijven? Onder het motto van "the bigger picture"?
"Sinds het begin van de twintigste eeuw is de gemiddelde temperatuur met ongeveer 0,74°C gestegen." http://nl.wikipedia.org/wiki/Opwarming_van_de_aardequote:Op zondag 30 december 2007 01:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
De industriele revolutie staat hier los van. Of dacht je dat de stoomwals een dermate vernietigend effect heeft gehad op het milieu? De daadwerkelijke uitstoot is begonnen rond de jaren 70, en ondermeer China heeft daar een minstens zo groot aandeel in gehad als "het westen". Al is het maar omdat er in China alleen al ongeveer 1 miljard mensen wonen. Of denk je dat die Chinezen pas rond 2000 warm water en electriciteit zijn gaan gebruiken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |