abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 december 2007 @ 22:55:50 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55429247
Van kleuter tot puber deel 18

Kinderen:
01 mei 1995: Priscilla (stief)dochter van Ticootje
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van buzzer
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
30 december 1999: Sabine dochter van buzzer
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik-
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 24-01-2008 08:23:08 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 20 december 2007 @ 23:06:12 #2
37150 livelink
pi_55429612
Joshua, gefeliciteerd met je verjaardag en welkom bij de kleuters hier! Ik heb je er maar even bijgezet.

Elisa, ik hoop dat je snel opknapt van je operatie. Bright, sterkte ermee. Het zal een slopende dag voor jullie zijn geweest.

Rewimo, heel veel plezier in Portugal de komende weken.

Ik wilde in het vorige deel nog even terugkomen op een opmerking van Lady-wrb over het niet mogen uitdelen van Kerstkaarten bij ons op school. Er mogen om diezelfde reden inderdaad bij ons ook geen uitnodigingen uitgedeeld worden, dus die komen altijd via de post binnen.
Katja kreeg vandaag op school wel een kerstkaartje en Job was best wel verdrietig omdat hij geen kaartje had gekregen. Ze zitten nu ook samen in de klas, maar Katja zit daar al dik 2 jaar en Job nog maar net, dus hij zit nog niet in het kerstkaartencircuit. Logisch, maar toch wel moeilijk voor een kind.
Ik vind het toch wel een begrijpelijke maatregel en het is toch ook wel erg leuk om post gewoon thuis in de brievenbus te krijgen.

Wij zijn bezig met de uitnodigingen voor Katja's verjaardag. Ze moeten morgen de deur uit, maar ze noemt telkens andere namen. Ik heb besloten toch maar een beetje in te grijpen en probeer haar een beetje over te halen tot bepaalde kindjes. Niet dat het me helemaal is gelukt, maar toch..
pi_55433712

Zie nu pas dat ik 'm gister dichtgooide...
Sorry!
En Joshua...Gefeliciteerd!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55434030
livelink, het is 'Elise'
Dank, vannacht is ze enkele keren geweest, maar toch nog redelijk geslapen en gisteravond een klein beetje gegeten.
Alleen huilde ze gisteravond in bed heel zielig met open mondje. Het leek wel of ze niet bereikbaar was in haar zelfmedelijden Maar hopelijk wordt dit een betere dag!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bright op 21-12-2007 10:57:45 ]
pi_55434165
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 07:48 schreef Bright het volgende:
livelink, het is 'Elis[b]e[/be]'
Dank, vannacht is ze enkele keren geweest, maar toch nog redelijk geslapen en gisteravond een klein beetje gegeten.
Alleen huilde ze gisteravond in bed heel zielig met open mondje. Het leek wel of ze niet bereikbaar was in haar zelfmedelijden Maar hopelijk wordt dit een betere dag!
Vaak doet het ook wat meer pijn als ze "plat" liggen
pi_55436425
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:06 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Vaak doet het ook wat meer pijn als ze "plat" liggen
ja, dat klopt wel.
pi_55436523
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:30 schreef Bright het volgende:

[..]

ja, dat klopt wel.
Hoe ging de nacht?
En het wakker worden?
pi_55437033
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:35 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Hoe ging de nacht?
En het wakker worden?
vannacht -> zie boven. Vanochtend was ik er niet bij, maar vanaf een uur of 6 lag ze naast m'n vrouw (op mijn plek; 'k moest er toch uit)
pi_55437490
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:57 schreef Bright het volgende:

[..]

vannacht -> zie boven. Vanochtend was ik er niet bij, maar vanaf een uur of 6 lag ze naast m'n vrouw (op mijn plek; 'k moest er toch uit)
Hormonen, hormonen!!
Ik had er zelfs nog op gereageerd....
Hopelijk knapt ze vandaag verder lekker op en wacht er straks een lekker vrolijk, pijnvrij meisje op je!
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:50:04 #10
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55442803
Redelijke nacht dus Bright. Hopelijk knapt ze snel op.

Hier hebben we vakantie. Heerlijk en wat is ze er aan toe. Vanochtend was het ook lekker 'feest' op school. Alle kerstspullen werden al opgeruimd en alle klassen waren gezellige dingen aan het doen. Bij Fleur mochten ze vrij spelen. En wat sta je dan als kleuter raar te kijken als je moeder de klas in komt om te helpen met het aftuigen van de kerstboom. HEEEEEEEEEEE MAMA!!!! Wat doe jij nou weer hier.... op zo'n betweterig kleutertoontje.

En nu is het enige wat ze zegt: nog 2 nachtjes slapen en dan gaan we naar opa......en dan op vakantie.
pi_55442872
Priscilla was vandaag al vrij!

Gister was mn moeder even langsgekomen om schaatsen te brengen. Dit weekend is Priscil bij dr moeder, en het is het laatste weekend dat het vriest, dus kan ze mooi de schaatsen meenemen. Of ze ooit schaatsen aan heeft gehad betwijfel ik.... "Ik kom er niet in".... Nee schaatsen horen strak te zitten.

Al meer schaatsende kinderen hier??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55443487
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Priscilla was vandaag al vrij!

Gister was mn moeder even langsgekomen om schaatsen te brengen. Dit weekend is Priscil bij dr moeder, en het is het laatste weekend dat het vriest, dus kan ze mooi de schaatsen meenemen. Of ze ooit schaatsen aan heeft gehad betwijfel ik.... "Ik kom er niet in".... Nee schaatsen horen strak te zitten.

Al meer schaatsende kinderen hier??
Hier zijn de oudste twee ook bij hun vader, dit weekeind.... Die woont aan een lange vijver....Hoop maar dat het hard genoeg gevroren heeft!

Pffff..... 't wordt wel weer een heen en weer "gegooi"....ze zijn nu daar tot tweede kerstdag, dan komen ze rond 16.00 hierheen.... Mn zusje komt ook en die neemt ze na tweede kerstdag mee om te logeren...Dan komen ze met oud en nieuw weer hierheen om vervolgens de volgende dag weer naar de papa te gaan!
pi_55443528
Even een "rare" vraag tussendoor....
Ticootje..... Hoe noemt Priscilla jouw ouders?
"Gewoon" opa en oma, of meneer en mevrouw, of, of of....?
pi_55504443
Die kerstkaartjes in de klas, ik had daar helemaal nou nog nooit bij stilgestaan, tot Sven met de eerste thuiskwam. Ik heb het idee dat het bij hem in de klas klassikaal gebeurd, dus voor alle kinderen 1, maar ik vind het eigenlijk onzin.
De moeder van een vriendje van Sven had er ook nog nooit bij nagedacht en stond eigenlijk op het punt om het ook maar te gaan doen.
Mijn argument dat het zo dus gebeurd dat iedereen dat gaat doen, en hij tot nu toe een stuk of 8 kaartjes had en dus nog een stuk of 20 niet, ik er nog niet aan ging beginnen zolang Sven er zelf niet over begint (ben ik nog te volgen). Zij heeft het nu dus ook niet gedaan
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_55504568
ik had daar ook totaal niet over nagedacht vantevoren easy. piet had er begin van vorige week ook al 1 gekregen en wilde er toen ook wel graag een maken voor een paar kinderen uit z'n klas. hij mocht er van mij een paar kiezen, ik had ook geen zin (en tijd) om 't voor de hele klas te doen. het werden er toen een stuk of 6. prima, daar hebben we samen leuke kaartjes voor gefröbeld met een gekke foto van piet binnenin waar hij zeer specifieke eisen aan stelde. die met de kerstmuts mochten absoluut niet, niet stoer genoeg, het moest er een zijn waarop hij als piraat stond. dus een pietpiraatje in een kerstbal geshopt en hij heeft zelf overal z'n naam nog bijgeschreven.
pi_55504655

Sven heb ik er gelukkig dus niet over gehoord, wel zo makkelijk
pi_55507994
Ik heb een setje kaartjes bij de action gekocht en de mannen ze zelf laten schrijven. Voor jongste heb ik geholpen met de namen van de kinderen en later bij het op de stoel leggen maar heb er verder weinig moeite voor gedaan
Saartje
pi_55566545
Hier regelen ze het (op het kopen na) zelf...makkelijk he ! Beiden schrijven en lezen dus ideaal.
Timo zit weer midden in een sprong, hij zit zich zelf zo in de weg momenteel, erg lastig voor hem en ons.
Lezen zit hij nu op avi-ik-weet-niet-hoeveel, vandaag is hij begonnen in Joris en de geheimzinnige toverdrank van Roald Dahl. Je moet wat als ouder.
Merijn geniet van alles rondom de vakantie, lekker laat naar bed, genieten van familie om je heen en die leest zich een breuk. Elk boek (van de Bijbel tot HP) wordt gelezen...heerlijk !

Iedereen een goed uiteinde en een spetterend 2008 toegewenst !

Suus
  donderdag 27 december 2007 @ 10:56:53 #19
37150 livelink
pi_55567920
Een bibliotheekabonnement is voor jullie dus geen overbodige luxe, Stout.
Op zich is het wel erg fijn als kinderen graag lezen, ik hoop dat mijn kinderen later ook veel en graag zullen lezen.
  donderdag 27 december 2007 @ 11:10:34 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55568121
Zijn die regels over uitnodigingen en kaarten voor alle klassen? Of alleen bij de kleuters?
Het lijkt me namelijk dat het net zo pijnlijk zou kunnen zijn om nergens van op de hoogte te zijn en dingen dan achteraf te horen. Zeker op een bepaalde leeftijd.
  donderdag 27 december 2007 @ 11:16:30 #21
37150 livelink
pi_55568223
Bij ons werd het in een nieuwsbrief medegedeeld vorig jaar. Het was het jaar daarvoor ineens een enorme hype geworden met die kerstkaarten. Het was een soort rage geworden om de hele klas kerstkaartjes te geven, maar daarbij werden dus een paar kinderen stelselmatig overgeslagen
Om die reden werd die regel van niet op school geven dus het jaar later ingesteld. Bijkomend voordeel was dan dat er meer moeite moet worden gedaan om de kerstkaarten op de bestemming te krijgen waardoor niet meer automatisch de hele klas een kaartje krijgt. Katja heeft er dit jaar ongeveer 8 verstuurd.
  donderdag 27 december 2007 @ 11:24:02 #22
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_55568356
Ja dat is natuurlijk wel een voordeel.
Ik vind er verder niet zo veel van. Aan de ene kant is het natuurlijk logisch inderdaad in verband met de kinderen die stelselmatig overgeslagen worden. Aan de andere kant kan het voor kinderen die er soms net wel of net niet bij horen denk ik best pijnlijk zijn om dan achteraf te horen dat er een feestje was of iets. Dat lijkt me ook een naar idee, dan kun misschien beter teleurstelling voelen.
  donderdag 27 december 2007 @ 11:28:32 #23
37150 livelink
pi_55568457
Ja, dat met die uitnodigingen is wat dat betreft een beetje overdreven. Katja had alle kindjes die ze wilde uitnodigen allang verteld dat zij op haar feestje mochten komen. Voordat wij uberhaupt hadden bedacht wat we met haar feestje gingen doen, kwam ze thuis met de mededeling dat Bart niet op haar feestje kwam, want hij vond Ballorig maar eng

Ballorig , dus wij hebben Katja maar uitgelegd dat wij nog niet wisten wat we gingen doen met haar feestje, maar dat het zeker niet Ballorig ging worden, maar gewoon thuis. Oh, toen moest ze weer tegen iedereen vertellen dat ze toch niet naar Ballorig gingen. Voordeel was dat Bart nu toch komt

Ik vind dat hele gedoe met feestjes en kindjes die wel of niet mogen komen altijd maar lastig. Maar op de kleuterleeftijd speelt dat nog niet zo erg, heb ik gemerkt. Katja ligt er in ieder geval nog niet wakker van of ze wel of niet op feestjes wordt uitgenodigd.
pi_55716698
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:04 schreef vamperotica het volgende:
Even een "rare" vraag tussendoor....
Ticootje..... Hoe noemt Priscilla jouw ouders?
"Gewoon" opa en oma, of meneer en mevrouw, of, of of....?
Priscilla noemt mijn ouders bij de voornaam. Dat is een beetje zo gegroeit. Ze was "al" 9 toen ze kennis maakte met mijn ouders. Mijn ouders gedragen zich wel echt als opa en oma hoor (maar ze zijn natuurlijk dan wel hele jonge opa en oma, mijn vader is 51 en mijn moeder is 46). Nu logeert ze ook weer daar en heeft ze het echt perfect naar haar zin.
Mijn man noemt mijn ouders ook bij de voornaam. (wat opzich niet heel raar is, mijn man is natuurlijk ietsjes ouder dus hij vind het dan raar om pap en mam te zeggen, en dat begrijp ik ook). Ik zeg wel gewoon papa en mama, maar als ik over mijn ouders praat met Priscil of mijn man dan noem ik ze ook bij de voornaam.

Wat wel leuk is, ze noemt mijn opa en oma wel "opa en oma".
pi_55716909
Ja, dat bieb abonnement is hier echt nodig, gemiddeld 1x per week gaan we momenteel.
Met Kerst heeft hij weer boekje van de kerstman gekregen, avi 6 (wilde mathilde) en hij leest het zeer vlot..
Ach we zien wel waar hij stopt..
pi_55716983
De bieb doet het hier ook heel goed!! Priscil gaat echt regelmatig boeken halen. Ze heeft er ook echt plezier in om wat te lezen 's avonds.
pi_55717408
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 08:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Priscilla noemt mijn ouders bij de voornaam. Dat is een beetje zo gegroeit. Ze was "al" 9 toen ze kennis maakte met mijn ouders. Mijn ouders gedragen zich wel echt als opa en oma hoor (maar ze zijn natuurlijk dan wel hele jonge opa en oma, mijn vader is 51 en mijn moeder is 46). Nu logeert ze ook weer daar en heeft ze het echt perfect naar haar zin.
Mijn man noemt mijn ouders ook bij de voornaam. (wat opzich niet heel raar is, mijn man is natuurlijk ietsjes ouder dus hij vind het dan raar om pap en mam te zeggen, en dat begrijp ik ook). Ik zeg wel gewoon papa en mama, maar als ik over mijn ouders praat met Priscil of mijn man dan noem ik ze ook bij de voornaam.

Wat wel leuk is, ze noemt mijn opa en oma wel "opa en oma".
Ik vroeg het omdat wij een beetje onze weg aan het zoeken zijn... Zus van lief heeft kids in dezelfde leeftijd als mijn oudste en die noemen zijn ouders natuurlijk opa en oma... Vind het zo raar overkomen als die van mij ze dan "gewoon" bij de voornaam noemen...

De ouders van de vriendin van mn ex worden "nep" opa en oma genoemd.....
Dat vind ik persoonlijk zo naar klinken!!

(Toen het miniminimonster geboren werd werd ie ook eerst "nep"broertje genoemd... Dat deed zo ongelovelijk veel pijn!!!

Heb de kids ook wel gevraagd of ze er nu een "nep"zusje bij hebben gekregen!!

Maar gelukkig zijn we het er allemaal over eens dat het allemaal super echte broertjes en zusjes zijn!!
pi_55717497
Oei, vamp. Dat nep klinkt wel erg naar... Maar ik denk wel dat de kinderen er iets heel anders bij denken dan wij. Het is alleen niet zo handig gekozen.. (het woord)

Ik noemde mijn overgrootoma altijd "oude oma". Dat soort dingen groeien wel een beetje.

Ik merk wel dat mijn opa en oma meer moeite hebben met wat Priscil nu eigenlijk is. Ze is geen kleinkind van ze, maar eigenlijk een achterkleinkind (stief). Ik denk dat dat een beetje de leeftijd is. Mijn oma blijft nu zeggen dat ze overgrootoma wordt, dus ze ziet Priscil niet echt als achterkleinkind.

Ook heeft ze een keer de fout gemaakt om te zeggen dat Priscil een "aangenomen" kleinkind is. Toen iemand Priscil toen vroeg wat ze daarvan vond dat ze dat zei, heeft ze heel wijs geantwoord dat het haar niet uitmaakt omdat die oma toch maar "aangenomen" was. (De boodschap kwam heel duidelijk over)

Toch moeten mijn opa en oma echt wennen aan de stiefkinderen in de familie. Mijn oom ligt momenteel in scheiding (al heel lang) en het kan er best van komen dat hij een vriendin krijg met kinderen. Dus dan moeten mijn opa en oma ook weer wennen. Ik hoop dan maar dat ze genoeg hebben geleerd met Priscil, zodat ze eerst nadenken voordat ze iets zeggen.

Verder moet ik wel zeggen dat Priscil wel gewoon als kleinkind wordt behandeld.
pi_55722728
Pff.. moeilijke familieverhoudingen zeg.. Dan raken die kids ook wel in de war

Trouwens, Elise is al veel beter met tekenen. Ze plaatst de armen nog wel aan het hoofd, mar er zit duidelijk vooruitgang in
  woensdag 2 januari 2008 @ 15:47:10 #30
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55724751
ja dat gaat ineens snel he Bright?

Wilyan kon toen ie net naar de basisschool ging ook nog niks tekenen, ik heb hem één keer een poppetje voor getekend en nu tekent hij al van alles! Gisteren had hij een monstertruck-dag, dan tekent hij alleen maar grote auto's met grote wielen en die heten dan ook allemaal Madman..
Het zal wel.

Maar we zijn soms zo trots op onze kleine grote vent, wat hij allemaal al kan en doet..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_55727468
waar de appelflappen al niet goed voor zijn

Tijdens het bakken van de oliebollen en appelflappen (op oudjaarsdag) moet er ook geproefd worden, alicia heeft dat veelvuldig gedaan; en de opbrengst: D'r eerste tandje is er uit nummer 2 (en 3) zitten ook al wiebelig)

woensdag 2 januari 2008 @ 18:44:17 #32
37150 livelink
pi_55727963
Hee, dat ziet er eigenlijk best pijnlijk uit. Maar wel gefeliciteerd hoor, Alicia!
Katja is nog niet aan het wisselen en ze wil eigenlijk wel heel graag. Maar tot nog toe zit er nog geen tand los.

Poeh, vandaag Katja's verjaardagsfeestje achter de rug. Wat is dat toch vermoeiend. Er hadden 2 kindjes afgezegd en één kindje was door Katja vervolgens eergisteren alsnog uitgenodigd, dus uiteindelijk zat ik met 8 kindjes. We hadden zo'n themakoffer gehuurd met verkleedkleren, knutsels en spelletjes, maar het allergrootste succes was de chocoladefontein die in mijn kerstpakket zat. Alle kinderen zaten bovenop de eettafel en ze vonden het supercool Maar ik ben wel heel erg blij dat het achter de rug is.

Katja wil overigens niet op school trakteren. Ze wil het echt, echt, echt niet en ik heb haar moeten beloven dat ze niet op school haar verjaardag hoeft te vieren. Op de BSO wil ze wel trakteren. Ik weet niet helemaal wat ik er van moet denken, eigenlijk.

Wat goed dat Wilyan ineens is gaan tekenen. Ik ben benieuwd of school ook voor elkaar krijgt dat Job eens wil gaan tekenen.
pi_55728421
ze heb er totaal geen last en pijn aangehad hoor, ik had met poetsen al door dat het niet lang meer kon duren, maar mijn mond er over dicht gehouden (ik wordt erg naar in de buik altijd van kindjes die spelen met loszittende tanden etc ) en ze heb het zelf dus ook niet geweten dat het eraan kwam (eindelijk, want ze wilde al wel net als katja heel erg graag wisselen) toen het gebeurde had ze het ook niet door, het is dat ik op eens bloed op haar lip zag en dacht dat ze weer velletjes had lopen trekken..

kinderfeestjes... kan me voorstellen dat je weer blij bent dat het achter de rug is (zeker zo net na de feestdagen extra vermoeiend en druk. Gefeliciteerd trouwens) Hier doen we nog (?) niet aan feestjes tenminste niet dat ik weet, hoor er nooit wat over hier en alicia is er ook nog nooit over begonnen rond haar verjaardag dat ze een feestje wil geven.
  Jubileum moderator woensdag 2 januari 2008 @ 20:52:29 #34
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55730562
Wat grappig, Alicia al aan het wisselen. Wat gaat dat dan ineens snel zeg

Livelink wat ontzettend leuk, zo'n themakoffer! Geweldig ook zo'n chocoladefontein. Ik kreeg er ook 1 in mijn pakket en Iris zag dat ook helemaal zitten om dat te doen met haar vriendinnetjes. Helaas deed die van mij het niet goed, maar ik heb beloofd dat ze met haar verjaardag (over 9 maanden pas) iets regel met chocolade. Ze is er soms zo mee bezig, met jarig zijn en feestjes geven, het zal wel door school komen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55732109
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Oei, vamp. Dat nep klinkt wel erg naar... Maar ik denk wel dat de kinderen er iets heel anders bij denken dan wij. Het is alleen niet zo handig gekozen.. (het woord)

Ik noemde mijn overgrootoma altijd "oude oma". Dat soort dingen groeien wel een beetje.

Ik merk wel dat mijn opa en oma meer moeite hebben met wat Priscil nu eigenlijk is. Ze is geen kleinkind van ze, maar eigenlijk een achterkleinkind (stief). Ik denk dat dat een beetje de leeftijd is. Mijn oma blijft nu zeggen dat ze overgrootoma wordt, dus ze ziet Priscil niet echt als achterkleinkind.

Ook heeft ze een keer de fout gemaakt om te zeggen dat Priscil een "aangenomen" kleinkind is. Toen iemand Priscil toen vroeg wat ze daarvan vond dat ze dat zei, heeft ze heel wijs geantwoord dat het haar niet uitmaakt omdat die oma toch maar "aangenomen" was. (De boodschap kwam heel duidelijk over)

Toch moeten mijn opa en oma echt wennen aan de stiefkinderen in de familie. Mijn oom ligt momenteel in scheiding (al heel lang) en het kan er best van komen dat hij een vriendin krijg met kinderen. Dus dan moeten mijn opa en oma ook weer wennen. Ik hoop dan maar dat ze genoeg hebben geleerd met Priscil, zodat ze eerst nadenken voordat ze iets zeggen.

Verder moet ik wel zeggen dat Priscil wel gewoon als kleinkind wordt behandeld.
Ik merk hier ook wel wat moeite bij mijn oma... Kids horen bij hun moeder enzo... Zijn veel te veel bij hun vader enz enz enz..

Wel een goeie opmerking van Priscil!!

Ik ben er zelf heel makkelijk in... Kinderen zijn kinderen, en bij wie ze nou pcies horen doet er nie zo heel veel toe!!

Was ook oprecht ontroerd toen ik dat kleine frummeltje van mn ex bij zn vriendin in de armen zag liggen...
pi_55735480
livelink, die katja toch, ze vond trakteren vorig jaar ook al niet zo leuk geloof ik he. nou ja, 't moet toch ook eigenlijk geen verplichting zijn. fijn dat 't feestje goed verlopen is, klinkt erg leuk die koffer. wat was 't thema?
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:41:18 #37
37150 livelink
pi_55754306
Prinsessenfeest natuurlijk

En de jongetjes waren ridders

pi_55756122
Super zeg !!
Ziet er gezellig uit.
pi_55764521
Ik was vorige week in Parijs. Even de disney store in geweest. Daar heb je dus jurken van elke princes die je maar wilt zijn. Echt heel erg leuk. Ook mooie elven kleertjes. Maar ook verkleedkleding zoals, nemo, aristocats enz. Ik vond het echt zo vreselijk leuk!!

Ik hoop echt dat mijn kleine een kindje wordt die gek is op verkleden. Ik was dat vroeger wel! Mijn moeder had /heeft nog steeds haar trouwjurk. Hoevaak ik die wel niet heb aangehad.

Ik wil denk ik later echt zo'n mand met allerlei verkleedkleding. Ik vond het echt prachtig!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:03:03 #40
37150 livelink
pi_55777870
Ja, verkleedkleertjes zijn erg leuk. Ik heb inmiddels ook al een kast vol. Ik kan de kleren van Artoek niet weerstaan. In de disneywinkel heb ik ook hele mooie prinsessenjurken gezien, maar die vond ik dan toch weer te duur.

Als Job zich gaat verkleden pakt hij overigens altijd weer zijn C1000 zwarte pietenpak of hij trekt Katja's jurken aan met een maillot. Dat vindt hij echt het ultieme verkleden
pi_55783440
haha die job. piet is ook wel dol op jurken. en wil zooo graag een keer lippenstift op. dus dat moet binnenkort maar es gebeuren. heeft iemand trouwens een tip waar je goede schminck kunt kopen? livelink, ik heb artoek ook al bijna leeggeshopt. (en anna wil alleen maar haar bumba-pak aan. nou ja, sinds kort soms ook haar muizenpakje. en sinterklaas zijn vond ze trouwens ook wel leuk. maar zwarte piet willen ze hier allebei niet meer zijn. een spiderman pak zou meneer ook wel érg graag willen trouwens. hij is zooo bezig met superhelden.
pi_55786225
oja, over verkleden gesproken, zo kan 't ook: spookmonster!
je hebt er allen maar een plastic ikea (dacht ik) krukje voor nodig.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 07:45:37 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_55789738
wat grappig om te lezen over het verkleden. toevallig is Liam daar ook erg mee bezig de laatste tijd En ook hij wil het liefste rokjes aan, mijn laarzen en lippenstift sta ik momenteel meer op zijn lippen te smeren dan op die van mezelf
stormy waters...
sailin'
pi_55789747
Onze eigen professor staat niet in de OP
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_55789904
bix, ik zag dat de C&A spiderman pakken verkoopt.
Geen idee wat ze kosten, maar zal vast beter te betalen zijn als een verkleedklerenwinkel.
pi_55789957
bedankt voor de tip, zal es kijken!
pi_55789980
hier is verkleden ook al tijden een hit, uiteenlopend met de meest mooie pakken van spiderman, sultans tot jurken van jonkvrouwen en princessen (mega mindy doet het nu ook goed, ze hebben beiden van sinterklaas een 'mega alicia' en een 'mega jayden' pak gekregen) maar ze vermaken zich ook met oude hoeden en tassen van de kringloop, die veel te grote schoenen en andere afzichtelijke troepjes die we op de kop tikken.

ow livelink jayden trekt ook regelmatig een jurk aan tijdens het verkleden (en vraagt smorgen ook wel eens gewoon om staartjes omdat ie dan net zo mooi als een meisje is )

ik weet dat er een leukere moet zijn (maar uiteraard kan ik die niet zo snel vinden, dus dan maar even deze van jayden)
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:11:38 #48
37150 livelink
pi_55790046
Wat een geweldige foto's van Jayden en Piet
Verkleden is ook gewoon hardstikke leuk!
pi_55790570
Verkleden ? Hier allen in sint en piet, ridder en dan houdt het heel erg op. Nee hier geen verkleedkinderen
Ze legoën, schaken en lezen vooral veel....
  maandag 7 januari 2008 @ 23:06:03 #50
37150 livelink
pi_55861539
Als mijn kinderen willen gaan schaken, zal ik het eerst zelf moeten gaan leren. Nooit echt gekund, schaken.

Job begon vandaag spontaan een aantal keer te huilen bij het idee dat hij morgen weer naar school moest. En hij vroeg me heel verdrietig hoe lang het duurde voordat hij weer 3 werd
pi_55861850
ooh arm jobje.... da's rot he livelink. anna vond 't ook weer echt heel erg verschrikkelijk dat ze naar 'school' (=kdv) moest. hartverscheurend vind ik. maar gelukkig heeft haar grootste kwelgeest daar net voor de vakantie afscheid genomen zag ik. (was een jongetje die haar vaak kneep, duwde, krabde enz. ).
  maandag 7 januari 2008 @ 23:20:38 #52
37150 livelink
pi_55861987
Och, dat is ook zielig. Op het kdv speelde dit bij onze kinderen nog niet. Ik heb vandaag 36 traktaties gemaakt voor de BSO en vanmiddag ook maar alvast gebracht. Katja is bij haar standpunt gebleven dat ze niet wilde trakteren op school. Dus dat moet ik morgen ook nog even uitleggen aan de juffrouw. Hopelijk maken ze er geen heisa van en accepteren ze het zonder commentaar.
pi_55862140
ai, succes! en wat voor BSO-traktaties zijn 't geworden?
  maandag 7 januari 2008 @ 23:36:23 #54
37150 livelink
pi_55862419
Katja wilde snoep en een ballon en haar naam en foto moest erop staan. Vanuit dit eisenpakket is het een lange jan geworden met een ster er op geplakt (ziet eruit als een toverstaf). Op de ster staat een foto van Katja, en de tekst dat ze 6 jaar is geworden en ik heb aan elk toverstafje nog een hartjesballon geknoopt.
pi_55862787
leuk!!
pi_55887847
Klinkt leuk livelink!

Mag ik even jullie mening? Gistermiddag belde de juf van oudste op dat hij een taalactiviteit had gekozen waar hij zijn tandenborstel voor nodig had. Kind vandaag dus zijn tandenborstel meegenomen naar school, en vergeten weer mee terug te nemen Kwam hij natuurlijk pas achter toen het al lang en breed etenstijd was
Ligt het aan mij of is dit gewoon een stomme opdracht van school? Vind het onfris om met je eigen tandenborstel een soort bekijk en bestudeerspelletje te doen, en vind het niet zo handig van de juf dat ze er niet ook op gelet heeft dat de borstel weer mee naar huis ging :-/
Saartje
pi_55888594
Ik zou als juf zijnde ervoor zorgen dat er een tandenborstel op school aanwezig is voor zulke taalactiviteiten (ervan uitgaande dat het ding niet gebruikt hoeft te worden tijdens de activiteit).
Ik vind het vrij onlogisch dat kinderen zelf zoiets mee zouden moeten nemen, inderdaad omdat de kans op vergeten erg groot is.
pi_55890106
Juist, zo dacht ik er dus ook over!
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 09:51:18 #59
43556 miss_dynastie
pi_55891547
Ik vind het sowieso niet zo slim om zulke jonge kinderen met tandenborstels te laten slepen, helemaal niet fris en grote kans op vergeten. En voor een kijk- en bestudeerspelletje had school ook een paar goedkope tandenborstels in kunnen slaan, lijkt me.
pi_55891822
Ik heb altijd een reserve tandenborstel in huis.... Ik heb een tandenborsteltik... Maar de tandenborstel die gewoon gebruikt wordt, die had ik niet meegegeven. Rare opdracht.
pi_55892805
Ja, hier ook wel altijd reserveborstels in huis, maar daar gaat het niet echt om. Het gaat al om het feit dat er een tandenborstel meegenomen moet worden, dat is al raar.
pi_55893581
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:59 schreef Pruk het volgende:
Ja, hier ook wel altijd reserveborstels in huis, maar daar gaat het niet echt om. Het gaat al om het feit dat er een tandenborstel meegenomen moet worden, dat is al raar.
Priscil had een tijdje een tandenborstel op school liggen. In de overblijf kon ze dan haar tanden poetsen (beugel). Maar dat was maar een korte tijd, nu krijgt ze steeds op dr donder van de ortho dat ze beter moet poetsen..

Gister kwam ze thuis met het verhaal dat ze tijdens de gym heel duizelig werd. Ik heb een beetje boos gereageerd dat ze dan een keer fatsoenlijk moet eten. Ik heb het zo vaak herhaald hoe belangrijk een ontbijt is, maar ja je bent puber en je wilt wat... Ik heb er maar achteraan gezegd, misschien leer je het wel als je een keer onderuit gaat.

Vanmorgen stond ze toch maar weer gewoon een boterham te smeren. Zal het dan nu duidelijk zijn?
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:55:22 #63
37150 livelink
pi_55905639
Ze kan natuurlijk ook om andere redenen duizelig zijn, Ticootje. Ik zou dat toch maar even goed in de gaten houden. Bloedarmoede bijvoorbeeld. Ik had als kind echt bijna chronisch bloedarmoede, elk jaar moest ik wel een periode aan de staalpillen. En ik was dan ook duizelig.

Katja wilde natuurlijk vandaag ineens alsnog trakteren , dus we hebben even met de juffrouw gepraat, die vond het goed als ze morgen nog ging trakteren om dan alsnog haar verjaardag in de klas te vieren.

Wel heeft ze van ons zelf haar traktaties moeten maken, als 'straf' (grapje). Dus het is een simpele traktatie geworden, een chinese mandarijn

Hij heeft achterop nog een dropveterstaartje. Nu maar hopen dat het een beetje goed wordt ontvangen, want ik heb het idee dat er vorig jaar iets mis is gegaan op dat punt.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:57:57 #64
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55905711
Ik vind hem erg leuk Livelink, en jat het dan ook onbeschaamd .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55905931
Ewen heeft vandaag ook getrakteerd.

Hij had buikpijn van de spanning . Vanavond met naar bed gaan was dat ook ontzettend goed te merken. Overal boos om worden en huilen om elke scheet: doodop was 'ie
pi_55906224
Livelink.... GE-WEL-DIG!!!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 januari 2008 @ 20:19:52 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55906314
Wat een leuk chineesje Niets veranderlijker dan een kind hè

Wat dat betreft zeg ik altijd dat Christan een echte Weegschaal is. Het ene ogenblik "nee", het volgende is het "ja toch maar wel"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55907005
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:55 schreef livelink het volgende:
Ze kan natuurlijk ook om andere redenen duizelig zijn, Ticootje. Ik zou dat toch maar even goed in de gaten houden. Bloedarmoede bijvoorbeeld. Ik had als kind echt bijna chronisch bloedarmoede, elk jaar moest ik wel een periode aan de staalpillen. En ik was dan ook duizelig.
Ja, natuurlijk hou ik het in de gaten... Ze mag lekker aan de roosvisee ferro
Die heb ik toch in huis, omdat mijn ijzer wat laag was.

Mooie traktatie trouwens!!
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:55:44 #69
37150 livelink
pi_55909190
Arme Priscilla. Roosvisee Ferro kreeg ik echt niet weg.

Arme Ewen. Zo'n verjaardag is ontzettend leuk, maar het hakt er zo in bij een kind. Al die spanning.
pi_55909323
Dat klopt ook wel. Al was het toch al een beetje apart. We hadden het vieren op school expres uitgesteld tot vandaag, omdat er meer kinderen jarig waren in de vakantie en dan is het leuker als 'ie het in z'n eentje kon vieren: gaat 'ie maandag de klas in, staat er een versierde stoel --> Ewen gaat op de stoel zitten en zet de versierde hoed op . Dat was toch niet helemaal de bedoeling

Het klassen rondgaan vond 'ie vooraf wel heel erg spannend, want hij wist niet hoe dat ging.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:10:19 #71
37150 livelink
pi_55909630
Volgens mij heb ik dat klassen rondgaan de hele lagere schooltijd eng gevonden. Ik vind het zo dapper van die kleuters!
pi_55909871
En waarom ze het doen, begrijp ik ook niet. Althans: bij Ewen op school is er blijkbaar de regel (zal wel weer iets 'Montessori' zijn ) dat je dan niet aan vriendjes (of broertjes in dit geval) mag uitdelen, want dat zou niet eerlijk zijn.

Ik heb dan zoiets van: dan ook de leraren/leraressen ook niet (en dan hoef je dus al helemaal niet de klassen rond)
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 22:18:44 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_55909897
Leuke traktatie

Even een vraagje voor de juffen hier. Als je het dossier wat de school over je kind bijhoud, wil inzien, kan je hier dan zo om vragen? Wij zijn op het punt gekomen om serieus rond te gaan kijken naar een anere school voor de kinderen.

René heeft vandaag meegetrained met voetbal... en wil ook gaan voetballen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:19:56 #74
37150 livelink
pi_55909943
Ja, zo denk ik er ook over. Maar ik weet dat er toendertijd in ieder geval kinderen waren die zich het hele jaar verheugden op het klassen rondgaan. Rare regel, trouwens van die vriendjes/broertjes.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:23:44 #75
37150 livelink
pi_55910064
Leuk dat ze zo enthousiast is over het voetballen! En het gaat dus nog steeds niet beter op school? Wat jammer toch.
pi_55910077
Hier wordt de andere klassen niet meer rondgegaan om de leraren een tractatie te geven. Er mag bij de directie een grote kaart gehaald worden waar alle klasgenoten iets op mogen schrijven. Dit omdat de klassen rondgaan rustig een hele ochtend duurde

Leuke Chinees livelink
Saartje
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:56:23 #77
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55911150
livelink, wat een leuke chineesjes!
Zijn dat gewone 'standaard-ijsjes-parasolletjes'?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:59:29 #78
37150 livelink
pi_55911248
Nee, ze zijn iets groter. We hebben ze gewoon bij de Hema gekocht.
Of eigenlijk zijn ze wel een stuk groter. Ik had ze eigenlijk ook nog nooit eerder gezien. Ze lagen bij de slingers en de feestartikelen.
pi_55911298
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:
En waarom ze het doen, begrijp ik ook niet. Althans: bij Ewen op school is er blijkbaar de regel (zal wel weer iets 'Montessori' zijn ) dat je dan niet aan vriendjes (of broertjes in dit geval) mag uitdelen, want dat zou niet eerlijk zijn.

Ik heb dan zoiets van: dan ook de leraren/leraressen ook niet (en dan hoef je dus al helemaal niet de klassen rond)
ja maar de klassen rond gaan is toch ook bedoeld voor de leraren. En niet voor kinderen in andere klassen... Althans dat was bij ons iig niet zo. Want dat vind ik eigenlijk ook niet eerlijk. Als je geen broers/vriendjes in een andere klas heb zitten krijg je dan nooit wat en een ander die 3 broers/vriendjes heeft krijgt veel vaker wat.
Maar goed zal aan mij liggen...
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:46:03 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55912810
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:18 schreef moussy het volgende:
Leuke traktatie

Even een vraagje voor de juffen hier. Als je het dossier wat de school over je kind bijhoud, wil inzien, kan je hier dan zo om vragen? Wij zijn op het punt gekomen om serieus rond te gaan kijken naar een anere school voor de kinderen.

René heeft vandaag meegetrained met voetbal... en wil ook gaan voetballen
Dat mag je altijd inzien
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 23:55:33 #81
7074 moussy
kuttekop
pi_55913004
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:46 schreef Leah het volgende:

[..]

Dat mag je altijd inzien
Mooi, morgen even achteraan gaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 januari 2008 @ 09:34:36 #82
13151 crew  Rewimo
pi_55916609
Wil het nog steeds niet op school? Dat speelt al heel lang inmiddels

Leuk dat ze wil gaan voetballen! Christan heeft zaterdag een zaalvoetbaltoernooi. Hij is nu al zenuwachtig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 09:42:51 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_55916731
mja, lang leve groep 3 zodra ik uitslagen heb van een onderzoek wat gister gedaan is zal ik er wel eens uitgebreid over posten...
pi_55917150
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:55 schreef livelink het volgende:
Arme Priscilla. Roosvisee Ferro kreeg ik echt niet weg.

Arme Ewen. Zo'n verjaardag is ontzettend leuk, maar het hakt er zo in bij een kind. Al die spanning.
Als je het mengt met sinasappelsap is het best te doen hoor. Gewoon je neus dicht houden en in 1 keer wegklokken.

Het is minder zielig dan weer bloed te gaan prikken, en misschien ijzertabletten. Daar werd ik behoorlijk niet goed van, misselijk en vreselijk harde poep. Nee dan kan je beter roosvisee drinken hoor!

En lekker veel vitamine C, dat simuleert de opname van ijzer. Gelukkig zijn manderijnen en sinasappels hier een regelrechte hit!
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:12:32 #85
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55919797
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je het mengt met sinasappelsap is het best te doen hoor. Gewoon je neus dicht houden en in 1 keer wegklokken.

Het is minder zielig dan weer bloed te gaan prikken, en misschien ijzertabletten. Daar werd ik behoorlijk niet goed van, misselijk en vreselijk harde poep. Nee dan kan je beter roosvisee drinken hoor!

En lekker veel vitamine C, dat simuleert de opname van ijzer. Gelukkig zijn manderijnen en sinasappels hier een regelrechte hit!
Ticootje, ik zou wel even bloed gaan prikken met haar. ijzer is kan je namelijk ook teveel nemen. Je krijgt dan het zgn ijzerstapelen.
Dit kan op de lange duur schade aan bijv je lever geven.
Nou zal er misschien in roosvicee ferro niet dusdanig veel ijzer zitten dat dit meteen speelt, maar het algemene advies is toch niet meer dan Algemene dagelijkse behoefte te nemen en alleen extra te nemen nadat een arts dit zegt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 12:13:21 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_55919814
Bloedprikken is niet zielig, zelf dokteren wel.
pi_55919872
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ticootje, ik zou wel even bloed gaan prikken met haar. ijzer is kan je namelijk ook teveel nemen. Je krijgt dan het zgn ijzerstapelen.
Dit kan op de lange duur schade aan bijv je lever geven.
Nou zal er misschien in roosvicee ferro niet dusdanig veel ijzer zitten dat dit meteen speelt, maar het algemene advies is toch niet meer dan Algemene dagelijkse behoefte te nemen en alleen extra te nemen nadat een arts dit zegt.
Laten we eerst maar eens aankijken.

Aankomende zaterdag heeft ze haar eerste dansles op de zaterdagopleiding.. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 12:44:37 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_55920574
ik word zo moe van de school

René heeft gevochten Ik ben serieus trots al járen zitten er 2 meiden op dr nek, maar nu is het wel erg bont. Ze jutten andere kinderen (bijv een autisit uit de klas) om haar te schoppen, slaan en duwen. Aangezien ik nu echt zó vaak op school heb gestaan heb ik nu gezegd, terugschoppen, alleen véél harder, en nooooit zelf beginnen! Vandaag komt ze thuis dat de juf boos is geweest op haar.. Waarom? Gister blijkt ze idd 2 kinderen gemept en geschopt te hebben en 1 er van is voor het buitenspelen naar de juf gegaan, die was bang dat René weer zou gaan slaan en schoppen. Meester 1 reageerde; los het zelf op, ik doe er niks aan. Eigen juf ging naar René toe... René vertelde dat ze van mij terug mag slaan, omdat school er toch niets aan doet nou zei juf dan doe ik er ook niets meer aan (alsof ze dat wel deden, ik sta niet zo maar zelf te janken op school ) en dát terwijl ik gistermiddag de juf aan de telefoon had met "Oh ik wist niet dat het zó erg was" René heeft gister een onderzoek gehad en de meneer die dit afnam vond het pesten alarmerend en is direct naar de juf gegaan, vandaar dat ze mij belde gistermiddag..
pi_55920667
Kan me voorstellen dat je daar moe van word Moussy

Maar ook je trotsheid dat Rene eindelijk eens terug sloeg, stoere Rene
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 12:49:35 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_55920712
en ik ben nog trotser dat ze het gewoon verteld
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:57:44 #91
103793 kozakken
Living the life
pi_55920969
Mous.. kan ik me voorstellen!
Dat ze het aan je zegt is super!

En dat de meneer het alarmerend vind is (en zegt wel wat over wat er allemaal aan de hand is zeg )
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 13:00:29 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_55921042
Ik zal vanmiddag wel weer op het matje geroepen worden
pi_55921511
* _Bar_ geeft zweepje aan Moussy misschien heb je het nodig
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:16:53 #94
103793 kozakken
Living the life
pi_55921543
Och heden Moussy... wat een enorm gedoe zo!
Wat kun je dan boos zijn juist vanwege je kind he.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:24:19 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55921736
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:00 schreef moussy het volgende:
Ik zal vanmiddag wel weer op het matje geroepen worden
Gewoon (verbaal ) van je afmeppen... Zij zijn begonnen!
Wat goed van je dochter zeg! Ik zou ook enorm trots zijn....
Ze laat zich niet kisten en voelt zich zo gesteund dat ze het jou durft te zeggen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55922231
Wat goed dat ze van zich afgemept heeft Mousy!!
En wat ontzettend klote dat het zo nodig is!

Hier ook een trotse mama.. Gisteravond gesprekje gehad over het voortgezet onderwijs... Zat mevrouw bij het eindrapport van voor de zomer nog op twijfel VMBO/HAVO... Nu zit ze (uitslag drempeltoets) bovengemiddeld HAVO!
pi_55923462
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:42 schreef vamperotica het volgende:
Wat goed dat ze van zich afgemept heeft Mousy!!
En wat ontzettend klote dat het zo nodig is!

Hier ook een trotse mama.. Gisteravond gesprekje gehad over het voortgezet onderwijs... Zat mevrouw bij het eindrapport van voor de zomer nog op twijfel VMBO/HAVO... Nu zit ze (uitslag drempeltoets) bovengemiddeld HAVO!
Wat goed!! En terecht dat je trots bent..

Wij waren ook heel trots op Priscil met haar mooie VMBO-t schooladvies en HAVO uitslag van de NIO. Wie had dat 2 jaar geleden gedacht?!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 januari 2008 @ 17:57:47 #98
13151 crew  Rewimo
pi_55929065
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:42 schreef vamperotica het volgende:
Wat goed van haar! Ze zal zelf ook wel trots zijn

Moussy, balen dat ze dit soort dingen slecht/niet oppikken op school. Na alle verhalen in de afgelopen jaren kan ik me voorstellen dat je een andere school overweegt. Is er een goed alternatief in de buurt of moet je dan veel verder weg?
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:12:22 #99
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_55938241

Nog niet bij gelezen hoor. denk ook niet datdat handig is dus kom gewoon binnen vallen
maar moussy wat ontzettend goed van haar.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:22:31 #100
37150 livelink
pi_55938539
Babyfeet, hoe gaat het met Kyllian? In mijn herinnering leek hij hoogbegaafd te zijn, hoe gaat het op school met hem?
pi_55978046
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gistermiddag belde de juf van oudste op dat hij een taalactiviteit had gekozen waar hij zijn tandenborstel voor nodig had. Kind vandaag dus zijn tandenborstel meegenomen naar school, en vergeten weer mee terug te nemen Kwam hij natuurlijk pas achter toen het al lang en breed etenstijd was
Ligt het aan mij of is dit gewoon een stomme opdracht van school? Vind het onfris om met je eigen tandenborstel een soort bekijk en bestudeerspelletje te doen, en vind het niet zo handig van de juf dat ze er niet ook op gelet heeft dat de borstel weer mee naar huis ging :-/
Toevallig

Damon had gisteren een briefje in zijn rugzak: a.s. maandag tandenborstel, beker en tandpasta meenemen.

hmm, Damon poetst op de eerste plaats elektrisch (wij ook, alleen David nog niet) dus ik heb vandaag een tandenborstel moeten kopen.
Wij zijn helemaal van de tandhychiene en kopen (zeker nu D aan het wisselen is) de duurste tandpasta voor hem dus ik hoop maar dat hij de tube mee terug neemt want hij is net nieuw..

Ik weet trouwens nog niet waarom dit mee naar school moet worden genomen...
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:37:22 #102
37150 livelink
pi_55979275
Zal wel weer zo'n nationale themaweek zijn De week van de tandarts of zo.

Tadaaa! Met gepaste trots show ik jullie deze foto. Eindelijk na dik 1,5 jaar

pi_55979765
Oh, livelink, geweldig Gefeliciteerd

Dan ik ook nog even (ook na 1,5 jaar) oktober 2007:

zaterdag 12 januari 2008 @ 20:10:50 #104
37150 livelink
pi_55980224
Damon ook nog gefeliciteerd!

En dan te bedenken dat ik nog 3x zo'n happening in een bloedheet, veel te druk zwembad moet doorstaan. Pas een 1/4 achter de rug. Ik vind zwembaden zo verschrikkelijk, het is echt een afwijking van mij.
pi_55980356
Ik vond het best leuk eigenlijk...
Ondanks het omkleden in een veel te kleine ruimte met teveel mensen en een temperatuur van 28 graden met zweet op je voorhoofd een kind omkleden

Ik ben er voor de komende 2 jaar vanaf.
Damon wil absoluut niet meer verder voor B en David moet nog 3 worden....
  Jubileum moderator zaterdag 12 januari 2008 @ 20:17:17 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55980396
Wat goed die zwemdiploma's!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55980573
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:54 schreef lily het volgende:
Oh, livelink, geweldig Gefeliciteerd

Dan ik ook nog even (ook na 1,5 jaar) oktober 2007:

[ afbeelding ]
Wat een leukerd is ie zeg
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 januari 2008 @ 20:25:10 #108
13151 crew  Rewimo
pi_55980602
Gefeliciteerd met de zwemdiploma's Christan heeft 'm vorig jaar ook gehaald

En ze zijn vandaag derde geworden tijdens het voetbaltoernooi. Van de tien
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:26:53 #109
37150 livelink
pi_55980661
Al die trotse foto's
En Damon is inderdaad nog steeds heel erg leuk om te zien
pi_55983107
Gefeliciteerd met de zwemdiploma`s! Oudste hier heeft in juli zijn B gehaald en jongste mag van mij pas in September beginnen maar staat nu al te popelen

Die tandenborstel enzo was voor een taalopdracht op school. Ik snap het nut er niet helemaal van maar ok.
Heb hem wel de borstel weg laten gooien en een nieuwe gekocht..vind het toch maar een smerig idee dat dat ding de badkamer uit is geweest.
Saartje
pi_55991635
Gefeliciteerd Allemaal ! Knap gedaan hoor !
Hier waren we er in november vanaf, Timo heeft in krap 7 mnd a ne b gehaald, maar ja die doet niets normaal en Merijn heeft er dik 18 maand over gedaan....

Hoe gaat het hier met de kindjes die een groep hebben overgeslagen ?? Timo is net avi getest en zit nu in avi 6, oefenen in 7 (voor de kerst nog avi 3) Juf en wij hebben volgende week even een babbeltje, hij gaat weer in de hoogste versnelling lijkt wel.
  zondag 13 januari 2008 @ 08:47:57 #112
37150 livelink
pi_55991798
Het lijkt er bijna op dat een klas overslaan ook niet de oplossing voor Timo is, zo hard als hij gaat. Moeilijk eigenlijk. Aan de ene kant ben je natuurlijk hardstikke blij dat je kind zo intelligent is, aan de andere kant levert het eigenlijk tot ze hun weg gevonden hebben alleen maar problemen op.
Bestaat er niet een speciale school voor echt hoogbegaafde kinderen?
  zondag 13 januari 2008 @ 09:28:56 #113
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55992056
quote:
Op zondag 13 januari 2008 07:59 schreef Stout het volgende:
Gefeliciteerd Allemaal ! Knap gedaan hoor !
Hier waren we er in november vanaf, Timo heeft in krap 7 mnd a ne b gehaald, maar ja die doet niets normaal en Merijn heeft er dik 18 maand over gedaan....

Hoe gaat het hier met de kindjes die een groep hebben overgeslagen ?? Timo is net avi getest en zit nu in avi 6, oefenen in 7 (voor de kerst nog avi 3) Juf en wij hebben volgende week even een babbeltje, hij gaat weer in de hoogste versnelling lijkt wel.
Stout hoe oud is Timo eigenlijk?

Eh hier hebben we ook een versneller. Onze oudste( Connor) heeft twee jaar in 1 jaar gedaan. Hij is 7 en zit nu in groep 5. Ik kan echt zeggen het was een verademing de eerste weken dat ie een klasje hoger gezet was. Sociaal ging het een stuk beter, vond meer aansluiting bij de oudere kinderen en was helemaal hieperdepiep over de stof die hij kreeg. Echt heel fijn om te zien.

Helaas zagen we hem na een poosje weer afzakken (na ongeveer twee maanden). Zat te dromen in de klas en te kleppen, behalve bij een toetsweek, dan genoot ie Zijn scores zijn dan ook heel erg goed altijd terwijl hij vaak veel te weinig doet. Ik zie daar dus nog steeds een probleem, hij heeft nog niet geleerd om te leren, de stof is weer niet moeilijk genoeg. Ik denk dat we er zeker goed aan doen om nog een keer te versnellen. Wat ik persoonlijk doodeng vind omdat ie dan ook veel jonger is op de middelbare school en toch echt mee zal moeten met zijn klasgenoten( Whaaaah eerder dwaze feestjes/uit enz ) Hijzelf ziet er heel erg uit droomt van de stof die hij gaat krijgen

Oh en leuk al die afzwemmende kindertjes Daar is ie trouwens heeeeeeeel erg traag mee wij zijn nu al 2 en een half jaar bezig en 1 diploma binnen
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 09:39:25 #114
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55992130
quote:
Op zondag 13 januari 2008 08:47 schreef livelink het volgende:
Het lijkt er bijna op dat een klas overslaan ook niet de oplossing voor Timo is, zo hard als hij gaat. Moeilijk eigenlijk. Aan de ene kant ben je natuurlijk hardstikke blij dat je kind zo intelligent is, aan de andere kant levert het eigenlijk tot ze hun weg gevonden hebben alleen maar problemen op.
Bestaat er niet een speciale school voor echt hoogbegaafde kinderen?
Waarom zou dat geen goed idee zijn dan? Ieder ander kind mag ook op zijn eigen nivo werken waarom een slim kind niet?

Oh en er bestaan idd scholen voor hoogbegaafde kinderen Ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van. Ik vind zo'n school geen afspiegeling van de maatschappij. De maatschappij is toch het geen het kind mee moet leren omgaan
Hyves!
pi_55992543
Een klas overslaan hoeft niet altijd een goed idee te zijn. Ik mocht vroeger ook een klas overslaan, maar mijn ouders hebben dat (in overleg) niet gedaan. Ik was al de jongste uit de klas en het verschil zou te groot worden.

Wel zat ik bijvoorbeeld met niveaulezen bij kinderen uit groep 7 terwijl ik in groep 4 zat bijvoorbeeld. En met andere vakken werkte ik gewoon vooruit.

Op de middelbare school was ik 16 toen ik mijn diploma haalde en de rest was een jaar of 18. Anders was dat verschil nog groter geweest en dat is op die leeftijd best een punt. Ik ben wat dat betreft dus wel blij met hun beslissing. Maar ik heb ook nooit geleerd te leren en dat is nu best lastig af en toe. Nu ik weer met een HBO studie bezig ben, doe ik het nog steeds op de 'oude' manier. Lezen, en er op vertrouwen dat het dan blijft hangen .
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 13 januari 2008 @ 10:39:45 #116
37150 livelink
pi_55992599
Wie zegt dat ik dat geen goed idee vind? Ik zeg alleen maar dat als Timo in nog geen maand 3 avi's vooruit gaat een klas overslaan waarschijnlijk ook geen soelaas biedt. Eigenlijk hetzelfde wat je zelf schrijft over Connor.
En ik denk zelf wel dat echt heel hoogbegaafde kinderen baat kunnen hebben bij een speciale school. In ieder geval bij de basisschool. Daar zitten toch volgens mij de meeste problemen voor hoogbegaafde kinderen. Op de middelbare school is het allemaal al meer gedifferentieerd. Op de basisschool zit alles nog bij elkaar.

[ Bericht 21% gewijzigd door livelink op 13-01-2008 10:46:42 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 januari 2008 @ 11:28:00 #117
13151 crew  Rewimo
pi_55993190
Meer dan een klas overslaan lijkt me ook niet zo geweldig, omdat het leeftijdsverschil dan zo groot wordt. Ik zie meer heil in extra leerstof en/of vooruitwerken en dan eventueel sommige lessen in een hogere groep volgen.

Hier in DLD gaan kinderen sowieso pas met 6 jaar naar school, hetzelfde systeem als wij vroeger hadden - dus na de grote vakantie. Christan is een vroege leerling, en hij ging dus naar de tweede klas (groep 4) toen hij nog 6 was. De Duitse kinderen vonden dat maar vreemd: jij bent 6, dus jij hoort in de eerste klas

Ik merk overigens wel verschil tussen de Duitse en NL kinderen. De laatsten gaan al voor het vierde jaar naar school en hebben totaal geen moeite met de "lange" dagen die het tweetalig onderwijs met zich meebrengt. Want dat zijn voor hun gewoon drie dagen dat ze tot 3 uur les hebben, net als in NL. Maar op een gewone Duitse school gaan de kinderen van 8 tot 13 uur naar school, ze hebben dus minder lesuren.

Overigens komt Christan prima mee op school Alleen zijn tempo en concentratie lieten nog wat te wensen over, maar de stof beheerst hij goed.

In DLD heeft de basisschool overigens een jaar minder. Kinderen gaan dus een jaar eerder naar het middelbaar onderwijs. Als Christan zo doorgaat gaat hij al met 10 jaar naar de middelbare school Dat klinkt vroeg maar de meesten van zijn klasgenootjes zullen dan 11 zijn dus het lijkt erger dan het is
  zondag 13 januari 2008 @ 11:42:27 #118
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55993506
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:39 schreef livelink het volgende:
Wie zegt dat ik dat geen goed idee vind? Ik zeg alleen maar dat als Timo in nog geen maand 3 avi's vooruit gaat een klas overslaan waarschijnlijk ook geen soelaas biedt. Eigenlijk hetzelfde wat je zelf schrijft over Connor.
En ik denk zelf wel dat echt heel hoogbegaafde kinderen baat kunnen hebben bij een speciale school. In ieder geval bij de basisschool. Daar zitten toch volgens mij de meeste problemen voor hoogbegaafde kinderen. Op de middelbare school is het allemaal al meer gedifferentieerd. Op de basisschool zit alles nog bij elkaar.
Nou dan begrijp je mij toch niet helemaal goed denk ik sociaal gezien is ie er bijvoorbeeld heel erg op vooruit gegaan, omdat ie aansluiting vindt bij oudere kinderen. Verder was/is niets doen( dus niet versnellen) geen optie. Hij was tegen het depressieve aan, in zichzelf gekeerd, heel verdrietig Verveling is echt dodelijk zeker voor dit soort kinderen.

Ik snap verder niet zo veel van je verhaal dat zo'n speciale school vooral van belang is voor het hoogbegaafde basisschool-kind. Zowel op de basisschool als op het voortgezet onderwijs zal het kind tegen dezelfde problemen aanlopen. Ook op het middelbaar onderwijs zal het kind sneller door de stof gaan dan zijn klasgenoten. Ook daar zal moeten worden ingesprongen op de behoeftes van het kind. Ik heb namelijk genoeg verhalen gehoord van kinderen die op het middelbaar onderwijs begonnen op Vwo en uiteindelijk eindigden op Vmbo. Gewoon omdat de hoogbegaafdheid niet werd onderkend en het dus niet adequaat mee werd omgegaan.
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 11:45:49 #119
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55993593
Misschien handiger om deze discussie verder te voeren in het daarvoor bedoelde topic....even zoeken gaat .....
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 11:48:04 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55993638
Hier ook een versnelde zoon. Van groep 1 naar groep 3, en ook nog een vroege leerling. Hij is nu 8 en zit in groep 6. Máár: met een compleet aangepaste leerlijn. Helaas is het nog maar zeer sporadisch dat hij ergens tegenaan loopt wat niet gaat, en dat hij zich echt moet gaan inzetten. Het leren leren is het grootste probleem.

Niet versnellen was absoluut geen optie. Ook hier een depressief kind. Maar met versnellen alleen ben je er niet. Onze school krijgt begeleiding en volgt een drie-jarige cursus om dit "soort" kinderen te begeleiden. Hierdoor is er een groot stuk begrip gekomen voor dingen die zo vreselijk tegenstrijdig lijken. (Niet presteren als je onder je niveau wordt aangesproken bijvoorbeeld) Een verademing. Kind is zo enorm opgeknapt na de aanpassingen.
Maar hij kijkt uit naar de middelbare school. Basisschool wordt echt uitgezeten. het is dat het moet....
  zondag 13 januari 2008 @ 11:49:49 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55993673
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Misschien handiger om deze discussie verder te voeren in het daarvoor bedoelde topic....even zoeken gaat .....
er loopt een discussie die ongeveer hierover gaat in thuisonderwijs....
(maar of dat de juiste plek is....)
Thuisonderwijs
  zondag 13 januari 2008 @ 11:55:42 #122
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55993776
Even Five aan het werk gezet, vond er nog een oud topic over: [Ouder en kind] Uitwisselen ervaringen HB
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 11:57:32 #123
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55993809
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:49 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

er loopt een discussie die ongeveer hierover gaat in thuisonderwijs....
(maar of dat de juiste plek is....)
Thuisonderwijs
Ja die heb ik ook meegekregen, mooie discussie ook daar!!! Past idd misschien ook beter in dat ervaringen topic van HB kinderen
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 19:48:43 #124
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56005998
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:22 schreef livelink het volgende:
Babyfeet, hoe gaat het met Kyllian? In mijn herinnering leek hij hoogbegaafd te zijn, hoe gaat het op school met hem?
wat goed zeg al die diploma's

Krijgen hem met geen mogelijkheid meer naar zwemles terwijl het zo goed ging.

Met kyllian gaat het op zich wel goed alleen op school nog steeds niet.
hij wil eigenlijk helemaal niet naar school.
hij is er een beetje op uitgekeken laten we het zo zeggen.
de juffen hebben ook niet echt zeggenschap over hem als hij iets niet wil doen doet hij het ook niet
krijgt regelmatig straf ook helemaal niet leuk voor hem.
ik geloof 19 februari moeten we met hem naar de kinderneuroloog.
Een half jaar geleden naar de huisarts geweest omdat hij totaal niet te handhaven was, het is heel erg geweest. De arts zei gelijk jullie willen hem laten testen op ADHD.
maar heb hem aan de visolie gezet.(en het helpt wel iets)
en hij verwees ons daar naar toe om te kijken ofdat hij ADHD heeft .
Niet echt erg maar wel een beetje kan het niet omschrijven.
Het zijn losse flarden in onze ogen.

Maar nog even geduld hebben dus.

Voor de rest doet hij het eigenlijk wel geweldig is lief heel erg behulpzaam
groeit ontzettend hard kan alleen kleding kopen omdat het oude te klein is niet omdat het kapot is hij zit al op maat 128
spelen is een ramp daar heeft hij thuis totaal geen zin in hangt maar op de bank
kan eindelijk geintjes met hem uithalen en heeft zelf ook zijn antwoord al klaar is zo ontzettend leuk.
En ik ben gewoon zo blij dat ik zijn moeder kan zijn
ondanks dat het af en toe zo moeilijk kan zijn.

pfft wat een verhaal maar ik kan nog uren doorgaan
  zondag 13 januari 2008 @ 20:25:14 #125
37150 livelink
pi_56006869
Ik ben blij weer iets te horen over jou en Kyllian, Babyfeet! Wel heel jammer dat hij het niet naar zijn zin heeft op school. School maakt zo'n groot deel van zijn leven uit en als je het dan niet naar je zin hebt...
En moeilijk dat hij niet goed kan spelen. Hij deed toch al heel vroeg graag computerspelletjes en knutselen, dacht ik. Heeft hij daar nu geen zin meer in?
Dat hij groot was, was me al opgevallen bij de foto's
  zondag 13 januari 2008 @ 20:53:21 #126
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56007445
Ja maar computeren vind ik niet echt spelen.
ik bedoel ook echt lekker met auto's of blokken bouwen. kost een hoop moeite
we hebben pas geleden de WII gekocht en dat is dan wel een hele hit is hij ook lekker mee in beweging zelfs zo erg dat hij rode wangen en oren krijgt en het heeft ook een voordeel als hij dat gedaan heeft heeft hij ook honger dus dat is ook geen ramp meer
maar als het aan hem ligt doet hij dat dus de hele dag door maar dat wil ik dus niet hebben.
vind hij niet echt leuk maar ja
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 januari 2008 @ 22:45:00 #127
13151 crew  Rewimo
pi_56010495
Als het aan Christan ligt, doet hij het liefst ook allemaal zulke dingen: DS, Wii, tv kijken... Gelukkig krijgt hij wel een hoop beweging met vrijwel elke dag sport of gym. Gelukkig is Lego hier ook nog altijd in trek
  zondag 13 januari 2008 @ 22:49:27 #128
37150 livelink
pi_56010653
Wij hebben dat soort dingen nog maar niet in huis gehaald. Hier dus nog geen enkele vorm van Playstation, DS of WII.
Spelen alleen is voor Katja ook wel moeilijk. Ze speelt liever samen met andere kindjes en in haar eentje is ze veel aan het knutselen. Maar op het moment speelt ze veel met haar barbies en ook gaan Job en Katja steeds meer samen spelen. Een tijd geleden zat ze nog graag achter de computer, maar op het moment helemaal niet meer.
pi_56011059
Wordt dat drukke gedrag niet veroorzaakt doordat hij is uitgekeken op school, babyfeet? (kan ook door gebrek aan uitdaging komen nl) Misschien is het dan handig om hem ook eens door een orthopedagoog te laten bekijken? Die kan evt ook met handvaten komen voor de school.
pi_56016111
Babyfeet, je zegt computeren vindt je niet echt spelen.
Ik vond dat ook altijd maar ik denk er nu anders over.

Voor Damon is de computer (en de playstation) vreselijk belangrijk.
Voor hem is dat zeker weten wel spelen.
Op een (spel)computer is reflexmatig reageren vereist, en dat is iets wat D juist veel doet. In de dagelijkse dingen meestal niet handig maar op een computer dus wel.
Hij is er dus ook ontzettend goed in en hij wordt er rustig van. Het feit dat hij er goed in is geeft hem zelfvertrouwen.

Als je niet wil dat hij alleen "games" speelt kun je educatieve spelletjes aanbieden...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 09:00:22 #131
13151 crew  Rewimo
pi_56016972
Ik vind de Wii eigenlijk nog niet zo gek Omdat je daarbij niet stil zit, maar steeds in beweging bent. Ik mag zelf ook graag een potje tennissen op de Wii en na een poosje sta je echt wel te zweten Als ik Christan soms hoor hijgen als ie weer een potje aan het boksen is
  maandag 14 januari 2008 @ 22:05:49 #132
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56035011
ja die WII is echt goed voor de beweging en zo leerd hij ook tegen zijn verlies te kunnen. soms is het echt krijsen ja sorry maar dan sta ik te lachen.

(en met de WII ik had dagen spierpijn )
educatieve spelletjes doet hij dus ook op de pc maar dat is om de 5 minuten een andere en ik ga niet als een politie agentje op zijn kamer erbij zitten .
heb ook al eens geprobeerd om het gewoon 1 spel te laten kiezen de rest van zijn kamer af maar ook dat werkt niet. binnen 5 minuten klaar en kom weer naar beneden

Dat gebrek aan uitdaging dat is het zeker maar de juffen hebben ons belooft dat ze er aan werken terwijl we daar heel weinig vertrouwen in hebben en niet echt het idee hebben dat ze er iets aan doen eigenlijk.
Binnenkort wil ik weer een gesprek normaal was het om de 4 weken maar nu worden we niet meer gevraagt.
Zijn rapport toen der tijd was uitstekend hij kan eigenlijk zo naar groep 3 alleen zijn gedrag is daar nog niet goed genoeg voor te brutaal enzo.
en ik heb een keer gezien hoe dat dat gaat.
hij kwam de klas binnen en ging een spelletje spelen samen met een meisje en die deed het niet goed de eerste woorden die eruit kwamen waren
EN JIJ SPEELT VALS!!! toen heb ik hem maar even terug gefloten van dat het ook op een andere manier kan.
En dat ze misschien nog niet wist hoe het spelletje gespeelt moest worden.
dat kon hij gelukkig begrijpen.

En ook zoiets de juffen lopen tegen mij te zeuren terwijl als zijn vader hem naar school brengt word er niks gezegt
dan is het van hoe gaat het thuis?
is hij dan ook zo druk?
wil je niet eens praten met de maatschappelijkwerkster van school?
Toen heb ik ook gezegt nee ik wil eerst graag naar de neuroloog .
Ook een kindje dat het vroeg doet hij thuis ook zo raar ?heb maar gezegt dat het dat niks aangaat.

terwijl dat het thuis een stuk beter gaat ieder kind heeft zijn kuren enzo.
maar er is echt een tijd geweest dat ik niet meer wist wat ik moest doen en sins die visolie gaat het een heel stuk beter.

Ook zo iets hij houd zich van de domme want hij zegt dat hij niet kan lezen maar dat kan hij dus wel.
Op school zegt hij ook maar dat hij het niet kan en geen zin in heeft
Zelfde als van de week schreef ik op de kalender (kyllian bij oma slapen)
hij vroeg wat staat daar ik zo ja lees maar grote glimlach KYLLIAN BIJ OMA SLAPEN!
Mij houd hij niet voor de gek
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:12:09 #133
13151 crew  Rewimo
pi_56035196
Hoog tijd voor groep 3 als ik het zo lees Het lijkt erop of hij weinig uitdagingen vindt op school.

Zit hij ook op een sport?
  maandag 14 januari 2008 @ 22:21:26 #134
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56035500
nee dat niet dat is iets wat hij niet wil .
denk ook de angst nog omdat hij geen diepte kan schatten en te houterig.
met gym op school is dat al een probleem. al gaat dat een heel stuk beter als in het begin.
en daar blijven ze op school ook allemaal zo op hameren ik snap het wel maar hij heeft die vertrouwen nog niet inzichzelf omdat hij die diepte niet ziet en bal ziet hij te laat aankomen en ik kan het elke keer zeggen.
en ze hebben ook regelmatig gevraagt waarom hij nou een bril heeft . mijn broek zakt er vanaf.
Ik wil ook positieve dingen horen maar die zijn echt zeldzaam daar. ze komen alleen als er iets is .en ik ben ook bang dat ze te veel op hem leten.
maar het laatste druppeltje die een emmer doet over lopen is er bijna.

wat als even een voorbeeld hoor.
Ze hebben het over dierentuin dieren ze hebben een kooi geplakt daar moet een dier in.
zlef nagetekend (buiten beschouwing gelaten dat kyllian er geen zin in heeft)
doet toch zijn best om een babypiguin na te tekenen kleurt hem rood .
en van de juf moet hij dat opnieuw doen omdat dat niet de goede kleur is
In mijn ogen vind ik het fout want hij vond hem mooi.
met het resultaat dat hij boos word knipt zijn kop eraf kan ik ook begrijpen
Maar moet hem alsnog opnieuw maken en je hebt een pinguin van 2 cm groot .
en die is zwart dan kan ik begrijpen dat hij er geen zin in heeft als zijn werk die hij doet toch niet goed is
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:42:52 #135
13151 crew  Rewimo
pi_56036283
Dat is wel jammer dat hij niet wil sporten. Ook niet zwemmen of zo? Ik kan me voorstellen dat een balsport niks is als je niet goed diepte kunt zien inderdaad.

En ik geef je groot gelijk dat een rode pinguin net zo goed is als een zwarte. Dat ie hem rood kleurt komt heus niet omdat hij denkt dat pinguins rood zijn. Waarschijnlijk vindt ie rood gewoon een mooie kleur
  maandag 14 januari 2008 @ 23:43:05 #136
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56038002
waarschijnlijk wel ja rood is ook mooi .
hij heeft op zwemmen gezeten vind het ook heel erg leuk om te doen .
maar daar is iets ooit gruwelijk fout gegaan en sins dien wil hij niet meer volgnens mij had ik dat ook ooit geschreven hoor.
vraag het soms nog wel eens maar hij wil echt niet.
dat betreft is het net een olifant hij vergeet echt niks
  maandag 14 januari 2008 @ 23:50:05 #137
37150 livelink
pi_56038172
Moeilijk hoor, babyfeet. Over die schoolproblemen weet ik echt niks zinnigs te zeggen. Ik zit er net zelf middenin met Job en daar heb ik ook nog geen antwoorden gevonden.

Wat ik wel dacht is dat het misschien gezelliger voor Kyllian is als hij zijn speelgoed beneden heeft en niet in zijn eentje op zijn eigen kamer hoeft te spelen. Ik heb hier nog alles beneden, al het speelgoed en ook de computer. Pas sinds kort gaat Katja wel eens met een vriendinnetje op haar kamer spelen, maar over het algemeen spelen ze het liefst gewoon in de huiskamer, waar wij dan ook lopen te rommelen en te doen. Kan ik me goed voorstellen, dat vond ik zelf vroeger ook het leukst toen ik klein was.
pi_56040861
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier ook een versnelde zoon. Van groep 1 naar groep 3, en ook nog een vroege leerling. Hij is nu 8 en zit in groep 6. Máár: met een compleet aangepaste leerlijn. Helaas is het nog maar zeer sporadisch dat hij ergens tegenaan loopt wat niet gaat, en dat hij zich echt moet gaan inzetten. Het leren leren is het grootste probleem.

Niet versnellen was absoluut geen optie. Ook hier een depressief kind. Maar met versnellen alleen ben je er niet. Onze school krijgt begeleiding en volgt een drie-jarige cursus om dit "soort" kinderen te begeleiden. Hierdoor is er een groot stuk begrip gekomen voor dingen die zo vreselijk tegenstrijdig lijken. (Niet presteren als je onder je niveau wordt aangesproken bijvoorbeeld) Een verademing. Kind is zo enorm opgeknapt na de aanpassingen.
Maar hij kijkt uit naar de middelbare school. Basisschool wordt echt uitgezeten. het is dat het moet....
Dit is echt een en al herkenning voor mij : Timo moest een rekentoets groep 3 maken : uiteraard ver onder zijn niveau en hij had zo iets van . Juf dacht dus : kind kan het niet Juf 2 (zelf moeder van een slim kind) zag het en heeft ingegrepen. Resultaat was een goede toets (0 fout) Nu doet hij alleen nog zijn eigen toetsen (eind groep 4) Timo is 6 jr rn 6 mnd trouwens, hij is 'gewoon' na 2 jaar kleuteren (rampenjaren) naar groep 3 gegaan.
we gaan eerdaags weer babbelen....
pi_56041756
Ik herken het wel, babyfeet.

De eerste 2 jaar op school was hier ook ellende. Alleen maar negatieve geluiden iedere keer. Dat is niet leuk, het doet pijn en je maakt je zorgen.
Damon is trouwens ook houterig en heel slecht in sport. Hij vindt het gewoon vreselijk. De eerste 2 jaar op school hamerde ze er ook voortdurend op. Hij kon dit niet en hij kon dat niet.
Eerlijk gezegd kregen we daar echt genoeg van. Nou en? Dan wordt het geen atleet. Onderzoeken bij kinderartsen en fysiotherapeuten wezen ook niks uit dus laat hem toch daarin...

Nu in groep 3 gaat het gelukkig veel beter. Wat een verademing.
Hij zit met 2 andere kinderen in een leesgroepje omdat ze wat verder zijn dan de rest. Ook schrijven vindt hij leuk.

Op het gebied van gym is het nog hetzelfde maar de meester hoor ik er verder niet over.

Wat livelink zegt over het speelgoed is bij ons ook. Ze spelen altijd beneden en ook de compuetr (laptop) en playstation staat beneden dus ik kan alles prima in de gaten houden...
(en Damon kan ook ontzettend slecht tegen zijn verlies, soms slaat hij echt op tilt. Dan krijgt hij een time-out op de gang en dat helpt)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 09:58:26 #140
13151 crew  Rewimo
pi_56042548
Volgens mij heb ik hier ooit een linkje gezien naar welk avi-niveau een kind gemiddeld op welk tijdstip moet hebben. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daarvan niet helemaal op de hoogte ben en ik ben nu wel nieuwsgierig hoe dat zit. Christan zei vanmorgen dat hij avi 9 leest maar ik heb dus geen idee hoe goed of slecht dat is
pi_56042795
Hier staat het: http://nl.wikipedia.org/wiki/AVI_(onderwijs)

Damon begon in groep 3 met avi 2. Dat is voor de start in groep 3 dus hoog. Hij is daarin autodidact geweest.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 10:16:32 #142
13151 crew  Rewimo
pi_56042892
Ah, dank je wel Er zijn dus niet meer dan 9 avi's zie ik. Nou, dan doet ie het niet slecht
pi_56043236
Nee, niet echt
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:02:55 #144
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56059291
Speelgoed staat ook beneden maar ik wil gewoon geen pc beneden hebben staan.
vind dat zo'n rommeltje
vroeger stonden er 2 beneden we hebben allemaal een eigen pc namelijk .
en vind het niet passen in de woonkamer ieder zijn mening toch?
zo denken wij er ook over lily een atleet word het nooit zijn wij ook niet .

en inderdaad van dat gezeur van school word je echt moederloos van.
maar ja nog even gedult dan na februari kunnen we opzoek naar een andere school ..

dan doet hij het echt niet slecht rewimo..
kan Christan het goed vinden op school enzo?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 22:18:15 #145
13151 crew  Rewimo
pi_56059702
Christan doet het lekker op school ja. Had wel een beetje problemen met concentratie en tempo, maar de stof kan hij goed volgen. Hij spreekt inmiddels al heel aardig Duits

Gaat Kyllian naar een andere school?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:56:11 #146
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56060790
dat is goed zeg van hem.
had al eens een keer heel je verhaal gelezen en vind je huis ook heel erg mooi

Ja dat is wel de bedoeling ja.
Van de huisarts moesten we nog even wachten totdat we bij de kinderneuroloog waren geweest .
niet alles tegelijk want mocht hij ADHD hebben is hij daar heel prikkelbaar voor dus niet alles tegelijk.
Zijn zoiezo niet tevreden over die school speelt ook een hele grote rol en ook dat hij het niet naar zijn zin heeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 22:58:01 #147
13151 crew  Rewimo
pi_56060842
Ik hoop dat jullie een school vinden die beter bij hem past. 't Is niet fijn dat hij het niet naar zijn zin heeft op school. School moet een veilige en prettige plek zijn.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:10:16 #148
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56061182
Ja daarom ben ook al heel blij dat er een jongentje van school is die heb altijd peste bij het overblijven.
Word ook weinig aan gedaan vind ik .
Kinderen komen altijd naar mij toe kyllian doet dit kyllian doet dat .
en kyllian vertelt ook tegen ons wat er op school gebeurt
en dan zeg ik .
ja maar jullie zijn liever zeker en doen nooit iets en het werkt
want meestal is het voor een tijdje over gelukkig.
We wachten gewoon rustig af wat alles gaat brengen alles op zijn tijd en alles 1 voor 1.
en dat begrijpt hij gelukkig ook .
maar zal wel blij zijn als alles achter de rug is.
wacht al een half jaar voordat we naar de neuroloog mogen niet normaal die wachttijden hier maar ja.

zal eens ophouden met klagen maar het lucht wel op !
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:54:21 #149
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56067941
Babyfeet, heb je al rondgekeken bij andere scholen? En weet je al naar welke school je Kyllian wilt doen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:39:41 #150
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56081530
Nog niet echt een voorkeur maar toch zeker wel een school waar iets meer nederlandse kindjes opzitten.
die lopen op deze school allemaal weg helaas en ook zoiezo waar ze beter naar kinderen luisteren .
moet er wel eentje in de buurt hebben moet alles op de fiets doen en ook nog werken.
want ik wil hem niet alle dagen over laten blijven is het verder dan zal het helaas wel moeten .
maar nog niet echt iets op het oog helaas
  Jubileum moderator vrijdag 18 januari 2008 @ 20:17:50 #151
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56138847
Elke dag is Iris iemand anders, elke dag speelt ze wel een rol. Dan weer een baby (geinspireerd door Sasha), dan weer een ballerina, paardrijmeisje, winky (nog steeds van de film het paard van sinterklaas), doornroosje, noem het maar op.
Vandaag was ze ook weer iemand, zonder te verkleden, ze zwaaide alleen met haar handje, en wij moesten het dan maar even raden.
Oke....

Doornroosje, roodkapje, K3, ballerina, circusmeisje, pipi langkous, Assepoester, Sneeuwwitje, de koningin....
Ik heb zo'n beetje alle sprookjesfiguren wel gehad.
Iris, met een diepe zucht : "Neeheee ik ben een magische toverfee!
Ow.........
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56138883
Da's ook wel stom van jullie, Lois

Dat zíe je toch!
pi_56139644
Vanavond is Priscilla aan het kijken op een middelbare school. Samen met haar vader en haar moeder.

Wat gaat groot worden soms snel.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 20:58:16 #154
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56140047
allemaal. Heb niet terug gelezen. Maar we zijn weer terug van vakantie. En Fleurs woorden halverwege de laatste week: hoelang moeten we nog blijven, ik wil naar school....ik mis mijn vriendjes en vriendinnetjes heeeeeeeeeel erg.......
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:10:27 #155
37150 livelink
pi_56143493
Chacama, welkom terug. En fijn dat Fleur het zo leuk heeft op school. Ze vond de vakantie toch hopelijk ook wel leuk?

Het lijkt wel of meisjes school leuker vinden dan jongens, als ik de verhalen hier zo lees. Mijn moeder verzucht dan ook altijd dat op school 'meisjes-eigenschappen' veel meer benadrukt en gewaardeerd worden. Ze meent dat er veel te weinig mannelijke leraren in de onderbouw zitten, waardoor jongetjes er bekaaid van af komen.
Soms denk ik wel dat ze gelijk heeft.

Spannend voor Priscilla, een middelbare school uitkiezen. Bij ons in het stadje is maar 1 middelbare school, dus dat wordt makkelijk kiezen over zo'n 6 jaar. Daar kan ik nu al blij mee zijn

Iris , wat leuk dat ze zo'n levendige fantasie heeft. Je moet haar wel een beetje bijbenen hoor, Lois. Niet blijven hangen in het geijkte rijtje
Dat doet me ook denken aan Bo die K3 altijd op bezoek had. Heerlijk als kinderen zo'n fantasie hebben.
pi_56144017
Lois

Livelink, daar zit denk ik wel wat in ja, dat er te weinig mannen in 't basis onderwijs werken. Piet heeft toch ook wel veel lol in school, al kan ik natuurlijk niet overzien of dat zo zal blijven. van de week was hij dinsdag tussen de middag zo moe dat ik 'm voorstelde om die middag maar eens thuis te blijven en lekker een middagtukkie te doen. nou, daar was echt geen sprake van, want "dan leer ik niks!!".
gisteravond ben ik voor 't eerst naar zo'n 10-minuten oudergesprekje geweest op school, en dat was heel positief. behalve dat ie 't gewoon op alle fronten prima doet is de juf ook heel dol op 'm, dat is ook wel erg fijn. vorige week hebben ze de eerste cito-taal-toets gehad trouwens, is dat landelijk? in ieder geval zat Piet op niveau B. (loopt van A t/m E geloof ik?). verder houden ze ook al verschrikkelijk veel dingen bij van die kinderen vind ik, veel werk! maar wel leuk om te zien en 't klopt allemaal precies met hoe we er zelf tegenaan kijken.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:48:20 #157
37150 livelink
pi_56144489
Ik heb van Katja nog nooit iets gehoord over een Citoscore. Ik weet wel dat ze zoiets afnemen, maar heb nog nooit resultaten gehad of gezien. Ik ga er altijd maar van uit dat als ik niks hoor het wel goed zal zijn. Haar 10-minuten gesprekken zijn ook atlijd positief geweest, maar nooit heel erg informatief moet ik zeggen.

Ik hou nu al mijn hart vast voor Job's 10-minuten gesprekken. Dat zal wel andere koek worden ben ik bang, gezien onze zeer regelmatige 1-minuutgesprekjes voor en na school met de juf

Fijn dat Piet het wel echt goed naar zijn zin heeft en dat hij zo 'plichtsgetrouw' naar school wil gaan.
pi_56148333
Bix, wat fijn dat het zo goed gaat met Piet op school (Ook fijn dat hij goed met de juf kan opschieten..dat was bij ons wel anders en dat is niet leuk)

Die citotoetsen op kleuterniveau gebruiken ze bij "ons" op school ook. De scores gaan van A t/m E.

Er werken inderdaad bijna alleen maar vrouwen in het basisonderwijs. Bij D op school werken 2 mannen en die zitten in de bovenbouw.
D had in groep 1 zelfs 3 juffen!

Zijn huidige juf (groep 3) is met zwangerschapsverlof en de invaller is een man. Een belgische jongen van net 22 jaar. Ik vind dat hij het goed doet en hij gaat heel goed om met Damon en Damon vindt hem ook aardig.
Dat scheelt nogal...
  zaterdag 19 januari 2008 @ 09:12:44 #159
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56148345
Wat heerlijk dat ze het allemaal zo lekker hebben op school.Hier inderdaad ook juffen in de onderbouw. Wordt ook over geklaagd op de PABO (vriendin van me doet die). Ze vond de vakantie inderdaad ook erg leuk vooral het zwemmen en de binnenspeeltuin waren een grote hit.

Hier ook cito, maar toen waren we op vakantie. Dus even kijken of ze nog mag/moet.
pi_56148354
Lois, die fantasierijke "verkleedpartijtjes" lijken me erg leuk
Een rijke fantasie vind ik echt een talent
pi_56148369
He, eindelijk is hier een beetje rust.
Timo zit in de klas op een andere plek, naast een rustig, lief meisje. Daardoor kan hij beter werken en is hij beter gemutst. De juf wist niet wat ze zag, hij werkt nu wel erg hard.
Op school leest hij in zijn eigen boeken (avi 6) en met groeplezen leest hij avi 4 (hoger is er niet momenteel wordt aan gewerkt aldus juf) Hij krijgt 1 op 1 begeleding nu bij rekenen van de RT met een weektaak. (1x per week dus uitleg, rest werkt hij zelfstandig) Het werkt prima !!

Wat lijkt het me lastig als je kind op een vervelende school zit. Hebben jullie wel keus Babyfeet ?

En Lois dat je het niet geraden had...... snap er niets van
Heerlijk die kinderen he !

Ticootje, het gaat echt snel he ! Voor je het weet zit in in een eindexamen ! Soms zie ik bij mij op school kinderen rondlopen die kleiner zijn dan mijn zoon van 8.... Ze komen soms ook zo jong over.

Hier zijn het echt leesfanaten, Merijn is nu eind HP 4 (leest al avi 7, is net getest) en Timo zit midden in Meester Kikker van Paul van Loon.. soms moet ik ze echt uit die boeken trekken.

Gisteren hebben de heren zelfstandig cakejes gebakken (met receptuur uiteraard) helaas mag ik zelf niets proeven (ben al 10 kg afgevallen,zie link onderaan) maar volgens de mannen zijn ze beter dan die van de bakker !
Knappe vind ik dat ze dus gewoon het recept gevolgd hebben. Ik heb ze alleen in de over geschoven, dat vond ik toch wat link.

GRoetjes !
pi_56149100
Het schoolbezoek van gister was geslaagd!! Ze vond het een leuke school. Ze was al woensdag naar een andere school wezen kijken, maar ook die was natuurlijk leuk.

Het ligt er helemaal aan welk advies we meekrijgen. Wordt het VMBO-t of VMBO-t/HAVO dan gaat ze waarschijnlijk naar Dalton onderwijs. Krijgt ze een HAVO advies dan gaan we erover denken om haar op het lyceum aan te melden.

Dinsdag komt het verlossende woord. Zelf gok ik op VMBO-t/HAVO.
pi_56151764
Spannedn hoor !
Meestal zit je als ouders wel goed kwa gok !
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:02:04 #164
103793 kozakken
Living the life
pi_56166322
Mous, hoe is het nu met Rene?

En wat een spannende dingen hier allemaal!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:08:01 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56166488
Ik kom vol trots vertellen dat mijn zoon de binnenzitter, het kind wat moeilijk kan spelen, vandaag, in de regen, de hele dag heeft buitengespeeld met een vriendje...
ik heb ze zelfs meermalen naar binnen moeten manen omdat ze zo nat werden.....

het was heel raar, maar ik ben echt heel blij.... Zeker ook omdat er nu nóg een jongetje was wat met hem wilde spelen. Ik zie hem gewoon groeien. En dat is fijn om te zien....
pi_56166701
kan ik me voorstellen debuurvrouw, mooi zeg!
piet is ook vaak geneigd om liever lekker binnen te blijven, terwijl hij er bijna altijd van opknapt om even een tijdje buiten te spelen. momenteel is ie véél te TV-minded naar mijn zin.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 23:19:01 #167
24188 Belana
kloon van belana
pi_56166792
dat klinkt fijn debuurvrouw heerlijk om te zien lijkt me.

vanaf welke leeftijd lieten jullie je kinderen nou alleen buiten spelen?
stormy waters...
sailin'
pi_56167196
Hier ook een jongetje wat het ontzettend naar zijn zin heeft op school
En volgens mij hebben ze deze week ook iets toetserigs gehad. Sven had het er iig over dat hij een met een "werkboekje" had gewerkt en streepjes moest zetten onder dingen die de juf zei ofzoiets.
quote Sven: "ik moest allemaal streepjes zetten (en vervolgens met een van verbazing opfleurend stralend gezicht:) en ik had het allemaal goed mama, ik kán het gewoon"
Maandag krijgen we weer een nieuwsbrief, daar zal wel instaan wat ze nu precies gedaan hebben.
pi_56167326
Klinkt goed debuurvrouw!
Mijn kinderen moet ik ook wel eens naar buiten sturen om te gaan spelen, de oudste wat meer de de jongste. Oudste mocht van mij met 4 al alleen buiten spelen, jongste is nu ruim 4 en die mag het nog niet wegens te veel gooien met stenen, en echt kattekwaad uithalen. We wonen afgelegen dus ze kunnen wel hun gang gaan hier. Ik weet niet hoe ik het in een woonwijk aangepakt zou hebben eerlijk gezegd
Saartje
  zondag 20 januari 2008 @ 00:45:47 #170
37150 livelink
pi_56168502
Alleen buiten spelen mocht Katja toen ze 4 jaar was (op het pleintje dan wel), maar Job is nu ook 4 en die laat ik echt nog niet alleen buiten spelen. Als hij buiten is, sta ik er ook. Dus het verschilt per kind.

Wat fijn dat Sven het zo goed naar zijn zin heeft op school en wat heerlijk dat hij het allemaal gewoon kan! Dat besef blijft toch geweldig, het is fijn als school hem dat zelfvertrouwen kan geven.
  zondag 20 januari 2008 @ 08:27:47 #171
3011 E.T.
pi_56171610
Saskia mag hier ook alleen buitenspelen De steeg tussen de tuinen komt uit op een speelpleintje en daar mag ze naar toe. Ze mag niet de weg oversteken (en dat doet ze gelukkig ook niet, al is dat een 'doorlopend voetpad' die een drempel is). Heb wel eens gehad dat ik even ging kijken en dat ik een hoop kindjes aan de overkant zag staan en Saskia zat braaf op de wipkip te wachten
Vond 't best wel sneu, maaar was wel rete-trots dat ze dus goed aan deze kant was gebleven. (die kindjes stonden bij een meisje dat in het eerste huis van het rijtje aan de overkant woont en kwamen wel zo weer terug..)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 januari 2008 @ 11:49:03 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_56173395
tja, wij hebben hier geen achterom met speelplaatsje en voorom is een vrij drukke weg en trouwens ook geen speelplaats. ik vind het moeilijk. ik wacht nog ff
ben al blij dat Liam naar school gaat en dan dus meer buiten komt
stormy waters...
sailin'
pi_56233848
Advies is inderdaad vmbo-t / havo. We gaan inschrijven op Dalton onderwijs. Leuk om te horen dat ze op school heel anders is dan thuis. Op school is ze heel goed in zelfstandig werken. Dus Dalton past haar heel goed.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 21:29:10 #174
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56234914
de oudste mocht écht niet alleen buiten. Daar zat ik bij. Zeker tot zijn 4e, maar waarschijnlijk ook wel langer De jongste keutelt al een hele poos alleen buiten. Ik kijk natuurlijk zo nu en dan even maar laat m rustig zijn gang gaan met zijn fietsje en trekker. Kan ook makkelijk, een enorme stoep en een hele rustige straat. Vlakbij wel een speeltuin met allemaal kruipdoor sluipdoor bosjes die als je doorloopt uitkomen bij een bos en een waterval? Ik ben er nog nooit geweest maar mijn oudste twee wel... Ze moeten wel een enorm drukke straat oversteken. Dat mocht dus pas toen oudste 6 was ofzo. Nu hebben ze het aangepast, met een groot hek erom en een duidelijke oversteekplaats, dus tweede mocht al wat eerder.
Moet nog maar even kijken wanneer Bram daar naartoe mag. Daar vind ik m dus wél te klein voor....

O, en wat lekker dat jullie een schoolkeuze hebben kunnen maken Ticootje....
pi_56242952
Gaat goed met de koters op school dus
De juf van Elise was ziek en ze kreeg een vervanging... Verschillende kids vonden dat helemaal niet leuk. Vraagt Elise in haar waarom-fase aan de vervangster: 'Waarom is de juf ziek?'
Het gaat bij haar ook goed op school, gelukkig.
Er is nog geen cito afgenomen, maar wel is er een soort van toets en ze weet wel veel. ('Omhakken' wist ze niet, maar ja ... hoe vaak hakken wij iets om?)

Elise laten we eigenlijk ook niet alleen buiten spelen. Dat is wel wat lastig; we hebben geen pleintje of zo en ze moet dus op de (doodlopende) weg voor ons huis spelen. Al is het een plaats waar de auto 'te gast' is, het blijft wat link. En er is ook geen afscheiding, dus ze kan zo overal naartoe gaan.
Ook jammer dat er niet wat meer kinderen in de nabijheid zijn om mee te spelen (buurkids zijn erg op zichzelf en de andere kids zijn veel te oud)
Ze is dan ook een TV-verslaafde... Als ze thuiskomt vraagt ze gelijk: 'Mag ik TV kijken?' En uiteraard mag dat dan niet... Alleen als we het eten aan het klaarmaken zijn mag ze TV kijken.
Wel kan ze heel goed zelf spelen; met poppen ed. speelt ze hele rollenspellen en we doen ook spelletjes met haar; langzaam aan worden dat steeds meet woord- en rekenspelletjes en dat gaat goed.
Ze kan alle letters al herkennen en pikt zo een letter tussen de leestekens en cijfers vandaan

edit: Easy, die streepjes dat is de citotoets waar ze het hier over hebben; met plaatjes en dan moet onder het juiste plaatje een streepje worden gezet.
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:09:21 #176
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56248407
Fleur heeft gisteren de Cito gedaan. Was goed gegaan. Maandag tien minuten gesprek dus dan horen we meer.

Vandaag voorleesontbijt gehad. Was gezellig. Hoe is het bij jullie geweest?

Ticootje, lekker dat het allemaal klopt voor Priscil. Lijkt me hele geruststelling als die keuze gemaakt is.

En uiteraard is ze meteen in het ritme van school, dus vanmiddag al meteen weer uitspelen. Ach, kan ik mooi werken.
pi_56249442
ik weet niet of alicia ook diezelfde toets gehad heeft ze mocht in elk geval mee met een andere juf opdrachtjes doen (maar vond ze naar ik begreep van haarzelf wel moeilijk (koe - varken - kuikentje... welke hoort er niet bij ? Alicia kwam niet verder dan dat alle dieren op de boederij wonen en kon niet iets anders bedenken waarom er 1 fout zou zijn. Zo had ze er nog een paar die ze niet wist en waar ze zelf dan heerlijk (gelukkig) nuchter over doet 'dan doe ik die wel als ik groot ben' Geen idee of de resultaten doorgesproken gaan worden en wanneer ofzo.

Alleen buiten spelen doen ze hier nog niet echt, jayden vertrouw ik voor geen meter en alicia taalt er niet echt naar, heel af en toe wordt ze gevraagd door de buurjongens van de overkant, die zijn al wat groter en dan gaat ze wel met ze mee, maar het liefst speelt ze gewoon in d'r speelhuisje of in de zandbak.

afgelopen zaterdag is ze tand 2 kwijt geraakt en tand 3 zit nog aan 1 draadje vast. alleen geen fietsenrekje zichtbaar, de nieuwe tanden groeien als kool, tand 1 en 2 zitten al zo goed zichtbaar dat het niet eens opvalt dat ze aan het wisselen is. als het in deze snelheid doorgaat is ze vroeg klaar met wisselen.

Maar goed, riep ik nog niet zo lang geleden dat ze nog niet in aanraking is geweest met kinderfeestjes, nu dus wel, vrijdag heeft ze haar eerste feestje, een 'help mee op de kinderboederij feestje' maar wat is tegenwoordig een beetje het gangbare wat je de jarige geeft ? Aan wat voor bedrag moet ik dan denken ?
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:55:15 #178
37150 livelink
pi_56258313
Mijn ervaring is dat dat toch wel zo'n 7,50 euro is. Bij Katja's eerste feestje waar ze was uitgenodigd had ik iets goedkopers gegeven, maar ik schrok echt van de dure cadeautjes die Katja kreeg op haar verjaardagsfeestje. Sindsdien doe ik ook maar wat duurder.
  † In Memoriam † woensdag 23 januari 2008 @ 19:57:37 #179
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56258400
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 19:55 schreef livelink het volgende:
Mijn ervaring is dat dat toch wel zo'n 7,50 euro is. Bij Katja's eerste feestje waar ze was uitgenodigd had ik iets goedkopers gegeven, maar ik schrok echt van de dure cadeautjes die Katja kreeg op haar verjaardagsfeestje. Sindsdien doe ik ook maar wat duurder.
daar zit je tegenwoordig al heel snel aan ja, voor minder zit je al gauw in de prullaria.
pi_56259953
ok tnx, morgen eens op pad zat zelf te denken aan playmobile / lego ofzo

(het is voor een jongen en daar ben ik nog steeds niet echt geoefend in, alicia is een echt 'meisjes' meisje en jayden een half meisje, er wordt hier alleen echt gespeeld met dingen die iets met princessen te maken hebben, de rest beland al snel in een hoek)
  woensdag 23 januari 2008 @ 21:10:54 #181
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56260580
Het lukt mij toch vaak wel om iets rond de 5 euro te vinden hoor . En geen prullen .
Lego is idd wel wat (maar duur, dus lukt niet onder de 5 euro), hier zijn de auto's van hotwheels altijd wel een hit.
pi_56267622
HIer rond de 5 euro, dat is afgesproken op school.
Vaak doen meerdere kinderen samen en dan iets groters.
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2008 @ 07:13:49 #183
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56267764
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 20:49 schreef knorretje het volgende:
ok tnx, morgen eens op pad zat zelf te denken aan playmobile / lego ofzo

(het is voor een jongen en daar ben ik nog steeds niet echt geoefend in, alicia is een echt 'meisjes' meisje en jayden een half meisje, er wordt hier alleen echt gespeeld met dingen die iets met princessen te maken hebben, de rest beland al snel in een hoek)
ik zou even van tevoren vragen wat het kind leuk vindt. voor hetzelfde geldt houdt ie helemaal niet zo van lego
pi_56267867
kind is de hele week al niet op school dus dat gaat niet echt, verder er ook geen contact mee, er mogen nog twee kindjes komen, maar (uiteraard) weet alicia totaal niet wie. (daarom dacht ik dus ook veilig te zitten met lego oid, maar begrijp dus dat dat niet perse hoeft. Ga in elk geval eerst straks eens ff neuzen in de winkel.
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2008 @ 07:43:21 #185
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56267923
ik heb gisteren voor het eerst een kind in een megamindypak gezien.
zo zie je maar hoe nuttig meelezen op fok is: als het hier niet uitgebreid besprooken was, had ik nooit geweten wat het kind voorstelde
  donderdag 24 januari 2008 @ 08:10:40 #186
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56268086
Miga Mindy wil Fleur ook, maar gaat boven ons budget uit. Dus nu krijgt ze een zelfgemaakt bumba-pak. Wilde ze zelf uiteindelijk ook, omdat Maud die ook had.

Voor playmobil is een goedkope webwinkel. Maar weet het adres niet uit mijn hoofd. Scheelt echt behoorlijk. Mijn zus besteld haar dingen daar. Als er belangstelling is, wil ik het wel ff checken.

Buitenspelen doet Fleur in de achtertuin of op het veldje bij de oppas. Dan zijn er wel altijd oudere kinderen bij en ze mag dan niet voorom naar binnen, maar altijd via de achterdeur.
pi_56268144
Vanavond (vanaf 6 uur) is er een feest omdat de school 10 jaar bestaat. Elise gaat dan - uiteraard - in een roze princessenpakje. (Tja, ze wordt later ook princes, dus dan kan ze alvast wennen )
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2008 @ 08:45:17 #188
7074 moussy
kuttekop
pi_56268390
René wil weer als punker carnavallen maar voorlopig heb ik alles ziek op de bank liggen
  donderdag 24 januari 2008 @ 09:33:36 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56268987
Goedzo Elise, Fijn dat je al weet wat je later wilt worden. Fleur houdt het voorlopig nog steeds bij: Gewoon Fleur!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 januari 2008 @ 10:35:38 #190
13151 crew  Rewimo
pi_56270084
Beterschap voor de zieken, Mous!

Christan wil als piraat, gelukkig kun je hier carnavalspakken te over krijgen bij alle supermarkten. Geen idee wat ervan terecht komt uiteindelijk, hij heeft nog nooit echt carnaval gevierd en ik heb geen idee wat ze er op school precies aan doen. We gaan wel naar de optocht kijken op Rosenmontag, dat schijnt een happening te zijn hier Ik heb zelfs een vrije dag genomen
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 12:51:15 #191
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56273234
Iris wil ook Megamindy, en heeft het pak al gekregen. Ik vond het ook best duur, maar kon het voor mezelf goedpraten door te realiseren dat ze het niet alleen bij Carnaval zou dragen, maar dat het altijd zou scoren in de verkleedkist. Iris wilde het pak niet eens uit gisteravond, zou er het liefst in gaan slapen maar daar vond ik het net even te synthetisch voor. Ik moet de hele tijd van het zingen " is het een vliegtuig, is het een vogel" en zo verder, en dan komt ze ineens tevoorschijn, zwaaiend met haar capeje
Eva wil als Mickey, ik heb al een Mickeypak op marktplaats kunnen vinden, nu nog oren
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56274126
de beiden kids hebben hier ook een mega mindy pak (gemaakt en gekregen van sinterklaas) en zijn ze helemaal leip mee. Voor de carnaval hebben ze iets nieuws uitgekozen, jayden gaat als shrek "want dan mag hiij boertjes en scheetjes laten'
Alicia wil doorgaans altijd en overal alleen maar heen als assepoester, maar dat was ze vorig jaar al op school, en ieder jaar wat anders is wel net zo leuk (in mijn ogen) als princes fiona had ik nog wel leuk gevonden maar het gaat uiteindelijk een vlinder/bloemen elfjesmeisje zijn.

heb voor het kadootje voor de jarige van morgen nog niets gekocht maar heb wel een tasje gemaakt, nu hoef ik echt alleen nog maar een inimini kleinigheidje zien te scoren
pi_56274163
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:33 schreef chacama het volgende:
Goedzo Elise, Fijn dat je al weet wat je later wilt worden. Fleur houdt het voorlopig nog steeds bij: Gewoon Fleur!!!
Ze kan nog steeds niet kiezen - ze wilt ook moeder worden
(en allebei tegelijk, nee... dat kan echt niet!)
pi_56274260
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:35 schreef Bright het volgende:

[..]

Ze kan nog steeds niet kiezen - ze wilt ook moeder worden
(en allebei tegelijk, nee... dat kan echt niet!)
ach ze is in elk geval positiever daarover dan hier alicia is.

we hadden een mini gesprekje over later, jayden weet volgens hem wel wat hij wil worden(pyrotechnicus), alicia weet het nog niet, ze wil wel kinderen maar ook iets worden maar dan niet zoals mij, want ik ben alleen maar mama en dan ben je eigenlijk niets
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 13:40:47 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56274291
Oi die kan je in je zak steken knor
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56274417
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 13:40 schreef Lois het volgende:
Oi die kan je in je zak steken knor
ja hij was goed voelbaar
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:46:47 #197
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56274435
Toch altijd wel leuk die gesprekjes over 'later'.
Daan had het een poosje geleden erover dat hij dominee wil worden. Of bouwvakker.

Judith hoor ik nooit over beroepen. Wel over trouwen. Ze heeft het wel eens over een jongetje bij haar in de klas en dan begint ze zo: "Als ik later met S. getrouwd ben, dan..."
Maar eergisteren wilde ze weten of ze echt niet met haar broer mag trouwen. Toen ik zei dat dat echt niet kon, antwoordde ze: "Nou, dan ga ik later nooooit trouwen".
pi_56274457
pyrotechnicus

Myrthe wil eerst moeder worden en dan piloot. Maar nu is ze nog prinses.
Grappig da tjullie echt carnaval vieren op school.
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:51:43 #199
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56274547
Lois -> Mickey-oren
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 24 januari 2008 @ 13:55:50 #200
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56274660
Oja en Wilyan wil brandweer worden..

"Nee mamma , geen brandweerman. Gewoon brandweer ! "

Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2008 @ 14:03:57 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_56274854
Cas wil alleen maar met zijn verliefje trouwen (zijn nichtje ) al is het midden in de nacht terwijl ík wil slapen en hij wil kleppen. Dus zo heb ik van de week het wereldkampioenschap vreten met hem zitten kijken

René hoeft geen brilletje meer Nou droeg ze die toch al niet, maar vandaag toch, ondanks ziekte en zeer, even laten tsjekken in het ziekenhuis.
pi_56279961
Geweldig al die Megamindy's ! Hier hebben we ene Harry Potter en een persoon uit starwars..

De rapporten zijn binnen hier : mamma glimt van oor tot oor !
Hoezo leesachterstand...Merijn scoort op al zijn avi's een A ! (muv spelling, een B) en juf wist ook niet wat ze zag ! En timo's rapport was een zonnetje dus mijn weekend is weer goed !
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 19:42:05 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56282083
Wat geweldig Stout, kan me voorstellen dat je barst van de trots.

Eh knor? Pyrotechnicus? Hoe komt Jayden daar nou bij?

Even nog wat foto's van mijn megatrots:

En megaMickey:

Die broek moet nog even omgezoomd.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:01:41 #204
37150 livelink
pi_56282570
Och, wat leuk Lois. Iris lijkt ook echt wel een beetje op megamindy met haar mooie lange blonde haren.
En wat leuk, Eva als Mickey. Dat is echt een origineel carnavalskostuum.

Hier heb ik nu eens niks nieuws gekocht. Job en Katja wilden wel graag brandweer (net zoals Wilyan ) en megamindy (net zoals iedereen ) zijn, maar we hebben nog zoveel mooie spullen liggen dat ze het daar nog maar een jaartje mee moeten doen. Katja gaat als Doornroosje en Job als Piraat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 januari 2008 @ 20:06:04 #205
13151 crew  Rewimo
pi_56282677
Megamindy en MIckey Wat zien ze er leuk uit! Ik ken Megamindy helemaal niet trouwens

Stout, wat een mooie rapporten joh

En René geen bril meer
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:22:00 #206
3011 E.T.
pi_56283077
Die golvende haren van Iris maken het helemaal af
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:32:55 #207
37150 livelink
pi_56283356
René nu officieel brilloos, zie ik. Fijn voor haar. Ik wist helemaal niet dat je ogen ook vanzelf weer goed konden worden. En Cas zo verliefd, dat hij er zelfs 's nachts over wil kletsen. Wat aandoenlijk. Ik kijk ook regelmatig
's nachts even tv met de kinderen. Zo tussen 04.00 en 05.00 willen ze nog wel eens wakker zijn ineens en dan kijk ik meestal Animal Planet met ze. De kinderen vallen dan weer snel in slaap en ik ben wakker tot de wekker gaat, natuurlijk
pi_56284251
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:42 schreef Lois het volgende:
Eh knor? Pyrotechnicus? Hoe komt Jayden daar nou bij?
hij is geheel verslaafd aan explosies, vuurwerk en vuur op zich zelf, alleen dan niet om te blussen zoals menig jongen hier maar om het zelf te maken. (nou heeft ie aardig geluk hier, want regelmatig vuurwerk of brand in de straat en dat vind ie zo prachtig dat ie dat later ook ging doen aldus hem zelf, (nou vonden wij het niet geheel gepast om hem dan maar te zeggen dat je dan pyromaan bent/wordt, dus het ietwat verdraaid dat je dan pyrotechnicus bent... )

en tja dan vertel je dus vol trots als je dat eenmaal weet aan iedereen dat je later pyrotechnicus wordt
pi_56291967
wow pyrotechnicus.....maar zo hebben we er hier een die orthopedisch chirurg wil worden (Merijn) en Timo wil iets bij de brandweer 'maar niet alleen blussen mam, ook iets wat geregeld moet worden" of te wel lekker vaag nog...
  Jubileum moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 08:35:01 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56292525
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:04 schreef knorretje het volgende:
(nou vonden wij het niet geheel gepast om hem dan maar te zeggen dat je dan pyromaan bent/wordt, dus het ietwat verdraaid dat je dan pyrotechnicus bent... )
Briljante uitleg Goed bedacht van jullie!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:21:53 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56294037
Goede raporten. Het trots zijn zeker waard Stout
En Rene zonder bril. Super zeg.

Mega MIndy en Mickey wat mooi. De oppas heeft vandaag gevraagd of we dan misschien samen het pak voor Fleur konden kopen, want ze vond het toch wel heel sneu dat Fleur niet als Mega Mindy kon gaan en ze zou er toch ook nog veel mee kunnen spelen.... vanavond met manlief bespreken.

Pyrotechnicus, ja datis een superberoep. Lijkt me ook nog steeds gaaf. Ach en bij de brandweer. Daar kun je ook andere dingen doen dan alleen maar blussen. Er moet immers ook iemand de baas zijn daar en alles regelen

Fleur is d'r vriendenboekje kwijt en daar baal ik enorm van. Volgende week grote schoonmaak in huis en een briefje op school gehangen. Ze was echt verdrietig. Of mama zoekt nog een keer goed en dan ook in het bureau van Fleur en dan kan ze het zo pakken.

[ Bericht 8% gewijzigd door chacama op 25-01-2008 10:31:33 (niet met je neus kijken) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 januari 2008 @ 10:34:40 #212
13151 crew  Rewimo
pi_56294298
Och, dat is sneu van haar boekje. Heeft ze het niet aan iemand uitgeleend en dat misschien vergeten?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 januari 2008 @ 10:35:07 #213
13151 crew  Rewimo
pi_56294301
O hij is er alweer zie ik, gelukkig maar
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:42:34 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_56295929
ow! Eva en Iris wat zien ze er geweldig uit!! Ik laat het maar even niet zien aan Liam, want dan wil ie meteen ook weer een mega mindy pak

Liam is vanmorgen even wezen oefenen op de BSO, dat ging harstikke goed en goed nieuws! Hij heeft op maandagmiddag ook plek Nu staat ie alleen nog op de wachtlijst voor donderdagmiddag.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:47:01 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56296017
He wat fijn Belana. Kunnen ze daar ook wennen? Is het bij de school in of hoe en wat? Ik ben even benieuwd, hoe dat gaat bij jullie.

En Lois, leuke meiden zijn het. Iris speeldingen doen me erg aan Jolie denken, of eigenlijk andersom. Ik moet soms aan Iris denken of dingen die je over haar geschreven hebt als Jolie weer helemaal in d'r spel zit. En fijn dat het zo goed gegaan is met Eva deze week.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:21:59 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_56296950
Liam's school heeft een overeenkomst met een kinderopvangstichting. de voor- en naschoolse opvang is in een apart gebouw, vlak bij school en dus ook vlak bij ons
We hebben dat verder wel zelf moeten regelen dus, de opgave e.d. en een intake gesprek gehad en een afspraak gemaakt om te oefenen. Ik denk dat dat overal wel gedaan wordt
Je moet er wel op tijd bij zijn vaak, dus ik zou vast informeren als ik jou was Luchtbel
Ik heb er nu allemaal wat meer vertrouwen in gekregen.
Liam ligt overigens wel weer te slapen nu, het is echt vermoeiend al die nieuwe dingen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:30:32 #217
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56297173
Is al geregeld voor Jolie op de school waar ze heen gaat straks, behalve als het niet lukt met werk en dagen. Vandaar dat ik het vroeg. Wil sowieso proberen te regelen dat ze twee dagen na schooltijd met iemand mee kan rijden naar de gastouder en één dag in de week naar bso. Ze staat dus al wel op de lijst maar ja ik kan nu nog even niks met zekerheid zeggen. Daarom vroeg ik me even af hoe het op andere scholen ging. Bij deze school zit het gewoon bij het gebouw in. Ik ga alleen wel vragen hoe het zit met wennen. Dat heb ik namelijk helemaal niet gevraagd. Kan me voorstellen dat het vermoeiend is, steeds weer allemaal nieuwe dingen.Fijn dat je er zelf nu wat meer vertrouwen in hebt!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:50:58 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_56300112
de tussenschoolse opvang doen ze trouwens wel in de school zelf, daar is dan een leidster van de bso bij.
wij werden net nog gebeld dat de donderdag echt nog wel een hele tijd kan duren trouwens, Liam staat ergens in de 30 op de wachtlijst en ze krijgen er binnenkort wel een leidster bij en dan mogen er 10 kinderen bij, en dan van de zomer nog een keer, maar dan is hij nog steeds niet aan de beurt dus
echt behoorlijke wachtlijsten hier voor sommige dagen.
Het is ook maar 1 centrum voor wel 3 wijken dat is echt niet voldoende
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:35:57 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56300980
Jeutje! da's lang wachten...

heb je al een oplossing voor de tussenliggende periode?
  zondag 27 januari 2008 @ 15:37:08 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_56341496
mijn ouders halen hem op donderdag uit school tot er plek is
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 januari 2008 @ 10:14:09 #221
37150 livelink
pi_56356877
Fijn dat dat kan, Belana. Ik ben soms wel een beetje jaloers als ik lees over al die inspringende ouders/schoonouders.

Ik merk echt dat mijn kinderen ouder aan het worden zijn aan de grotere hoeveelheid eten die we kopen. Niet normaal hoeveel brood er doorheen gaat bij ons op het moment. En waar we vroeger gewoon dezelfde hoeveelheden kochten als voor ons samen, moeten we nu echt met avondeten rekening houden met 2 normale eters erbij. Regelmatig komen we tot de conclusie dat we eigenlijk iets te weinig hebben gekookt. Aanpassen gaat langzaam.
  maandag 28 januari 2008 @ 18:30:18 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_56367122
livelink, dat is ook lekker. mijn schoonouders kunnen dat niet trouwens, mijn schoonvader is slecht van gezondheid. en mijn ouders doen het echt tijdelijk, maar wel heerlijk dat dat dan kan idd.
Liam heeft een heerlijke dag op school en de bso gehad. hij wilde niet mee naar huis
hij is niet eens extreem moe moet ik zeggen, dus dat gaat harstikke goed. Ik was gewoon werken en heb het van me af gezet, maar vanaf half 4 moest ik toch wel erg aan hem denken en dan is het heel fijn als je zo'n blij kind ziet
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator maandag 28 januari 2008 @ 19:19:13 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56368256
Wat fijn dat het goed is gegaan Belana
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 28 januari 2008 @ 19:19:43 #224
108648 cattie
lieve moeder
pi_56368274
Geweldig belana dat het zo goed ging!
  maandag 28 januari 2008 @ 19:25:50 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56368387
Wat heerlijk dat het zo goed gaat Belana. En wat fijn van je ouders dat ze even kunnen bijspringen. Dat heb ik helaas ook niet, maar ik heb wel de meest fantastische gastouder. Dus wat dat betreft geen klagen.

Straks 10 minuten-gesprek. En verder een eigenwijs meisje. Ze wilde vanochtend eigenlijk niet naar school..... reden? Omdat ik bij die juf zulke moeilijke werkjes krijg. Zal er vanavond maar es naar vragen. Verder heeft ze vanmiddag d'r vriendje ten huwelijk gevraagd. En hij zei ja. Ze hebben nog geen datum gepland, dus we kunnen nog even wennen aan het idee. Ze zijn ondanks dat ze allebei op een andere school zitten, nog steeds onafscheidelijk. En zeggen - ja op 4-jarige leeftijd - dat de een alleen maar haar vriendje is en andersom ook. Hij heeft geen vriendinnetjes op school, alleen Fleur, maar die zit niet bij hem op school. Het is zo om te zien. Soms bijna eng. Maar het zal vast wel overgaan of anders gewoon wennen....hihi

Moeilijke werkjes was een combi van omstandigheden. Dus dat loopt wel af. Ze heeft tenslotte vanavond nog voor die juf een cadeautje gemaakt. Dus geen zorgen.

10-minuten gesprek ging goed. Ze heeft allemaal plusjes behalve voor concentreren, daar heeft ze een +/- voor. Kijkt graag rond en wil zien wat iedereen doet en mee bezig is. T'is ook net d'r moeder. Verder een beetje achterstand qua ruimtelijk inzicht, maar verder alles op het gemiddelde lijntje of er net boven. Dus ook daar geen zorgen. Wel een uitdaging in kader van cito. Voor taal had ze een A. Dat is goed, maar voor ordenen had ze een D. Dat is de laagste score. Probleem is niet het ordenen zelf, maar het feit dat Fleur nog van rechts naar links werkt en telt. Dus voorlopig even aandacht besteden aan het van links-rechts lezen, kijken en tellen. Komt uiteindelijk ook wel goed. En verder......een vrolijk meiske dat lekker meedoet in de klas. trotse mama-modus aan

[ Bericht 34% gewijzigd door chacama op 28-01-2008 20:57:50 (uitslag gesprek) ]
  maandag 28 januari 2008 @ 20:55:10 #226
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_56370529
Onze junior heeft bij het AVI-lezen AVI-5 heeft overgeslagen en zit nu op AVI-6 .
Eindelijk zit er schot in de zaak. Zijn AVI-niveau was aan het eind van groep 3 nog steeds 0 [met dank aan zijn zwangere juf die meer op haar roze wolk vertoefde, dan les gaf aan de groep], totdat de invaljuf er dus achter kwam dat hij zo ver achter liep [en nog een hele boel andere kindjes uit de klas]. Gelijk dus meer leesoefeningen mee naar huis gekregen, maar de vorderingen verliepen gestaag.

Lezen is echt niet zijn ding. Hij heeft er gewoon een hekel aan [terwijl ik iedere woensdagmiddag in de bieb te vinden was]. Dus ik had er in het begin ook moeite mee om dat te snappen. Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. In groep 4 kwam hij bij ons wonen en ook van die juf kreeg hij extra oefeningen mee naar huis. Bij ieder rapport ging hij wel een AVI-niveau omhoog, maar zijn niveau was eigenlijk nog steeds onder de maat [maar ook in deze klas was hij niet de enige].

Nu groep 5 en moet hij iedere dag verplicht een kwartiertje lezen van de juf. Met hangen en wurgen krijgt hij het voor elkaar om zich daar toe te zetten, maar er zijn wel 3930 andere dingen in zijn ogen die veel leuker zijn. Hij is ook koppig en eigenwijs genoeg om te zeggen dat hij dat niet nodig heeft. Als hij MySims op zijn Nintendo DS aan het spelen is, klikt hij de teksten gewoon weg, want dat kan hij zelf wel uitvogelen. Engelstalige films vind hij een crime, want dan staat er ondertiteling in beeld. Dodelijk vermoeiend en irritant in zijn ogen.

Gisteren nog een hele discussie gehad over hoe je Jeremias moet uitspreken [één van de bijfiguren in het boek dat hij op dit moment aan het lezen is]. Ik zeg [fonetisch] dat het Jeerumiejas moet zijn, hij blijft stug vol houden dat het Jirmias is. En probeer dan maar eens duidelijk te maken dat een bommelding geen bom-melding is.

Maar goed... het gaat nu weer de goede kant op. Ik geloof dat ze aan het eind van dit schooljaar op AVI-7 of AVI-8 zouden moeten zitten en dat is nu wel een heel stuk dichterbij gekomen. Gelukkig is zijn begrijpend lezen daarentegen wel altijd beter geweest dan zijn technisch lezen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_56377272
Goed zeg ! Allemaal trotse mamma's en pappa's. !!
Hier hebben we Godzijdank 2 lezers... 2 echte lezers, die werkelijk alle boeken verslinden die hier in huis en de bieb zijn. Timo leest avi 7/8, Merijn alles wat letters heeft (ook handig voor gebruiksaanwijzingen, het levert wel eens een grappige situatie op als de vertaling niet echt klopt...) Elke woensdag naar de bieb voor boeken, ze mogen van ons max. 4 leesboeken mee omdat we ook willen dat ze eens wat anders doen dan lezen en mogen dus ook nog 4 "studie' boeken mee. Dus manlief sjouwt elke week 32 materialen heen en weer

Timo heeft vandaag de 'peipjestest' gelopen, weet iemand waar ik een score kan vinden voor kinderen ? Voor volwassenen heb ik wel maar ik ga er niet vanuit dat die scores gelijk zijn..
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:17:31 #228
3011 E.T.
pi_56377796
Belana, wat fijn dat het zo goed ging!

O, ik kan alleen nog maar hopen dat mijn kinderen ook echte lezers worden.. Hoewel je zou zeggen dat dat met zo veel erfelijke belasting toch goed moet komen (Swets en ik zijn allebei echte lezers.. ik kan dat dus ook helemaal voor me zien over een jaar of 10 op zondagmiddag.. Allemaal opgekruld in ons huispak met een goed boek terwijl buiten de regen neerklettert .. Heerlijk zo'n romantisch beeld )
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:12:11 #229
44200 Sjeekie_Beekie
pi_56379525
Vanochtend ging ik Junior wakker maken, en trof ik hem aan met zijn Nintendo DS in bed. Daar scoorde hij dus geen punten mee en dat betekent dus straf. En aangezien hij al sinds de kerstvacantie moeite heeft met 's ochtends uit bed komen, is het dus geen goed idee om maar te gaan DS-en als hij niet kan slapen. Ga dan maar een boek lezen .

Hij heeft hem gelijk mogen inleveren voor een week, vandaag en morgen niet afspreken en twee dagen niet computeren. En een waarschuwing dat als hij niet beter z'n best gaat doen ook de Xbox360 die hij voor z'n verjaardag krijgt/koopt niet boven komt te staan.

Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt, maar dat hij na 2 tellen weer doet alsof er niets aan de hand is. Alsof het helemaal geen indruk maakt wat je zegt. Ik weet wel als ik vroeger zo op m'n kop had gekregen, dat ik me de hele dat wel koest hield.

Maar bij hem [en ook bij zijn zus van 12] is het net alsof je tegen een muur zit te praten. Ze geven de sociaal wenselijke antwoorden als "ik zal het nooit meer doen", "jaaaaaahaaaaaaaa" en "sorry dat ik .......". Maar wel op zo'n toontje dat ze het niet menen. Alsof ze er vanaf zijn als ze zoiets zeggen. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je het zegt. Je kan een preek afsteken van een half uur, en als je dan vraagt wat hij er van heeft geleerd, dan krijg je als als enige antwoord "niet meer doen". Als je dan vraagt wat hij niet meer gaat doen dan is het "weet ik niet". Daar kan ik me zo kwaad over maken.

Ze weten allebei ook wel dat ik hierin strenger ben dan hun vader, en als ze bij hun moeder zijn, gelden er af en toe helemaal geen regels heb ik het idee. Mams heeft ook moeite om consequent te zijn, en kampt met het compensatiesyndroom. Omdat ze haar zoon nu maar om het weekend ziet, meent ze dat het zielig is als hij ergens voor op zijn donder krijgt en dat ze alles maar moet toelaten wat hij wil. Zo werkt dat dus niet, maar mams heeft dat niet door. En Junior heeft dat dus haarfijn in de gaten en zit momenteel in een "tegen-elkaar-uitspeel"-fase.

Dan is hij in het weekend daar geweest en dan is het van "waarom mag ik bij jullie 's ochtends geen TV kijken voor ik naar school ga?", "waarom moet ik om 19h45 naar bed bij jullie?" en "waarom moet ik drie sneetjes brood eten tussen-de-middag?". Om gek van te worden. Hij denkt dat hij hier eigenhandig de regels kan ombuigen naar zoals hij het wil hebben, maar dat gaat dus mooi niet lukken. Ik heb hem al verteld wanneer hij een eigen huisnummer heeft, dat hij zelf alle regels mag bepalen. Tot die tijd zal hij zich moeten schikken in andermans regels.
Oudste, Jongste en Lara
pi_56379615
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt,
Dat doe je toch niet serieus?
pi_56380491
SB, ik word een beetje stil van jouw verhaal....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 januari 2008 @ 11:14:45 #232
13151 crew  Rewimo
pi_56380967
Ik hoop dat je dat stijf schreeuwen bij wijze van spreken bedoelt. Want om dat letterlijk te doen, heeft precies zoals je zelf schrijft helemaal geen zin.

Ik word ook weleens boos op Christan, maar het maakt veel meer indruk als je dat op een kalme manier doet. Ik hou zoiets ook kort. Mag niet omdat... Snap je nu waarom het niet mag? Okee, en dus doe je het niet meer. Klaar. Eventueel wel gevolgd door een strafmaatregel hoor, maar dat hangt af van de ernst van het vergrijp
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 11:16:41 #233
43556 miss_dynastie
pi_56381001
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Hij heeft hem gelijk mogen inleveren voor een week, vandaag en morgen niet afspreken en twee dagen niet computeren. En een waarschuwing dat als hij niet beter z'n best gaat doen ook de Xbox360 die hij voor z'n verjaardag krijgt/koopt niet boven komt te staan.
Tjeempie zeg. Had hij per ongeluk ook nog iemand vermoord of zo? Vier straffen voor DS-en omdat je niet kan slapen. Ben ik ff blij dat ik al op mezelf woon.
quote:
Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt, maar dat hij na 2 tellen weer doet alsof er niets aan de hand is. Alsof het helemaal geen indruk maakt wat je zegt. Ik weet wel als ik vroeger zo op m'n kop had gekregen, dat ik me de hele dat wel koest hield.
'Als ik zo op mijn kop had gekregen', kortom, het is nooit gebeurd. Dan maakt het wel indruk, ja. Hoe vaker je schreeuwt, hoe minder indruk het maakt. Logisch ook.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:20:34 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_56381072
nou, ik herken wel wat in wat sjeekie zegt hoor
en soms wordt je gewoon zo boos dat je schreeuwt, zelfs al weet je dat dat niet werkt. we zijn allemaal maar mensen hoor. Ik wel iig
en ja, rustig blijven en kort werkt idd het beste rewimo, dat is absoluut waar. maar soms, als dat bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt, oeiiii...
stormy waters...
sailin'
pi_56381143
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:20 schreef Belana het volgende:
nou, ik herken wel wat in wat sjeekie zegt hoor
en soms wordt je gewoon zo boos dat je schreeuwt, zelfs al weet je dat dat niet werkt. we zijn allemaal maar mensen hoor. Ik wel iig
en ja, rustig blijven en kort werkt idd het beste rewimo, dat is absoluut waar. maar soms, als dat bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt, oeiiii...
Ik vind het niet normaal dat je ze stijf schreeuwt, dat komt wel zo agressief over dan heb je jezelf gewoon niet in de hand
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 januari 2008 @ 11:28:14 #236
13151 crew  Rewimo
pi_56381278
Ik zeg ook niet dat ik nooit schreeuw Dat gebeurt voornamelijk in situaties waarvan je zelf schrikt volgens mij, dus als ze iets gevaarlijks uithalen. Dan reageer je volgens mij automatisch in de luidste stand

Al moet ik zeggen dat schreeuwen steeds minder voorkomt nu Christan ouder wordt hoor. Ik heb wel altijd uitgelegd waarom ik boos ben. Ook toen hij een stuk jonger was.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:29:49 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_56381310
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan? soms schrijven we hier in de overtreffende trap toch?
en daarnaast is het makkelijk gezegd hoor, laten we nou niet ineens ons als heilige boontjes voor doen. iedere ouder gaat wel eens te keer tegen zijn/haar kind op een manier dat je denkt... mmm..dat had ik eigenlijk even anders moeten doen. soms lukt dat gewoon niet.
stormy waters...
sailin'
pi_56381349
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan? soms schrijven we hier in de overtreffende trap toch?
en daarnaast is het makkelijk gezegd hoor, laten we nou niet ineens ons als heilige boontjes voor doen. iedere ouder gaat wel eens te keer tegen zijn/haar kind op een manier dat je denkt... mmm..dat had ik eigenlijk even anders moeten doen. soms lukt dat gewoon niet.
Daarom vroeg ik ook of ze het serieus bedoelde, als het wel zo is vind ik het zorgwekkend (sowieso het hele stukje)
En schreeuwen komt inderdaad snel voor, ookal kan je dat wel het beste proberen zo min mogelijk te doen
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:31:56 #239
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_56381360
quote:
Dat dus
Hyves!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:34:43 #240
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_56381432
Oh en een toevoeging....

De belerende toon (nog) niet opvoeders dáár word ik stil van

wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de manier van reageren van desbetreffende persoon....maar het is voor een buitenstaander altijd zo ontzettend makkelijk oordelen
Hyves!
pi_56381475
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:34 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en een toevoeging....

De belerende toon (nog) niet opvoeders dáár word ik stil van

wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de manier van reageren van desbetreffende persoon....maar het is voor een buitenstaander altijd zo ontzettend makkelijk oordelen
Ik ben inderdaad geen opvoeder, maar werk wel al een jaar met kinderen.
En ik kreeg gewoon een beetje een naar gevoel van dat stukje (en volgens mij was ik niet de enige)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 januari 2008 @ 11:38:47 #242
13151 crew  Rewimo
pi_56381524
quote:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan?
Nee, daarom heb ik dat in mijn eerste reactie ook gevraagd of ze dat wel letterlijk bedoelde. Ik ga ervan uit van niet. En ik kan me ook prima voorstellen dat het heel frustrerend is als je kind niet reageert terwijl jij je ergens over opwindt
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:38:49 #243
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_56381525
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad geen opvoeder, maar werk wel al een jaar met kinderen.
En ik kreeg gewoon een beetje een naar gevoel van dat stukje (en volgens mij was ik niet de enige)

Zozo, nou als jij "al"een jaar met kinderen werkt zou je moeten weten dat ouders heel hard veroordelen heel erg makkelijk is en ook zou je moeten weten dat je als buitenstaander de kinderen heel anders meemaakt dan hoe de ouders ze meemaken
Hyves!
pi_56381554
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:38 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Zozo, nou als jij "al"een jaar met kinderen werkt zou je moeten weten dat ouders heel hard veroordelen heel erg makkelijk is en ook zou je moeten weten dat je als buitenstaander de kinderen heel anders meemaakt dan hoe de ouders ze meemaken
Dan kan je slaan zo ook goed praten....
En ik veroordeel niet ik vroeg er zelfs nog naar of ze dat serieus bedoelde, en het gevoel dat ik erbij krijg daar kan je niets aan veranderen
pi_56381563
Het gevoel wat beschreven wordt ken ik wel hoor, zit je daar een preek af te hangen, wordt er lekker ongeinterresseert gedaan, vraag je daarna wat je dan zei, weten ze het gewoon niet, AARRGGHHHHHH, behang, plaksel, snel!!!!!!
Af en toe heb je dat wel...

Brullen zal ik niet doen, als ik me zo druk moet maken dan gaat hij maar even wieberen of ga ik even wieberen.
Grappig is ook dat de woorden ik word boos hoor niet zo'n indruk maken, de verzuchting dat je teleurgestelt bent levert zielige gezichtjes op die hun best gaan doen het goed te maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:48:19 #246
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_56381735
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dan kan je slaan zo ook goed praten....
Dit bruggetje snap ik niet. Ik heb het niet over slaan èn ik ben niets aan het goedpraten. Zoals ik al zei wilde mijn repliek niet betekenen dat ik het met de manier van doen eens was.
quote:
En ik veroordeel niet ik vroeg er zelfs nog naar of ze dat serieus bedoelde, en het gevoel dat ik erbij krijg daar kan je niets aan veranderen

En dan idd lekker dramatiseren. Dat komt hier zo vaak voor opmerkingen als : "Oeh nou daar schrik ik toch wel van hoor" en : "Ik krijg er een naar gevoel bij"

De arrogantie...bah
Hyves!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:51:46 #247
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56381829
Miss_S wat Loena denk ik bedoeld is, dat je als je (al een jaar) met kinderen werkt dat dat totaal geen vergelijk is met het opvoeden. Jij trekt als het ware om vijven de deur achter je dicht en dat was het dan wel. Je maakt kinderen maar even mee. Terwijl ouders vanaf dag 0 verantwoordelijk zijn voor hun kind en daar horen ook de minder leuke kanten bij. Als wij het eens zat zijn kunnen we moeilijk de deur achter ons dichttrekken en denken: "Zo, morgen ben ik er weer."
Theoretisch willen alle ouders het echt wel volgens het boekje doen, maar als dat in de praktijk niet werkt dan is daar bij tijd en wijle ook bij de ouders frustratie.
Laat degene zonder zonde de eerste steen gooien zou ik zeggen.

Maar goed, ik kwam ergens anders voor: Belana is Liam al weer op school geweest? En hoe gaat het nu?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56381877
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:51 schreef dutchie het volgende:
Miss_S wat Loena denk ik bedoeld is, dat je als je (al een jaar) met kinderen werkt dat dat totaal geen vergelijk is met het opvoeden. Jij trekt als het ware om vijven de deur achter je dicht en dat was het dan wel. Je maakt kinderen maar even mee. Terwijl ouders vanaf dag 0 verantwoordelijk zijn voor hun kind en daar horen ook de minder leuke kanten bij. Als wij het eens zat zijn kunnen we moeilijk de deur achter ons dichttrekken en denken: "Zo, morgen ben ik er weer."
Theoretisch willen alle ouders het echt wel volgens het boekje doen, maar als dat in de praktijk niet werkt dan is daar bij tijd en wijle ook bij de ouders frustratie.
Laat degene zonder zonde de eerste steen gooien zou ik zeggen.

Maar goed, ik kwam ergens anders voor: Belana is Liam al weer op school geweest? En hoe gaat het nu?
Dat is ook zeker zo, maar ik was toch helemaal niet de enige die dit stukje raar vond?
pi_56382392
Ik vond de straf voor een game-boy in bed een beetje ver gaan...

Maar inderdaad "die zonder zonden werpe de eerste steen".

Ik heb vast ook wel eens zwaar overdreven gereageerd. Maar dan is het meer zo van de laatste druppel. Het gaat dan niet meer om juist dat ene, maar het is echt een opstapeling van een helehoop en dan wil je wel eens ontploffen en een zwaar onredelijke straf uitdelen.
Ik moet wel zeggen, ik heb nog nooit geschreeuwd naar Priscil. Ik ben van mening dat als je dat doet, dat je kind dat op latere leeftijd ook naar jouw doet. Tot 10 tellen.... soms iets verder..
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:30:28 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_56382836
man, soms moet ik wel tot 100 tellen heur

dutch, hij is er vandaag weer en hij blijft ook over omdat dat met ezra's slaapje gewoon het beste uitkomt en het geeft hem regelmaat, Liam is nogal van de duidelijkheid. Ik sprak de juf nog en het gaat harstikke goed, hij gaat eigenlijk al meteen mee in wat er van hem verwacht wordt. en hij is erg nieuwsgierig zei ze, nou dat kennen we van hem leuk is dat. Maar het gaat dus goed allemaal, heerlijk!
wat ik wel erg heb vandaag is dat ik zo graag even mee zou kijken. ineens heeft hij een heel leven waar ik geen deel van uit maak, dat realiseerde ik me daarnet en dat voelt heel vreemd zomaar.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:45:40 #251
103793 kozakken
Living the life
pi_56383153
Belaantje Het is ook net zo spannend voor ons dan voor de kinderen
Ik had dat ook met het oefenen. Dan breng je 'm weg, loop je het lokaal uit en moet je maar hopen dat de ondervragingstechnieken 's middags en 's avonds voldoende info naar boven brengen.

ik: 'hoe was het op school?'
J: 'Goed'

Oh... en met betrekking tot de DS. Er is deze week net een hele documentaire geweest over gamen en gameverslaving. En ook hoe vroeg dat lijkt te beginnen.
Dus nee.. ik vind het niet raar dat er soms op duidelijke afspraken eens heel duidelijk straf volgt. Ik trek hier de teugels ook wel eens heel bewust behoorlijk strak aan om ze later weer wat te kunnen laten vieren
En verder vond ik de theorie rondom het daadwerkelijk opvoeden van mijn eigen kinderen makkelijker dan de uitvoering.
(Maar ik verwijs dan liever naar dat leuke topic over 'Dat zou ik nooooooit..." )
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:51:38 #252
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56383321
Belana, dat had ik al toen Léon naar het kdv ging.
Ik kan me nog herinneren dat E.T. Saskia een keer in een groepje van het kdv tegenkwam. Dat je dan je kind ziet in een andere omgeving waar jij niet bij hoort. Niet negatief gezien, maar gewoon nieuwsgierigheid.

Ik moet nog contact opnemen met de school voor de bso. Had ik nog helemaal niet aan gedacht. Maar ja, nog geen half jaar meer.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:34:44 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_56384547
haha kozakken, zo ging het hier ook alles was goed op school en hij had niks gedaan

dutch, voor mij is dat gevoel dus nieuw had ik ook niet verwacht omdat ik best nuchter ben.
Ik vind het overigens wel echt een fijne nieuwe periode, we waren er allemaal aan toe
geen wachtlijsten bij jullie voor de bso?
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 januari 2008 @ 13:48:13 #254
13151 crew  Rewimo
pi_56384920
O zo herkenbaar, dat "hoe was het op school? goed"

Tipje: vraag wat ie gedaan heeft, wat er leuk was vandaag. Dan heb je meer kans op een antwoord van meer dan 1 lettergreep

Fijn dat het zo goed gaat, Belana
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:00:26 #255
103793 kozakken
Living the life
pi_56385215
Hier werkt ook heel goed het thema van de school in de gaten te houden.
(Bij Jonne bv. Oerwoud)
Dusssss Jonne... Heeft de juf nog iets verteld over ehm.... apen/zebra's/olifanten/bomen/lianen/tijgers/leeuwen??
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:28:09 #256
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56385833
Nog even en dan krijg je dat ongeïnteresseerde: "Weet ik veel."
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:36:56 #257
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56386056
Ja of "Euuuhhhhhhh.. Weet ik niet meer."

[edit] Ho.. Lézen Noli!
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:38:43 #258
44200 Sjeekie_Beekie
pi_56386106
Om de rust weer een beetje te laten wederkeren... natuurlijk sta ik hem niet stijf te schreeuwen. Dat lost ook niets op. Dat was bij wijze van spreken.

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik hooguit mijn stem verhef, en het altijd met praten probeer op te lossen. Wat ik wilde stellen is dat hij soms zo ongevoelig kan reageren op wat er tegen hem gezegd wordt EN dat hij toch probeert zijn eigen plan te trekken. Alsof het hem niets kan schelen dat het anders kan of moet.

Maar na twee weken een kind over de vloer te hebben wat het onderste uit de kan nog niet genoeg vind, en consequent niet luistert of z'n eigen plan trekt, is het wel de druppel ja. Er staat een PS2 op z'n kamer en z'n DS ligt in de la, maar het is niet de bedoeling dat hij tot 23h ligt te gamen. Verslaving of niet... je pakt zo'n ding niet uit de kast om hem na 10 minuutjes weer terug te leggen en weer een poging te doen om te gaan slapen. Daar zijn destijds afspraken over gemaakt, en wanneer die afspraken geschonden worden, staan daar consequenties tegenover. Zo is het leven.

Ouders zullen dit gevoel herkennen. De mede-opvoeders van onze knderen in de vorm van juffen, meesters, overblijfmoeders en badmeesters zitten niet de rest van de dag en de week met deze kinderen. Vaak is het zo dat ze zich op school nog wel kunnen aanpassen en dan thuis komen afreageren.

Maar het heeft wel geholpen... er kwam een welgemeend sorry uit z'n mond tussen-de-middag, en dus heeft hij echt wel zijn lesje geleerd.
Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:00:36 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_56386696
quote:
Nee, dat moet je niet letterlijk nemen denk ik

Tenminste, ik neem aan dat jullie me toch ook niet letterlijk nemen als ik zeg dat ik Ruben in zijn wieg gekwakt heb

Ik vind het overigens wel een zware straf, maar ik weet niet wat de voorgeschiedenis is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56386917
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:38 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Ouders zullen dit gevoel herkennen. De mede-opvoeders van onze knderen in de vorm van juffen, meesters, overblijfmoeders en badmeesters zitten niet de rest van de dag en de week met deze kinderen. Vaak is het zo dat ze zich op school nog wel kunnen aanpassen en dan thuis komen afreageren.
Maar wij komen wel opvoeders tegen die dat stijf schreeuwen letterlijk nemen

Maar ik ben blij dat dat bij jou dus niet zo was en tuurlijk moeten er regels zijn
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:13:31 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_56386981
Mede-opvoeders kunnen bij tijd en wijle ook behoorlijk schreeuwen tegen kinderen hoor. En dan zijn het nog niet eens je eigen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56387292
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:13 schreef Troel het volgende:
Mede-opvoeders kunnen bij tijd en wijle ook behoorlijk schreeuwen tegen kinderen hoor. En dan zijn het nog niet eens je eigen
Dat lijkt me toch niet de bedoeling
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:27:01 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_56387335
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch niet de bedoeling
Nee, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is. Het is ook niet de bedoeling dat je harder rijdt dan de maximum snelheid
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_56387497
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is. Het is ook niet de bedoeling dat je harder rijdt dan de maximum snelheid
Ja maar je hebt met kinderen te maken, en bij zeker niet opvoeders is het gewoon werk dus kunnen ze dat al helemaal niet maken
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:35:35 #265
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56387548
Oh heerlijk. Ik ga een oma opmerking maken
Toen ik net van mijn opleiding kwam wist ik het ook allemaal zo goed. Had ik ook een mening over de opvoeding van anderen
En als ik nu dan wel eens de vis sta aan te prijzen (schreeuwen als een viswijf dus ) denk ik nog wel eens terug aan die betweterige snotneus die ik eens was.

Maar door schade en schande word je wijs.
pi_56387572
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh heerlijk. Ik ga een oma opmerking maken
Toen ik net van mijn opleiding kwam wist ik het ook allemaal zo goed. Had ik ook een mening over de opvoeding van anderen
En als ik nu dan wel eens de vis sta aan te prijzen (schreeuwen als een viswijf dus ) denk ik nog wel eens terug aan die betweterige snotneus die ik eens was.

Maar door schade en schande word je wijs.
Dus over 4 jaar ga ik wel staan schreeuwen?
Tegen mijn eigen kinderen misschien wel ja, maar tegen andermans kinderen kan ik gewoon niet maken (als we het over werk hebben)
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 16:01:23 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56388174
ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom er zo'n scene van het ds gebeuren gemaakt moet worden.
gewoon de ds van de slaapkamer verbannen en klaar ben je.
desnoods voor het naar bed gaan inleveren. klaar.
en misschien eens informeren waarom meneer niet kan slapen. doe ik ook wel eens en ik sta soms verbaasd over de redenen om niet te kunnen slapen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 16:08:06 #268
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56388308
en ik wou nog even terugkomen op deze opmerking van sjeekie beekie:
quote:
Ze weten allebei ook wel dat ik hierin strenger ben dan hun vader, en als ze bij hun moeder zijn, gelden er af en toe helemaal geen regels heb ik het idee. Mams heeft ook moeite om consequent te zijn, en kampt met het compensatiesyndroom. Omdat ze haar zoon nu maar om het weekend ziet, meent ze dat het zielig is als hij ergens voor op zijn donder krijgt en dat ze alles maar moet toelaten wat hij wil. Zo werkt dat dus niet, maar mams heeft dat niet door. En Junior heeft dat dus haarfijn in de gaten en zit momenteel in een "tegen-elkaar-uitspeel"-fase.
dat stel je wel heel erg makkelijk. maar ik denk dat je dat toch anders moet zien.
jullie zien het joch alle dagen, alleen de twee dagen in de veertien dagen dat hij naar zijn eigen moeder is niet.
die moeder ziet haar kind maar 2 dagen. ik kan me zo goed voorstellen dat ze dan niet de strenge opvoedkundige moeder uit wil hangen. ze ziet het kind verdorie maar 2 dagen en die wil ze waarschijnlijk zo gezellig mogelijk doorbrengen. maak je er niet druk over. het zijn haar dagen en hoe ze die doorbrengt moet ze zelf weten, zolang het kind er maar geen schade van ondervindt en ze zich houdt aan de haal- en brengtijden.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:29:49 #269
44200 Sjeekie_Beekie
pi_56388774
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:08 schreef lady-wrb het volgende:
en ik wou nog even terugkomen op deze opmerking van sjeekie beekie:
[..]

dat stel je wel heel erg makkelijk. maar ik denk dat je dat toch anders moet zien.
jullie zien het joch alle dagen, alleen de twee dagen in de veertien dagen dat hij naar zijn eigen moeder is niet.
die moeder ziet haar kind maar 2 dagen. ik kan me zo goed voorstellen dat ze dan niet de strenge opvoedkundige moeder uit wil hangen. ze ziet het kind verdorie maar 2 dagen en die wil ze waarschijnlijk zo gezellig mogelijk doorbrengen. maak je er niet druk over. het zijn haar dagen en hoe ze die doorbrengt moet ze zelf weten, zolang het kind er maar geen schade van ondervindt en ze zich houdt aan de haal- en brengtijden.
Zijn zus woont nog steeds bij hun moeder en is om het weekend hier. Wij brengen onze weekenden met de kinderen ook zo aangenaam mogelijk door, maar dat wil niet zeggen dat er in huis ineens geen regels meer gelden. En dan heb ik het over simpele regels als bedtijd, bord leegeten, je eigen zooi opruimen en niet overal laten slingeren, 's ochtends even je bed opdekken als je opstaat. Hele simpele basisregels dus.

Zus is bij ons meer op haar gemak [naar eigen zeggen], omdat ze weet waar ze aan toe is bij ons. Vaste tijden om te eten, altijd iemand thuis als ze hier aankomt/is, duidelijkheid en consequentie. Dat mams haar regels niet duidelijk heeft, of overboord gooit zodra junior over de drempel stapt, wil niet zeggen dat hij hier ook maar de dienst kan uitmaken "omdat dat bij mama wel mag". Wat er zich in haar huis afspeelt dat moet zij weten, maar bij ons is het net ff wat anders. Niet voor niets zijn mama en papa niet meer bij elkaar.

En ik ga on-line niet uitwijden over het verdere gedrag van mams, maar dat is ook net een soap. Iedere week is het wel weer iets anders en daarvan ondervinden haar kinderen wel degelijk schade. Maar dat heeft ze [nog] niet in de gaten. Ooit komt dat besef nog wel, of niet, en dan is het voor haar nog steeds geen probleem.
Oudste, Jongste en Lara
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:35:57 #270
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56388921
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dus over 4 jaar ga ik wel staan schreeuwen?
Tegen mijn eigen kinderen misschien wel ja, maar tegen andermans kinderen kan ik gewoon niet maken (als we het over werk hebben)
Dat je over 15 jaar ook een beetje meewarig naar jezelf terugkijkt bedoelde ik meer.
Maar op je werk is wat anders idd...
pi_56391806
Weet je, iedereen probeert er het beste van te maken en bij de een gaat dat makkelijker dan bij de ander..
En wat gameboyen en PS2 betreft zijn er hier ook duidelijke regels en afspraken. En wie zich er niet aan houdt heeft pech...
Als juf zie ik dagelijks de gevolgen van de ouders die iets te veel opvoeden maar ook van ouders die niets aan opvoeden doen (dat doet school maar...) ik probeer zelf maar een middenweg te vinden en die is knap lastig !
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:46:00 #272
37150 livelink
pi_56393423
Ach ja, ik had vroeger ook altijd wel een mening over opvoeden en ik wist precies hoe het niet moest. En nu ik zelf kinderen heb, weet ik het soms helemaal niet meer. Gelukkig zit ik nog niet in de DS-fase met mijn kinderen, maar ik merk nu al wel dat ik vrij makkelijk ben in sommige zaken. Ik ben zelf niet zo van regels en ik heb er ook echt moeite mee om allerlei regels op te leggen. En ik geloof wel dat sommige kinderen beduidend minder slaap nodig hebben dan anderen, daar zou ik in dit geval eerst naar kijken. Ja, en als dan blijkt dat je kind oververmoeid is en last heeft van een slaaptekort, dan moeten er inderdaad regels komen.

Belana, wat fijn dat Liam het zo naar zijn zin heeft op school en BSO en dat jullie je er ook zo goed bij voelen Echt goed nieuws.

Ik probeer Katja wel eens uit te horen hoe het met Job gaat op school, maar zonder succes. Job zelf komt alleen maar standaard met het antwoord dat het niet leuk was op school en Katja komt standaard met het antwoord dat het wel leuk was op school.

Ik moest wel lachen, laatst vroeg mijn broer aan Katja of ze het leuk vond op school. Katja antwoordde heel laconiek "Ja, hoor" en vervolgens vroeg mijn broer of Job het ook leuk vond op school en Katja weer heel laconiek "Nee, hoor". En daar moet je het dan mee doen
Binnenkort willen we toch maar een gesprek aanvragen met de juffrouw, zo langzamerhand vinden we het toch wat zorgelijker worden allemaal. Voorlopig houden we hem wat regelmatiger een dagje thuis, om het wat makkelijker te maken voor Job.
pi_56394730
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:17 schreef E.T. het volgende:
(Swets en ik zijn allebei echte lezers.. ik kan dat dus ook helemaal voor me zien over een jaar of 10 op zondagmiddag.. Allemaal opgekruld in ons huispak met een goed boek terwijl buiten de regen neerklettert .. Heerlijk zo'n romantisch beeld )
Als het met dat romantische beeld dan maar niet hetzelfde afloopt als met het romantische "papagaatmetzijnkindinhetdonkereenkerstboomkopen" beeld
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:14:19 #274
3011 E.T.
pi_56395497
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:42 schreef easy-going het volgende:

[..]

Als het met dat romantische beeld dan maar niet hetzelfde afloopt als met het romantische "papagaatmetzijnkindinhetdonkereenkerstboomkopen" beeld
Hij ging ook...

kwam alleen zonder boom terug Maar Saskia had wel chocola gekregen bij de papa-winkel
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:16:39 #275
3011 E.T.
pi_56395578
Livelink, wat lastig dat je er niet echt grip op kunt krijgen hoe het nou echt op school is voor allebei.
Ik hoop dat de juf wat duidelijkheid biedt

Wat antwoorden ze als je gerichte vragen stelt? "heb je een puzzel gemaakt? wat voor puzzel wat het? was ie mooi?" bijv.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:41:43 #276
37150 livelink
pi_56396277
Ja, bij Katja kom ik dan wel iets verder, maar met Job niet. En ik probeer Katja dan op die manier ook uit te vragen over Job want ze zitten toch bij elkaar in de klas, maar daar vertelt ze niks over. Op zich terecht, want ik vind het ook niet zo netjes van mezelf om haar over Job te laten vertellen.
pi_56396557
livelink, sneu dat job 't zo standaard niet leuk zegt te vinden op school. je 'ja hoor - neehoor' verhaal is wel erg grappig, maar inderdaad lastig dat je er niet meer uit krijgt dan dat, vooral als dingen niet zo goed lopen. maar hij is natuurlijk ook nog maar pas begonnen eigenlijk he. fijn dat ie af en toe nog lekker een dagje thuis mag blijven. maar: werkt 't niet drempelverhogend de volgende dag? hier is 't na ieder weekend altijd weer even moeilijk, hoe graag hij ook gaat.

wel fijn trouwens dat ze zo goed eten! dat is hier momenteel nog tamelijk rampzalig, althans, qua hoeveelheid dingen die ze 'lusten'. en niks nieuws willen proberen he.

belana, super dat 't zo goed gaat!
pi_56402666
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:48 schreef Rewimo het volgende:
O zo herkenbaar, dat "hoe was het op school? goed"

Tipje: vraag wat ie gedaan heeft, wat er leuk was vandaag. Dan heb je meer kans op een antwoord van meer dan 1 lettergreep

Fijn dat het zo goed gaat, Belana
Hmm...
'En wat heb je vanmiddag gedaan op school?'
'Dat wil ik niet zeggen'
'Heb je gegymd?'
'Ja, ik was een poesje en S was een hondje'
'oh, was dat in de gymzaal?'
'neee, ja, ik was een olifant'
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 januari 2008 @ 08:51:34 #279
13151 crew  Rewimo
pi_56402902
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Hmm...
'En wat heb je vanmiddag gedaan op school?'
'Dat wil ik niet zeggen'
'Heb je gegymd?'
'Ja, ik was een poesje en S was een hondje'
'oh, was dat in de gymzaal?'
'neee, ja, ik was een olifant'
Zouden ze tegenwoordig les krijgen in het geven van ontwijkende/onduidelijke antwoorden?
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:41:41 #280
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56403584
Dat denk ik wel Rewimo.

Eentje die het ook altijd leuk doet: Hoe was het op school? en dan: Hoezo?! als antwoord krijgen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 januari 2008 @ 09:45:52 #281
13151 crew  Rewimo
pi_56403641
Volgens mij antwoordde ik vroeger zelf ook alleen maar met "goed" als ik ernaar gevraagd werd
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:47:29 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56403669
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:45 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij antwoordde ik vroeger zelf ook alleen maar met "goed" als ik ernaar gevraagd werd
Ik liet ook niet het achterste van m'n tong zien. Tja wat kan je erover vertellen. Je rekent, je maakt je taal, je eet een appel leest wat en dat was het...
pi_56403729
piet vertelt vaak toch nog best veel in de loop van de dag/avond. maar op zo'n directe vraag weet hij meestal ook alleen maar 'leuk' te antwoorden. of 'weet ik niet meer hoor'.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 januari 2008 @ 09:59:31 #284
13151 crew  Rewimo
pi_56403853
Meestal komt er onder het eten nog wel wat los hier. Volgens mij heb je na school wel genoeg "school" gehad en heb je er geen zin in om er óók nog eens over te moeten vertellen
pi_56405037
Wij vonden dat in het begin ook lastig met alicia dat soort antwoorden, toen dat ter sprake kwam bij juffie gaf ze eigenlijk een hele logische verklaring (in onze ogen) de kinderen zijn zo gewend aan het ritme en dagindeling op school dat het voor hun niet meer 'opvalt' en als gewoon/normaal beschouwd wordt. daar over vertellen heeft in hun ogen weinig zin, want het hoort gewoon zo te gaan, het ging gewoon goed (zoals het moet) Op een gegeven moment gaan bepaalde dingen anders, door dat er iets omgedraaid is in het ritme, of omdat iets nieuw is / anders is en dat zijn dan juist de dingen die ze wel gaan vertellen (bv een jarige, nb weg geweest, bv een teken opdracht die ze anders niet krijgen etc etc)
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:33:08 #286
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56405735
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat denk ik wel Rewimo.

Eentje die het ook altijd leuk doet: Hoe was het op school? en dan: Hoezo?! als antwoord krijgen
"Hoezo? Hebben ze je gebeld dan?"
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:25:09 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56406898
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:33 schreef dutchie het volgende:

[..]

"Hoezo? Hebben ze je gebeld dan?"

Zo had ik het nog niet bekeken.
Het ondervragingsspotje maar weer eens uit de kast
pi_56426836
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:01 schreef knorretje het volgende:
Wij vonden dat in het begin ook lastig met alicia dat soort antwoorden, toen dat ter sprake kwam bij juffie gaf ze eigenlijk een hele logische verklaring (in onze ogen) de kinderen zijn zo gewend aan het ritme en dagindeling op school dat het voor hun niet meer 'opvalt' en als gewoon/normaal beschouwd wordt. daar over vertellen heeft in hun ogen weinig zin, want het hoort gewoon zo te gaan, het ging gewoon goed (zoals het moet) Op een gegeven moment gaan bepaalde dingen anders, door dat er iets omgedraaid is in het ritme, of omdat iets nieuw is / anders is en dat zijn dan juist de dingen die ze wel gaan vertellen (bv een jarige, nb weg geweest, bv een teken opdracht die ze anders niet krijgen etc etc)
Dat zou idd wel eens kunnen. Als je iets vreemd vraagt over school, dan krijg je vaak wel een antwoord.
Bijv.: 'Heb je vandaag op het dak gespeeld?'
Dan krijg je bijv. als antwoord: 'Neeee, dat kan helemaal niet. Ik heb in de poppenhoek met S gespeeld. En M was onze baby' etc.
pi_56427623
ff een vraagje van heel andere orde..vanaf welke leeftijd gebruiken kinderen deodorant? Mijn oudste is nogal een snel verhit mannetje en toen hij gisteren zijn tshirt uit trok verging horen en zien me even Ik vind 7 jaar een beetje vroeg eigenlijk..
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 januari 2008 @ 09:59:38 #290
13151 crew  Rewimo
pi_56427646
Vanmorgen tijdens het naar school brengen:

- Wat heb je gisteren in de Nederlandse les gedaan?

- Mamaaaaaa, we hadden helemaal geen Nederlands, we hadden Duits!

- O, je hebt toch altijd Nederlands op woensdag?

- *zucht* We hebben toch een nieuw rooster gekregen, nu hebben we Duits op woensdag

- En wat heb je dan met Duits gedaan?

- Allemaal zinnen die ik al wist (noemt een aantal Duitse woordjes)

Dus ja, vragen naar iets buiten de "bekende weg" helpt misschien wel Ze hebben inderdaad een nieuw rooster omdat ze het komend half jaar zwemles hebben op vrijdag en daardoor een uur later uit zijn. Maar ik had niet gezien dat er ook andere lessen omgewisseld waren
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 januari 2008 @ 10:03:39 #291
13151 crew  Rewimo
pi_56427704
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
ff een vraagje van heel andere orde..vanaf welke leeftijd gebruiken kinderen deodorant? Mijn oudste is nogal een snel verhit mannetje en toen hij gisteren zijn tshirt uit trok verging horen en zien me even Ik vind 7 jaar een beetje vroeg eigenlijk..
Dat lijkt me ook wel vroeg ja. Mijn 7-jarige zweet nog geurloos, zelfs na een voetbaltraining (nou ja, je moet niet aan zijn voeten ruiken ).

Als het vaker voorkomt zou ik het misschien toch wel overwegen. En misschien kan het helpen om hem geen synthetische kleding aan te trekken? Als je dat al doet natuurlijk
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2008 @ 20:17:16 #292
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56441933
zijn er meer kinderen die deze week hun rapport hebben gekregen?
ik vind het zo'n raar moment
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:30:00 #293
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56442243
Ja, hoor ook hier het rapport. Allemaal plusjes voor Fleur. En heb even stiekum gekeken, maar groep 2 gaat d'r ook nog wel lukken...hihihi (staan veel dingen in de lijst die ze nu ook al kan)
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:42:40 #294
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_56442529
Lady-wrb, ik heb nog geen rapport gezien van de oudsten, maar we hebben wel een oudergesprek gehad voor Tristan. Volgens mij komen de rapporten van Wouter en Sterre wel binnenkort! En dat gesprek met Tristans juf was wel net zoiets als een rapportbespreking, want de kinderen hadden toetsen gehad en (onder andere) op basis daarvan maken ze een inschatting waar je kind naartoe gaat. Tijdens dat gesprek vertelde juf dat Tristan na de zomervakantie naar groep 3 mag! * O* Hij had bovengemiddeld op de toetsen gescoord, en hij is, ook al is ie bijna de jongste van zijn groep (groep 1/2), de grootste van de kinderen. En ze kijken ook naar de gezinssituatie. Wij zijn er erg blij mee dat hij zich zo goed ontwikkeld heeft dat hij straks naar groep 3 mag.
  donderdag 31 januari 2008 @ 20:52:46 #295
37150 livelink
pi_56442802
Goed van Tristan en fijn dat jullie al zo snel duidelijkheid hierover hebben gekregen, Spuuglokje. Ik heb hier nog geen rapporten gezien en ook nog nooit iets gehoord over toetsresultaten, maar wie weet komt dat nog.

Goed van Fleur ook! Fijn dat het zo lekker gaat allemaal met haar. Hier hadden de kinderen vanmiddag een 'rare haren-dag' op school. In plaats van verkleed komen voor de carnaval mochten ze allemaal gekke spullen voor in hun haar meenemen en vervolgens elkaar schminken en elkaars haren gek doen. Het kwam er op neer dat Katja en Job allebei veel rare kleurtjes in hun haar hadden en dat ze nogal amateuristisch geschminkt waren door een klasgenootje. Ze hadden het zelf erg leuk gevonden, begreep ik.
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:10:50 #296
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56443163
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 09:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Je hebt toch die speciale kids lijn voor jongens en meisjes als je hem te jong vind voor de echte mannen deo zou je dat eens kunnen proberen.
weet alleen even niet hoe het heet ga ff googlen

4kids heet het
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 februari 2008 @ 17:30:43 #297
13151 crew  Rewimo
pi_56462569
Onze stoere piraat heeft vanmorgen carnaval gevierd op school. Met een heuse Prins Carnaval!

pi_56462866
mooi pak, christan! en met blote voeten nog wel, dat ziet er wel extra piratenstoer uit!

hier (nog?) geen rapport gezien hoor.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:02:50 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56468363
Hier zijn de rapporten ook juist gekomen. Zag er voor beiden wel goed en herkenbaar uit.

Vanmiddag is Daans klas naar de Ark van Noach geweest en ik was een van de begeleiders. Ze kregen een blaadje met allemaal vragen, waarvan de antwoorden in de ark te vinden waren. In de ark was vanalles te zien over de bijbel en daar gingen de vragen dan ook over. Zo was er o.a. een vraag van wie het graf was met die grote ronde steen. En Daan zegt tegen mij: "dat was toch van Jozef?" Ik vraag: "Welke Jozef?" Hij: "Jozef van Armitea?" (zie: Matteüs 27:57 e.v.)
Erg goed dus, dus we gaan door met de volgende vraag: "Wat gebeurde er met Hem?" (let op de hoofdletter)
Dus Daan vraagt aan mij wat er met Jozef gebeurde. Voor zover ik weet is daar niets over bekend, maar ik leg hem uit dat ze niet Jozef bedoelen, maar Jezus. Dat het eerste antwoord dus niet Jozef moet zijn, ook om dat bij de volgende vraag Hem met hoofdletter staat en niet met een kleine letter... ik moest Daan dus uitleggen dat dat de eerdere vraag verkeerd was, het duurde wel even voordat ik hem overtuigd had... Op zulke momenten zou ik toch echt willen dat hij minder wist... (maar toch vind ik het wel schattig).
pi_56469950
knap hoor van Daan, en prima dat ie zich niet zomaar laat ompraten.
  † In Memoriam † vrijdag 1 februari 2008 @ 23:20:12 #301
37843 lady-wrb
kortaf
pi_56470097
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:30 schreef Rewimo het volgende:
Onze stoere piraat heeft vanmorgen carnaval gevierd op school. Met een heuse Prins Carnaval!

[ afbeelding ]
he je bent de baard vergeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')