Vaak doet het ook wat meer pijn als ze "plat" liggenquote:Op vrijdag 21 december 2007 07:48 schreef Bright het volgende:
livelink, het is 'Elis[b]e[/be]'![]()
![]()
Dank, vannacht is ze enkele keren geweest, maar toch nog redelijk geslapen en gisteravond een klein beetje gegeten.
Alleen huilde ze gisteravond in bed heel zielig met open mondje. Het leek wel of ze niet bereikbaar was in haar zelfmedelijdenMaar hopelijk wordt dit een betere dag!
ja, dat klopt wel.quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:06 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Vaak doet het ook wat meer pijn als ze "plat" liggen
Hoe ging de nacht?quote:
vannacht -> zie boven. Vanochtend was ik er niet bij, maar vanaf een uur of 6 lag ze naast m'n vrouw (op mijn plek; 'k moest er toch uit)quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:35 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hoe ging de nacht?
En het wakker worden?
quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:57 schreef Bright het volgende:
[..]
vannacht -> zie boven. Vanochtend was ik er niet bij, maar vanaf een uur of 6 lag ze naast m'n vrouw (op mijn plek; 'k moest er toch uit)
Hier zijn de oudste twee ook bij hun vader, dit weekeind.... Die woont aan een lange vijver....Hoop maar dat het hard genoeg gevroren heeft!quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Priscilla was vandaag al vrij!
Gister was mn moeder even langsgekomen om schaatsen te brengen. Dit weekend is Priscil bij dr moeder, en het is het laatste weekend dat het vriest, dus kan ze mooi de schaatsen meenemen. Of ze ooit schaatsen aan heeft gehad betwijfel ik.... "Ik kom er niet in".... Nee schaatsen horen strak te zitten.
Al meer schaatsende kinderen hier??
Priscilla noemt mijn ouders bij de voornaam. Dat is een beetje zo gegroeit. Ze was "al" 9 toen ze kennis maakte met mijn ouders. Mijn ouders gedragen zich wel echt als opa en oma hoor (maar ze zijn natuurlijk dan wel hele jonge opa en oma, mijn vader is 51 en mijn moeder is 46). Nu logeert ze ook weer daar en heeft ze het echt perfect naar haar zin.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:04 schreef vamperotica het volgende:
Even een "rare" vraag tussendoor....
Ticootje..... Hoe noemt Priscilla jouw ouders?
"Gewoon" opa en oma, of meneer en mevrouw, of, of of....?
Ik vroeg het omdat wij een beetje onze weg aan het zoeken zijn... Zus van lief heeft kids in dezelfde leeftijd als mijn oudste en die noemen zijn ouders natuurlijk opa en oma... Vind het zo raar overkomen als die van mij ze dan "gewoon" bij de voornaam noemen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Priscilla noemt mijn ouders bij de voornaam. Dat is een beetje zo gegroeit. Ze was "al" 9 toen ze kennis maakte met mijn ouders. Mijn ouders gedragen zich wel echt als opa en oma hoor (maar ze zijn natuurlijk dan wel hele jonge opa en oma, mijn vader is 51 en mijn moeder is 46). Nu logeert ze ook weer daar en heeft ze het echt perfect naar haar zin.
Mijn man noemt mijn ouders ook bij de voornaam. (wat opzich niet heel raar is, mijn man is natuurlijk ietsjes ouder dus hij vind het dan raar om pap en mam te zeggen, en dat begrijp ik ook). Ik zeg wel gewoon papa en mama, maar als ik over mijn ouders praat met Priscil of mijn man dan noem ik ze ook bij de voornaam.
Wat wel leuk is, ze noemt mijn opa en oma wel "opa en oma".
Ik merk hier ook wel wat moeite bij mijn oma... Kids horen bij hun moeder enzo... Zijn veel te veel bij hun vader enz enz enz..quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Oei, vamp. Dat nep klinkt wel erg naar... Maar ik denk wel dat de kinderen er iets heel anders bij denken dan wij. Het is alleen niet zo handig gekozen.. (het woord)
Ik noemde mijn overgrootoma altijd "oude oma". Dat soort dingen groeien wel een beetje.
Ik merk wel dat mijn opa en oma meer moeite hebben met wat Priscil nu eigenlijk is. Ze is geen kleinkind van ze, maar eigenlijk een achterkleinkind (stief). Ik denk dat dat een beetje de leeftijd is. Mijn oma blijft nu zeggen dat ze overgrootoma wordt, dus ze ziet Priscil niet echt als achterkleinkind.
Ook heeft ze een keer de fout gemaakt om te zeggen dat Priscil een "aangenomen" kleinkind is. Toen iemand Priscil toen vroeg wat ze daarvan vond dat ze dat zei, heeft ze heel wijs geantwoord dat het haar niet uitmaakt omdat die oma toch maar "aangenomen" was. (De boodschap kwam heel duidelijk over)
Toch moeten mijn opa en oma echt wennen aan de stiefkinderen in de familie. Mijn oom ligt momenteel in scheiding (al heel lang) en het kan er best van komen dat hij een vriendin krijg met kinderen. Dus dan moeten mijn opa en oma ook weer wennen. Ik hoop dan maar dat ze genoeg hebben geleerd met Priscil, zodat ze eerst nadenken voordat ze iets zeggen.
Verder moet ik wel zeggen dat Priscil wel gewoon als kleinkind wordt behandeld.
Priscil had een tijdje een tandenborstel op school liggen. In de overblijf kon ze dan haar tanden poetsen (beugel). Maar dat was maar een korte tijd, nu krijgt ze steeds op dr donder van de ortho dat ze beter moet poetsen..quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:59 schreef Pruk het volgende:
Ja, hier ook wel altijd reserveborstels in huis, maar daar gaat het niet echt om. Het gaat al om het feit dat er een tandenborstel meegenomen moet worden, dat is al raar.
Ja, natuurlijk hou ik het in de gaten... Ze mag lekker aan de roosvisee ferroquote:Op woensdag 9 januari 2008 19:55 schreef livelink het volgende:
Ze kan natuurlijk ook om andere redenen duizelig zijn, Ticootje. Ik zou dat toch maar even goed in de gaten houden. Bloedarmoede bijvoorbeeld. Ik had als kind echt bijna chronisch bloedarmoede, elk jaar moest ik wel een periode aan de staalpillen. En ik was dan ook duizelig.
ja maar de klassen rond gaan is toch ook bedoeld voor de leraren. En niet voor kinderen in andere klassen... Althans dat was bij ons iig niet zo. Want dat vind ik eigenlijk ook niet eerlijk. Als je geen broers/vriendjes in een andere klas heb zitten krijg je dan nooit wat en een ander die 3 broers/vriendjes heeft krijgt veel vaker wat.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:
En waarom ze het doen, begrijp ik ook niet. Althans: bij Ewen op school is er blijkbaar de regel (zal wel weer iets 'Montessori' zijn) dat je dan niet aan vriendjes (of broertjes in dit geval) mag uitdelen, want dat zou niet eerlijk zijn.
Ik heb dan zoiets van: dan ook de leraren/leraressen ook niet(en dan hoef je dus al helemaal niet de klassen rond)
Dat mag je altijd inzienquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:18 schreef moussy het volgende:
Leuke traktatie
Even een vraagje voor de juffen hier. Als je het dossier wat de school over je kind bijhoud, wil inzien, kan je hier dan zo om vragen? Wij zijn op het punt gekomen om serieus rond te gaan kijken naar een anere school voor de kinderen.
René heeft vandaag meegetrained met voetbal... en wil ook gaan voetballen![]()
![]()
Als je het mengt met sinasappelsap is het best te doen hoor. Gewoon je neus dicht houden en in 1 keer wegklokken.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:55 schreef livelink het volgende:
Arme Priscilla. Roosvisee Ferro kreeg ik echt niet weg.
Arme Ewen. Zo'n verjaardag is ontzettend leuk, maar het hakt er zo in bij een kind. Al die spanning.
Ticootje, ik zou wel even bloed gaan prikken met haar. ijzer is kan je namelijk ook teveel nemen. Je krijgt dan het zgn ijzerstapelen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je het mengt met sinasappelsap is het best te doen hoor. Gewoon je neus dicht houden en in 1 keer wegklokken.
Het is minder zielig dan weer bloed te gaan prikken, en misschien ijzertabletten. Daar werd ik behoorlijk niet goed van, misselijk en vreselijk harde poep. Nee dan kan je beter roosvisee drinken hoor!
En lekker veel vitamine C, dat simuleert de opname van ijzer. Gelukkig zijn manderijnen en sinasappels hier een regelrechte hit!
Laten we eerst maar eens aankijken.quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ticootje, ik zou wel even bloed gaan prikken met haar. ijzer is kan je namelijk ook teveel nemen. Je krijgt dan het zgn ijzerstapelen.
Dit kan op de lange duur schade aan bijv je lever geven.
Nou zal er misschien in roosvicee ferro niet dusdanig veel ijzer zitten dat dit meteen speelt, maar het algemene advies is toch niet meer dan Algemene dagelijkse behoefte te nemen en alleen extra te nemen nadat een arts dit zegt.
Gewoon (verbaalquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:00 schreef moussy het volgende:
Ik zal vanmiddag wel weer op het matje geroepen worden![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:42 schreef vamperotica het volgende:
Wat goed dat ze van zich afgemept heeft Mousy!!
En wat ontzettend klote dat het zo nodig is!
Hier ook een trotse mama.. Gisteravond gesprekje gehad over het voortgezet onderwijs... Zat mevrouw bij het eindrapport van voor de zomer nog op twijfel VMBO/HAVO... Nu zit ze (uitslag drempeltoets) bovengemiddeld HAVO!
Wat goed van haar!quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:42 schreef vamperotica het volgende:
Hier ook een trotse mama.. Gisteravond gesprekje gehad over het voortgezet onderwijs... Zat mevrouw bij het eindrapport van voor de zomer nog op twijfel VMBO/HAVO... Nu zit ze (uitslag drempeltoets) bovengemiddeld HAVO!
Toevalligquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gistermiddag belde de juf van oudste op dat hij een taalactiviteit had gekozen waar hij zijn tandenborstel voor nodig had. Kind vandaag dus zijn tandenborstel meegenomen naar school, en vergeten weer mee terug te nemenKwam hij natuurlijk pas achter toen het al lang en breed etenstijd was
Ligt het aan mij of is dit gewoon een stomme opdracht van school? Vind het onfris om met je eigen tandenborstel een soort bekijk en bestudeerspelletje te doen, en vind het niet zo handig van de juf dat ze er niet ook op gelet heeft dat de borstel weer mee naar huis ging :-/
Wat een leukerd is ie zegquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:54 schreef lily het volgende:
Oh, livelink, geweldigGefeliciteerd
Dan ik ook nog even (ook na 1,5 jaar) oktober 2007:
[ afbeelding ]
Stout hoe oud is Timo eigenlijk?quote:Op zondag 13 januari 2008 07:59 schreef Stout het volgende:
Gefeliciteerd Allemaal ! Knap gedaan hoor !
Hier waren we er in november vanaf, Timo heeft in krap 7 mnd a ne b gehaald, maar ja die doet niets normaal en Merijn heeft er dik 18 maand over gedaan....
Hoe gaat het hier met de kindjes die een groep hebben overgeslagen ?? Timo is net avi getest en zit nu in avi 6, oefenen in 7 (voor de kerst nog avi 3) Juf en wij hebben volgende week even een babbeltje, hij gaat weer in de hoogste versnelling lijkt wel.
Waarom zou dat geen goed idee zijn dan? Ieder ander kind mag ook op zijn eigen nivo werken waarom een slim kind niet?quote:Op zondag 13 januari 2008 08:47 schreef livelink het volgende:
Het lijkt er bijna op dat een klas overslaan ook niet de oplossing voor Timo is, zo hard als hij gaat. Moeilijk eigenlijk. Aan de ene kant ben je natuurlijk hardstikke blij dat je kind zo intelligent is, aan de andere kant levert het eigenlijk tot ze hun weg gevonden hebben alleen maar problemen op.
Bestaat er niet een speciale school voor echt hoogbegaafde kinderen?
Nou dan begrijp je mij toch niet helemaal goed denk ikquote:Op zondag 13 januari 2008 10:39 schreef livelink het volgende:
Wie zegt dat ik dat geen goed idee vind? Ik zeg alleen maar dat als Timo in nog geen maand 3 avi's vooruit gaat een klas overslaan waarschijnlijk ook geen soelaas biedt. Eigenlijk hetzelfde wat je zelf schrijft over Connor.
En ik denk zelf wel dat echt heel hoogbegaafde kinderen baat kunnen hebben bij een speciale school. In ieder geval bij de basisschool. Daar zitten toch volgens mij de meeste problemen voor hoogbegaafde kinderen. Op de middelbare school is het allemaal al meer gedifferentieerd. Op de basisschool zit alles nog bij elkaar.
er loopt een discussie die ongeveer hierover gaat in thuisonderwijs....quote:Op zondag 13 januari 2008 11:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Misschien handiger om deze discussie verder te voeren in het daarvoor bedoelde topic....even zoeken gaat .....
Ja die heb ik ook meegekregen, mooie discussie ook daar!!! Past idd misschien ook beter in dat ervaringen topic van HB kinderenquote:Op zondag 13 januari 2008 11:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
er loopt een discussie die ongeveer hierover gaat in thuisonderwijs....
(maar of dat de juiste plek is....)
Thuisonderwijs
wat goed zeg al die diploma'squote:Op donderdag 10 januari 2008 23:22 schreef livelink het volgende:
Babyfeet, hoe gaat het met Kyllian? In mijn herinnering leek hij hoogbegaafd te zijn, hoe gaat het op school met hem?
Dit is echt een en al herkenning voor mij : Timo moest een rekentoets groep 3 maken : uiteraard ver onder zijn niveau en hij had zo iets vanquote:Op zondag 13 januari 2008 11:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier ook een versnelde zoon. Van groep 1 naar groep 3, en ook nog een vroege leerling. Hij is nu 8 en zit in groep 6. Máár: met een compleet aangepaste leerlijn. Helaas is het nog maar zeer sporadisch dat hij ergens tegenaan loopt wat niet gaat, en dat hij zich echt moet gaan inzetten. Het leren leren is het grootste probleem.
Niet versnellen was absoluut geen optie. Ook hier een depressief kind. Maar met versnellen alleen ben je er niet. Onze school krijgt begeleiding en volgt een drie-jarige cursus om dit "soort" kinderen te begeleiden. Hierdoor is er een groot stuk begrip gekomen voor dingen die zo vreselijk tegenstrijdig lijken. (Niet presteren als je onder je niveau wordt aangesproken bijvoorbeeld) Een verademing. Kind is zo enorm opgeknapt na de aanpassingen.
Maar hij kijkt uit naar de middelbare school. Basisschool wordt echt uitgezeten. het is dat het moet....
daar zit je tegenwoordig al heel snel aan ja, voor minder zit je al gauw in de prullaria.quote:Op woensdag 23 januari 2008 19:55 schreef livelink het volgende:
Mijn ervaring is dat dat toch wel zo'n 7,50 euro is. Bij Katja's eerste feestje waar ze was uitgenodigd had ik iets goedkopers gegeven, maar ik schrok echt van de dure cadeautjes die Katja kreeg op haar verjaardagsfeestje. Sindsdien doe ik ook maar wat duurder.
ik zou even van tevoren vragen wat het kind leuk vindt. voor hetzelfde geldt houdt ie helemaal niet zo van legoquote:Op woensdag 23 januari 2008 20:49 schreef knorretje het volgende:
ok tnx, morgen eens op pad zat zelf te denken aan playmobile / lego ofzo![]()
(het is voor een jongen en daar ben ik nog steeds niet echt geoefend in, alicia is een echt 'meisjes' meisje en jayden een half meisje, er wordt hier alleen echt gespeeld met dingen die iets met princessen te maken hebben, de rest beland al snel in een hoek)
Ze kan nog steeds niet kiezen - ze wilt ook moeder wordenquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:33 schreef chacama het volgende:
Goedzo Elise, Fijn dat je al weet wat je later wilt worden. Fleur houdt het voorlopig nog steeds bij: Gewoon Fleur!!!
ach ze is in elk geval positiever daarover dan hier alicia is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 13:35 schreef Bright het volgende:
[..]
Ze kan nog steeds niet kiezen - ze wilt ook moeder worden
(en allebei tegelijk, nee... dat kan echt niet!)
hij is geheel verslaafd aan explosies, vuurwerk en vuur op zich zelf, alleen dan niet om te blussen zoals menig jongen hier maar om het zelf te maken. (nou heeft ie aardig geluk hier, want regelmatig vuurwerk of brand in de straat en dat vind ie zo prachtig dat ie dat later ook ging doen aldus hem zelf, (nou vonden wij het niet geheel gepast om hem dan maar te zeggen dat je dan pyromaan bent/wordt, dus het ietwat verdraaid dat je dan pyrotechnicus bent... )quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:42 schreef Lois het volgende:
Eh knor? Pyrotechnicus? Hoe komt Jayden daar nou bij?![]()
![]()
Briljante uitlegquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:04 schreef knorretje het volgende:
(nou vonden wij het niet geheel gepast om hem dan maar te zeggen dat je dan pyromaan bent/wordt, dus het ietwat verdraaid dat je dan pyrotechnicus bent... )
Dat doe je toch niet serieus?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt,
Tjeempie zeg. Had hij per ongeluk ook nog iemand vermoord of zo? Vier straffen voor DS-en omdat je niet kan slapen. Ben ik ff blij dat ik al op mezelf woon.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Hij heeft hem gelijk mogen inleveren voor een week, vandaag en morgen niet afspreken en twee dagen niet computeren. En een waarschuwing dat als hij niet beter z'n best gaat doen ook de Xbox360 die hij voor z'n verjaardag krijgt/koopt niet boven komt te staan.
'Als ik zo op mijn kop had gekregen', kortom, het is nooit gebeurd. Dan maakt het wel indruk, ja. Hoe vaker je schreeuwt, hoe minder indruk het maakt. Logisch ook.quote:Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt, maar dat hij na 2 tellen weer doet alsof er niets aan de hand is. Alsof het helemaal geen indruk maakt wat je zegt. Ik weet wel als ik vroeger zo op m'n kop had gekregen, dat ik me de hele dat wel koest hield.
Ik vind het niet normaal dat je ze stijf schreeuwt, dat komt wel zo agressief over dan heb je jezelf gewoon niet in de handquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:20 schreef Belana het volgende:
nou, ik herken wel wat in wat sjeekie zegt hoor
en soms wordt je gewoon zo boos dat je schreeuwt, zelfs al weet je dat dat niet werkt. we zijn allemaal maar mensen hoor. Ik wel iig
en ja, rustig blijven en kort werkt idd het beste rewimo, dat is absoluut waar. maar soms, als dat bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt, oeiiii...
Daarom vroeg ik ook of ze het serieus bedoelde, als het wel zo is vind ik het zorgwekkend (sowieso het hele stukje)quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan? soms schrijven we hier in de overtreffende trap toch?
en daarnaast is het makkelijk gezegd hoor, laten we nou niet ineens ons als heilige boontjes voor doen. iedere ouder gaat wel eens te keer tegen zijn/haar kind op een manier dat je denkt... mmm..dat had ik eigenlijk even anders moeten doen. soms lukt dat gewoon niet.
Dat dusquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan? soms schrijven we hier in de overtreffende trap toch?
en daarnaast is het makkelijk gezegd hoor, laten we nou niet ineens ons als heilige boontjes voor doen. iedere ouder gaat wel eens te keer tegen zijn/haar kind op een manier dat je denkt... mmm..dat had ik eigenlijk even anders moeten doen. soms lukt dat gewoon niet.
Ik ben inderdaad geen opvoeder, maar werk wel al een jaar met kinderen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:34 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en een toevoeging....
De belerende toon (nog) niet opvoeders dáár word ik stil van
wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de manier van reageren van desbetreffende persoon....maar het is voor een buitenstaander altijd zo ontzettend makkelijk oordelen
Nee, daarom heb ik dat in mijn eerste reactie ook gevraagd of ze dat wel letterlijk bedoelde. Ik ga ervan uit van niet. En ik kan me ook prima voorstellen dat het heel frustrerend is als je kind niet reageert terwijl jij je ergens over opwindtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad geen opvoeder, maar werk wel al een jaar met kinderen.
En ik kreeg gewoon een beetje een naar gevoel van dat stukje (en volgens mij was ik niet de enige)
Dan kan je slaan zo ook goed praten....quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:38 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Zozo, nou als jij "al"een jaar met kinderen werkt zou je moeten weten dat ouders heel hard veroordelen heel erg makkelijk is en ook zou je moeten weten dat je als buitenstaander de kinderen heel anders meemaakt dan hoe de ouders ze meemaken
Dit bruggetje snap ik niet. Ik heb het niet over slaanquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dan kan je slaan zo ook goed praten....
quote:En ik veroordeel niet ik vroeg er zelfs nog naar of ze dat serieus bedoelde, en het gevoel dat ik erbij krijg daar kan je niets aan veranderen
Dat is ook zeker zo, maar ik was toch helemaal niet de enige die dit stukje raar vond?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:51 schreef dutchie het volgende:
Miss_S wat Loena denk ik bedoeld is, dat je als je (al een jaar) met kinderen werkt dat dat totaal geen vergelijk is met het opvoeden. Jij trekt als het ware om vijven de deur achter je dicht en dat was het dan wel. Je maakt kinderen maar even mee. Terwijl ouders vanaf dag 0 verantwoordelijk zijn voor hun kind en daar horen ook de minder leuke kanten bij. Als wij het eens zat zijn kunnen we moeilijk de deur achter ons dichttrekken en denken: "Zo, morgen ben ik er weer."
Theoretisch willen alle ouders het echt wel volgens het boekje doen, maar als dat in de praktijk niet werkt dan is daar bij tijd en wijle ook bij de ouders frustratie.
Laat degene zonder zonde de eerste steen gooien zou ik zeggen.
Maar goed, ik kwam ergens anders voor: Belana is Liam al weer op school geweest? En hoe gaat het nu?
Nee, dat moet je niet letterlijk nemen denk ikquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
Maar wij komen wel opvoeders tegen die dat stijf schreeuwen letterlijk nemenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:38 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Ouders zullen dit gevoel herkennen. De mede-opvoeders van onze knderen in de vorm van juffen, meesters, overblijfmoeders en badmeesters zitten niet de rest van de dag en de week met deze kinderen. Vaak is het zo dat ze zich op school nog wel kunnen aanpassen en dan thuis komen afreageren.
Dat lijkt me toch niet de bedoelingquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:13 schreef Troel het volgende:
Mede-opvoeders kunnen bij tijd en wijle ook behoorlijk schreeuwen tegen kinderen hoor. En dan zijn het nog niet eens je eigen
Nee, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is. Het is ook niet de bedoeling dat je harder rijdt dan de maximum snelheidquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch niet de bedoeling
Ja maar je hebt met kinderen te maken, en bij zeker niet opvoeders is het gewoon werk dus kunnen ze dat al helemaal niet makenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar dat wil niet zeggen dat het niet zo is. Het is ook niet de bedoeling dat je harder rijdt dan de maximum snelheid
Dus over 4 jaar ga ik wel staan schreeuwen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:35 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh heerlijk. Ik ga een oma opmerking maken![]()
Toen ik net van mijn opleiding kwam wist ik het ook allemaal zo goed. Had ik ook een mening over de opvoeding van anderen![]()
En als ik nu dan wel eens de vis sta aan te prijzen (schreeuwen als een viswijf dus) denk ik nog wel eens terug aan die betweterige snotneus die ik eens was.
Maar door schade en schande word je wijs.
dat stel je wel heel erg makkelijk. maar ik denk dat je dat toch anders moet zien.quote:Ze weten allebei ook wel dat ik hierin strenger ben dan hun vader, en als ze bij hun moeder zijn, gelden er af en toe helemaal geen regels heb ik het idee. Mams heeft ook moeite om consequent te zijn, en kampt met het compensatiesyndroom. Omdat ze haar zoon nu maar om het weekend ziet, meent ze dat het zielig is als hij ergens voor op zijn donder krijgt en dat ze alles maar moet toelaten wat hij wil. Zo werkt dat dus niet, maar mams heeft dat niet door. En Junior heeft dat dus haarfijn in de gaten en zit momenteel in een "tegen-elkaar-uitspeel"-fase.
Zijn zus woont nog steeds bij hun moeder en is om het weekend hier. Wij brengen onze weekenden met de kinderen ook zo aangenaam mogelijk door, maar dat wil niet zeggen dat er in huis ineens geen regels meer gelden. En dan heb ik het over simpele regels als bedtijd, bord leegeten, je eigen zooi opruimen en niet overal laten slingeren, 's ochtends even je bed opdekken als je opstaat. Hele simpele basisregels dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:08 schreef lady-wrb het volgende:
en ik wou nog even terugkomen op deze opmerking van sjeekie beekie:
[..]
dat stel je wel heel erg makkelijk. maar ik denk dat je dat toch anders moet zien.
jullie zien het joch alle dagen, alleen de twee dagen in de veertien dagen dat hij naar zijn eigen moeder is niet.
die moeder ziet haar kind maar 2 dagen. ik kan me zo goed voorstellen dat ze dan niet de strenge opvoedkundige moeder uit wil hangen. ze ziet het kind verdorie maar 2 dagen en die wil ze waarschijnlijk zo gezellig mogelijk doorbrengen. maak je er niet druk over. het zijn haar dagen en hoe ze die doorbrengt moet ze zelf weten, zolang het kind er maar geen schade van ondervindt en ze zich houdt aan de haal- en brengtijden.
Dat je over 15 jaar ook een beetje meewarig naar jezelf terugkijkt bedoelde ik meer.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dus over 4 jaar ga ik wel staan schreeuwen?
Tegen mijn eigen kinderen misschien wel ja, maar tegen andermans kinderen kan ik gewoon niet maken (als we het over werk hebben)
Als het met dat romantische beeld dan maar niet hetzelfde afloopt als met het romantische "papagaatmetzijnkindinhetdonkereenkerstboomkopen" beeldquote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:17 schreef E.T. het volgende:
(Swets en ik zijn allebei echte lezers.. ik kan dat dus ook helemaal voor me zien over een jaar of 10 op zondagmiddag.. Allemaal opgekruld in ons huispak met een goed boek terwijl buiten de regen neerklettert .. Heerlijk zo'n romantisch beeld![]()
)
Hij ging ook...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:42 schreef easy-going het volgende:
[..]
Als het met dat romantische beeld dan maar niet hetzelfde afloopt als met het romantische "papagaatmetzijnkindinhetdonkereenkerstboomkopen" beeld
Hmm...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:48 schreef Rewimo het volgende:
O zo herkenbaar, dat "hoe was het op school? goed"
Tipje: vraag wat ie gedaan heeft, wat er leuk was vandaag. Dan heb je meer kans op een antwoord van meer dan 1 lettergreep
Fijn dat het zo goed gaat, Belana
Zouden ze tegenwoordig les krijgen in het geven van ontwijkende/onduidelijke antwoorden?quote:Op woensdag 30 januari 2008 08:28 schreef Bright het volgende:
Hmm...
'En wat heb je vanmiddag gedaan op school?'
'Dat wil ik niet zeggen'
'Heb je gegymd?'
'Ja, ik was een poesje en S was een hondje'
'oh, was dat in de gymzaal?'
'neee, ja, ik was een olifant'
Ik liet ook niet het achterste van m'n tong zien. Tja wat kan je erover vertellen. Je rekent, je maakt je taal, je eet een appel leest wat en dat was het...quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:45 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij antwoordde ik vroeger zelf ook alleen maar met "goed" als ik ernaar gevraagd werd
"Hoezo? Hebben ze je gebeld dan?"quote:Op woensdag 30 januari 2008 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat denk ik wel Rewimo.
Eentje die het ook altijd leuk doet: Hoe was het op school? en dan: Hoezo?!als antwoord krijgen
quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:33 schreef dutchie het volgende:
[..]
"Hoezo? Hebben ze je gebeld dan?"
Dat zou idd wel eens kunnen. Als je iets vreemd vraagt over school, dan krijg je vaak wel een antwoord.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:01 schreef knorretje het volgende:
Wij vonden dat in het begin ook lastig met alicia dat soort antwoorden, toen dat ter sprake kwam bij juffie gaf ze eigenlijk een hele logische verklaring (in onze ogen) de kinderen zijn zo gewend aan het ritme en dagindeling op school dat het voor hun niet meer 'opvalt' en als gewoon/normaal beschouwd wordt. daar over vertellen heeft in hun ogen weinig zin, want het hoort gewoon zo te gaan, het ging gewoon goed (zoals het moet) Op een gegeven moment gaan bepaalde dingen anders, door dat er iets omgedraaid is in het ritme, of omdat iets nieuw is / anders is en dat zijn dan juist de dingen die ze wel gaan vertellen (bv een jarige, nb weg geweest, bv een teken opdracht die ze anders niet krijgen etc etc)
Dat lijkt me ook wel vroeg ja. Mijn 7-jarige zweet nog geurloos, zelfs na een voetbaltraining (nou ja, je moet niet aan zijn voeten ruikenquote:Op donderdag 31 januari 2008 09:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
ff een vraagje van heel andere orde..vanaf welke leeftijd gebruiken kinderen deodorant? Mijn oudste is nogal een snel verhit mannetje en toen hij gisteren zijn tshirt uit trok verging horen en zien me evenIk vind 7 jaar een beetje vroeg eigenlijk..
Je hebt toch die speciale kids lijn voor jongens en meisjes als je hem te jong vind voor de echte mannen deo zou je dat eens kunnen proberen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 09:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
ff een vraagje van heel andere orde..vanaf welke leeftijd gebruiken kinderen deodorant? Mijn oudste is nogal een snel verhit mannetje en toen hij gisteren zijn tshirt uit trok verging horen en zien me evenIk vind 7 jaar een beetje vroeg eigenlijk..
he je bent de baard vergetenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:30 schreef Rewimo het volgende:
Onze stoere piraat heeft vanmorgen carnaval gevierd op school. Met een heuse Prins Carnaval!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |