Vaak doet het ook wat meer pijn als ze "plat" liggenquote:Op vrijdag 21 december 2007 07:48 schreef Bright het volgende:
livelink, het is 'Elis[b]e[/be]'![]()
![]()
Dank, vannacht is ze enkele keren geweest, maar toch nog redelijk geslapen en gisteravond een klein beetje gegeten.
Alleen huilde ze gisteravond in bed heel zielig met open mondje. Het leek wel of ze niet bereikbaar was in haar zelfmedelijdenMaar hopelijk wordt dit een betere dag!
ja, dat klopt wel.quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:06 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Vaak doet het ook wat meer pijn als ze "plat" liggen
Hoe ging de nacht?quote:
vannacht -> zie boven. Vanochtend was ik er niet bij, maar vanaf een uur of 6 lag ze naast m'n vrouw (op mijn plek; 'k moest er toch uit)quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:35 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hoe ging de nacht?
En het wakker worden?
quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:57 schreef Bright het volgende:
[..]
vannacht -> zie boven. Vanochtend was ik er niet bij, maar vanaf een uur of 6 lag ze naast m'n vrouw (op mijn plek; 'k moest er toch uit)
Hier zijn de oudste twee ook bij hun vader, dit weekeind.... Die woont aan een lange vijver....Hoop maar dat het hard genoeg gevroren heeft!quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:53 schreef Ticootje het volgende:
Priscilla was vandaag al vrij!
Gister was mn moeder even langsgekomen om schaatsen te brengen. Dit weekend is Priscil bij dr moeder, en het is het laatste weekend dat het vriest, dus kan ze mooi de schaatsen meenemen. Of ze ooit schaatsen aan heeft gehad betwijfel ik.... "Ik kom er niet in".... Nee schaatsen horen strak te zitten.
Al meer schaatsende kinderen hier??
Priscilla noemt mijn ouders bij de voornaam. Dat is een beetje zo gegroeit. Ze was "al" 9 toen ze kennis maakte met mijn ouders. Mijn ouders gedragen zich wel echt als opa en oma hoor (maar ze zijn natuurlijk dan wel hele jonge opa en oma, mijn vader is 51 en mijn moeder is 46). Nu logeert ze ook weer daar en heeft ze het echt perfect naar haar zin.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:04 schreef vamperotica het volgende:
Even een "rare" vraag tussendoor....
Ticootje..... Hoe noemt Priscilla jouw ouders?
"Gewoon" opa en oma, of meneer en mevrouw, of, of of....?
Ik vroeg het omdat wij een beetje onze weg aan het zoeken zijn... Zus van lief heeft kids in dezelfde leeftijd als mijn oudste en die noemen zijn ouders natuurlijk opa en oma... Vind het zo raar overkomen als die van mij ze dan "gewoon" bij de voornaam noemen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 08:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Priscilla noemt mijn ouders bij de voornaam. Dat is een beetje zo gegroeit. Ze was "al" 9 toen ze kennis maakte met mijn ouders. Mijn ouders gedragen zich wel echt als opa en oma hoor (maar ze zijn natuurlijk dan wel hele jonge opa en oma, mijn vader is 51 en mijn moeder is 46). Nu logeert ze ook weer daar en heeft ze het echt perfect naar haar zin.
Mijn man noemt mijn ouders ook bij de voornaam. (wat opzich niet heel raar is, mijn man is natuurlijk ietsjes ouder dus hij vind het dan raar om pap en mam te zeggen, en dat begrijp ik ook). Ik zeg wel gewoon papa en mama, maar als ik over mijn ouders praat met Priscil of mijn man dan noem ik ze ook bij de voornaam.
Wat wel leuk is, ze noemt mijn opa en oma wel "opa en oma".
Ik merk hier ook wel wat moeite bij mijn oma... Kids horen bij hun moeder enzo... Zijn veel te veel bij hun vader enz enz enz..quote:Op woensdag 2 januari 2008 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Oei, vamp. Dat nep klinkt wel erg naar... Maar ik denk wel dat de kinderen er iets heel anders bij denken dan wij. Het is alleen niet zo handig gekozen.. (het woord)
Ik noemde mijn overgrootoma altijd "oude oma". Dat soort dingen groeien wel een beetje.
Ik merk wel dat mijn opa en oma meer moeite hebben met wat Priscil nu eigenlijk is. Ze is geen kleinkind van ze, maar eigenlijk een achterkleinkind (stief). Ik denk dat dat een beetje de leeftijd is. Mijn oma blijft nu zeggen dat ze overgrootoma wordt, dus ze ziet Priscil niet echt als achterkleinkind.
Ook heeft ze een keer de fout gemaakt om te zeggen dat Priscil een "aangenomen" kleinkind is. Toen iemand Priscil toen vroeg wat ze daarvan vond dat ze dat zei, heeft ze heel wijs geantwoord dat het haar niet uitmaakt omdat die oma toch maar "aangenomen" was. (De boodschap kwam heel duidelijk over)
Toch moeten mijn opa en oma echt wennen aan de stiefkinderen in de familie. Mijn oom ligt momenteel in scheiding (al heel lang) en het kan er best van komen dat hij een vriendin krijg met kinderen. Dus dan moeten mijn opa en oma ook weer wennen. Ik hoop dan maar dat ze genoeg hebben geleerd met Priscil, zodat ze eerst nadenken voordat ze iets zeggen.
Verder moet ik wel zeggen dat Priscil wel gewoon als kleinkind wordt behandeld.
Priscil had een tijdje een tandenborstel op school liggen. In de overblijf kon ze dan haar tanden poetsen (beugel). Maar dat was maar een korte tijd, nu krijgt ze steeds op dr donder van de ortho dat ze beter moet poetsen..quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:59 schreef Pruk het volgende:
Ja, hier ook wel altijd reserveborstels in huis, maar daar gaat het niet echt om. Het gaat al om het feit dat er een tandenborstel meegenomen moet worden, dat is al raar.
Ja, natuurlijk hou ik het in de gaten... Ze mag lekker aan de roosvisee ferroquote:Op woensdag 9 januari 2008 19:55 schreef livelink het volgende:
Ze kan natuurlijk ook om andere redenen duizelig zijn, Ticootje. Ik zou dat toch maar even goed in de gaten houden. Bloedarmoede bijvoorbeeld. Ik had als kind echt bijna chronisch bloedarmoede, elk jaar moest ik wel een periode aan de staalpillen. En ik was dan ook duizelig.
ja maar de klassen rond gaan is toch ook bedoeld voor de leraren. En niet voor kinderen in andere klassen... Althans dat was bij ons iig niet zo. Want dat vind ik eigenlijk ook niet eerlijk. Als je geen broers/vriendjes in een andere klas heb zitten krijg je dan nooit wat en een ander die 3 broers/vriendjes heeft krijgt veel vaker wat.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:
En waarom ze het doen, begrijp ik ook niet. Althans: bij Ewen op school is er blijkbaar de regel (zal wel weer iets 'Montessori' zijn) dat je dan niet aan vriendjes (of broertjes in dit geval) mag uitdelen, want dat zou niet eerlijk zijn.
Ik heb dan zoiets van: dan ook de leraren/leraressen ook niet(en dan hoef je dus al helemaal niet de klassen rond)
Dat mag je altijd inzienquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:18 schreef moussy het volgende:
Leuke traktatie
Even een vraagje voor de juffen hier. Als je het dossier wat de school over je kind bijhoud, wil inzien, kan je hier dan zo om vragen? Wij zijn op het punt gekomen om serieus rond te gaan kijken naar een anere school voor de kinderen.
René heeft vandaag meegetrained met voetbal... en wil ook gaan voetballen![]()
![]()
Als je het mengt met sinasappelsap is het best te doen hoor. Gewoon je neus dicht houden en in 1 keer wegklokken.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:55 schreef livelink het volgende:
Arme Priscilla. Roosvisee Ferro kreeg ik echt niet weg.
Arme Ewen. Zo'n verjaardag is ontzettend leuk, maar het hakt er zo in bij een kind. Al die spanning.
Ticootje, ik zou wel even bloed gaan prikken met haar. ijzer is kan je namelijk ook teveel nemen. Je krijgt dan het zgn ijzerstapelen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je het mengt met sinasappelsap is het best te doen hoor. Gewoon je neus dicht houden en in 1 keer wegklokken.
Het is minder zielig dan weer bloed te gaan prikken, en misschien ijzertabletten. Daar werd ik behoorlijk niet goed van, misselijk en vreselijk harde poep. Nee dan kan je beter roosvisee drinken hoor!
En lekker veel vitamine C, dat simuleert de opname van ijzer. Gelukkig zijn manderijnen en sinasappels hier een regelrechte hit!
Laten we eerst maar eens aankijken.quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ticootje, ik zou wel even bloed gaan prikken met haar. ijzer is kan je namelijk ook teveel nemen. Je krijgt dan het zgn ijzerstapelen.
Dit kan op de lange duur schade aan bijv je lever geven.
Nou zal er misschien in roosvicee ferro niet dusdanig veel ijzer zitten dat dit meteen speelt, maar het algemene advies is toch niet meer dan Algemene dagelijkse behoefte te nemen en alleen extra te nemen nadat een arts dit zegt.
Gewoon (verbaalquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:00 schreef moussy het volgende:
Ik zal vanmiddag wel weer op het matje geroepen worden![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:42 schreef vamperotica het volgende:
Wat goed dat ze van zich afgemept heeft Mousy!!
En wat ontzettend klote dat het zo nodig is!
Hier ook een trotse mama.. Gisteravond gesprekje gehad over het voortgezet onderwijs... Zat mevrouw bij het eindrapport van voor de zomer nog op twijfel VMBO/HAVO... Nu zit ze (uitslag drempeltoets) bovengemiddeld HAVO!
Wat goed van haar!quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:42 schreef vamperotica het volgende:
Hier ook een trotse mama.. Gisteravond gesprekje gehad over het voortgezet onderwijs... Zat mevrouw bij het eindrapport van voor de zomer nog op twijfel VMBO/HAVO... Nu zit ze (uitslag drempeltoets) bovengemiddeld HAVO!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |