abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55861850
ooh arm jobje.... da's rot he livelink. anna vond 't ook weer echt heel erg verschrikkelijk dat ze naar 'school' (=kdv) moest. hartverscheurend vind ik. maar gelukkig heeft haar grootste kwelgeest daar net voor de vakantie afscheid genomen zag ik. (was een jongetje die haar vaak kneep, duwde, krabde enz. ).
  maandag 7 januari 2008 @ 23:20:38 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55861987
Och, dat is ook zielig. Op het kdv speelde dit bij onze kinderen nog niet. Ik heb vandaag 36 traktaties gemaakt voor de BSO en vanmiddag ook maar alvast gebracht. Katja is bij haar standpunt gebleven dat ze niet wilde trakteren op school. Dus dat moet ik morgen ook nog even uitleggen aan de juffrouw. Hopelijk maken ze er geen heisa van en accepteren ze het zonder commentaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55862140
ai, succes! en wat voor BSO-traktaties zijn 't geworden?
  maandag 7 januari 2008 @ 23:36:23 #54
37150 livelink
pi_55862419
Katja wilde snoep en een ballon en haar naam en foto moest erop staan. Vanuit dit eisenpakket is het een lange jan geworden met een ster er op geplakt (ziet eruit als een toverstaf). Op de ster staat een foto van Katja, en de tekst dat ze 6 jaar is geworden en ik heb aan elk toverstafje nog een hartjesballon geknoopt.
pi_55862787
leuk!!
pi_55887847
Klinkt leuk livelink!

Mag ik even jullie mening? Gistermiddag belde de juf van oudste op dat hij een taalactiviteit had gekozen waar hij zijn tandenborstel voor nodig had. Kind vandaag dus zijn tandenborstel meegenomen naar school, en vergeten weer mee terug te nemen Kwam hij natuurlijk pas achter toen het al lang en breed etenstijd was
Ligt het aan mij of is dit gewoon een stomme opdracht van school? Vind het onfris om met je eigen tandenborstel een soort bekijk en bestudeerspelletje te doen, en vind het niet zo handig van de juf dat ze er niet ook op gelet heeft dat de borstel weer mee naar huis ging :-/
Saartje
pi_55888594
Ik zou als juf zijnde ervoor zorgen dat er een tandenborstel op school aanwezig is voor zulke taalactiviteiten (ervan uitgaande dat het ding niet gebruikt hoeft te worden tijdens de activiteit).
Ik vind het vrij onlogisch dat kinderen zelf zoiets mee zouden moeten nemen, inderdaad omdat de kans op vergeten erg groot is.
pi_55890106
Juist, zo dacht ik er dus ook over!
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 09:51:18 #59
43556 miss_dynastie
pi_55891547
Ik vind het sowieso niet zo slim om zulke jonge kinderen met tandenborstels te laten slepen, helemaal niet fris en grote kans op vergeten. En voor een kijk- en bestudeerspelletje had school ook een paar goedkope tandenborstels in kunnen slaan, lijkt me.
pi_55891822
Ik heb altijd een reserve tandenborstel in huis.... Ik heb een tandenborsteltik... Maar de tandenborstel die gewoon gebruikt wordt, die had ik niet meegegeven. Rare opdracht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55892805
Ja, hier ook wel altijd reserveborstels in huis, maar daar gaat het niet echt om. Het gaat al om het feit dat er een tandenborstel meegenomen moet worden, dat is al raar.
pi_55893581
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:59 schreef Pruk het volgende:
Ja, hier ook wel altijd reserveborstels in huis, maar daar gaat het niet echt om. Het gaat al om het feit dat er een tandenborstel meegenomen moet worden, dat is al raar.
Priscil had een tijdje een tandenborstel op school liggen. In de overblijf kon ze dan haar tanden poetsen (beugel). Maar dat was maar een korte tijd, nu krijgt ze steeds op dr donder van de ortho dat ze beter moet poetsen..

Gister kwam ze thuis met het verhaal dat ze tijdens de gym heel duizelig werd. Ik heb een beetje boos gereageerd dat ze dan een keer fatsoenlijk moet eten. Ik heb het zo vaak herhaald hoe belangrijk een ontbijt is, maar ja je bent puber en je wilt wat... Ik heb er maar achteraan gezegd, misschien leer je het wel als je een keer onderuit gaat.

Vanmorgen stond ze toch maar weer gewoon een boterham te smeren. Zal het dan nu duidelijk zijn?
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:55:22 #63
37150 livelink
pi_55905639
Ze kan natuurlijk ook om andere redenen duizelig zijn, Ticootje. Ik zou dat toch maar even goed in de gaten houden. Bloedarmoede bijvoorbeeld. Ik had als kind echt bijna chronisch bloedarmoede, elk jaar moest ik wel een periode aan de staalpillen. En ik was dan ook duizelig.

Katja wilde natuurlijk vandaag ineens alsnog trakteren , dus we hebben even met de juffrouw gepraat, die vond het goed als ze morgen nog ging trakteren om dan alsnog haar verjaardag in de klas te vieren.

Wel heeft ze van ons zelf haar traktaties moeten maken, als 'straf' (grapje). Dus het is een simpele traktatie geworden, een chinese mandarijn

Hij heeft achterop nog een dropveterstaartje. Nu maar hopen dat het een beetje goed wordt ontvangen, want ik heb het idee dat er vorig jaar iets mis is gegaan op dat punt.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:57:57 #64
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55905711
Ik vind hem erg leuk Livelink, en jat het dan ook onbeschaamd .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55905931
Ewen heeft vandaag ook getrakteerd.

Hij had buikpijn van de spanning . Vanavond met naar bed gaan was dat ook ontzettend goed te merken. Overal boos om worden en huilen om elke scheet: doodop was 'ie
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_55906224
Livelink.... GE-WEL-DIG!!!!!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 januari 2008 @ 20:19:52 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55906314
Wat een leuk chineesje Niets veranderlijker dan een kind hč

Wat dat betreft zeg ik altijd dat Christan een echte Weegschaal is. Het ene ogenblik "nee", het volgende is het "ja toch maar wel"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_55907005
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:55 schreef livelink het volgende:
Ze kan natuurlijk ook om andere redenen duizelig zijn, Ticootje. Ik zou dat toch maar even goed in de gaten houden. Bloedarmoede bijvoorbeeld. Ik had als kind echt bijna chronisch bloedarmoede, elk jaar moest ik wel een periode aan de staalpillen. En ik was dan ook duizelig.
Ja, natuurlijk hou ik het in de gaten... Ze mag lekker aan de roosvisee ferro
Die heb ik toch in huis, omdat mijn ijzer wat laag was.

Mooie traktatie trouwens!!
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:55:44 #69
37150 livelink
pi_55909190
Arme Priscilla. Roosvisee Ferro kreeg ik echt niet weg.

Arme Ewen. Zo'n verjaardag is ontzettend leuk, maar het hakt er zo in bij een kind. Al die spanning.
pi_55909323
Dat klopt ook wel. Al was het toch al een beetje apart. We hadden het vieren op school expres uitgesteld tot vandaag, omdat er meer kinderen jarig waren in de vakantie en dan is het leuker als 'ie het in z'n eentje kon vieren: gaat 'ie maandag de klas in, staat er een versierde stoel --> Ewen gaat op de stoel zitten en zet de versierde hoed op . Dat was toch niet helemaal de bedoeling

Het klassen rondgaan vond 'ie vooraf wel heel erg spannend, want hij wist niet hoe dat ging.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:10:19 #71
37150 livelink
pi_55909630
Volgens mij heb ik dat klassen rondgaan de hele lagere schooltijd eng gevonden. Ik vind het zo dapper van die kleuters!
pi_55909871
En waarom ze het doen, begrijp ik ook niet. Althans: bij Ewen op school is er blijkbaar de regel (zal wel weer iets 'Montessori' zijn ) dat je dan niet aan vriendjes (of broertjes in dit geval) mag uitdelen, want dat zou niet eerlijk zijn.

Ik heb dan zoiets van: dan ook de leraren/leraressen ook niet (en dan hoef je dus al helemaal niet de klassen rond)
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 22:18:44 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_55909897
Leuke traktatie

Even een vraagje voor de juffen hier. Als je het dossier wat de school over je kind bijhoud, wil inzien, kan je hier dan zo om vragen? Wij zijn op het punt gekomen om serieus rond te gaan kijken naar een anere school voor de kinderen.

René heeft vandaag meegetrained met voetbal... en wil ook gaan voetballen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:19:56 #74
37150 livelink
pi_55909943
Ja, zo denk ik er ook over. Maar ik weet dat er toendertijd in ieder geval kinderen waren die zich het hele jaar verheugden op het klassen rondgaan. Rare regel, trouwens van die vriendjes/broertjes.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:23:44 #75
37150 livelink
pi_55910064
Leuk dat ze zo enthousiast is over het voetballen! En het gaat dus nog steeds niet beter op school? Wat jammer toch.
pi_55910077
Hier wordt de andere klassen niet meer rondgegaan om de leraren een tractatie te geven. Er mag bij de directie een grote kaart gehaald worden waar alle klasgenoten iets op mogen schrijven. Dit omdat de klassen rondgaan rustig een hele ochtend duurde

Leuke Chinees livelink
Saartje
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:56:23 #77
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55911150
livelink, wat een leuke chineesjes!
Zijn dat gewone 'standaard-ijsjes-parasolletjes'?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:59:29 #78
37150 livelink
pi_55911248
Nee, ze zijn iets groter. We hebben ze gewoon bij de Hema gekocht.
Of eigenlijk zijn ze wel een stuk groter. Ik had ze eigenlijk ook nog nooit eerder gezien. Ze lagen bij de slingers en de feestartikelen.
pi_55911298
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:
En waarom ze het doen, begrijp ik ook niet. Althans: bij Ewen op school is er blijkbaar de regel (zal wel weer iets 'Montessori' zijn ) dat je dan niet aan vriendjes (of broertjes in dit geval) mag uitdelen, want dat zou niet eerlijk zijn.

Ik heb dan zoiets van: dan ook de leraren/leraressen ook niet (en dan hoef je dus al helemaal niet de klassen rond)
ja maar de klassen rond gaan is toch ook bedoeld voor de leraren. En niet voor kinderen in andere klassen... Althans dat was bij ons iig niet zo. Want dat vind ik eigenlijk ook niet eerlijk. Als je geen broers/vriendjes in een andere klas heb zitten krijg je dan nooit wat en een ander die 3 broers/vriendjes heeft krijgt veel vaker wat.
Maar goed zal aan mij liggen...
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:46:03 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55912810
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:18 schreef moussy het volgende:
Leuke traktatie

Even een vraagje voor de juffen hier. Als je het dossier wat de school over je kind bijhoud, wil inzien, kan je hier dan zo om vragen? Wij zijn op het punt gekomen om serieus rond te gaan kijken naar een anere school voor de kinderen.

René heeft vandaag meegetrained met voetbal... en wil ook gaan voetballen
Dat mag je altijd inzien
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 23:55:33 #81
7074 moussy
kuttekop
pi_55913004
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:46 schreef Leah het volgende:

[..]

Dat mag je altijd inzien
Mooi, morgen even achteraan gaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 januari 2008 @ 09:34:36 #82
13151 crew  Rewimo
pi_55916609
Wil het nog steeds niet op school? Dat speelt al heel lang inmiddels

Leuk dat ze wil gaan voetballen! Christan heeft zaterdag een zaalvoetbaltoernooi. Hij is nu al zenuwachtig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 09:42:51 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_55916731
mja, lang leve groep 3 zodra ik uitslagen heb van een onderzoek wat gister gedaan is zal ik er wel eens uitgebreid over posten...
pi_55917150
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:55 schreef livelink het volgende:
Arme Priscilla. Roosvisee Ferro kreeg ik echt niet weg.

Arme Ewen. Zo'n verjaardag is ontzettend leuk, maar het hakt er zo in bij een kind. Al die spanning.
Als je het mengt met sinasappelsap is het best te doen hoor. Gewoon je neus dicht houden en in 1 keer wegklokken.

Het is minder zielig dan weer bloed te gaan prikken, en misschien ijzertabletten. Daar werd ik behoorlijk niet goed van, misselijk en vreselijk harde poep. Nee dan kan je beter roosvisee drinken hoor!

En lekker veel vitamine C, dat simuleert de opname van ijzer. Gelukkig zijn manderijnen en sinasappels hier een regelrechte hit!
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:12:32 #85
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55919797
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 10:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je het mengt met sinasappelsap is het best te doen hoor. Gewoon je neus dicht houden en in 1 keer wegklokken.

Het is minder zielig dan weer bloed te gaan prikken, en misschien ijzertabletten. Daar werd ik behoorlijk niet goed van, misselijk en vreselijk harde poep. Nee dan kan je beter roosvisee drinken hoor!

En lekker veel vitamine C, dat simuleert de opname van ijzer. Gelukkig zijn manderijnen en sinasappels hier een regelrechte hit!
Ticootje, ik zou wel even bloed gaan prikken met haar. ijzer is kan je namelijk ook teveel nemen. Je krijgt dan het zgn ijzerstapelen.
Dit kan op de lange duur schade aan bijv je lever geven.
Nou zal er misschien in roosvicee ferro niet dusdanig veel ijzer zitten dat dit meteen speelt, maar het algemene advies is toch niet meer dan Algemene dagelijkse behoefte te nemen en alleen extra te nemen nadat een arts dit zegt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 12:13:21 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_55919814
Bloedprikken is niet zielig, zelf dokteren wel.
pi_55919872
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ticootje, ik zou wel even bloed gaan prikken met haar. ijzer is kan je namelijk ook teveel nemen. Je krijgt dan het zgn ijzerstapelen.
Dit kan op de lange duur schade aan bijv je lever geven.
Nou zal er misschien in roosvicee ferro niet dusdanig veel ijzer zitten dat dit meteen speelt, maar het algemene advies is toch niet meer dan Algemene dagelijkse behoefte te nemen en alleen extra te nemen nadat een arts dit zegt.
Laten we eerst maar eens aankijken.

Aankomende zaterdag heeft ze haar eerste dansles op de zaterdagopleiding.. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 12:44:37 #88
7074 moussy
kuttekop
pi_55920574
ik word zo moe van de school

René heeft gevochten Ik ben serieus trots al jįren zitten er 2 meiden op dr nek, maar nu is het wel erg bont. Ze jutten andere kinderen (bijv een autisit uit de klas) om haar te schoppen, slaan en duwen. Aangezien ik nu echt zó vaak op school heb gestaan heb ik nu gezegd, terugschoppen, alleen véél harder, en nooooit zelf beginnen! Vandaag komt ze thuis dat de juf boos is geweest op haar.. Waarom? Gister blijkt ze idd 2 kinderen gemept en geschopt te hebben en 1 er van is voor het buitenspelen naar de juf gegaan, die was bang dat René weer zou gaan slaan en schoppen. Meester 1 reageerde; los het zelf op, ik doe er niks aan. Eigen juf ging naar René toe... René vertelde dat ze van mij terug mag slaan, omdat school er toch niets aan doet nou zei juf dan doe ik er ook niets meer aan (alsof ze dat wel deden, ik sta niet zo maar zelf te janken op school ) en dįt terwijl ik gistermiddag de juf aan de telefoon had met "Oh ik wist niet dat het zó erg was" René heeft gister een onderzoek gehad en de meneer die dit afnam vond het pesten alarmerend en is direct naar de juf gegaan, vandaar dat ze mij belde gistermiddag..
pi_55920667
Kan me voorstellen dat je daar moe van word Moussy

Maar ook je trotsheid dat Rene eindelijk eens terug sloeg, stoere Rene
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 12:49:35 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_55920712
en ik ben nog trotser dat ze het gewoon verteld
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:57:44 #91
103793 kozakken
Living the life
pi_55920969
Mous.. kan ik me voorstellen!
Dat ze het aan je zegt is super!

En dat de meneer het alarmerend vind is (en zegt wel wat over wat er allemaal aan de hand is zeg )
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2008 @ 13:00:29 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_55921042
Ik zal vanmiddag wel weer op het matje geroepen worden
pi_55921511
* _Bar_ geeft zweepje aan Moussy misschien heb je het nodig
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:16:53 #94
103793 kozakken
Living the life
pi_55921543
Och heden Moussy... wat een enorm gedoe zo!
Wat kun je dan boos zijn juist vanwege je kind he.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:24:19 #95
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55921736
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:00 schreef moussy het volgende:
Ik zal vanmiddag wel weer op het matje geroepen worden
Gewoon (verbaal ) van je afmeppen... Zij zijn begonnen!
Wat goed van je dochter zeg! Ik zou ook enorm trots zijn....
Ze laat zich niet kisten en voelt zich zo gesteund dat ze het jou durft te zeggen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55922231
Wat goed dat ze van zich afgemept heeft Mousy!!
En wat ontzettend klote dat het zo nodig is!

Hier ook een trotse mama.. Gisteravond gesprekje gehad over het voortgezet onderwijs... Zat mevrouw bij het eindrapport van voor de zomer nog op twijfel VMBO/HAVO... Nu zit ze (uitslag drempeltoets) bovengemiddeld HAVO!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55923462
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:42 schreef vamperotica het volgende:
Wat goed dat ze van zich afgemept heeft Mousy!!
En wat ontzettend klote dat het zo nodig is!

Hier ook een trotse mama.. Gisteravond gesprekje gehad over het voortgezet onderwijs... Zat mevrouw bij het eindrapport van voor de zomer nog op twijfel VMBO/HAVO... Nu zit ze (uitslag drempeltoets) bovengemiddeld HAVO!
Wat goed!! En terecht dat je trots bent..

Wij waren ook heel trots op Priscil met haar mooie VMBO-t schooladvies en HAVO uitslag van de NIO. Wie had dat 2 jaar geleden gedacht?!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 januari 2008 @ 17:57:47 #98
13151 crew  Rewimo
pi_55929065
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:42 schreef vamperotica het volgende:
Wat goed van haar! Ze zal zelf ook wel trots zijn

Moussy, balen dat ze dit soort dingen slecht/niet oppikken op school. Na alle verhalen in de afgelopen jaren kan ik me voorstellen dat je een andere school overweegt. Is er een goed alternatief in de buurt of moet je dan veel verder weg?
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:12:22 #99
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_55938241

Nog niet bij gelezen hoor. denk ook niet datdat handig is dus kom gewoon binnen vallen
maar moussy wat ontzettend goed van haar.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:22:31 #100
37150 livelink
pi_55938539
Babyfeet, hoe gaat het met Kyllian? In mijn herinnering leek hij hoogbegaafd te zijn, hoe gaat het op school met hem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')