abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 24 januari 2008 @ 14:03:57 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_56274854
Cas wil alleen maar met zijn verliefje trouwen (zijn nichtje ) al is het midden in de nacht terwijl ík wil slapen en hij wil kleppen. Dus zo heb ik van de week het wereldkampioenschap vreten met hem zitten kijken

René hoeft geen brilletje meer Nou droeg ze die toch al niet, maar vandaag toch, ondanks ziekte en zeer, even laten tsjekken in het ziekenhuis.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_56279961
Geweldig al die Megamindy's ! Hier hebben we ene Harry Potter en een persoon uit starwars..

De rapporten zijn binnen hier : mamma glimt van oor tot oor !
Hoezo leesachterstand...Merijn scoort op al zijn avi's een A ! (muv spelling, een B) en juf wist ook niet wat ze zag ! En timo's rapport was een zonnetje dus mijn weekend is weer goed !
  Jubileum moderator donderdag 24 januari 2008 @ 19:42:05 #203
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56282083
Wat geweldig Stout, kan me voorstellen dat je barst van de trots.

Eh knor? Pyrotechnicus? Hoe komt Jayden daar nou bij?

Even nog wat foto's van mijn megatrots:

En megaMickey:

Die broek moet nog even omgezoomd.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:01:41 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56282570
Och, wat leuk Lois. Iris lijkt ook echt wel een beetje op megamindy met haar mooie lange blonde haren.
En wat leuk, Eva als Mickey. Dat is echt een origineel carnavalskostuum.

Hier heb ik nu eens niks nieuws gekocht. Job en Katja wilden wel graag brandweer (net zoals Wilyan ) en megamindy (net zoals iedereen ) zijn, maar we hebben nog zoveel mooie spullen liggen dat ze het daar nog maar een jaartje mee moeten doen. Katja gaat als Doornroosje en Job als Piraat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 januari 2008 @ 20:06:04 #205
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56282677
Megamindy en MIckey Wat zien ze er leuk uit! Ik ken Megamindy helemaal niet trouwens

Stout, wat een mooie rapporten joh

En René geen bril meer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:22:00 #206
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56283077
Die golvende haren van Iris maken het helemaal af
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:32:55 #207
37150 livelink
pi_56283356
René nu officieel brilloos, zie ik. Fijn voor haar. Ik wist helemaal niet dat je ogen ook vanzelf weer goed konden worden. En Cas zo verliefd, dat hij er zelfs 's nachts over wil kletsen. Wat aandoenlijk. Ik kijk ook regelmatig
's nachts even tv met de kinderen. Zo tussen 04.00 en 05.00 willen ze nog wel eens wakker zijn ineens en dan kijk ik meestal Animal Planet met ze. De kinderen vallen dan weer snel in slaap en ik ben wakker tot de wekker gaat, natuurlijk
pi_56284251
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:42 schreef Lois het volgende:
Eh knor? Pyrotechnicus? Hoe komt Jayden daar nou bij?
hij is geheel verslaafd aan explosies, vuurwerk en vuur op zich zelf, alleen dan niet om te blussen zoals menig jongen hier maar om het zelf te maken. (nou heeft ie aardig geluk hier, want regelmatig vuurwerk of brand in de straat en dat vind ie zo prachtig dat ie dat later ook ging doen aldus hem zelf, (nou vonden wij het niet geheel gepast om hem dan maar te zeggen dat je dan pyromaan bent/wordt, dus het ietwat verdraaid dat je dan pyrotechnicus bent... )

en tja dan vertel je dus vol trots als je dat eenmaal weet aan iedereen dat je later pyrotechnicus wordt
pi_56291967
wow pyrotechnicus.....maar zo hebben we er hier een die orthopedisch chirurg wil worden (Merijn) en Timo wil iets bij de brandweer 'maar niet alleen blussen mam, ook iets wat geregeld moet worden" of te wel lekker vaag nog...
  Jubileum moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 08:35:01 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56292525
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 21:04 schreef knorretje het volgende:
(nou vonden wij het niet geheel gepast om hem dan maar te zeggen dat je dan pyromaan bent/wordt, dus het ietwat verdraaid dat je dan pyrotechnicus bent... )
Briljante uitleg Goed bedacht van jullie!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 25 januari 2008 @ 10:21:53 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56294037
Goede raporten. Het trots zijn zeker waard Stout
En Rene zonder bril. Super zeg.

Mega MIndy en Mickey wat mooi. De oppas heeft vandaag gevraagd of we dan misschien samen het pak voor Fleur konden kopen, want ze vond het toch wel heel sneu dat Fleur niet als Mega Mindy kon gaan en ze zou er toch ook nog veel mee kunnen spelen.... vanavond met manlief bespreken.

Pyrotechnicus, ja datis een superberoep. Lijkt me ook nog steeds gaaf. Ach en bij de brandweer. Daar kun je ook andere dingen doen dan alleen maar blussen. Er moet immers ook iemand de baas zijn daar en alles regelen

Fleur is d'r vriendenboekje kwijt en daar baal ik enorm van. Volgende week grote schoonmaak in huis en een briefje op school gehangen. Ze was echt verdrietig. Of mama zoekt nog een keer goed en dan ook in het bureau van Fleur en dan kan ze het zo pakken.

[ Bericht 8% gewijzigd door chacama op 25-01-2008 10:31:33 (niet met je neus kijken) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 januari 2008 @ 10:34:40 #212
13151 crew  Rewimo
pi_56294298
Och, dat is sneu van haar boekje. Heeft ze het niet aan iemand uitgeleend en dat misschien vergeten?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 januari 2008 @ 10:35:07 #213
13151 crew  Rewimo
pi_56294301
O hij is er alweer zie ik, gelukkig maar
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:42:34 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_56295929
ow! Eva en Iris wat zien ze er geweldig uit!! Ik laat het maar even niet zien aan Liam, want dan wil ie meteen ook weer een mega mindy pak

Liam is vanmorgen even wezen oefenen op de BSO, dat ging harstikke goed en goed nieuws! Hij heeft op maandagmiddag ook plek Nu staat ie alleen nog op de wachtlijst voor donderdagmiddag.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:47:01 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56296017
He wat fijn Belana. Kunnen ze daar ook wennen? Is het bij de school in of hoe en wat? Ik ben even benieuwd, hoe dat gaat bij jullie.

En Lois, leuke meiden zijn het. Iris speeldingen doen me erg aan Jolie denken, of eigenlijk andersom. Ik moet soms aan Iris denken of dingen die je over haar geschreven hebt als Jolie weer helemaal in d'r spel zit. En fijn dat het zo goed gegaan is met Eva deze week.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:21:59 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_56296950
Liam's school heeft een overeenkomst met een kinderopvangstichting. de voor- en naschoolse opvang is in een apart gebouw, vlak bij school en dus ook vlak bij ons
We hebben dat verder wel zelf moeten regelen dus, de opgave e.d. en een intake gesprek gehad en een afspraak gemaakt om te oefenen. Ik denk dat dat overal wel gedaan wordt
Je moet er wel op tijd bij zijn vaak, dus ik zou vast informeren als ik jou was Luchtbel
Ik heb er nu allemaal wat meer vertrouwen in gekregen.
Liam ligt overigens wel weer te slapen nu, het is echt vermoeiend al die nieuwe dingen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 januari 2008 @ 12:30:32 #217
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56297173
Is al geregeld voor Jolie op de school waar ze heen gaat straks, behalve als het niet lukt met werk en dagen. Vandaar dat ik het vroeg. Wil sowieso proberen te regelen dat ze twee dagen na schooltijd met iemand mee kan rijden naar de gastouder en één dag in de week naar bso. Ze staat dus al wel op de lijst maar ja ik kan nu nog even niks met zekerheid zeggen. Daarom vroeg ik me even af hoe het op andere scholen ging. Bij deze school zit het gewoon bij het gebouw in. Ik ga alleen wel vragen hoe het zit met wennen. Dat heb ik namelijk helemaal niet gevraagd. Kan me voorstellen dat het vermoeiend is, steeds weer allemaal nieuwe dingen.Fijn dat je er zelf nu wat meer vertrouwen in hebt!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:50:58 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_56300112
de tussenschoolse opvang doen ze trouwens wel in de school zelf, daar is dan een leidster van de bso bij.
wij werden net nog gebeld dat de donderdag echt nog wel een hele tijd kan duren trouwens, Liam staat ergens in de 30 op de wachtlijst en ze krijgen er binnenkort wel een leidster bij en dan mogen er 10 kinderen bij, en dan van de zomer nog een keer, maar dan is hij nog steeds niet aan de beurt dus
echt behoorlijke wachtlijsten hier voor sommige dagen.
Het is ook maar 1 centrum voor wel 3 wijken dat is echt niet voldoende
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:35:57 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56300980
Jeutje! da's lang wachten...

heb je al een oplossing voor de tussenliggende periode?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 27 januari 2008 @ 15:37:08 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_56341496
mijn ouders halen hem op donderdag uit school tot er plek is
stormy waters...
sailin'
  maandag 28 januari 2008 @ 10:14:09 #221
37150 livelink
pi_56356877
Fijn dat dat kan, Belana. Ik ben soms wel een beetje jaloers als ik lees over al die inspringende ouders/schoonouders.

Ik merk echt dat mijn kinderen ouder aan het worden zijn aan de grotere hoeveelheid eten die we kopen. Niet normaal hoeveel brood er doorheen gaat bij ons op het moment. En waar we vroeger gewoon dezelfde hoeveelheden kochten als voor ons samen, moeten we nu echt met avondeten rekening houden met 2 normale eters erbij. Regelmatig komen we tot de conclusie dat we eigenlijk iets te weinig hebben gekookt. Aanpassen gaat langzaam.
  maandag 28 januari 2008 @ 18:30:18 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_56367122
livelink, dat is ook lekker. mijn schoonouders kunnen dat niet trouwens, mijn schoonvader is slecht van gezondheid. en mijn ouders doen het echt tijdelijk, maar wel heerlijk dat dat dan kan idd.
Liam heeft een heerlijke dag op school en de bso gehad. hij wilde niet mee naar huis
hij is niet eens extreem moe moet ik zeggen, dus dat gaat harstikke goed. Ik was gewoon werken en heb het van me af gezet, maar vanaf half 4 moest ik toch wel erg aan hem denken en dan is het heel fijn als je zo'n blij kind ziet
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator maandag 28 januari 2008 @ 19:19:13 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56368256
Wat fijn dat het goed is gegaan Belana
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 28 januari 2008 @ 19:19:43 #224
108648 cattie
lieve moeder
pi_56368274
Geweldig belana dat het zo goed ging!
  maandag 28 januari 2008 @ 19:25:50 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_56368387
Wat heerlijk dat het zo goed gaat Belana. En wat fijn van je ouders dat ze even kunnen bijspringen. Dat heb ik helaas ook niet, maar ik heb wel de meest fantastische gastouder. Dus wat dat betreft geen klagen.

Straks 10 minuten-gesprek. En verder een eigenwijs meisje. Ze wilde vanochtend eigenlijk niet naar school..... reden? Omdat ik bij die juf zulke moeilijke werkjes krijg. Zal er vanavond maar es naar vragen. Verder heeft ze vanmiddag d'r vriendje ten huwelijk gevraagd. En hij zei ja. Ze hebben nog geen datum gepland, dus we kunnen nog even wennen aan het idee. Ze zijn ondanks dat ze allebei op een andere school zitten, nog steeds onafscheidelijk. En zeggen - ja op 4-jarige leeftijd - dat de een alleen maar haar vriendje is en andersom ook. Hij heeft geen vriendinnetjes op school, alleen Fleur, maar die zit niet bij hem op school. Het is zo om te zien. Soms bijna eng. Maar het zal vast wel overgaan of anders gewoon wennen....hihi

Moeilijke werkjes was een combi van omstandigheden. Dus dat loopt wel af. Ze heeft tenslotte vanavond nog voor die juf een cadeautje gemaakt. Dus geen zorgen.

10-minuten gesprek ging goed. Ze heeft allemaal plusjes behalve voor concentreren, daar heeft ze een +/- voor. Kijkt graag rond en wil zien wat iedereen doet en mee bezig is. T'is ook net d'r moeder. Verder een beetje achterstand qua ruimtelijk inzicht, maar verder alles op het gemiddelde lijntje of er net boven. Dus ook daar geen zorgen. Wel een uitdaging in kader van cito. Voor taal had ze een A. Dat is goed, maar voor ordenen had ze een D. Dat is de laagste score. Probleem is niet het ordenen zelf, maar het feit dat Fleur nog van rechts naar links werkt en telt. Dus voorlopig even aandacht besteden aan het van links-rechts lezen, kijken en tellen. Komt uiteindelijk ook wel goed. En verder......een vrolijk meiske dat lekker meedoet in de klas. trotse mama-modus aan

[ Bericht 34% gewijzigd door chacama op 28-01-2008 20:57:50 (uitslag gesprek) ]
  maandag 28 januari 2008 @ 20:55:10 #226
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_56370529
Onze junior heeft bij het AVI-lezen AVI-5 heeft overgeslagen en zit nu op AVI-6 .
Eindelijk zit er schot in de zaak. Zijn AVI-niveau was aan het eind van groep 3 nog steeds 0 [met dank aan zijn zwangere juf die meer op haar roze wolk vertoefde, dan les gaf aan de groep], totdat de invaljuf er dus achter kwam dat hij zo ver achter liep [en nog een hele boel andere kindjes uit de klas]. Gelijk dus meer leesoefeningen mee naar huis gekregen, maar de vorderingen verliepen gestaag.

Lezen is echt niet zijn ding. Hij heeft er gewoon een hekel aan [terwijl ik iedere woensdagmiddag in de bieb te vinden was]. Dus ik had er in het begin ook moeite mee om dat te snappen. Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. In groep 4 kwam hij bij ons wonen en ook van die juf kreeg hij extra oefeningen mee naar huis. Bij ieder rapport ging hij wel een AVI-niveau omhoog, maar zijn niveau was eigenlijk nog steeds onder de maat [maar ook in deze klas was hij niet de enige].

Nu groep 5 en moet hij iedere dag verplicht een kwartiertje lezen van de juf. Met hangen en wurgen krijgt hij het voor elkaar om zich daar toe te zetten, maar er zijn wel 3930 andere dingen in zijn ogen die veel leuker zijn. Hij is ook koppig en eigenwijs genoeg om te zeggen dat hij dat niet nodig heeft. Als hij MySims op zijn Nintendo DS aan het spelen is, klikt hij de teksten gewoon weg, want dat kan hij zelf wel uitvogelen. Engelstalige films vind hij een crime, want dan staat er ondertiteling in beeld. Dodelijk vermoeiend en irritant in zijn ogen.

Gisteren nog een hele discussie gehad over hoe je Jeremias moet uitspreken [één van de bijfiguren in het boek dat hij op dit moment aan het lezen is]. Ik zeg [fonetisch] dat het Jeerumiejas moet zijn, hij blijft stug vol houden dat het Jirmias is. En probeer dan maar eens duidelijk te maken dat een bommelding geen bom-melding is.

Maar goed... het gaat nu weer de goede kant op. Ik geloof dat ze aan het eind van dit schooljaar op AVI-7 of AVI-8 zouden moeten zitten en dat is nu wel een heel stuk dichterbij gekomen. Gelukkig is zijn begrijpend lezen daarentegen wel altijd beter geweest dan zijn technisch lezen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_56377272
Goed zeg ! Allemaal trotse mamma's en pappa's. !!
Hier hebben we Godzijdank 2 lezers... 2 echte lezers, die werkelijk alle boeken verslinden die hier in huis en de bieb zijn. Timo leest avi 7/8, Merijn alles wat letters heeft (ook handig voor gebruiksaanwijzingen, het levert wel eens een grappige situatie op als de vertaling niet echt klopt...) Elke woensdag naar de bieb voor boeken, ze mogen van ons max. 4 leesboeken mee omdat we ook willen dat ze eens wat anders doen dan lezen en mogen dus ook nog 4 "studie' boeken mee. Dus manlief sjouwt elke week 32 materialen heen en weer

Timo heeft vandaag de 'peipjestest' gelopen, weet iemand waar ik een score kan vinden voor kinderen ? Voor volwassenen heb ik wel maar ik ga er niet vanuit dat die scores gelijk zijn..
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:17:31 #228
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56377796
Belana, wat fijn dat het zo goed ging!

O, ik kan alleen nog maar hopen dat mijn kinderen ook echte lezers worden.. Hoewel je zou zeggen dat dat met zo veel erfelijke belasting toch goed moet komen (Swets en ik zijn allebei echte lezers.. ik kan dat dus ook helemaal voor me zien over een jaar of 10 op zondagmiddag.. Allemaal opgekruld in ons huispak met een goed boek terwijl buiten de regen neerklettert .. Heerlijk zo'n romantisch beeld )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 10:12:11 #229
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_56379525
Vanochtend ging ik Junior wakker maken, en trof ik hem aan met zijn Nintendo DS in bed. Daar scoorde hij dus geen punten mee en dat betekent dus straf. En aangezien hij al sinds de kerstvacantie moeite heeft met 's ochtends uit bed komen, is het dus geen goed idee om maar te gaan DS-en als hij niet kan slapen. Ga dan maar een boek lezen .

Hij heeft hem gelijk mogen inleveren voor een week, vandaag en morgen niet afspreken en twee dagen niet computeren. En een waarschuwing dat als hij niet beter z'n best gaat doen ook de Xbox360 die hij voor z'n verjaardag krijgt/koopt niet boven komt te staan.

Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt, maar dat hij na 2 tellen weer doet alsof er niets aan de hand is. Alsof het helemaal geen indruk maakt wat je zegt. Ik weet wel als ik vroeger zo op m'n kop had gekregen, dat ik me de hele dat wel koest hield.

Maar bij hem [en ook bij zijn zus van 12] is het net alsof je tegen een muur zit te praten. Ze geven de sociaal wenselijke antwoorden als "ik zal het nooit meer doen", "jaaaaaahaaaaaaaa" en "sorry dat ik .......". Maar wel op zo'n toontje dat ze het niet menen. Alsof ze er vanaf zijn als ze zoiets zeggen. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je het zegt. Je kan een preek afsteken van een half uur, en als je dan vraagt wat hij er van heeft geleerd, dan krijg je als als enige antwoord "niet meer doen". Als je dan vraagt wat hij niet meer gaat doen dan is het "weet ik niet". Daar kan ik me zo kwaad over maken.

Ze weten allebei ook wel dat ik hierin strenger ben dan hun vader, en als ze bij hun moeder zijn, gelden er af en toe helemaal geen regels heb ik het idee. Mams heeft ook moeite om consequent te zijn, en kampt met het compensatiesyndroom. Omdat ze haar zoon nu maar om het weekend ziet, meent ze dat het zielig is als hij ergens voor op zijn donder krijgt en dat ze alles maar moet toelaten wat hij wil. Zo werkt dat dus niet, maar mams heeft dat niet door. En Junior heeft dat dus haarfijn in de gaten en zit momenteel in een "tegen-elkaar-uitspeel"-fase.

Dan is hij in het weekend daar geweest en dan is het van "waarom mag ik bij jullie 's ochtends geen TV kijken voor ik naar school ga?", "waarom moet ik om 19h45 naar bed bij jullie?" en "waarom moet ik drie sneetjes brood eten tussen-de-middag?". Om gek van te worden. Hij denkt dat hij hier eigenhandig de regels kan ombuigen naar zoals hij het wil hebben, maar dat gaat dus mooi niet lukken. Ik heb hem al verteld wanneer hij een eigen huisnummer heeft, dat hij zelf alle regels mag bepalen. Tot die tijd zal hij zich moeten schikken in andermans regels.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_56379615
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt,
Dat doe je toch niet serieus?
pi_56380491
SB, ik word een beetje stil van jouw verhaal....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 januari 2008 @ 11:14:45 #232
13151 crew  Rewimo
pi_56380967
Ik hoop dat je dat stijf schreeuwen bij wijze van spreken bedoelt. Want om dat letterlijk te doen, heeft precies zoals je zelf schrijft helemaal geen zin.

Ik word ook weleens boos op Christan, maar het maakt veel meer indruk als je dat op een kalme manier doet. Ik hou zoiets ook kort. Mag niet omdat... Snap je nu waarom het niet mag? Okee, en dus doe je het niet meer. Klaar. Eventueel wel gevolgd door een strafmaatregel hoor, maar dat hangt af van de ernst van het vergrijp
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 11:16:41 #233
43556 miss_dynastie
pi_56381001
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Hij heeft hem gelijk mogen inleveren voor een week, vandaag en morgen niet afspreken en twee dagen niet computeren. En een waarschuwing dat als hij niet beter z'n best gaat doen ook de Xbox360 die hij voor z'n verjaardag krijgt/koopt niet boven komt te staan.
Tjeempie zeg. Had hij per ongeluk ook nog iemand vermoord of zo? Vier straffen voor DS-en omdat je niet kan slapen. Ben ik ff blij dat ik al op mezelf woon.
quote:
Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt, maar dat hij na 2 tellen weer doet alsof er niets aan de hand is. Alsof het helemaal geen indruk maakt wat je zegt. Ik weet wel als ik vroeger zo op m'n kop had gekregen, dat ik me de hele dat wel koest hield.
'Als ik zo op mijn kop had gekregen', kortom, het is nooit gebeurd. Dan maakt het wel indruk, ja. Hoe vaker je schreeuwt, hoe minder indruk het maakt. Logisch ook.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:20:34 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_56381072
nou, ik herken wel wat in wat sjeekie zegt hoor
en soms wordt je gewoon zo boos dat je schreeuwt, zelfs al weet je dat dat niet werkt. we zijn allemaal maar mensen hoor. Ik wel iig
en ja, rustig blijven en kort werkt idd het beste rewimo, dat is absoluut waar. maar soms, als dat bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt, oeiiii...
stormy waters...
sailin'
pi_56381143
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:20 schreef Belana het volgende:
nou, ik herken wel wat in wat sjeekie zegt hoor
en soms wordt je gewoon zo boos dat je schreeuwt, zelfs al weet je dat dat niet werkt. we zijn allemaal maar mensen hoor. Ik wel iig
en ja, rustig blijven en kort werkt idd het beste rewimo, dat is absoluut waar. maar soms, als dat bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt, oeiiii...
Ik vind het niet normaal dat je ze stijf schreeuwt, dat komt wel zo agressief over dan heb je jezelf gewoon niet in de hand
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 januari 2008 @ 11:28:14 #236
13151 crew  Rewimo
pi_56381278
Ik zeg ook niet dat ik nooit schreeuw Dat gebeurt voornamelijk in situaties waarvan je zelf schrikt volgens mij, dus als ze iets gevaarlijks uithalen. Dan reageer je volgens mij automatisch in de luidste stand

Al moet ik zeggen dat schreeuwen steeds minder voorkomt nu Christan ouder wordt hoor. Ik heb wel altijd uitgelegd waarom ik boos ben. Ook toen hij een stuk jonger was.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:29:49 #237
24188 Belana
kloon van belana
pi_56381310
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan? soms schrijven we hier in de overtreffende trap toch?
en daarnaast is het makkelijk gezegd hoor, laten we nou niet ineens ons als heilige boontjes voor doen. iedere ouder gaat wel eens te keer tegen zijn/haar kind op een manier dat je denkt... mmm..dat had ik eigenlijk even anders moeten doen. soms lukt dat gewoon niet.
stormy waters...
sailin'
pi_56381349
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan? soms schrijven we hier in de overtreffende trap toch?
en daarnaast is het makkelijk gezegd hoor, laten we nou niet ineens ons als heilige boontjes voor doen. iedere ouder gaat wel eens te keer tegen zijn/haar kind op een manier dat je denkt... mmm..dat had ik eigenlijk even anders moeten doen. soms lukt dat gewoon niet.
Daarom vroeg ik ook of ze het serieus bedoelde, als het wel zo is vind ik het zorgwekkend (sowieso het hele stukje)
En schreeuwen komt inderdaad snel voor, ookal kan je dat wel het beste proberen zo min mogelijk te doen
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:31:56 #239
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_56381360
quote:
Dat dus
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:34:43 #240
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_56381432
Oh en een toevoeging....

De belerende toon (nog) niet opvoeders dáár word ik stil van

wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de manier van reageren van desbetreffende persoon....maar het is voor een buitenstaander altijd zo ontzettend makkelijk oordelen
Hyves!
pi_56381475
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:34 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en een toevoeging....

De belerende toon (nog) niet opvoeders dáár word ik stil van

wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de manier van reageren van desbetreffende persoon....maar het is voor een buitenstaander altijd zo ontzettend makkelijk oordelen
Ik ben inderdaad geen opvoeder, maar werk wel al een jaar met kinderen.
En ik kreeg gewoon een beetje een naar gevoel van dat stukje (en volgens mij was ik niet de enige)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 januari 2008 @ 11:38:47 #242
13151 crew  Rewimo
pi_56381524
quote:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan?
Nee, daarom heb ik dat in mijn eerste reactie ook gevraagd of ze dat wel letterlijk bedoelde. Ik ga ervan uit van niet. En ik kan me ook prima voorstellen dat het heel frustrerend is als je kind niet reageert terwijl jij je ergens over opwindt
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:38:49 #243
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_56381525
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:36 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad geen opvoeder, maar werk wel al een jaar met kinderen.
En ik kreeg gewoon een beetje een naar gevoel van dat stukje (en volgens mij was ik niet de enige)

Zozo, nou als jij "al"een jaar met kinderen werkt zou je moeten weten dat ouders heel hard veroordelen heel erg makkelijk is en ook zou je moeten weten dat je als buitenstaander de kinderen heel anders meemaakt dan hoe de ouders ze meemaken
Hyves!
pi_56381554
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:38 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Zozo, nou als jij "al"een jaar met kinderen werkt zou je moeten weten dat ouders heel hard veroordelen heel erg makkelijk is en ook zou je moeten weten dat je als buitenstaander de kinderen heel anders meemaakt dan hoe de ouders ze meemaken
Dan kan je slaan zo ook goed praten....
En ik veroordeel niet ik vroeg er zelfs nog naar of ze dat serieus bedoelde, en het gevoel dat ik erbij krijg daar kan je niets aan veranderen
pi_56381563
Het gevoel wat beschreven wordt ken ik wel hoor, zit je daar een preek af te hangen, wordt er lekker ongeinterresseert gedaan, vraag je daarna wat je dan zei, weten ze het gewoon niet, AARRGGHHHHHH, behang, plaksel, snel!!!!!!
Af en toe heb je dat wel...

Brullen zal ik niet doen, als ik me zo druk moet maken dan gaat hij maar even wieberen of ga ik even wieberen.
Grappig is ook dat de woorden ik word boos hoor niet zo'n indruk maken, de verzuchting dat je teleurgestelt bent levert zielige gezichtjes op die hun best gaan doen het goed te maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:48:19 #246
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_56381735
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dan kan je slaan zo ook goed praten....
Dit bruggetje snap ik niet. Ik heb het niet over slaan čn ik ben niets aan het goedpraten. Zoals ik al zei wilde mijn repliek niet betekenen dat ik het met de manier van doen eens was.
quote:
En ik veroordeel niet ik vroeg er zelfs nog naar of ze dat serieus bedoelde, en het gevoel dat ik erbij krijg daar kan je niets aan veranderen

En dan idd lekker dramatiseren. Dat komt hier zo vaak voor opmerkingen als : "Oeh nou daar schrik ik toch wel van hoor" en : "Ik krijg er een naar gevoel bij"

De arrogantie...bah
Hyves!
  dinsdag 29 januari 2008 @ 11:51:46 #247
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56381829
Miss_S wat Loena denk ik bedoeld is, dat je als je (al een jaar) met kinderen werkt dat dat totaal geen vergelijk is met het opvoeden. Jij trekt als het ware om vijven de deur achter je dicht en dat was het dan wel. Je maakt kinderen maar even mee. Terwijl ouders vanaf dag 0 verantwoordelijk zijn voor hun kind en daar horen ook de minder leuke kanten bij. Als wij het eens zat zijn kunnen we moeilijk de deur achter ons dichttrekken en denken: "Zo, morgen ben ik er weer."
Theoretisch willen alle ouders het echt wel volgens het boekje doen, maar als dat in de praktijk niet werkt dan is daar bij tijd en wijle ook bij de ouders frustratie.
Laat degene zonder zonde de eerste steen gooien zou ik zeggen.

Maar goed, ik kwam ergens anders voor: Belana is Liam al weer op school geweest? En hoe gaat het nu?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56381877
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:51 schreef dutchie het volgende:
Miss_S wat Loena denk ik bedoeld is, dat je als je (al een jaar) met kinderen werkt dat dat totaal geen vergelijk is met het opvoeden. Jij trekt als het ware om vijven de deur achter je dicht en dat was het dan wel. Je maakt kinderen maar even mee. Terwijl ouders vanaf dag 0 verantwoordelijk zijn voor hun kind en daar horen ook de minder leuke kanten bij. Als wij het eens zat zijn kunnen we moeilijk de deur achter ons dichttrekken en denken: "Zo, morgen ben ik er weer."
Theoretisch willen alle ouders het echt wel volgens het boekje doen, maar als dat in de praktijk niet werkt dan is daar bij tijd en wijle ook bij de ouders frustratie.
Laat degene zonder zonde de eerste steen gooien zou ik zeggen.

Maar goed, ik kwam ergens anders voor: Belana is Liam al weer op school geweest? En hoe gaat het nu?
Dat is ook zeker zo, maar ik was toch helemaal niet de enige die dit stukje raar vond?
pi_56382392
Ik vond de straf voor een game-boy in bed een beetje ver gaan...

Maar inderdaad "die zonder zonden werpe de eerste steen".

Ik heb vast ook wel eens zwaar overdreven gereageerd. Maar dan is het meer zo van de laatste druppel. Het gaat dan niet meer om juist dat ene, maar het is echt een opstapeling van een helehoop en dan wil je wel eens ontploffen en een zwaar onredelijke straf uitdelen.
Ik moet wel zeggen, ik heb nog nooit geschreeuwd naar Priscil. Ik ben van mening dat als je dat doet, dat je kind dat op latere leeftijd ook naar jouw doet. Tot 10 tellen.... soms iets verder..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:30:28 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_56382836
man, soms moet ik wel tot 100 tellen heur

dutch, hij is er vandaag weer en hij blijft ook over omdat dat met ezra's slaapje gewoon het beste uitkomt en het geeft hem regelmaat, Liam is nogal van de duidelijkheid. Ik sprak de juf nog en het gaat harstikke goed, hij gaat eigenlijk al meteen mee in wat er van hem verwacht wordt. en hij is erg nieuwsgierig zei ze, nou dat kennen we van hem leuk is dat. Maar het gaat dus goed allemaal, heerlijk!
wat ik wel erg heb vandaag is dat ik zo graag even mee zou kijken. ineens heeft hij een heel leven waar ik geen deel van uit maak, dat realiseerde ik me daarnet en dat voelt heel vreemd zomaar.
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')