hij is geheel verslaafd aan explosies, vuurwerk en vuur op zich zelf, alleen dan niet om te blussen zoals menig jongen hier maar om het zelf te maken. (nou heeft ie aardig geluk hier, want regelmatig vuurwerk of brand in de straat en dat vind ie zo prachtig dat ie dat later ook ging doen aldus hem zelf, (nou vonden wij het niet geheel gepast om hem dan maar te zeggen dat je dan pyromaan bent/wordt, dus het ietwat verdraaid dat je dan pyrotechnicus bent... )quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:42 schreef Lois het volgende:
Eh knor? Pyrotechnicus? Hoe komt Jayden daar nou bij?![]()
![]()
Briljante uitlegquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:04 schreef knorretje het volgende:
(nou vonden wij het niet geheel gepast om hem dan maar te zeggen dat je dan pyromaan bent/wordt, dus het ietwat verdraaid dat je dan pyrotechnicus bent... )
Dat doe je toch niet serieus?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt,
Tjeempie zeg. Had hij per ongeluk ook nog iemand vermoord of zo? Vier straffen voor DS-en omdat je niet kan slapen. Ben ik ff blij dat ik al op mezelf woon.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:12 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Hij heeft hem gelijk mogen inleveren voor een week, vandaag en morgen niet afspreken en twee dagen niet computeren. En een waarschuwing dat als hij niet beter z'n best gaat doen ook de Xbox360 die hij voor z'n verjaardag krijgt/koopt niet boven komt te staan.
'Als ik zo op mijn kop had gekregen', kortom, het is nooit gebeurd. Dan maakt het wel indruk, ja. Hoe vaker je schreeuwt, hoe minder indruk het maakt. Logisch ook.quote:Waar ik me bij hem iedere keer over verbaas is dat hij helemaal stijf geschreeuwd kan worden als hij op zijn donder krijgt, maar dat hij na 2 tellen weer doet alsof er niets aan de hand is. Alsof het helemaal geen indruk maakt wat je zegt. Ik weet wel als ik vroeger zo op m'n kop had gekregen, dat ik me de hele dat wel koest hield.
Ik vind het niet normaal dat je ze stijf schreeuwt, dat komt wel zo agressief over dan heb je jezelf gewoon niet in de handquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:20 schreef Belana het volgende:
nou, ik herken wel wat in wat sjeekie zegt hoor
en soms wordt je gewoon zo boos dat je schreeuwt, zelfs al weet je dat dat niet werkt. we zijn allemaal maar mensen hoor. Ik wel iig
en ja, rustig blijven en kort werkt idd het beste rewimo, dat is absoluut waar. maar soms, als dat bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt, oeiiii...
Daarom vroeg ik ook of ze het serieus bedoelde, als het wel zo is vind ik het zorgwekkend (sowieso het hele stukje)quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan? soms schrijven we hier in de overtreffende trap toch?
en daarnaast is het makkelijk gezegd hoor, laten we nou niet ineens ons als heilige boontjes voor doen. iedere ouder gaat wel eens te keer tegen zijn/haar kind op een manier dat je denkt... mmm..dat had ik eigenlijk even anders moeten doen. soms lukt dat gewoon niet.
Dat dusquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan? soms schrijven we hier in de overtreffende trap toch?
en daarnaast is het makkelijk gezegd hoor, laten we nou niet ineens ons als heilige boontjes voor doen. iedere ouder gaat wel eens te keer tegen zijn/haar kind op een manier dat je denkt... mmm..dat had ik eigenlijk even anders moeten doen. soms lukt dat gewoon niet.
Ik ben inderdaad geen opvoeder, maar werk wel al een jaar met kinderen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:34 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh en een toevoeging....
De belerende toon (nog) niet opvoeders dáár word ik stil van
wat niet wil zeggen dat ik het eens ben met de manier van reageren van desbetreffende persoon....maar het is voor een buitenstaander altijd zo ontzettend makkelijk oordelen
Nee, daarom heb ik dat in mijn eerste reactie ook gevraagd of ze dat wel letterlijk bedoelde. Ik ga ervan uit van niet. En ik kan me ook prima voorstellen dat het heel frustrerend is als je kind niet reageert terwijl jij je ergens over opwindtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:29 schreef Belana het volgende:
ja maar jeetje, moet je het zo letterlijk nemen dan?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad geen opvoeder, maar werk wel al een jaar met kinderen.
En ik kreeg gewoon een beetje een naar gevoel van dat stukje (en volgens mij was ik niet de enige)
Dan kan je slaan zo ook goed praten....quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:38 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Zozo, nou als jij "al"een jaar met kinderen werkt zou je moeten weten dat ouders heel hard veroordelen heel erg makkelijk is en ook zou je moeten weten dat je als buitenstaander de kinderen heel anders meemaakt dan hoe de ouders ze meemaken
Dit bruggetje snap ik niet. Ik heb het niet over slaanquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dan kan je slaan zo ook goed praten....
quote:En ik veroordeel niet ik vroeg er zelfs nog naar of ze dat serieus bedoelde, en het gevoel dat ik erbij krijg daar kan je niets aan veranderen
Dat is ook zeker zo, maar ik was toch helemaal niet de enige die dit stukje raar vond?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:51 schreef dutchie het volgende:
Miss_S wat Loena denk ik bedoeld is, dat je als je (al een jaar) met kinderen werkt dat dat totaal geen vergelijk is met het opvoeden. Jij trekt als het ware om vijven de deur achter je dicht en dat was het dan wel. Je maakt kinderen maar even mee. Terwijl ouders vanaf dag 0 verantwoordelijk zijn voor hun kind en daar horen ook de minder leuke kanten bij. Als wij het eens zat zijn kunnen we moeilijk de deur achter ons dichttrekken en denken: "Zo, morgen ben ik er weer."
Theoretisch willen alle ouders het echt wel volgens het boekje doen, maar als dat in de praktijk niet werkt dan is daar bij tijd en wijle ook bij de ouders frustratie.
Laat degene zonder zonde de eerste steen gooien zou ik zeggen.
Maar goed, ik kwam ergens anders voor: Belana is Liam al weer op school geweest? En hoe gaat het nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |