Toevalligquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gistermiddag belde de juf van oudste op dat hij een taalactiviteit had gekozen waar hij zijn tandenborstel voor nodig had. Kind vandaag dus zijn tandenborstel meegenomen naar school, en vergeten weer mee terug te nemenKwam hij natuurlijk pas achter toen het al lang en breed etenstijd was
Ligt het aan mij of is dit gewoon een stomme opdracht van school? Vind het onfris om met je eigen tandenborstel een soort bekijk en bestudeerspelletje te doen, en vind het niet zo handig van de juf dat ze er niet ook op gelet heeft dat de borstel weer mee naar huis ging :-/
Wat een leukerd is ie zegquote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:54 schreef lily het volgende:
Oh, livelink, geweldigGefeliciteerd
Dan ik ook nog even (ook na 1,5 jaar) oktober 2007:
[ afbeelding ]
Stout hoe oud is Timo eigenlijk?quote:Op zondag 13 januari 2008 07:59 schreef Stout het volgende:
Gefeliciteerd Allemaal ! Knap gedaan hoor !
Hier waren we er in november vanaf, Timo heeft in krap 7 mnd a ne b gehaald, maar ja die doet niets normaal en Merijn heeft er dik 18 maand over gedaan....
Hoe gaat het hier met de kindjes die een groep hebben overgeslagen ?? Timo is net avi getest en zit nu in avi 6, oefenen in 7 (voor de kerst nog avi 3) Juf en wij hebben volgende week even een babbeltje, hij gaat weer in de hoogste versnelling lijkt wel.
Waarom zou dat geen goed idee zijn dan? Ieder ander kind mag ook op zijn eigen nivo werken waarom een slim kind niet?quote:Op zondag 13 januari 2008 08:47 schreef livelink het volgende:
Het lijkt er bijna op dat een klas overslaan ook niet de oplossing voor Timo is, zo hard als hij gaat. Moeilijk eigenlijk. Aan de ene kant ben je natuurlijk hardstikke blij dat je kind zo intelligent is, aan de andere kant levert het eigenlijk tot ze hun weg gevonden hebben alleen maar problemen op.
Bestaat er niet een speciale school voor echt hoogbegaafde kinderen?
Nou dan begrijp je mij toch niet helemaal goed denk ikquote:Op zondag 13 januari 2008 10:39 schreef livelink het volgende:
Wie zegt dat ik dat geen goed idee vind? Ik zeg alleen maar dat als Timo in nog geen maand 3 avi's vooruit gaat een klas overslaan waarschijnlijk ook geen soelaas biedt. Eigenlijk hetzelfde wat je zelf schrijft over Connor.
En ik denk zelf wel dat echt heel hoogbegaafde kinderen baat kunnen hebben bij een speciale school. In ieder geval bij de basisschool. Daar zitten toch volgens mij de meeste problemen voor hoogbegaafde kinderen. Op de middelbare school is het allemaal al meer gedifferentieerd. Op de basisschool zit alles nog bij elkaar.
er loopt een discussie die ongeveer hierover gaat in thuisonderwijs....quote:Op zondag 13 januari 2008 11:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Misschien handiger om deze discussie verder te voeren in het daarvoor bedoelde topic....even zoeken gaat .....
Ja die heb ik ook meegekregen, mooie discussie ook daar!!! Past idd misschien ook beter in dat ervaringen topic van HB kinderenquote:Op zondag 13 januari 2008 11:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
er loopt een discussie die ongeveer hierover gaat in thuisonderwijs....
(maar of dat de juiste plek is....)
Thuisonderwijs
wat goed zeg al die diploma'squote:Op donderdag 10 januari 2008 23:22 schreef livelink het volgende:
Babyfeet, hoe gaat het met Kyllian? In mijn herinnering leek hij hoogbegaafd te zijn, hoe gaat het op school met hem?
Dit is echt een en al herkenning voor mij : Timo moest een rekentoets groep 3 maken : uiteraard ver onder zijn niveau en hij had zo iets vanquote:Op zondag 13 januari 2008 11:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier ook een versnelde zoon. Van groep 1 naar groep 3, en ook nog een vroege leerling. Hij is nu 8 en zit in groep 6. Mįįr: met een compleet aangepaste leerlijn. Helaas is het nog maar zeer sporadisch dat hij ergens tegenaan loopt wat niet gaat, en dat hij zich echt moet gaan inzetten. Het leren leren is het grootste probleem.
Niet versnellen was absoluut geen optie. Ook hier een depressief kind. Maar met versnellen alleen ben je er niet. Onze school krijgt begeleiding en volgt een drie-jarige cursus om dit "soort" kinderen te begeleiden. Hierdoor is er een groot stuk begrip gekomen voor dingen die zo vreselijk tegenstrijdig lijken. (Niet presteren als je onder je niveau wordt aangesproken bijvoorbeeld) Een verademing. Kind is zo enorm opgeknapt na de aanpassingen.
Maar hij kijkt uit naar de middelbare school. Basisschool wordt echt uitgezeten. het is dat het moet....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |