abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55978046
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
Gistermiddag belde de juf van oudste op dat hij een taalactiviteit had gekozen waar hij zijn tandenborstel voor nodig had. Kind vandaag dus zijn tandenborstel meegenomen naar school, en vergeten weer mee terug te nemen Kwam hij natuurlijk pas achter toen het al lang en breed etenstijd was
Ligt het aan mij of is dit gewoon een stomme opdracht van school? Vind het onfris om met je eigen tandenborstel een soort bekijk en bestudeerspelletje te doen, en vind het niet zo handig van de juf dat ze er niet ook op gelet heeft dat de borstel weer mee naar huis ging :-/
Toevallig

Damon had gisteren een briefje in zijn rugzak: a.s. maandag tandenborstel, beker en tandpasta meenemen.

hmm, Damon poetst op de eerste plaats elektrisch (wij ook, alleen David nog niet) dus ik heb vandaag een tandenborstel moeten kopen.
Wij zijn helemaal van de tandhychiene en kopen (zeker nu D aan het wisselen is) de duurste tandpasta voor hem dus ik hoop maar dat hij de tube mee terug neemt want hij is net nieuw..

Ik weet trouwens nog niet waarom dit mee naar school moet worden genomen...
  zaterdag 12 januari 2008 @ 19:37:22 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55979275
Zal wel weer zo'n nationale themaweek zijn De week van de tandarts of zo.

Tadaaa! Met gepaste trots show ik jullie deze foto. Eindelijk na dik 1,5 jaar

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55979765
Oh, livelink, geweldig Gefeliciteerd

Dan ik ook nog even (ook na 1,5 jaar) oktober 2007:

zaterdag 12 januari 2008 @ 20:10:50 #104
37150 livelink
pi_55980224
Damon ook nog gefeliciteerd!

En dan te bedenken dat ik nog 3x zo'n happening in een bloedheet, veel te druk zwembad moet doorstaan. Pas een 1/4 achter de rug. Ik vind zwembaden zo verschrikkelijk, het is echt een afwijking van mij.
pi_55980356
Ik vond het best leuk eigenlijk...
Ondanks het omkleden in een veel te kleine ruimte met teveel mensen en een temperatuur van 28 graden met zweet op je voorhoofd een kind omkleden

Ik ben er voor de komende 2 jaar vanaf.
Damon wil absoluut niet meer verder voor B en David moet nog 3 worden....
  Jubileum moderator zaterdag 12 januari 2008 @ 20:17:17 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55980396
Wat goed die zwemdiploma's!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55980573
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 19:54 schreef lily het volgende:
Oh, livelink, geweldig Gefeliciteerd

Dan ik ook nog even (ook na 1,5 jaar) oktober 2007:

[ afbeelding ]
Wat een leukerd is ie zeg
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 12 januari 2008 @ 20:25:10 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55980602
Gefeliciteerd met de zwemdiploma's Christan heeft 'm vorig jaar ook gehaald

En ze zijn vandaag derde geworden tijdens het voetbaltoernooi. Van de tien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 20:26:53 #109
37150 livelink
pi_55980661
Al die trotse foto's
En Damon is inderdaad nog steeds heel erg leuk om te zien
pi_55983107
Gefeliciteerd met de zwemdiploma`s! Oudste hier heeft in juli zijn B gehaald en jongste mag van mij pas in September beginnen maar staat nu al te popelen

Die tandenborstel enzo was voor een taalopdracht op school. Ik snap het nut er niet helemaal van maar ok.
Heb hem wel de borstel weg laten gooien en een nieuwe gekocht..vind het toch maar een smerig idee dat dat ding de badkamer uit is geweest.
Saartje
pi_55991635
Gefeliciteerd Allemaal ! Knap gedaan hoor !
Hier waren we er in november vanaf, Timo heeft in krap 7 mnd a ne b gehaald, maar ja die doet niets normaal en Merijn heeft er dik 18 maand over gedaan....

Hoe gaat het hier met de kindjes die een groep hebben overgeslagen ?? Timo is net avi getest en zit nu in avi 6, oefenen in 7 (voor de kerst nog avi 3) Juf en wij hebben volgende week even een babbeltje, hij gaat weer in de hoogste versnelling lijkt wel.
  zondag 13 januari 2008 @ 08:47:57 #112
37150 livelink
pi_55991798
Het lijkt er bijna op dat een klas overslaan ook niet de oplossing voor Timo is, zo hard als hij gaat. Moeilijk eigenlijk. Aan de ene kant ben je natuurlijk hardstikke blij dat je kind zo intelligent is, aan de andere kant levert het eigenlijk tot ze hun weg gevonden hebben alleen maar problemen op.
Bestaat er niet een speciale school voor echt hoogbegaafde kinderen?
  zondag 13 januari 2008 @ 09:28:56 #113
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55992056
quote:
Op zondag 13 januari 2008 07:59 schreef Stout het volgende:
Gefeliciteerd Allemaal ! Knap gedaan hoor !
Hier waren we er in november vanaf, Timo heeft in krap 7 mnd a ne b gehaald, maar ja die doet niets normaal en Merijn heeft er dik 18 maand over gedaan....

Hoe gaat het hier met de kindjes die een groep hebben overgeslagen ?? Timo is net avi getest en zit nu in avi 6, oefenen in 7 (voor de kerst nog avi 3) Juf en wij hebben volgende week even een babbeltje, hij gaat weer in de hoogste versnelling lijkt wel.
Stout hoe oud is Timo eigenlijk?

Eh hier hebben we ook een versneller. Onze oudste( Connor) heeft twee jaar in 1 jaar gedaan. Hij is 7 en zit nu in groep 5. Ik kan echt zeggen het was een verademing de eerste weken dat ie een klasje hoger gezet was. Sociaal ging het een stuk beter, vond meer aansluiting bij de oudere kinderen en was helemaal hieperdepiep over de stof die hij kreeg. Echt heel fijn om te zien.

Helaas zagen we hem na een poosje weer afzakken (na ongeveer twee maanden). Zat te dromen in de klas en te kleppen, behalve bij een toetsweek, dan genoot ie Zijn scores zijn dan ook heel erg goed altijd terwijl hij vaak veel te weinig doet. Ik zie daar dus nog steeds een probleem, hij heeft nog niet geleerd om te leren, de stof is weer niet moeilijk genoeg. Ik denk dat we er zeker goed aan doen om nog een keer te versnellen. Wat ik persoonlijk doodeng vind omdat ie dan ook veel jonger is op de middelbare school en toch echt mee zal moeten met zijn klasgenoten( Whaaaah eerder dwaze feestjes/uit enz ) Hijzelf ziet er heel erg uit droomt van de stof die hij gaat krijgen

Oh en leuk al die afzwemmende kindertjes Daar is ie trouwens heeeeeeeel erg traag mee wij zijn nu al 2 en een half jaar bezig en 1 diploma binnen
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 09:39:25 #114
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55992130
quote:
Op zondag 13 januari 2008 08:47 schreef livelink het volgende:
Het lijkt er bijna op dat een klas overslaan ook niet de oplossing voor Timo is, zo hard als hij gaat. Moeilijk eigenlijk. Aan de ene kant ben je natuurlijk hardstikke blij dat je kind zo intelligent is, aan de andere kant levert het eigenlijk tot ze hun weg gevonden hebben alleen maar problemen op.
Bestaat er niet een speciale school voor echt hoogbegaafde kinderen?
Waarom zou dat geen goed idee zijn dan? Ieder ander kind mag ook op zijn eigen nivo werken waarom een slim kind niet?

Oh en er bestaan idd scholen voor hoogbegaafde kinderen Ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van. Ik vind zo'n school geen afspiegeling van de maatschappij. De maatschappij is toch het geen het kind mee moet leren omgaan
Hyves!
pi_55992543
Een klas overslaan hoeft niet altijd een goed idee te zijn. Ik mocht vroeger ook een klas overslaan, maar mijn ouders hebben dat (in overleg) niet gedaan. Ik was al de jongste uit de klas en het verschil zou te groot worden.

Wel zat ik bijvoorbeeld met niveaulezen bij kinderen uit groep 7 terwijl ik in groep 4 zat bijvoorbeeld. En met andere vakken werkte ik gewoon vooruit.

Op de middelbare school was ik 16 toen ik mijn diploma haalde en de rest was een jaar of 18. Anders was dat verschil nog groter geweest en dat is op die leeftijd best een punt. Ik ben wat dat betreft dus wel blij met hun beslissing. Maar ik heb ook nooit geleerd te leren en dat is nu best lastig af en toe. Nu ik weer met een HBO studie bezig ben, doe ik het nog steeds op de 'oude' manier. Lezen, en er op vertrouwen dat het dan blijft hangen .
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 13 januari 2008 @ 10:39:45 #116
37150 livelink
pi_55992599
Wie zegt dat ik dat geen goed idee vind? Ik zeg alleen maar dat als Timo in nog geen maand 3 avi's vooruit gaat een klas overslaan waarschijnlijk ook geen soelaas biedt. Eigenlijk hetzelfde wat je zelf schrijft over Connor.
En ik denk zelf wel dat echt heel hoogbegaafde kinderen baat kunnen hebben bij een speciale school. In ieder geval bij de basisschool. Daar zitten toch volgens mij de meeste problemen voor hoogbegaafde kinderen. Op de middelbare school is het allemaal al meer gedifferentieerd. Op de basisschool zit alles nog bij elkaar.

[ Bericht 21% gewijzigd door livelink op 13-01-2008 10:46:42 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 januari 2008 @ 11:28:00 #117
13151 crew  Rewimo
pi_55993190
Meer dan een klas overslaan lijkt me ook niet zo geweldig, omdat het leeftijdsverschil dan zo groot wordt. Ik zie meer heil in extra leerstof en/of vooruitwerken en dan eventueel sommige lessen in een hogere groep volgen.

Hier in DLD gaan kinderen sowieso pas met 6 jaar naar school, hetzelfde systeem als wij vroeger hadden - dus na de grote vakantie. Christan is een vroege leerling, en hij ging dus naar de tweede klas (groep 4) toen hij nog 6 was. De Duitse kinderen vonden dat maar vreemd: jij bent 6, dus jij hoort in de eerste klas

Ik merk overigens wel verschil tussen de Duitse en NL kinderen. De laatsten gaan al voor het vierde jaar naar school en hebben totaal geen moeite met de "lange" dagen die het tweetalig onderwijs met zich meebrengt. Want dat zijn voor hun gewoon drie dagen dat ze tot 3 uur les hebben, net als in NL. Maar op een gewone Duitse school gaan de kinderen van 8 tot 13 uur naar school, ze hebben dus minder lesuren.

Overigens komt Christan prima mee op school Alleen zijn tempo en concentratie lieten nog wat te wensen over, maar de stof beheerst hij goed.

In DLD heeft de basisschool overigens een jaar minder. Kinderen gaan dus een jaar eerder naar het middelbaar onderwijs. Als Christan zo doorgaat gaat hij al met 10 jaar naar de middelbare school Dat klinkt vroeg maar de meesten van zijn klasgenootjes zullen dan 11 zijn dus het lijkt erger dan het is
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 13 januari 2008 @ 11:42:27 #118
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55993506
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:39 schreef livelink het volgende:
Wie zegt dat ik dat geen goed idee vind? Ik zeg alleen maar dat als Timo in nog geen maand 3 avi's vooruit gaat een klas overslaan waarschijnlijk ook geen soelaas biedt. Eigenlijk hetzelfde wat je zelf schrijft over Connor.
En ik denk zelf wel dat echt heel hoogbegaafde kinderen baat kunnen hebben bij een speciale school. In ieder geval bij de basisschool. Daar zitten toch volgens mij de meeste problemen voor hoogbegaafde kinderen. Op de middelbare school is het allemaal al meer gedifferentieerd. Op de basisschool zit alles nog bij elkaar.
Nou dan begrijp je mij toch niet helemaal goed denk ik sociaal gezien is ie er bijvoorbeeld heel erg op vooruit gegaan, omdat ie aansluiting vindt bij oudere kinderen. Verder was/is niets doen( dus niet versnellen) geen optie. Hij was tegen het depressieve aan, in zichzelf gekeerd, heel verdrietig Verveling is echt dodelijk zeker voor dit soort kinderen.

Ik snap verder niet zo veel van je verhaal dat zo'n speciale school vooral van belang is voor het hoogbegaafde basisschool-kind. Zowel op de basisschool als op het voortgezet onderwijs zal het kind tegen dezelfde problemen aanlopen. Ook op het middelbaar onderwijs zal het kind sneller door de stof gaan dan zijn klasgenoten. Ook daar zal moeten worden ingesprongen op de behoeftes van het kind. Ik heb namelijk genoeg verhalen gehoord van kinderen die op het middelbaar onderwijs begonnen op Vwo en uiteindelijk eindigden op Vmbo. Gewoon omdat de hoogbegaafdheid niet werd onderkend en het dus niet adequaat mee werd omgegaan.
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 11:45:49 #119
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55993593
Misschien handiger om deze discussie verder te voeren in het daarvoor bedoelde topic....even zoeken gaat .....
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 11:48:04 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55993638
Hier ook een versnelde zoon. Van groep 1 naar groep 3, en ook nog een vroege leerling. Hij is nu 8 en zit in groep 6. Mįįr: met een compleet aangepaste leerlijn. Helaas is het nog maar zeer sporadisch dat hij ergens tegenaan loopt wat niet gaat, en dat hij zich echt moet gaan inzetten. Het leren leren is het grootste probleem.

Niet versnellen was absoluut geen optie. Ook hier een depressief kind. Maar met versnellen alleen ben je er niet. Onze school krijgt begeleiding en volgt een drie-jarige cursus om dit "soort" kinderen te begeleiden. Hierdoor is er een groot stuk begrip gekomen voor dingen die zo vreselijk tegenstrijdig lijken. (Niet presteren als je onder je niveau wordt aangesproken bijvoorbeeld) Een verademing. Kind is zo enorm opgeknapt na de aanpassingen.
Maar hij kijkt uit naar de middelbare school. Basisschool wordt echt uitgezeten. het is dat het moet....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 13 januari 2008 @ 11:49:49 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55993673
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Misschien handiger om deze discussie verder te voeren in het daarvoor bedoelde topic....even zoeken gaat .....
er loopt een discussie die ongeveer hierover gaat in thuisonderwijs....
(maar of dat de juiste plek is....)
Thuisonderwijs
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 13 januari 2008 @ 11:55:42 #122
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55993776
Even Five aan het werk gezet, vond er nog een oud topic over: [Ouder en kind] Uitwisselen ervaringen HB
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 11:57:32 #123
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_55993809
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:49 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

er loopt een discussie die ongeveer hierover gaat in thuisonderwijs....
(maar of dat de juiste plek is....)
Thuisonderwijs
Ja die heb ik ook meegekregen, mooie discussie ook daar!!! Past idd misschien ook beter in dat ervaringen topic van HB kinderen
Hyves!
  zondag 13 januari 2008 @ 19:48:43 #124
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56005998
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 23:22 schreef livelink het volgende:
Babyfeet, hoe gaat het met Kyllian? In mijn herinnering leek hij hoogbegaafd te zijn, hoe gaat het op school met hem?
wat goed zeg al die diploma's

Krijgen hem met geen mogelijkheid meer naar zwemles terwijl het zo goed ging.

Met kyllian gaat het op zich wel goed alleen op school nog steeds niet.
hij wil eigenlijk helemaal niet naar school.
hij is er een beetje op uitgekeken laten we het zo zeggen.
de juffen hebben ook niet echt zeggenschap over hem als hij iets niet wil doen doet hij het ook niet
krijgt regelmatig straf ook helemaal niet leuk voor hem.
ik geloof 19 februari moeten we met hem naar de kinderneuroloog.
Een half jaar geleden naar de huisarts geweest omdat hij totaal niet te handhaven was, het is heel erg geweest. De arts zei gelijk jullie willen hem laten testen op ADHD.
maar heb hem aan de visolie gezet.(en het helpt wel iets)
en hij verwees ons daar naar toe om te kijken ofdat hij ADHD heeft .
Niet echt erg maar wel een beetje kan het niet omschrijven.
Het zijn losse flarden in onze ogen.

Maar nog even geduld hebben dus.

Voor de rest doet hij het eigenlijk wel geweldig is lief heel erg behulpzaam
groeit ontzettend hard kan alleen kleding kopen omdat het oude te klein is niet omdat het kapot is hij zit al op maat 128
spelen is een ramp daar heeft hij thuis totaal geen zin in hangt maar op de bank
kan eindelijk geintjes met hem uithalen en heeft zelf ook zijn antwoord al klaar is zo ontzettend leuk.
En ik ben gewoon zo blij dat ik zijn moeder kan zijn
ondanks dat het af en toe zo moeilijk kan zijn.

pfft wat een verhaal maar ik kan nog uren doorgaan
  zondag 13 januari 2008 @ 20:25:14 #125
37150 livelink
pi_56006869
Ik ben blij weer iets te horen over jou en Kyllian, Babyfeet! Wel heel jammer dat hij het niet naar zijn zin heeft op school. School maakt zo'n groot deel van zijn leven uit en als je het dan niet naar je zin hebt...
En moeilijk dat hij niet goed kan spelen. Hij deed toch al heel vroeg graag computerspelletjes en knutselen, dacht ik. Heeft hij daar nu geen zin meer in?
Dat hij groot was, was me al opgevallen bij de foto's
  zondag 13 januari 2008 @ 20:53:21 #126
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56007445
Ja maar computeren vind ik niet echt spelen.
ik bedoel ook echt lekker met auto's of blokken bouwen. kost een hoop moeite
we hebben pas geleden de WII gekocht en dat is dan wel een hele hit is hij ook lekker mee in beweging zelfs zo erg dat hij rode wangen en oren krijgt en het heeft ook een voordeel als hij dat gedaan heeft heeft hij ook honger dus dat is ook geen ramp meer
maar als het aan hem ligt doet hij dat dus de hele dag door maar dat wil ik dus niet hebben.
vind hij niet echt leuk maar ja
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 januari 2008 @ 22:45:00 #127
13151 crew  Rewimo
pi_56010495
Als het aan Christan ligt, doet hij het liefst ook allemaal zulke dingen: DS, Wii, tv kijken... Gelukkig krijgt hij wel een hoop beweging met vrijwel elke dag sport of gym. Gelukkig is Lego hier ook nog altijd in trek
  zondag 13 januari 2008 @ 22:49:27 #128
37150 livelink
pi_56010653
Wij hebben dat soort dingen nog maar niet in huis gehaald. Hier dus nog geen enkele vorm van Playstation, DS of WII.
Spelen alleen is voor Katja ook wel moeilijk. Ze speelt liever samen met andere kindjes en in haar eentje is ze veel aan het knutselen. Maar op het moment speelt ze veel met haar barbies en ook gaan Job en Katja steeds meer samen spelen. Een tijd geleden zat ze nog graag achter de computer, maar op het moment helemaal niet meer.
pi_56011059
Wordt dat drukke gedrag niet veroorzaakt doordat hij is uitgekeken op school, babyfeet? (kan ook door gebrek aan uitdaging komen nl) Misschien is het dan handig om hem ook eens door een orthopedagoog te laten bekijken? Die kan evt ook met handvaten komen voor de school.
pi_56016111
Babyfeet, je zegt computeren vindt je niet echt spelen.
Ik vond dat ook altijd maar ik denk er nu anders over.

Voor Damon is de computer (en de playstation) vreselijk belangrijk.
Voor hem is dat zeker weten wel spelen.
Op een (spel)computer is reflexmatig reageren vereist, en dat is iets wat D juist veel doet. In de dagelijkse dingen meestal niet handig maar op een computer dus wel.
Hij is er dus ook ontzettend goed in en hij wordt er rustig van. Het feit dat hij er goed in is geeft hem zelfvertrouwen.

Als je niet wil dat hij alleen "games" speelt kun je educatieve spelletjes aanbieden...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 09:00:22 #131
13151 crew  Rewimo
pi_56016972
Ik vind de Wii eigenlijk nog niet zo gek Omdat je daarbij niet stil zit, maar steeds in beweging bent. Ik mag zelf ook graag een potje tennissen op de Wii en na een poosje sta je echt wel te zweten Als ik Christan soms hoor hijgen als ie weer een potje aan het boksen is
  maandag 14 januari 2008 @ 22:05:49 #132
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56035011
ja die WII is echt goed voor de beweging en zo leerd hij ook tegen zijn verlies te kunnen. soms is het echt krijsen ja sorry maar dan sta ik te lachen.

(en met de WII ik had dagen spierpijn )
educatieve spelletjes doet hij dus ook op de pc maar dat is om de 5 minuten een andere en ik ga niet als een politie agentje op zijn kamer erbij zitten .
heb ook al eens geprobeerd om het gewoon 1 spel te laten kiezen de rest van zijn kamer af maar ook dat werkt niet. binnen 5 minuten klaar en kom weer naar beneden

Dat gebrek aan uitdaging dat is het zeker maar de juffen hebben ons belooft dat ze er aan werken terwijl we daar heel weinig vertrouwen in hebben en niet echt het idee hebben dat ze er iets aan doen eigenlijk.
Binnenkort wil ik weer een gesprek normaal was het om de 4 weken maar nu worden we niet meer gevraagt.
Zijn rapport toen der tijd was uitstekend hij kan eigenlijk zo naar groep 3 alleen zijn gedrag is daar nog niet goed genoeg voor te brutaal enzo.
en ik heb een keer gezien hoe dat dat gaat.
hij kwam de klas binnen en ging een spelletje spelen samen met een meisje en die deed het niet goed de eerste woorden die eruit kwamen waren
EN JIJ SPEELT VALS!!! toen heb ik hem maar even terug gefloten van dat het ook op een andere manier kan.
En dat ze misschien nog niet wist hoe het spelletje gespeelt moest worden.
dat kon hij gelukkig begrijpen.

En ook zoiets de juffen lopen tegen mij te zeuren terwijl als zijn vader hem naar school brengt word er niks gezegt
dan is het van hoe gaat het thuis?
is hij dan ook zo druk?
wil je niet eens praten met de maatschappelijkwerkster van school?
Toen heb ik ook gezegt nee ik wil eerst graag naar de neuroloog .
Ook een kindje dat het vroeg doet hij thuis ook zo raar ?heb maar gezegt dat het dat niks aangaat.

terwijl dat het thuis een stuk beter gaat ieder kind heeft zijn kuren enzo.
maar er is echt een tijd geweest dat ik niet meer wist wat ik moest doen en sins die visolie gaat het een heel stuk beter.

Ook zo iets hij houd zich van de domme want hij zegt dat hij niet kan lezen maar dat kan hij dus wel.
Op school zegt hij ook maar dat hij het niet kan en geen zin in heeft
Zelfde als van de week schreef ik op de kalender (kyllian bij oma slapen)
hij vroeg wat staat daar ik zo ja lees maar grote glimlach KYLLIAN BIJ OMA SLAPEN!
Mij houd hij niet voor de gek
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:12:09 #133
13151 crew  Rewimo
pi_56035196
Hoog tijd voor groep 3 als ik het zo lees Het lijkt erop of hij weinig uitdagingen vindt op school.

Zit hij ook op een sport?
  maandag 14 januari 2008 @ 22:21:26 #134
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56035500
nee dat niet dat is iets wat hij niet wil .
denk ook de angst nog omdat hij geen diepte kan schatten en te houterig.
met gym op school is dat al een probleem. al gaat dat een heel stuk beter als in het begin.
en daar blijven ze op school ook allemaal zo op hameren ik snap het wel maar hij heeft die vertrouwen nog niet inzichzelf omdat hij die diepte niet ziet en bal ziet hij te laat aankomen en ik kan het elke keer zeggen.
en ze hebben ook regelmatig gevraagt waarom hij nou een bril heeft . mijn broek zakt er vanaf.
Ik wil ook positieve dingen horen maar die zijn echt zeldzaam daar. ze komen alleen als er iets is .en ik ben ook bang dat ze te veel op hem leten.
maar het laatste druppeltje die een emmer doet over lopen is er bijna.

wat als even een voorbeeld hoor.
Ze hebben het over dierentuin dieren ze hebben een kooi geplakt daar moet een dier in.
zlef nagetekend (buiten beschouwing gelaten dat kyllian er geen zin in heeft)
doet toch zijn best om een babypiguin na te tekenen kleurt hem rood .
en van de juf moet hij dat opnieuw doen omdat dat niet de goede kleur is
In mijn ogen vind ik het fout want hij vond hem mooi.
met het resultaat dat hij boos word knipt zijn kop eraf kan ik ook begrijpen
Maar moet hem alsnog opnieuw maken en je hebt een pinguin van 2 cm groot .
en die is zwart dan kan ik begrijpen dat hij er geen zin in heeft als zijn werk die hij doet toch niet goed is
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 22:42:52 #135
13151 crew  Rewimo
pi_56036283
Dat is wel jammer dat hij niet wil sporten. Ook niet zwemmen of zo? Ik kan me voorstellen dat een balsport niks is als je niet goed diepte kunt zien inderdaad.

En ik geef je groot gelijk dat een rode pinguin net zo goed is als een zwarte. Dat ie hem rood kleurt komt heus niet omdat hij denkt dat pinguins rood zijn. Waarschijnlijk vindt ie rood gewoon een mooie kleur
  maandag 14 januari 2008 @ 23:43:05 #136
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56038002
waarschijnlijk wel ja rood is ook mooi .
hij heeft op zwemmen gezeten vind het ook heel erg leuk om te doen .
maar daar is iets ooit gruwelijk fout gegaan en sins dien wil hij niet meer volgnens mij had ik dat ook ooit geschreven hoor.
vraag het soms nog wel eens maar hij wil echt niet.
dat betreft is het net een olifant hij vergeet echt niks
  maandag 14 januari 2008 @ 23:50:05 #137
37150 livelink
pi_56038172
Moeilijk hoor, babyfeet. Over die schoolproblemen weet ik echt niks zinnigs te zeggen. Ik zit er net zelf middenin met Job en daar heb ik ook nog geen antwoorden gevonden.

Wat ik wel dacht is dat het misschien gezelliger voor Kyllian is als hij zijn speelgoed beneden heeft en niet in zijn eentje op zijn eigen kamer hoeft te spelen. Ik heb hier nog alles beneden, al het speelgoed en ook de computer. Pas sinds kort gaat Katja wel eens met een vriendinnetje op haar kamer spelen, maar over het algemeen spelen ze het liefst gewoon in de huiskamer, waar wij dan ook lopen te rommelen en te doen. Kan ik me goed voorstellen, dat vond ik zelf vroeger ook het leukst toen ik klein was.
pi_56040861
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier ook een versnelde zoon. Van groep 1 naar groep 3, en ook nog een vroege leerling. Hij is nu 8 en zit in groep 6. Mįįr: met een compleet aangepaste leerlijn. Helaas is het nog maar zeer sporadisch dat hij ergens tegenaan loopt wat niet gaat, en dat hij zich echt moet gaan inzetten. Het leren leren is het grootste probleem.

Niet versnellen was absoluut geen optie. Ook hier een depressief kind. Maar met versnellen alleen ben je er niet. Onze school krijgt begeleiding en volgt een drie-jarige cursus om dit "soort" kinderen te begeleiden. Hierdoor is er een groot stuk begrip gekomen voor dingen die zo vreselijk tegenstrijdig lijken. (Niet presteren als je onder je niveau wordt aangesproken bijvoorbeeld) Een verademing. Kind is zo enorm opgeknapt na de aanpassingen.
Maar hij kijkt uit naar de middelbare school. Basisschool wordt echt uitgezeten. het is dat het moet....
Dit is echt een en al herkenning voor mij : Timo moest een rekentoets groep 3 maken : uiteraard ver onder zijn niveau en hij had zo iets van . Juf dacht dus : kind kan het niet Juf 2 (zelf moeder van een slim kind) zag het en heeft ingegrepen. Resultaat was een goede toets (0 fout) Nu doet hij alleen nog zijn eigen toetsen (eind groep 4) Timo is 6 jr rn 6 mnd trouwens, hij is 'gewoon' na 2 jaar kleuteren (rampenjaren) naar groep 3 gegaan.
we gaan eerdaags weer babbelen....
pi_56041756
Ik herken het wel, babyfeet.

De eerste 2 jaar op school was hier ook ellende. Alleen maar negatieve geluiden iedere keer. Dat is niet leuk, het doet pijn en je maakt je zorgen.
Damon is trouwens ook houterig en heel slecht in sport. Hij vindt het gewoon vreselijk. De eerste 2 jaar op school hamerde ze er ook voortdurend op. Hij kon dit niet en hij kon dat niet.
Eerlijk gezegd kregen we daar echt genoeg van. Nou en? Dan wordt het geen atleet. Onderzoeken bij kinderartsen en fysiotherapeuten wezen ook niks uit dus laat hem toch daarin...

Nu in groep 3 gaat het gelukkig veel beter. Wat een verademing.
Hij zit met 2 andere kinderen in een leesgroepje omdat ze wat verder zijn dan de rest. Ook schrijven vindt hij leuk.

Op het gebied van gym is het nog hetzelfde maar de meester hoor ik er verder niet over.

Wat livelink zegt over het speelgoed is bij ons ook. Ze spelen altijd beneden en ook de compuetr (laptop) en playstation staat beneden dus ik kan alles prima in de gaten houden...
(en Damon kan ook ontzettend slecht tegen zijn verlies, soms slaat hij echt op tilt. Dan krijgt hij een time-out op de gang en dat helpt)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 09:58:26 #140
13151 crew  Rewimo
pi_56042548
Volgens mij heb ik hier ooit een linkje gezien naar welk avi-niveau een kind gemiddeld op welk tijdstip moet hebben. Ik moet eerlijk bekennen dat ik daarvan niet helemaal op de hoogte ben en ik ben nu wel nieuwsgierig hoe dat zit. Christan zei vanmorgen dat hij avi 9 leest maar ik heb dus geen idee hoe goed of slecht dat is
pi_56042795
Hier staat het: http://nl.wikipedia.org/wiki/AVI_(onderwijs)

Damon begon in groep 3 met avi 2. Dat is voor de start in groep 3 dus hoog. Hij is daarin autodidact geweest.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 10:16:32 #142
13151 crew  Rewimo
pi_56042892
Ah, dank je wel Er zijn dus niet meer dan 9 avi's zie ik. Nou, dan doet ie het niet slecht
pi_56043236
Nee, niet echt
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:02:55 #144
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56059291
Speelgoed staat ook beneden maar ik wil gewoon geen pc beneden hebben staan.
vind dat zo'n rommeltje
vroeger stonden er 2 beneden we hebben allemaal een eigen pc namelijk .
en vind het niet passen in de woonkamer ieder zijn mening toch?
zo denken wij er ook over lily een atleet word het nooit zijn wij ook niet .

en inderdaad van dat gezeur van school word je echt moederloos van.
maar ja nog even gedult dan na februari kunnen we opzoek naar een andere school ..

dan doet hij het echt niet slecht rewimo..
kan Christan het goed vinden op school enzo?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 22:18:15 #145
13151 crew  Rewimo
pi_56059702
Christan doet het lekker op school ja. Had wel een beetje problemen met concentratie en tempo, maar de stof kan hij goed volgen. Hij spreekt inmiddels al heel aardig Duits

Gaat Kyllian naar een andere school?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:56:11 #146
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56060790
dat is goed zeg van hem.
had al eens een keer heel je verhaal gelezen en vind je huis ook heel erg mooi

Ja dat is wel de bedoeling ja.
Van de huisarts moesten we nog even wachten totdat we bij de kinderneuroloog waren geweest .
niet alles tegelijk want mocht hij ADHD hebben is hij daar heel prikkelbaar voor dus niet alles tegelijk.
Zijn zoiezo niet tevreden over die school speelt ook een hele grote rol en ook dat hij het niet naar zijn zin heeft.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 januari 2008 @ 22:58:01 #147
13151 crew  Rewimo
pi_56060842
Ik hoop dat jullie een school vinden die beter bij hem past. 't Is niet fijn dat hij het niet naar zijn zin heeft op school. School moet een veilige en prettige plek zijn.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:10:16 #148
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56061182
Ja daarom ben ook al heel blij dat er een jongentje van school is die heb altijd peste bij het overblijven.
Word ook weinig aan gedaan vind ik .
Kinderen komen altijd naar mij toe kyllian doet dit kyllian doet dat .
en kyllian vertelt ook tegen ons wat er op school gebeurt
en dan zeg ik .
ja maar jullie zijn liever zeker en doen nooit iets en het werkt
want meestal is het voor een tijdje over gelukkig.
We wachten gewoon rustig af wat alles gaat brengen alles op zijn tijd en alles 1 voor 1.
en dat begrijpt hij gelukkig ook .
maar zal wel blij zijn als alles achter de rug is.
wacht al een half jaar voordat we naar de neuroloog mogen niet normaal die wachttijden hier maar ja.

zal eens ophouden met klagen maar het lucht wel op !
  woensdag 16 januari 2008 @ 10:54:21 #149
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_56067941
Babyfeet, heb je al rondgekeken bij andere scholen? En weet je al naar welke school je Kyllian wilt doen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:39:41 #150
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_56081530
Nog niet echt een voorkeur maar toch zeker wel een school waar iets meer nederlandse kindjes opzitten.
die lopen op deze school allemaal weg helaas en ook zoiezo waar ze beter naar kinderen luisteren .
moet er wel eentje in de buurt hebben moet alles op de fiets doen en ook nog werken.
want ik wil hem niet alle dagen over laten blijven is het verder dan zal het helaas wel moeten .
maar nog niet echt iets op het oog helaas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')