abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55468160
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Individuen hebben belang bij bescherming tegen water, een virtueel iets als een overheid heeft daar 0,0 belang bij.
Tenzij die overheid zich als doel stelt burgers te beschermen tegen water. Dan heeft die overheid er juist alle belang bij.
En ze heeft meer belangen voor de langere termijn. Plus het schaalvoordeel. Je kan 1 stuk rivier of kust beschermen in je eentje maar met meer mensen en middelen kan je meer beschermen en dus efficienter werken.
quote:
En wellicht zouden de Deltawerken nooit aangelegd zijn, dat weet ik niet.
Ik wel het is een vroeg voorbeeld geweest van een kosten baten analyse vooraf.
quote:
Het is een bescherming van de mensen en ik betaal graag voor mijn bescherming. Aan de andere kant zou er ook nooit een HSL geweest zijn, of een oorlog in Uruzgan of noem maar een van de andere verspillende en mensenlevens kostende dingen die onze overheid heeft gedaan. Stel dat het zo is dat die Deltawerken er niet waren gekomen heb ik die liever niet en een andere oplossing dan doden in Afghanistan, maarja dat is mijn keuze dan heh.
Je was waarschijnlijk ook niet naar een goede school gegaan en had geen goede zorg kunnen betalen. Ook een keuze .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:32:27 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55468165
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben gewoon heel erg benieuwd waarom je denkt dat de mens alles met geweld op moet lossen.
Een hoop mensen willen geen geweld en ze denken dat met een overheid te kunnen oplossen. In zekere zin werkt dat ook want als jij je belastingen niet betaald word je niet doodgeschoten maar in de gevangenis gegooid. Wat dat betreft werkt de overheid een stuk beter dan een anarchie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55468197
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En nu krijgen de consumenten weer de schuld. Nooit neemt het kapitalisme verantwoordelijkheid voor negatieve effecten van hun dogmatische geloof.
Met alle respect, maar het kapitalisme geeft de consument de macht...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55468212
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gaan we nu discussiëren over de naam? Een organisatie om dingen te regelen heeft geld nodig. Dat geld komt van bedrijven die het geld verdienen aan consumenten. Laten we dat voor de gein belasting noemen.
Verschil is natuurlijk wel dat een bedrijf niet zomaar geld bij willekeurige mensen kan innen. Uitsluitend de afnemers van hun product betalen, wie niet consumeert, betaalt ook niet mee. Dat is wel een groot verschil.

Belasting kun je eerder een soort 'huur' noemen. De overheid 'bezit' Nederland, de inwoners betalen huur in ruil voor bescherming (justitie, defensie), infrastructuur, enz enz enz.
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:37:45 #205
pi_55468295
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Individuen hebben belang bij bescherming tegen water, een virtueel iets als een overheid heeft daar 0,0 belang bij.

En wellicht zouden de Deltawerken nooit aangelegd zijn, dat weet ik niet. Het is een bescherming van de mensen en ik betaal graag voor mijn bescherming. Aan de andere kant zou er ook nooit een HSL geweest zijn, of een oorlog in Uruzgan of noem maar een van de andere verspillende en mensenlevens kostende dingen die onze overheid heeft gedaan. Stel dat het zo is dat die Deltawerken er niet waren gekomen heb ik die liever niet en een andere oplossing dan doden in Afghanistan, maarja dat is mijn keuze dan heh.
Waarom zou een bedrijf een dijk aanleggen? Je kan veel beter je fabriek hoog bouwen en aan laag wonende consumenten geld verdienen tot ze verzuipen. Dan ga je lekker op zoek naar een andere markt. Er is geen enkele garantie dat je de investering van de dijk terug verdient.

De burgers bouwen de dijk zelf. Dat moet georganiseerd worden, dat noemen we de overheid. Natuurlijk betaalt iedereen vrijwillig belasting. Maar tegenwoordig is de wereld een beetje ingewikkeld geworden en zien we alleen maar de nadelen van een overheid en denken we dat het zonder beter gaat.

I think you're wrong.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_55468335
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom zou een bedrijf een dijk aanleggen?
Een projectontwikkelaar zou dat misschien wel doen... Grond waar je niet een paar keer per jaar tot je middel in water staat is minder waard dan grond die alleen nat is als het regent of er wordt gesproeid.
  zaterdag 22 december 2007 @ 18:44:00 #207
pi_55468444
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een projectontwikkelaar zou dat misschien wel doen... Grond waar je niet een paar keer per jaar tot je middel in water staat is minder waard dan grond die alleen nat is als het regent of er wordt gesproeid.
Dan draai je het om, een dijk bouwen om winst te maken. Maar nu is er bevolking en die willen een dijk. Geen winst, alleen mensenlevens.
pi_55468572
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dan draai je het om, een dijk bouwen om winst te maken. Maar nu is er bevolking en die willen een dijk. Geen winst, alleen mensenlevens.
Als dat een bevolking is die lekker goedkoop grond heeft gekocht omdat het wel eens over kon stromen, dan is het niet gek dat ze zelf die dijk moeten betalen en dat niet moeten verhalen op mensen die meteen een duur lapje grond kochten waar geen probleem mee was.

Het is net als met die mensen die klagen over Schiphol. Het is niet alsof niemand wist dat er een vliegveld lag en dat vliegtuigen lawaai maken. Men kocht omdat het goedkoop was. En toen men er woonde vonden sommigen de herrie toch teveel.

Ook heb je mensen die aan een grote doorgaande weg gaan wonen en dan een jaar later bij de gemeente vertellen dat de weg niet veilig is voor hun kinderen. Nou, dat wist je al toen je het kocht.

Voor de goede orde: ik zie het nut van de overheid, maar weet ook dat al te veel bescherming voor dit soort uitwassen zorgt.
pi_55468682
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

als het bedrijf niet vooruit denkt om welke reden dan ook (en er zijn best bedrijven genoeg die slecht vooruit kijken) komt die dijk er niet. De schade kan bijv pas komen als de winstmakenden allang binnen zijn.
Collectief belang op de lange termijn is niet altijd besteed aan bedrijfjes.

Tuurlijk kan het vroeg of laat wel gebeuren dat een bedrijf het goede doet en de slechte jongens wegconcurreerd, maar het kan dan net zo goed al te laat zijn met alle gevolgen van dien.
pi_55468707
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:52 schreef sneakypete het volgende:

als het bedrijf niet vooruit denkt om welke reden dan ook (en er zijn best bedrijven genoeg die slecht vooruit kijken) komt die dijk er niet. De schade kan bijv pas komen als de winstmakenden allang binnen zijn.
Collectief belang op de lange termijn is niet altijd besteed aan bedrijfjes.
Met alle respect, maar de consument is zo dom niet meer. En ook de banken letten op...
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 18:56:05 #211
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55468761
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb daar ooit een radio van gehad. Oud merk, geen idee waar het vandaan komt. Maar ze zullen wel failliet gegaan zijn omdat ze te goeie spullen maakten.
Ja, dat denk ik ook. Een bedrijf wat failliet gaat voor het maken van te goede spullen.
quote:
Stofzuigers misschien, maar mobiele telefoons? Grafische kaarten? DVD-spelers?
Ik heb grafische kaarten uit 1994 die het nog prima doen.
quote:
Gelukkig voor mij gaat een industrie er nog wel eens vandoor met een eis: "Nu NOG stillerr" "CO2 Neutraal!!!!" "Oplos-middelen-vrij!!!". Natuurlijk gaan ze geen twee productielijnen laten draaien voor 1 product zodat je niet door de overheid maar door de industrie word gedwongen om producten te kopen die aan mijn kwaliteits-eisen voldoen. Wat dat betreft schiet jij niets op met het afschaffen van een overheid.
Tuurlijk wel. Ik kies dan gewoon een merk die niet aan die onzin doet.
quote:
Je kan heffingen opheffen zonder de overheid als totaal op te heffen. Dus je hebt hier geen argument.
Een belastingvrije overheid, leg eens uit.
quote:
Dan moet ik als consument niet zelf op zoek naar het beste product maar naar de beste consumentenbond. Daarmee verplaats je het probleem alleen maar.
Dat jij te lui bent om een goed product uit te kiezen wil nog niet zeggen dat je mij kan verplichten mee te betalen omdat jij te lui bent, wat gaan we nou krijgen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 18:57:42 #212
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55468810
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaan we nu discussiëren over de naam? Een organisatie om dingen te regelen heeft geld nodig. Dat geld komt van bedrijven die het geld verdienen aan consumenten. Laten we dat voor de gein belasting noemen.
Uiteraard heeft een organisatie geld nodig. Verschil met een overheid is, dat een overheid het gewoon afpakt met wapen in de hand. Een club, vereniging of bedrijf kan jou niet dwingen iets af te nemen waar je niet om gevraagd hebt.
Carpe Libertatem
  FOK!fotograaf zaterdag 22 december 2007 @ 18:57:53 #213
13368 NiGeLaToR
pi_55468816
Het gaat goed! Dan moet je dus sparen!
Als het minder gaat, dan bezuinig je!

En dat geld? Och, dat komt wel op met dit overheidsapparaat

* NiGeLaToR kijkt met veel interesse naar al die emigranten in zijn omgeving...
pi_55468854
Klopt je moet zelf maar kiezen wat je koopt en daar zitten consequenties aan.
Anderzijds vind ik het wel fijn te weten dat overheden bepaalde minimale eisen stellen aan het productieproces.
Immers als consument kun je nooit 100% zeker zijn wat je koopt en dat hoeft niet altijd, maar ik vind het fijn als ik niet per ongeluk allerlei levensgevaarlijke dingen kan kopen alleen omdat ik even niet oplet.
Sorry maar ik lees niet elke bijsluiter en ik ga niet bij elke aankoop googlen of het wel verantwoord gemaakt is.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:02:36 #215
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55468905
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:32 schreef du_ke het volgende:
Tenzij die overheid zich als doel stelt burgers te beschermen tegen water. Dan heeft die overheid er juist alle belang bij.
En ze heeft meer belangen voor de langere termijn. Plus het schaalvoordeel. Je kan 1 stuk rivier of kust beschermen in je eentje maar met meer mensen en middelen kan je meer beschermen en dus efficienter werken.
Nogmaals. Een overheid als dusdanig orgaan heeft geen belang. Individuen binnen die overheid hebben belang, net zoals een boom binnen een bos belang heeft dat hij lekker water heeft. Het bos op zichzelf heeft geen enkel belang.

Haal alle mensen uit de overheid en wijs mij aan wat er over blijft wat belang heeft.
quote:
Ik wel het is een vroeg voorbeeld geweest van een kosten baten analyse vooraf.
Er zijn zat alternatieven.
quote:
Je was waarschijnlijk ook niet naar een goede school gegaan en had geen goede zorg kunnen betalen. Ook een keuze .
Je gaat toch niet weer beweren dat we goede educatie hebben in Nederland heh?
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:03:59 #216
pi_55468943
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:56 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Een bedrijf wat failliet gaat voor het maken van te goede spullen.
[..]

Ik heb grafische kaarten uit 1994 die het nog prima doen.
We hadden het over repareren, discussie vervuiler.
quote:
Tuurlijk wel. Ik kies dan gewoon een merk die niet aan die onzin doet.
Die gaan failliet! Als je tegenwoordig niet CO2 neutraal bent word je niet verkocht!
quote:
Een belastingvrije overheid, leg eens uit.
We hadden het over importheffingen, discussievervuiler.
quote:
Dat jij te lui bent om een goed product uit te kiezen wil nog niet zeggen dat je mij kan verplichten mee te betalen omdat jij te lui bent, wat gaan we nou krijgen.
Ik ben consument dus de baas. Dat heb je zelf gezegd. Maar als ik iets doe dan mag het niet?

Daar ga je met je vrije markt.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:05:52 #217
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55468983
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een hoop mensen willen geen geweld en ze denken dat met een overheid te kunnen oplossen. In zekere zin werkt dat ook want als jij je belastingen niet betaald word je niet doodgeschoten maar in de gevangenis gegooid. Wat dat betreft werkt de overheid een stuk beter dan een anarchie.
Vrijheidsberoving tegen mijn wil in geweld. Als ik weg wil wordt ik doodgeschoten.

Je zegt dat mensen geen geweld willen, maar daarvoor geven ze aan mensen die ze heilig achten het geweldsmonopolie. Ze zijn geindoctrineerd dat de overheid geen geweld is, dat is een wezenlijk verschil.

En of anarchie werkt ligt aan je vorm van anarchie. Als je de linkse, het land is van iedereen, versie neemt ben ik het helemaal met je eens. Maar anarchokapitalisme is wat anders.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:09:12 #218
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55469014
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom zou een bedrijf een dijk aanleggen? Je kan veel beter je fabriek hoog bouwen en aan laag wonende consumenten geld verdienen tot ze verzuipen. Dan ga je lekker op zoek naar een andere markt. Er is geen enkele garantie dat je de investering van de dijk terug verdient.
Hoger wonen is inderdaad ook een optie. Maar ik ken weinig bedrijven die bewust hun afzetmarkt vernietigen, laat staan dat die afzetmarkt als makke lammetjes zichzelf zullen laten verdrinken.

Zou jij jezelf laten verdrinken?
quote:
De burgers bouwen de dijk zelf. Dat moet georganiseerd worden, dat noemen we de overheid. Natuurlijk betaalt iedereen vrijwillig belasting. Maar tegenwoordig is de wereld een beetje ingewikkeld geworden en zien we alleen maar de nadelen van een overheid en denken we dat het zonder beter gaat.

I think you're wrong.
Huh? Kom je weer met je organisatie = overheid? Ik betaal niet vrijwillig belasting. Ik betaal het omdat ik anders in de gevangenis kom en als ik mij daartegen verzet ik afgeschoten wordt.

Noem eens een voordeel van geweld dan?
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:11:22 #219
pi_55469050
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:00 schreef sneakypete het volgende:
Klopt je moet zelf maar kiezen wat je koopt en daar zitten consequenties aan.
Anderzijds vind ik het wel fijn te weten dat overheden bepaalde minimale eisen stellen aan het productieproces.
Immers als consument kun je nooit 100% zeker zijn wat je koopt en dat hoeft niet altijd, maar ik vind het fijn als ik niet per ongeluk allerlei levensgevaarlijke dingen kan kopen alleen omdat ik even niet oplet.
Sorry maar ik lees niet elke bijsluiter en ik ga niet bij elke aankoop googlen of het wel verantwoord gemaakt is.
Iets als een (verplicht) KEMA-keur is wel zo makkelijk.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:13:00 #220
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55469090
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We hadden het over repareren, discussie vervuiler.
Die kan prima gerepareerd worden als hij stuk gaat en dat kan ik nog zelf ook. Ik kan het voor een vergoeding ook voor andere mensen doen.
quote:
Die gaan failliet! Als je tegenwoordig niet CO2 neutraal bent word je niet verkocht!
onzin.
quote:
We hadden het over importheffingen, discussievervuiler.
Misschien wel leuk als je gewoon reageert.
quote:
Ik ben consument dus de baas. Dat heb je zelf gezegd. Maar als ik iets doe dan mag het niet?

Daar ga je met je vrije markt.
We hadden het over mij dwingen jouw regels te volgen. Ik hou je niet tegen jouw aankoop aan tal van voorwaarden te onderwerpen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:13:38 #221
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55469107
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Iets als een (verplicht) KEMA-keur is wel zo makkelijk.
Een bonnetje zodat je je afgemeten voedselpakketje bij een overheidsloket haalt is ook wel zo makkelijk.
Carpe Libertatem
pi_55469123
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vrijheidsberoving tegen mijn wil in geweld. Als ik weg wil wordt ik doodgeschoten.

Je zegt dat mensen geen geweld willen, maar daarvoor geven ze aan mensen die ze heilig achten het geweldsmonopolie. Ze zijn geindoctrineerd dat de overheid geen geweld is, dat is een wezenlijk verschil.

En of anarchie werkt ligt aan je vorm van anarchie. Als je de linkse, het land is van iedereen, versie neemt ben ik het helemaal met je eens. Maar anarchokapitalisme is wat anders.
Als je weg wilt wordt je doodgeschoten? Dit is China niet hoor. Je bent vrij te migreren(en nee, van mij hoef je zeker niet te migreren alleen omdat je anders denkt. alleen de optie bestaat). Veel mensen die de torenhoge belastingen spuugzat zijn doen dat dan ook (overigens slecht dat het zover gekomen is).
Overheden kunnen best gewelddadig zijn en dat weet iedereen, maar de Nederlandse overheid is zeker niet echt gewelddadig te noemen. Vergeiljk het aub eerst met andere landen en met de geschiedenis.
En anarchie is anarchie. Je kunt niet zeggen anarchie maar dan wel anarchokapitalisme, net zo min als er heel veel extreem linkse pipo's zijn die denken dat anarchisme een accuut einde aan kapitalisme zal maken(integendeel denk ik. Ik hou zelf van punkrock enzo, dus ik moet dat regelmatig uitleggen ).
Anarchie=gewoon anarchie en dat ligt heel dicht bij kapitalisme natuurlijk, alleen die gehoopte vaste erkenning van eigendom zal net zo min vastgelegd zijn als wat dan ook. Niets staat dan vast.
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:14:23 #223
pi_55469125
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan is er 1 duidelijke partij die geweld kan gebruiken. Dan kan je dus maar van 1 kant beschoten worden en niet door allerhande commerciële beveiligingsbedrijven. Ik zie voordelen
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:17:05 #224
pi_55469209
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een bonnetje zodat je je afgemeten voedselpakketje bij een overheidsloket haalt is ook wel zo makkelijk.
Dat heeft het voordeel dat je je geld met een gerust hard kan investeren in een (nieuw) bedrijf. Dat lijkt me een aardige opsteker voor de economie.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:18:44 #225
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55469247
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan is er 1 duidelijke partij die geweld kan gebruiken. Dan kan je dus maar van 1 kant beschoten worden en niet door allerhande commerciële beveiligingsbedrijven. Ik zie voordelen
Denk je dat een slaaf alleen maar voordelen ziet dat alleen zijn baas hem slaat?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:19:36 #226
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55469266
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat heeft het voordeel dat je je geld met een gerust hard kan investeren in een (nieuw) bedrijf. Dat lijkt me een aardige opsteker voor de economie.
Wat een onzin.
Carpe Libertatem
pi_55469329
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Denk je dat een slaaf alleen maar voordelen ziet dat alleen zijn baas hem slaat?
Ons rechtssysteem staat marteling noch zweepslagen toe.
En NEE je kunt het betalen van belasting niet gelijkstellen aan zweepslagen na n dagje katoenplukken.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:26:33 #228
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55469437
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:22 schreef sneakypete het volgende:
Ons rechtssysteem staat marteling noch zweepslagen toe.
En NEE je kunt het betalen van belasting niet gelijkstellen aan zweepslagen na n dagje katoenplukken.
Nee, maar het neerslaan en in uiterste geval doodschieten als iemand wegrent bij vrijheidsberoving wel. Of denk je dat ze met kussens naar mij gooien als ik wegren als ze mij in de boeien willen slaan omdat ik geen belasting heb betaald?

Die pistolen zijn niet voor de sier.
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:30:48 #229
pi_55469547
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Die kan prima gerepareerd worden als hij stuk gaat en dat kan ik nog zelf ook. Ik kan het voor een vergoeding ook voor andere mensen doen.
Wat kost dat?
quote:
onzin.
Niet, klimaat neutraal word het helemaal in 2008. Als je spullen wilt verkopen moet je er klimaat-neutraal opzetten. Anders vreet de concurrentie je levend. Jij word dus door de vrije markt of door de overheid gedwongen je te onderwerpen aan de wil van de meerderheid. Wat dat betreft schiet je er ook al niets mee op bij het opheffen van de overheid.
quote:
[..]

Misschien wel leuk als je gewoon reageert.
Als je netjes argumenteert kan ik netjes reageren.
quote:
[..]

We hadden het over mij dwingen jouw regels te volgen. Ik hou je niet tegen jouw aankoop aan tal van voorwaarden te onderwerpen.
Voor de industrie is het goedkoper 1 product te maken dat aan alle eisen voldoet dan om 23 verschillende producten te maken, voor iedere eis. Als genoeg mensen een KEMA-keur zien zitten krijg je dus alleen maar producten met een KEMA-keur.

In het ergste (anarcho-kapitalistische) geval dwingt mijn brandverzekeraar jou (als mijn buurman) om KEMA-keur producten te kopen. Ik dring je dus nog steeds mijn wensen op. Overheid is alleen iets overzichtelijker.
pi_55469691
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, maar het neerslaan en in uiterste geval doodschieten als iemand wegrent bij vrijheidsberoving wel. Of denk je dat ze met kussens naar mij gooien als ik wegren als ze mij in de boeien willen slaan omdat ik geen belasting heb betaald?

ik wacht op het eerste incident van een megamiljonair die zijn cash niet wil delen en doodgeknald wordt.
Volgens mij praat je nu vooral theoretisch en niet praktisch.
Ik ben het met je eens dat het soms frustrerend is HOEVEEL ONNODIGE belastingen de overheid van je graait. Ik had van de week een kerstbonus waar bijna de helft van naar de staat ging, dus ik erger me net zo goed als jij.

Maar dat is wat anders dan vermoord worden door een 'collectieve maffia'.
Op een uitzonderlijk incident na(niet gerelateerd aan tax), wordt in Nederland niemand door de staat gedood.
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:36:01 #231
pi_55469700
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:19 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Dat is het niet. Veel mensen beginnen niet aan een bedrijf omdat ze arm en hongerig doodgaan als ze failliet gaan. Als de staat voor een basisinkomen zorgt kan je met een gerust hart al je geld uitgeven aan het opstarten van een bedrijf.

Ik zie alleen maar voordelen.
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:37:48 #232
pi_55469755
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:18 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De staat heeft mij nog nooit pijn gedaan. Jou wel?
pi_55469806
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het grote punt is dat de consument prijsvechten is gaan belonen. Philips maakte vroeger een duurzaam product. Maar de consument ging Japanse electronica kopen. Vooral omdat die vaak in de aanbieding waren (de officiële catalogusprijs van Sony was altijd 10% hoger dan de werkelijke normale prijs) en ook tegen dumpprijzen verkocht werden.

Philips moest dus meegaan met die beprijzing. Dat hield in dat men goedkopere onderdelen moest monteren. En die zijn van mindere kwaliteit.

Dus: het waren de consumenten die afdwongen dat Philips veel lagere kwaliteit ging bieden tegen een lagere prijs.
hmm dat is gek want ik ken sony alleen maar vanwege hun kwaliteits producten bij ons is alles langzaam vervangen door sony producten omdat philips prut was.

Hier staat in de woonkamer een 15 jaar oude sony (1 van de eerste) trinitron televisies en dat ding werkt nog perfect
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:42:06 #234
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55469862
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat kost dat?
Ligt eraan wat er mis is en eventuele materiaalkosten.
quote:
Niet, klimaat neutraal word het helemaal in 2008. Als je spullen wilt verkopen moet je er klimaat-neutraal opzetten. Anders vreet de concurrentie je levend. Jij word dus door de vrije markt of door de overheid gedwongen je te onderwerpen aan de wil van de meerderheid. Wat dat betreft schiet je er ook al niets mee op bij het opheffen van de overheid.
Als alles "mileu" is lijkt mij in een vrije markt juist een plek vrij voor minder mileuonzin en goedkoper.
quote:
Voor de industrie is het goedkoper 1 product te maken dat aan alle eisen voldoet dan om 23 verschillende producten te maken, voor iedere eis. Als genoeg mensen een KEMA-keur zien zitten krijg je dus alleen maar producten met een KEMA-keur.
1 product kan nooit aan alle eisen van alle consumenten voldoen, waarom denk je dat je 20 verschillende smaken hagelslag hebt, 30 soorten aardappels, 1000-en soorten ijs, etc.?

1 soort voor iedereen is een overheids gedachte. Als overheid ijs maakte hadden we alleen vanille.
quote:
In het ergste (anarcho-kapitalistische) geval dwingt mijn brandverzekeraar jou (als mijn buurman) om KEMA-keur producten te kopen. Ik dring je dus nog steeds mijn wensen op. Overheid is alleen iets overzichtelijker.
Ik heb helemaal niets tegen keurmerken, ik ben er zelfs voor, maar niet voor verplichte keurmerken. Een organisatie die testen doet kan haar eigen keurmerk bedenken en als ze het goed doet wordt het overgenomen en gaan mensen het herkennen als betrouwbaar. Producten willen natuurlijk altijd te boek staan als betrouwbaar dus die zullen zorgen dat ze dat keurmerk te pakken krijgen.

Jouw verzekering kan mij natuurlijk nooit dwingen bepaalde producten te kopen, maar je begint de werking wel te snappen en dat is dat jouw brandverzekering er alle belang bij heeft dat ik als jouw buurman zorg dat ik veilige producten heb zodat jouw huis niet in de fik gaat. Jouw verzekering zal, waarschijnlijk samen met mijn verzekering dus een lobby starten om producten brandveilig te maken.

Je komt er wel.
Carpe Libertatem
pi_55469909
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb daar ooit een radio van gehad. Oud merk, geen idee waar het vandaan komt. Maar ze zullen wel failliet gegaan zijn omdat ze te goeie spullen maakten.
overigens ken ik een merk wat ten onder is gegaan aan zijn hoge kwaliteit: hartman, die maakte zeer duurzame meubels zo duurzaam dat ze praktisch niet vervangen hoefde te worden

wij hebben er ook tuinmeubels van

[ Bericht 3% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 22-12-2007 19:51:56 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 19:45:16 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55469956
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is het niet. Veel mensen beginnen niet aan een bedrijf omdat ze arm en hongerig doodgaan als ze failliet gaan. Als de staat voor een basisinkomen zorgt kan je met een gerust hart al je geld uitgeven aan het opstarten van een bedrijf.

Ik zie alleen maar voordelen.
Geld uitgeven van anderen zorgt alleen maar voor onzorgvuldig en roekeloos gedrag. Kom met een goed plan en een bank leent je het geld zo.
Carpe Libertatem
pi_55470025
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
Geld uitgeven van anderen zorgt alleen maar voor onzorgvuldig en roekeloos gedrag. Kom met een goed plan en een bank leent je het geld zo.
De naiviteit ook Kom op! Laten we zorgen dat de staat ons allemaal van een basisinkomen voorziet en dan gaan we allemaal ondernemen Wie de overheid van dat geld gaat voorzien dat is natuurlijk niet zo belangrijk.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55470147
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

mwah zolang jij ze zelf niet beschiet zullen ze jouw ook niet beschieten
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:52:54 #239
pi_55470153
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ligt eraan wat er mis is en eventuele materiaalkosten.
[..]

Als alles "mileu" is lijkt mij in een vrije markt juist een plek vrij voor minder mileuonzin en goedkoper.
Wat naïef. Je gaat toch niet expres een apart product maken voor de milieu-dissidente consument? Weggegooid geld. Zelfde product, andere sticker. De industrie PwnD je vet
quote:
1 product kan nooit aan alle eisen van alle consumenten voldoen, waarom denk je dat je 20 verschillende smaken hagelslag hebt, 30 soorten aardappels, 1000-en soorten ijs, etc.?

1 soort voor iedereen is een overheids gedachte. Als overheid ijs maakte hadden we alleen vanille.
We hadden het hier over KEMA-keur, discussie vervuiler. Een product met KEMA-keur kan groen of rood zijn, maar ze hebben allebei KEMA-keur.
quote:
Ik heb helemaal niets tegen keurmerken, ik ben er zelfs voor, maar niet voor verplichte keurmerken. Een organisatie die testen doet kan haar eigen keurmerk bedenken en als ze het goed doet wordt het overgenomen en gaan mensen het herkennen als betrouwbaar. Producten willen natuurlijk altijd te boek staan als betrouwbaar dus die zullen zorgen dat ze dat keurmerk te pakken krijgen.
Behalve die eendags-vlieg die ff snel wil cashen met een minderwaardig product. Het zou zelfs een mislukt product uit een fabriek van een A-merk kunnen zijn die voor de helft van de prijs gedumpt word onder een andere naam. Dan zit je als consument met een minderwaardig of zelfs gevaarlijk product opgescheept, ondanks de marktwerking. Als het bedrijf vervolgens niet blijkt te bestaan kan jouw brandverzekering nergens zijn geld terughalen.
quote:
Jouw verzekering kan mij natuurlijk nooit dwingen bepaalde producten te kopen, maar je begint de werking wel te snappen en dat is dat jouw brandverzekering er alle belang bij heeft dat ik als jouw buurman zorg dat ik veilige producten heb zodat jouw huis niet in de fik gaat. Jouw verzekering zal, waarschijnlijk samen met mijn verzekering dus een lobby starten om producten brandveilig te maken.
In de tussentijd fikken een hoop huizen weg. De overheid heeft het nu al geregeld. Ook voor mensen met een verzekering die niet zulke goede bedoelingen heeft als die van ons.
quote:
Je komt er wel.
Ik ben er al.
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:55:29 #240
pi_55470225
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:47 schreef FJD het volgende:

[..]

De naiviteit ook Kom op! Laten we zorgen dat de staat ons allemaal van een basisinkomen voorziet en dan gaan we allemaal ondernemen Wie de overheid van dat geld gaat voorzien dat is natuurlijk niet zo belangrijk.
Al die ondernemers gaan dat opbrengen. Mijn briljante plan betaald zichzelf!
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:58:47 #241
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_55470302
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:08 schreef du_ke het volgende:
Ja o.a. dijken bij bassins van mijnen enzo. En private projecten in diverse landen waarbij de dijk toch niet zo stevig bleek.
Als je er dan meteen namen en locaties bij zet, dan is het tenminste te verifiëren.
  zaterdag 22 december 2007 @ 20:00:24 #242
pi_55470340
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Toch vreemd dat je alle vertrouwen hebt in de mens in een Anarcho-kapitalistische wereld, maar met een overheid onmiddellijk het slechtste in de mens ziet.
pi_55470352
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben gewoon heel erg benieuwd waarom je denkt dat de mens alles met geweld op moet lossen.
Moet niet maar de kans dat mensen dingen regelen op een minder subtiele manier is nu eenmaal zeer aanwezig.
pi_55470406
Dat is nog wel het grootste punt tegen een wereld zonder overheid het wiel wordt weer opnieuw uitgevonden zodat er pas na een eeuw ofzo weer een redelijke preventieve wereld is
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 20:03:19 #245
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55470420
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toch vreemd dat je alle vertrouwen hebt in de mens in een Anarcho-kapitalistische wereld, maar met een overheid onmiddellijk het slechtste in de mens ziet.
Ik heb juist helemaal geen vertrouwen in de mens, daarom wil ik ze ook geen absolute macht en een geweldsmonopolie geven. Het is juist overheidsgedachten die een onmetelijke heiligheid in mensen vereist.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 20:04:11 #246
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55470443
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat is nog wel het grootste punt tegen een wereld zonder overheid het wiel wordt weer opnieuw uitgevonden zodat er pas na een eeuw ofzo weer een redelijke preventieve wereld is
Carpe Libertatem
pi_55470516
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nogmaals. Een overheid als dusdanig orgaan heeft geen belang. Individuen binnen die overheid hebben belang, net zoals een boom binnen een bos belang heeft dat hij lekker water heeft. Het bos op zichzelf heeft geen enkel belang.
De Nederlandse overheid heeft belang bij gezonde, goed opgeleide, welvarende burgers .
quote:
Haal alle mensen uit de overheid en wijs mij aan wat er over blijft wat belang heeft.
[..]
Het is een gezamelijk belang waarbij een overheid voor een vrij efficiente invulling kan zorgen.
quote:
Er zijn zat alternatieven.
[..]
Ja, zoals vaker doden door overstromingen. Ik ben blij dat de Nederlandse overheid voor het alternatief heeft gekozen waarbij de burgers zo goed mogelijk worden beschermd.
quote:
Je gaat toch niet weer beweren dat we goede educatie hebben in Nederland heh?
Beter dan in het gemiddelde gebied zonder overheid, veel beter zelfs . (of ruil je graag met de indianen diep in de amazone of met somalië?
pi_55470629
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

mijn punt is, is dat het leuk en aardig is die complete vrijheid behalve geweld maar dat er pas iets aan gedaan kan worden wanneer het geweld al gebeurd is en dat er preventief weinig tegen te doen is itt een overheid die bijvoorbeeld alle wapens kan verbieden zodat het aantal moorden drastisch daalt
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2007 @ 20:11:50 #249
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55470709
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:06 schreef du_ke het volgende:
De Nederlandse overheid heeft belang bij gezonde, goed opgeleide, welvarende burgers .
Dan doet ze haar taak vrij belabberd gezien de wachtlijsten, school dropouts en armen.
quote:
Het is een gezamelijk belang waarbij een overheid voor een vrij efficiente invulling kan zorgen.
Je kan heel veel over een overheid zeggen, je kan zelfs sommige dingen goedpraten, alhoewel moreel verwerpelijk, maar efficient? Dat echt niet. Dat moet zelfs jij als overheidsvoorstander toegeven.
quote:
Ja, zoals vaker doden door overstromingen. Ik ben blij dat de Nederlandse overheid voor het alternatief heeft gekozen waarbij de burgers zo goed mogelijk worden beschermd.
Voor de deltawerken woonden er ook mensen in Nederland.
quote:
Beter dan in het gemiddelde gebied zonder overheid, veel beter zelfs . (of ruil je graag met de indianen diep in de amazone of met somalië?
Nee, maar zou jij graag met Rusland of China ruilen? Overheid zorgt voor goed onderwijs volgens jouw, dus meer overheid is beter onderwijs toch? of?
Carpe Libertatem
  zaterdag 22 december 2007 @ 20:16:30 #250
pi_55470872
Wat dwingt een ziektekostenverzekeraar zieke arme mensen aan te nemen die alleen maar geld gaan kosten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')