Game on!quote:Ben het niet geworden, ze gaan verder met anderen die meer ervaring op het autisme-vlak hebben.
Mooi klote dus...
ja hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:34 schreef Ikook het volgende:
Oh trouwens, de schaal staat vast....dat had ik niet goed vermeld.
Heb net op m'n oude stage even gesproken met de personeelsfunctionaris en het schijnt aan de orde van de dag te zijn in het onderwijs, het vragen naar de laatste loonstrook.
Ik heb me al bedacht wat voor redenen ik kan hebben voor een hogere indeling in de schaal:
- leeftijd (25)
- opleidingen (Havo, MBO en HBO)
- ervaringen op stage (ze kan hiervoor m'n oud stagebegeleider bellen)
- cijferlijsten
Bovendien zijn ze erg enthousiast over me en belden ze me dus een dag na het gesprek al op.
Hier kan ik ook gebruik van maken. Heb geen idee of dat allemaal goede redenen zijn....
je kunt het op 2 manieren aanpakkenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:34 schreef Ikook het volgende:
Oh trouwens, de schaal staat vast....dat had ik niet goed vermeld.
Heb net op m'n oude stage even gesproken met de personeelsfunctionaris en het schijnt aan de orde van de dag te zijn in het onderwijs, het vragen naar de laatste loonstrook.
Ik heb me al bedacht wat voor redenen ik kan hebben voor een hogere indeling in de schaal:
- leeftijd (25)
- opleidingen (Havo, MBO en HBO)
- ervaringen op stage (ze kan hiervoor m'n oud stagebegeleider bellen)
- cijferlijsten
Bovendien zijn ze erg enthousiast over me en belden ze me dus een dag na het gesprek al op.
Hier kan ik ook gebruik van maken. Heb geen idee of dat allemaal goede redenen zijn....
Maar dát is nu juist iets wat ze niet uit die loonstrook kunnen halen. Ik had toen nog niet eens een HBO diploma...het is totaal niet te vergelijken en dus laat ik hun eerst een bod doen inderdaad.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:31 schreef hydra77 het volgende:
Nooit je loonstrook meenemen, gewoon een bod laten doen.
Minimum van de schaal heb je al, en met onderhandelen kun je hoger uitkomen.
Met een lage loonstrook zul je op precies het minimum uitkomen omdat ze vinden dat je 'al genoeg stijgt'
Hey Rupicola, als ik het goed begrijp heb je een management development traject bij Ormit gedaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:39 schreef rupicola het volgende:
Ze kunnen je wel vragen om een loonstrook, maar ze kunnen die niet eisen. Jij moet dus voet bij stuk houden; bedenken in welke trede / schaal je aan de slag wil en daar dan op inzetten. Je moet je onderhandeling ook niet voeren met de P&O-miep, maar met de baas die jou nodig heeft!
Dat gebrek aan ervaring loop ik ook tegenaan.. of nja bij hetgeen ik wil doen. Commerciele banen (bank, verzekering, call center senior etc ) is geen enkel probleem, maar ik wil nu even een rustige kantoorfunctie zonder mijn babbel te hoeven gebruikenquote:Op dinsdag 4 november 2008 22:29 schreef Ikook het volgende:
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij mijn oude stage, wat me erg goed bevalt. Netwerken dus!
Ook ik kreeg heel vaak te horen dat ik te weinig ervaring had, of dat ze iemand anders aangenomen hadden met meer ervaring (hoewel dat misschien op hetzelfde neerkomt).
In mijn contract met het uitzendbureau staat dat ik dat niet mag doen zonder hen te informeren.. En als ik dat doe, dan gaan ze dus van de instelling de ¤1000 eisen...quote:Op woensdag 5 november 2008 14:25 schreef PDOA het volgende:
Gewoon solliciteren bij die instelling. Je baan staat toch al bijna vast toch?
Ik ben wel benieuwd wat voor wurgcontract de instelling dan met het UZB heeft afgesloten, dat ze na een jaar nog steeds een afkoopsom moeten aftikken.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:57 schreef Morretje het volgende:
[..]
In mijn contract met het uitzendbureau staat dat ik dat niet mag doen zonder hen te informeren.. En als ik dat doe, dan gaan ze dus van de instelling de ¤1000 eisen...
Ik heb Sport, Gezondheid en Management gedaan. Dat klonk toen ik eraan begon heel leuk, maar in de praktijk val je voor veel banen buiten de boot. SGM is in principe gewoon een brede managementopleiding, maar met hier en daar een sport- of gezondheidsinslag.quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:29 schreef Ikook het volgende:
Klinkt precies zoals mijn situatie een jaar geleden Dutch_Courage.
Welke HBO opleiding heb je gedaan?
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij mijn oude stage, wat me erg goed bevalt. Netwerken dus!
Ook ik kreeg heel vaak te horen dat ik te weinig ervaring had, of dat ze iemand anders aangenomen hadden met meer ervaring (hoewel dat misschien op hetzelfde neerkomt).
Een vriend van mij zat ook eens in diezelfde situatie. Hij heeft toen bij het uzb aangegeven dat hij zelf een andere baan had gevonden, en is toen bij het bedrijf waar hij eerst via het uzb zat gaan werken. Zijn ze nooit achter gekomen.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:57 schreef Morretje het volgende:
[..]
In mijn contract met het uitzendbureau staat dat ik dat niet mag doen zonder hen te informeren.. En als ik dat doe, dan gaan ze dus van de instelling de ¤1000 eisen...
Ik vind het ook lastig om iets in mijn sector te vinden. En daarbuiten heb ik verde rgeen idee wat ik dan wél precies zou willen. Dat maakt het zoeken ook niet makkelijker.quote:Op woensdag 5 november 2008 11:13 schreef Bombshell het volgende:
Bij mij ook ongeveer hetzelfde verhaal als Dutch_Courage..
Weet niet precies wat ik wil na het behalen van mijn HBO diploma nu 5 maanden geleden al bijna.. Het is sws moeilijk om in de sector van mijn studie werk te vinden..
Heb wel een tweede gesprek voor een baan als Intercedent, wat mij een goede functie lijkt om ervaring op te doen.
Is best leuk werk!quote:Op woensdag 5 november 2008 16:34 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Ik vind het ook lastig om iets in mijn sector te vinden. En daarbuiten heb ik verde rgeen idee wat ik dan wél precies zou willen. Dat maakt het zoeken ook niet makkelijker.
Ik heb ook aan intercedent zitten denken. Véél vacatures voor te vinden. Als ik uiteindelijk niks vind dan ga ik ook voor zoiets denk ik.
te kijken hoelang je al gewerkt hebt via dat uitzendbureau voor deze klant. Na zoveel uur mag je gewoon gaan...quote:Op woensdag 5 november 2008 14:15 schreef Morretje het volgende:
Hoi, kom even binnenvallen met een vraag. Als dit niet de juiste plek is, mag een modje het verhuizen.
Ik werk sinds een jaar via een uitzendbureau voor de zorg en welzijn. Nu heb ik op een plek waar zij me in eerste instantie een paar diensten ingezet hebben, een tijdelijke baan voor 3 dagen in de week voor dit gehele schooljaar aangeboden gekregen. Via het uitzendbureau wil de instelling dit niet, dit kost hen te veel. Ze hebben zelf ook een invalpoule, daar zou ik dan op moeten solliciteren.
De instelling heeft al contact gehad met het uitzendbureau, om mij over te nemen. Dit kan, maar dan moeten ze zo'n ¤1000 betalen, en dat willen ze niet.
Wat is nu verstandig te doen?
Kloptquote:Op woensdag 5 november 2008 15:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is zeker een mooie dag! Leuke functie, Xcuz_me!
Enne, ik werk eerst een x-aantal uur op uitzendbasis en krijg dan pas een contract, ws. een jaarcontract. En dat terwijl ik nu een vast contract heb! Maar het interesseert me niet, ik wil vooruit!
En een vast contract is niets meer dan schijnzekerheid, i.m.o.
In dit geval is dat na 400 uur.. En aangezien ik daar nu net een paar weken werk, schiet dat niet op.. Ik twijfel nog of ik inderdaad gewoon maar zou doen of niet..quote:Op woensdag 5 november 2008 16:41 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
te kijken hoelang je al gewerkt hebt via dat uitzendbureau voor deze klant. Na zoveel uur mag je gewoon gaan...
daarnaast... mocht je te weinig uren hebben... Speel het wat harder, dat uitzendbureau raakt niet graag die klant kwijt hoor..
Als je alles zou willen doen behalve die twee dingen zou je nu al lang een baan hebben gehad. Misschien heeft het gat in je CV er wel mee te maken dat je nergens wordt aangenomen? Werkgevers zijn niet echt dol op sollicitanten die geen goeie reden hebben om een gat van een aantal jaar te verklaren.quote:Op woensdag 5 november 2008 16:42 schreef Lastpost het volgende:
TVP, momenteel zat sollicitatiebrieven de deur uitgedaan, bij menig bedrijf op gesprek geweest en vrijwel altijd was 'de ervaring' het grote probleem.
Altijd fijn zo'n gat van een aantal jaar op je CV, nu uit 'wanhoop' (geld moet binnenkomen) ook maar buiten m'n sector (ICT) gesolliciteerd om maar van de straat te zijn en inkomsten te vangen.
Uitzendbureaus zijn trouwens ook niet meer wat ze een aantal jaar geleden waren, of ik lig gewoon niet in de markt terwijl ik vrijwel alles wil doen behalve productiewerk of callcenter.
weten wat je wil, wat je over 5 jaar wilt, etc.. maja ik kan wel vrij makkelijk praten, dat scheelt.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:14 schreef Detroit het volgende:
Gisteren weer eens een sollicitatie gehad waarin ik "afgekeurd" ben op basis van mondelinge communicatie (of eigenlijk een gebrek eraan). Toch maar eens aan gaan werken!
Hoe bereiden jullie je eigenlijk voor op de moeilijkere vragen in een sollicitatiegesprek? Bij wijze voor de spiegel gaan staan en oefenen ofzo?
Je kunt het ook zo zien dat je bij een vast contract zeker weet dat je nog maar 2 maanden een baan hebt...... Als je een beetje vertrouwen in je eigen kunnen en je werkgever hebt, hoef je m.i. niet angstig te zijn voor een contract voor bepaalde tijd.quote:Op woensdag 5 november 2008 14:42 schreef Ml-etje het volgende:
Aha dat vind ik altijd risicovol maarjaik ben dan ook niet zo van de risico's vind het nog steeds eng een vast contract op te geven voor een jaarcontract.. (wil jou niet de put in praten hoor).
Je moet gewoon een paar standaardzinnen klaar hebben liggen die je in dit soort gevallen op tafel kan gooien.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:14 schreef Detroit het volgende:
Gisteren weer eens een sollicitatie gehad waarin ik "afgekeurd" ben op basis van mondelinge communicatie (of eigenlijk een gebrek eraan). Toch maar eens aan gaan werken!
Hoe bereiden jullie je eigenlijk voor op de moeilijkere vragen in een sollicitatiegesprek? Bij wijze voor de spiegel gaan staan en oefenen ofzo?
Ik heb ook nog niet zoveel ervaring met solliciteren, maar ik merk wel dat het helpt om een standaardpraatje klaar te hebben. Bekijk het functieprofiel: wat zoeken ze precies? Ze willen weten in hoeverre jij aansluit op dat functieprofiel, dus het is zaak dat je goed onder woorden kunt brengen waarom jij in het profiel past. Zoeken ze bijvoorbeeld een organisatietalent, dan moet je dus op zoek gaan naar een situatie waarin jij iets moest organiseren. Zoeken ze een stressbestending iemand, dan moet je een voorbeeld van een stressvolle situatie bedenken die je hebt overleefdquote:Op woensdag 5 november 2008 17:14 schreef Detroit het volgende:
http://www.carrieretijger(...)prekstechnieken/starquote:Op donderdag 6 november 2008 12:31 schreef karr-1 het volgende:
Domme vraag misschien, maar wat is de STAR techniek?
Ik moet meteen denken aan Fokke en Sukke "Hoi, neuken?"quote:Op donderdag 6 november 2008 12:42 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Vast niet "Nuecke?", dan zou ze niet meer hoeven solliciteren
Ik heb training gehad in het afnemen van sollicitaties en als je merkt dat een sollicitant de techniek kent heb je heus wel vragen om het op een ander spoor te zettenquote:Op donderdag 6 november 2008 12:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spannende tijd VikingMaar je zou dus evt. wel uit het hoge noorden wilen verhuizen? Lastige branche om wat in te vinden, lijkt me. Maar, de aanhouder wint!
![]()
Ik schijn goed te kunnen solliciteren, ben ook nooit écht zenuwachtig voor een gesprek. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk mezelf te blijven en ik ben heilig overtuigd van het credo: "een goed begin is het halve werk". Ik bekijk uitgebreid de website, lees het jaarverslag, verdiep me in wat nu actueel is voor dat bedrijf en zoek naar raakvlakken die ik naar voren kan brengen in het gesprek. Ik zorg dat ik goed kan motiveren waarom ik deze baan zou willen en welke eigenschappen ik daarvoor ook bezit. Interviewers gebruiken vaak de STAR-techniek (Situatie, Taak, Actie, Reactie). Als je dat bemerkt, kun je daar heel makkelijk op inspelen.
Ik vind zelfs dat je lang wacht. Ik zou na mijn gesprek vorige week woensdag gelijk een mail krijgen, dezelfde dag dus (zoals gezegd: als je thuis komt heb je een mail van ons). Toen die ik begin van de avond nog niet was, heb ik gelijk even een mailtje gestuurd en de ochtend erna had ik het mailtje.quote:Op woensdag 5 november 2008 22:50 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb even wat advies nodig: ik heb dus vrijdag 2e gesprek gehad, het verliep allemaal weer zeer soepel en afgelopen maandag zouden ze dan wat laten weten met een salarisaanbod enz. Dit zouden ze dan via mail sturen, maar ik heb tot op heden niets ontvangen. Ik zat te denken om zelf maar eens te mailen, of kan ik het nog beter even afwachten? Er is ook best een kans aanwezig dat ze mijn e-mailadres fout hebben ingetypt aangezien mijn achternaam in 9 van de 10 gevallen fout wordt geschreven, ook al spel je die... (maar ik wilde natuurlijk niet mijn metalfreak e-mailadres gebruiken op mijn CV)
Blijkbaar niet. Ik denk ook niet dat zij er blij mee zijn dat ze de moeite voor niks hebben gedaan, maar de oorzaak ligt bij de klant. Grote kans dus dat ze inderdaad niet eerder wisten dat de vacature toch niet nodig was.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:36 schreef karr-1 het volgende:
Die mail is inderdaad wel heel triest. Eerst al die moeite doen, mensen laten opdraven etc en dan toch maar besluiten om er niets mee te doen. Hadden ze dat niet eerder kunnen bedenken?
Voorbereiding is inderdaad onwijs belangrijk. Dat is ook bij mijn gesprek weer gebleken. Het bedrijf heeft in de stad waar ik solliciteerde 1 groot kantoor dat iedereen kent, maar de sollicitatie was op een andere locatie. Ik wist dat omdat ik al wat had geïnformeerd, dat wisten ze erg te waarderen. Ik heb ook het jaarverslag gelezen en wist dus goed wat er op de afdeling allemaal speelde. Zo stelde ik enkele keren vragen over zaken die ze later nog wilden vertellen. Je laat zo goed merken dat je graag wilt en gemotiveerd bent.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik schijn goed te kunnen solliciteren, ben ook nooit écht zenuwachtig voor een gesprek. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk mezelf te blijven en ik ben heilig overtuigd van het credo: "een goed begin is het halve werk". Ik bekijk uitgebreid de website, lees het jaarverslag, verdiep me in wat nu actueel is voor dat bedrijf en zoek naar raakvlakken die ik naar voren kan brengen in het gesprek. Ik zorg dat ik goed kan motiveren waarom ik deze baan zou willen en welke eigenschappen ik daarvoor ook bezit. Interviewers gebruiken vaak de STAR-techniek (Situatie, Taak, Actie, Reactie). Als je dat bemerkt, kun je daar heel makkelijk op inspelen.
Ik ben nu nog intercedent, ik voer bijna dagelijks sollicitatiegesprekken. Mij maak je dus de kop niet zo gauw gek.quote:Op donderdag 6 november 2008 12:51 schreef staticdata het volgende:
[..]
Ik heb training gehad in het afnemen van sollicitaties en als je merkt dat een sollicitant de techniek kent heb je heus wel vragen om het op een ander spoor te zetten
Niet zomaar dingen aannemen he, want ik heb wel degelijk een gegronde reden.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:46 schreef PDOA het volgende:
[..]
Als je alles zou willen doen behalve die twee dingen zou je nu al lang een baan hebben gehad. Misschien heeft het gat in je CV er wel mee te maken dat je nergens wordt aangenomen? Werkgevers zijn niet echt dol op sollicitanten die geen goeie reden hebben om een gat van een aantal jaar te verklaren.
Je hebt een pmquote:Op donderdag 6 november 2008 13:51 schreef Bombshell het volgende:
Bij welk bedrijf ben je Intercedent XcUZ_Me??
Goede tip, jaarverslag lezen!quote:Op donderdag 6 november 2008 12:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Voorbereiding is inderdaad onwijs belangrijk. Dat is ook bij mijn gesprek weer gebleken. Het bedrijf heeft in de stad waar ik solliciteerde 1 groot kantoor dat iedereen kent, maar de sollicitatie was op een andere locatie. Ik wist dat omdat ik al wat had geïnformeerd, dat wisten ze erg te waarderen. Ik heb ook het jaarverslag gelezen en wist dus goed wat er op de afdeling allemaal speelde. Zo stelde ik enkele keren vragen over zaken die ze later nog wilden vertellen. Je laat zo goed merken dat je graag wilt en gemotiveerd
Je moet ook wel gericht lezen he. Een jaarverslag telt ook al snel meer dan 100 pagina's, dus ik richt me puur op de inleiding voor algemene informatie over de onderneming, neem indien van belang wat kengetallen door en skip daarna door naar de afdeling waar ik daadwerkelijk terecht kom.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Goede tip, jaarverslag lezen!Heb vrijdag een gesprek bij een (hele) grote ICT dienstverlener! Ben nu de website aan het lezen, staat echt heel veel informatie op
ben al half uur bezig en heb nog maar 1/10 deel gelezen!
het is een enorm grote organisatie dat zich richt op de ICT, infra, etc etc in de breedste zin van het woord. Wel handig om dus een beetje een idee te hebben waar ze mee bezig zijn, ook al kost dat me een uur. Weet nu zelfs de studie- en werkachtergrond van de persoon waarmee ik gesprek heb morgen hehequote:Op donderdag 6 november 2008 14:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je moet ook wel gericht lezen he. Een jaarverslag telt ook al snel meer dan 100 pagina's, dus ik richt me puur op de inleiding voor algemene informatie over de onderneming, neem indien van belang wat kengetallen door en skip daarna door naar de afdeling waar ik daadwerkelijk terecht kom.
Ik heb denk ik een minuutje of 10 tot 15 in het jaarverslag gekeken. Klein half uurtje op de website rondgesurft (persberichten zijn dan handig, die staan er vaak wel op).
Ben jij toevallig voor dezelfde functie als ik aan het solliciteren?quote:Op donderdag 6 november 2008 15:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
het is een enorm grote organisatie dat zich richt op de ICT, infra, etc etc in de breedste zin van het woord.
Standaardzinnen? Geef eens een voorbeeld dan? *groot fan is van standaardzinnen waarmee je je leven kunt redden in een sollicitatiegesprekquote:Op donderdag 6 november 2008 10:23 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je moet gewoon een paar standaardzinnen klaar hebben liggen die je in dit soort gevallen op tafel kan gooien.
Hier ook interessequote:Op donderdag 6 november 2008 18:06 schreef Detroit het volgende:
Standaardzinnen? Geef eens een voorbeeld dan? *groot fan is van standaardzinnen waarmee je je leven kunt redden in een sollicitatiegesprek
Ow, opgelost, hij heeft vanavond toch nog teruggemaild met excuses en alquote:Op donderdag 6 november 2008 17:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben jij toevallig voor dezelfde functie als ik aan het solliciteren?
Maar ik zou dus afgelopen maandag iets horen, heb gisteren maar eens gemaild, krijg ik een out of office reply dat hij er niet is tot 14-11
Geen idee, ik heb gesprek met een of andere hoge pief die gewoon aanwezig was de afgelopen weken voor zover ik weetquote:Op donderdag 6 november 2008 17:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben jij toevallig voor dezelfde functie als ik aan het solliciteren?
- Wat spreekt je aan in de functie?quote:Op donderdag 6 november 2008 18:06 schreef Detroit het volgende:
[..]
Standaardzinnen? Geef eens een voorbeeld dan? *groot fan is van standaardzinnen waarmee je je leven kunt redden in een sollicitatiegesprek
Grappig, bij mij zeiden ze juist dat ze dit altijd een erg stompzinnige vraag vonden omdat niemand in de toekomst kan kijkenquote:Op vrijdag 7 november 2008 01:40 schreef PDOA het volgende:
- Hoe zie jij jezelf over 5 jaar?
Tuurlijk zijn het stomme vragen, maar feit is dat werkgevers gewoon er zeker van willen zijn dat als ze iemand aannemen deze persoon ook meerdere jaren blijft hangen. Het is voor hun ook een risico: heb je net iemand opgeleid/ingewerkt, en dan gaat ie er alweer vandoor. Daarom is het handig dat wanneer je zo'n vraag krijgt meteen een antwoord kunt geven, eentje waarvan je weet dat het wel gewaardeerd zal worden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:19 schreef Lastpost het volgende:
Vind het altijd van die nutteloze vragen, beter komen ze eens écht met boeiende vragen waar je ook nog een zinnig antwoord op kunt geven mét eigen inbreng.
Altijd globaal dezelfde antwoorden terwijl vrijwel iedereen denkt, al die randzaken zijn leuk maar ik wil gewoon een baan die goed verdient.
En hoe ik mezelf zie over 5 jaar, vast en zeker bij een andere werkgever dan de aankomende, anders heb ik iets verkeerds gedaan.
Maar dat kun je dan beter niet zeggen.![]()
Goed begin morgen bij mn nieuwe baanquote:Op woensdag 19 november 2008 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe gaat het met de solliciteerders?
Dan krijg je wel de neiging om ze flink de mantel uit te vegen ja.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:49 schreef Dash-X het volgende:
Afgewezen na twee gesprekken dmv een mail met 3 lullige zinnen vol spelfouten
Nee ze hebben in de mail niets genoemd en ze hebben dus niet even persoonlijk afgebeld. Ik ga ze zelf nog bellen. Wilde het gisteren doen maar was toen te laat thuis om nog te bellen. Vanmiddag dus een poging wagen de desbetreffende persoon te pakken te krijgen. Ben namelijk wel erg benieuwd naar de rede. De rede dat ze "meer sollicitanten hebben en een keuze moeten maken" vind ik erg flauw na twee gesprekken te hebben gehad.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:25 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dan krijg je wel de neiging om ze flink de mantel uit te vegen ja..
Hebben ze je nog iets nuttigs verteld met betrekking tot de reden?
bedrijven die zo met mensen omgaan wil je eigenlijk niet eens voor werken
Same here.quote:Op donderdag 20 november 2008 08:10 schreef Dash-X het volgende:
[..]
De rede dat ze "meer sollicitanten hebben en een keuze moeten maken" vind ik erg flauw na twee gesprekken te hebben gehad.
Goed, aan de andere kant als ze al zo met sollicitanten omgaan kan je ook vraagtekens zetten hoe ze met het personeel omgaan.quote:Op donderdag 20 november 2008 08:10 schreef Dash-X het volgende:
[..]
Nee ze hebben in de mail niets genoemd en ze hebben dus niet even persoonlijk afgebeld. Ik ga ze zelf nog bellen. Wilde het gisteren doen maar was toen te laat thuis om nog te bellen. Vanmiddag dus een poging wagen de desbetreffende persoon te pakken te krijgen. Ben namelijk wel erg benieuwd naar de rede. De rede dat ze "meer sollicitanten hebben en een keuze moeten maken" vind ik erg flauw na twee gesprekken te hebben gehad.
Dat is wel apart, maar natuurlijk ook heel leukquote:Op donderdag 20 november 2008 18:47 schreef Bombshell het volgende:
Toch niet zo'n hele rare vraag. wat voor functie was het ?
Ben zelf aan de slag met een tijdelijk baantje..
Heb ander 1e gesprek gehad deze week ging goed mag op 2e gesprek komen, moet daarvoor wel naar het buitenland naar de hoofdvestiging heeeel apart..
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:16 schreef Viking84 het volgende:
"Over 5 jaar zie ik mezelf als directeur van dit bedrijf" is ook wel een ludiek antwoord, maar ik waag me er maar niet aan.
Ga je dan als zij-instromer aan de slag?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ondertussen heb ik maandag mijn laatste twee selectietests voor de functie/opleiding van rechercheur. Hopen dat dat goed gaat, want dat is toch mijn eerste keuze.
Een vriend van me heeft dat wel eens gezegd, bij een gesprek met de afdelingsmanager. Daar is helemaal niets mis mee, het toont zelfvertrouwen en ambitie.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:27 schreef DurumDoner het volgende:
[..]
Of je zegt: In jouw positie.
Kunnen ze ook wel waarderen..
Yep.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:49 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ga je dan als zij-instromer aan de slag?
quote:Op donderdag 6 november 2008 15:05 schreef Blik het volgende:
Ik heb de afgelopen tijd ook aan het sollicitatieproces meegedaan, mijn tip is: Begin nooit met je favoriete bedrijf als eerste. De kans is heel groot dat je de eerste paar keren ergens geen goed antwoord op hebt, of ergens niet goed op inspeelt. Ik merkte bij mezelf dat ik na enkele sollicitatiegesprekken steeds beter wist hoe ik over kwam en hoe ik moest reageren op vragen. Ook leer je veel van de redenen waarom je niet bent aangenomen.
UIteindelijk bij een grote consultant aangenomen na de simpelste procedure ooit, namelijk:
1. CV opsturen
2. Online IQ-test maken (99% score, dus positief)
3. Dag op kantoor met daarbij een 1ste gesprek, was positief
4. 2de gesprek meteen na het 1ste gesprek
5. te horen krijgen dat je een contract krijgt.
Was echt de makkelijkste procedure ooit. Een gemiddelde WO-er komt vrij gemakkelijke door de 1ste en 2de ronde heen. De dag op kantoor was ook een makkie, 2 gesprekken van ongeveer 45 minuten die positief moesten verlopen. Liep nog voor de middag met een contract naar buiten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |