abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55382921
Welkom in deeltje 13!
Vorige topic: Deel 12

En ik meldde in de laatste post van deel 12:
quote:
Ben het niet geworden, ze gaan verder met anderen die meer ervaring op het autisme-vlak hebben.
Mooi klote dus...
Game on!
pi_55383767
He ik mag hier nu ook posten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55385270
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:59 schreef FJD het volgende:
He ik mag hier nu ook posten
voor jou is het kiezen toch lastig, het vinden niet
pi_55433381
Gaat lekker! Ben de hele week al aan het solliciteren en heb nu al 3 bedrijven waar ik uit kan kiezen en die mij wel zien zitten als nieuwe employee!
pi_56131239
Groot nieuws! Na vanaf juli 2007 thuisgezeten te hebben, heb ik nu eindelijk een baan gevonden!
Ik ga aan de slag bij een ROC, als trainer en coach
Ik had afgelopen dinsdag het sollicitatiegesprek en ik zou eind volgende week iets horen, omdat ze nog meer gesprekken hadden. Wel had ik een ontzettend goed gevoel na het gesprek en als ze me zouden uitnodigen voor een tweede, zou ik het meteen doen, dacht ik nog.
Werd ik de dag erop 's middags al teruggebeld...met de vraag hoe mijn gevoel was na het gesprek.
Supergoed natuurlijk! En van hun ook zeiden ze
Ze hadden dan nog wel andere gesprekken, maar ze wilden mij gewoon in het team. Wat een compliment!

Maandag is een soort meekijk dag en waarschijnlijk veel handjes schudden.
Ik heb dan 's middags mijn arbeidsvoorwaardengesprek. Nu heb ik de CAO en die ga ik een klein beetje doorkijken zodat ik weet wat ik kan verwachten (wbt vakantiedagen, loon etc).
Maar ze vroegen me van P&O om mijn laatste loonstrook mee te nemen. Ik heb vandaag m'n laatste dag gehad bij een baantje via het uitzendbureau, waar ik natuurlijk lang niet zoveel ga verdienen als de schaal waar ik bij hun in terecht ga komen. Dat zei ik ook....en zij vroeg wanneer ik nog fulltime gewerkt had.
Dat is in 2004 geweest, toen had ik m'n HBO nog niet binnen. Maar een loonstrook daarvan was ook goed, ze willen iets om in het dossier te doen en ook voor de onderhandeling.
In mijn ogen kunnen ze daar niet mee onderhandelen, omdat het totaal niet te vergelijken is.
Ik vind het zelfs een beetje brutaal om om een laatste loonstrook te vragen!
Maar ben ik niet heel brutaal als ik gewoon geen loonstrook wil geven, omdat het toch geen zin heeft qua vergelijking? Ik weet helemaal niet hoe de procedure werkt, kan iemand met ervaring me hiermee helpen?
pi_56131815
Ze kunnen je wel vragen om een loonstrook, maar ze kunnen die niet eisen. Jij moet dus voet bij stuk houden; bedenken in welke trede / schaal je aan de slag wil en daar dan op inzetten. Je moet je onderhandeling ook niet voeren met de P&O-miep, maar met de baas die jou nodig heeft!
pi_56134815
Oh trouwens, de schaal staat vast....dat had ik niet goed vermeld.
Heb net op m'n oude stage even gesproken met de personeelsfunctionaris en het schijnt aan de orde van de dag te zijn in het onderwijs, het vragen naar de laatste loonstrook.
Ik heb me al bedacht wat voor redenen ik kan hebben voor een hogere indeling in de schaal:
- leeftijd (25)
- opleidingen (Havo, MBO en HBO)
- ervaringen op stage (ze kan hiervoor m'n oud stagebegeleider bellen)
- cijferlijsten

Bovendien zijn ze erg enthousiast over me en belden ze me dus een dag na het gesprek al op.
Hier kan ik ook gebruik van maken. Heb geen idee of dat allemaal goede redenen zijn....
pi_56135971
tvp
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_56147630
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:34 schreef Ikook het volgende:
Heb net op m'n oude stage even gesproken met de personeelsfunctionaris en het schijnt aan de orde van de dag te zijn in het onderwijs, het vragen naar de laatste loonstrook.
Ik heb me al bedacht wat voor redenen ik kan hebben voor een hogere indeling in de schaal:
- leeftijd (25)
- cijferlijsten

Bovendien zijn ze erg enthousiast over me en belden ze me dus een dag na het gesprek al op.
Hier kan ik ook gebruik van maken. Heb geen idee of dat allemaal goede redenen zijn....
ja hoor. Komt wel goed
pi_56148617
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 17:34 schreef Ikook het volgende:
- leeftijd (25)
- cijferlijsten

je kunt het op 2 manieren aanpakken

1. zorgen dat ze je een bod doen en daar over gaan onderhandelen
2. melden wat je wil verdienen (en dan nog 1-2 treden extra opnemen ter onderhandeling)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_56149491
Bedankt mensen, ben al weer wat geruster. Ik moet zeggen dat ik ook al tevreden ben met het bedrag van de instapschaal, maar ik ga er wel meer proberen uit te halen. Maar eens per jaar kun je een trede hoger komen, dus dat scheelt me dan een of twee jaar werken daar....
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:56:12 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56150355
Nou, gezien je ervaring en leeftijd wordt dat gewoon de normale of instapschaal en regel o, 1, 2 of 3. Succes met onderhandelen!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56151946
Nooit je loonstrook meenemen, gewoon een bod laten doen.

Minimum van de schaal heb je al, en met onderhandelen kun je hoger uitkomen.

Met een lage loonstrook zul je op precies het minimum uitkomen omdat ze vinden dat je 'al genoeg stijgt'
pi_56155895
* heiden6 spamt dit topic
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_56166467
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:31 schreef hydra77 het volgende:
Nooit je loonstrook meenemen, gewoon een bod laten doen.

Minimum van de schaal heb je al, en met onderhandelen kun je hoger uitkomen.

Met een lage loonstrook zul je op precies het minimum uitkomen omdat ze vinden dat je 'al genoeg stijgt'
Maar dát is nu juist iets wat ze niet uit die loonstrook kunnen halen. Ik had toen nog niet eens een HBO diploma...het is totaal niet te vergelijken en dus laat ik hun eerst een bod doen inderdaad.
Het is geen probleem dat ze een loonstrook van me willen, maar eerst een bod natuurlijk
Jullie horen het maandag wel....
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 april 2008 @ 23:08:10 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58239738
Kickje voor kaatjejannie...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_62908859
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:39 schreef rupicola het volgende:
Ze kunnen je wel vragen om een loonstrook, maar ze kunnen die niet eisen. Jij moet dus voet bij stuk houden; bedenken in welke trede / schaal je aan de slag wil en daar dan op inzetten. Je moet je onderhandeling ook niet voeren met de P&O-miep, maar met de baas die jou nodig heeft!
Hey Rupicola, als ik het goed begrijp heb je een management development traject bij Ormit gedaan.
Ik heb binnenkort een sollicitatiegesprek voor het "traineeship" bij de Belastingdienst. Ben me nu dus aan het voorbereiden op al wat er komen gaat. Zou je me misschien wat insider-info kunnen geven over het reilen en zeilen van zo'n traject? Ben namelijk (rete)nieuwsgierig.
Inhoeverre word je begeleid tijdens je eerste projecten? Wat voor soort opdrachten betreft het? (Ormit is daar wat vaag over) Ik zou ook erg graag willen weten hoe jij het selectieproces hebt ervaren; zwaar? Wat houd zo'n assessment in enz. Ik heb gehoord dat slechts 1 op de 10 word aangenomen dus ik ben daar wat nerveus over.
Bvd,
gr
  maandag 3 november 2008 @ 15:18:08 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62908971
Tvp, zit ook weer te wachten op een ja of nee
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62929198
Ik ben nu ook begonnen met écht te solliciteren. Ben nu een maandje of 5 afgestudeerd en heb eerst even lekker hersenloos gewerkt via mijn oude bijbaan. Nu wordt dat toch wel echt héél erg vervelend. Tijd dus voor iets nieuws, valt alleen helaas nog niet echt mee goede vacatures te vinden.

Ik heb sowieso een nogal gare HBO opleiding en weet zelf ook niet zo goed wat ik wil. Ik heb wel kwaliteiten (vind ik) maar die halen werkgevers niet direct uit mijn c.v. zegmaar. Ik heb gisteren weer wat sollicitaties de deur uitgedaan maar meestal kom ik er niet doorheen omdat ik weinig werkervaring heb. Dat is vaak toch wel behoorlijk teleurstellend.
Ik heb volgende week wel weer een tweede selectiedag voor de recherche-opleiding bij de politie. Lijkt lijkt me heel erg leuk maar de kans dat ik dat haal is klein (veel mensen vallen af) en mijn ogen zijn nou niet echt geweldig, en dat moeten ze voor die functie wel zijn...

Mijn c.v. staat overigens on-line op jobtrack, intermediar, monsterboard en vacaturebank, maar dat levert niet echt veel op. Soms een telefoontje voor een baan of traineeship bij een bank of verzekeraar, maar daar ben ik niet voor opgeleid en daar liggen mijn interesses ook niet.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_62949018
Klinkt precies zoals mijn situatie een jaar geleden Dutch_Courage.
Welke HBO opleiding heb je gedaan?
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij mijn oude stage, wat me erg goed bevalt. Netwerken dus!
Ook ik kreeg heel vaak te horen dat ik te weinig ervaring had, of dat ze iemand anders aangenomen hadden met meer ervaring (hoewel dat misschien op hetzelfde neerkomt).
pi_62964205
Bij mij ook ongeveer hetzelfde verhaal als Dutch_Courage..
Weet niet precies wat ik wil na het behalen van mijn HBO diploma nu 5 maanden geleden al bijna.. Het is sws moeilijk om in de sector van mijn studie werk te vinden..
Heb wel een tweede gesprek voor een baan als Intercedent, wat mij een goede functie lijkt om ervaring op te doen.
  woensdag 5 november 2008 @ 13:25:39 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62967566
Bombshell, waar woon je? Ik ben nu intercedent, maar ga weg!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62969097
Hoi, kom even binnenvallen met een vraag. Als dit niet de juiste plek is, mag een modje het verhuizen.

Ik werk sinds een jaar via een uitzendbureau voor de zorg en welzijn. Nu heb ik op een plek waar zij me in eerste instantie een paar diensten ingezet hebben, een tijdelijke baan voor 3 dagen in de week voor dit gehele schooljaar aangeboden gekregen. Via het uitzendbureau wil de instelling dit niet, dit kost hen te veel. Ze hebben zelf ook een invalpoule, daar zou ik dan op moeten solliciteren.
De instelling heeft al contact gehad met het uitzendbureau, om mij over te nemen. Dit kan, maar dan moeten ze zo'n ¤1000 betalen, en dat willen ze niet.
Wat is nu verstandig te doen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_62969396
Gewoon solliciteren bij die instelling. Je baan staat toch al bijna vast toch?
pi_62969730
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 22:29 schreef Ikook het volgende:

Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij mijn oude stage, wat me erg goed bevalt. Netwerken dus!
Ook ik kreeg heel vaak te horen dat ik te weinig ervaring had, of dat ze iemand anders aangenomen hadden met meer ervaring (hoewel dat misschien op hetzelfde neerkomt).
Dat gebrek aan ervaring loop ik ook tegenaan.. of nja bij hetgeen ik wil doen. Commerciele banen (bank, verzekering, call center senior etc ) is geen enkel probleem, maar ik wil nu even een rustige kantoorfunctie zonder mijn babbel te hoeven gebruiken .

maja vrijdag weer een gesprek .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')