quote:Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef Berkery het volgende:
[..]
Daar heeft ie in principe wel recht op maar weinig sollicitanten vragen ernaar. Het is mij een enkele keer overkomen.
Als jij een onkostenvergoeding wilt hebben, gaat jouw toekomstige werkgever dan ook de uren die hij verprutst heeft met jouw bezoek (indien je dus niet tot een samenwerking komt) in rekening brengen?quote:Op woensdag 12 september 2007 22:19 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Dus het is niet onfatsoenlijk om een reiskostenvergoeding te vragen bij zo'n afstand? Het is in totaal 400km reizen voor een gesprek met onzekere afloop. Project zelf is plm 40 km reizen, das dus heel goed te doen.
Ik heb ook last van werving&selectie bureaus, headhunters en detacheerders. Al een lange tijd trouwens. Ik krijg veel reacties van dat soort mensen nav mijn CV op monsterboard.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Toen ik aan het solliciteren was, werd ik om de haveklap gebeld door headhunters en detacheerders. Hebben jullie die ervaring ook?
Toen ik eenmaal een baan had werd ik pas vaak gebeld, werd wat minder toen ik mijn CV van monsterboard haalde (en een ander telefoonnummer kreeg). Ik krijg nog wel eens mailtjes van vage detacheerders waar ik jaren geleden ooit mijn CV naartoe heb gemaild, die zijn tegenwoordig zo wanhopig dat ze (magere) CV's van drie jaar oud opgraven.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik vraag me overigens even af. Toen ik aan het solliciteren was, werd ik om de haveklap gebeld door headhunters en detacheerders.
Jij werkt bij Yacht?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:45 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik ben ook regelmatig gebeld door detacheerders n.a.v. mijn CV op Monsterboard. Meestal vond ik het te vaag (was ook nog bezig met afstuderen), maar eentje belde met een concrete vacature.
Uiteindelijk werk ik dus nu via hen bij ASML. Een dagje Eindhoven, gesprek bij detacheerder, gesprek bij ASML. Twee dagen later teruggebeld en aangenomen. Voor een eerste baan vind ik een detacheerder een goede ingang. Veel bedrijven nemen bijna alleen nog maar flexwerkers aan.
Precies hetzelfde verhaal bij mij. Van die vage detacheringsclubjes waar nog nooit iemand van gehoord heeft en nog maar een jaar bestaan bijvoorbeeld. Of dat je een email krijgt van een bedrijf met een ontzettend vage en standaard website die je zeer bekend voorkomt. Later blijkt dat er iets van 5 IT detacheringsclubjes op dat adres zitten, en allemaal van dezelfde eigenaar en min of meer dezelfde website. Nou, echt niet dat ik daar dan op in ga!quote:Op donderdag 13 september 2007 09:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik vraag me overigens even af. Toen ik aan het solliciteren was, werd ik om de haveklap gebeld door headhunters en detacheerders. Hebben jullie die ervaring ook? Ik werd er echt geirriteerd van, bij de één waren de gouden bergen nog groter dan bij de ander. Ondertussen vernam je tussen neus en lippen door dat het aanvangssalaris heel erg laag was.
Is er eigenlijk ergens een overzichtje te vinden welke detacheerders/w&s bureaus nou een beetje fatsoenlijk zijn en welke niet?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:51 schreef Plotinus het volgende:
Je 'moet' alleen een beetje filteren.
Nou, dat is zo'n beetje waar het hele topic over gaat. Als je echt hard op zoek bent, omdat je zonder werk zit of snel een andere baan wilt, zit je vaak met tussenpersonen. Denk aan uitzendbureaus, wervings- en selectiebureaus en dergelijke. De kans op succes is beperkt omdat zij je vaak lukraak overal op gesprek sturen. Een "mannetje wegzetten" levert hun een leuk bedrag op (meestal een %age van het jaarsalaris) en dus sturen ze je heel veel op gesprek. Daardoor heb je dus heel veel eerste gesprekken omdat ze alle functies zover verbouwen dat het altijd wel in je straatje past.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:47 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Beetje geven en nemen hier in is wel van toepassing ben ik van mening. Want hoevaak ga je op gesprek voordat je een geschikte job vind, 2 of 3 keer hooguit lijkt me.
Hee, Yacht. Heb ik 3 jaar voor gewerkt. Leuke detacheerder, hadden alleen voor mij weinig te doen. Maar over het bedrijf was ik erg tevreden. Vaak feestjes en uitjes, leuke mensen op kantoor, laptopje, the engine, Yacht Academy. Zou best weer bij ze in dienst willen en ben er ook langs geweest, maar nog steeds niet echt interessant werk voor mij. Was ook de reden waarom ik iets anders gezocht heb.quote:
Ik heb ook mijn eerste jaar bij een detacheerder gezeten die ook goed inspeelde op mijn wensen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:02 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Er zijn detacheerders die echt kijken wat je nodig hebt en daarop inspelen. Ik ben bijvoorbeeld door een kleine detacheerder benaderd die Quintas heten. Daar was ik erg over te spreken. Hetzelfde gold voor Numerando.
Ik heb 1 hele slechte ervaring met een detacheerder waarvoor ik gewerkt heb, daar zou ik niemand adviseren te gaan werken.
En dat is...?quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:02 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik heb 1 hele slechte ervaring met een detacheerder waarvoor ik gewerkt heb, daar zou ik niemand adviseren te gaan werken.
Ik vind het een beetje goedkoop om via een forum zoiets te berde te brengen, maar goed whatever.quote:
Noem eens wat van die vragen? Puur uit interesse.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:03 schreef komrad het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren wel eens met detacheerders gesproken, maar idd daar word je niet vrolijk van. Ik heb inmiddels een standaard vragenpatroon ontwikkeld voor ze waar ik wil weten, wat voor werk, welke werkgever, eisen, salarisindicatie (en daar gaat het vaak mis) enz.
Gewoon solliciteren werkt voor mij veel beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |