abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53133603
Kom er gezellig bij in alweer deeltje 12. Wat er aan vooraf ging.

En hier de laatste post uit het vorige deel:
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef Berkery het volgende:

[..]

Daar heeft ie in principe wel recht op maar weinig sollicitanten vragen ernaar. Het is mij een enkele keer overkomen.
pi_53133723
En ik reageer zelf even op een reactie op mijn eigen vraag :-)

Dus het is niet onfatsoenlijk om een reiskostenvergoeding te vragen bij zo'n afstand? Het is in totaal 400km reizen voor een gesprek met onzekere afloop. Project zelf is plm 40 km reizen, das dus heel goed te doen.
En ik heb nu een vaste baan, overstappen naar een project is natuurlijk een zeker risico als et project afloopt en er is geen vervolg. Volgens mij sta je dan mooi met hele lege handen :-( Dus sta ik niet echt te trappelen om hier op in te gaan. Aan de andere kant wil ik die tussenpersoon ook niet tegen de schenen trappen omdat ik toch echt iets anders nodig heb en het werk op zich wel leuk zal zijn. Lastig, lastig.
pi_53136576
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:19 schreef Giantbiker_73 het volgende:
Dus het is niet onfatsoenlijk om een reiskostenvergoeding te vragen bij zo'n afstand? Het is in totaal 400km reizen voor een gesprek met onzekere afloop. Project zelf is plm 40 km reizen, das dus heel goed te doen.
Als jij een onkostenvergoeding wilt hebben, gaat jouw toekomstige werkgever dan ook de uren die hij verprutst heeft met jouw bezoek (indien je dus niet tot een samenwerking komt) in rekening brengen?

Beetje geven en nemen hier in is wel van toepassing ben ik van mening. Want hoevaak ga je op gesprek voordat je een geschikte job vind, 2 of 3 keer hooguit lijkt me.
pi_53138217
Volgens mij is het niet onfatsoenlijk, maar ik denk niet dat het verstandig is Pas als je de indruk hebt dat het gesprek/de baan niks wordt zou je eens zo brutaal kunnen zijn om er over te beginnen

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=84383

Ik heb er zelf overigens nooit om gevraagd
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_53138447
Nou als het goed is heet _Arual_ nog snel voor ze op vakantie ging een sollciticatiebrief gestuurd. Zou toch leuk zijn als dat lukt zo via Fok Ik ben ook wel eens via Fok voor een baan getipt, en uiteindelijk is dat niets geworden, maar is toch leuk om zo een beetje met elkaar mee te denken en elkaar te helpen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_53138646
Ik vraag me overigens even af. Toen ik aan het solliciteren was, werd ik om de haveklap gebeld door headhunters en detacheerders. Hebben jullie die ervaring ook? Ik werd er echt geirriteerd van, bij de één waren de gouden bergen nog groter dan bij de ander. Ondertussen vernam je tussen neus en lippen door dat het aanvangssalaris heel erg laag was.
Verbaal terrorist
pi_53140407
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:03 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Toen ik aan het solliciteren was, werd ik om de haveklap gebeld door headhunters en detacheerders. Hebben jullie die ervaring ook?
Ik heb ook last van werving&selectie bureaus, headhunters en detacheerders. Al een lange tijd trouwens. Ik krijg veel reacties van dat soort mensen nav mijn CV op monsterboard.
Meestal zeggen ze dat ze een leuke vacature voor mij hebben, maar als ik dan doorvraag dan blijft het vaag zoals kijk maar op de website of als we eerst een gesprek kunnen hebben dan weten we beter wat bij je past. De meeste van die reacties op mijn CV negeer ik gewoon tenzij ze gelijk al concreet met een vacature komen.

Ik heb een aantal keer wel op ze gereageerd maar daar is nooit echt iets uit gekomen. Wel op gesprek geweest, boel tijd en benzine kwijt geweest maar nooit echt iets opgeleverd. Waar je wel op moet letten als je bij zo iemand gaat praten en ze hebben uiteindelijk toch werk voor je, dat je voor je zelf heel zeker moet zijn of je het werk wel wilt doen. Ze proberen je toch op de 1 of andere manier onder druk te zetten om toch maar dat werk te gaan doen zodat zij hun premie binnen hebben.

Jammer genoeg kom je niet onder die mensen uit omdat een aantal leuke bedrijven juist een beroep doen op die w&s bureaus voor het zoeken van personeel. opzich wel logisch en Ik denk dat dat een goed w&s bureau je wel degelijk goed kan helpen maar er zijn er ook veel die met vage beloftes komen en waarbij het enkel gaat om het geld wat ze er mee kunnen verdienen. Maar dat is dus mijn ervaring met w&s en detacheerders.
pi_53140531
Ik ben ook regelmatig gebeld door detacheerders n.a.v. mijn CV op Monsterboard. Meestal vond ik het te vaag (was ook nog bezig met afstuderen), maar eentje belde met een concrete vacature.

Uiteindelijk werk ik dus nu via hen bij ASML. Een dagje Eindhoven, gesprek bij detacheerder, gesprek bij ASML. Twee dagen later teruggebeld en aangenomen. Voor een eerste baan vind ik een detacheerder een goede ingang. Veel bedrijven nemen bijna alleen nog maar flexwerkers aan.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_53141876
quote:
Ik vraag me overigens even af. Toen ik aan het solliciteren was, werd ik om de haveklap gebeld door headhunters en detacheerders.
Toen ik eenmaal een baan had werd ik pas vaak gebeld, werd wat minder toen ik mijn CV van monsterboard haalde (en een ander telefoonnummer kreeg). Ik krijg nog wel eens mailtjes van vage detacheerders waar ik jaren geleden ooit mijn CV naartoe heb gemaild, die zijn tegenwoordig zo wanhopig dat ze (magere) CV's van drie jaar oud opgraven.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_53142909
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:45 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik ben ook regelmatig gebeld door detacheerders n.a.v. mijn CV op Monsterboard. Meestal vond ik het te vaag (was ook nog bezig met afstuderen), maar eentje belde met een concrete vacature.

Uiteindelijk werk ik dus nu via hen bij ASML. Een dagje Eindhoven, gesprek bij detacheerder, gesprek bij ASML. Twee dagen later teruggebeld en aangenomen. Voor een eerste baan vind ik een detacheerder een goede ingang. Veel bedrijven nemen bijna alleen nog maar flexwerkers aan.
Jij werkt bij Yacht?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:44:40 #11
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53143666
Vandaag bij Adecco geweest, met een beetje geluk mag ik morgen ergens op gesprek
Ik hoor als het goed is vanmiddag meer
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_53149357
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:17 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij werkt bij Yacht?
Nee, hier werkt vanalles hoor. Innotiv.
pi_53149720
quote:
Ik vraag me overigens even af. Toen ik aan het solliciteren was, werd ik om de haveklap gebeld door headhunters en detacheerders. Hebben jullie die ervaring ook? Ik werd er echt geirriteerd van, bij de één waren de gouden bergen nog groter dan bij de ander. Ondertussen vernam je tussen neus en lippen door dat het aanvangssalaris heel erg laag was.
Precies hetzelfde verhaal bij mij. Van die vage detacheringsclubjes waar nog nooit iemand van gehoord heeft en nog maar een jaar bestaan bijvoorbeeld. Of dat je een email krijgt van een bedrijf met een ontzettend vage en standaard website die je zeer bekend voorkomt. Later blijkt dat er iets van 5 IT detacheringsclubjes op dat adres zitten, en allemaal van dezelfde eigenaar en min of meer dezelfde website. Nou, echt niet dat ik daar dan op in ga!

Maar toch uiteindelijk bij een detacheringsbureau terechtgekomen die mij een zeer mooi aanbod deden, dit terwijl ze nog geen concrete opdracht voor me hebben. Je 'moet' alleen een beetje filteren.
pi_53152337
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:51 schreef Plotinus het volgende:
Je 'moet' alleen een beetje filteren.
Is er eigenlijk ergens een overzichtje te vinden welke detacheerders/w&s bureaus nou een beetje fatsoenlijk zijn en welke niet?
pi_53154157
quote:
Op donderdag 13 september 2007 00:47 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Beetje geven en nemen hier in is wel van toepassing ben ik van mening. Want hoevaak ga je op gesprek voordat je een geschikte job vind, 2 of 3 keer hooguit lijkt me.
Nou, dat is zo'n beetje waar het hele topic over gaat. Als je echt hard op zoek bent, omdat je zonder werk zit of snel een andere baan wilt, zit je vaak met tussenpersonen. Denk aan uitzendbureaus, wervings- en selectiebureaus en dergelijke. De kans op succes is beperkt omdat zij je vaak lukraak overal op gesprek sturen. Een "mannetje wegzetten" levert hun een leuk bedrag op (meestal een %age van het jaarsalaris) en dus sturen ze je heel veel op gesprek. Daardoor heb je dus heel veel eerste gesprekken omdat ze alle functies zover verbouwen dat het altijd wel in je straatje past.
Ga je dus weer op een eerste gesprek warvan je denkt dat "dit de baan van je leven wordt" en kom je weer met een teleurstelling thuis.
Overtrokken, dat wel, maar ook niet helemaal onwaar.

Enfin, ik heb mijn tussenpersoon proberen te bellen. Zou terugbellen maar 1 dag lang niets gehoord. Toen een mail gestuurd en weer niks gehoord. Op het moment hebben zijn mij harder nodig dan ik hun, ik laat het dus hierbij en ga niet 400km rijden voor een gesprekje.
pi_53154253
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:17 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij werkt bij Yacht?
Hee, Yacht. Heb ik 3 jaar voor gewerkt. Leuke detacheerder, hadden alleen voor mij weinig te doen. Maar over het bedrijf was ik erg tevreden. Vaak feestjes en uitjes, leuke mensen op kantoor, laptopje, the engine, Yacht Academy. Zou best weer bij ze in dienst willen en ben er ook langs geweest, maar nog steeds niet echt interessant werk voor mij. Was ook de reden waarom ik iets anders gezocht heb.
pi_53164196
Er zijn detacheerders die echt kijken wat je nodig hebt en daarop inspelen. Ik ben bijvoorbeeld door een kleine detacheerder benaderd die Quintas heten. Daar was ik erg over te spreken. Hetzelfde gold voor Numerando.

Ik heb 1 hele slechte ervaring met een detacheerder waarvoor ik gewerkt heb, daar zou ik niemand adviseren te gaan werken.
Verbaal terrorist
pi_53164338
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 09:02 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Er zijn detacheerders die echt kijken wat je nodig hebt en daarop inspelen. Ik ben bijvoorbeeld door een kleine detacheerder benaderd die Quintas heten. Daar was ik erg over te spreken. Hetzelfde gold voor Numerando.

Ik heb 1 hele slechte ervaring met een detacheerder waarvoor ik gewerkt heb, daar zou ik niemand adviseren te gaan werken.
Ik heb ook mijn eerste jaar bij een detacheerder gezeten die ook goed inspeelde op mijn wensen.
Werkt erg plezierig!
pi_53164827
Yacht is inderdaad een bekende. Ik zit dus bij Innotiv. Mij bevalt het tot nu toe goed, maar ik heb ook wel met iemand gesproken die het minder naar haar zin had. Van Ajilon hoor ik ook wel goede verhalen.
pi_53168570
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 09:02 schreef Verloren_onschuld het volgende:
En dat is...?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53168730
Die OP ook Werk vinden is lastig dánkzij tussenpersonen. Kom gewoon van je luie vette reet af en ondereem actie.
pi_53169283
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:15 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En dat is...?
Ik vind het een beetje goedkoop om via een forum zoiets te berde te brengen, maar goed whatever.

Brunel. Met de ICT/Engineering-tak schijn je prima zaken te kunnen doen, maar de rest zou ik mijden. Nu schijnt het inmiddels wat beter geregeld te zijn, maar destijds was het echt beroerd. Melkkoeienfabriek met incapable figuren. Het is natuurlijk ook maar of je je daar 2 jaar voor wil laten gebruiken. Ik zag daar geen ontwikkeling in.
Verbaal terrorist
pi_53180233
Ik heb de afgelopen jaren wel eens met detacheerders gesproken, maar idd daar word je niet vrolijk van. Ik heb inmiddels een standaard vragenpatroon ontwikkeld voor ze waar ik wil weten, wat voor werk, welke werkgever, eisen, salarisindicatie (en daar gaat het vaak mis) enz.

Gewoon solliciteren werkt voor mij veel beter
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_53181035
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:03 schreef komrad het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren wel eens met detacheerders gesproken, maar idd daar word je niet vrolijk van. Ik heb inmiddels een standaard vragenpatroon ontwikkeld voor ze waar ik wil weten, wat voor werk, welke werkgever, eisen, salarisindicatie (en daar gaat het vaak mis) enz.

Gewoon solliciteren werkt voor mij veel beter
Noem eens wat van die vragen? Puur uit interesse.
pi_53181383
Ik snap nog steeds niet wat het verschil is tussen een uitzendbureau en een detacheerder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')