Ben jij toevallig voor dezelfde functie als ik aan het solliciteren?quote:Op donderdag 6 november 2008 15:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
het is een enorm grote organisatie dat zich richt op de ICT, infra, etc etc in de breedste zin van het woord.
Standaardzinnen? Geef eens een voorbeeld dan? *groot fan is van standaardzinnen waarmee je je leven kunt redden in een sollicitatiegesprekquote:Op donderdag 6 november 2008 10:23 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je moet gewoon een paar standaardzinnen klaar hebben liggen die je in dit soort gevallen op tafel kan gooien.
Hier ook interessequote:Op donderdag 6 november 2008 18:06 schreef Detroit het volgende:
Standaardzinnen? Geef eens een voorbeeld dan? *groot fan is van standaardzinnen waarmee je je leven kunt redden in een sollicitatiegesprek
Ow, opgelost, hij heeft vanavond toch nog teruggemaild met excuses en alquote:Op donderdag 6 november 2008 17:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben jij toevallig voor dezelfde functie als ik aan het solliciteren?
Maar ik zou dus afgelopen maandag iets horen, heb gisteren maar eens gemaild, krijg ik een out of office reply dat hij er niet is tot 14-11
Geen idee, ik heb gesprek met een of andere hoge pief die gewoon aanwezig was de afgelopen weken voor zover ik weetquote:Op donderdag 6 november 2008 17:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ben jij toevallig voor dezelfde functie als ik aan het solliciteren?
- Wat spreekt je aan in de functie?quote:Op donderdag 6 november 2008 18:06 schreef Detroit het volgende:
[..]
Standaardzinnen? Geef eens een voorbeeld dan? *groot fan is van standaardzinnen waarmee je je leven kunt redden in een sollicitatiegesprek
Grappig, bij mij zeiden ze juist dat ze dit altijd een erg stompzinnige vraag vonden omdat niemand in de toekomst kan kijkenquote:Op vrijdag 7 november 2008 01:40 schreef PDOA het volgende:
- Hoe zie jij jezelf over 5 jaar?
Tuurlijk zijn het stomme vragen, maar feit is dat werkgevers gewoon er zeker van willen zijn dat als ze iemand aannemen deze persoon ook meerdere jaren blijft hangen. Het is voor hun ook een risico: heb je net iemand opgeleid/ingewerkt, en dan gaat ie er alweer vandoor. Daarom is het handig dat wanneer je zo'n vraag krijgt meteen een antwoord kunt geven, eentje waarvan je weet dat het wel gewaardeerd zal worden.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:19 schreef Lastpost het volgende:
Vind het altijd van die nutteloze vragen, beter komen ze eens écht met boeiende vragen waar je ook nog een zinnig antwoord op kunt geven mét eigen inbreng.
Altijd globaal dezelfde antwoorden terwijl vrijwel iedereen denkt, al die randzaken zijn leuk maar ik wil gewoon een baan die goed verdient.
En hoe ik mezelf zie over 5 jaar, vast en zeker bij een andere werkgever dan de aankomende, anders heb ik iets verkeerds gedaan.
Maar dat kun je dan beter niet zeggen.![]()
Goed begin morgen bij mn nieuwe baanquote:Op woensdag 19 november 2008 19:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hoe gaat het met de solliciteerders?
Dan krijg je wel de neiging om ze flink de mantel uit te vegen ja.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:49 schreef Dash-X het volgende:
Afgewezen na twee gesprekken dmv een mail met 3 lullige zinnen vol spelfouten
Nee ze hebben in de mail niets genoemd en ze hebben dus niet even persoonlijk afgebeld. Ik ga ze zelf nog bellen. Wilde het gisteren doen maar was toen te laat thuis om nog te bellen. Vanmiddag dus een poging wagen de desbetreffende persoon te pakken te krijgen. Ben namelijk wel erg benieuwd naar de rede. De rede dat ze "meer sollicitanten hebben en een keuze moeten maken" vind ik erg flauw na twee gesprekken te hebben gehad.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:25 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dan krijg je wel de neiging om ze flink de mantel uit te vegen ja..
Hebben ze je nog iets nuttigs verteld met betrekking tot de reden?
bedrijven die zo met mensen omgaan wil je eigenlijk niet eens voor werken
Same here.quote:Op donderdag 20 november 2008 08:10 schreef Dash-X het volgende:
[..]
De rede dat ze "meer sollicitanten hebben en een keuze moeten maken" vind ik erg flauw na twee gesprekken te hebben gehad.
Goed, aan de andere kant als ze al zo met sollicitanten omgaan kan je ook vraagtekens zetten hoe ze met het personeel omgaan.quote:Op donderdag 20 november 2008 08:10 schreef Dash-X het volgende:
[..]
Nee ze hebben in de mail niets genoemd en ze hebben dus niet even persoonlijk afgebeld. Ik ga ze zelf nog bellen. Wilde het gisteren doen maar was toen te laat thuis om nog te bellen. Vanmiddag dus een poging wagen de desbetreffende persoon te pakken te krijgen. Ben namelijk wel erg benieuwd naar de rede. De rede dat ze "meer sollicitanten hebben en een keuze moeten maken" vind ik erg flauw na twee gesprekken te hebben gehad.
Dat is wel apart, maar natuurlijk ook heel leukquote:Op donderdag 20 november 2008 18:47 schreef Bombshell het volgende:
Toch niet zo'n hele rare vraag. wat voor functie was het ?
Ben zelf aan de slag met een tijdelijk baantje..
Heb ander 1e gesprek gehad deze week ging goed mag op 2e gesprek komen, moet daarvoor wel naar het buitenland naar de hoofdvestiging heeeel apart..
quote:Op vrijdag 7 november 2008 12:16 schreef Viking84 het volgende:
"Over 5 jaar zie ik mezelf als directeur van dit bedrijf" is ook wel een ludiek antwoord, maar ik waag me er maar niet aan.
Ga je dan als zij-instromer aan de slag?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:02 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ondertussen heb ik maandag mijn laatste twee selectietests voor de functie/opleiding van rechercheur. Hopen dat dat goed gaat, want dat is toch mijn eerste keuze.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |