abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55352227
owwwwwww ik twijfel

Wat vinden jullie: is een flat van 75m2 genoeg leefruimte voor een kat (die dus ook niet naar buiten kan..hooguit dakterras als ik thuis ben)?

Lijkt me echt zo leuk zo'n beestje hier in huis! Maarja...kan het wel?

Mijn 'eigen' kat woont nog bij m'n ouderlijk huis (die is inmiddels 16..), en die komt ook altijd buiten wanneer hij dat wil. Daarom wen ik maar niet aan het idee om zo'n beestje alleen in een flat te laten. Gaat zo'n beest zich niet doodvervelen?

De vorige bewoners hier hadden ook een kat, dat zag ik wel toen ik het huis ging bezichtigen, de hele zijkant van de bank bestond uit verticale losse lappen En de verf was afgesleten van de slaapkamerdeur door kattenpootjes die er langs krasten (volgens mij...).

En misschien de meest naieve vraag allertijden: Kan ik zo'n beestje laten wennen aan het reizen met de auto (zo eens per maand) om dan bij m'n moeder thuis te logeren? Bij een asielkat zal dat natuurlijk moeilijker gaan dan met een kitten..hmz

Kort gezegd: Ik ben op zoek maar mensen die me redenen kunnen geven waarom ik wel of niet een kat op een flat zou nemen.
(:
pi_55352762
Kan prima hoor, ken genoeg mensen met blije katten in een huis van rond de 80m2
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_55352778
75m2 is echt ruimte genoeg voor zo'n beest, zeker als je er ook nog een flinke krab- en klimpaal in plaatst. Ik woon zelf heel klein (23m2) maar ik heb 2 katten en die vinden het prima Als je een kitten neemt, dan zal hij niet anders weten Is ook makkelijker mbt het wennen aan autorijden (al denk ik dat de meeste katten niet zozeer een hekel hebben aan autorijden maar aan het reismandje)

Ik dacht dat ik veel te klein woonde voor katten, maar ik dacht: die kunnen wel naar buiten. Alleen de dames weigeren ook maar 1 poot over de drempel te zetten. Blijkbaar is het hier groot genoeg

Ik moet er wel bij zeggen dat er 2 klimpalen hier staan, en dat ze redelijk veel klim- en springmogelijkheden hier hebben.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 18 december 2007 @ 02:45:32 #4
52707 BunnyHunter
Sterker door strijd!!
pi_55352911
ik..

ik vind het gewoon zielig voor zo een katje..

jij..

jij zou gewoon egoistisch zijn..
Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
pi_55352939
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 02:45 schreef BunnyHunter het volgende:
ik..

jij..

Afhankelijk van 't karakter van de kan kan 't prima
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_55353424
Kan best, hoor, zeker als ze als kitten al binnen zijn.
Die verveling, ach, je hebt bij de vorige bewoners gezien hoe katten dat oplossen
Hou er rekening mee dat als je je kat naar je moeder meeneemt, dat de kat daar wel opeens naar buiten kan en ik weet niet of dat goed gaat. Daarnaast komt jouw kat dan jouw 'eigen' kat tegen en dat kan interessante tafereeltjes opleveren....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:39:36 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55353752
Kan wel, maar katbeesten zijn graag buiten! Dus voor het beessie minder leuk...
censuur :O
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:53:29 #8
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55353873
Kan best hoor, maar eerst een opruimslotje.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  Moderator dinsdag 18 december 2007 @ 09:26:59 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55354294
Hij is opgeruimd
Ik hoop dat er nu normaal gereageert word, heb je niets normaals bij te dragen post dan gewoon niet.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_55354477
Jeuj, ook normale reacties bedankt!
Ook mensen die er niet zo voor zijn wil ik graag horen, ik twijfel niet voor niets he!
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 07:49 schreef JumpingJacky het volgende:
Kan best, hoor, zeker als ze als kitten al binnen zijn.
Die verveling, ach, je hebt bij de vorige bewoners gezien hoe katten dat oplossen
Hou er rekening mee dat als je je kat naar je moeder meeneemt, dat de kat daar wel opeens naar buiten kan en ik weet niet of dat goed gaat. Daarnaast komt jouw kat dan jouw 'eigen' kat tegen en dat kan interessante tafereeltjes opleveren....
Ja, das waar, en de kat zal dientengevolge bij mijn moeder ook niet naar buiten mogen.Tis een groot huis daar, dus plenty ruimte.

En mijn oude kat thuis kan er idd problemen mee krijgen, alhoewel deze timide lobbes ook de brutale aap van een kat van de buren in huis heeft getolereerd (alleen wij niet..dus dat werd plantenspuit werk ).
Overigens hebben wij nooit een kattenluikje gehad voor de oude kat, als ie naar buiten wil moet ie t maar mondeling aangeven, en dat zorgt er voor dat ie soms dagenlang binnen zit, behalve voor een poepje en een plasje

En hoe zit t met de werkenden onder jullie? Kan zo'n beest daar ook oke mee omgaan? -ben nu nog student-
(:
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:42:23 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55354543
Misschien moet je 2 kittens nemen, hebben ze "aanspraak"!
En goed opvoeden om je bank heel te laten
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:53:55 #12
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55354769
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:38 schreef nein het volgende:
Jeuj, ook normale reacties bedankt!
Ook mensen die er niet zo voor zijn wil ik graag horen, ik twijfel niet voor niets he!
[..]

Ja, das waar, en de kat zal dientengevolge bij mijn moeder ook niet naar buiten mogen.Tis een groot huis daar, dus plenty ruimte.

En mijn oude kat thuis kan er idd problemen mee krijgen, alhoewel deze timide lobbes ook de brutale aap van een kat van de buren in huis heeft getolereerd (alleen wij niet..dus dat werd plantenspuit werk ).
Overigens hebben wij nooit een kattenluikje gehad voor de oude kat, als ie naar buiten wil moet ie t maar mondeling aangeven, en dat zorgt er voor dat ie soms dagenlang binnen zit, behalve voor een poepje en een plasje

En hoe zit t met de werkenden onder jullie? Kan zo'n beest daar ook oke mee omgaan? -ben nu nog student-
Ik denk dat een kat wel erg eenzaam wordt als hij alleen binnen zit en je ook nog fulltime van huis bent.
Wel eens over gedacht om 2 katten te nemen?
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:55:05 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55354790
Ik zou niet met die kat gaan slepen. Veel katten vinden reizen een ramp en de meeste katten houden ook echt niet van verandering van omgeving, al helemaal niet als daar ook nog eens een andere kat rondwandelt.

't Is wel goed dat je je bedenkt hoe je dan je kat verzorgd kunt achterlaten als jij een weekend ergens heen wilt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:56:46 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55354830
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:53 schreef Litso het volgende:

[..]

Ik denk dat een kat wel erg eenzaam wordt als hij alleen binnen zit en je ook nog fulltime van huis bent.
Wel eens over gedacht om 2 katten te nemen?
Dat valt reuze mee. Mijn kat maakt echt niet de indruk eenzaam te zijn.
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:58:14 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55354862
Kan makkelijk, hoor. Zorg gewoon dat ie genoeg dingen heeft om zich mee te vermaken, sowieso een krabpaal, speelgoed ed. En wanneer je thuis bent natuurlijk ook zelf met hem spelen.

En dat reizen is een kwestie van wennen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn dieren en reizen, als je er van jongs af aan mee begint weten ze niet beter.

Mijn kat komt ook niet buiten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:00:37 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55354919
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou niet met die kat gaan slepen. Veel katten vinden reizen een ramp en de meeste katten houden ook echt niet van verandering van omgeving, al helemaal niet als daar ook nog eens een andere kat rondwandelt.

't Is wel goed dat je je bedenkt hoe je dan je kat verzorgd kunt achterlaten als jij een weekend ergens heen wilt.
Dat is een punt. De ex van mijn broer nam haar kat ook altijd mee op sleeptouw, de kat zelf had er volgens mij niet echt problemen mee, viel niets aan te merken iig, maar me dunkt dat het fijner voor ze is als het niet hóeft.
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:16:57 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55355254
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:58 schreef Harajuku. het volgende:
En dat reizen is een kwestie van wennen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn dieren en reizen, als je er van jongs af aan mee begint weten ze niet beter.
Precies! Hoewel de reismand in mijn ervaring een no-go bleef... Had waarschijnlijk iets te maken met een bezoekje dierenarts.
pi_55356454
Destijds hebben wij op 40m2 2 kittens genomen, sam en lotje (en inmiddels kittens zie topic van Sanne ). Wij hebben voor raskatten gekozen met een mild character, mijn mening is dat niet-raskatten wilder zijn en meer ruimte nodig hebben. Vorig weekend bij een vriendin geweest met 3 raskatten en 1 niet-raskat en de non-raskat bleek dagelijks door het gehele huis te stuiteren.

Maine Coone, britten, ragdolls zijn naar mijn ervaring rustiger als ze jonger zijn.

Voor een kat is het sowieso beter als hij een kameraadje heeft en het beste is dit van kitten af aan te doen, de hele dag alleen thuis zitten zou niemand leuk vinden. Vooral als ze kitten zijn.
  dinsdag 18 december 2007 @ 11:27:12 #19
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_55356857
Ik denk dat op zo'n ruimte dat best kan. En niet naar buiten gaan vind ik sowieso beter omdat ik vind dat mijn katten geen last hoeven te zijn voor andere mensen.

Als ik jou was zou ik er wel 2 nemen, omdat ik van mening ben dat een mens bij geen enkel huisdier een soortgenoot kan vervangen. Als ik zie hoe mijn katten met elkaar spelen dat kunnen ze echt niet met mij. En ik speel natuurlijk ook wel met ze, maar de lol die ze hebben met elkaar...

Maar denk je ook wel aan de kosten?
In het begin zijn die zeker hoog aangezien ze 2 keer ingeent moeten worden en gecastreerd. Dan natuurlijk nog de ontworming wat 2-4 keer per jaar verstandig is om te doen. En natuurlijk niet te vergeten de onvoorziene uitgaven als ze bijvoorbeeld ziek worden.
Je kan voor de kosten bijvoorbeeld ook denken aan een verzekering. Je hebt Proteq en dan heb je ook nog petplan
Persoonlijk vind ik petplan de juiste keuze, omdat ze daar qua pakketten meer keuze hebben. En 2 pakketten vergoeden ook ontworming en vaccinaties tot een x bedrag per jaar.

Succes met je keuze! En als ze komen willen we natuurlijk wel foto's zien
and it will be my last.
pi_55357217
Oh, kan prima hoor.

Ik heb 3 katten, en die komen ook niet buiten. Ze breken heerlijk mn huis af en ze zijn de grootste schatten die ik ken. Ik zou echt niet zonder de beesten kunnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55360381
Ik ben *helemaal* weg van britten inderdaad, zulke mooie beestjes! En ook een rustig karakter (voorzover ik heb gelezen..)
maar ik heb nog nooit een raskat gehad En britjes zijn natuurlijk al snel zo'n 400 euro per beestje. En een ingeent en 'geholpen' rasloze kat zal rond de 150 euro liggen. Dat scheelt natuurlijk behoorlijk als je over 2 kittens gaat denken

Qua reizen, het zou gaan om zo'n 1 keer per maand (heen en weer) in de auto zitten. Ik ga natuurlijk niet met de trein rondreizen ;D Maar om nou met 2 katten heen en weer te gaan reizen is toch wel een iets grotere onderneming dan met eentje..ook voor de logeerplek, aan de andere kant hebben ze dan wel 'elkaar' natuurlijk in de onbekende omgeving.

Ik weet dat een kat best wat kan kosten, onze huidige kat is nierpatient..nou phoeeeeeeh...dat tikt wel aan ja..maar goed, dat calculeer je in.

Oke..over een paar dingen heb ik al veel duidelijkheid gekregen:

Zeker:
- qua ruimte kan het wel
- qua niet buiten komen ook
- aandacht plenty als ik thuis ben

Twijfel:
- is 1 poes niet eenzaam als ik weg ben
- met de auto mee en uit logeren gaan (wel bij vast adres)

Ik twijfel nog rustig even verder en als jullie nog ervaringen hebben dan hoor ik die graag! Het gaat ook niet over een kat binnen nu en 1 maand te hebben ofzo..
(:
  dinsdag 18 december 2007 @ 14:05:54 #22
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55360637
Wij hebben drie katten(wel wat meer ruimte) en dat gaat hardstikke goed, twee ervan komen weleens buiten, de andere niet en die heeft daar ook geen behoefte aan.
Als ze buiten komen, zijn ze trouwens meestal zo weer terug en onze dikzak blijft altijd in de tuin of het gangetje.
Ze hebben genoeg ruimte om te kunnenrondrennen, stoeien, nu zitten ze met zijn drieen op de vensterbank, ik merk toch wel dat ze het fijn vinden om niet alleen te zijn, maar dat ligt ook aan de kat, onze Brit zou er ws weinig moeite mee hebben, die is wat meer op zichzelf.
Maar als je aan een kitten begint en je bent gelijk al hele dagen weg, zou ik toch bang zijn dat ie zich ging vervelen..Ik zou ook twee katten aanraden.

Wij hebben wel een kat die een hekel heeft aan reizen, hij wil niet in de mand, hij moet een week wennen als ie ergens anders is.. Veel katten zijn niet zo blij met weekendjes uit logeren gaan, ik zou me dus ook afvragen of dat echt nodig is, of dat er evt iemand uit de buurt voor zou kunnen zorgen die twee daagjes in de maand
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_55360660
Mijn katten gaan wel zelf in de reismand, maar ze vinden het reizen helemaal niets.. Katten houden volgens mij ook niet zo heel veel van wisselende omgevingen.
pi_55361364
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:05 schreef JamesBrownie het volgende:
Wij hebben drie katten(wel wat meer ruimte) en dat gaat hardstikke goed, twee ervan komen weleens buiten, de andere niet en die heeft daar ook geen behoefte aan.
Als ze buiten komen, zijn ze trouwens meestal zo weer terug en onze dikzak blijft altijd in de tuin of het gangetje.
Ze hebben genoeg ruimte om te kunnenrondrennen, stoeien, nu zitten ze met zijn drieen op de vensterbank, ik merk toch wel dat ze het fijn vinden om niet alleen te zijn, maar dat ligt ook aan de kat, onze Brit zou er ws weinig moeite mee hebben, die is wat meer op zichzelf.
Maar als je aan een kitten begint en je bent gelijk al hele dagen weg, zou ik toch bang zijn dat ie zich ging vervelen..Ik zou ook twee katten aanraden.

Wij hebben wel een kat die een hekel heeft aan reizen, hij wil niet in de mand, hij moet een week wennen als ie ergens anders is.. Veel katten zijn niet zo blij met weekendjes uit logeren gaan, ik zou me dus ook afvragen of dat echt nodig is, of dat er evt iemand uit de buurt voor zou kunnen zorgen die twee daagjes in de maand

Nou ja ik ben dus niet hele dagen weg, maar zodra ik ga werken zal ik natuurlijk wel veel meer van huis zijn. Dat zal ergens over een jaar zijn ofzo...

Het enige punt om m mee te nemen die weekenden is dat ik het anders zo zielig zou vinden als dat beest 3 dagen lang in zn up thuis zit. Degene die m verzorgt zal er ook niet langer dan een half uurtje per dag zijn, dus vandaar dat ik m dan liever mee zou nemen. Maar blijkbaar is het erger voor een kat om te reizen dan om alleen thuis te zitten? Plus, went zo'n beest op een gegeven moment ook niet aan z'n vaste logeeradres? Of heeft ie daarvoor een te 'kort' geheugen?
(:
  dinsdag 18 december 2007 @ 14:52:08 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55361952
Ik dacht tig jaar geleden bij mijn eerste kat ook dat het een goed idee was om haar in de weekends mee te nemen naar mijn ouders. Daar ben ik heel hard van teruggekomen. Het was echt voor niemand leuk.

Een kat wil het liefste in zijn eigen omgeving zijn. Dat is nou eenmaal zo. Misschien dat jouw kat eraan went en het niet zo erg vindt, maar daar zou ik niet van uitgaan.
pi_55362014
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik dacht tig jaar geleden bij mijn eerste kat ook dat het een goed idee was om haar in de weekends mee te nemen naar mijn ouders. Daar ben ik heel hard van teruggekomen. Het was echt voor niemand leuk.

Een kat wil het liefste in zijn eigen omgeving zijn. Dat is nou eenmaal zo. Misschien dat jouw kat eraan went en het niet zo erg vindt, maar daar zou ik niet van uitgaan.
Ach wij gaan volgende week een paar dagen naar parijs. Ik vraag de buurvrouw om ergens tussendoor even het water te verversen en verder niets.

Als we een weekend weggaan, dan doe ik dat niet eens. Wij hebben een hondenbak, daar zitten de brokken in, die gooi ik dan gewoon vol en een flinke bak water. Echt een paar dagen kunnen die beesten echt wel alleen blijven.
  dinsdag 18 december 2007 @ 15:30:41 #27
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55362776
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:32 schreef nein het volgende:

[..]

Nou ja ik ben dus niet hele dagen weg, maar zodra ik ga werken zal ik natuurlijk wel veel meer van huis zijn. Dat zal ergens over een jaar zijn ofzo...

Het enige punt om m mee te nemen die weekenden is dat ik het anders zo zielig zou vinden als dat beest 3 dagen lang in zn up thuis zit. Degene die m verzorgt zal er ook niet langer dan een half uurtje per dag zijn, dus vandaar dat ik m dan liever mee zou nemen. Maar blijkbaar is het erger voor een kat om te reizen dan om alleen thuis te zitten? Plus, went zo'n beest op een gegeven moment ook niet aan z'n vaste logeeradres? Of heeft ie daarvoor een te 'kort' geheugen?
Ik heb geen idee of een kat kan wennen aan die situatie, maar ik weet wel dat katten soms heel erg problemen kunnen hebben met een verhuizing bv, de kat van mijn nmoeder is twee weken niet onder het bed uit geweest...
Ik laat ze liever een paar daagjes alleen met iemand die eten neerzet, dan dat ik ze meeneem iig, maar je zou het kunnen proberen.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:06:45 #28
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_55363669
Wat betreft de oppervlakte lijkt me niet dat het heel veel uitmaakt. Zou geen kat nemen die ooit wel een tuin heeft gehad, maar als je een kitten neemt of een kat uit het asiel waarvan men weet dat ie altijd al een binnenkat is geweest, lijkt me dat geen probleem opleveren.

Maar dannn..
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 01:30 schreef nein het volgende:

En misschien de meest naieve vraag allertijden: Kan ik zo'n beestje laten wennen aan het reizen met de auto (zo eens per maand) om dan bij m'n moeder thuis te logeren? Bij een asielkat zal dat natuurlijk moeilijker gaan dan met een kitten..hmz

Ik heb 3 katten gehad, en geen van allen kon autoritjes waarderen. Naja, "niet waarderen" is zacht uitgedrukt. Zeg maar gerust moord en brand miauwen, vanaf het moment dat ze in hun reiskoffer moesten. (Vooral deze laatste is erg..). Normaal is ze super rustig / aanhankelijk en doet geen vlieg kwaad, maar om haar in die koffer te krijgen mag je echt handschoenen aantrekken want dan is madame not amused en zal dat laten weten ook.

Maargoed, op de 1 of andere manier heb ik ook altijd de kat die de grootste bek opzet in de wachtkamer van de dierenarts, terwijl er naast mij 10 doodstil en rustig in hun mandje zitten te wachten totdat ze aan de beurt zijn.

Dus, misschien heb jij straks een hele makkelijke die alles pikt enzo. MAAR dan het belangrijkste --> ik heb wel het idee dat katten, buiten de reishokjes/autorij-drama''s die je mogelijk zou kunnen hebben, sowieso heel vaak niet van reizen en daarmee vaak van omgeving/huis wisselen / logeerpartijtjes houden. Zeker als ze het niet gewend zijn.

Mocht je dit elke maand willen doen, weet ik echt niet of je zo'n beest daarmee gelukkig maakt.
Maarja, das mijn mening.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_55372530
Ik woon zelf op ongeveer 75 m2 en heb 2 katten. Buiten het balkon is er geen mogelijkheid om buiten te banjeren. Ze zijn dit ook niet gewend. Ik heb ze al vanaf kleins af aan. Ik zou geen kat in huis nemen die gewend is buiten te lopen. De mijne moesten genoegen nemen met een kleiner huis dan het huis waar ze een tijdje gewoond hebben en dat vonden ze toch wel lastig.

Ze vinden het leuk door het huis je scheuren (vooral 's nachts) , maar ze kunnen ook heerlijk rustig op schoot of op de bank slapen. Buiten in het zonnetje liggen vinden ze ook heerlijk.

Maar ik zou ze niet snel heen en weer mee nemen in de auto. De mijne kunnen prima alleen zijn: dat vinden ze leuker dan in de auto zitten.

Als ik een paar dagen weg ga regel ik dat er iemand komt om ze eten te geven. Ze laten zich dan meestal niet eens zien aan degene die langskomt.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_55377421
De meeste mensen raden het weekend-reizen af dus...dus zo'n kat heeft het toch fijner in zn eentje in de flat dan mee te reizen..
Ik heb geen zin om vrienden van me (of mn buren) elke maand vast te leggen om op mn kat te passen, misschien is een kattenoppas eens in de zoveel tijd dan wel een idee
(:
  woensdag 19 december 2007 @ 16:16:15 #31
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55390423
quote:
Op woensdag 19 december 2007 00:31 schreef nein het volgende:
De meeste mensen raden het weekend-reizen af dus...dus zo'n kat heeft het toch fijner in zn eentje in de flat dan mee te reizen..
Ik heb geen zin om vrienden van me (of mn buren) elke maand vast te leggen om op mn kat te passen, misschien is een kattenoppas eens in de zoveel tijd dan wel een idee
Je kunt het eerst gewoon proberen hoor. Jazz vindt het juist alleen maar leuk, een nieuwe wereld om te ontdekken.
pi_55391252
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:55 schreef nein het volgende:
Ik ben *helemaal* weg van britten inderdaad, zulke mooie beestjes! En ook een rustig karakter (voorzover ik heb gelezen..)
maar ik heb nog nooit een raskat gehad En britjes zijn natuurlijk al snel zo'n 400 euro per beestje. En een ingeent en 'geholpen' rasloze kat zal rond de 150 euro liggen. Dat scheelt natuurlijk behoorlijk als je over 2 kittens gaat denken

Qua reizen, het zou gaan om zo'n 1 keer per maand (heen en weer) in de auto zitten. Ik ga natuurlijk niet met de trein rondreizen ;D Maar om nou met 2 katten heen en weer te gaan reizen is toch wel een iets grotere onderneming dan met eentje..ook voor de logeerplek, aan de andere kant hebben ze dan wel 'elkaar' natuurlijk in de onbekende omgeving.

Ik weet dat een kat best wat kan kosten, onze huidige kat is nierpatient..nou phoeeeeeeh...dat tikt wel aan ja..maar goed, dat calculeer je in.

Oke..over een paar dingen heb ik al veel duidelijkheid gekregen:

Zeker:
- qua ruimte kan het wel
- qua niet buiten komen ook
- aandacht plenty als ik thuis ben

Twijfel:
- is 1 poes niet eenzaam als ik weg ben
- met de auto mee en uit logeren gaan (wel bij vast adres)

Ik twijfel nog rustig even verder en als jullie nog ervaringen hebben dan hoor ik die graag! Het gaat ook niet over een kat binnen nu en 1 maand te hebben ofzo..
De eerste keren Inenten zit al bij het kopen van de kat in en is reeds gedaan als de kittens naar je toe komen (tevens de reden waarom kittens vaak met 13 weken pas weg mogen, vanwege band met moeder en de /12e / laatste week vind er een inenting plaats dacht ik), wel zal je inderdaad eens in de zoveel tijd een inenting moeten halen. Het laten helpen van je kat kost iets van 80-100 euro? En kan pas als ze wat ouder zijn, geloof 6-12 maanden. Wat ik wel veel gehoord heb is dat de britten die ik ken laat beginnen met sproeien. Onze Brit kater Sam begon toen hij 4 jaar oud was in dezelfde periode als dat Nimo volwassen werd (Kater kitten die we gehouden hebben), misschien dat Sam nooit was gaan sproeien als Nimo nooit er was geweest maar dat is een gok. Andere katters van Britten hoor ik ook vaak dat ze niet gaan sproeien. Wij hebben daarom ervoor gekozen dat we direct gaan naar de DA op het moment van sproeien, maar dat we tot die tijd de kater ongecastreerd lieten: Dit voor het vormen van de bekende Britten kater kop die gecastreerde katers vaak minder hebben. Maar een aanzienlijk bedrag blijft het toch: Een raskat kopen. Het voordeel wat wij in een raskat zagen is: Je kittens komen iig nooit in een asiel, er is altijd vraag naar kittens.

MBT twijfels:
1 Kat zal zeker eenzaam zijn als hij dit niet gewend is, bijvoorbeeld een kitten die veel energie heeft als hij bij je thuis komt wonen zal vaak een speelkameraadje missen. Net bij mam's weg, moederziel alleen in een vreemd huis waar een vreemd persoon is. Dat zijn de eerste dagen, maar spelen zal hij toch willen.. En dat gaat door in de woonkamer of je slaapt of weg bent.

Destijds hebben onze katten 3 weken gelogeerd elders, maar prettig vonden ze het niet in het begin. Dus 1 of 2 dagen is voor hun geen pretje. 2 dagen is makkelijk te overbruggen met voer en een schaal water.
pi_55395995
bedankt voro de uitgebreide info Aneurism!
Over brits korthaar:
Ik vind die katerkop juist helemaal niet mooi! hahaha sommige katten lijken net volwassen oran oetangs! Ik wist niet wat ik zag toen ik dat voor het eerst zag Maargoed, dat is maar een mening

Maar het karakter? Verschilt dat nou echt met een huistuin en keuken kat? Of zijn er net zoveel karakterverschillen bij ene brit als bij rasloze katten?

Ik ben nu nog student, dus het komende jaar heb ik zeker nog veel tijd en ben ik veel thuis om op de kat te letten en aandacht te geven. Pas zodra ik zal gaan werken zal ik minder thuis zijn, dus als kitten zijnde zal de kat sowieso ruimschoots aandacht krijgen.

En ik had het volgens mij hierboven al eerder gevraagd, maar nog niet echt duidelijk antwoord op gekregen: Went zo'n beest niet aan het vaste logeer adres? Of vergeet ie dat weer en is alles weer nieuw zodra ie er de volgende keer komt? (wat ik me bijna niet kan voorstellen..)
(:
  woensdag 19 december 2007 @ 19:39:17 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55396098
Ik denk dat je bij rassen méér zekerheid hebt over wat voor karakter het beest ongeveer gaat krijgen. Bij een HTK kat is het maar afwachten wat je krijgt.
  woensdag 19 december 2007 @ 19:50:42 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55396546
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:36 schreef nein het volgende:
[...]
En ik had het volgens mij hierboven al eerder gevraagd, maar nog niet echt duidelijk antwoord op gekregen: Went zo'n beest niet aan het vaste logeer adres? Of vergeet ie dat weer en is alles weer nieuw zodra ie er de volgende keer komt? (wat ik me bijna niet kan voorstellen..)
Het is niet uitgesloten dat een kat eraan went. Maar katten zijn erg stressgevoelig en de kans dat het slecht valt, is groot. Katten reageren ook heftig op stress, bijvoorbeeld met gedragsproblemen. Denk aan een kat die 'naast' de bak gaat plassen. Heel vervelend voor de kat en voor jou.

Een kat heeft volgens mij wel een aardig goed geheugen, maar als hij die andere omgeving en de tijdelijke verhuizing vervelend vindt, zal je aan dat geheugen niet zoveel hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lienekien op 19-12-2007 19:56:03 ]
pi_55396649
Het kan ook goed gaan. De twee katten van mijn nicht logeren regelmatig bij mijn tante en dat gaat prima . Ze komen daar ook buiten en dat gaat perfect, ook met de andere 2 katten van mijn tante. Het kan dus wel, maar dan moet je ze er wel op heel jonge leeftijd al aan laten wijten.

Het zijn trouwens HTK-katten, gewoon vuilnisbakjes dus

[ Bericht 27% gewijzigd door Ewelina op 19-12-2007 20:16:24 ]
pi_55396693
aha, dus daar zit dus wel duidelijk karakterverschil in bij raskatten!

Ja dat van stress bij een kat weet ik idd, daar zijn ze erg gevoelig voor..Het zal er waarschijnlijk dan op neerkomen dat ik het eerst een paar keer zal proberen met reizen, bevalt het de kat absoluut niet, dan zal ik een oppas zoeken.
(:
  woensdag 19 december 2007 @ 19:58:21 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55396789
Ik zou trouwens sowieso pas de logeerpoging gaan wagen als de kat helemaal aan jou en zijn nieuwe huis gewend is.
pi_55397112
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:36 schreef nein het volgende:

Wat betreft de bovenstraande vraag.

k heb sinds kort ook twee maine coons, beiden uit het zelfde nest.
Een paar weken geleden zijn ze wezen logeren bij hun (poeze)-ouders.
Het duurde een half uurtje maar toen ze door hadden dat ze weer in hun ouderlijk huis waren, deden ze alles wat ze tijdens hun jeugd ook deden. Zoals aan de kokosmat krabben bij de voordeur.

Nu was het natuurlijk wel bekend terein voor ze. Maar in ieder geval is mijn ervaring dat ze het logeer-adres niet vergeten.
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_55402514
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:07 schreef dino889 het volgende:

[..]

Wat betreft de bovenstraande vraag.

k heb sinds kort ook twee maine coons, beiden uit het zelfde nest.
Een paar weken geleden zijn ze wezen logeren bij hun (poeze)-ouders.
Het duurde een half uurtje maar toen ze door hadden dat ze weer in hun ouderlijk huis waren, deden ze alles wat ze tijdens hun jeugd ook deden. Zoals aan de kokosmat krabben bij de voordeur.

Nu was het natuurlijk wel bekend terein voor ze. Maar in ieder geval is mijn ervaring dat ze het logeer-adres niet vergeten.
Dat is echt geinig zeg!

Maar inderdaad, ik zal de kat natuurlijk eerst de tijd geven om thuis te wennen, beest kan anders wel gek worden!
(:
pi_55420129
Ik heb drie katten en die komen ook niet buiten. Ik wil ze ook niet buiten hebben.
Denk maar eens aan de gevaren van buiten komen, auto's katten haters! Ook wil ik niet dat andere mensen last moeten hebben van mijn katten.

Wel zou ik voor twee katten/ kittens gaan. Samen is veel leuker dan alleen.
Het reizen is voor mijn katten geen probleem, ze gaan zelf altijd al de mandjes in. Het is vaak ook maar net wat ze gewend zijn.

Succes met je beslissing.

Groetjes kirsten
  donderdag 20 december 2007 @ 17:14:47 #42
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_55420615
tvp ik denk ook nog na over een poekie
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 december 2007 @ 17:15:18 #43
163650 Greys
pi_55420636
Of neem twee van die lekker mutserige asielpoezels. Die zijn vergeleken met waar ze nu zitten héél erg blij met jouw 75 m2!
Op de sites van de asiels staat meestal een aardige karakterbeschrijving, of misschien is er wel een lief duo dat niet gescheiden wil worden en die het al niet gewend zijn om buiten te komen.

Ik wil je helemaal geen asieldieren opdringen ofzo, het lijkt me alleen tof als je de mogelijkheid overweegt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_55421988
quote:
Op donderdag 20 december 2007 17:15 schreef Greys het volgende:
Of neem twee van die lekker mutserige asielpoezels. Die zijn vergeleken met waar ze nu zitten héél erg blij met jouw 75 m2!
Op de sites van de asiels staat meestal een aardige karakterbeschrijving, of misschien is er wel een lief duo dat niet gescheiden wil worden en die het al niet gewend zijn om buiten te komen.

Ik wil je helemaal geen asieldieren opdringen ofzo, het lijkt me alleen tof als je de mogelijkheid overweegt
Ik kijk ook regelmatig naar dierenasiels.com Daar kan je zelfs zoeken naar katten die op een flat kunnen, want ondanks dat zo'n beestje niet echt blij is in een asiel, is het HEEL frustrerend voor een buitenkat om nooit meer naar buiten te mogen, dus dat kan ik zo'n kat niet aandoen.

Plus, het dierenasiel van eindhoven houdt die pagina regelmatig bij met veel fotos. Ik kijk er zeker een paar keer per maand es rond, maar durf nog niet de stap te zetten even in t asiel te kijken omdat ik dan zeker weet dat mn hart breekt van al die poezen daar! Ik wil eerst zeker weten dat ik een kat wil

En als ik besluit toch te proberen de poes mee te nemen uit logeren, dan zal het wel eerder een kitten zijn dan een volwassen kat, die wennen daar natuurlijk nooit aan..
(:
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 december 2007 @ 18:19:14 #45
163650 Greys
pi_55422044
Ik vind het in elk geval al super dat je er goed over nadenkt en niet ondoordacht gewoon maar een huisdier neemt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 20 december 2007 @ 18:46:21 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55422530
En je hoeft je niet lullig te voelen als je er geen uit het asiel haalt, hoor.
pi_55422983
Na oud & nieuw gaan we weer voor een kat kijken. Ik kan niet wachten. Moet ergens mee kroelen.
pi_55424795
Ik zit met mijn vriend in een flat van ongeveer 75m2, geen problemen met de kat (britse korthaar). Hiervoor zaten we in een woning van minder dan de helft hiervan. Ze komt nooit buiten en heeft nooit wat gesloopt. Maar ja ieder dier is anders. We kregen haar toen ze ongeveer 3 jaar was. Het begin was even voor haar wennen, maar bij ons bloeide ze helemaal op.

Ik heb een tijdje met haar bij mijn moeder gezeten (met een rit van 2.5 uur). Ook dat was geen probleem. Ze leek wel extra aanhankelijk naar mij toe. Sliep zowat bovenop mij en ging alleen eten als ik ook uit bed was. In de reismand is ook geen probleem, ze legt zich erbij neer. Ze gaat er alleen niet van harte in omdat het meestal de dierenarts betekend (altijd kont eerst erin!).

Misschien heb ik gewoon geluk met haar. Ze is echt super relaxt en lief. Wel apart, wij zijn haar 3de baasje. Het baasje voor ons heeft veel moeite moeten doen voordat ze echt los kwam. Ik vraag me echt af wat haar eerste baasje met haar gedaan heeft.
pi_55424905
Als je trouwens niet persee een kitten wil, maar wel een raskat dan kun je eventueel ook zoeken naar een herplaatsing. Vaak kun je bij verschillende rassenverenigingen aanmelden dat je op zoek bent naar een herplaatsing. Katten zullen wat ouder zijn, maar de kans is groter dat je ze niet meer hoeft op te voeden en dat ze wat beter alleen kunnen zijn. Natuurlijk wel informeren naar het karakter en reden waarom de kat herplaatst moet worden.
pi_55425981
Wat een opties allemaal he! Bedankt voor de tips n0a. En bijna niet te geloven hoe die poes bij jullie is opgebloeid! Een beetje aandacht doet wonderen volgens mij..

Werken jullie trouwens allebei? Of is er altijd wel iemand over de vloer bij jullie in de flat?
(:
pi_55426546
We werken allebei idd, op een werkdag is ze vaak zo'n 9 tot 10 uur alleen. Tot nu toe zijn we nog niet vaak of voor lange periode weg geweest. 1 keer is ze voor een paar dagen uit logeren geweest. Eerste dag zat ze daar onder de bank, daarna was ze al weer gauw gewend.

Als we 2 dagen naar mijn moeder in Maastricht gaan, dan komt mijn schoonvader eten geven.

Ze is sws erg op zichzelf. Dat is een van de redenen waarom ze bij haar vorige baasje weg ging. Waarschijnlijk vond ze het daar te druk met al die katten.

Ik denk dat je met een kitten, als het kan, in het begin er veel bij moet zijn. Zodat hij/zij aan jou en de omgeving kan wennen. Twee kittens kunnen elkaar altijd bezig houden.

Ik heb een kitten gehad (helaas jong overleden) ook een britse korthaar. Die hoefde ik nauwelijks op te voeden, op de bak gaan had hij van zijn moeder al geleerd. En als hij iets deed wat niet mocht, hoefde ik maar in mijn vingers te knippen (als hij extra ondeugend was natuurlijk even achterna jagen ).
pi_55427321
Ik vind het wel erg zielig een kat alleen. Er zijn inderdaad uitzonderingen als je veel thuis bent of de kat geen soortgenoten dult, maar anders vind ik dat je een kat niet alleen moet houden.

Als je voor een kitten gaat zou ik er zeker twee nemen. Ze leren zoveel van elkaar en ze gaan met elkaar spelen en hangen daardoor minder in je spullen.

Als je een kitten neemt liever niet jonger dan 9 weken, veel beter is nog 13 weken, bij fokkers van raskatten gaan de kittens ook niet eerder weg dan met 13 weken.
pi_56015622
haha, dit is wel typisch: ik ben een week of 2 bij mijn moeder thuisgeweest tijdens de kerstvakantie (waar dus mijn/onze kat woont), me druk bezig gehouden met dat beest daar en daar helemaal geen gevoel van "oh ik wil een kat!!"...(goh )

En nu ben ik weer een paar dagen in mn eigen flatje..en ik zit alweer dierenasiels.com af te struinen naar een beestje met een leuk koppie....hoe voorspelbaar
(:
pi_56016591
Ik woon ook in een klein appartementje (1 persoons zullen we het maar noemen) met mijn twee kittens (9 maanden oud inmiddels). Ik heb ze toen ze 6 weken oud waren opgevangen toen ik nog op een kamer woonde, alleen vervolgens kon ik er geen afstand meer van doen

Ik ben omwille van mijn katjes verhuisd toen ze een half jaar oud waren. Die van mij zijn wel buiten geboren (wilde katjes), maar omdat ik ze zo vroeg al had zijn ze nu helemaal gewend aan het binnen leven. Binnenkort komt er op het "balkon" wel een afgezet stuk (tot aan het plafond) zodat ze ook een paar vierkante meter buitenruimte hebben, maar binnen zijn ze meer dan tevreden! Ik ben ook hele dagen van huis, maar omdat ze altijd elkaar hebben zitten ze nooit alleen.

Mijn katjes zijn ook al van begin af aan gewend aan reizen met de auto. Als ik naar mijn ouders ga (eens in de paar weken) gaan de katten altijd mee: voor een paar dagen, of zelfs maar voor een dagje. Als ik de reismand tevoorschijn haal lopen ze al mauwend achter me aan, zodra ik hem geopend op de grond zet springen ze er allebei in en wachten netjes tot de deur dicht gaat. In de auto mauwen ze wel wat, maar toch stappen ze iedere keer weer blij de reismand in.

Ze zeggen altijd dat katten heel erg hechten aan een eigen huis, bij die van mij merk ik daar niet veel van. Ze voelden zich thuis op mijn eerste kamer, voelden zich na 10 minuten helemaal thuis bij mijn ouders, hebben twee weken gelogeerd bij mijn vriend toen ik daar was en ook dat was meteen in orde, en na de verhuizing hierheen waren ze ook nagenoeg meteen gewend. Als je een kat van jongs af aan daar aan went (en in combinatie met het karakter denk ik ook wel) moet reizen echt geen probleem zijn. Maar dan zou ik wel kijken voor een kitten, niet voor een oudere kat. En als je vaak weg bent eigenlijk nog het liefst voor twee!!
pi_56018078
Hey

Ik woon in een appartement van 45m2. Ik heb een hele lieve poes. Ze heeft het hier iig prima. Ze verveelt zich bij mij niet of nauwlijks, Soms moet je het een beetje avontuurlijk maken. Laat eens een deur naar de badkamer open staan, of verplaats eens een krabpaal. Af en toe de kat mee uitnemen naar familie, en ze is weer extra verwend. Je moet een kat (kitten) meteen goed opvoeden, zo overleven je spulletjes het vanzelf wel. Hier gaat het iig goed, al woon ik erg klein. Kattebak inbouwen in een bergkast, of ergens waar ventilatie zit, dan blijft je ruimte redelijk fris ruiken.

Fototje van mijn lieverd

pi_56018237
Kan prima vooral als je hem uit het asiel haalt. Alles is beter dan een asiel natuurlijk.
pi_56040954
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:28 schreef Mejoon het volgende:
Kan prima vooral als je hem uit het asiel haalt. Alles is beter dan een asiel natuurlijk.
Asiel heeft meestal katten die buiten komen, mits kittens natuurlijk.
pi_56046738
Over dat opvoeden gesproken.... Mijn bank...ik zou t best wel jammer vinden als die er aan gaat (tis eentje van stof...waar ze dus lekker met de nageltjes in kunnen hangen).

Toen ik de flat waar ik nu woon ging bezichtigen stond hier ook een bankje, waaraan duidelijk te zien was dat die eigenaren ook een kat hadden: Dat ding was echt COMPLEET aan flarden gescheurd, echt te erg! Ook heb ik nog altijd 'slijtplekken' in de verf op mijn slaapkamerdeur zitten, wat volgens mij wijst op een hongerige kat die heeeel graag z'n baasje(s) wakker wilde krijgen door maar langs de deur te krabben met zn nageltjes. Best zielig eigenlijk..

Maar goed..hoe voorkom ik dat zo'n poes mijn bank niet als heerlijke klimbank en krabpaal gaat gebruiken (naast het installeren van een echte krabpaal)? Hoe maak je dat duidelijk aan je zo'n beest? (Toen onze huidige poes 'opgevoed' werd, was ik 8..dus daar weet ik bar weinig van...).
(:
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:32:45 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56047129
Zorg ervoor dat je kat er niet aan begint of ontmoedig 'm sterk, bijv. met een spray die hij niet lekker vindt ruiken (vragen in de dierenwinkel). Als een kat eenmaal ergens gaat krabben (lees: geursporen gaat afzetten) zal hij in principe steeds op die plek blijven krabben. Ik zou er niet voor kiezen om de kat te straffen als hij het doet, want het is een nieuwe kat die jou nog moet gaan vertrouwen. Straffen is dan geen goede start van een prettige verstandhouding.

Mijn oude bank was inderdaad aan gort getrokken. Dat was niet erg. Toen kocht ik een nieuwe bank en heb ik een Feliwaystekker gekocht, voor een maand. Dat is dezelfde redenering, maar dan de andere kant op. Zo'n stekker geeft feromonen af, waardoor de kat zich op zijn gemak voelt. Dan heeft een kat minder de behoefte om zijn eigen geurvlaggen af te gaan zetten. Het heeft in mijn geval geholpen: de katten zijn nooit aan de nieuwe bank gaan hangen zoals ze dat bij de oude deden.
pi_56057944
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Zorg ervoor dat je kat er niet aan begint of ontmoedig 'm sterk, bijv. met een spray die hij niet lekker vindt ruiken (vragen in de dierenwinkel). Als een kat eenmaal ergens gaat krabben (lees: geursporen gaat afzetten) zal hij in principe steeds op die plek blijven krabben. Ik zou er niet voor kiezen om de kat te straffen als hij het doet, want het is een nieuwe kat die jou nog moet gaan vertrouwen. Straffen is dan geen goede start van een prettige verstandhouding.

Mijn oude bank was inderdaad aan gort getrokken. Dat was niet erg. Toen kocht ik een nieuwe bank en heb ik een Feliwaystekker gekocht, voor een maand. Dat is dezelfde redenering, maar dan de andere kant op. Zo'n stekker geeft feromonen af, waardoor de kat zich op zijn gemak voelt. Dan heeft een kat minder de behoefte om zijn eigen geurvlaggen af te gaan zetten. Het heeft in mijn geval geholpen: de katten zijn nooit aan de nieuwe bank gaan hangen zoals ze dat bij de oude deden.
Aha, dat klinkt als een goeie oplossing (die stekker). Onze oude kat heeft nooit iets als krabpaal gebruikt in huis, buiten alleen onze mini-knotwilgjes. Maar hij voelt zich ook enorrm op z'n gemak thuis en wordt ook enorm verwend
(:
pi_56058374
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 07:08 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Asiel heeft meestal katten die buiten komen, mits kittens natuurlijk.
Mijn oma heeft een stichting die katten opvangt als ze niet meer in het asiel geplaatst kunnen worden. Omdat mensen ze niet meer willen. Ze zijn ziek of missen een oog, pootje, oortje of zijn erg onhandelbaar. etc
Mijn oma heeft verwarmde buitenrennen waar katten zitten. Die komen buiten. Maar de katten die ze niet bij de katten buiten kan zetten wonen bij haar binnen. Die komen dus bijna tot nooit buiten.
En tja wat is buiten komen als je een betonvloer onder je hebt en heel wat hekken om je heen hebt staan?
pi_56065194
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:28 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Mijn oma heeft een stichting die katten opvangt als ze niet meer in het asiel geplaatst kunnen worden. Omdat mensen ze niet meer willen. Ze zijn ziek of missen een oog, pootje, oortje of zijn erg onhandelbaar. etc
Mijn oma heeft verwarmde buitenrennen waar katten zitten. Die komen buiten. Maar de katten die ze niet bij de katten buiten kan zetten wonen bij haar binnen. Die komen dus bijna tot nooit buiten.
En tja wat is buiten komen als je een betonvloer onder je hebt en heel wat hekken om je heen hebt staan?
sorry bedoelde: asiel zoekt meestal baasjes waar de katten buiten kunnen. chille oma heb je btw
pi_56075561
Ik heb een kitten van bijna 5 maanden oud, ben ook student en woon op bjina 30m2. Het gaat prima en ik krijg niet het idee dat ie het te weinig ruimte vindt.
Ik heb em vanaf het begin af aan meegenomen naar m'n ouders, ga bijna elk weekend en ben ook de hele kerstvakantie geweest en hij vindt het heerlijk. Hij valt in slaap in de auto, maar ook in de trein (ik ga dus meestal met de trein) en bij m'n ouders is ie na 5 minuten weer gewend. Hij slaapt daar altijd op precies dezelfde plek, dus ik ga er vanuit dat katten idd andere plekken wel kunnen onthouden.
pi_56693642
ik ga van de week voor t eerst bij een cattery kijken
ben heel erg benieuwd!
(:
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:05:08 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56693765
Welk ras?
pi_56694344
brits korthaar, ze hebben nog een chocolate en chocolate-cremevlekjes kittens, maar heb nog geen optie ofzo, maar ben sowieso erg nieuwsgierig!
(:
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:29:41 #67
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56694385
Ik neem aan dat je ook weet hoe volwassen exemplaren eruit zien? Ik ken mensen die de kittens erg leuk vonden tot ze een volwassen exemplaar zagen, soit.
pi_56699947
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ik neem aan dat je ook weet hoe volwassen exemplaren eruit zien? Ik ken mensen die de kittens erg leuk vonden tot ze een volwassen exemplaar zagen, soit.
die kittens zijn nu een week oud en net een paar dikke wurmen

Maar dat is echt bizar....hoe kan je nou niet weten hoe een volwassen exemplaar eruit ziet?
(:
pi_56759688
Owwww wat een skeetjes! Zal later even fototje posten (niet erg duidelijk..maar goed). Ze waren natuurlijk nog heel erg klein, maar de oogjes waren al open. Ik ben er vrij zeker van dat ik een chocolate (beestjes hebben echt een chocolade kleur) katertje ga nemen.

Ik mocht de mama (chocolate wit) misschien ook zelfs wel overnemen, want die aardde niet goed bij de andere britten, mama laat teveel over zich heen lopen. Maar weet nog niet of ik dat wel kan/wil betalen
(:
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:04:55 #70
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_56760169
ranzige TT
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_56764450
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:04 schreef Asics het volgende:
ranzige TT
*snapt m niet*
(:
pi_56771783
\o/ yay voor nieuwe kat.

Is mama niet goedkoper dan een kitten?
pi_56775314
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:52 schreef n0a het volgende:
\o/ yay voor nieuwe kat.

Is mama niet goedkoper dan een kitten?
Mama is de helft goedkoper idd, maar, ik neem sowieso een kitten van haar...en voor de mama zou het leuker zijn als ze bij een van haar kittens kan worden geplaatst. Dan is die moeder ook meer op dr gemak en went ze sneller aan het nieuwe huisje. Als ik de moederpoes niet neem, gaat ze dus alleen naar een ander baasje...

Dus zekerheid over kitten (mits gezond): 100%
Zekerheid over ook de moeder: 90%
(:
pi_56949005
Nog lichtelijk scheel en kan net t koppie omhoog houden..maar toch erg leuk:

(:
pi_56949459
Je kan je balkon ook nog ombouwen tot een ren van kippengaas; je kat kan dan probleemloos buiten en er schijten geen duiven meer op
  zondag 24 februari 2008 @ 16:24:17 #76
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56949536
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef nein het volgende:

[ afbeelding ]

Britjes zijn echt superleuk hoor
Neem je mama ook erbij?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56950129
Ingetje79: Jep, ik neem de moeder ook..(mits er allerlei problemen aan het licht komen, maar daar ga ik niet van uit)

Magnet: Ja, ik heb al verschillende oplossingen in het achterhoofd wbt het balkon...
Ik wil ze sowieso aan een tuigje laten wennen, en dan van de zomer een kattennet monteren dat ik er ook weer af kan halen wanneer de poezen binnen zijn (want mooi is het niet). Probleem is alleen dat ik een balkon van 8 meter breed heb ZONDER dak erboven, dus ik moet dat netj wel op een of andere manier strak weten te trekken..maar dat zie ik dan wel weer

En over het reizen met de auto....ik heb echt DE oplossing gevonden: een kattengordel! Ze hebben tegenwoordig tuigjes die je aan de autogordel op de achterbank kunt vastklikken...veel veiliger dan in een box en kunnen ze lekker op de achterbank liggen pitten. Moet ik ze dus alleen eerst wel aan die tuigjes laten wennen en dat kan nog leuk worden (vooral met moederpoes)...
(:
pi_56954348
Yay katjes!! Hoe lang nog wachten?
pi_56954415
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:53 schreef nein het volgende:
Ingetje79: Jep, ik neem de moeder ook..(mits er allerlei problemen aan het licht komen, maar daar ga ik niet van uit)

Magnet: Ja, ik heb al verschillende oplossingen in het achterhoofd wbt het balkon...
Ik wil ze sowieso aan een tuigje laten wennen, en dan van de zomer een kattennet monteren dat ik er ook weer af kan halen wanneer de poezen binnen zijn (want mooi is het niet). Probleem is alleen dat ik een balkon van 8 meter breed heb ZONDER dak erboven, dus ik moet dat netj wel op een of andere manier strak weten te trekken..maar dat zie ik dan wel weer

En over het reizen met de auto....ik heb echt DE oplossing gevonden: een kattengordel! Ze hebben tegenwoordig tuigjes die je aan de autogordel op de achterbank kunt vastklikken...veel veiliger dan in een box en kunnen ze lekker op de achterbank liggen pitten. Moet ik ze dus alleen eerst wel aan die tuigjes laten wennen en dat kan nog leuk worden (vooral met moederpoes)...
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van die dingen. Wat als de gordel losschiet en poeslief met nagels en al in paniek door de auto schiet?

Ik ben toch eerder voor een box, die je dan vastzet
pi_56955402
quote:
Op zondag 24 februari 2008 20:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van die dingen. Wat als de gordel losschiet en poeslief met nagels en al in paniek door de auto schiet?

Ik ben toch eerder voor een box, die je dan vastzet
Een gordel die losschiet? dat zou toch niet best zijn (!!) stel je voor dat je je eigen kinderen achterin hebt zitten en die gordel schiet dan los Nee, deze tuigjes, die zitten gewoon vast in je originele gorldel klik dinges van je auto. Overigens: in Duitsland is het *verplicht* om je hond/kat zo te vervoeren, dus het lijkt me vrij betrouwbaar. Daarbij wil ik nog wel even zeggen: stel je voor dat die tuigjes compleet onhandig zijn of niet werken, dan hijs ik ze wel gewoon weer in de box

En n0a: pas in de eerste week van mei krijg ik ze..pf nog lang wachten, maar ik moet ook de nodige aanpassingen nog maken in huis (horren voor de ramen..plinten bij de keuken ) dus ik heb de tijd nog wel nodig ook..hehe
(:
pi_56970929
Ik wil ook zo graag een kleintje erbij, maar de situatie is er nu niet naar. Nu hebben we alleen mijn inkomen omdat mijn vriend ziek is. :|

Succes met het wachten
pi_57070787
Wohoo, ik heb vandaag mijn eerste 'kattending' gekocht: een radiator hangmandje...was in de aanbieding bij de praxis Helaas nog geen nieuwe foto's maar ik ben volgende week weer kijken, ben erg benieuwd!
(:
pi_57073777
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef nein het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een schatje,mooie kleur.
Ik hou je foto's in de gaten
pi_57073933
Ik ga vrijdag weer kijken!
Ik had een paar namen in mn hoofd
- bommel -> ollie b bommel..= beer
- silvio -> gave naam uit sopranos

maar het wordt tochhhhhh:
- Mauro! (met 99% zekerheid De gitarist van deus heet zo en dat vond ik altijd al zo'n mooie naam...en wat blijkt, mauro is een italiaanse naam (altijd mooi) en betekent: "dark skinned", beter kan gewoon niet
(:
pi_57074127

Heel mooi als hij volwassen is.

Mooie naam Mauro
pi_57233721
vandaag weer wezen kijken

De naam (mauro) staat dus al, alleen ik kan nog altijd kiezen tussen 2 katertjes (beide choc dus), de ene is een tikkie kleiner en rustiger dan de ander...weet nog niet welke ik zou doen, maar ik heb nog wel even om te kiezen Karakter is voor mij belangrijker dan uiterlijk...je doet er toch een jaar of 15 mee

Maar goed, de beestjes waren nog kleeeeinnn zeg! Ik dacht dat katjes na 4 weken al veel groter zouden zijn, maar dat was even een misjudgement Over een paar weekjes maar weer es op bezoek!

fotootje van de rustige van de 2: (die ander liep steeds weg )
(:
pi_57245269
Hihi die oogjes zijn altijd zo freaky. Gaat bij mij ook sneller dan gedacht. Maandag gesprekje met de DA en als dat goed verloopt hebben we over een paar maandjes ook een schatje erbij.
  zondag 9 maart 2008 @ 19:55:23 #88
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_57268934
Nein, wat een schatje!
pi_57783509
Even een update! Ik heb wat beroerde fotos gemaakt gisteren, die zal ik vanavond wel even uploaden.

Maarrrrrr....ik ben gisteren dus weer wezen kijken
En ik denk dat ik toch voor t kitten van t fotootje hierboven ga (de 'rustige').

Het enige puntje is dat deze wel kleiner is dat z'n broertje.

Het beestje is nu helemaal niet zo rustig meer maar deze reageerde veel relaxter op mijn hand dan de grotere. Eerst was die grote hand even schrikken, maar binnen 2 seconden zat ie met m'n vinger te spelen en vond ie t reuze interessant. De ander bleef toch een beetje bang van m'n hand. Verder liep die grotere ook steeds weg (net als de vorige keer) en bleef de kleine rustig zitten..

Ook is de kleine, samen met zn (nog kleinere..haha) zusje altijd de eerste die de bench uitgaat om de boel te ontdekken, en ondanks dat ie wat kleiner is, eet ie prima..dusjaaa...hij zal nog wel een inhaalspurt doen. Over 2 weken zal ik mn definitieve keuze maken tussen de 2 broertjes

Moederpoes liep nu ook relaxed rond, beetje de boel in de gaten te houden dat alles in orde was met de kittens. Maar totaal niet angstig naar mij toe, meteen kopjes geven en je aankijken en besnuffelen. Dus ik denk dat zij zich prima zal redden als ze naar me toegaat, en ik denk dat als ze langere tijd met mij meegaan uit logeren, dat ze het ook wel goed kunnen vinden met de kat van mn moeder (en zoniet: kunnen ze de hele bovenverdieping in beslag nemen, ruimte zat). Ze lag later ook lekker te slapen bij een andere Brit op de stoel..

Nog 5 weken!
(:
pi_57786351
Spannend! Waarschijnlijk heb ik mijn katje mits er geen entreactie is alsnog eerder. Die is nu 9 weken.
pi_57788106
wat is een ..entreactie? OH! Ent-reactie! Ik las entre-actie

Wat voor katje krijgen jullie eigenlijk?
(:
pi_57792180
Maine coontje

Ik lees dat woord ook altijd verkeerd . Ik zie altijd en-tractie.
pi_58043732
Ik heb eindelijk een keuze gemaakt, ik ga voor de kleinere...hij is nog niet helemaal donker genoeg qua vacht, maar dat komt nog wel...z'n broertje is al wel donkerder. Maar deze is relaxter, blijft langer bij je zitten..dus..Voila!

Fotos van vandaag!
En hij heet: Mauro

Mauro samen met zusje pitten:

En natuurlijk krijg ik mamapoes ook nog, die hier heel relaxed (ahum) in een hangmandje lag..

(:
  maandag 14 april 2008 @ 15:36:17 #94
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_58044207
Alvast gefeliciteerd met je prachtige nieuwe huisgenoten
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_58044773
Filmpje!

Degene die ik neem is die niet uit beeld wegrent

edit: NOG een filmpje
Again, degene die ik neem is de (donkere) die niet uit beeld rent!
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 20% gewijzigd door nein op 14-04-2008 16:14:44 ]
(:
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:12:20 #96
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_58065309
quote:
Op donderdag 20 december 2007 17:15 schreef Greys het volgende:

Dit heb ik ook gedaan. Er staan veel "koppeltjes" op die al aan elkaar gewend zijn en je kunt dan selecteren op "binnenkat". Wilde zelf ook niet echt een kat ongelukkig maken die normaal gesproken altijd buiten kwam.

Eerste jaartje hebben ze op 75 m2 geleefd en dit was echt prima. Toen was ik nog best veel thuis vanwege studeren. Afgelopen zomer op 50 m2 maar een balkonnetje waar ze niet af konden (in theorie, de praktijk bleek soms anders, maar da'seen ander verhaal). Nu in een huis van 100 m2 en groot terras waar ze opkunnen en (wederom in theorie) niet afkunnen. Merk wel dat ik ze daar een groot plezier mee doe, met dat terras, echt super om te zien! Maar voorheen hebben ze het nooit echt gemist, denk ik...

Nu allebei fulltime aan het werk, en ze vermaken zich prima. Als ik weleens een dagje thuiswerk verwacht ik alle aandacht, maar nee hoor,de dames hebben zo hun eigen dagschema (dat veeeeel bestaat uit slapen!) En de nacht zijn ze soms wat actiever als wij overdags weg zijn (lees: muisjes brengen op bed, onder de dekens stoeien).

Dus: volgens mij ook geen probleem. Had toendertijd dezelfde twijfels, maar heb er geen seconde spijt van!
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:15:13 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_58065359
Ieks, zie dat ik schandalig achterloop. Succes met de aanwinst!! Geniet ervan!
pi_58075493
Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoten

Wat is Mauro lief En moederpoes doet me aan mijn eigen poes denken (die overigens ook moeder is van de ander die ik hier heb rondlopen). Zwartwit snoetje
pi_58075695
Ik krijg morgen een 2e kitten in huis!!!!!!!!! asap foto`s !!!
pi_58091360
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Ik krijg morgen een 2e kitten in huis!!!!!!!!! asap foto`s !!!
Ik zag de foto al op het katten met foto's topic! Ben erg benieuwd hoe zij er later uit komt te zien!!
(:
pi_58123100
quote:
Op woensdag 16 april 2008 17:08 schreef nein het volgende:

[..]

Ik zag de foto al op het katten met foto's topic! Ben erg benieuwd hoe zij er later uit komt te zien!!
Net a;s haar vader, dat weet ik wel heel zeker

pi_58132838
awww..mooi beest!
(:
pi_58383528
Topic gevonden! Leuk hoor, twee katten in huis! Hoe lang nog? 1,5 week of zo...?
Spannend!
pi_58386146
ja, ik denk nog een week of 2 Eerst moeten alle andere kittentjes worden opgehaald voordat ik de mamapoes ook kan meenemen natuurlijk

Snap er niets van, een van mn filmpjes is al zowat 1500 keer bekeken op youtube..blijkbaar zijn spelende kittens erg populair.. (joh..)
(:
pi_58389836
Ik zit in exact dezelfde situatie als TS. 60m2, werkend en af en toe eens een weekend naar huis. Wou er daarom ook 2 nemen, dan zijn ze nooit echt alleen. Nieuwsgierig hoe de praktijk voor TS gaat zijn, ook met reiservaringen enzo. Ik lees mee...
Ja, ik generaliseer.
pi_58390108
Ik ben overdag te werk, savonds vaak weg. heb nu de tweede kitten in huis. Gaat goed samen nu met de huidige kat. Eerste week even aanzien. nogmaals: ik woon op 45m2.
pi_58396979
Rond half mei kan ik ze gaan ophalen trouwens, en ik zal natuurlijk hier neerzetten hoe t gaat als ze hier eenmaal zijn
(:
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:16:09 #108
94346 Northside
We'll see
pi_58528439
Niet om het topic te kapen, maar mijn huistijgers zijn er inmiddels. Een kleine grijze, Sushi, en een 100 gram zwaardere zwart-witte, Sambal, 2 zusjes van 8 weken oud (fotootjes in mn fobo). Ik ben blij dat ik er 2 heb aangeschaft, als ik zie hoeveel plezier ze samen hebben. Als ik nu moet gaan werken heb ik het idee dat het allemaal ook wel goedkomt, ze vervelen zich nooit samen.

Afgelopen weekend hebben ze 2 uur in de auto gezeten, en ik ben bang dat het nooit reiskatten zullen worden. Ze deden alsof ik ze naar het slachthuis bracht, een uur lang moord en brand. Daarna waren ze wel zo uitgeput dat ze het 2e uur fijn hebben liggen slapen. Moet er nog maar eens over nadenken of ik ze 1 keer in de maand een weekend mee naar huis neem, denk het niet. Ze een weekend samen achterlaten is waarschijnlijk voor beide partijen beter.

Benieuwd naar de ervaringen van anderen met kittens in soortgelijke omstandigheden.
Ja, ik generaliseer.
pi_58532528
ik heb zelf 1 kitten genomen op ongv 45 m2
gaat prima
ik heb wel een tuin maar die is momenteel nog onbruikbaar door het bouwpuin ( ja moet nodig opruimen)

ik ga om het weekend naar mijn vriend in bergen nh en razz gaat gewoon gezellig mee in de koffer
vind het helemaal best
daar heeft ze wel iets minder ruimtje maar mag aan haar tuigje de hele achtertuin door speuren
tuigje vanaf dag 3 dat ze hier was omgedaan
1e 3 keren was het draaien en wurmen om te kijken of ze er uit kon komen daarna vond ze ht best toen ze merkte dat ze dan naar buiten mocht
pi_58533110
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:18 schreef hypertje het volgende:
ik heb zelf 1 kitten genomen op ongv 45 m2
gaat prima
ik heb wel een tuin maar die is momenteel nog onbruikbaar door het bouwpuin ( ja moet nodig opruimen)

ik ga om het weekend naar mijn vriend in bergen nh en razz gaat gewoon gezellig mee in de koffer
vind het helemaal best
daar heeft ze wel iets minder ruimtje maar mag aan haar tuigje de hele achtertuin door speuren
tuigje vanaf dag 3 dat ze hier was omgedaan
1e 3 keren was het draaien en wurmen om te kijken of ze er uit kon komen daarna vond ze ht best toen ze merkte dat ze dan naar buiten mocht
Ik woon ook 45m2 in alkmaar .Heb twee lieve poezen, maar dan één hoog. Binnenkort een tweede tuigje aanschaffen, kunnen ze mee op het balkon. en dan langzaam laat ik ze wennen aan het dak van de huizen waarop mijn balkon zit, dan mogen ze van mij lekker het dak op.

Twee op 45m2 gaat prima.
pi_58536858
Aggoossieee Northside, wat een schattige beestjes! Hou me op de hoogte hoe het gaat met het reizen als je dat een paar keer vaker hebt gedaan!

Ik laat de mijne sowieso wennen aan het reizen, maar ik wil ze dus met tuigjes (met een gordelaansluiting, zo handig!) laten reizen, dus dan kunnen ze lekker op de achterbank liggen. Ik mag de mijne dinsdagavond ophalen, dan blijven ze eerst 1 nachtje bij m'n moeder, waarna ik de volgende dag samen met ze 2 uur in de auto ga rijden, ben benieuwd ;D

Ik heb me rot zitten klussen voor die beesten de afgelopen 2 dagen.....allemaal horren in elkaar gezet, en mn "washok" opgeruimd om daar de kattenbak en andere voorraad kwijt te kunnen. Als het goed is krijg ik deze week ergens de telescoop krabpaal, en dan kan ik er tegenaan!

Moet alleen mn bank nog beschermen tegen de klauwtjes...Hopelijk kan ik een oude grandfoulard vinden op mn moeders zolder..
(:
pi_58537417
Ik heb eigenlijk nog een vraag:

Hoe voer je 2 katten? Want hoe hou je in de gaten dat de een niet alle brokjes opeet van de ander enzo?
(:
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:14:04 #113
94346 Northside
We'll see
pi_58541178
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:34 schreef nein het volgende:
Aggoossieee Northside, wat een schattige beestjes! Hou me op de hoogte hoe het gaat met het reizen als je dat een paar keer vaker hebt gedaan!

Ik laat de mijne sowieso wennen aan het reizen, maar ik wil ze dus met tuigjes (met een gordelaansluiting, zo handig!) laten reizen, dus dan kunnen ze lekker op de achterbank liggen. Ik mag de mijne dinsdagavond ophalen, dan blijven ze eerst 1 nachtje bij m'n moeder, waarna ik de volgende dag samen met ze 2 uur in de auto ga rijden, ben benieuwd ;D

Ik heb me rot zitten klussen voor die beesten de afgelopen 2 dagen.....allemaal horren in elkaar gezet, en mn "washok" opgeruimd om daar de kattenbak en andere voorraad kwijt te kunnen. Als het goed is krijg ik deze week ergens de telescoop krabpaal, en dan kan ik er tegenaan!

Moet alleen mn bank nog beschermen tegen de klauwtjes...Hopelijk kan ik een oude grandfoulard vinden op mn moeders zolder..
Zoek ook maar iets om de achterbank te beschermen dan, want lekker rustig liggen zit er de eerste keer zeker niet in. De kans is groter dat de poes zichzelf probeert op te hangen aan z'n tuigje

Dat eten ging best makkelijk eigenlijk. 2 bakjes een stukje uit elkaar, 3 dagen erbij gestaan met de plantenspuit om het in de gaten te houden als het voertijd was en spuiten maar als ze het bakje van de ander proberen te overvallen. Nu weten ze perfect welk bakje van wie is en als ze eten krijgen kijken ze eigenlijk niet eens meer naar het bakje van de ander. Hoogstens als de ander wegloopt en nog wat heeft overgelaten, maar dat komt ook zo goed als nooit voor. Vind zowiezo dat ze goed luisteren naar de regeltjes (niet op het aanrecht, niet op tafel, niet tegen mensen opklimmen... ze hebben het allemaal geprobeerd in het begin, ze laten het allemaal nu).
Ja, ik generaliseer.
pi_58541786
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Zoek ook maar iets om de achterbank te beschermen dan, want lekker rustig liggen zit er de eerste keer zeker niet in. De kans is groter dat de poes zichzelf probeert op te hangen aan z'n tuigje

Dat eten ging best makkelijk eigenlijk. 2 bakjes een stukje uit elkaar, 3 dagen erbij gestaan met de plantenspuit om het in de gaten te houden als het voertijd was en spuiten maar als ze het bakje van de ander proberen te overvallen. Nu weten ze perfect welk bakje van wie is en als ze eten krijgen kijken ze eigenlijk niet eens meer naar het bakje van de ander. Hoogstens als de ander wegloopt en nog wat heeft overgelaten, maar dat komt ook zo goed als nooit voor. Vind zowiezo dat ze goed luisteren naar de regeltjes (niet op het aanrecht, niet op tafel, niet tegen mensen opklimmen... ze hebben het allemaal geprobeerd in het begin, ze laten het allemaal nu).
Haha ja, een plaidje is geen overbodige luxe op de achterbank, dat had ik me al voorgenomen Misschien zelfs een stukje zeil/plastic achtig iets (straks moet er eentje kotsen ofzo, die lucht krijg je er natuurlijk NEVER uit )

Hoever is een stukje uit elkaar? Een meter ofzo? (ja..ik ben een complete noob op het gebied van meer dan 1 kat )

Ik heb gewoon speciaal voor de katten een plantenspuit gekocht Want waarvoor gebruik je anders zo'n ding? Voor mn planten gebruik ik een Spa flesje

Netjes hoor dat ze al zo snel zo goed opgevoed zijn. Ik ben ook blij dat ik nu in mn scriptie-schrijf periode zit, dus veel thuis ben, en ze goed in de gaten kan houden en kan corrigeren als t nodig is. Nog maar 6 nachtjes slapen!! yaaay!
(:
pi_58541884
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:03 schreef nein het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag:

Hoe voer je 2 katten? Want hoe hou je in de gaten dat de een niet alle brokjes opeet van de ander enzo?
door af en toe eens mee te kijken waneer je ze eten geeft.
pi_58542206
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:47 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

door af en toe eens mee te kijken waneer je ze eten geeft.
hehe ja, nou ja, ik heb ooit eens op 3 katten gepast, en ééntje daarvan moest speciaal voer hebben, maar die wilde steeds brokjes jatten van de andere 2 katten. Dat was me toch een operatie, 2x per dag..pfff
(:
pi_58542907
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:01 schreef nein het volgende:

[..]

hehe ja, nou ja, ik heb ooit eens op 3 katten gepast, en ééntje daarvan moest speciaal voer hebben, maar die wilde steeds brokjes jatten van de andere 2 katten. Dat was me toch een operatie, 2x per dag..pfff
Hmm apart laten eten?

gewoon enkel savonds als je thuiskomt? voeren, dan volgen wat ze doen, daar conclusies uit trekken enzo.

Bij mijn vriendin lopen er nu 3, eentje eet als baas als eerst en het meest. Ik heb ze gewoon gescheiden laten eten.
pi_58544131
Nee joh, gewoon van jongs af aan een constant aanbod van voedsel. Katten hebben niet snel de neiging om zich te overeten.
pi_58544143
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:31 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Hmm apart laten eten?

gewoon enkel savonds als je thuiskomt? voeren, dan volgen wat ze doen, daar conclusies uit trekken enzo.

Bij mijn vriendin lopen er nu 3, eentje eet als baas als eerst en het meest. Ik heb ze gewoon gescheiden laten eten.
Bij de cattery staat er altijd ene grote bak waar alle katten brokjes uit kunnen eten wanneer ze willen. En verder krijgen ze apart (de kittens natuurlijk samen) zacht voedsel. Nhaja..het zal allemaal wel loslopen In elk geval bedankt voor het advies!
(:
pi_58544184
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:24 schreef MLI het volgende:
Nee joh, gewoon van jongs af aan een constant aanbod van voedsel. Katten hebben niet snel de neiging om zich te overeten.
Behalve die van mij bij m'n moeder thuis Da's net een goudvis, blijft gewoon maar dooreten zolang er aanbod is

Maar voorlopig is het plan ze 1 keer per dag zachtvoer te geven en een constant voorraadje brokjes. Moederpoes moet aankomen, en babypoes moet nog hard groeien!
(:
pi_58547825
Nog even over dat reizen: ik heb een kitten van 8 maanden, ben student en woon op 26m2. Heb em na een maand ofzo voor het eerst meegenomen naar m'n ouders (met de trein!) en dat boeide em helemaal niets. Nu breng ik em regelmatig naar m'n ouders (die 26m2 is voor mij nl wel echt iets te klein) en hij vindt het daar geweldig. Als ik z'n reismandje pak, rent ie er al in en zodra ik in de trein zit en de trein gaat rijden, valt ie in slaap.
pi_58549872
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:44 schreef Honeymooner het volgende:
Nog even over dat reizen: ik heb een kitten van 8 maanden, ben student en woon op 26m2. Heb em na een maand ofzo voor het eerst meegenomen naar m'n ouders (met de trein!) en dat boeide em helemaal niets. Nu breng ik em regelmatig naar m'n ouders (die 26m2 is voor mij nl wel echt iets te klein) en hij vindt het daar geweldig. Als ik z'n reismandje pak, rent ie er al in en zodra ik in de trein zit en de trein gaat rijden, valt ie in slaap.
wauw En dat zelfs in een drukke trein!! Ik kan me echt niet voorstellen dat een kat vrijwillig in een reismandje rent (bij de kat bij mn moeder is t altijd een groot drama..associaties met dierenartsen enzo )...Maar goed, ik ga ze ook in een tuigje op de achterbank doen..als t lukt
(:
pi_58551731
Oh, dat geeft hoop, misschien wennen ze er bij mij ook nog aan dan. Dit weekend mogen ze weer mee terug, kan ze nog niet alleen laten als ze nog zo klein zjin, eens kijken of het dit keer beter gaat.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:16:55 #124
213586 Madadie
la vita et bella!!
pi_58573113
Heb je geen buren of vrienden die je zou kunnen vragen om in de weekenden af en toe naar je kat te kijken, te spelen en te voeren etc?
daarnaast zou je dan misschien wat vaker in je flat moeten blijven en niet 3 dagen maar bijvoorbeeld 2 dagen naar je ouders gaan...
Af en toe je poes mee nemen kan denk ik best maar ik zou er geen regelmaat van maken.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:25:29 #125
213586 Madadie
la vita et bella!!
pi_58573300
ahum, excuses...ik heb een heleboel pagina's gemist!! haha sorry! Gefeliciteerd met je aanwinst je zal er vast geen spijt van krijgen!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:39:49 #126
60404 nein
nerd!
pi_58573592
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:25 schreef Madadie het volgende:
ahum, excuses...ik heb een heleboel pagina's gemist!! haha sorry! Gefeliciteerd met je aanwinst je zal er vast geen spijt van krijgen!!
Hahaha dank je
Ik kan ze as dinsdag ophalen, ben benieuwd!!!
(:
pi_58574212
Dinsdag!
Ben heel benieuwd!!
Veel plezier alvast TS
pi_58595749
Mijn katten hebben de 2 uur in de auto opmerkelijk goed doorstaan. Alles bij elkaar misschien 10 minuten gepiep, misschien worden het toch nog reiskatten!
Ja, ik generaliseer.
pi_58596722
He, nou dat is mooi! De volgende keer nog maar 5 minuten piepen, en de keer daarna zijn ze stil

Moest je onderweg niet even stoppen om ze wat te laten drinken in deze hitte?
(:
pi_58633935
MORGEN!!!!!!!!!
(:
pi_58636171
Nog 1 nachtje slapen nein .....alvast veel plezier morgen, ik kijk morgen laat in de middag weer hier!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 00:59:14 #132
94346 Northside
We'll see
pi_58637382
Met foto's he...
Ja, ik generaliseer.
pi_58650919
Nog EVEN geen fotos, zullen namleijk behoorlijk saai zijn mamapoes is na uitgebreide inspectie van de logeerkamer weer terug gaan liggen in het reismandje. Kleine Mauro vreet om de haverklap van de brokjes en gaat zich dan uitgebreid liggen wassen bij zn moeder in t mandje. Mauro voelt zich prima op z'n gemak, Brown Sugar (zo heet mamapoes....weet niet of ik die naam aanhou..) is nog een beetje huiverig
(:
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:33:50 #134
94346 Northside
We'll see
pi_58655686
Brown sugar... apart
Ja, ik generaliseer.
pi_58655749
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:33 schreef Northside het volgende:
Brown sugar... apart
Hehe ja..vernoemd naar nummer van the rolling stones..weet niet of die 'andere' betekenis ook bewust gekozen is destijds Maar ik heb nogal moeite om haar bij die naam te roepen
(:
pi_58664487
Aggossie, BS (niet bullshit maar Brown Sugar ) liet zich vanochtend uitgebreid aaien en gaf kopjes en zat te spinnen. Mauro speelt zich een slag in de rondte en eet en drinkt veel. BS heb ik nog niet zien eten of drinken, maar ik zit er ook niet constant bij...BS vindt het allemaal maar eng, alle geluidjes van buiten de kamer enzo...dan spurt ze meteen dr reismandje weer in!
(:
pi_58667480
Foto's!
pi_58670430
I second that.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:43:18 #139
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58670794
Me too.
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:07:26 #140
213586 Madadie
la vita et bella!!
pi_58671283
Geweldig voor je Nein, ze zullen vast snel wennen! En anders noem je d'r toch gewoon SUGAR!? Mauro & Sugar = cute!!
pi_58696174
fotos!! sorry voor de vertraging, was moeee..want...De poesjes besloten vannacht op pad te gaan door t huis, en de kleine heeft zitten spelen met propjes alufolie en weet ik wat allemaal, tot 5 uur vanochtend

Anyway! De fotos, ik heb een stapel op Flickr gezet (met mislukte omschrijving eronder, dus let daar niet op)..
http://www.flickr.com/photos/41267782@N00/with/2495829180/

En wat hoogtepunten:

Lekker slapen in t reismandje:

Oe..een roze bolletje wol! In de aanval!

Kauwen op een stukje wol...

Tongetje!

Actiefoto pur sang!
(:
pi_58696245
Verder komt mamapoes nu veel meer onder de bank weg, ze heeft er van vanochtend tot zeker 1700 onder gelegen, tot ik haar eronder uit haalde, toen ging ze maar weer even op onderzoek uit. De krabpaal is officieel ingelijfd (zie flickr) en ze heeft al lekker liggen slapen op een stoel hier, met de kleine erbij. En ze geeft enorm veel kopjes, rent achter je aan...ze moet hard haar geur afgeven in elk geval "jij bent van mij!!"
(:
pi_58696548
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:07 schreef Madadie het volgende:
Geweldig voor je Nein, ze zullen vast snel wennen! En anders noem je d'r toch gewoon SUGAR!? Mauro & Sugar = cute!!
Nou..ondanks mijn redelijk goeie engelse uitspraak, vind ik het echt vreselijk om terwijl ik nederlands praat er engelse woorden tussen te gooien "sugarrrrrrrrrrrrrrr"..een gewone nederlandse uitspraak is toch echt fijner. (Mauro is een italiaanse naam, maar het spreekt wel fijn uit in het nederlands.... MAUWROOOOO)"
(:
pi_58698892
Aww wat lief, ontzettend mooie kleur ook. Zie je op deze foto's veel beter.
pi_58699075
Hoop dat je bank het overleeft. onze volwassen poes heeft nooit aan de bank gekrabbeld en onze jonge kater ook niet (waren gewend aan een krabpaal) maar het achter mekaar aanzitten heeft toch de nodige krabbels achter gelaten, de bank was net 3 maanden oud )
Gefeliciteerd met je poezels trouwens
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:04:10 #146
94346 Northside
We'll see
pi_58700493
Gefeliciteerd, veel plezier ermee. Die slapeloze nachten, wen daar maar aan. Of oordopjes regelen, uit ervaring kan ik vertellen dat katten niet aan 8 uur nachtrust doen.

Ga je nu gewoon suiker roepen dan? SUIKERRRRRTJE, eten!
Ja, ik generaliseer.
pi_58700766
n0a: Hij is 2 keer zo donker geworden in drie weken tijd, echt ongelooflijk! En hij wordt nog donkerder, want (als het goed is) gaan die tabby-streepjes weg.

Sorella: Mijn bank is momenteel gemummificeerd! Daar neem ik geen risico's mee
En daar durven ze nu nog niet echt op te komen, maar 2 fauteuils van me (2e handsjes) wordt enorm op gejaagd en gesprongen, daarop vind ik t niet zo erg, ik wil ze tzt toch opnieuw gaan bekleden

Northside: ik heb het geprobeerd Suiker!!! SUIKER!! Maar nee tis m ook niet...en nee, het wordt ook niet Duo Penotti Ik denk nog even verder..misschien komt er spontaan een bijnaampje uit in de loop van de tijd!
(:
pi_58700847
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:04 schreef Northside het volgende:
Gefeliciteerd, veel plezier ermee. Die slapeloze nachten, wen daar maar aan. Of oordopjes regelen, uit ervaring kan ik vertellen dat katten niet aan 8 uur nachtrust doen.

Ga je nu gewoon suiker roepen dan? SUIKERRRRRTJE, eten!
Bij mij zouden geen oordopjes werken. Toshi loopt namelijk over mijn gezicht heen snachts en geeft natte neusjes in je gezicht. Oren zijn ook leuk om mee te spelen.

Misschien kun je een naam verzinnen die erop lijkt? Soeka, supi etc
pi_58700950
Nein, echt super dat het zo goed gaat! Mooie foto's ook
Veel plezier van ze he!!
pi_58733538
Jeuj! BS heeft vandaag maar 2 uurtjes onder de bank gezeten (ik heb haar er steeds gewoon onder vandaan gehaald als ik t lang genoeg vond duren....want dan bleef ze meestal wel ff rondhangen)... En nu is ze al sinds vanmiddag er onder weg!
Verder loopt de kleine als een hondje achter mama aan, wel schattig om te zien, en hij is he-le-maal weg van het bolletje wol aan een touwtje en een dopje van een spa fles, daar zijn inmiddels al kilometers mee afgelegd in de woonkamer
(:
pi_58764622
Ik vind dat die kleine een beetje te angstig reageert als ik voorbij komt gelopen. Dan rent ie meestal met een rotgang aan de kant. Hoe laat ik m gewoon wennen? Gewoon mn gang blijven gaan?
Hij hangt natuurlijk enorm aan z'n moeder, dat die wat angstig is begrijp ik, maar hij moet natuurlijk zn moeder niet in alles gaan kopieren
(:
pi_58764908
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 02:23 schreef Ewelina het volgende:
75m2 is echt ruimte genoeg voor zo'n beest, zeker als je er ook nog een flinke krab- en klimpaal in plaatst. Ik woon zelf heel klein (23m2) maar ik heb 2 katten en die vinden het prima

dat vind ik gewoon smerig
pi_58775844
Ik ben geen expert, maar vrienden van mij hebben een paar jaar geleden 2 schuwe katten uit het asiel gehaald. Zij hebben die katten (2 kittens van ongeveer een half jaar) gewoon hun gang laten gaan en hebben dat zelf ook gedaan. Ze zijn niet zachter gaan lopen, of gaan wachten met stofzuigen als de katten in de kamer waren etc.

Wel hebben ze veel geprobeerd met ze te spelen. (hengels, balletjes etc) Na ongeveer een half jaar liepen de katten tussen ze door alsof ze nooit anders gedaan hadden. Zelfs als ze op dansmatten voor de playstation stonden te stuiteren en totaal niet op de katten letten, kwamen de katten vlakbij hun voeten om met de bewegende snoeren te spelen! Als dat geen teken van vertrouwen is weet ik het ook niet meer
pi_58778799
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:38 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dat vind ik gewoon smerig
Kwestie van goed schoonhouden en ventileren natuurlijk
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:44:15 #155
94346 Northside
We'll see
pi_58779103
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:22 schreef n0a het volgende:

Bij mij zouden geen oordopjes werken. Toshi loopt namelijk over mijn gezicht heen snachts en geeft natte neusjes in je gezicht. Oren zijn ook leuk om mee te spelen.

Check... vannacht hebben mijn monsters ook ontdekt dat ik beweeg als ze op mijn hoofd gaan staan. Toen ik daar niet al te vriendelijk op reageerde en half onder de deken wegkroop is er vervolgens nog wat aan mijn oor gelikt. Alle katten zijn hetzelfde blijkbaar.

Ze gaan toch niet meer op mijn hoofd staan als ze straks groot en zwaar zijn he?
Ja, ik generaliseer.
pi_58779806
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:48 schreef Hekates het volgende:
Ik ben geen expert, maar vrienden van mij hebben een paar jaar geleden 2 schuwe katten uit het asiel gehaald. Zij hebben die katten (2 kittens van ongeveer een half jaar) gewoon hun gang laten gaan en hebben dat zelf ook gedaan. Ze zijn niet zachter gaan lopen, of gaan wachten met stofzuigen als de katten in de kamer waren etc.

Wel hebben ze veel geprobeerd met ze te spelen. (hengels, balletjes etc) Na ongeveer een half jaar liepen de katten tussen ze door alsof ze nooit anders gedaan hadden. Zelfs als ze op dansmatten voor de playstation stonden te stuiteren en totaal niet op de katten letten, kwamen de katten vlakbij hun voeten om met de bewegende snoeren te spelen! Als dat geen teken van vertrouwen is weet ik het ook niet meer

Ooh kijk aan, dat geeft goeie hoop Ja ik ben alleen maar onze oude goeie loebas van 17 jaar oud gewend bij m'n moeder thuis...en sja..17 jaar opvoeding doe je niet in 1 week tijd

Gisteren speelde moederpoes zelfs mee met een speeltje, ik wist niet wat ik zag! Lachte me dood, zo'n serieuze poes opeens helemaal gek van een haarelastiekje

Inmiddels heb ik ook alweer 2 keer gestofzuigd, want de grote verhaart nog redelijk wat, dan schuilen ze onder de bank, maar ze doen maar. Verder heb ik ook zo'n dansmatje hier in huis, maar ik heb t nu nog maar niet geprobeerd

Als ik van huis ben laat ik mijn radio trouwens wel aan, niet te hard, maar anders wennen ze zo aan de stilte thuis en is elk lawaaitje eng voor ze.

De kleine liep net trouwens heeeeeeeeeeeeeel voorzichtig naar me toe op de bank, even aan mn tenen gesnuffeld...en toen weer snel naar mama!
(:
pi_58779836
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Ze gaan toch niet meer op mijn hoofd staan als ze straks groot en zwaar zijn he?
Dan wordt t poging tot doodslag Ofwel je smoort erin, ofwel je breekt je nek
(:
pi_58781051
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:25 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Kwestie van goed schoonhouden en ventileren natuurlijk
daar kun je nooit tegenop ventileren en stofzuigen
pi_58781349
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:27 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

daar kun je nooit tegenop ventileren en stofzuigen
Duidelijk geen kattenmens...
pi_58781660
in mijn huisje ruik je er niks van veel stofzuigen en de kattenbak ingebouwd in de cvkast (met mechanische ventilate)
pi_58785180
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:01 schreef MdMa98 het volgende:
in mijn huisje ruik je er niks van veel stofzuigen en de kattenbak ingebouwd in de cvkast (met mechanische ventilate)
Sowieso hebben ze tegenwoordig zulke goeie absorberende korrels dat je er niets van ruikt. Het enige dat ik ruik is het zachtvoer, dat gooi ik ook weg na een klein half uurtje...want dat gaat gewoon meuren!
(:
pi_58787530
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 18:08 schreef nein het volgende:

[..]

Sowieso hebben ze tegenwoordig zulke goeie absorberende korrels dat je er niets van ruikt. Het enige dat ik ruik is het zachtvoer, dat gooi ik ook weg na een klein half uurtje...want dat gaat gewoon meuren!
En zachtvoer hoef je niet te geven, dan mag. Er zijn zulke goede brokken tegenwoordig, dat de ontlasting van je kat ook veel minder ruikt.
pi_58787669
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:08 schreef Kissi4 het volgende:

[..]

En zachtvoer hoef je niet te geven, dan mag. Er zijn zulke goede brokken tegenwoordig, dat de ontlasting van je kat ook veel minder ruikt.
Ja dat is waar, ze krijgen ook maar 1 vorkje, want ze vinden het wel lekker en het is goed voor om hun vocht wat op peil te houden. (Er zijn niet voor niets zoveel katten met nierproblemen...in t wild eten ze natuurlijk ook niet alleen droge brokjes en hebben hun prooien ook veel meer vocht in zich)
(:
pi_58795470
Wat een mooitjes!

Hier ook een kitten die met een rotgang wegrende als er iemand aan kwam lopen. Als je haar wilde aaien dan viel ze bijna achterover want ze vond het eng. Al was ze best wel gesocialiseerd maar daar waren erg jonge kinderen die er nog net niet mee overgooiden.
Ze is hier nu bijna 2 weken en ik ben elke dag uren met haar aan het spelen geweest. Lag ze ergens dan ging ik er rustig naast zitten en niks doen. Alleen met een zachte stem praten. Dan keek ze me alleen maar aan. Met het speeltje lokte ik haar steeds meer naar me toe. Eerst naar mijn voeten en later op mijn buik en naar me gezicht. Elke keer als ze bij mijn handen kwam dan aaide ik haar voorzichtig.
Nu komt ze uit zichzelf bij me. Als ze aandacht wil dan miauwt ze en kijkt ze me aan. Als ze geaaid wil worden dan begint ze al te spinnen als ze me aan ziet lopen. Als ze wil spelen dan geeft ze me een tikje zonder de nagels uit te doen. Kost wat tijd maar het werpt z'n vruchten af.
Go hard or go home
  woensdag 21 mei 2008 @ 16:14:56 #165
213586 Madadie
la vita et bella!!
pi_58804287
n0a: Hij is 2 keer zo donker geworden in drie weken tijd, echt ongelooflijk! En hij wordt nog donkerder, want (als het goed is) gaan die tabby-streepjes weg.

Echt waar vervaagt dat nog weer?? jammer mijn zwarte poesjes zijn ook heel licht grijs zwart gestreept en ik vond dat nou net zo leuk....!!
pi_58814434
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 08:35 schreef noekje het volgende:
Wat een mooitjes!

Hier ook een kitten die met een rotgang wegrende als er iemand aan kwam lopen. Als je haar wilde aaien dan viel ze bijna achterover want ze vond het eng. Al was ze best wel gesocialiseerd maar daar waren erg jonge kinderen die er nog net niet mee overgooiden.
Ze is hier nu bijna 2 weken en ik ben elke dag uren met haar aan het spelen geweest. Lag ze ergens dan ging ik er rustig naast zitten en niks doen. Alleen met een zachte stem praten. Dan keek ze me alleen maar aan. Met het speeltje lokte ik haar steeds meer naar me toe. Eerst naar mijn voeten en later op mijn buik en naar me gezicht. Elke keer als ze bij mijn handen kwam dan aaide ik haar voorzichtig.
Nu komt ze uit zichzelf bij me. Als ze aandacht wil dan miauwt ze en kijkt ze me aan. Als ze geaaid wil worden dan begint ze al te spinnen als ze me aan ziet lopen. Als ze wil spelen dan geeft ze me een tikje zonder de nagels uit te doen. Kost wat tijd maar het werpt z'n vruchten af.
Oe...dank je wel voor deze hoopvolle berichten!!! Ik ben vandaag een dagje weg geweest (bedrijfsuitje), en de hele krabpaal lag helemaal op zn harses in huis....ze hebben flink de beest iutgehangen hier
Nu komen ze weer voorzcithg naar me toe, moeder geeft kopjes, kleine komt dichterbij, maar kijkt idd vanaf een afstandje maar wil graaaag spelen!

2 weken, phoe, ik weet niet of ik dat voor elkaar ga krijgen..ik merk namelijk toch wel dat moeder een grote invloed op kleine heeft: was de kleine eerst niet bang voor me als ik naar m toe liep terwijl ie at, loopt ie nu wel weg (omdat zn ma dat ook doet..) Dus dat is wel jammer.
(:
pi_58814454
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 16:14 schreef Madadie het volgende:

Echt waar vervaagt dat nog weer?? jammer mijn zwarte poesjes zijn ook heel licht grijs zwart gestreept en ik vond dat nou net zo leuk....!!
Nou...voor een brit zou dat eigenlijk wel moeten. Ik zie het nog nauwlijks bij de moeder, dus ik neem aan dat t bij de kleine ook weggaat! En ik heb ook nog nooit een zwarte 'gemelleerde' poes gezien...dus ik ben bang dat je nu nog heeeel veel foto's moet nemen voor de herinnering
(:
pi_58817195
En post al die foto's vooral op dit forum Madadie!

Het klinkt alsof bij jou je vriendschap met je kitten wel eens via de moeder kon lopen in het begin. Dus dan moet je misschien proberen om zo veel mogelijk die moeder aan je te laten wennen. Misschien hebben ze bij de cattery wel goede tips? Die zouden moeten weten wat mama poes lekker vind. Bepaalde gist snoepjes? Achter haar oren gekrabbelt worden? Opgepakt worden? Of juist haar de tijd geven om naar je toe komen, zelfs als dat betekent dat ze nu nog 3 dagen zichzelf gaat verstoppen...

Misschien hebben ze wel een goede tip voor je!
pi_58818618
Bij mijn volwassen brit heeft het wel een tijdje geduurt voordat ze echt gewend was. Oppakken vond ze ook niet echt super. Nu is het bijna een ragdoll zo slap hangt ze als je dr oppakt.

Gewoon de tijd geven en niet achterna zitten, maar dat doe je volgens mij al prima. Die van mij houdt sws niet erg veel van spelen.

Populair bij Toshi zijn de catnip muisjes (heb er 5 en die zijn spoorloos verdwenen) en in kleine rolletjes geknipte keukenrollen (leuk om mee te voetballen).
pi_58832811
Idd, ik denk ook dat het kitten heel erg naar de moeder kijkt hoe die met mij omgaat en op mij reageert, vooral omdat t kitten in t begin veel avontuurlijker was! Maar goed, het komt langzaamaan wel goed. Moederpoes sprong net bij mij op de bank, alleen die slome stootte met haar staart een leeg glas om die op de bank viel, meteen weer weg natuurlijk

Bij de cattery zeiden ze dat ze juist heel erg op de achtergrond leefde en gewoon dr gangetje ging daar, ze vonden haar daar ook niet echt gelukkig omdat ze veel onder de voet werd gelopen door de andere Britten daar....en dat ze niet echt meer speelde met speeltjes, nou ik heb wel anders gemerkt nu! Ze speelt enthousiast mee met die kleine! Opgepakt worden vind ze niets, maar lekker onder dr kin en achter dr oren krabbelen is geweldig.

Het zijn echt enorm eigenwijze beesten, dat heb ik al wel gemerkt!

Ik zal ook even van die catnip muisjes kopen, onze kat bij mn moeder taalt er niet naar, maar deze misschien wel Die stukjes keukenrol is een lache idee!!
(:
pi_58832889
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 02:45 schreef BunnyHunter het volgende:
ik..

jij..

Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58874538
T gaat elke dag een beetje beter hier, moederpoes is zelfs al een paar keer heel even naast me gaan zitten op de bank (voor een minuutje kopjes geven). De kleine zit tijdenlang naast me op de bank te spelen....maar liggen doet ie nog altijd liever bij mama
(:
pi_58877066
Mijn 2 terroristes zijn iets te aanhankelijk als je het mij vraagt. Ze willen de hele tijd op me liggen of aan me hangen en huppelen overal achter me aan. Helemaal geen probleem, maar als ze dan op me liggen te snurken voel ik me zo bezwaard als ik op wil staan om iets te drinken te pakken bijvoorbeeld. (en ik krijg ook behoorlijk beschuldigende blikken als ik het dan toch doe)

Verder zijn ze gewoon nog steeds lief en schattig en hoop ik dat ze nog lang klein blijven
Ja, ik generaliseer.
  zondag 25 mei 2008 @ 13:36:10 #174
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58897090
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:25 schreef Northside het volgende:
Mijn 2 terroristes zijn iets te aanhankelijk als je het mij vraagt. Ze willen de hele tijd op me liggen of aan me hangen en huppelen overal achter me aan. Helemaal geen probleem, maar als ze dan op me liggen te snurken voel ik me zo bezwaard als ik op wil staan om iets te drinken te pakken bijvoorbeeld. (en ik krijg ook behoorlijk beschuldigende blikken als ik het dan toch doe)

Verder zijn ze gewoon nog steeds lief en schattig en hoop ik dat ze nog lang klein blijven
Hehe, herkenbaar met dat op schoot liggen. Ik voel me dan ook altijd bezwaard, maar dat is dan maar pech voor de katten Als je op moet staan dan moeten ze er maar even af, zodra je terug bent kunnen ze toch weer gaan liggen?
  zondag 25 mei 2008 @ 22:24:24 #175
60404 nein
nerd!
pi_58907834
bwoh...ik wou dat mijn katten al schootkatten waren..
(:
  maandag 26 mei 2008 @ 15:21:12 #177
94346 Northside
We'll see
pi_58920478
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:24 schreef nein het volgende:
bwoh...ik wou dat mijn katten al schootkatten waren..
Dan voel je je ook bezwaard als je op moet staan

Het zijn trouwens wel echte reiskatten nu, mijn monstertjes. 4 keer 2 uur in de auto en 2 keer 1 uur. Eerste twee keer moord en brand, 3e keer wat gepiep, en nu liggen ze wat uit het kooitje te kijken of te slapen. Als je maar vroeg genoeg begint kan je ze blijkbaar alles leren.
Ja, ik generaliseer.
pi_58922214
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:21 schreef Northside het volgende:

[..]

Dan voel je je ook bezwaard als je op moet staan

Het zijn trouwens wel echte reiskatten nu, mijn monstertjes. 4 keer 2 uur in de auto en 2 keer 1 uur. Eerste twee keer moord en brand, 3e keer wat gepiep, en nu liggen ze wat uit het kooitje te kijken of te slapen. Als je maar vroeg genoeg begint kan je ze blijkbaar alles leren.
Had ik al verteld dat ze op de heen weg ONTSNAPT zijn uit de reiskooi? Na 1 uur hadden ze het helemaal gehad in die kooi en besloten ze te gaan miauwen en stampij te maken. Gelukkig reisde mn moeder mee in de auto...maar het waswel ff schrikken, moederpoes had het op de een of andere manier voor elkaar gekregen die draaiknopjes onderin de kooi te verschuiven..en toen is ze op haar rug gaan liggen en heeft ze met haar kop de kooi opengedouwd. En toen begon het grote avontuur natuurlijk: uit het raam kijken naar alle voorbijzoevende autos (lichtjes...het was donker). Dus ik meteen stoppen zodra ik kon. Ik had gelukkig t gordel-tuigje ook bij me, dus moeder heb ik in t tuigje gezet, de kleine in de bak. En zo hebben we het laatste halfuurtje gereisd...
Over 1,5 week ga ik weer 2 uur reizen met ze....en ik gooi haar gewoon weer in het tuigje!
(:
pi_58929674
Ik heb moederpoes vanmiddag aan een tuigje naar buiten gelaten...
Over het tuigje omdoen: ze liet het zich allemaal gelaten overkomen...ze liep eerst wat met hoge poten rond, maar eenmaal op het balkon was ze alweer vergeten dat ze m omhad. De kleine die doet alsof ie enorme jeuk heeft en blijft zich maar likken op zn rug met dat tuigje om
(:
pi_58929705
Sorry verkeerde topic, lol!

Maare, komen er hier nu nog nieuwe foto's of niet?
pi_58938572
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:00 schreef Hekates het volgende:
Sorry verkeerde topic, lol!

Maare, komen er hier nu nog nieuwe foto's of niet?
nou nou nou Op mijn flickr pagina zet ik vaak nieuwe fotos neer..
http://www.flickr.com/photos/nietje/

gisteren oa deze

(:
pi_58938735
Verslag van vannacht (ja..vannacht..)

Ik wordt om ene uur of 5.00 wakker van een sodemieter gemiauw van moederpoes, dus ik es in de woonkamer kijken...

Heeft mevrouw *alle* speeltjes (zo'n 5 zilverfolieballetjes, een oordopje, 2 propjes papier en een muisje) verzameld en op de bank voor kleine Mauro neergelegd...
En waarom ze nou zoveel miauwt? Zodra zij een speeltje heeft, pakt ze die in dr bek en loopt ze er miauwend mee rond (en legt ze m blijkbaar bij Mauro neer), maar aangezien we het hier over een speeltje of 10 hebben...duurde dat gemiauw nogal ff

Geen IDEE wat dat te betekenen had, maar gelukkig was het gemiauw daarna over...ik dacht dat britten niet van die praters waren, nou..tegen elkaar kunnen ze er wat van!

Maar goed, wat een actie...ik vraag me af wat t te betekenen had...al die speeltjes zo deun voor m neerleggen

En OH ik kan me wel voor mn kop slaan dat ik daar geen foto van heb gemaakt!@# Maarja, ik was nog slaapdronken..vergeef me
(:
pi_59001730
Eep..
ik ga ze zaterdag weer meenemen naar mijn moeder voor een paar dage....maar ik vind het zooooo zielig voor ze, want ze zijn hier nu net wat gewend..Aan de andere kant: ze moeten er toch aan wennen he...hmpg...moeilijk.

Northside, praat me even wat moed in!!

Moederpoes ligt nu voor het eerst gezellig naast me op de bank, en de kleine komt er soms es even bij zitten Ze wil nog steeds zó graag kopjes geven, dat ze gewoon halve koprollen maakt op de bank, erg grappig!

Fotootjes:

Ja, dit ligt echt heeel lekker:

(:
pi_59002216
AWWWW!! Geweldige foto's en leuk verhaal! (Hoop wel dat ze dat niet iedere nacht wil doen )
pi_59008237
Kan best hoor, ik heb 2 katjes (zusjes) nu 9 maanden en die zitten altijd binnen in de woonkamer.
Ze hebben alles wat ze moeten hebben, en nee dat is helemaal niet egoïstisch. Ik vind het wel aante raden dat ze met 2 zijn, ze komen goed overeen. en zo zijn zo ook nooit alleen als wij niet thuis zijn
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:09:20 #186
94346 Northside
We'll see
pi_59013435
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 23:35 schreef nein het volgende:

Northside, praat me even wat moed in!!

Komt goed, geen zorgen.

In het begin moeten ze even wennen en is het wat gepiep en drama, maar na 2 keer heen en weer is het al een stuk minder en na 3 of 4 keer heen en weer liggen ze gewoon te pitten... (jonge poesjes dan, weet niet of je mamakat nog zo flexibel is om daaraan te wennen?)

Oh, hoe hard ze ook piepen, hoe dramatisch ze ook doen, hoe hard ze ook proberen om zichzelf door de spijlen te duwen... steek je hand NIET in de kooi. Of neem pleisters mee...
Ja, ik generaliseer.
pi_59014868
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Komt goed, geen zorgen.

In het begin moeten ze even wennen en is het wat gepiep en drama, maar na 2 keer heen en weer is het al een stuk minder en na 3 of 4 keer heen en weer liggen ze gewoon te pitten... (jonge poesjes dan, weet niet of je mamakat nog zo flexibel is om daaraan te wennen?)

Oh, hoe hard ze ook piepen, hoe dramatisch ze ook doen, hoe hard ze ook proberen om zichzelf door de spijlen te duwen... steek je hand NIET in de kooi. Of neem pleisters mee...
Hahahaha oke, dank je wel voor de tips! Ik ga mamapoes NIET in de kooi doen, alleen de kleine deze keer. Mamapoes gaat gewoon in de kattengordel, ze kan me wat met haar Houdini acts! Ze hebben nu natuurlijk nog maar 1 reis van 2 uur meegemaakt, dus morgen zal wel niet helemaal van een leien dakje gaan, maar misschien op de terugreis al iets beter dan.

De mamapoes is vrij makkelijk met dingen heb ik gemerkt (ik doe haar zo haar tuigje om, ik kan als ze half ligt te dutten met gemak dr nageltjes knippen, etc), dus ik kan me bijna niet voorstellen dat ze hier niet aan went. Ze wil alleen uitzicht hebben merkte ik, want nadat ze ontsnapt was, keek ze alleeen maar naar buiten.
(:
pi_59057615
Hey Nein, wat een prachtige beestjes heb je! Mauro is ook een topnaam!

Ik worstel momenteel met dezelfde vragen als jij aan het begin van dit topic; ik woon in een flat van ca. 55 m2, werk fulltime, en denk er al een tijdje over om een kat te nemen. Ik heb de thread met interesse gelezen en ben in bepaalde opzichten gerustgesteld (kennelijk zijn er wel degelijk katten die overdag alleen thuis kunnen zijn) maar ik zie wel de voordelen van 2 katten ipv 1. Ik vraag me alleen wel af wat dat zou kosten aan voer, inentingen, kattebakkorrels etc! Kunnen de ervaringsexperts onder jullie hier wat over zeggen?

Ik ga denk ik eerst navraag doen bij het asiel, misschien hebben ze een rustig beestje dat het niet erg vindt een paar uur per dag alleen te zijn. ('s Avonds ben ik meestal wel thuis) Als dat moeilijk wordt, moet ik misschien serieus na gaan denken over 2 kittens.
pi_59061022
Lin_Lin:

Ik weet nu wel zeker dat 2 katten echt verreweg de beste optie is, als ik ook zie wat een interactie die 2 beestjes hebben! Zo leuk, en ook geruststellend om te weten dat ze elkaar goed kunnen vermaken. Zeker met een binnenkat, een kat die ook buitenkomt heeft nog veel interactie met buurtkatten (de kat bij mn moeder in elk geval wel..).

Over de kosten: Die kan je zo hoog en laag maken als je wilt. Wil je een zak goed voer, kost dat zo'n 20 euro voor 3 kilo en daar doe je pak m beet 1,5-2 maanden mee, per kat. Da's dan 10 euro per maand aan brokken, maar dan krijgen ze ook nog blikvoer van me erbij, en dat is nog eens een eurotje of 5-10 erbij per maand. Maar je kan ook goedkoop kattevoer halen...(overigens is alexis kattevoer van de aldi prima kwaliteit voer, beter dan whiskas).

Anyway, verder heb ik kattegrid dat je door de wc kan spoelen -wat een HELDEN uitvinding!- dat kost 20 euro voor 40 liter (die zak is HUGE). En daar doe ik denk ik minimaal 4 maanden mee. Dus da's 5 euro per maand. En daarnaast nog een eenmalige investering in standaard spulletjes zoals voerbakjes, vervoersbox, krabpaal (musthave in een flat..) etc.

Inentingen zijn al gedaan voor dit jaar door de fokker, maar volgens mij zit je op 20 euro per enting (gokje). Ontwormen is goedkoper.
Veel succes met je keuze in elk geval!
(:
pi_59061102
Over de reis van 2 uur en het 'uit logeren zijn'.

Moederpoes zat in het tuigje in de gordel, eerst zat ze nog wat rond te snuffelen, maar ze had al snel door dat ze niet verder dan 30 cm kon lopen met t tuigje, dus ze ging al snel zitten en was stil. De kleine zat in de box (met opening richting moeder) en vond het HELEMAAL niks! Hij heeft het eerste uur aan één stuk zitten miauwen, terwijl moederpoes hem maar probeerde gerust te stellen door enorm vaak met haar ogen naar hem te knipperen. Het laatste uur was ie stil, met heel soms nog eens een lange miauw

Bij ons thuis waren ze behooorlijk snel gewend, hun luchtje hing er natuurlijk ook nog van hun eerste nachtje hier. Dus dat was mooi. Ze mogen (en willen) nu de hele bovenverdieping verkennen, terwijl ze op hun eerste nachtje hier echt niet uit de slaapkamer durfden te gaan.

En zal ik nog wat vertellen? Mauro is echt TIEN keer liever hier dan dat ie thuis tegen me is! Hij komt nu meteen op me af als ik wat zit te prullen op de slaapkamer, meteen snuffelen en wil graag geaaid worden. Terwijl hij bij mij thuis steeds wegloopt (tenzij ik met m speel) en gepakt worden is daar al HELEMAAL uit den boze. Hier heeft ie vanavond zelfs even bij me op schoot gezeten! Wat een grap.

Overigens hebben ze ook al even kennis gemaakt met de huiskat hier. Eerst de kleine even kennis laten maken: Floppy (de huiskat) lag te pitten op de bank, en ik ging er naast zitten met Mauro op schoot. Mauro enorm aan hem snuffelen, maar er kwam verder geen reactie van Floppy. Maarr..plots werd Flop wakker en merkte ie dat er een klein katje aan m zat te ruiken, dus hij meteen terugsnuffelen aan Mauro's koppie, en daar schrok Mauro van, dus die begon te blazen en Flop sprong van de bank. Even later ligt Flop op de grond en loopt Mauro op Floppy af: vervolgens stormt Floppy op Mauro af met een dikke staart en geeft één grote lange zware miauw richting het kleine beestje Tot zover hun kennismaking...

Brown Sugar en Flop hebben elkaars snuitje heel even heel uitgebreid door de kier van een deur zitten besnuffelen. Flop rende weg van de deur en BS wilde graag verder snuffelen. Maar toen ze de kans kreeg om door de open deur richting een slapende Flop te lopen durfde ze dat toch maar niet. Kortom: geen grote drama's en floppy is nog steeds zichzelf hier beneden en het lijkt m verder weinig te kunnen schelen, zolang we hem maar regelmatig een kroel geven.

Phoe..wat een verhaal over die beesten! Ik ga slapen.
(:
pi_59062143
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:37 schreef Lin_Lin het volgende:
Hey Nein, wat een prachtige beestjes heb je! Mauro is ook een topnaam!

Ik worstel momenteel met dezelfde vragen als jij aan het begin van dit topic; ik woon in een flat van ca. 55 m2, werk fulltime, en denk er al een tijdje over om een kat te nemen. Ik heb de thread met interesse gelezen en ben in bepaalde opzichten gerustgesteld (kennelijk zijn er wel degelijk katten die overdag alleen thuis kunnen zijn) maar ik zie wel de voordelen van 2 katten ipv 1. Ik vraag me alleen wel af wat dat zou kosten aan voer, inentingen, kattebakkorrels etc! Kunnen de ervaringsexperts onder jullie hier wat over zeggen?

Ik ga denk ik eerst navraag doen bij het asiel, misschien hebben ze een rustig beestje dat het niet erg vindt een paar uur per dag alleen te zijn. ('s Avonds ben ik meestal wel thuis) Als dat moeilijk wordt, moet ik misschien serieus na gaan denken over 2 kittens.
Kittens moeten ook nog een beetje worden opgevoed. Die van ons vind het leuk om aan dingen te knagen. Ook kabels. Als je niet thuis bent is dat wel een risico.
Ik kijk af en toe wel eens op de site van Dierenopvang Rijnmond (ons bedrijf heeft de site gebouwd), daar zie ik ook regelmatig volwassen katten die het liefst samen bij een nieuw huisje worden geplaatst.
Sommige rassen verenigingen doen ook aan herplaatsing waarbij voor een veel lager bedrag een raskat wordt herplaatst, deze katten zul je niet snel in een asiel vinden.
pi_59062942
Er zitten ook wel raskatten in een asiel, alleen zal je dan een tripje moeten maken.
http://www.jumper.nl/dierenasielen.asp
Go hard or go home
  maandag 2 juni 2008 @ 13:36:56 #193
94346 Northside
We'll see
pi_59067979
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:37 schreef Lin_Lin het volgende:
Ik was 120 euro kwijt aan kattenspullen (kattenbak, mandjes, bla bla) en vervolgens nog eens 105 euro voor 4 setjes inentingen en ontwormspul. En dan krijg je inderdaad nog voer en kattenbakvulling enzo, maar dat zijn allemaal geen dramatische bedragen, euro of 25-30 per maand voor mij.

Qua ruimte kan het in ieder geval wel en als je er 2 pakt (wat ik je echt aan wil raden) vermaken ze zich uitstekend en houden het best een dagje alleen vol.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 2 juni 2008 @ 13:39:40 #194
94346 Northside
We'll see
pi_59068063
quote:
Op maandag 2 juni 2008 01:56 schreef nein het volgende:

En zal ik nog wat vertellen? Mauro is echt TIEN keer liever hier dan dat ie thuis tegen me is! Hij komt nu meteen op me af als ik wat zit te prullen op de slaapkamer, meteen snuffelen en wil graag geaaid worden. Terwijl hij bij mij thuis steeds wegloopt (tenzij ik met m speel) en gepakt worden is daar al HELEMAAL uit den boze. Hier heeft ie vanavond zelfs even bij me op schoot gezeten! Wat een grap.

In een nieuwe omgeving ben jij het enige bekende, en dat is fijn natuurlijk. Mijn monstertjes liggen thuis nog steeds eerst een half uur bij mij in de buurt om zich heen te kijken voor ze op stap gaan.

Brown sugar blijft gewoon brown sugar trouwens? Geen naamsveranderingen meer?
Ja, ik generaliseer.
pi_59069886
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:39 schreef Northside het volgende:

[..]

In een nieuwe omgeving ben jij het enige bekende, en dat is fijn natuurlijk. Mijn monstertjes liggen thuis nog steeds eerst een half uur bij mij in de buurt om zich heen te kijken voor ze op stap gaan.

Brown sugar blijft gewoon brown sugar trouwens? Geen naamsveranderingen meer?
Wel schattig dat ze eerst een half uurtje bij je in de buurt blijven

BS...brown sugar...nou ja..ik zeg nu meestal "poesss...poesieee" tegen haar als ik haar roep.. En dat is t nou ook niet helemaal. Maar ik heb al talloze namen gezien, maar alles is zo..mwoah. Dus ik wacht maar gewoon af tot er opeens een gewledige bijnaam opdoemt...Voor de rest zijn tips nog altijd welkom
(:
pi_59072850
Bedankt voor de tips! De meeste 'eenmalige' uitgaven hoef ik niet eens te doen, want ik kan kattenbak, reismandje en eetbakjes van vrienden overnemen. Scheelt dus alweer!

Verder ben ik vandaag naar het asiel geweest en heb me daar uitvoerig voor laten lichten. De maandelijkse 'vaste lasten' van een kat vallen me nog reuze mee; en natuurlijk zaten er een paar schatjes in het asiel die ik gelijk wel mee had willen nemen!

Ik prakkizeer nog even verder...
pi_59117069
Mijlpaaltje bereikt!
Ik aaide Mauro en hij begon te spinnen! Voor het eerst bij mij (als ie bij zn moeder sabbelt dan spint ie natuurlijk altijd )!! Het klonk net als een brommertje met opstartproblemen
(:
pi_59120313
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:50 schreef nein het volgende:
Mijlpaaltje bereikt!
Ik aaide Mauro en hij begon te spinnen! Voor het eerst bij mij (als ie bij zn moeder sabbelt dan spint ie natuurlijk altijd )!! Het klonk net als een brommertje met opstartproblemen
Hoe oud is hij nu?
Ja, ik generaliseer.
pi_59120542
Leuk dat het brittenvirus ook jou bereikt heeft. Ik las elders over eten of bakjes kunnen blijven staan:

Katten die van begin af aan qualiteitsvoer hebben gehad zoals Royal Canin, hebben minder de neiging zich klem te vreten. Dit natuurlijk op eigen ervaring gebasseerd. Vanaf dag 1 heeft hier altijd een bak met brokjes gestaan.

Toch zien we vaak dat voer uit de supermarkt, die veel as en andere niet vullende ingredienten bevatten, dat katten daar meer van eten om toch die voedingsstoffen binnen te krijgen. Het resultaat is een dikke kat, en ik heb het idee dat dit vaak onomkeerbaar is. Die maag is toch al uitgerekt, en zal blijven schreeuwen om gevuld te worden.

IIG hier en bij alle andere mensen die britten van ons hebben of waar we contact mee hebben, hebben we niet van gehoord dat ze eten weg moeten halen.

Over kitten voer:

Wat we wel hebben gedaan altijd is na de bevalling de moederpoes nog voeren met Kitten voer, op een gegeven moment echter mag de moederpoes dit niet meer... Maar heeft de kitten dit wel nog nodig, wij hebben dit opgelost door een doosje neer te zetten met voer er in en met een net groot genoeg gat voor de kitten waar de moederpoes niet doorheen past. Op die manier krijgt de kitten zijn kittenvoer en moederpoes word geen vet varkentje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2008 16:36:59 ]
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:27:48 #200
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_59121771
Onze katten krijgen RC en hebben de hele dag door eten.
Werkt perfect, ze vreten zich niet klem en ze zijn niet (al) te dik
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_59123309
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:29 schreef Northside het volgende:

[..]

Hoe oud is hij nu?
Vandaag precies 4 maanden
(:
pi_59123428
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef Aneurism het volgende:
Leuk dat het brittenvirus ook jou bereikt heeft. Ik las elders over eten of bakjes kunnen blijven staan:

Katten die van begin af aan qualiteitsvoer hebben gehad zoals Royal Canin, hebben minder de neiging zich klem te vreten. Dit natuurlijk op eigen ervaring gebasseerd. Vanaf dag 1 heeft hier altijd een bak met brokjes gestaan.

Toch zien we vaak dat voer uit de supermarkt, die veel as en andere niet vullende ingredienten bevatten, dat katten daar meer van eten om toch die voedingsstoffen binnen te krijgen. Het resultaat is een dikke kat, en ik heb het idee dat dit vaak onomkeerbaar is. Die maag is toch al uitgerekt, en zal blijven schreeuwen om gevuld te worden.

IIG hier en bij alle andere mensen die britten van ons hebben of waar we contact mee hebben, hebben we niet van gehoord dat ze eten weg moeten halen.

Over kitten voer:

Wat we wel hebben gedaan altijd is na de bevalling de moederpoes nog voeren met Kitten voer, op een gegeven moment echter mag de moederpoes dit niet meer... Maar heeft de kitten dit wel nog nodig, wij hebben dit opgelost door een doosje neer te zetten met voer er in en met een net groot genoeg gat voor de kitten waar de moederpoes niet doorheen past. Op die manier krijgt de kitten zijn kittenvoer en moederpoes word geen vet varkentje.
Daar heb je volgens mij een goed punt over dat goedkope eten. Onze oude kat kreeg altijd aldi brokjes en whiskas enzo, en die is na zn castratie 16 jaar geleden ENORM aangekomen, op zn zwaarst was ie bijna 10 kilo. Hij bewoog gewoon nauwlijks en had altijd trek. Nu is ie 17 en weegt ie nog rond de 5-6 kilo, hij heeft last van zn nieren (waar ik denk dat t goedkope voer de schuldige is) en hartfalen (vanwege zn gewicht en ouderdom), maar gelukkig blijft ie t nog altijd doen op zn speciale nierbrokjes van de dierenarts. Maar goed, 17 jaar geleden, wisten wij veel dat er as en 80% granen in die brokjes zat..

Anyhow, de britjes krijgen afwisselend RC, iams en binnenkort wil ik van iams naar natures best overgaan. Moederpoes krijgt nu nog altijd kittenvoer, want ze was echt te dun, dus ik wacht gewoon af tot ze een beetje op gewicht komt, en dan kan ze over naar gewoon eten.

En dat van die doos is echt geniaal! Maar euh, hoe zit t dan met t kitten die dan wel adult voer meepikt?
(:
pi_59123646
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:39 schreef nein het volgende:

[..]

Daar heb je volgens mij een goed punt over dat goedkope eten. Onze oude kat kreeg altijd aldi brokjes en whiskas enzo, en die is na zn castratie 16 jaar geleden ENORM aangekomen, op zn zwaarst was ie bijna 10 kilo. Hij bewoog gewoon nauwlijks en had altijd trek. Nu is ie 17 en weegt ie nog rond de 5-6 kilo, hij heeft last van zn nieren (waar ik denk dat t goedkope voer de schuldige is) en hartfalen (vanwege zn gewicht en ouderdom), maar gelukkig blijft ie t nog altijd doen op zn speciale nierbrokjes van de dierenarts. Maar goed, 17 jaar geleden, wisten wij veel dat er as en 80% granen in die brokjes zat..

Anyhow, de britjes krijgen afwisselend RC, iams en binnenkort wil ik van iams naar natures best overgaan. Moederpoes krijgt nu nog altijd kittenvoer, want ze was echt te dun, dus ik wacht gewoon af tot ze een beetje op gewicht komt, en dan kan ze over naar gewoon eten.

En dat van die doos is echt geniaal! Maar euh, hoe zit t dan met t kitten die dan wel adult voer meepikt?
ik had 2 katten , ze zijn helaas allebei dood

maar die ene is 19 jaar oud geworden en die ander 21 jaar,

in het begin gaf ik ze whiskas, en steeds meer af en toe een plakje rosbief of kipfile
en soms nam ik gewoon een blikje zalm of tonijn voor ze mee als ''verrassing''
maar toen wilde ze ineens geen kattevoer meer, alle kattevoer geprobeerd verder
ook die kleine dure kuipjes, weet niet meer hoe ze heten.........

maar nee, ze vraten het niet meer, dus zat ik vast aan kipfilé, robief, zalm en ham, tonijn
wilde ze ineens ook niet meer, geen idee waarom, denk dat de zalm beter beviel

affijn dus iemand zegt tegen me, harstikke slecht voor ze, moet je niet doen............
geef ze gewoon weer whiskas en na drie dagen ofzo gaan ze écht wel weeer eten.
(toen waren ze rond de 10 jaar oud''

echt niet, ik heb het gemiauw en gehuil 2 dagen kunnen uithouden en toen heb ik maar
weer snel een blik zalm opengetrokken,

ze zijn nooit ziek geweest, de enige paar keren dat ik met ze naar de dierenarts ben geweest
was voor injecties tegen katteziekte, als voorzorg en het verwijderen van tandsteen.

tja en toen ze eenmaal zieke werden waren ze dus 19 en 21 jaar, de ene aan zijn niertjes
en de ander had kanker maar respectabele leeftijd

volgens mij is dat kaatevoer gewoon afval, ruik er maar eens aan, echt smerig

als ik een kat was zou ik ook liever een paar plakjes kipfilét hebben
pi_59125439
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:49 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ik had 2 katten , ze zijn helaas allebei dood

maar die ene is 19 jaar oud geworden en die ander 21 jaar,

in het begin gaf ik ze whiskas, en steeds meer af en toe een plakje rosbief of kipfile
en soms nam ik gewoon een blikje zalm of tonijn voor ze mee als ''verrassing''
maar toen wilde ze ineens geen kattevoer meer, alle kattevoer geprobeerd verder
ook die kleine dure kuipjes, weet niet meer hoe ze heten.........

maar nee, ze vraten het niet meer, dus zat ik vast aan kipfilé, robief, zalm en ham, tonijn
wilde ze ineens ook niet meer, geen idee waarom, denk dat de zalm beter beviel

affijn dus iemand zegt tegen me, harstikke slecht voor ze, moet je niet doen............
geef ze gewoon weer whiskas en na drie dagen ofzo gaan ze écht wel weeer eten.
(toen waren ze rond de 10 jaar oud''

echt niet, ik heb het gemiauw en gehuil 2 dagen kunnen uithouden en toen heb ik maar
weer snel een blik zalm opengetrokken,

ze zijn nooit ziek geweest, de enige paar keren dat ik met ze naar de dierenarts ben geweest
was voor injecties tegen katteziekte, als voorzorg en het verwijderen van tandsteen.

tja en toen ze eenmaal zieke werden waren ze dus 19 en 21 jaar, de ene aan zijn niertjes
en de ander had kanker maar respectabele leeftijd

volgens mij is dat kaatevoer gewoon afval, ruik er maar eens aan, echt smerig

als ik een kat was zou ik ook liever een paar plakjes kipfilét hebben
Geweldig dat die beesten daar zo oud op zijn geworden
Ik heb eea gelezen over katten 'vers' voer te geven (ook wel Barfen genoemd), maar sjesus, dat is wel heel ingewikkeld. Ze moeten dan een bepaald percentage calcium (bot) binnenkrijgen, ene bepaald percentage orgaanvlees en weer een bepaald percentage spiervlees. En dan lees je hier dat jouw katten 19 en 21 zijn geworden op zulke hapjes, wat is dan wijsheid?
(:
pi_59125650
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:49 schreef nein het volgende:

[..]

Geweldig dat die beesten daar zo oud op zijn geworden
Ik heb eea gelezen over katten 'vers' voer te geven (ook wel Barfen genoemd), maar sjesus, dat is wel heel ingewikkeld. Ze moeten dan een bepaald percentage calcium (bot) binnenkrijgen, ene bepaald percentage orgaanvlees en weer een bepaald percentage spiervlees. En dan lees je hier dat jouw katten 19 en 21 zijn geworden op zulke hapjes, wat is dan wijsheid?
precies.......
pi_59126036
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:25 schreef nein het volgende:
Ik vind dat die kleine een beetje te angstig reageert als ik voorbij komt gelopen. Dan rent ie meestal met een rotgang aan de kant. Hoe laat ik m gewoon wennen? Gewoon mn gang blijven gaan?
Hij hangt natuurlijk enorm aan z'n moeder, dat die wat angstig is begrijp ik, maar hij moet natuurlijk zn moeder niet in alles gaan kopieren
Bep mijn eerste kat (poes dus eigenlijk) was ongeveer 1 jaar toen ik haar ui het asiel haalde,
ze was heel agressief en niemand wilde haar hebben, ze hebben me nog gewaarschuwd bij het
asiel en als het niet ging, mocht ik haar binnen 2 weken ''terugbrengen''. Volgens hun was ze
ooit eens mishandeld geweest en daardoor zeg maar ''vals'' geworden, maar juist daarom nam ik haar
dus toch mee.. want ik vond het eerder zeg maar een ''jeugdtrauma'' dan vals.. bovendien zag ze
er ontzettend zielig uit, ook werd ij verteld dat ze niet kon miauwen.......

oké, ik nam haar dus mee, inderdaad ze zat meestal onder de bank of ergens anders verstopt en
at alleen als we naar bed of even weg waren, dan zag je dat ze gegeten en gedronken had uit de bakjes.

ook bleek ze dus bang voor een ''mannenstem'' dus diegene die haar mishandeld heeft moet een man
zijn geweest, affijn om een héél lang verhaal kort te maken, gewoon met rust laten, ze gaan je op den
duur vanzelf vertrouwen........ het heeft zeker 3 of 4 jaar geduurd voordat ze ineens op mijn schoot
sprong man ik was harstikke blij en ook een beetje trots... en écht waar ineens na 7 jaar hoorde we een
miauw !

Het was een gevoel alsof je kind voor het eerst Mama zegt en geloof me ze heeft wat afgemiauwd na die tijd, als ze niet op tijd haar kipfilétje kreeg ofzo
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:28:17 #207
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59128529
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef Aneurism het volgende:

Over kitten voer:

Dit kan ik beamen. Met de uitzondering dat ik moederpoes ook gewoon kittenvoer heb gegeven totdat Mini overging op normaal kattenvoer (met ongeveer 4 maanden). Ik merk gewoon dat mijn poezen het veel beter doen op kwaliteitsvoer, ipv op supermarktvoer.

Daarnaast heb ik ze inmiddels zo verwend dat mijn katten niet eens voer meer willen wat uit de supermarkt komt.... leuk als je vergeten bent om kattenvoer te kopen
pi_59150206
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:08 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

Bep mijn eerste kat (poes dus eigenlijk) was ongeveer 1 jaar toen ik haar ui het asiel haalde,
ze was heel agressief en niemand wilde haar hebben, ze hebben me nog gewaarschuwd bij het
asiel en als het niet ging, mocht ik haar binnen 2 weken ''terugbrengen''. Volgens hun was ze
ooit eens mishandeld geweest en daardoor zeg maar ''vals'' geworden, maar juist daarom nam ik haar
dus toch mee.. want ik vond het eerder zeg maar een ''jeugdtrauma'' dan vals.. bovendien zag ze
er ontzettend zielig uit, ook werd ij verteld dat ze niet kon miauwen.......

Dit vind ik nou interessant om te lezen... ik ben zelf ook een beetje verliefd geworden op een 'kneuskatje' uit het asiel. Volledig afgedankt door zijn vorige eigenaar omdat er "geen land mee te bezeilen was". Hij was kennelijk niet zindelijk (inmiddels wel, zegt het asiel), wilde niet opgepakt worden, niet geaaid, etc. Toen ik hem zag was hij inderdaad erg verlegen, maar hij liet zich heerlijk aaien, en ik heb het idee dat er met de juiste zorg en aandacht nog heel wat uit te halen valt (hij is pas 3 jaar). Zo'n beestje heeft gewoon een tweede kans verdiend toch? Ik ga dit weekend weer 'es bij 'm kijken...
pi_59151525
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:43 schreef Lin_Lin het volgende:

[..]

Dit vind ik nou interessant om te lezen... ik ben zelf ook een beetje verliefd geworden op een 'kneuskatje' uit het asiel. Volledig afgedankt door zijn vorige eigenaar omdat er "geen land mee te bezeilen was". Hij was kennelijk niet zindelijk (inmiddels wel, zegt het asiel), wilde niet opgepakt worden, niet geaaid, etc. Toen ik hem zag was hij inderdaad erg verlegen, maar hij liet zich heerlijk aaien, en ik heb het idee dat er met de juiste zorg en aandacht nog heel wat uit te halen valt (hij is pas 3 jaar). Zo'n beestje heeft gewoon een tweede kans verdiend toch? Ik ga dit weekend weer 'es bij 'm kijken...

neem hem gewoon mee, zo te lezen valt het reuze mee, beppie kon ik de eerste jaren écht niet aaien, tot die keer dat ze zomaar op mijn schoot sprong, héél voorzichtig......... maar na een paar keer flink te zijn gekrapt en zelfs gebeten ach klinkt erger dan het was......... had ik dus door dat ze alleen op haar hoofdje geaaid wilde worden zodra je aan de rest van haar lichaampje zat werd ze panisch, wat de reden hiervoor was weet ik nog steeds niet, ben wel naar de dierenarts geweest met haar en verhaal verteld, en gevraagd of ze misschien iets had opgelopen in het eerste jaar van haar leventje waardoor er iets mis
was, je weet maar nooit, misschien wel iets gebroken ofzo van binnen...... de dierenarts moet haar wel verdoven om te onderzoeken want beppie werd héél agressief daar, maar ja ik wilde toch even weten of ze niet rondliep met iets dat misschien wel heel pijnlijk was, nou was dus niet zo..... dus echt vreemd, maar als dit katje zit nu al door jou laat aaien denk ik dat dat vast wel goed komt......

volledig afgedankt....... ja die verdient zeker een tweede kans

áls je het katje ophaald laat het weten, ik hoop het zo voor het katje
pi_59152309
Als ik niet zo verliefd was geworden op Britjes én als ik niet op een flat woonde, was ik ook eerst naar het asiel geweest. Ik hoop dat je het beestje een mooi huisje kan bieden!! Sowieso, als ie nou al geaaid wilt worden, dan kan het alleen maar beter gaan vanaf nu! Ik vind het zo zielig altijd, die beestjes in een asiel En ik kan ook zo boos worden op mensen als ze zo'n beestje naar een asiel brengen, welke reden dan ook..het blijft gewoon zo sneu..
(:
pi_59159471
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:49 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

neem hem gewoon mee, zo te lezen valt het reuze mee, beppie kon ik de eerste jaren écht niet aaien, tot die keer dat ze zomaar op mijn schoot sprong, héél voorzichtig......... maar na een paar keer flink te zijn gekrapt en zelfs gebeten ach klinkt erger dan het was......... had ik dus door dat ze alleen op haar hoofdje geaaid wilde worden zodra je aan de rest van haar lichaampje zat werd ze panisch, wat de reden hiervoor was weet ik nog steeds niet, ben wel naar de dierenarts geweest met haar en verhaal verteld, en gevraagd of ze misschien iets had opgelopen in het eerste jaar van haar leventje waardoor er iets mis
was, je weet maar nooit, misschien wel iets gebroken ofzo van binnen...... de dierenarts moet haar wel verdoven om te onderzoeken want beppie werd héél agressief daar, maar ja ik wilde toch even weten of ze niet rondliep met iets dat misschien wel heel pijnlijk was, nou was dus niet zo..... dus echt vreemd, maar als dit katje zit nu al door jou laat aaien denk ik dat dat vast wel goed komt......

volledig afgedankt....... ja die verdient zeker een tweede kans

áls je het katje ophaald laat het weten, ik hoop het zo voor het katje
heb nog wat ingescande foto's, kwaiteit is daarom niet super, maar dit was één van die keren dat
beppie op mijn schoot was gesprongen, turfje ligt bij mijn voeten, dit was toendertijd zo een zeldzaam
moment dat nog gauw het fototoestel werd gepakt (digitale camera's had je toen nog niet, of was ik in ieder geval nog niet mee bekend)

je ziet ook aan mijn houding dat ik nauwelijks durf te bewegen bang dat ze anders weer bang zou worden en weer van mijn schoot af zou springen

vrijdag 6 juni 2008 @ 22:44:50 #212
94346 Northside
We'll see
pi_59185995
Ongelofelijk maar waar...

Ik ben alles klaar aan het zetten voor de trip dit weekend naar het verre zuiden des lands, zet de kooi voor de poesjes ook alvast op de bank. Nummer 1 springt er gelijk in en gaat zich zitten wassen, nummer 2 loopt naar de kattenbak, doet daar z'n ding en klimt vervolgens ook in het kooitje! Natuurlijk is het wel een heel comfortabel kooitje, inclusief fleecedeken en alles, maar toch... ik sta verbaasd...
Ja, ik generaliseer.
pi_59187198
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:44 schreef Northside het volgende:

Ik ben alles klaar aan het zetten voor de trip dit weekend naar het verre zuiden des lands, zet de kooi voor de poesjes ook alvast op de bank. Nummer 1 springt er gelijk in en gaat zich zitten wassen, nummer 2 loopt naar de kattenbak, doet daar z'n ding en klimt vervolgens ook in het kooitje! Natuurlijk is het wel een heel comfortabel kooitje, inclusief fleecedeken en alles, maar toch... ik sta verbaasd...

WOW

Ik geloof niet dat het bij mij zo soepel zal gaan over een week of wat.....ik ga morgen weer terug (ook naar het verre zuiden des lands) en heb me al voorbereid op gemekker van de kleine
(:
pi_59211818
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:55 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

heb nog wat ingescande foto's, kwaiteit is daarom niet super, maar dit was één van die keren dat
beppie op mijn schoot was gesprongen, turfje ligt bij mijn voeten, dit was toendertijd zo een zeldzaam
moment dat nog gauw het fototoestel werd gepakt (digitale camera's had je toen nog niet, of was ik in ieder geval nog niet mee bekend)

je ziet ook aan mijn houding dat ik nauwelijks durf te bewegen bang dat ze anders weer bang zou worden en weer van mijn schoot af zou springen

Inderdaad. Leuk om te zien.

Nou, misschien kun je me nog wat raad geven. Ik ben gisteren naar het asiel geweest en heb daar mijn knieskatje opgehaald, Flip. Ik geloof niet dat het een erg leuke dag voor hem was, hij was erg bang en schoot gelijk onder de bank. Denk dat hij daar de hele avond was blijven zitten als ik er niet op had aangedrongen dat hij eronder vandaan kwam. Ik heb de ruimte eronder nu volgepropt met kussens enz. (maar vraag me nu af of dat wreed is) Terwijl ik sliep heeft hij wel verkend geloof ik, hij heeft in ieder geval gegeten en de kattebak gebruikt. Als hij zich op zijn gemak voelt (dwz in een kleine ruimte, bijv tussen bank en kast) dan lijkt hij wel te ontspannen, vooral als je hem aait, dan gaat hij lekker draaien en kopjes geven. Maar als ik rondloop en geluiden maak, zit hij timide in elkaar gedoken. Het gaat me een beetje aan het hart. Wat kan ik het beste doen? Zoveel mogelijk geruststellen en aandacht geven, of met rust laten?

Dit is Flip, trouwens: http://www.flickr.com/photos/51999456@N00/2560764242/

[ Bericht 3% gewijzigd door Lin_Lin op 08-06-2008 12:23:32 ]
  zondag 8 juni 2008 @ 11:37:53 #215
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59213410
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:44 schreef Northside het volgende:

wow! Het is wel echt ideaal als ze dat doen, bij mij verdwijnen ze altijd zodra ik de kooien tevoorschijn haal

@Lin_Lin: gewoon lekker laten rondlopen, katten vinden het fijn als ze ergens kunnen schuilen. Hij zal vanzelf wel naar buiten komen. Gewoon regelmatig aandacht geven
pi_59215040
quote:
Op zondag 8 juni 2008 09:27 schreef Lin_Lin het volgende:

[..]

Inderdaad. Leuk om te zien.

Nou, misschien kun je me nog wat raad geven. Ik ben gisteren naar het asiel geweest en heb daar mijn knieskatje opgehaald, Flip. Ik geloof niet dat het een erg leuke dag voor hem was, hij was erg bang en schoot gelijk onder de bank. Denk dat hij daar de hele avond was blijven zitten als ik er niet op had aangedrongen dat hij eronder vandaan kwam. Ik heb de ruimte eronder nu volgepropt met kussens enz. (maar vraag me nu af of dat wreed is) Terwijl ik sliep heeft hij wel verkend geloof ik, hij heeft in ieder geval gegeten en de kattebak gebruikt. Als hij zich op zijn gemak voelt (dwz in een kleine ruimte, bijv tussen bank en kast) dan lijkt hij wel te ontspannen, vooral als je hem aait, dan gaat hij lekker draaien en kopjes geven. Maar als ik rondloop en geluiden maak, zit hij timide in elkaar gedoken. Het gaat me een beetje aan het hart. Wat kan ik het beste doen? Zoveel mogelijk geruststellen en aandacht geven, of met rust laten?

Dit is Flip, trouwens: http://www.flickr.com/photos/51999456@N00/2560764242/
O wat leuk om te hoor dat je flipje toch hebt opgehaald ben heel blij voor flipje

maar ook voor jouw want je zal vst zien dat je er veel plezier aan gaat beleven om hem te zien opbloeien,
wat een moppie

mijn advies;

gisteren moet een hele stressvolle dag voor hem geweest zijn, zomaar door een wildvreede opgehaald, in kooi, reis naar huis, en onbekend huis en je weet bij god niet wat je te wachten staat.......
ga maar na als het jezelf zou gebeuren, is toch harstikke eng.....

Niet op aandringen als hij de eerste dagen onder de bank blijft liggen, af en toe vriendlijk toespreken
of een lekker hapje voorhouden kan wel, maar écht hij trekt vanzelf bij, zodra hij doorheeft dat jij
hem niets kwaads gaat doen.

de ruimte onder de bank volproppen met kussens, nee is niet wreed hoor, je had de beste bedoelingen, maar
haal maar gewoon weer weg, als dat voor de eerste tijd even zijn ''schuilplekje moet zijn'' so be it........

dus mijn advies is hem een beetje met rust maken, vandaag is pas de 2e dag, je hebt echt geduld nodig met zo'n kneusje, je weet ook niet waarom hij zo schuw is, misschien is ie wel heel onaardig behandeld door de vorige eigenaren.

laat flipje gewoon een beetje bijkomen en aan jouw gewoonte's en geluiden wennen, alles is anders nu voor hem, dat je hem af en toe al kan aaien is een goed teken, bij beppie kon dat écht niet hoor.

probeer hem ook niet op te pakken of te knuffelen nu al, tweede dag, is te snel als ie zo schuw is,

wie weet als jij lekker op de bank ligt één dezer dagen springt ie er gezellig zo maar bij
en dan doen alsof het heel gewoon is en hem een beetje rustig aaien, niet meteen al te enthousiast
want dan schrikt ie zich weer en bult en verdwijnt ie zo weer onder de bank.

Leuk om te lezen Lin Lin, hou ons op de hoogte, heel leerzaam ook voor andere mensen met een ''kneusje''

en een pluim voor jou dat je het hebt aangedurft
  zondag 8 juni 2008 @ 13:54:51 #217
60404 nein
nerd!
pi_59217019
Dit is ook ongeveer zoals ik het aanpak met de bange mamapoes. De kleine kerel is al een stuk minder bang, maar als mevrouw har dag niet heeft ligt ze gerust een middagje onder de bank..Ik laat haar maar...Soms heeft ze ook een andere bui en springt te zomaar naast me op de bank

Verder was de terugreis naar het zuiden gisteren nogal vol met gemekker van de kleine uit de kooi. Na een uur ben ik gestopt, gekeken wat er was (niets natuurlijk), en toen ik de kooi opendeed wilde moederpoes in de kooi (die dus op de bank zat in het tuigje). Dus ik heb haar in de kooi gelaten, en de kleine in een iets te groot tuigje gehesen, en wonderwel: alles was stil daarna
(:
pi_59228804
Hartstikke bedankt voor je adviezen, FvhEU. Ik ben echt te soft hiervoor, ik heb Flip zijn plekje onder de bank teruggegeven en daar zit hij nu dan ook alweer een tijdje, maar ik zou hem er wel onder vandaan willen kijken. Ik maak me ook zorgen omdat hij nou de hele dag niet eet en drinkt. Ik ben al overstag gegaan en heb een klein schaaltje water voor zijn neus gezet, maar geloof niet dat hij het echt blieft. Hij zal wel weer tevoorschijn komen als ik in bed lig. Hopelijk voelt hij zich morgen, als ik op m'n werk zit, ook wat vrijer om rond te lopen en de boel te ontdekken. Ik zal geduld moeten leren met dit beestje!

Af en toe ga ik voor de bank liggen en praat ik tegen hem, net kreeg ik een neusje tegen mijn uitgestrekte hand, maar daar bleef het ook wel bij. Voor de rest laat ik hem maar met rust en doe ik mijn ding in huis. Wat kijk ik uit naar het moment dat ik zijn koppie vanonder de bank zal zien verschijnen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lin_Lin op 08-06-2008 20:56:44 ]
pi_59232124
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:42 schreef Lin_Lin het volgende:
Hartstikke bedankt voor je adviezen, FvhEU. Ik ben echt te soft hiervoor, ik heb Flip zijn plekje onder de bank teruggegeven en daar zit hij nu dan ook alweer een tijdje, maar ik zou hem er wel onder vandaan willen kijken. Ik maak me ook zorgen omdat hij nou de hele dag niet eet en drinkt. Ik ben al overstag gegaan en heb een klein schaaltje water voor zijn neus gezet, maar geloof niet dat hij het echt blieft. Hij zal wel weer tevoorschijn komen als ik in bed lig. Hopelijk voelt hij zich morgen, als ik op m'n werk zit, ook wat vrijer om rond te lopen en de boel te ontdekken. Ik zal geduld moeten leren met dit beestje!

Af en toe ga ik voor de bank liggen en praat ik tegen hem, net kreeg ik een neusje tegen mijn uitgestrekte hand, maar daar bleef het ook wel bij. Voor de rest laat ik hem maar met rust en doe ik mijn ding in huis. Wat kijk ik uit naar het moment dat ik zijn koppie vanonder de bank zal zien verschijnen!

kijk da's al een goed teken dat neusje tegen je hand, ook aan je geur moet ie wennen, eigenlijk aan alles,
je doet het goed hoor, vanavond als je naar bed gaat zorgen dat er iets lekkers te eten staat en fris water
en dan morgenochtend kijken of hij gegeten en gedronken heeft....... vast wel

en misschien duurdt dat nog wel even zo voort, je weet nou eenmaal niet wat het arme kereltje heeft
moeten doorstaan, ben heel benieuwd, en ik ga je zeker volgen.......

kusje voor flip (en ook één voor jou)
  zondag 8 juni 2008 @ 22:24:01 #220
60404 nein
nerd!
pi_59232753
Lin_Lin: maak je maar geen zorgen hoor, Brown Sugar die at de eerste 2 dagen ook nauwlijks, dat kwam pas na een dag of 3 dacht ik. Dat eten en drinken komt echt wel goed Maar laat m maar gewoon zn gang gaan en voorzichtig aan je wennen. Ik ben zelf ook nog wat te ongeduldig, BS lag vandaag ook de heeeele dag onder mn bed te slapen. Zo ongezellig Maarja, het komt stapje voor stapje wel goed.
(:
pi_59232820
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:24 schreef nein het volgende:
Lin_Lin: maak je maar geen zorgen hoor, Brown Sugar die at de eerste 2 dagen ook nauwlijks, dat kwam pas na een dag of 3 dacht ik. Dat eten en drinken komt echt wel goed Maar laat m maar gewoon zn gang gaan en voorzichtig aan je wennen. Ik ben zelf ook nog wat te ongeduldig, BS lag vandaag ook de heeeele dag onder mn bed te slapen. Zo ongezellig Maarja, het komt stapje voor stapje wel goed.
precies
  maandag 9 juni 2008 @ 12:02:15 #222
94346 Northside
We'll see
pi_59243022
Van verlegenheid is geen sprake bij mijn tijgers... vanmorgen om kwart voor 6 vonden ze dat ik wel weer lang genoeg had geslapen en werd er eerst op mijn hoofd gedanst en toen dat niet snel genoeg ging werd er net zolang aan mijn neus gelikt tot ik bewoog. En toen ik dan grommend rechtop zat, klaar om met dingen te gooien, zaten 4 onschuldige oogjes me aan te staren...

Zaterdag met ze naar de dierenarts geweest voor de 2e serie spuiten, de hele wachtkamer zat vertederd te kijken en ook de dierenarts vond ze schattig (en gezond, ook belangrijk). Gisteren de terugreis weer naar de randstad, een paar minuten gepiep en daarna lagen ze fijn te slapen (toen ze doorhadden dat ze niet weer naar de dierenarts moesten maak ik mezelf dan wijs )

Ik ben nog steeds blij met mijn monsters.
Ja, ik generaliseer.
pi_59253843
en....... Lin_Lin, had ie vanochtend gegeten en gedronken toen je opstond, ben zo nieuwsgierig hoe het is gegaan, dus ik keek even in dit topic maar er was helaas nog geen berichtje

misschien vanavond, in ieder geval ik volg je relaas op de voet
pi_59255007
Kleine Mauro heeft zonet 2 uur lang naast me liggen pitten op de bank in de meest rare houdingen Op een gegeven moment werd ie wakker en ging ie spinnen, en liep ie meteen naar zn moeder voor melk, sja..das altijd handig, zo'n moeder bij de hand
(:
pi_59255107
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:28 schreef nein het volgende:
Kleine Mauro heeft zonet 2 uur lang naast me liggen pitten op de bank in de meest rare houdingen Op een gegeven moment werd ie wakker en ging ie spinnen, en liep ie meteen naar zn moeder voor melk, sja..das altijd handig, zo'n moeder bij de hand
pi_59262590
Alsof de duvel ermee speelt... Komt vanavond Flipje opeens doodleuk onder de bank vandaan geslopen!

Ja, hij heeft gegeten vannacht, en de kattenbak gebruikt, z'n speelmuisje een stukje versleept, kortom het hele parcours doorlopen. Toen ik vanochtend binnenkwam lag hij alweer onder de bank natuurlijk.

Nou, ik een collega over Flip vertellen vandaag, vertelt zij me dat haar kat destijds maar liefst *drie weken* nodig had om uit haar schuilplaats te komen. Dus ik me mentaal al voorbereiden op iets soortgelijks... zie ik vanavond opeens een zeker katje onder de bank vandaan komen. Ik durfde haast geen adem te halen. Hij maakte eerst een paar korte, behoedzame uitstapjes, en sprong toen tijdens de eerste helft van de voetbalwedstrijd zowaar op de bank! Heeft zich daar doodleuk zitten wassen en ligt nu een tukje te doen alsof het alledaagse kost is. Zelfs het geknal in de buurt (Oranje heeft gewonnen) lijkt hem niet erg te deren. Ik ben één keer opgestaan om het licht aan te doen en ook dat deed hem niet vluchten. Hij is wel behoedzaam, lijkt vooralsnog niet te dicht bij me in de buurt te willen komen, maar echt bang lijkt hij niet. Ik ben zo blij als een kind!

Ik had wel foto's willen maken, maar ik durfde niet op te staan om mijn mobiel uit mijn tas te halen.
pi_59264318
quote:
Op maandag 9 juni 2008 22:45 schreef Lin_Lin het volgende:
Alsof de duvel ermee speelt... Komt vanavond Flipje opeens doodleuk onder de bank vandaan geslopen!

Ja, hij heeft gegeten vannacht, en de kattenbak gebruikt, z'n speelmuisje een stukje versleept, kortom het hele parcours doorlopen. Toen ik vanochtend binnenkwam lag hij alweer onder de bank natuurlijk.

Nou, ik een collega over Flip vertellen vandaag, vertelt zij me dat haar kat destijds maar liefst *drie weken* nodig had om uit haar schuilplaats te komen. Dus ik me mentaal al voorbereiden op iets soortgelijks... zie ik vanavond opeens een zeker katje onder de bank vandaan komen. Ik durfde haast geen adem te halen. Hij maakte eerst een paar korte, behoedzame uitstapjes, en sprong toen tijdens de eerste helft van de voetbalwedstrijd zowaar op de bank! Heeft zich daar doodleuk zitten wassen en ligt nu een tukje te doen alsof het alledaagse kost is. Zelfs het geknal in de buurt (Oranje heeft gewonnen) lijkt hem niet erg te deren. Ik ben één keer opgestaan om het licht aan te doen en ook dat deed hem niet vluchten. Hij is wel behoedzaam, lijkt vooralsnog niet te dicht bij me in de buurt te willen komen, maar echt bang lijkt hij niet. Ik ben zo blij als een kind!

Ik had wel foto's willen maken, maar ik durfde niet op te staan om mijn mobiel uit mijn tas te halen.

wat leuk om te horen eh.. lezen !

Harstikke goed, foto's komen wel, doe maar rustig aan goed dat je niet meteen hem
af bent gevlogen maar hem lekker zijn gang hebt laten gang,

o dat komt hélemaal goed met Flipje en jou, ik weet het zeker

écht harstikke goed
pi_59266872
Yay!! Dat is goed nieuws Lin_Lin!! Duurde bij mij langer eer ze bij mij op de bank sprongen
Alhoewel ik hier net ook een momentje had: mamapoes kwam zomaar naast me liggen op de bank, en begon zelfs tegen mn benen aan te kneden met dr pootjes. Toen ze goed en wel lag kwam de kleine bovenop haar pootjes liggen tussen ons in, en na 5 mins vond moeder het wel welletjes Nu ligt de kleine nog steeds naast me
(:
pi_59268702
Aww... kattengeluk all around hier vanavond. Ik zag gisteren tot mijn vreugde dat Flip ook al enige interesse begon te vertonen in de vensterbank, zoals het een kat betaamt.

(Nein, ik merk dat je de naam van de moederpoes over het algemeen vermijdt. Misschien moet je voor haar ook een leuk Italiaans naampje bedenken? )
pi_59269419
Mijn poes heeft er 3 maanden over gedaan om bij me te komen liggen en nu is ze strontvervelend dus met flip heb je harstikke geboft en het kan alleen maar beter gaan
pi_59275051
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 07:34 schreef Lin_Lin het volgende:
(Nein, ik merk dat je de naam van de moederpoes over het algemeen vermijdt. Misschien moet je voor haar ook een leuk Italiaans naampje bedenken? )
Ja erg he..
Ik peins me al weken suf, maar ik heb nog altijd geen ingeving gehad. Gelukkig reageert ze verder ook niet op d'r naam als ik die zeg, dus een nieuwe naam kan haar weinig schelen verder
Ze heeft zo'n koddig hoofdje, maar alle namen die ik verzin zijn veel te serieus..
(:
pi_59275629
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:00 schreef nein het volgende:

[..]

Ja erg he..
Ik peins me al weken suf, maar ik heb nog altijd geen ingeving gehad. Gelukkig reageert ze verder ook niet op d'r naam als ik die zeg, dus een nieuwe naam kan haar weinig schelen verder
Ze heeft zo'n koddig hoofdje, maar alle namen die ik verzin zijn veel te serieus..
een naamverbastering van mama?

moesje
mem (is fries voor mama) of memmeke
moeke
mamsje

misschien weten jullie ermeer te verzinnen dan heb je beide in één
pi_59275644
Ik heb nog wel een paar katten in de aanbieding voor de liefhebber.
pi_59275720
Ik zou geen kat nemen. Ze veruineren heel je huis.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:48:32 #235
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59276297
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:28 schreef Leanne het volgende:
Wat een geweldige toevoeging aan dit topic
pi_59276366
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:25 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

een naamverbastering van mama?

moesje
mem (is fries voor mama) of memmeke
moeke
mamsje

misschien weten jullie ermeer te verzinnen dan heb je beide in één
Whehe ik ben Fries Eigenlijk zou Mauro van de fokster ook een enorm friese naam hebben gekregen, (moest met een i beginnen) maar toen zei ik dat ik zn roepnaam Mauro zou doen, heeft ze z'n i-voornaam ook italiaans gemaakt, dus das wel leuk )

Ik noem haar nu meestal dametje of dame, want als ze loopt zwalkt ze echt een beetje zoals modellen op de catwalk..hahaha -> catwalk! zou t daarvan komen?:D
(:
pi_59276418
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:28 schreef Leanne het volgende:
dan is je tip vrij laat..ik heb mn katten inmiddels al een maand in huis En alles is nog heel, behalve 1 longdrinkglas dat op zn harses ging door een enthousiaste staart.
(:
pi_59276577
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:50 schreef nein het volgende:

[..]

Whehe ik ben Fries

da's wel toevallig, heb niet in je profiel gekeken dus weet niet of het daar staat maar ik kwam erop omdat
ik een ''friese'schoonzus heb

Ik noem haar nu meestal dametje of dame, want als ze loopt zwalkt ze echt een beetje zoals modellen op de catwalk..hahaha -> catwalk! zou t daarvan komen?:D

nee dat komt gewoon doordat die anorexia beentjes ook nog eens in schoenen met héle hoge hakken worden gewurmd......

pi_59278003
hij
quote:

[..]

Whehe ik ben Fries Eigenlijk zou Mauro van de fokster ook een enorm friese naam hebben gekregen, (moest met een i beginnen) maar toen zei ik dat ik zn roepnaam Mauro zou doen, heeft ze z'n i-voornaam ook italiaans gemaakt, dus das wel leuk )

Ik zou gewoon eens een lijstje met italiaanse vrouwennamen googelen en daar doorheen bladeren tot je iets ziet dat leuk bij mauro past...

BS is misschien niet de beste afkorting om online te gebruiken, de link met bullshit is snel gelegd en dat is dan wel weer een heel aparte naam voor een poes.
Ja, ik generaliseer.
pi_59278238
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef Northside het volgende:
hij
[..]

Ik zou gewoon eens een lijstje met italiaanse vrouwennamen googelen en daar doorheen bladeren tot je iets ziet dat leuk bij mauro past...

BS is misschien niet de beste afkorting om online te gebruiken, de link met bullshit is snel gelegd en dat is dan wel weer een heel aparte naam voor een poes.
hij? (zie bovenin) haha

maarre, ik weet het van BS Moet er wel om grinniken eigenlijk Het probleem met italiaanse damesnamen is dat ze zo 'serieus' zijn, niet echt koddig Maar misschien moet ik nog maar es een keer zo'n lijst doorlopen..
Overigens heet ze "young lady" van haar voornaam...dus dat dametje was zo slecht niet bedacht van me
(:
pi_59278955
quote:

[..]

Noem die van mij wel eens Mevrouw Puff (spongebob), tegenover Toshi zie je pas echt hoe enorm ze is.

Mimi vind ik wel een schattig naam voor een koddig poesje. Net ff gezocht: mimi: Italian pet form of Maria, meaning beloved.

Meer italiaanse namen: http://www.20000-names.com/female_italian_names.htm
pi_59279155
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:25 schreef Cyberchill het volgende:
Ik heb nog wel een paar katten in de aanbieding voor de liefhebber.
jij had dus duidelijk geen katten moeten nemen
pi_59280480
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:40 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

jij had dus duidelijk geen katten moeten nemen
Ik heb ze ook nooit "genomen" Erfenis van mij ex. Ik vond het toen wel prima, maar heb nooit echt wat met die beesten gehad. Ik heb ook geen hekel aan ze ofzo, maar ben nu zelf amper thuis. Beesten vermaken zich evengoed wel (katteluik) maar als iemand die het allemaal heel leuk vind ze wil hebben, dan zie ik niet waarom niet. win-win word het dan
pi_59280814
Milana? Noemi? Nunzia? Vanda? Vanna? Valt nog tegen zeg... 99% van die namen zijn inderdaad veel te serieus voor een poes.

Ach, niks mis met een kat die BS heet. Ik roep naar die van mij ook gewoon tutje of tutjes als ik even de aandacht wil hebben.
Ja, ik generaliseer.
pi_59283661
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:26 schreef Cyberchill het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nooit "genomen" Erfenis van mij ex. Ik vond het toen wel prima, maar heb nooit echt wat met die beesten gehad. Ik heb ook geen hekel aan ze ofzo, maar ben nu zelf amper thuis. Beesten vermaken zich evengoed wel (katteluik) maar als iemand die het allemaal heel leuk vind ze wil hebben, dan zie ik niet waarom niet. win-win word het dan
oké da's redelijk inderdaad en inderdaad win-win want katten houden van gezelschap
pi_59286932
Ik heb echt *met spoed* een degelijke krabpaal nodig... Mijn bankje begint hier en daar littekens te vertonen. Voor een katje dat overdag alleen moet zijn, loont het dan wel de moeite te investeren in zo'n ding met meerdere verdiepingen, toch? Echt mooi vind ik ze niet maar wat moet dat moet... Maar als overgangsfase haal ik morgen misschien snel even een kokosmatje bij de Blokker.

Flip kwam vandaag al vrij snel na mijn thuiskomst onder de bank vandaan. Hij is nog steeds op zijn hoede voor me al laat hij zich wel aaien als ik hem voorzichtig benader. Hij heeft even op de vensterbank gezeten (doorbraak!) en nu ligt hij weer lekker op de bank te tukken.

Nein, heb je Mia al overwogen? Klinkt best leuk: Mia & Mauro.
pi_59287285
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:51 schreef Sorella het volgende:
Mijn poes heeft er 3 maanden over gedaan om bij me te komen liggen en nu is ze strontvervelend dus met flip heb je harstikke geboft en het kan alleen maar beter gaan
Dat geeft de burger moed... Ik verwacht echt veel te veel op korte termijn, zou het liefst willen dat Flip me bij thuiskomst in de armen sprong. Ik moet mezelf echt streng toespreken niet te ongeduldig te zijn; ik weet van meerdere websites dat het maanden kan duren voor een kat helemaal aan je gewend is. En Flip is echt al met reuzensprongen vooruitgegaan in die paar dagen dat ik hem heb! Ik mag dus inderdaad niet klagen.
pi_59288391
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:27 schreef Lin_Lin het volgende:
Ik heb echt *met spoed* een degelijke krabpaal nodig... Mijn bankje begint hier en daar littekens te vertonen. Voor een katje dat overdag alleen moet zijn, loont het dan wel de moeite te investeren in zo'n ding met meerdere verdiepingen, toch? Echt mooi vind ik ze niet maar wat moet dat moet... Maar als overgangsfase haal ik morgen misschien snel even een kokosmatje bij de Blokker.

Flip kwam vandaag al vrij snel na mijn thuiskomst onder de bank vandaan. Hij is nog steeds op zijn hoede voor me al laat hij zich wel aaien als ik hem voorzichtig benader. Hij heeft even op de vensterbank gezeten (doorbraak!) en nu ligt hij weer lekker op de bank te tukken.

Nein, heb je Mia al overwogen? Klinkt best leuk: Mia & Mauro.
OE! Meteen even zo'n plankje kopen dan, zo'n krabplankje, dan kan je later nog wel een groter ding kopen. De meeste katten vinden zo'n verdiepingen ding wel leuk idd...de mijne ook, alleen hadden ze m in 1 week tijd op zn harses liggen, dus ik moet m eerst vastmonteren aan de muur. Een krabplankje werkt ook als een tierelier: schroefje in de muur en klaar!
(:
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:18:59 #249
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59288545
Ik zou ook snel een krabpaal kopen. Eerst even een goedkoop plankje en daarna een grote. Ik heb hier een paal met 5 platforms en de katten hebben hem in twee jaar tijd helemaal afgeragd

Als ze eenmaal aan je meubels krabben, is het heel moeilijk af te leren. Snel de kop in drukken dus. Als je ze aan de paal wil laten wennen kun je er catnip op doen
pi_59295397
Oh en Mia en Mimi zijn wel leuke namen ja...hmmm, ik ga t es proberen..
(:
pi_59295460
AWWWW:

(:
pi_59296900
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 01:10 schreef nein het volgende:
AWWWW:

[ afbeelding ]
Awww!!! Dat hoofd van mama! *smelt*
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:05:49 #253
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59304654
Nein, ik blijf er bij dat het koppie van Brown Sugar erg op het koppie van mijn Sasha lijkt
Wat een droppies!
pi_59305807
Ik blijf het een originele kleur vinden, het is net een stuk melkchocolade met ogen. Zie je dat vaak, een lichtbruine kat?
Ja, ik generaliseer.
pi_59308224
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:05 schreef Ewelina het volgende:
Nein, ik blijf er bij dat het koppie van Brown Sugar erg op het koppie van mijn Sasha lijkt
Wat een droppies!
Inderdaad Ik zie die tekening wel vaker bij katten, apart he, dat zulke 'vlekken' op die plaatsen gewoon vaker voorkomen!

En Northside die kleur van de katten heet Chocolate Dus je hebt t helemaal goed met melkchocholadekleur! Alleen als het goed is wordt Mauro straks meer pure chocolade van kleur! Van wat ik van de fokker heb begrepen bestaat deze kleur nog maar zo'n 15 jaar. Bij oosterse kortharen zie je chocolate ook nog wel es, en bij brits kortharen dus.
(:
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:20:32 #256
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59308689
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:03 schreef nein het volgende:

[..]

Inderdaad Ik zie die tekening wel vaker bij katten, apart he, dat zulke 'vlekken' op die plaatsen gewoon vaker voorkomen!

En Northside die kleur van de katten heet Chocolate Dus je hebt t helemaal goed met melkchocholadekleur! Alleen als het goed is wordt Mauro straks meer pure chocolade van kleur! Van wat ik van de fokker heb begrepen bestaat deze kleur nog maar zo'n 15 jaar. Bij oosterse kortharen zie je chocolate ook nog wel es, en bij brits kortharen dus.
Ja, en het mooie is... Sasha's dochter heeft ook een Chocolate kleur Alleen wel in een schildpadvariant.

Heeft Mauro die tabby streepjes nog?
pi_59309006
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, en het mooie is... Sasha's dochter heeft ook een Chocolate kleur Alleen wel in een schildpadvariant.

Heeft Mauro die tabby streepjes nog?
Ohja, zo'n zusje heeft Mauro ook, die is dan chocolate-tortie, zoals dat zo mooi heet in die fokker-termen

Hij heeft nog altijd z'n tabby streepjes Al wordt ie elke keer ietsiepietsie donkerder... Maar dat kon wel een jaar duren voordat ie op zn uiteindelijke kleur is!
(:
pi_59318560
Ik vind die tekening van BS zo mooi, echt heel bijzonder.

Vandaag een krabpaal en kokosmat in huis gehaald. Ik hoop dat mijn bankje daarmee nu veilig is.

Vraag (vergeef me m'n onnozelheid): wanneer weet je of een kat z'n nageltjes te lang zijn en geknipt moeten worden?

[ Bericht 16% gewijzigd door Lin_Lin op 11-06-2008 21:55:08 ]
pi_59336896
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:36 schreef Lin_Lin het volgende:
Ik vind die tekening van BS zo mooi, echt heel bijzonder.

Vandaag een krabpaal en kokosmat in huis gehaald. Ik hoop dat mijn bankje daarmee nu veilig is.

Vraag (vergeef me m'n onnozelheid): wanneer weet je of een kat z'n nageltjes te lang zijn en geknipt moeten worden?
Bij BS was het overduidelijk: haar nageltjes van de achterpootjes tikten op het laminaat hier. Dan zijn ze duidelijk te lang. Maar ik knip de voorpootjes ook altijd, iets van 1 mm eraf, zodat het aller scherpste er af is, toch iets fijner voor de meubeltjes hier. Ik gebruik dit schaartje van zooplus.nl :

Maar je kan ook zo'n " mensen" nagelknipprtje gebruiken.
(:
pi_59337026
Dat doe ik ja. Werkt ook. Als ik de nagels door mijn broek voel prikken vind ik ze te lang en gaat er een stuk af.
Ja, ik generaliseer.
pi_59341676
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef nein het volgende:

[..]

Bij BS was het overduidelijk: haar nageltjes van de achterpootjes tikten op het laminaat hier. Dan zijn ze duidelijk te lang. Maar ik knip de voorpootjes ook altijd, iets van 1 mm eraf, zodat het aller scherpste er af is, toch iets fijner voor de meubeltjes hier. Ik gebruik dit schaartje van zooplus.nl :
[ afbeelding ]
Maar je kan ook zo'n " mensen" nagelknipprtje gebruiken.
Heb die ook pas gekocht, werkt een stuk handiger dan het mensen nagelknippertje.
pi_59367994
Wat ik me nog afvroeg: Northside, hoevaak neem je je katten mee uit logeren?
(:
pi_59383212
Even een update van mijn front: Flip is vandaag een week bij me en brengt bijna geen tijd meer door onder de bank. Hij lijkt elke dag een beetje zekerder te worden, en geloof het of niet, maar gisteren kwam hij bij me op de bank liggen. Het lijkt wel alsof hij zijn grootste doorbraken beleeft als Nederland een wedstrijd speelt!

Vandaag even naar de dieren megastore voor een nagelknippertje en andere (impuls)aankopen. Keek altijd al graag rond in zulke winkels en nu heb ik er nog een goede reden voor ook!
pi_59383425
Gisteren besloten de poezen te nemen van mijn manager....

Lijkt me echt geweldig. Gisteren hebben mijn vriendinnen me ook gek gemaakt.
Besloten om ze Mark en Amanda te noemen (van Ugly Betty)
pi_59383504
even wat foto's

zaterdag 14 juni 2008 @ 10:08:47 #266
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_59383535
Beste Nein,
Ik had nog een keer met je gepraat over deze kwesite.
Ik heb in de tussentijd ook een poes aangeschaft. Deze is heel erg op zich zelf, en heeft weinig aandacht nodig. Heeft ze wel aandacht nodig, dan komt ze vanzelf, en krijgt ze die ook.

Ik hoop dat jij ook in dezelfde situatie komt, want MAN, wat heb ik een kat gemist. Zoveel liefde, s'morgens gesnuffel in je bed aan je neus, een mooie miauw als je thuiskomt etc. Veel plezier er mee.
Sappig !!
pi_59387282
Hey Loontjah! Wat leuk om te lezen dat jij inmiddels ook een kat hebt
Ja ik vind het helemaal geweldig, ik ben superblij dat ik t uiteindelijk toch gedaan heb! Ze hebben me vannacht wel tot 5 uur uit mn slaap gehouden, maar goed, het is zaterdag
(:
pi_60175866
*sigh* ze zijn zo cute!!

Mauro is een kleine stalker, overal waar ik heenloop in huis, is hij ook. Niet opvallend, nee nee, hij zit me vanuit een hoekje van de kamer gade te slaan dan. Ga ik naar de wc, dan wacht hij netjes buiten de deur tot ik weer buiten kom en dan rent hij snel weg. En als ik rustig op de bank zit, dan komt ie gezellig naast me liggen.

Hij begint wel een beetje te puberen want ik heb m er al meerdere keren op betrapt dat ie aan zn pikkie zit te likken Hij zoogt trouwens ook niet meer bij moeders.

Mamapoes (nog altijd geen idee over dr naam....) is een stuk relaxter en laat het goed weten als Mauro haar lastigvalt. Ze spelen echt enorm veel met zn 2en en stoeien wat af (ook op de krabpaal, halleluja!), geweldig om te zien. Verder komt mamapoes regelmatig langs om een aaibeurt of kopjesbeurt, heel cute. Het zijn een stel drollen met zn 2en..

OH! en mijn bank is inmiddels onbeschermd, en ik heb er nog geen halen in gezien! (Ze mogen mijn 2e hands fauteuils wel bekrassen)
(:
pi_60183779
Mijn monsters zijn inmiddels 4,5 maand en het zijn inmiddels pubers. Alles is speelgoed, alles moet geprobeerd worden en als ik bijv. iets uit de koelkast pak en me even omdraai zitten ze er 9 van de 10 keer in. Verder eigenlijk alles wat jullie ook beschrijven, het volgen enzo.

Moet nog maar eens wat foto's maken, het zijn al lang niet meer de bolletjes wol uit mijn fotoboek.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')