Ik woon ook in een klein appartementje (1 persoons zullen we het maar noemen) met mijn twee kittens (9 maanden oud inmiddels). Ik heb ze toen ze 6 weken oud waren opgevangen toen ik nog op een kamer woonde, alleen vervolgens kon ik er geen afstand meer van doen
Ik ben omwille van mijn katjes verhuisd toen ze een half jaar oud waren. Die van mij zijn wel buiten geboren (wilde katjes), maar omdat ik ze zo vroeg al had zijn ze nu helemaal gewend aan het binnen leven. Binnenkort komt er op het "balkon" wel een afgezet stuk (tot aan het plafond) zodat ze ook een paar vierkante meter buitenruimte hebben, maar binnen zijn ze meer dan tevreden! Ik ben ook hele dagen van huis, maar omdat ze altijd elkaar hebben zitten ze nooit alleen.
Mijn katjes zijn ook al van begin af aan gewend aan reizen met de auto. Als ik naar mijn ouders ga (eens in de paar weken) gaan de katten altijd mee: voor een paar dagen, of zelfs maar voor een dagje. Als ik de reismand tevoorschijn haal lopen ze al mauwend achter me aan, zodra ik hem geopend op de grond zet springen ze er allebei in en wachten netjes tot de deur dicht gaat. In de auto mauwen ze wel wat, maar toch stappen ze iedere keer weer blij de reismand in.
Ze zeggen altijd dat katten heel erg hechten aan een eigen huis, bij die van mij merk ik daar niet veel van. Ze voelden zich thuis op mijn eerste kamer, voelden zich na 10 minuten helemaal thuis bij mijn ouders, hebben twee weken gelogeerd bij mijn vriend toen ik daar was en ook dat was meteen in orde, en na de verhuizing hierheen waren ze ook nagenoeg meteen gewend. Als je een kat van jongs af aan daar aan went (en in combinatie met het karakter denk ik ook wel) moet reizen echt geen probleem zijn. Maar dan zou ik wel kijken voor een kitten, niet voor een oudere kat. En als je vaak weg bent eigenlijk nog het liefst voor twee!!