Afhankelijk van 't karakter van de kan kan 't primaquote:Op dinsdag 18 december 2007 02:45 schreef BunnyHunter het volgende:
ik..
ik vind het gewoon zielig voor zo een katje..
jij..
jij zou gewoon egoistisch zijn..
Ja, das waar, en de kat zal dientengevolge bij mijn moeder ook niet naar buiten mogen.Tis een groot huis daar, dus plenty ruimte.quote:Op dinsdag 18 december 2007 07:49 schreef JumpingJacky het volgende:
Kan best, hoor, zeker als ze als kitten al binnen zijn.
Die verveling, ach, je hebt bij de vorige bewoners gezien hoe katten dat oplossen
Hou er rekening mee dat als je je kat naar je moeder meeneemt, dat de kat daar wel opeens naar buiten kan en ik weet niet of dat goed gaat. Daarnaast komt jouw kat dan jouw 'eigen' kat tegen en dat kan interessante tafereeltjes opleveren....
Ik denk dat een kat wel erg eenzaam wordt als hij alleen binnen zit en je ook nog fulltime van huis bent.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:38 schreef nein het volgende:
Jeuj, ook normale reactiesbedankt!
Ook mensen die er niet zo voor zijn wil ik graag horen, ik twijfel niet voor niets he!
[..]
Ja, das waar, en de kat zal dientengevolge bij mijn moeder ook niet naar buiten mogen.Tis een groot huis daar, dus plenty ruimte.
En mijn oude kat thuis kan er idd problemen mee krijgen, alhoewel deze timide lobbes ook de brutale aap van een kat van de buren in huis heeft getolereerd (alleen wij niet..dus dat werd plantenspuit werk).
Overigens hebben wij nooit een kattenluikje gehad voor de oude kat, als ie naar buiten wil moet ie t maar mondeling aangeven, en dat zorgt er voor dat ie soms dagenlang binnen zit, behalve voor een poepje en een plasje
En hoe zit t met de werkenden onder jullie? Kan zo'n beest daar ook oke mee omgaan? -ben nu nog student-
Dat valt reuze mee. Mijn kat maakt echt niet de indruk eenzaam te zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:53 schreef Litso het volgende:
[..]
Ik denk dat een kat wel erg eenzaam wordt als hij alleen binnen zit en je ook nog fulltime van huis bent.
Wel eens over gedacht om 2 katten te nemen?
Dat is een punt. De ex van mijn broer nam haar kat ook altijd mee op sleeptouw, de kat zelf had er volgens mij niet echt problemen mee, viel niets aan te merken iig, maar me dunkt dat het fijner voor ze is als het niet hóeft.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou niet met die kat gaan slepen. Veel katten vinden reizen een ramp en de meeste katten houden ook echt niet van verandering van omgeving, al helemaal niet als daar ook nog eens een andere kat rondwandelt.
't Is wel goed dat je je bedenkt hoe je dan je kat verzorgd kunt achterlaten als jij een weekend ergens heen wilt.
Precies! Hoewel de reismand in mijn ervaring een no-go bleef... Had waarschijnlijk iets te maken met een bezoekje dierenarts.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:58 schreef Harajuku. het volgende:
En dat reizen is een kwestie van wennen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn dieren en reizen, als je er van jongs af aan mee begint weten ze niet beter.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:05 schreef JamesBrownie het volgende:
Wij hebben drie katten(wel wat meer ruimte) en dat gaat hardstikke goed, twee ervan komen weleens buiten, de andere niet en die heeft daar ook geen behoefte aan.
Als ze buiten komen, zijn ze trouwens meestal zo weer terug en onze dikzak blijft altijd in de tuin of het gangetje.
Ze hebben genoeg ruimte om te kunnenrondrennen, stoeien, nu zitten ze met zijn drieen op de vensterbank, ik merk toch wel dat ze het fijn vinden om niet alleen te zijn, maar dat ligt ook aan de kat, onze Brit zou er ws weinig moeite mee hebben, die is wat meer op zichzelf.
Maar als je aan een kitten begint en je bent gelijk al hele dagen weg, zou ik toch bang zijn dat ie zich ging vervelen..Ik zou ook twee katten aanraden.
Wij hebben wel een kat die een hekel heeft aan reizen, hij wil niet in de mand, hij moet een week wennen als ie ergens anders is.. Veel katten zijn niet zo blij met weekendjes uit logeren gaan, ik zou me dus ook afvragen of dat echt nodig is, of dat er evt iemand uit de buurt voor zou kunnen zorgen die twee daagjes in de maand
Ach wij gaan volgende week een paar dagen naar parijs. Ik vraag de buurvrouw om ergens tussendoor even het water te verversen en verder niets.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik dacht tig jaar geleden bij mijn eerste kat ook dat het een goed idee was om haar in de weekends mee te nemen naar mijn ouders. Daar ben ik heel hard van teruggekomen. Het was echt voor niemand leuk.
Een kat wil het liefste in zijn eigen omgeving zijn. Dat is nou eenmaal zo. Misschien dat jouw kat eraan went en het niet zo erg vindt, maar daar zou ik niet van uitgaan.
Ik heb geen idee of een kat kan wennen aan die situatie, maar ik weet wel dat katten soms heel erg problemen kunnen hebben met een verhuizing bv, de kat van mijn nmoeder is twee weken niet onder het bed uit geweest...quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:32 schreef nein het volgende:
[..]
Nou ja ik ben dus niet hele dagen weg, maar zodra ik ga werken zal ik natuurlijk wel veel meer van huis zijn. Dat zal ergens over een jaar zijn ofzo...
Het enige punt om m mee te nemen die weekenden is dat ik het anders zo zielig zou vinden als dat beest 3 dagen lang in zn up thuis zit. Degene die m verzorgt zal er ook niet langer dan een half uurtje per dag zijn, dus vandaar dat ik m dan liever mee zou nemen. Maar blijkbaar is het erger voor een kat om te reizen dan om alleen thuis te zitten? Plus, went zo'n beest op een gegeven moment ook niet aan z'n vaste logeeradres? Of heeft ie daarvoor een te 'kort' geheugen?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 01:30 schreef nein het volgende:
En misschien de meest naieve vraag allertijden: Kan ik zo'n beestje laten wennen aan het reizen met de auto (zo eens per maand) om dan bij m'n moeder thuis te logeren? Bij een asielkat zal dat natuurlijk moeilijker gaan dan met een kitten..hmz
Je kunt het eerst gewoon proberen hoor. Jazz vindt het juist alleen maar leuk, een nieuwe wereld om te ontdekken.quote:Op woensdag 19 december 2007 00:31 schreef nein het volgende:
De meeste mensen raden het weekend-reizen af dus...dus zo'n kat heeft het toch fijner in zn eentje in de flat dan mee te reizen..
Ik heb geen zin om vrienden van me (of mn buren) elke maand vast te leggen om op mn kat te passen, misschien is een kattenoppas eens in de zoveel tijd dan wel een idee
quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:55 schreef nein het volgende:
Ik ben *helemaal* weg van britten inderdaad, zulke mooie beestjes! En ook een rustig karakter (voorzover ik heb gelezen..)
maar ik heb nog nooit een raskat gehadEn britjes zijn natuurlijk al snel zo'n 400 euro per beestje. En een ingeent en 'geholpen' rasloze kat zal rond de 150 euro liggen. Dat scheelt natuurlijk behoorlijk als je over 2 kittens gaat denken
![]()
Qua reizen, het zou gaan om zo'n 1 keer per maand (heen en weer) in de auto zitten. Ik ga natuurlijk niet met de trein rondreizen ;D Maar om nou met 2 katten heen en weer te gaan reizen is toch wel een iets grotere onderneming dan met eentje..ook voor de logeerplek, aan de andere kant hebben ze dan wel 'elkaar' natuurlijk in de onbekende omgeving.
Ik weet dat een kat best wat kan kosten, onze huidige kat is nierpatient..nou phoeeeeeeh...dat tikt wel aan ja..maar goed, dat calculeer je in.
Oke..over een paar dingen heb ik al veel duidelijkheid gekregen:
Zeker:
- qua ruimte kan het wel
- qua niet buiten komen ook
- aandacht plenty als ik thuis ben
Twijfel:
- is 1 poes niet eenzaam als ik weg ben
- met de auto mee en uit logeren gaan (wel bij vast adres)
Ik twijfel nog rustig even verder en als jullie nog ervaringen hebben dan hoor ik die graag! Het gaat ook niet over een kat binnen nu en 1 maand te hebben ofzo..
Het is niet uitgesloten dat een kat eraan went. Maar katten zijn erg stressgevoelig en de kans dat het slecht valt, is groot. Katten reageren ook heftig op stress, bijvoorbeeld met gedragsproblemen. Denk aan een kat die 'naast' de bak gaat plassen. Heel vervelend voor de kat en voor jou.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:36 schreef nein het volgende:
[...]
En ik had het volgens mij hierboven al eerder gevraagd, maar nog niet echt duidelijk antwoord op gekregen: Went zo'n beest niet aan het vaste logeer adres? Of vergeet ie dat weer en is alles weer nieuw zodra ie er de volgende keer komt? (wat ik me bijna niet kan voorstellen..)
Wat betreft de bovenstraande vraag.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:36 schreef nein het volgende:
En ik had het volgens mij hierboven al eerder gevraagd, maar nog niet echt duidelijk antwoord op gekregen: Went zo'n beest niet aan het vaste logeer adres? Of vergeet ie dat weer en is alles weer nieuw zodra ie er de volgende keer komt? (wat ik me bijna niet kan voorstellen..)
Dat is echt geinig zeg!quote:Op woensdag 19 december 2007 20:07 schreef dino889 het volgende:
[..]
Wat betreft de bovenstraande vraag.
k heb sinds kort ook twee maine coons, beiden uit het zelfde nest.
Een paar weken geleden zijn ze wezen logeren bij hun (poeze)-ouders.
Het duurde een half uurtje maar toen ze door hadden dat ze weer in hun ouderlijk huis waren, deden ze alles wat ze tijdens hun jeugd ook deden. Zoals aan de kokosmat krabben bij de voordeur.
Nu was het natuurlijk wel bekend terein voor ze. Maar in ieder geval is mijn ervaring dat ze het logeer-adres niet vergeten.
Ik kijk ook regelmatig naar dierenasiels.comquote:Op donderdag 20 december 2007 17:15 schreef Greys het volgende:
Of neem twee van die lekker mutserige asielpoezels. Die zijn vergeleken met waar ze nu zitten héél erg blij met jouw 75 m2!
Op de sites van de asiels staat meestal een aardige karakterbeschrijving, of misschien is er wel een lief duo dat niet gescheiden wil worden en die het al niet gewend zijn om buiten te komen.
Ik wil je helemaal geen asieldieren opdringen ofzo, het lijkt me alleen tof als je de mogelijkheid overweegt
Asiel heeft meestal katten die buiten komen, mits kittens natuurlijk.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:28 schreef Mejoon het volgende:
Kan prima vooral als je hem uit het asiel haalt. Alles is beter dan een asiel natuurlijk.
Aha, dat klinkt als een goeie oplossing (die stekker). Onze oude kat heeft nooit iets als krabpaal gebruikt in huis, buiten alleen onze mini-knotwilgjes.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Zorg ervoor dat je kat er niet aan begint of ontmoedig 'm sterk, bijv. met een spray die hij niet lekker vindt ruiken (vragen in de dierenwinkel). Als een kat eenmaal ergens gaat krabben (lees: geursporen gaat afzetten) zal hij in principe steeds op die plek blijven krabben. Ik zou er niet voor kiezen om de kat te straffen als hij het doet, want het is een nieuwe kat die jou nog moet gaan vertrouwen. Straffen is dan geen goede start van een prettige verstandhouding.
Mijn oude bank was inderdaad aan gort getrokken. Dat was niet erg. Toen kocht ik een nieuwe bank en heb ik een Feliwaystekker gekocht, voor een maand. Dat is dezelfde redenering, maar dan de andere kant op. Zo'n stekker geeft feromonen af, waardoor de kat zich op zijn gemak voelt. Dan heeft een kat minder de behoefte om zijn eigen geurvlaggen af te gaan zetten. Het heeft in mijn geval geholpen: de katten zijn nooit aan de nieuwe bank gaan hangen zoals ze dat bij de oude deden.
Mijn oma heeft een stichting die katten opvangt als ze niet meer in het asiel geplaatst kunnen worden. Omdat mensen ze niet meer willen. Ze zijn ziek of missen een oog, pootje, oortje of zijn erg onhandelbaar. etcquote:Op dinsdag 15 januari 2008 07:08 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Asiel heeft meestal katten die buiten komen, mits kittens natuurlijk.
sorry bedoelde: asiel zoekt meestal baasjes waar de katten buiten kunnen. chille oma heb je btwquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:28 schreef Mejoon het volgende:
[..]
Mijn oma heeft een stichting die katten opvangt als ze niet meer in het asiel geplaatst kunnen worden. Omdat mensen ze niet meer willen. Ze zijn ziek of missen een oog, pootje, oortje of zijn erg onhandelbaar. etc
Mijn oma heeft verwarmde buitenrennen waar katten zitten. Die komen buiten. Maar de katten die ze niet bij de katten buiten kan zetten wonen bij haar binnen. Die komen dus bijna tot nooit buiten.
En tja wat is buiten komen als je een betonvloer onder je hebt en heel wat hekken om je heen hebt staan?
quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ik neem aan dat je ook weet hoe volwassen exemplaren eruit zien?Ik ken mensen die de kittens erg leuk vonden tot ze een volwassen exemplaar zagen, soit.
Mama is de helft goedkoper idd, maar, ik neem sowieso een kitten van haar...en voor de mama zou het leuker zijn als ze bij een van haar kittens kan worden geplaatst. Dan is die moeder ook meer op dr gemak en went ze sneller aan het nieuwe huisje. Als ik de moederpoes niet neem, gaat ze dus alleen naar een ander baasje...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:52 schreef n0a het volgende:
\o/ yay voor nieuwe kat.
Is mama niet goedkoper dan een kitten?
quote:Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef nein het volgende:
Nog lichtelijk scheel en kan net t koppie omhoog houden..maar toch erg leuk:
[ afbeelding ]
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van die dingen. Wat als de gordel losschiet en poeslief met nagels en al in paniek door de auto schiet?quote:Op zondag 24 februari 2008 16:53 schreef nein het volgende:
Ingetje79: Jep, ik neem de moeder ook..(mits er allerlei problemen aan het licht komen, maar daar ga ik niet van uit)
Magnet: Ja, ik heb al verschillende oplossingen in het achterhoofd wbt het balkon...
Ik wil ze sowieso aan een tuigje laten wennen, en dan van de zomer een kattennet monteren dat ik er ook weer af kan halen wanneer de poezen binnen zijn (want mooi is het niet). Probleem is alleen dat ik een balkon van 8 meter breed heb ZONDER dak erboven, dus ik moet dat netj wel op een of andere manier strak weten te trekken..maar dat zie ik dan wel weer
En over het reizen met de auto....ik heb echt DE oplossing gevonden: een kattengordel!Ze hebben tegenwoordig tuigjes die je aan de autogordel op de achterbank kunt vastklikken...veel veiliger dan in een box en kunnen ze lekker op de achterbank liggen pitten. Moet ik ze dus alleen eerst wel aan die tuigjes laten wennen en dat kan nog leuk worden (vooral met moederpoes)...
Een gordel die losschiet? dat zou toch niet best zijn (!!) stel je voor dat je je eigen kinderen achterin hebt zitten en die gordel schiet dan losquote:Op zondag 24 februari 2008 20:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van die dingen. Wat als de gordel losschiet en poeslief met nagels en al in paniek door de auto schiet?
Ik ben toch eerder voor een box, die je dan vastzet
Wat een schatje,mooie kleur.quote:Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef nein het volgende:
Nog lichtelijk scheel en kan net t koppie omhoog houden..maar toch erg leuk:
[ afbeelding ]
Dit heb ik ook gedaan. Er staan veel "koppeltjes" op die al aan elkaar gewend zijn en je kunt dan selecteren op "binnenkat". Wilde zelf ook niet echt een kat ongelukkig maken die normaal gesproken altijd buiten kwam.quote:Op donderdag 20 december 2007 17:15 schreef Greys het volgende:
Of neem twee van die lekker mutserige asielpoezels. Die zijn vergeleken met waar ze nu zitten héél erg blij met jouw 75 m2!
Op de sites van de asiels staat meestal een aardige karakterbeschrijving, of misschien is er wel een lief duo dat niet gescheiden wil worden en die het al niet gewend zijn om buiten te komen.
Ik wil je helemaal geen asieldieren opdringen ofzo, het lijkt me alleen tof als je de mogelijkheid overweegt
Ik zag de foto al op het katten met foto's topic! Ben erg benieuwd hoe zij er later uit komt te zien!!quote:Op dinsdag 15 april 2008 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Ik krijg morgen een 2e kitten in huis!!!!!!!!! asap foto`s !!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |