abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55352227
owwwwwww ik twijfel

Wat vinden jullie: is een flat van 75m2 genoeg leefruimte voor een kat (die dus ook niet naar buiten kan..hooguit dakterras als ik thuis ben)?

Lijkt me echt zo leuk zo'n beestje hier in huis! Maarja...kan het wel?

Mijn 'eigen' kat woont nog bij m'n ouderlijk huis (die is inmiddels 16..), en die komt ook altijd buiten wanneer hij dat wil. Daarom wen ik maar niet aan het idee om zo'n beestje alleen in een flat te laten. Gaat zo'n beest zich niet doodvervelen?

De vorige bewoners hier hadden ook een kat, dat zag ik wel toen ik het huis ging bezichtigen, de hele zijkant van de bank bestond uit verticale losse lappen En de verf was afgesleten van de slaapkamerdeur door kattenpootjes die er langs krasten (volgens mij...).

En misschien de meest naieve vraag allertijden: Kan ik zo'n beestje laten wennen aan het reizen met de auto (zo eens per maand) om dan bij m'n moeder thuis te logeren? Bij een asielkat zal dat natuurlijk moeilijker gaan dan met een kitten..hmz

Kort gezegd: Ik ben op zoek maar mensen die me redenen kunnen geven waarom ik wel of niet een kat op een flat zou nemen.
(:
pi_55352762
Kan prima hoor, ken genoeg mensen met blije katten in een huis van rond de 80m2
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_55352778
75m2 is echt ruimte genoeg voor zo'n beest, zeker als je er ook nog een flinke krab- en klimpaal in plaatst. Ik woon zelf heel klein (23m2) maar ik heb 2 katten en die vinden het prima Als je een kitten neemt, dan zal hij niet anders weten Is ook makkelijker mbt het wennen aan autorijden (al denk ik dat de meeste katten niet zozeer een hekel hebben aan autorijden maar aan het reismandje)

Ik dacht dat ik veel te klein woonde voor katten, maar ik dacht: die kunnen wel naar buiten. Alleen de dames weigeren ook maar 1 poot over de drempel te zetten. Blijkbaar is het hier groot genoeg

Ik moet er wel bij zeggen dat er 2 klimpalen hier staan, en dat ze redelijk veel klim- en springmogelijkheden hier hebben.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 18 december 2007 @ 02:45:32 #4
52707 BunnyHunter
Sterker door strijd!!
pi_55352911
ik..

ik vind het gewoon zielig voor zo een katje..

jij..

jij zou gewoon egoistisch zijn..
Brand Bier het bier waar nederland trots op kan zijn!
Als je vijf meter voor een konijn schiet en vijf meter erachter, dan is dat konijn dus gemiddeld dood hé!
pi_55352939
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 02:45 schreef BunnyHunter het volgende:
ik..

ik vind het gewoon zielig voor zo een katje..

jij..

jij zou gewoon egoistisch zijn..
Afhankelijk van 't karakter van de kan kan 't prima
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_55353424
Kan best, hoor, zeker als ze als kitten al binnen zijn.
Die verveling, ach, je hebt bij de vorige bewoners gezien hoe katten dat oplossen
Hou er rekening mee dat als je je kat naar je moeder meeneemt, dat de kat daar wel opeens naar buiten kan en ik weet niet of dat goed gaat. Daarnaast komt jouw kat dan jouw 'eigen' kat tegen en dat kan interessante tafereeltjes opleveren....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:39:36 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55353752
Kan wel, maar katbeesten zijn graag buiten! Dus voor het beessie minder leuk...
censuur :O
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:53:29 #8
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55353873
Kan best hoor, maar eerst een opruimslotje.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  Moderator dinsdag 18 december 2007 @ 09:26:59 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55354294
Hij is opgeruimd
Ik hoop dat er nu normaal gereageert word, heb je niets normaals bij te dragen post dan gewoon niet.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_55354477
Jeuj, ook normale reacties bedankt!
Ook mensen die er niet zo voor zijn wil ik graag horen, ik twijfel niet voor niets he!
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 07:49 schreef JumpingJacky het volgende:
Kan best, hoor, zeker als ze als kitten al binnen zijn.
Die verveling, ach, je hebt bij de vorige bewoners gezien hoe katten dat oplossen
Hou er rekening mee dat als je je kat naar je moeder meeneemt, dat de kat daar wel opeens naar buiten kan en ik weet niet of dat goed gaat. Daarnaast komt jouw kat dan jouw 'eigen' kat tegen en dat kan interessante tafereeltjes opleveren....
Ja, das waar, en de kat zal dientengevolge bij mijn moeder ook niet naar buiten mogen.Tis een groot huis daar, dus plenty ruimte.

En mijn oude kat thuis kan er idd problemen mee krijgen, alhoewel deze timide lobbes ook de brutale aap van een kat van de buren in huis heeft getolereerd (alleen wij niet..dus dat werd plantenspuit werk ).
Overigens hebben wij nooit een kattenluikje gehad voor de oude kat, als ie naar buiten wil moet ie t maar mondeling aangeven, en dat zorgt er voor dat ie soms dagenlang binnen zit, behalve voor een poepje en een plasje

En hoe zit t met de werkenden onder jullie? Kan zo'n beest daar ook oke mee omgaan? -ben nu nog student-
(:
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:42:23 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55354543
Misschien moet je 2 kittens nemen, hebben ze "aanspraak"!
En goed opvoeden om je bank heel te laten
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:53:55 #12
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55354769
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:38 schreef nein het volgende:
Jeuj, ook normale reacties bedankt!
Ook mensen die er niet zo voor zijn wil ik graag horen, ik twijfel niet voor niets he!
[..]

Ja, das waar, en de kat zal dientengevolge bij mijn moeder ook niet naar buiten mogen.Tis een groot huis daar, dus plenty ruimte.

En mijn oude kat thuis kan er idd problemen mee krijgen, alhoewel deze timide lobbes ook de brutale aap van een kat van de buren in huis heeft getolereerd (alleen wij niet..dus dat werd plantenspuit werk ).
Overigens hebben wij nooit een kattenluikje gehad voor de oude kat, als ie naar buiten wil moet ie t maar mondeling aangeven, en dat zorgt er voor dat ie soms dagenlang binnen zit, behalve voor een poepje en een plasje

En hoe zit t met de werkenden onder jullie? Kan zo'n beest daar ook oke mee omgaan? -ben nu nog student-
Ik denk dat een kat wel erg eenzaam wordt als hij alleen binnen zit en je ook nog fulltime van huis bent.
Wel eens over gedacht om 2 katten te nemen?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:55:05 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55354790
Ik zou niet met die kat gaan slepen. Veel katten vinden reizen een ramp en de meeste katten houden ook echt niet van verandering van omgeving, al helemaal niet als daar ook nog eens een andere kat rondwandelt.

't Is wel goed dat je je bedenkt hoe je dan je kat verzorgd kunt achterlaten als jij een weekend ergens heen wilt.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:56:46 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55354830
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:53 schreef Litso het volgende:

[..]

Ik denk dat een kat wel erg eenzaam wordt als hij alleen binnen zit en je ook nog fulltime van huis bent.
Wel eens over gedacht om 2 katten te nemen?
Dat valt reuze mee. Mijn kat maakt echt niet de indruk eenzaam te zijn.
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:58:14 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55354862
Kan makkelijk, hoor. Zorg gewoon dat ie genoeg dingen heeft om zich mee te vermaken, sowieso een krabpaal, speelgoed ed. En wanneer je thuis bent natuurlijk ook zelf met hem spelen.

En dat reizen is een kwestie van wennen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn dieren en reizen, als je er van jongs af aan mee begint weten ze niet beter.

Mijn kat komt ook niet buiten.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:00:37 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55354919
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou niet met die kat gaan slepen. Veel katten vinden reizen een ramp en de meeste katten houden ook echt niet van verandering van omgeving, al helemaal niet als daar ook nog eens een andere kat rondwandelt.

't Is wel goed dat je je bedenkt hoe je dan je kat verzorgd kunt achterlaten als jij een weekend ergens heen wilt.
Dat is een punt. De ex van mijn broer nam haar kat ook altijd mee op sleeptouw, de kat zelf had er volgens mij niet echt problemen mee, viel niets aan te merken iig, maar me dunkt dat het fijner voor ze is als het niet hóeft.
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:16:57 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55355254
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:58 schreef Harajuku. het volgende:
En dat reizen is een kwestie van wennen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met mijn dieren en reizen, als je er van jongs af aan mee begint weten ze niet beter.
Precies! Hoewel de reismand in mijn ervaring een no-go bleef... Had waarschijnlijk iets te maken met een bezoekje dierenarts.
pi_55356454
Destijds hebben wij op 40m2 2 kittens genomen, sam en lotje (en inmiddels kittens zie topic van Sanne ). Wij hebben voor raskatten gekozen met een mild character, mijn mening is dat niet-raskatten wilder zijn en meer ruimte nodig hebben. Vorig weekend bij een vriendin geweest met 3 raskatten en 1 niet-raskat en de non-raskat bleek dagelijks door het gehele huis te stuiteren.

Maine Coone, britten, ragdolls zijn naar mijn ervaring rustiger als ze jonger zijn.

Voor een kat is het sowieso beter als hij een kameraadje heeft en het beste is dit van kitten af aan te doen, de hele dag alleen thuis zitten zou niemand leuk vinden. Vooral als ze kitten zijn.
  dinsdag 18 december 2007 @ 11:27:12 #19
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_55356857
Ik denk dat op zo'n ruimte dat best kan. En niet naar buiten gaan vind ik sowieso beter omdat ik vind dat mijn katten geen last hoeven te zijn voor andere mensen.

Als ik jou was zou ik er wel 2 nemen, omdat ik van mening ben dat een mens bij geen enkel huisdier een soortgenoot kan vervangen. Als ik zie hoe mijn katten met elkaar spelen dat kunnen ze echt niet met mij. En ik speel natuurlijk ook wel met ze, maar de lol die ze hebben met elkaar...

Maar denk je ook wel aan de kosten?
In het begin zijn die zeker hoog aangezien ze 2 keer ingeent moeten worden en gecastreerd. Dan natuurlijk nog de ontworming wat 2-4 keer per jaar verstandig is om te doen. En natuurlijk niet te vergeten de onvoorziene uitgaven als ze bijvoorbeeld ziek worden.
Je kan voor de kosten bijvoorbeeld ook denken aan een verzekering. Je hebt Proteq en dan heb je ook nog petplan
Persoonlijk vind ik petplan de juiste keuze, omdat ze daar qua pakketten meer keuze hebben. En 2 pakketten vergoeden ook ontworming en vaccinaties tot een x bedrag per jaar.

Succes met je keuze! En als ze komen willen we natuurlijk wel foto's zien
and it will be my last.
pi_55357217
Oh, kan prima hoor.

Ik heb 3 katten, en die komen ook niet buiten. Ze breken heerlijk mn huis af en ze zijn de grootste schatten die ik ken. Ik zou echt niet zonder de beesten kunnen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55360381
Ik ben *helemaal* weg van britten inderdaad, zulke mooie beestjes! En ook een rustig karakter (voorzover ik heb gelezen..)
maar ik heb nog nooit een raskat gehad En britjes zijn natuurlijk al snel zo'n 400 euro per beestje. En een ingeent en 'geholpen' rasloze kat zal rond de 150 euro liggen. Dat scheelt natuurlijk behoorlijk als je over 2 kittens gaat denken

Qua reizen, het zou gaan om zo'n 1 keer per maand (heen en weer) in de auto zitten. Ik ga natuurlijk niet met de trein rondreizen ;D Maar om nou met 2 katten heen en weer te gaan reizen is toch wel een iets grotere onderneming dan met eentje..ook voor de logeerplek, aan de andere kant hebben ze dan wel 'elkaar' natuurlijk in de onbekende omgeving.

Ik weet dat een kat best wat kan kosten, onze huidige kat is nierpatient..nou phoeeeeeeh...dat tikt wel aan ja..maar goed, dat calculeer je in.

Oke..over een paar dingen heb ik al veel duidelijkheid gekregen:

Zeker:
- qua ruimte kan het wel
- qua niet buiten komen ook
- aandacht plenty als ik thuis ben

Twijfel:
- is 1 poes niet eenzaam als ik weg ben
- met de auto mee en uit logeren gaan (wel bij vast adres)

Ik twijfel nog rustig even verder en als jullie nog ervaringen hebben dan hoor ik die graag! Het gaat ook niet over een kat binnen nu en 1 maand te hebben ofzo..
(:
  dinsdag 18 december 2007 @ 14:05:54 #22
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55360637
Wij hebben drie katten(wel wat meer ruimte) en dat gaat hardstikke goed, twee ervan komen weleens buiten, de andere niet en die heeft daar ook geen behoefte aan.
Als ze buiten komen, zijn ze trouwens meestal zo weer terug en onze dikzak blijft altijd in de tuin of het gangetje.
Ze hebben genoeg ruimte om te kunnenrondrennen, stoeien, nu zitten ze met zijn drieen op de vensterbank, ik merk toch wel dat ze het fijn vinden om niet alleen te zijn, maar dat ligt ook aan de kat, onze Brit zou er ws weinig moeite mee hebben, die is wat meer op zichzelf.
Maar als je aan een kitten begint en je bent gelijk al hele dagen weg, zou ik toch bang zijn dat ie zich ging vervelen..Ik zou ook twee katten aanraden.

Wij hebben wel een kat die een hekel heeft aan reizen, hij wil niet in de mand, hij moet een week wennen als ie ergens anders is.. Veel katten zijn niet zo blij met weekendjes uit logeren gaan, ik zou me dus ook afvragen of dat echt nodig is, of dat er evt iemand uit de buurt voor zou kunnen zorgen die twee daagjes in de maand
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_55360660
Mijn katten gaan wel zelf in de reismand, maar ze vinden het reizen helemaal niets.. Katten houden volgens mij ook niet zo heel veel van wisselende omgevingen.
pi_55361364
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:05 schreef JamesBrownie het volgende:
Wij hebben drie katten(wel wat meer ruimte) en dat gaat hardstikke goed, twee ervan komen weleens buiten, de andere niet en die heeft daar ook geen behoefte aan.
Als ze buiten komen, zijn ze trouwens meestal zo weer terug en onze dikzak blijft altijd in de tuin of het gangetje.
Ze hebben genoeg ruimte om te kunnenrondrennen, stoeien, nu zitten ze met zijn drieen op de vensterbank, ik merk toch wel dat ze het fijn vinden om niet alleen te zijn, maar dat ligt ook aan de kat, onze Brit zou er ws weinig moeite mee hebben, die is wat meer op zichzelf.
Maar als je aan een kitten begint en je bent gelijk al hele dagen weg, zou ik toch bang zijn dat ie zich ging vervelen..Ik zou ook twee katten aanraden.

Wij hebben wel een kat die een hekel heeft aan reizen, hij wil niet in de mand, hij moet een week wennen als ie ergens anders is.. Veel katten zijn niet zo blij met weekendjes uit logeren gaan, ik zou me dus ook afvragen of dat echt nodig is, of dat er evt iemand uit de buurt voor zou kunnen zorgen die twee daagjes in de maand

Nou ja ik ben dus niet hele dagen weg, maar zodra ik ga werken zal ik natuurlijk wel veel meer van huis zijn. Dat zal ergens over een jaar zijn ofzo...

Het enige punt om m mee te nemen die weekenden is dat ik het anders zo zielig zou vinden als dat beest 3 dagen lang in zn up thuis zit. Degene die m verzorgt zal er ook niet langer dan een half uurtje per dag zijn, dus vandaar dat ik m dan liever mee zou nemen. Maar blijkbaar is het erger voor een kat om te reizen dan om alleen thuis te zitten? Plus, went zo'n beest op een gegeven moment ook niet aan z'n vaste logeeradres? Of heeft ie daarvoor een te 'kort' geheugen?
(:
  dinsdag 18 december 2007 @ 14:52:08 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55361952
Ik dacht tig jaar geleden bij mijn eerste kat ook dat het een goed idee was om haar in de weekends mee te nemen naar mijn ouders. Daar ben ik heel hard van teruggekomen. Het was echt voor niemand leuk.

Een kat wil het liefste in zijn eigen omgeving zijn. Dat is nou eenmaal zo. Misschien dat jouw kat eraan went en het niet zo erg vindt, maar daar zou ik niet van uitgaan.
pi_55362014
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik dacht tig jaar geleden bij mijn eerste kat ook dat het een goed idee was om haar in de weekends mee te nemen naar mijn ouders. Daar ben ik heel hard van teruggekomen. Het was echt voor niemand leuk.

Een kat wil het liefste in zijn eigen omgeving zijn. Dat is nou eenmaal zo. Misschien dat jouw kat eraan went en het niet zo erg vindt, maar daar zou ik niet van uitgaan.
Ach wij gaan volgende week een paar dagen naar parijs. Ik vraag de buurvrouw om ergens tussendoor even het water te verversen en verder niets.

Als we een weekend weggaan, dan doe ik dat niet eens. Wij hebben een hondenbak, daar zitten de brokken in, die gooi ik dan gewoon vol en een flinke bak water. Echt een paar dagen kunnen die beesten echt wel alleen blijven.
  dinsdag 18 december 2007 @ 15:30:41 #27
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55362776
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:32 schreef nein het volgende:

[..]

Nou ja ik ben dus niet hele dagen weg, maar zodra ik ga werken zal ik natuurlijk wel veel meer van huis zijn. Dat zal ergens over een jaar zijn ofzo...

Het enige punt om m mee te nemen die weekenden is dat ik het anders zo zielig zou vinden als dat beest 3 dagen lang in zn up thuis zit. Degene die m verzorgt zal er ook niet langer dan een half uurtje per dag zijn, dus vandaar dat ik m dan liever mee zou nemen. Maar blijkbaar is het erger voor een kat om te reizen dan om alleen thuis te zitten? Plus, went zo'n beest op een gegeven moment ook niet aan z'n vaste logeeradres? Of heeft ie daarvoor een te 'kort' geheugen?
Ik heb geen idee of een kat kan wennen aan die situatie, maar ik weet wel dat katten soms heel erg problemen kunnen hebben met een verhuizing bv, de kat van mijn nmoeder is twee weken niet onder het bed uit geweest...
Ik laat ze liever een paar daagjes alleen met iemand die eten neerzet, dan dat ik ze meeneem iig, maar je zou het kunnen proberen.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:06:45 #28
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_55363669
Wat betreft de oppervlakte lijkt me niet dat het heel veel uitmaakt. Zou geen kat nemen die ooit wel een tuin heeft gehad, maar als je een kitten neemt of een kat uit het asiel waarvan men weet dat ie altijd al een binnenkat is geweest, lijkt me dat geen probleem opleveren.

Maar dannn..
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 01:30 schreef nein het volgende:

En misschien de meest naieve vraag allertijden: Kan ik zo'n beestje laten wennen aan het reizen met de auto (zo eens per maand) om dan bij m'n moeder thuis te logeren? Bij een asielkat zal dat natuurlijk moeilijker gaan dan met een kitten..hmz

Ik heb 3 katten gehad, en geen van allen kon autoritjes waarderen. Naja, "niet waarderen" is zacht uitgedrukt. Zeg maar gerust moord en brand miauwen, vanaf het moment dat ze in hun reiskoffer moesten. (Vooral deze laatste is erg..). Normaal is ze super rustig / aanhankelijk en doet geen vlieg kwaad, maar om haar in die koffer te krijgen mag je echt handschoenen aantrekken want dan is madame not amused en zal dat laten weten ook.

Maargoed, op de 1 of andere manier heb ik ook altijd de kat die de grootste bek opzet in de wachtkamer van de dierenarts, terwijl er naast mij 10 doodstil en rustig in hun mandje zitten te wachten totdat ze aan de beurt zijn.

Dus, misschien heb jij straks een hele makkelijke die alles pikt enzo. MAAR dan het belangrijkste --> ik heb wel het idee dat katten, buiten de reishokjes/autorij-drama''s die je mogelijk zou kunnen hebben, sowieso heel vaak niet van reizen en daarmee vaak van omgeving/huis wisselen / logeerpartijtjes houden. Zeker als ze het niet gewend zijn.

Mocht je dit elke maand willen doen, weet ik echt niet of je zo'n beest daarmee gelukkig maakt.
Maarja, das mijn mening.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_55372530
Ik woon zelf op ongeveer 75 m2 en heb 2 katten. Buiten het balkon is er geen mogelijkheid om buiten te banjeren. Ze zijn dit ook niet gewend. Ik heb ze al vanaf kleins af aan. Ik zou geen kat in huis nemen die gewend is buiten te lopen. De mijne moesten genoegen nemen met een kleiner huis dan het huis waar ze een tijdje gewoond hebben en dat vonden ze toch wel lastig.

Ze vinden het leuk door het huis je scheuren (vooral 's nachts) , maar ze kunnen ook heerlijk rustig op schoot of op de bank slapen. Buiten in het zonnetje liggen vinden ze ook heerlijk.

Maar ik zou ze niet snel heen en weer mee nemen in de auto. De mijne kunnen prima alleen zijn: dat vinden ze leuker dan in de auto zitten.

Als ik een paar dagen weg ga regel ik dat er iemand komt om ze eten te geven. Ze laten zich dan meestal niet eens zien aan degene die langskomt.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_55377421
De meeste mensen raden het weekend-reizen af dus...dus zo'n kat heeft het toch fijner in zn eentje in de flat dan mee te reizen..
Ik heb geen zin om vrienden van me (of mn buren) elke maand vast te leggen om op mn kat te passen, misschien is een kattenoppas eens in de zoveel tijd dan wel een idee
(:
  woensdag 19 december 2007 @ 16:16:15 #31
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55390423
quote:
Op woensdag 19 december 2007 00:31 schreef nein het volgende:
De meeste mensen raden het weekend-reizen af dus...dus zo'n kat heeft het toch fijner in zn eentje in de flat dan mee te reizen..
Ik heb geen zin om vrienden van me (of mn buren) elke maand vast te leggen om op mn kat te passen, misschien is een kattenoppas eens in de zoveel tijd dan wel een idee
Je kunt het eerst gewoon proberen hoor. Jazz vindt het juist alleen maar leuk, een nieuwe wereld om te ontdekken.
pi_55391252
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:55 schreef nein het volgende:
Ik ben *helemaal* weg van britten inderdaad, zulke mooie beestjes! En ook een rustig karakter (voorzover ik heb gelezen..)
maar ik heb nog nooit een raskat gehad En britjes zijn natuurlijk al snel zo'n 400 euro per beestje. En een ingeent en 'geholpen' rasloze kat zal rond de 150 euro liggen. Dat scheelt natuurlijk behoorlijk als je over 2 kittens gaat denken

Qua reizen, het zou gaan om zo'n 1 keer per maand (heen en weer) in de auto zitten. Ik ga natuurlijk niet met de trein rondreizen ;D Maar om nou met 2 katten heen en weer te gaan reizen is toch wel een iets grotere onderneming dan met eentje..ook voor de logeerplek, aan de andere kant hebben ze dan wel 'elkaar' natuurlijk in de onbekende omgeving.

Ik weet dat een kat best wat kan kosten, onze huidige kat is nierpatient..nou phoeeeeeeh...dat tikt wel aan ja..maar goed, dat calculeer je in.

Oke..over een paar dingen heb ik al veel duidelijkheid gekregen:

Zeker:
- qua ruimte kan het wel
- qua niet buiten komen ook
- aandacht plenty als ik thuis ben

Twijfel:
- is 1 poes niet eenzaam als ik weg ben
- met de auto mee en uit logeren gaan (wel bij vast adres)

Ik twijfel nog rustig even verder en als jullie nog ervaringen hebben dan hoor ik die graag! Het gaat ook niet over een kat binnen nu en 1 maand te hebben ofzo..
De eerste keren Inenten zit al bij het kopen van de kat in en is reeds gedaan als de kittens naar je toe komen (tevens de reden waarom kittens vaak met 13 weken pas weg mogen, vanwege band met moeder en de /12e / laatste week vind er een inenting plaats dacht ik), wel zal je inderdaad eens in de zoveel tijd een inenting moeten halen. Het laten helpen van je kat kost iets van 80-100 euro? En kan pas als ze wat ouder zijn, geloof 6-12 maanden. Wat ik wel veel gehoord heb is dat de britten die ik ken laat beginnen met sproeien. Onze Brit kater Sam begon toen hij 4 jaar oud was in dezelfde periode als dat Nimo volwassen werd (Kater kitten die we gehouden hebben), misschien dat Sam nooit was gaan sproeien als Nimo nooit er was geweest maar dat is een gok. Andere katters van Britten hoor ik ook vaak dat ze niet gaan sproeien. Wij hebben daarom ervoor gekozen dat we direct gaan naar de DA op het moment van sproeien, maar dat we tot die tijd de kater ongecastreerd lieten: Dit voor het vormen van de bekende Britten kater kop die gecastreerde katers vaak minder hebben. Maar een aanzienlijk bedrag blijft het toch: Een raskat kopen. Het voordeel wat wij in een raskat zagen is: Je kittens komen iig nooit in een asiel, er is altijd vraag naar kittens.

MBT twijfels:
1 Kat zal zeker eenzaam zijn als hij dit niet gewend is, bijvoorbeeld een kitten die veel energie heeft als hij bij je thuis komt wonen zal vaak een speelkameraadje missen. Net bij mam's weg, moederziel alleen in een vreemd huis waar een vreemd persoon is. Dat zijn de eerste dagen, maar spelen zal hij toch willen.. En dat gaat door in de woonkamer of je slaapt of weg bent.

Destijds hebben onze katten 3 weken gelogeerd elders, maar prettig vonden ze het niet in het begin. Dus 1 of 2 dagen is voor hun geen pretje. 2 dagen is makkelijk te overbruggen met voer en een schaal water.
pi_55395995
bedankt voro de uitgebreide info Aneurism!
Over brits korthaar:
Ik vind die katerkop juist helemaal niet mooi! hahaha sommige katten lijken net volwassen oran oetangs! Ik wist niet wat ik zag toen ik dat voor het eerst zag Maargoed, dat is maar een mening

Maar het karakter? Verschilt dat nou echt met een huistuin en keuken kat? Of zijn er net zoveel karakterverschillen bij ene brit als bij rasloze katten?

Ik ben nu nog student, dus het komende jaar heb ik zeker nog veel tijd en ben ik veel thuis om op de kat te letten en aandacht te geven. Pas zodra ik zal gaan werken zal ik minder thuis zijn, dus als kitten zijnde zal de kat sowieso ruimschoots aandacht krijgen.

En ik had het volgens mij hierboven al eerder gevraagd, maar nog niet echt duidelijk antwoord op gekregen: Went zo'n beest niet aan het vaste logeer adres? Of vergeet ie dat weer en is alles weer nieuw zodra ie er de volgende keer komt? (wat ik me bijna niet kan voorstellen..)
(:
  woensdag 19 december 2007 @ 19:39:17 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55396098
Ik denk dat je bij rassen méér zekerheid hebt over wat voor karakter het beest ongeveer gaat krijgen. Bij een HTK kat is het maar afwachten wat je krijgt.
  woensdag 19 december 2007 @ 19:50:42 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55396546
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:36 schreef nein het volgende:
[...]
En ik had het volgens mij hierboven al eerder gevraagd, maar nog niet echt duidelijk antwoord op gekregen: Went zo'n beest niet aan het vaste logeer adres? Of vergeet ie dat weer en is alles weer nieuw zodra ie er de volgende keer komt? (wat ik me bijna niet kan voorstellen..)
Het is niet uitgesloten dat een kat eraan went. Maar katten zijn erg stressgevoelig en de kans dat het slecht valt, is groot. Katten reageren ook heftig op stress, bijvoorbeeld met gedragsproblemen. Denk aan een kat die 'naast' de bak gaat plassen. Heel vervelend voor de kat en voor jou.

Een kat heeft volgens mij wel een aardig goed geheugen, maar als hij die andere omgeving en de tijdelijke verhuizing vervelend vindt, zal je aan dat geheugen niet zoveel hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lienekien op 19-12-2007 19:56:03 ]
pi_55396649
Het kan ook goed gaan. De twee katten van mijn nicht logeren regelmatig bij mijn tante en dat gaat prima . Ze komen daar ook buiten en dat gaat perfect, ook met de andere 2 katten van mijn tante. Het kan dus wel, maar dan moet je ze er wel op heel jonge leeftijd al aan laten wijten.

Het zijn trouwens HTK-katten, gewoon vuilnisbakjes dus

[ Bericht 27% gewijzigd door Ewelina op 19-12-2007 20:16:24 ]
pi_55396693
aha, dus daar zit dus wel duidelijk karakterverschil in bij raskatten!

Ja dat van stress bij een kat weet ik idd, daar zijn ze erg gevoelig voor..Het zal er waarschijnlijk dan op neerkomen dat ik het eerst een paar keer zal proberen met reizen, bevalt het de kat absoluut niet, dan zal ik een oppas zoeken.
(:
  woensdag 19 december 2007 @ 19:58:21 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55396789
Ik zou trouwens sowieso pas de logeerpoging gaan wagen als de kat helemaal aan jou en zijn nieuwe huis gewend is.
pi_55397112
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:36 schreef nein het volgende:

Wat betreft de bovenstraande vraag.

k heb sinds kort ook twee maine coons, beiden uit het zelfde nest.
Een paar weken geleden zijn ze wezen logeren bij hun (poeze)-ouders.
Het duurde een half uurtje maar toen ze door hadden dat ze weer in hun ouderlijk huis waren, deden ze alles wat ze tijdens hun jeugd ook deden. Zoals aan de kokosmat krabben bij de voordeur.

Nu was het natuurlijk wel bekend terein voor ze. Maar in ieder geval is mijn ervaring dat ze het logeer-adres niet vergeten.
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_55402514
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:07 schreef dino889 het volgende:

[..]

Wat betreft de bovenstraande vraag.

k heb sinds kort ook twee maine coons, beiden uit het zelfde nest.
Een paar weken geleden zijn ze wezen logeren bij hun (poeze)-ouders.
Het duurde een half uurtje maar toen ze door hadden dat ze weer in hun ouderlijk huis waren, deden ze alles wat ze tijdens hun jeugd ook deden. Zoals aan de kokosmat krabben bij de voordeur.

Nu was het natuurlijk wel bekend terein voor ze. Maar in ieder geval is mijn ervaring dat ze het logeer-adres niet vergeten.
Dat is echt geinig zeg!

Maar inderdaad, ik zal de kat natuurlijk eerst de tijd geven om thuis te wennen, beest kan anders wel gek worden!
(:
pi_55420129
Ik heb drie katten en die komen ook niet buiten. Ik wil ze ook niet buiten hebben.
Denk maar eens aan de gevaren van buiten komen, auto's katten haters! Ook wil ik niet dat andere mensen last moeten hebben van mijn katten.

Wel zou ik voor twee katten/ kittens gaan. Samen is veel leuker dan alleen.
Het reizen is voor mijn katten geen probleem, ze gaan zelf altijd al de mandjes in. Het is vaak ook maar net wat ze gewend zijn.

Succes met je beslissing.

Groetjes kirsten
  donderdag 20 december 2007 @ 17:14:47 #42
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_55420615
tvp ik denk ook nog na over een poekie
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 december 2007 @ 17:15:18 #43
163650 Greys
pi_55420636
Of neem twee van die lekker mutserige asielpoezels. Die zijn vergeleken met waar ze nu zitten héél erg blij met jouw 75 m2!
Op de sites van de asiels staat meestal een aardige karakterbeschrijving, of misschien is er wel een lief duo dat niet gescheiden wil worden en die het al niet gewend zijn om buiten te komen.

Ik wil je helemaal geen asieldieren opdringen ofzo, het lijkt me alleen tof als je de mogelijkheid overweegt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_55421988
quote:
Op donderdag 20 december 2007 17:15 schreef Greys het volgende:
Of neem twee van die lekker mutserige asielpoezels. Die zijn vergeleken met waar ze nu zitten héél erg blij met jouw 75 m2!
Op de sites van de asiels staat meestal een aardige karakterbeschrijving, of misschien is er wel een lief duo dat niet gescheiden wil worden en die het al niet gewend zijn om buiten te komen.

Ik wil je helemaal geen asieldieren opdringen ofzo, het lijkt me alleen tof als je de mogelijkheid overweegt
Ik kijk ook regelmatig naar dierenasiels.com Daar kan je zelfs zoeken naar katten die op een flat kunnen, want ondanks dat zo'n beestje niet echt blij is in een asiel, is het HEEL frustrerend voor een buitenkat om nooit meer naar buiten te mogen, dus dat kan ik zo'n kat niet aandoen.

Plus, het dierenasiel van eindhoven houdt die pagina regelmatig bij met veel fotos. Ik kijk er zeker een paar keer per maand es rond, maar durf nog niet de stap te zetten even in t asiel te kijken omdat ik dan zeker weet dat mn hart breekt van al die poezen daar! Ik wil eerst zeker weten dat ik een kat wil

En als ik besluit toch te proberen de poes mee te nemen uit logeren, dan zal het wel eerder een kitten zijn dan een volwassen kat, die wennen daar natuurlijk nooit aan..
(:
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 december 2007 @ 18:19:14 #45
163650 Greys
pi_55422044
Ik vind het in elk geval al super dat je er goed over nadenkt en niet ondoordacht gewoon maar een huisdier neemt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 20 december 2007 @ 18:46:21 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55422530
En je hoeft je niet lullig te voelen als je er geen uit het asiel haalt, hoor.
pi_55422983
Na oud & nieuw gaan we weer voor een kat kijken. Ik kan niet wachten. Moet ergens mee kroelen.
pi_55424795
Ik zit met mijn vriend in een flat van ongeveer 75m2, geen problemen met de kat (britse korthaar). Hiervoor zaten we in een woning van minder dan de helft hiervan. Ze komt nooit buiten en heeft nooit wat gesloopt. Maar ja ieder dier is anders. We kregen haar toen ze ongeveer 3 jaar was. Het begin was even voor haar wennen, maar bij ons bloeide ze helemaal op.

Ik heb een tijdje met haar bij mijn moeder gezeten (met een rit van 2.5 uur). Ook dat was geen probleem. Ze leek wel extra aanhankelijk naar mij toe. Sliep zowat bovenop mij en ging alleen eten als ik ook uit bed was. In de reismand is ook geen probleem, ze legt zich erbij neer. Ze gaat er alleen niet van harte in omdat het meestal de dierenarts betekend (altijd kont eerst erin!).

Misschien heb ik gewoon geluk met haar. Ze is echt super relaxt en lief. Wel apart, wij zijn haar 3de baasje. Het baasje voor ons heeft veel moeite moeten doen voordat ze echt los kwam. Ik vraag me echt af wat haar eerste baasje met haar gedaan heeft.
pi_55424905
Als je trouwens niet persee een kitten wil, maar wel een raskat dan kun je eventueel ook zoeken naar een herplaatsing. Vaak kun je bij verschillende rassenverenigingen aanmelden dat je op zoek bent naar een herplaatsing. Katten zullen wat ouder zijn, maar de kans is groter dat je ze niet meer hoeft op te voeden en dat ze wat beter alleen kunnen zijn. Natuurlijk wel informeren naar het karakter en reden waarom de kat herplaatst moet worden.
pi_55425981
Wat een opties allemaal he! Bedankt voor de tips n0a. En bijna niet te geloven hoe die poes bij jullie is opgebloeid! Een beetje aandacht doet wonderen volgens mij..

Werken jullie trouwens allebei? Of is er altijd wel iemand over de vloer bij jullie in de flat?
(:
pi_55426546
We werken allebei idd, op een werkdag is ze vaak zo'n 9 tot 10 uur alleen. Tot nu toe zijn we nog niet vaak of voor lange periode weg geweest. 1 keer is ze voor een paar dagen uit logeren geweest. Eerste dag zat ze daar onder de bank, daarna was ze al weer gauw gewend.

Als we 2 dagen naar mijn moeder in Maastricht gaan, dan komt mijn schoonvader eten geven.

Ze is sws erg op zichzelf. Dat is een van de redenen waarom ze bij haar vorige baasje weg ging. Waarschijnlijk vond ze het daar te druk met al die katten.

Ik denk dat je met een kitten, als het kan, in het begin er veel bij moet zijn. Zodat hij/zij aan jou en de omgeving kan wennen. Twee kittens kunnen elkaar altijd bezig houden.

Ik heb een kitten gehad (helaas jong overleden) ook een britse korthaar. Die hoefde ik nauwelijks op te voeden, op de bak gaan had hij van zijn moeder al geleerd. En als hij iets deed wat niet mocht, hoefde ik maar in mijn vingers te knippen (als hij extra ondeugend was natuurlijk even achterna jagen ).
pi_55427321
Ik vind het wel erg zielig een kat alleen. Er zijn inderdaad uitzonderingen als je veel thuis bent of de kat geen soortgenoten dult, maar anders vind ik dat je een kat niet alleen moet houden.

Als je voor een kitten gaat zou ik er zeker twee nemen. Ze leren zoveel van elkaar en ze gaan met elkaar spelen en hangen daardoor minder in je spullen.

Als je een kitten neemt liever niet jonger dan 9 weken, veel beter is nog 13 weken, bij fokkers van raskatten gaan de kittens ook niet eerder weg dan met 13 weken.
pi_56015622
haha, dit is wel typisch: ik ben een week of 2 bij mijn moeder thuisgeweest tijdens de kerstvakantie (waar dus mijn/onze kat woont), me druk bezig gehouden met dat beest daar en daar helemaal geen gevoel van "oh ik wil een kat!!"...(goh )

En nu ben ik weer een paar dagen in mn eigen flatje..en ik zit alweer dierenasiels.com af te struinen naar een beestje met een leuk koppie....hoe voorspelbaar
(:
pi_56016591
Ik woon ook in een klein appartementje (1 persoons zullen we het maar noemen) met mijn twee kittens (9 maanden oud inmiddels). Ik heb ze toen ze 6 weken oud waren opgevangen toen ik nog op een kamer woonde, alleen vervolgens kon ik er geen afstand meer van doen

Ik ben omwille van mijn katjes verhuisd toen ze een half jaar oud waren. Die van mij zijn wel buiten geboren (wilde katjes), maar omdat ik ze zo vroeg al had zijn ze nu helemaal gewend aan het binnen leven. Binnenkort komt er op het "balkon" wel een afgezet stuk (tot aan het plafond) zodat ze ook een paar vierkante meter buitenruimte hebben, maar binnen zijn ze meer dan tevreden! Ik ben ook hele dagen van huis, maar omdat ze altijd elkaar hebben zitten ze nooit alleen.

Mijn katjes zijn ook al van begin af aan gewend aan reizen met de auto. Als ik naar mijn ouders ga (eens in de paar weken) gaan de katten altijd mee: voor een paar dagen, of zelfs maar voor een dagje. Als ik de reismand tevoorschijn haal lopen ze al mauwend achter me aan, zodra ik hem geopend op de grond zet springen ze er allebei in en wachten netjes tot de deur dicht gaat. In de auto mauwen ze wel wat, maar toch stappen ze iedere keer weer blij de reismand in.

Ze zeggen altijd dat katten heel erg hechten aan een eigen huis, bij die van mij merk ik daar niet veel van. Ze voelden zich thuis op mijn eerste kamer, voelden zich na 10 minuten helemaal thuis bij mijn ouders, hebben twee weken gelogeerd bij mijn vriend toen ik daar was en ook dat was meteen in orde, en na de verhuizing hierheen waren ze ook nagenoeg meteen gewend. Als je een kat van jongs af aan daar aan went (en in combinatie met het karakter denk ik ook wel) moet reizen echt geen probleem zijn. Maar dan zou ik wel kijken voor een kitten, niet voor een oudere kat. En als je vaak weg bent eigenlijk nog het liefst voor twee!!
pi_56018078
Hey

Ik woon in een appartement van 45m2. Ik heb een hele lieve poes. Ze heeft het hier iig prima. Ze verveelt zich bij mij niet of nauwlijks, Soms moet je het een beetje avontuurlijk maken. Laat eens een deur naar de badkamer open staan, of verplaats eens een krabpaal. Af en toe de kat mee uitnemen naar familie, en ze is weer extra verwend. Je moet een kat (kitten) meteen goed opvoeden, zo overleven je spulletjes het vanzelf wel. Hier gaat het iig goed, al woon ik erg klein. Kattebak inbouwen in een bergkast, of ergens waar ventilatie zit, dan blijft je ruimte redelijk fris ruiken.

Fototje van mijn lieverd

pi_56018237
Kan prima vooral als je hem uit het asiel haalt. Alles is beter dan een asiel natuurlijk.
pi_56040954
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:28 schreef Mejoon het volgende:
Kan prima vooral als je hem uit het asiel haalt. Alles is beter dan een asiel natuurlijk.
Asiel heeft meestal katten die buiten komen, mits kittens natuurlijk.
pi_56046738
Over dat opvoeden gesproken.... Mijn bank...ik zou t best wel jammer vinden als die er aan gaat (tis eentje van stof...waar ze dus lekker met de nageltjes in kunnen hangen).

Toen ik de flat waar ik nu woon ging bezichtigen stond hier ook een bankje, waaraan duidelijk te zien was dat die eigenaren ook een kat hadden: Dat ding was echt COMPLEET aan flarden gescheurd, echt te erg! Ook heb ik nog altijd 'slijtplekken' in de verf op mijn slaapkamerdeur zitten, wat volgens mij wijst op een hongerige kat die heeeel graag z'n baasje(s) wakker wilde krijgen door maar langs de deur te krabben met zn nageltjes. Best zielig eigenlijk..

Maar goed..hoe voorkom ik dat zo'n poes mijn bank niet als heerlijke klimbank en krabpaal gaat gebruiken (naast het installeren van een echte krabpaal)? Hoe maak je dat duidelijk aan je zo'n beest? (Toen onze huidige poes 'opgevoed' werd, was ik 8..dus daar weet ik bar weinig van...).
(:
  dinsdag 15 januari 2008 @ 13:32:45 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56047129
Zorg ervoor dat je kat er niet aan begint of ontmoedig 'm sterk, bijv. met een spray die hij niet lekker vindt ruiken (vragen in de dierenwinkel). Als een kat eenmaal ergens gaat krabben (lees: geursporen gaat afzetten) zal hij in principe steeds op die plek blijven krabben. Ik zou er niet voor kiezen om de kat te straffen als hij het doet, want het is een nieuwe kat die jou nog moet gaan vertrouwen. Straffen is dan geen goede start van een prettige verstandhouding.

Mijn oude bank was inderdaad aan gort getrokken. Dat was niet erg. Toen kocht ik een nieuwe bank en heb ik een Feliwaystekker gekocht, voor een maand. Dat is dezelfde redenering, maar dan de andere kant op. Zo'n stekker geeft feromonen af, waardoor de kat zich op zijn gemak voelt. Dan heeft een kat minder de behoefte om zijn eigen geurvlaggen af te gaan zetten. Het heeft in mijn geval geholpen: de katten zijn nooit aan de nieuwe bank gaan hangen zoals ze dat bij de oude deden.
pi_56057944
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Zorg ervoor dat je kat er niet aan begint of ontmoedig 'm sterk, bijv. met een spray die hij niet lekker vindt ruiken (vragen in de dierenwinkel). Als een kat eenmaal ergens gaat krabben (lees: geursporen gaat afzetten) zal hij in principe steeds op die plek blijven krabben. Ik zou er niet voor kiezen om de kat te straffen als hij het doet, want het is een nieuwe kat die jou nog moet gaan vertrouwen. Straffen is dan geen goede start van een prettige verstandhouding.

Mijn oude bank was inderdaad aan gort getrokken. Dat was niet erg. Toen kocht ik een nieuwe bank en heb ik een Feliwaystekker gekocht, voor een maand. Dat is dezelfde redenering, maar dan de andere kant op. Zo'n stekker geeft feromonen af, waardoor de kat zich op zijn gemak voelt. Dan heeft een kat minder de behoefte om zijn eigen geurvlaggen af te gaan zetten. Het heeft in mijn geval geholpen: de katten zijn nooit aan de nieuwe bank gaan hangen zoals ze dat bij de oude deden.
Aha, dat klinkt als een goeie oplossing (die stekker). Onze oude kat heeft nooit iets als krabpaal gebruikt in huis, buiten alleen onze mini-knotwilgjes. Maar hij voelt zich ook enorrm op z'n gemak thuis en wordt ook enorm verwend
(:
pi_56058374
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 07:08 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Asiel heeft meestal katten die buiten komen, mits kittens natuurlijk.
Mijn oma heeft een stichting die katten opvangt als ze niet meer in het asiel geplaatst kunnen worden. Omdat mensen ze niet meer willen. Ze zijn ziek of missen een oog, pootje, oortje of zijn erg onhandelbaar. etc
Mijn oma heeft verwarmde buitenrennen waar katten zitten. Die komen buiten. Maar de katten die ze niet bij de katten buiten kan zetten wonen bij haar binnen. Die komen dus bijna tot nooit buiten.
En tja wat is buiten komen als je een betonvloer onder je hebt en heel wat hekken om je heen hebt staan?
pi_56065194
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 21:28 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Mijn oma heeft een stichting die katten opvangt als ze niet meer in het asiel geplaatst kunnen worden. Omdat mensen ze niet meer willen. Ze zijn ziek of missen een oog, pootje, oortje of zijn erg onhandelbaar. etc
Mijn oma heeft verwarmde buitenrennen waar katten zitten. Die komen buiten. Maar de katten die ze niet bij de katten buiten kan zetten wonen bij haar binnen. Die komen dus bijna tot nooit buiten.
En tja wat is buiten komen als je een betonvloer onder je hebt en heel wat hekken om je heen hebt staan?
sorry bedoelde: asiel zoekt meestal baasjes waar de katten buiten kunnen. chille oma heb je btw
pi_56075561
Ik heb een kitten van bijna 5 maanden oud, ben ook student en woon op bjina 30m2. Het gaat prima en ik krijg niet het idee dat ie het te weinig ruimte vindt.
Ik heb em vanaf het begin af aan meegenomen naar m'n ouders, ga bijna elk weekend en ben ook de hele kerstvakantie geweest en hij vindt het heerlijk. Hij valt in slaap in de auto, maar ook in de trein (ik ga dus meestal met de trein) en bij m'n ouders is ie na 5 minuten weer gewend. Hij slaapt daar altijd op precies dezelfde plek, dus ik ga er vanuit dat katten idd andere plekken wel kunnen onthouden.
pi_56693642
ik ga van de week voor t eerst bij een cattery kijken
ben heel erg benieuwd!
(:
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:05:08 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56693765
Welk ras?
pi_56694344
brits korthaar, ze hebben nog een chocolate en chocolate-cremevlekjes kittens, maar heb nog geen optie ofzo, maar ben sowieso erg nieuwsgierig!
(:
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:29:41 #67
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_56694385
Ik neem aan dat je ook weet hoe volwassen exemplaren eruit zien? Ik ken mensen die de kittens erg leuk vonden tot ze een volwassen exemplaar zagen, soit.
pi_56699947
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:29 schreef Harajuku. het volgende:
Ik neem aan dat je ook weet hoe volwassen exemplaren eruit zien? Ik ken mensen die de kittens erg leuk vonden tot ze een volwassen exemplaar zagen, soit.
die kittens zijn nu een week oud en net een paar dikke wurmen

Maar dat is echt bizar....hoe kan je nou niet weten hoe een volwassen exemplaar eruit ziet?
(:
pi_56759688
Owwww wat een skeetjes! Zal later even fototje posten (niet erg duidelijk..maar goed). Ze waren natuurlijk nog heel erg klein, maar de oogjes waren al open. Ik ben er vrij zeker van dat ik een chocolate (beestjes hebben echt een chocolade kleur) katertje ga nemen.

Ik mocht de mama (chocolate wit) misschien ook zelfs wel overnemen, want die aardde niet goed bij de andere britten, mama laat teveel over zich heen lopen. Maar weet nog niet of ik dat wel kan/wil betalen
(:
  vrijdag 15 februari 2008 @ 22:04:55 #70
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_56760169
ranzige TT
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_56764450
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:04 schreef Asics het volgende:
ranzige TT
*snapt m niet*
(:
pi_56771783
\o/ yay voor nieuwe kat.

Is mama niet goedkoper dan een kitten?
pi_56775314
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:52 schreef n0a het volgende:
\o/ yay voor nieuwe kat.

Is mama niet goedkoper dan een kitten?
Mama is de helft goedkoper idd, maar, ik neem sowieso een kitten van haar...en voor de mama zou het leuker zijn als ze bij een van haar kittens kan worden geplaatst. Dan is die moeder ook meer op dr gemak en went ze sneller aan het nieuwe huisje. Als ik de moederpoes niet neem, gaat ze dus alleen naar een ander baasje...

Dus zekerheid over kitten (mits gezond): 100%
Zekerheid over ook de moeder: 90%
(:
pi_56949005
Nog lichtelijk scheel en kan net t koppie omhoog houden..maar toch erg leuk:

(:
pi_56949459
Je kan je balkon ook nog ombouwen tot een ren van kippengaas; je kat kan dan probleemloos buiten en er schijten geen duiven meer op
  zondag 24 februari 2008 @ 16:24:17 #76
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_56949536
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef nein het volgende:

[ afbeelding ]

Britjes zijn echt superleuk hoor
Neem je mama ook erbij?
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_56950129
Ingetje79: Jep, ik neem de moeder ook..(mits er allerlei problemen aan het licht komen, maar daar ga ik niet van uit)

Magnet: Ja, ik heb al verschillende oplossingen in het achterhoofd wbt het balkon...
Ik wil ze sowieso aan een tuigje laten wennen, en dan van de zomer een kattennet monteren dat ik er ook weer af kan halen wanneer de poezen binnen zijn (want mooi is het niet). Probleem is alleen dat ik een balkon van 8 meter breed heb ZONDER dak erboven, dus ik moet dat netj wel op een of andere manier strak weten te trekken..maar dat zie ik dan wel weer

En over het reizen met de auto....ik heb echt DE oplossing gevonden: een kattengordel! Ze hebben tegenwoordig tuigjes die je aan de autogordel op de achterbank kunt vastklikken...veel veiliger dan in een box en kunnen ze lekker op de achterbank liggen pitten. Moet ik ze dus alleen eerst wel aan die tuigjes laten wennen en dat kan nog leuk worden (vooral met moederpoes)...
(:
pi_56954348
Yay katjes!! Hoe lang nog wachten?
pi_56954415
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:53 schreef nein het volgende:
Ingetje79: Jep, ik neem de moeder ook..(mits er allerlei problemen aan het licht komen, maar daar ga ik niet van uit)

Magnet: Ja, ik heb al verschillende oplossingen in het achterhoofd wbt het balkon...
Ik wil ze sowieso aan een tuigje laten wennen, en dan van de zomer een kattennet monteren dat ik er ook weer af kan halen wanneer de poezen binnen zijn (want mooi is het niet). Probleem is alleen dat ik een balkon van 8 meter breed heb ZONDER dak erboven, dus ik moet dat netj wel op een of andere manier strak weten te trekken..maar dat zie ik dan wel weer

En over het reizen met de auto....ik heb echt DE oplossing gevonden: een kattengordel! Ze hebben tegenwoordig tuigjes die je aan de autogordel op de achterbank kunt vastklikken...veel veiliger dan in een box en kunnen ze lekker op de achterbank liggen pitten. Moet ik ze dus alleen eerst wel aan die tuigjes laten wennen en dat kan nog leuk worden (vooral met moederpoes)...
Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van die dingen. Wat als de gordel losschiet en poeslief met nagels en al in paniek door de auto schiet?

Ik ben toch eerder voor een box, die je dan vastzet
pi_56955402
quote:
Op zondag 24 februari 2008 20:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van die dingen. Wat als de gordel losschiet en poeslief met nagels en al in paniek door de auto schiet?

Ik ben toch eerder voor een box, die je dan vastzet
Een gordel die losschiet? dat zou toch niet best zijn (!!) stel je voor dat je je eigen kinderen achterin hebt zitten en die gordel schiet dan los Nee, deze tuigjes, die zitten gewoon vast in je originele gorldel klik dinges van je auto. Overigens: in Duitsland is het *verplicht* om je hond/kat zo te vervoeren, dus het lijkt me vrij betrouwbaar. Daarbij wil ik nog wel even zeggen: stel je voor dat die tuigjes compleet onhandig zijn of niet werken, dan hijs ik ze wel gewoon weer in de box

En n0a: pas in de eerste week van mei krijg ik ze..pf nog lang wachten, maar ik moet ook de nodige aanpassingen nog maken in huis (horren voor de ramen..plinten bij de keuken ) dus ik heb de tijd nog wel nodig ook..hehe
(:
pi_56970929
Ik wil ook zo graag een kleintje erbij, maar de situatie is er nu niet naar. Nu hebben we alleen mijn inkomen omdat mijn vriend ziek is. :|

Succes met het wachten
pi_57070787
Wohoo, ik heb vandaag mijn eerste 'kattending' gekocht: een radiator hangmandje...was in de aanbieding bij de praxis Helaas nog geen nieuwe foto's maar ik ben volgende week weer kijken, ben erg benieuwd!
(:
pi_57073777
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:05 schreef nein het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een schatje,mooie kleur.
Ik hou je foto's in de gaten
pi_57073933
Ik ga vrijdag weer kijken!
Ik had een paar namen in mn hoofd
- bommel -> ollie b bommel..= beer
- silvio -> gave naam uit sopranos

maar het wordt tochhhhhh:
- Mauro! (met 99% zekerheid De gitarist van deus heet zo en dat vond ik altijd al zo'n mooie naam...en wat blijkt, mauro is een italiaanse naam (altijd mooi) en betekent: "dark skinned", beter kan gewoon niet
(:
pi_57074127

Heel mooi als hij volwassen is.

Mooie naam Mauro
pi_57233721
vandaag weer wezen kijken

De naam (mauro) staat dus al, alleen ik kan nog altijd kiezen tussen 2 katertjes (beide choc dus), de ene is een tikkie kleiner en rustiger dan de ander...weet nog niet welke ik zou doen, maar ik heb nog wel even om te kiezen Karakter is voor mij belangrijker dan uiterlijk...je doet er toch een jaar of 15 mee

Maar goed, de beestjes waren nog kleeeeinnn zeg! Ik dacht dat katjes na 4 weken al veel groter zouden zijn, maar dat was even een misjudgement Over een paar weekjes maar weer es op bezoek!

fotootje van de rustige van de 2: (die ander liep steeds weg )
(:
pi_57245269
Hihi die oogjes zijn altijd zo freaky. Gaat bij mij ook sneller dan gedacht. Maandag gesprekje met de DA en als dat goed verloopt hebben we over een paar maandjes ook een schatje erbij.
  zondag 9 maart 2008 @ 19:55:23 #88
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_57268934
Nein, wat een schatje!
pi_57783509
Even een update! Ik heb wat beroerde fotos gemaakt gisteren, die zal ik vanavond wel even uploaden.

Maarrrrrr....ik ben gisteren dus weer wezen kijken
En ik denk dat ik toch voor t kitten van t fotootje hierboven ga (de 'rustige').

Het enige puntje is dat deze wel kleiner is dat z'n broertje.

Het beestje is nu helemaal niet zo rustig meer maar deze reageerde veel relaxter op mijn hand dan de grotere. Eerst was die grote hand even schrikken, maar binnen 2 seconden zat ie met m'n vinger te spelen en vond ie t reuze interessant. De ander bleef toch een beetje bang van m'n hand. Verder liep die grotere ook steeds weg (net als de vorige keer) en bleef de kleine rustig zitten..

Ook is de kleine, samen met zn (nog kleinere..haha) zusje altijd de eerste die de bench uitgaat om de boel te ontdekken, en ondanks dat ie wat kleiner is, eet ie prima..dusjaaa...hij zal nog wel een inhaalspurt doen. Over 2 weken zal ik mn definitieve keuze maken tussen de 2 broertjes

Moederpoes liep nu ook relaxed rond, beetje de boel in de gaten te houden dat alles in orde was met de kittens. Maar totaal niet angstig naar mij toe, meteen kopjes geven en je aankijken en besnuffelen. Dus ik denk dat zij zich prima zal redden als ze naar me toegaat, en ik denk dat als ze langere tijd met mij meegaan uit logeren, dat ze het ook wel goed kunnen vinden met de kat van mn moeder (en zoniet: kunnen ze de hele bovenverdieping in beslag nemen, ruimte zat). Ze lag later ook lekker te slapen bij een andere Brit op de stoel..

Nog 5 weken!
(:
pi_57786351
Spannend! Waarschijnlijk heb ik mijn katje mits er geen entreactie is alsnog eerder. Die is nu 9 weken.
pi_57788106
wat is een ..entreactie? OH! Ent-reactie! Ik las entre-actie

Wat voor katje krijgen jullie eigenlijk?
(:
pi_57792180
Maine coontje

Ik lees dat woord ook altijd verkeerd . Ik zie altijd en-tractie.
pi_58043732
Ik heb eindelijk een keuze gemaakt, ik ga voor de kleinere...hij is nog niet helemaal donker genoeg qua vacht, maar dat komt nog wel...z'n broertje is al wel donkerder. Maar deze is relaxter, blijft langer bij je zitten..dus..Voila!

Fotos van vandaag!
En hij heet: Mauro

Mauro samen met zusje pitten:

En natuurlijk krijg ik mamapoes ook nog, die hier heel relaxed (ahum) in een hangmandje lag..

(:
  maandag 14 april 2008 @ 15:36:17 #94
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_58044207
Alvast gefeliciteerd met je prachtige nieuwe huisgenoten
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_58044773
Filmpje!

Degene die ik neem is die niet uit beeld wegrent

edit: NOG een filmpje
Again, degene die ik neem is de (donkere) die niet uit beeld rent!
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 20% gewijzigd door nein op 14-04-2008 16:14:44 ]
(:
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:12:20 #96
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_58065309
quote:
Op donderdag 20 december 2007 17:15 schreef Greys het volgende:

Dit heb ik ook gedaan. Er staan veel "koppeltjes" op die al aan elkaar gewend zijn en je kunt dan selecteren op "binnenkat". Wilde zelf ook niet echt een kat ongelukkig maken die normaal gesproken altijd buiten kwam.

Eerste jaartje hebben ze op 75 m2 geleefd en dit was echt prima. Toen was ik nog best veel thuis vanwege studeren. Afgelopen zomer op 50 m2 maar een balkonnetje waar ze niet af konden (in theorie, de praktijk bleek soms anders, maar da'seen ander verhaal). Nu in een huis van 100 m2 en groot terras waar ze opkunnen en (wederom in theorie) niet afkunnen. Merk wel dat ik ze daar een groot plezier mee doe, met dat terras, echt super om te zien! Maar voorheen hebben ze het nooit echt gemist, denk ik...

Nu allebei fulltime aan het werk, en ze vermaken zich prima. Als ik weleens een dagje thuiswerk verwacht ik alle aandacht, maar nee hoor,de dames hebben zo hun eigen dagschema (dat veeeeel bestaat uit slapen!) En de nacht zijn ze soms wat actiever als wij overdags weg zijn (lees: muisjes brengen op bed, onder de dekens stoeien).

Dus: volgens mij ook geen probleem. Had toendertijd dezelfde twijfels, maar heb er geen seconde spijt van!
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:15:13 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_58065359
Ieks, zie dat ik schandalig achterloop. Succes met de aanwinst!! Geniet ervan!
pi_58075493
Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoten

Wat is Mauro lief En moederpoes doet me aan mijn eigen poes denken (die overigens ook moeder is van de ander die ik hier heb rondlopen). Zwartwit snoetje
pi_58075695
Ik krijg morgen een 2e kitten in huis!!!!!!!!! asap foto`s !!!
pi_58091360
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:01 schreef MdMa98 het volgende:
Ik krijg morgen een 2e kitten in huis!!!!!!!!! asap foto`s !!!
Ik zag de foto al op het katten met foto's topic! Ben erg benieuwd hoe zij er later uit komt te zien!!
(:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')