abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59123309
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:29 schreef Northside het volgende:

[..]

Hoe oud is hij nu?
Vandaag precies 4 maanden
(:
pi_59123428
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef Aneurism het volgende:
Leuk dat het brittenvirus ook jou bereikt heeft. Ik las elders over eten of bakjes kunnen blijven staan:

Katten die van begin af aan qualiteitsvoer hebben gehad zoals Royal Canin, hebben minder de neiging zich klem te vreten. Dit natuurlijk op eigen ervaring gebasseerd. Vanaf dag 1 heeft hier altijd een bak met brokjes gestaan.

Toch zien we vaak dat voer uit de supermarkt, die veel as en andere niet vullende ingredienten bevatten, dat katten daar meer van eten om toch die voedingsstoffen binnen te krijgen. Het resultaat is een dikke kat, en ik heb het idee dat dit vaak onomkeerbaar is. Die maag is toch al uitgerekt, en zal blijven schreeuwen om gevuld te worden.

IIG hier en bij alle andere mensen die britten van ons hebben of waar we contact mee hebben, hebben we niet van gehoord dat ze eten weg moeten halen.

Over kitten voer:

Wat we wel hebben gedaan altijd is na de bevalling de moederpoes nog voeren met Kitten voer, op een gegeven moment echter mag de moederpoes dit niet meer... Maar heeft de kitten dit wel nog nodig, wij hebben dit opgelost door een doosje neer te zetten met voer er in en met een net groot genoeg gat voor de kitten waar de moederpoes niet doorheen past. Op die manier krijgt de kitten zijn kittenvoer en moederpoes word geen vet varkentje.
Daar heb je volgens mij een goed punt over dat goedkope eten. Onze oude kat kreeg altijd aldi brokjes en whiskas enzo, en die is na zn castratie 16 jaar geleden ENORM aangekomen, op zn zwaarst was ie bijna 10 kilo. Hij bewoog gewoon nauwlijks en had altijd trek. Nu is ie 17 en weegt ie nog rond de 5-6 kilo, hij heeft last van zn nieren (waar ik denk dat t goedkope voer de schuldige is) en hartfalen (vanwege zn gewicht en ouderdom), maar gelukkig blijft ie t nog altijd doen op zn speciale nierbrokjes van de dierenarts. Maar goed, 17 jaar geleden, wisten wij veel dat er as en 80% granen in die brokjes zat..

Anyhow, de britjes krijgen afwisselend RC, iams en binnenkort wil ik van iams naar natures best overgaan. Moederpoes krijgt nu nog altijd kittenvoer, want ze was echt te dun, dus ik wacht gewoon af tot ze een beetje op gewicht komt, en dan kan ze over naar gewoon eten.

En dat van die doos is echt geniaal! Maar euh, hoe zit t dan met t kitten die dan wel adult voer meepikt?
(:
pi_59123646
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:39 schreef nein het volgende:

[..]

Daar heb je volgens mij een goed punt over dat goedkope eten. Onze oude kat kreeg altijd aldi brokjes en whiskas enzo, en die is na zn castratie 16 jaar geleden ENORM aangekomen, op zn zwaarst was ie bijna 10 kilo. Hij bewoog gewoon nauwlijks en had altijd trek. Nu is ie 17 en weegt ie nog rond de 5-6 kilo, hij heeft last van zn nieren (waar ik denk dat t goedkope voer de schuldige is) en hartfalen (vanwege zn gewicht en ouderdom), maar gelukkig blijft ie t nog altijd doen op zn speciale nierbrokjes van de dierenarts. Maar goed, 17 jaar geleden, wisten wij veel dat er as en 80% granen in die brokjes zat..

Anyhow, de britjes krijgen afwisselend RC, iams en binnenkort wil ik van iams naar natures best overgaan. Moederpoes krijgt nu nog altijd kittenvoer, want ze was echt te dun, dus ik wacht gewoon af tot ze een beetje op gewicht komt, en dan kan ze over naar gewoon eten.

En dat van die doos is echt geniaal! Maar euh, hoe zit t dan met t kitten die dan wel adult voer meepikt?
ik had 2 katten , ze zijn helaas allebei dood

maar die ene is 19 jaar oud geworden en die ander 21 jaar,

in het begin gaf ik ze whiskas, en steeds meer af en toe een plakje rosbief of kipfile
en soms nam ik gewoon een blikje zalm of tonijn voor ze mee als ''verrassing''
maar toen wilde ze ineens geen kattevoer meer, alle kattevoer geprobeerd verder
ook die kleine dure kuipjes, weet niet meer hoe ze heten.........

maar nee, ze vraten het niet meer, dus zat ik vast aan kipfilé, robief, zalm en ham, tonijn
wilde ze ineens ook niet meer, geen idee waarom, denk dat de zalm beter beviel

affijn dus iemand zegt tegen me, harstikke slecht voor ze, moet je niet doen............
geef ze gewoon weer whiskas en na drie dagen ofzo gaan ze écht wel weeer eten.
(toen waren ze rond de 10 jaar oud''

echt niet, ik heb het gemiauw en gehuil 2 dagen kunnen uithouden en toen heb ik maar
weer snel een blik zalm opengetrokken,

ze zijn nooit ziek geweest, de enige paar keren dat ik met ze naar de dierenarts ben geweest
was voor injecties tegen katteziekte, als voorzorg en het verwijderen van tandsteen.

tja en toen ze eenmaal zieke werden waren ze dus 19 en 21 jaar, de ene aan zijn niertjes
en de ander had kanker maar respectabele leeftijd

volgens mij is dat kaatevoer gewoon afval, ruik er maar eens aan, echt smerig

als ik een kat was zou ik ook liever een paar plakjes kipfilét hebben
pi_59125439
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 18:49 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

ik had 2 katten , ze zijn helaas allebei dood

maar die ene is 19 jaar oud geworden en die ander 21 jaar,

in het begin gaf ik ze whiskas, en steeds meer af en toe een plakje rosbief of kipfile
en soms nam ik gewoon een blikje zalm of tonijn voor ze mee als ''verrassing''
maar toen wilde ze ineens geen kattevoer meer, alle kattevoer geprobeerd verder
ook die kleine dure kuipjes, weet niet meer hoe ze heten.........

maar nee, ze vraten het niet meer, dus zat ik vast aan kipfilé, robief, zalm en ham, tonijn
wilde ze ineens ook niet meer, geen idee waarom, denk dat de zalm beter beviel

affijn dus iemand zegt tegen me, harstikke slecht voor ze, moet je niet doen............
geef ze gewoon weer whiskas en na drie dagen ofzo gaan ze écht wel weeer eten.
(toen waren ze rond de 10 jaar oud''

echt niet, ik heb het gemiauw en gehuil 2 dagen kunnen uithouden en toen heb ik maar
weer snel een blik zalm opengetrokken,

ze zijn nooit ziek geweest, de enige paar keren dat ik met ze naar de dierenarts ben geweest
was voor injecties tegen katteziekte, als voorzorg en het verwijderen van tandsteen.

tja en toen ze eenmaal zieke werden waren ze dus 19 en 21 jaar, de ene aan zijn niertjes
en de ander had kanker maar respectabele leeftijd

volgens mij is dat kaatevoer gewoon afval, ruik er maar eens aan, echt smerig

als ik een kat was zou ik ook liever een paar plakjes kipfilét hebben
Geweldig dat die beesten daar zo oud op zijn geworden
Ik heb eea gelezen over katten 'vers' voer te geven (ook wel Barfen genoemd), maar sjesus, dat is wel heel ingewikkeld. Ze moeten dan een bepaald percentage calcium (bot) binnenkrijgen, ene bepaald percentage orgaanvlees en weer een bepaald percentage spiervlees. En dan lees je hier dat jouw katten 19 en 21 zijn geworden op zulke hapjes, wat is dan wijsheid?
(:
pi_59125650
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:49 schreef nein het volgende:

[..]

Geweldig dat die beesten daar zo oud op zijn geworden
Ik heb eea gelezen over katten 'vers' voer te geven (ook wel Barfen genoemd), maar sjesus, dat is wel heel ingewikkeld. Ze moeten dan een bepaald percentage calcium (bot) binnenkrijgen, ene bepaald percentage orgaanvlees en weer een bepaald percentage spiervlees. En dan lees je hier dat jouw katten 19 en 21 zijn geworden op zulke hapjes, wat is dan wijsheid?
precies.......
pi_59126036
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:25 schreef nein het volgende:
Ik vind dat die kleine een beetje te angstig reageert als ik voorbij komt gelopen. Dan rent ie meestal met een rotgang aan de kant. Hoe laat ik m gewoon wennen? Gewoon mn gang blijven gaan?
Hij hangt natuurlijk enorm aan z'n moeder, dat die wat angstig is begrijp ik, maar hij moet natuurlijk zn moeder niet in alles gaan kopieren
Bep mijn eerste kat (poes dus eigenlijk) was ongeveer 1 jaar toen ik haar ui het asiel haalde,
ze was heel agressief en niemand wilde haar hebben, ze hebben me nog gewaarschuwd bij het
asiel en als het niet ging, mocht ik haar binnen 2 weken ''terugbrengen''. Volgens hun was ze
ooit eens mishandeld geweest en daardoor zeg maar ''vals'' geworden, maar juist daarom nam ik haar
dus toch mee.. want ik vond het eerder zeg maar een ''jeugdtrauma'' dan vals.. bovendien zag ze
er ontzettend zielig uit, ook werd ij verteld dat ze niet kon miauwen.......

oké, ik nam haar dus mee, inderdaad ze zat meestal onder de bank of ergens anders verstopt en
at alleen als we naar bed of even weg waren, dan zag je dat ze gegeten en gedronken had uit de bakjes.

ook bleek ze dus bang voor een ''mannenstem'' dus diegene die haar mishandeld heeft moet een man
zijn geweest, affijn om een héél lang verhaal kort te maken, gewoon met rust laten, ze gaan je op den
duur vanzelf vertrouwen........ het heeft zeker 3 of 4 jaar geduurd voordat ze ineens op mijn schoot
sprong man ik was harstikke blij en ook een beetje trots... en écht waar ineens na 7 jaar hoorde we een
miauw !

Het was een gevoel alsof je kind voor het eerst Mama zegt en geloof me ze heeft wat afgemiauwd na die tijd, als ze niet op tijd haar kipfilétje kreeg ofzo
  woensdag 4 juni 2008 @ 21:28:17 #207
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59128529
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:36 schreef Aneurism het volgende:
Leuk dat het brittenvirus ook jou bereikt heeft. Ik las elders over eten of bakjes kunnen blijven staan:

Katten die van begin af aan qualiteitsvoer hebben gehad zoals Royal Canin, hebben minder de neiging zich klem te vreten. Dit natuurlijk op eigen ervaring gebasseerd. Vanaf dag 1 heeft hier altijd een bak met brokjes gestaan.

Toch zien we vaak dat voer uit de supermarkt, die veel as en andere niet vullende ingredienten bevatten, dat katten daar meer van eten om toch die voedingsstoffen binnen te krijgen. Het resultaat is een dikke kat, en ik heb het idee dat dit vaak onomkeerbaar is. Die maag is toch al uitgerekt, en zal blijven schreeuwen om gevuld te worden.

IIG hier en bij alle andere mensen die britten van ons hebben of waar we contact mee hebben, hebben we niet van gehoord dat ze eten weg moeten halen.

Over kitten voer:

Wat we wel hebben gedaan altijd is na de bevalling de moederpoes nog voeren met Kitten voer, op een gegeven moment echter mag de moederpoes dit niet meer... Maar heeft de kitten dit wel nog nodig, wij hebben dit opgelost door een doosje neer te zetten met voer er in en met een net groot genoeg gat voor de kitten waar de moederpoes niet doorheen past. Op die manier krijgt de kitten zijn kittenvoer en moederpoes word geen vet varkentje.
Dit kan ik beamen. Met de uitzondering dat ik moederpoes ook gewoon kittenvoer heb gegeven totdat Mini overging op normaal kattenvoer (met ongeveer 4 maanden). Ik merk gewoon dat mijn poezen het veel beter doen op kwaliteitsvoer, ipv op supermarktvoer.

Daarnaast heb ik ze inmiddels zo verwend dat mijn katten niet eens voer meer willen wat uit de supermarkt komt.... leuk als je vergeten bent om kattenvoer te kopen
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_59150206
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 20:08 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

Bep mijn eerste kat (poes dus eigenlijk) was ongeveer 1 jaar toen ik haar ui het asiel haalde,
ze was heel agressief en niemand wilde haar hebben, ze hebben me nog gewaarschuwd bij het
asiel en als het niet ging, mocht ik haar binnen 2 weken ''terugbrengen''. Volgens hun was ze
ooit eens mishandeld geweest en daardoor zeg maar ''vals'' geworden, maar juist daarom nam ik haar
dus toch mee.. want ik vond het eerder zeg maar een ''jeugdtrauma'' dan vals.. bovendien zag ze
er ontzettend zielig uit, ook werd ij verteld dat ze niet kon miauwen.......

Dit vind ik nou interessant om te lezen... ik ben zelf ook een beetje verliefd geworden op een 'kneuskatje' uit het asiel. Volledig afgedankt door zijn vorige eigenaar omdat er "geen land mee te bezeilen was". Hij was kennelijk niet zindelijk (inmiddels wel, zegt het asiel), wilde niet opgepakt worden, niet geaaid, etc. Toen ik hem zag was hij inderdaad erg verlegen, maar hij liet zich heerlijk aaien, en ik heb het idee dat er met de juiste zorg en aandacht nog heel wat uit te halen valt (hij is pas 3 jaar). Zo'n beestje heeft gewoon een tweede kans verdiend toch? Ik ga dit weekend weer 'es bij 'm kijken...
pi_59151525
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:43 schreef Lin_Lin het volgende:

[..]

Dit vind ik nou interessant om te lezen... ik ben zelf ook een beetje verliefd geworden op een 'kneuskatje' uit het asiel. Volledig afgedankt door zijn vorige eigenaar omdat er "geen land mee te bezeilen was". Hij was kennelijk niet zindelijk (inmiddels wel, zegt het asiel), wilde niet opgepakt worden, niet geaaid, etc. Toen ik hem zag was hij inderdaad erg verlegen, maar hij liet zich heerlijk aaien, en ik heb het idee dat er met de juiste zorg en aandacht nog heel wat uit te halen valt (hij is pas 3 jaar). Zo'n beestje heeft gewoon een tweede kans verdiend toch? Ik ga dit weekend weer 'es bij 'm kijken...

neem hem gewoon mee, zo te lezen valt het reuze mee, beppie kon ik de eerste jaren écht niet aaien, tot die keer dat ze zomaar op mijn schoot sprong, héél voorzichtig......... maar na een paar keer flink te zijn gekrapt en zelfs gebeten ach klinkt erger dan het was......... had ik dus door dat ze alleen op haar hoofdje geaaid wilde worden zodra je aan de rest van haar lichaampje zat werd ze panisch, wat de reden hiervoor was weet ik nog steeds niet, ben wel naar de dierenarts geweest met haar en verhaal verteld, en gevraagd of ze misschien iets had opgelopen in het eerste jaar van haar leventje waardoor er iets mis
was, je weet maar nooit, misschien wel iets gebroken ofzo van binnen...... de dierenarts moet haar wel verdoven om te onderzoeken want beppie werd héél agressief daar, maar ja ik wilde toch even weten of ze niet rondliep met iets dat misschien wel heel pijnlijk was, nou was dus niet zo..... dus echt vreemd, maar als dit katje zit nu al door jou laat aaien denk ik dat dat vast wel goed komt......

volledig afgedankt....... ja die verdient zeker een tweede kans

áls je het katje ophaald laat het weten, ik hoop het zo voor het katje
pi_59152309
Als ik niet zo verliefd was geworden op Britjes én als ik niet op een flat woonde, was ik ook eerst naar het asiel geweest. Ik hoop dat je het beestje een mooi huisje kan bieden!! Sowieso, als ie nou al geaaid wilt worden, dan kan het alleen maar beter gaan vanaf nu! Ik vind het zo zielig altijd, die beestjes in een asiel En ik kan ook zo boos worden op mensen als ze zo'n beestje naar een asiel brengen, welke reden dan ook..het blijft gewoon zo sneu..
(:
pi_59159471
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 18:49 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

neem hem gewoon mee, zo te lezen valt het reuze mee, beppie kon ik de eerste jaren écht niet aaien, tot die keer dat ze zomaar op mijn schoot sprong, héél voorzichtig......... maar na een paar keer flink te zijn gekrapt en zelfs gebeten ach klinkt erger dan het was......... had ik dus door dat ze alleen op haar hoofdje geaaid wilde worden zodra je aan de rest van haar lichaampje zat werd ze panisch, wat de reden hiervoor was weet ik nog steeds niet, ben wel naar de dierenarts geweest met haar en verhaal verteld, en gevraagd of ze misschien iets had opgelopen in het eerste jaar van haar leventje waardoor er iets mis
was, je weet maar nooit, misschien wel iets gebroken ofzo van binnen...... de dierenarts moet haar wel verdoven om te onderzoeken want beppie werd héél agressief daar, maar ja ik wilde toch even weten of ze niet rondliep met iets dat misschien wel heel pijnlijk was, nou was dus niet zo..... dus echt vreemd, maar als dit katje zit nu al door jou laat aaien denk ik dat dat vast wel goed komt......

volledig afgedankt....... ja die verdient zeker een tweede kans

áls je het katje ophaald laat het weten, ik hoop het zo voor het katje
heb nog wat ingescande foto's, kwaiteit is daarom niet super, maar dit was één van die keren dat
beppie op mijn schoot was gesprongen, turfje ligt bij mijn voeten, dit was toendertijd zo een zeldzaam
moment dat nog gauw het fototoestel werd gepakt (digitale camera's had je toen nog niet, of was ik in ieder geval nog niet mee bekend)

je ziet ook aan mijn houding dat ik nauwelijks durf te bewegen bang dat ze anders weer bang zou worden en weer van mijn schoot af zou springen

vrijdag 6 juni 2008 @ 22:44:50 #212
94346 Northside
We'll see
pi_59185995
Ongelofelijk maar waar...

Ik ben alles klaar aan het zetten voor de trip dit weekend naar het verre zuiden des lands, zet de kooi voor de poesjes ook alvast op de bank. Nummer 1 springt er gelijk in en gaat zich zitten wassen, nummer 2 loopt naar de kattenbak, doet daar z'n ding en klimt vervolgens ook in het kooitje! Natuurlijk is het wel een heel comfortabel kooitje, inclusief fleecedeken en alles, maar toch... ik sta verbaasd...
Ja, ik generaliseer.
pi_59187198
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:44 schreef Northside het volgende:

Ik ben alles klaar aan het zetten voor de trip dit weekend naar het verre zuiden des lands, zet de kooi voor de poesjes ook alvast op de bank. Nummer 1 springt er gelijk in en gaat zich zitten wassen, nummer 2 loopt naar de kattenbak, doet daar z'n ding en klimt vervolgens ook in het kooitje! Natuurlijk is het wel een heel comfortabel kooitje, inclusief fleecedeken en alles, maar toch... ik sta verbaasd...

WOW

Ik geloof niet dat het bij mij zo soepel zal gaan over een week of wat.....ik ga morgen weer terug (ook naar het verre zuiden des lands) en heb me al voorbereid op gemekker van de kleine
(:
pi_59211818
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 23:55 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

heb nog wat ingescande foto's, kwaiteit is daarom niet super, maar dit was één van die keren dat
beppie op mijn schoot was gesprongen, turfje ligt bij mijn voeten, dit was toendertijd zo een zeldzaam
moment dat nog gauw het fototoestel werd gepakt (digitale camera's had je toen nog niet, of was ik in ieder geval nog niet mee bekend)

je ziet ook aan mijn houding dat ik nauwelijks durf te bewegen bang dat ze anders weer bang zou worden en weer van mijn schoot af zou springen

Inderdaad. Leuk om te zien.

Nou, misschien kun je me nog wat raad geven. Ik ben gisteren naar het asiel geweest en heb daar mijn knieskatje opgehaald, Flip. Ik geloof niet dat het een erg leuke dag voor hem was, hij was erg bang en schoot gelijk onder de bank. Denk dat hij daar de hele avond was blijven zitten als ik er niet op had aangedrongen dat hij eronder vandaan kwam. Ik heb de ruimte eronder nu volgepropt met kussens enz. (maar vraag me nu af of dat wreed is) Terwijl ik sliep heeft hij wel verkend geloof ik, hij heeft in ieder geval gegeten en de kattebak gebruikt. Als hij zich op zijn gemak voelt (dwz in een kleine ruimte, bijv tussen bank en kast) dan lijkt hij wel te ontspannen, vooral als je hem aait, dan gaat hij lekker draaien en kopjes geven. Maar als ik rondloop en geluiden maak, zit hij timide in elkaar gedoken. Het gaat me een beetje aan het hart. Wat kan ik het beste doen? Zoveel mogelijk geruststellen en aandacht geven, of met rust laten?

Dit is Flip, trouwens: http://www.flickr.com/photos/51999456@N00/2560764242/

[ Bericht 3% gewijzigd door Lin_Lin op 08-06-2008 12:23:32 ]
  zondag 8 juni 2008 @ 11:37:53 #215
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59213410
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 22:44 schreef Northside het volgende:

wow! Het is wel echt ideaal als ze dat doen, bij mij verdwijnen ze altijd zodra ik de kooien tevoorschijn haal

@Lin_Lin: gewoon lekker laten rondlopen, katten vinden het fijn als ze ergens kunnen schuilen. Hij zal vanzelf wel naar buiten komen. Gewoon regelmatig aandacht geven
pi_59215040
quote:
Op zondag 8 juni 2008 09:27 schreef Lin_Lin het volgende:

[..]

Inderdaad. Leuk om te zien.

Nou, misschien kun je me nog wat raad geven. Ik ben gisteren naar het asiel geweest en heb daar mijn knieskatje opgehaald, Flip. Ik geloof niet dat het een erg leuke dag voor hem was, hij was erg bang en schoot gelijk onder de bank. Denk dat hij daar de hele avond was blijven zitten als ik er niet op had aangedrongen dat hij eronder vandaan kwam. Ik heb de ruimte eronder nu volgepropt met kussens enz. (maar vraag me nu af of dat wreed is) Terwijl ik sliep heeft hij wel verkend geloof ik, hij heeft in ieder geval gegeten en de kattebak gebruikt. Als hij zich op zijn gemak voelt (dwz in een kleine ruimte, bijv tussen bank en kast) dan lijkt hij wel te ontspannen, vooral als je hem aait, dan gaat hij lekker draaien en kopjes geven. Maar als ik rondloop en geluiden maak, zit hij timide in elkaar gedoken. Het gaat me een beetje aan het hart. Wat kan ik het beste doen? Zoveel mogelijk geruststellen en aandacht geven, of met rust laten?

Dit is Flip, trouwens: http://www.flickr.com/photos/51999456@N00/2560764242/
O wat leuk om te hoor dat je flipje toch hebt opgehaald ben heel blij voor flipje

maar ook voor jouw want je zal vst zien dat je er veel plezier aan gaat beleven om hem te zien opbloeien,
wat een moppie

mijn advies;

gisteren moet een hele stressvolle dag voor hem geweest zijn, zomaar door een wildvreede opgehaald, in kooi, reis naar huis, en onbekend huis en je weet bij god niet wat je te wachten staat.......
ga maar na als het jezelf zou gebeuren, is toch harstikke eng.....

Niet op aandringen als hij de eerste dagen onder de bank blijft liggen, af en toe vriendlijk toespreken
of een lekker hapje voorhouden kan wel, maar écht hij trekt vanzelf bij, zodra hij doorheeft dat jij
hem niets kwaads gaat doen.

de ruimte onder de bank volproppen met kussens, nee is niet wreed hoor, je had de beste bedoelingen, maar
haal maar gewoon weer weg, als dat voor de eerste tijd even zijn ''schuilplekje moet zijn'' so be it........

dus mijn advies is hem een beetje met rust maken, vandaag is pas de 2e dag, je hebt echt geduld nodig met zo'n kneusje, je weet ook niet waarom hij zo schuw is, misschien is ie wel heel onaardig behandeld door de vorige eigenaren.

laat flipje gewoon een beetje bijkomen en aan jouw gewoonte's en geluiden wennen, alles is anders nu voor hem, dat je hem af en toe al kan aaien is een goed teken, bij beppie kon dat écht niet hoor.

probeer hem ook niet op te pakken of te knuffelen nu al, tweede dag, is te snel als ie zo schuw is,

wie weet als jij lekker op de bank ligt één dezer dagen springt ie er gezellig zo maar bij
en dan doen alsof het heel gewoon is en hem een beetje rustig aaien, niet meteen al te enthousiast
want dan schrikt ie zich weer en bult en verdwijnt ie zo weer onder de bank.

Leuk om te lezen Lin Lin, hou ons op de hoogte, heel leerzaam ook voor andere mensen met een ''kneusje''

en een pluim voor jou dat je het hebt aangedurft
  zondag 8 juni 2008 @ 13:54:51 #217
60404 nein
nerd!
pi_59217019
Dit is ook ongeveer zoals ik het aanpak met de bange mamapoes. De kleine kerel is al een stuk minder bang, maar als mevrouw har dag niet heeft ligt ze gerust een middagje onder de bank..Ik laat haar maar...Soms heeft ze ook een andere bui en springt te zomaar naast me op de bank

Verder was de terugreis naar het zuiden gisteren nogal vol met gemekker van de kleine uit de kooi. Na een uur ben ik gestopt, gekeken wat er was (niets natuurlijk), en toen ik de kooi opendeed wilde moederpoes in de kooi (die dus op de bank zat in het tuigje). Dus ik heb haar in de kooi gelaten, en de kleine in een iets te groot tuigje gehesen, en wonderwel: alles was stil daarna
(:
pi_59228804
Hartstikke bedankt voor je adviezen, FvhEU. Ik ben echt te soft hiervoor, ik heb Flip zijn plekje onder de bank teruggegeven en daar zit hij nu dan ook alweer een tijdje, maar ik zou hem er wel onder vandaan willen kijken. Ik maak me ook zorgen omdat hij nou de hele dag niet eet en drinkt. Ik ben al overstag gegaan en heb een klein schaaltje water voor zijn neus gezet, maar geloof niet dat hij het echt blieft. Hij zal wel weer tevoorschijn komen als ik in bed lig. Hopelijk voelt hij zich morgen, als ik op m'n werk zit, ook wat vrijer om rond te lopen en de boel te ontdekken. Ik zal geduld moeten leren met dit beestje!

Af en toe ga ik voor de bank liggen en praat ik tegen hem, net kreeg ik een neusje tegen mijn uitgestrekte hand, maar daar bleef het ook wel bij. Voor de rest laat ik hem maar met rust en doe ik mijn ding in huis. Wat kijk ik uit naar het moment dat ik zijn koppie vanonder de bank zal zien verschijnen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lin_Lin op 08-06-2008 20:56:44 ]
pi_59232124
quote:
Op zondag 8 juni 2008 20:42 schreef Lin_Lin het volgende:
Hartstikke bedankt voor je adviezen, FvhEU. Ik ben echt te soft hiervoor, ik heb Flip zijn plekje onder de bank teruggegeven en daar zit hij nu dan ook alweer een tijdje, maar ik zou hem er wel onder vandaan willen kijken. Ik maak me ook zorgen omdat hij nou de hele dag niet eet en drinkt. Ik ben al overstag gegaan en heb een klein schaaltje water voor zijn neus gezet, maar geloof niet dat hij het echt blieft. Hij zal wel weer tevoorschijn komen als ik in bed lig. Hopelijk voelt hij zich morgen, als ik op m'n werk zit, ook wat vrijer om rond te lopen en de boel te ontdekken. Ik zal geduld moeten leren met dit beestje!

Af en toe ga ik voor de bank liggen en praat ik tegen hem, net kreeg ik een neusje tegen mijn uitgestrekte hand, maar daar bleef het ook wel bij. Voor de rest laat ik hem maar met rust en doe ik mijn ding in huis. Wat kijk ik uit naar het moment dat ik zijn koppie vanonder de bank zal zien verschijnen!

kijk da's al een goed teken dat neusje tegen je hand, ook aan je geur moet ie wennen, eigenlijk aan alles,
je doet het goed hoor, vanavond als je naar bed gaat zorgen dat er iets lekkers te eten staat en fris water
en dan morgenochtend kijken of hij gegeten en gedronken heeft....... vast wel

en misschien duurdt dat nog wel even zo voort, je weet nou eenmaal niet wat het arme kereltje heeft
moeten doorstaan, ben heel benieuwd, en ik ga je zeker volgen.......

kusje voor flip (en ook één voor jou)
  zondag 8 juni 2008 @ 22:24:01 #220
60404 nein
nerd!
pi_59232753
Lin_Lin: maak je maar geen zorgen hoor, Brown Sugar die at de eerste 2 dagen ook nauwlijks, dat kwam pas na een dag of 3 dacht ik. Dat eten en drinken komt echt wel goed Maar laat m maar gewoon zn gang gaan en voorzichtig aan je wennen. Ik ben zelf ook nog wat te ongeduldig, BS lag vandaag ook de heeeele dag onder mn bed te slapen. Zo ongezellig Maarja, het komt stapje voor stapje wel goed.
(:
pi_59232820
quote:
Op zondag 8 juni 2008 22:24 schreef nein het volgende:
Lin_Lin: maak je maar geen zorgen hoor, Brown Sugar die at de eerste 2 dagen ook nauwlijks, dat kwam pas na een dag of 3 dacht ik. Dat eten en drinken komt echt wel goed Maar laat m maar gewoon zn gang gaan en voorzichtig aan je wennen. Ik ben zelf ook nog wat te ongeduldig, BS lag vandaag ook de heeeele dag onder mn bed te slapen. Zo ongezellig Maarja, het komt stapje voor stapje wel goed.
precies
  maandag 9 juni 2008 @ 12:02:15 #222
94346 Northside
We'll see
pi_59243022
Van verlegenheid is geen sprake bij mijn tijgers... vanmorgen om kwart voor 6 vonden ze dat ik wel weer lang genoeg had geslapen en werd er eerst op mijn hoofd gedanst en toen dat niet snel genoeg ging werd er net zolang aan mijn neus gelikt tot ik bewoog. En toen ik dan grommend rechtop zat, klaar om met dingen te gooien, zaten 4 onschuldige oogjes me aan te staren...

Zaterdag met ze naar de dierenarts geweest voor de 2e serie spuiten, de hele wachtkamer zat vertederd te kijken en ook de dierenarts vond ze schattig (en gezond, ook belangrijk). Gisteren de terugreis weer naar de randstad, een paar minuten gepiep en daarna lagen ze fijn te slapen (toen ze doorhadden dat ze niet weer naar de dierenarts moesten maak ik mezelf dan wijs )

Ik ben nog steeds blij met mijn monsters.
Ja, ik generaliseer.
pi_59253843
en....... Lin_Lin, had ie vanochtend gegeten en gedronken toen je opstond, ben zo nieuwsgierig hoe het is gegaan, dus ik keek even in dit topic maar er was helaas nog geen berichtje

misschien vanavond, in ieder geval ik volg je relaas op de voet
pi_59255007
Kleine Mauro heeft zonet 2 uur lang naast me liggen pitten op de bank in de meest rare houdingen Op een gegeven moment werd ie wakker en ging ie spinnen, en liep ie meteen naar zn moeder voor melk, sja..das altijd handig, zo'n moeder bij de hand
(:
pi_59255107
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:28 schreef nein het volgende:
Kleine Mauro heeft zonet 2 uur lang naast me liggen pitten op de bank in de meest rare houdingen Op een gegeven moment werd ie wakker en ging ie spinnen, en liep ie meteen naar zn moeder voor melk, sja..das altijd handig, zo'n moeder bij de hand
pi_59262590
Alsof de duvel ermee speelt... Komt vanavond Flipje opeens doodleuk onder de bank vandaan geslopen!

Ja, hij heeft gegeten vannacht, en de kattenbak gebruikt, z'n speelmuisje een stukje versleept, kortom het hele parcours doorlopen. Toen ik vanochtend binnenkwam lag hij alweer onder de bank natuurlijk.

Nou, ik een collega over Flip vertellen vandaag, vertelt zij me dat haar kat destijds maar liefst *drie weken* nodig had om uit haar schuilplaats te komen. Dus ik me mentaal al voorbereiden op iets soortgelijks... zie ik vanavond opeens een zeker katje onder de bank vandaan komen. Ik durfde haast geen adem te halen. Hij maakte eerst een paar korte, behoedzame uitstapjes, en sprong toen tijdens de eerste helft van de voetbalwedstrijd zowaar op de bank! Heeft zich daar doodleuk zitten wassen en ligt nu een tukje te doen alsof het alledaagse kost is. Zelfs het geknal in de buurt (Oranje heeft gewonnen) lijkt hem niet erg te deren. Ik ben één keer opgestaan om het licht aan te doen en ook dat deed hem niet vluchten. Hij is wel behoedzaam, lijkt vooralsnog niet te dicht bij me in de buurt te willen komen, maar echt bang lijkt hij niet. Ik ben zo blij als een kind!

Ik had wel foto's willen maken, maar ik durfde niet op te staan om mijn mobiel uit mijn tas te halen.
pi_59264318
quote:
Op maandag 9 juni 2008 22:45 schreef Lin_Lin het volgende:
Alsof de duvel ermee speelt... Komt vanavond Flipje opeens doodleuk onder de bank vandaan geslopen!

Ja, hij heeft gegeten vannacht, en de kattenbak gebruikt, z'n speelmuisje een stukje versleept, kortom het hele parcours doorlopen. Toen ik vanochtend binnenkwam lag hij alweer onder de bank natuurlijk.

Nou, ik een collega over Flip vertellen vandaag, vertelt zij me dat haar kat destijds maar liefst *drie weken* nodig had om uit haar schuilplaats te komen. Dus ik me mentaal al voorbereiden op iets soortgelijks... zie ik vanavond opeens een zeker katje onder de bank vandaan komen. Ik durfde haast geen adem te halen. Hij maakte eerst een paar korte, behoedzame uitstapjes, en sprong toen tijdens de eerste helft van de voetbalwedstrijd zowaar op de bank! Heeft zich daar doodleuk zitten wassen en ligt nu een tukje te doen alsof het alledaagse kost is. Zelfs het geknal in de buurt (Oranje heeft gewonnen) lijkt hem niet erg te deren. Ik ben één keer opgestaan om het licht aan te doen en ook dat deed hem niet vluchten. Hij is wel behoedzaam, lijkt vooralsnog niet te dicht bij me in de buurt te willen komen, maar echt bang lijkt hij niet. Ik ben zo blij als een kind!

Ik had wel foto's willen maken, maar ik durfde niet op te staan om mijn mobiel uit mijn tas te halen.

wat leuk om te horen eh.. lezen !

Harstikke goed, foto's komen wel, doe maar rustig aan goed dat je niet meteen hem
af bent gevlogen maar hem lekker zijn gang hebt laten gang,

o dat komt hélemaal goed met Flipje en jou, ik weet het zeker

écht harstikke goed
pi_59266872
Yay!! Dat is goed nieuws Lin_Lin!! Duurde bij mij langer eer ze bij mij op de bank sprongen
Alhoewel ik hier net ook een momentje had: mamapoes kwam zomaar naast me liggen op de bank, en begon zelfs tegen mn benen aan te kneden met dr pootjes. Toen ze goed en wel lag kwam de kleine bovenop haar pootjes liggen tussen ons in, en na 5 mins vond moeder het wel welletjes Nu ligt de kleine nog steeds naast me
(:
pi_59268702
Aww... kattengeluk all around hier vanavond. Ik zag gisteren tot mijn vreugde dat Flip ook al enige interesse begon te vertonen in de vensterbank, zoals het een kat betaamt.

(Nein, ik merk dat je de naam van de moederpoes over het algemeen vermijdt. Misschien moet je voor haar ook een leuk Italiaans naampje bedenken? )
pi_59269419
Mijn poes heeft er 3 maanden over gedaan om bij me te komen liggen en nu is ze strontvervelend dus met flip heb je harstikke geboft en het kan alleen maar beter gaan
pi_59275051
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 07:34 schreef Lin_Lin het volgende:
(Nein, ik merk dat je de naam van de moederpoes over het algemeen vermijdt. Misschien moet je voor haar ook een leuk Italiaans naampje bedenken? )
Ja erg he..
Ik peins me al weken suf, maar ik heb nog altijd geen ingeving gehad. Gelukkig reageert ze verder ook niet op d'r naam als ik die zeg, dus een nieuwe naam kan haar weinig schelen verder
Ze heeft zo'n koddig hoofdje, maar alle namen die ik verzin zijn veel te serieus..
(:
pi_59275629
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:00 schreef nein het volgende:

[..]

Ja erg he..
Ik peins me al weken suf, maar ik heb nog altijd geen ingeving gehad. Gelukkig reageert ze verder ook niet op d'r naam als ik die zeg, dus een nieuwe naam kan haar weinig schelen verder
Ze heeft zo'n koddig hoofdje, maar alle namen die ik verzin zijn veel te serieus..
een naamverbastering van mama?

moesje
mem (is fries voor mama) of memmeke
moeke
mamsje

misschien weten jullie ermeer te verzinnen dan heb je beide in één
pi_59275644
Ik heb nog wel een paar katten in de aanbieding voor de liefhebber.
pi_59275720
Ik zou geen kat nemen. Ze veruineren heel je huis.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:48:32 #235
81894 godigita
Trollercoaster
pi_59276297
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:28 schreef Leanne het volgende:
Wat een geweldige toevoeging aan dit topic
pi_59276366
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:25 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

een naamverbastering van mama?

moesje
mem (is fries voor mama) of memmeke
moeke
mamsje

misschien weten jullie ermeer te verzinnen dan heb je beide in één
Whehe ik ben Fries Eigenlijk zou Mauro van de fokster ook een enorm friese naam hebben gekregen, (moest met een i beginnen) maar toen zei ik dat ik zn roepnaam Mauro zou doen, heeft ze z'n i-voornaam ook italiaans gemaakt, dus das wel leuk )

Ik noem haar nu meestal dametje of dame, want als ze loopt zwalkt ze echt een beetje zoals modellen op de catwalk..hahaha -> catwalk! zou t daarvan komen?:D
(:
pi_59276418
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:28 schreef Leanne het volgende:
dan is je tip vrij laat..ik heb mn katten inmiddels al een maand in huis En alles is nog heel, behalve 1 longdrinkglas dat op zn harses ging door een enthousiaste staart.
(:
pi_59276577
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:50 schreef nein het volgende:

[..]

Whehe ik ben Fries

da's wel toevallig, heb niet in je profiel gekeken dus weet niet of het daar staat maar ik kwam erop omdat
ik een ''friese'schoonzus heb

Ik noem haar nu meestal dametje of dame, want als ze loopt zwalkt ze echt een beetje zoals modellen op de catwalk..hahaha -> catwalk! zou t daarvan komen?:D

nee dat komt gewoon doordat die anorexia beentjes ook nog eens in schoenen met héle hoge hakken worden gewurmd......

pi_59278003
hij
quote:

[..]

Whehe ik ben Fries Eigenlijk zou Mauro van de fokster ook een enorm friese naam hebben gekregen, (moest met een i beginnen) maar toen zei ik dat ik zn roepnaam Mauro zou doen, heeft ze z'n i-voornaam ook italiaans gemaakt, dus das wel leuk )

Ik zou gewoon eens een lijstje met italiaanse vrouwennamen googelen en daar doorheen bladeren tot je iets ziet dat leuk bij mauro past...

BS is misschien niet de beste afkorting om online te gebruiken, de link met bullshit is snel gelegd en dat is dan wel weer een heel aparte naam voor een poes.
Ja, ik generaliseer.
pi_59278238
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:52 schreef Northside het volgende:
hij
[..]

Ik zou gewoon eens een lijstje met italiaanse vrouwennamen googelen en daar doorheen bladeren tot je iets ziet dat leuk bij mauro past...

BS is misschien niet de beste afkorting om online te gebruiken, de link met bullshit is snel gelegd en dat is dan wel weer een heel aparte naam voor een poes.
hij? (zie bovenin) haha

maarre, ik weet het van BS Moet er wel om grinniken eigenlijk Het probleem met italiaanse damesnamen is dat ze zo 'serieus' zijn, niet echt koddig Maar misschien moet ik nog maar es een keer zo'n lijst doorlopen..
Overigens heet ze "young lady" van haar voornaam...dus dat dametje was zo slecht niet bedacht van me
(:
pi_59278955
quote:

[..]

Noem die van mij wel eens Mevrouw Puff (spongebob), tegenover Toshi zie je pas echt hoe enorm ze is.

Mimi vind ik wel een schattig naam voor een koddig poesje. Net ff gezocht: mimi: Italian pet form of Maria, meaning beloved.

Meer italiaanse namen: http://www.20000-names.com/female_italian_names.htm
pi_59279155
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:25 schreef Cyberchill het volgende:
Ik heb nog wel een paar katten in de aanbieding voor de liefhebber.
jij had dus duidelijk geen katten moeten nemen
pi_59280480
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:40 schreef fanvanheteersteuur het volgende:

[..]

jij had dus duidelijk geen katten moeten nemen
Ik heb ze ook nooit "genomen" Erfenis van mij ex. Ik vond het toen wel prima, maar heb nooit echt wat met die beesten gehad. Ik heb ook geen hekel aan ze ofzo, maar ben nu zelf amper thuis. Beesten vermaken zich evengoed wel (katteluik) maar als iemand die het allemaal heel leuk vind ze wil hebben, dan zie ik niet waarom niet. win-win word het dan
pi_59280814
Milana? Noemi? Nunzia? Vanda? Vanna? Valt nog tegen zeg... 99% van die namen zijn inderdaad veel te serieus voor een poes.

Ach, niks mis met een kat die BS heet. Ik roep naar die van mij ook gewoon tutje of tutjes als ik even de aandacht wil hebben.
Ja, ik generaliseer.
pi_59283661
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 16:26 schreef Cyberchill het volgende:

[..]

Ik heb ze ook nooit "genomen" Erfenis van mij ex. Ik vond het toen wel prima, maar heb nooit echt wat met die beesten gehad. Ik heb ook geen hekel aan ze ofzo, maar ben nu zelf amper thuis. Beesten vermaken zich evengoed wel (katteluik) maar als iemand die het allemaal heel leuk vind ze wil hebben, dan zie ik niet waarom niet. win-win word het dan
oké da's redelijk inderdaad en inderdaad win-win want katten houden van gezelschap
pi_59286932
Ik heb echt *met spoed* een degelijke krabpaal nodig... Mijn bankje begint hier en daar littekens te vertonen. Voor een katje dat overdag alleen moet zijn, loont het dan wel de moeite te investeren in zo'n ding met meerdere verdiepingen, toch? Echt mooi vind ik ze niet maar wat moet dat moet... Maar als overgangsfase haal ik morgen misschien snel even een kokosmatje bij de Blokker.

Flip kwam vandaag al vrij snel na mijn thuiskomst onder de bank vandaan. Hij is nog steeds op zijn hoede voor me al laat hij zich wel aaien als ik hem voorzichtig benader. Hij heeft even op de vensterbank gezeten (doorbraak!) en nu ligt hij weer lekker op de bank te tukken.

Nein, heb je Mia al overwogen? Klinkt best leuk: Mia & Mauro.
pi_59287285
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 08:51 schreef Sorella het volgende:
Mijn poes heeft er 3 maanden over gedaan om bij me te komen liggen en nu is ze strontvervelend dus met flip heb je harstikke geboft en het kan alleen maar beter gaan
Dat geeft de burger moed... Ik verwacht echt veel te veel op korte termijn, zou het liefst willen dat Flip me bij thuiskomst in de armen sprong. Ik moet mezelf echt streng toespreken niet te ongeduldig te zijn; ik weet van meerdere websites dat het maanden kan duren voor een kat helemaal aan je gewend is. En Flip is echt al met reuzensprongen vooruitgegaan in die paar dagen dat ik hem heb! Ik mag dus inderdaad niet klagen.
pi_59288391
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:27 schreef Lin_Lin het volgende:
Ik heb echt *met spoed* een degelijke krabpaal nodig... Mijn bankje begint hier en daar littekens te vertonen. Voor een katje dat overdag alleen moet zijn, loont het dan wel de moeite te investeren in zo'n ding met meerdere verdiepingen, toch? Echt mooi vind ik ze niet maar wat moet dat moet... Maar als overgangsfase haal ik morgen misschien snel even een kokosmatje bij de Blokker.

Flip kwam vandaag al vrij snel na mijn thuiskomst onder de bank vandaan. Hij is nog steeds op zijn hoede voor me al laat hij zich wel aaien als ik hem voorzichtig benader. Hij heeft even op de vensterbank gezeten (doorbraak!) en nu ligt hij weer lekker op de bank te tukken.

Nein, heb je Mia al overwogen? Klinkt best leuk: Mia & Mauro.
OE! Meteen even zo'n plankje kopen dan, zo'n krabplankje, dan kan je later nog wel een groter ding kopen. De meeste katten vinden zo'n verdiepingen ding wel leuk idd...de mijne ook, alleen hadden ze m in 1 week tijd op zn harses liggen, dus ik moet m eerst vastmonteren aan de muur. Een krabplankje werkt ook als een tierelier: schroefje in de muur en klaar!
(:
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:18:59 #249
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59288545
Ik zou ook snel een krabpaal kopen. Eerst even een goedkoop plankje en daarna een grote. Ik heb hier een paal met 5 platforms en de katten hebben hem in twee jaar tijd helemaal afgeragd

Als ze eenmaal aan je meubels krabben, is het heel moeilijk af te leren. Snel de kop in drukken dus. Als je ze aan de paal wil laten wennen kun je er catnip op doen
pi_59295397
Oh en Mia en Mimi zijn wel leuke namen ja...hmmm, ik ga t es proberen..
(:
pi_59295460
AWWWW:

(:
pi_59296900
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 01:10 schreef nein het volgende:
AWWWW:

[ afbeelding ]
Awww!!! Dat hoofd van mama! *smelt*
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:05:49 #253
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59304654
Nein, ik blijf er bij dat het koppie van Brown Sugar erg op het koppie van mijn Sasha lijkt
Wat een droppies!
pi_59305807
Ik blijf het een originele kleur vinden, het is net een stuk melkchocolade met ogen. Zie je dat vaak, een lichtbruine kat?
Ja, ik generaliseer.
pi_59308224
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:05 schreef Ewelina het volgende:
Nein, ik blijf er bij dat het koppie van Brown Sugar erg op het koppie van mijn Sasha lijkt
Wat een droppies!
Inderdaad Ik zie die tekening wel vaker bij katten, apart he, dat zulke 'vlekken' op die plaatsen gewoon vaker voorkomen!

En Northside die kleur van de katten heet Chocolate Dus je hebt t helemaal goed met melkchocholadekleur! Alleen als het goed is wordt Mauro straks meer pure chocolade van kleur! Van wat ik van de fokker heb begrepen bestaat deze kleur nog maar zo'n 15 jaar. Bij oosterse kortharen zie je chocolate ook nog wel es, en bij brits kortharen dus.
(:
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:20:32 #256
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_59308689
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:03 schreef nein het volgende:

[..]

Inderdaad Ik zie die tekening wel vaker bij katten, apart he, dat zulke 'vlekken' op die plaatsen gewoon vaker voorkomen!

En Northside die kleur van de katten heet Chocolate Dus je hebt t helemaal goed met melkchocholadekleur! Alleen als het goed is wordt Mauro straks meer pure chocolade van kleur! Van wat ik van de fokker heb begrepen bestaat deze kleur nog maar zo'n 15 jaar. Bij oosterse kortharen zie je chocolate ook nog wel es, en bij brits kortharen dus.
Ja, en het mooie is... Sasha's dochter heeft ook een Chocolate kleur Alleen wel in een schildpadvariant.

Heeft Mauro die tabby streepjes nog?
pi_59309006
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 16:20 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, en het mooie is... Sasha's dochter heeft ook een Chocolate kleur Alleen wel in een schildpadvariant.

Heeft Mauro die tabby streepjes nog?
Ohja, zo'n zusje heeft Mauro ook, die is dan chocolate-tortie, zoals dat zo mooi heet in die fokker-termen

Hij heeft nog altijd z'n tabby streepjes Al wordt ie elke keer ietsiepietsie donkerder... Maar dat kon wel een jaar duren voordat ie op zn uiteindelijke kleur is!
(:
pi_59318560
Ik vind die tekening van BS zo mooi, echt heel bijzonder.

Vandaag een krabpaal en kokosmat in huis gehaald. Ik hoop dat mijn bankje daarmee nu veilig is.

Vraag (vergeef me m'n onnozelheid): wanneer weet je of een kat z'n nageltjes te lang zijn en geknipt moeten worden?

[ Bericht 16% gewijzigd door Lin_Lin op 11-06-2008 21:55:08 ]
pi_59336896
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 21:36 schreef Lin_Lin het volgende:
Ik vind die tekening van BS zo mooi, echt heel bijzonder.

Vandaag een krabpaal en kokosmat in huis gehaald. Ik hoop dat mijn bankje daarmee nu veilig is.

Vraag (vergeef me m'n onnozelheid): wanneer weet je of een kat z'n nageltjes te lang zijn en geknipt moeten worden?
Bij BS was het overduidelijk: haar nageltjes van de achterpootjes tikten op het laminaat hier. Dan zijn ze duidelijk te lang. Maar ik knip de voorpootjes ook altijd, iets van 1 mm eraf, zodat het aller scherpste er af is, toch iets fijner voor de meubeltjes hier. Ik gebruik dit schaartje van zooplus.nl :

Maar je kan ook zo'n " mensen" nagelknipprtje gebruiken.
(:
pi_59337026
Dat doe ik ja. Werkt ook. Als ik de nagels door mijn broek voel prikken vind ik ze te lang en gaat er een stuk af.
Ja, ik generaliseer.
pi_59341676
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:16 schreef nein het volgende:

[..]

Bij BS was het overduidelijk: haar nageltjes van de achterpootjes tikten op het laminaat hier. Dan zijn ze duidelijk te lang. Maar ik knip de voorpootjes ook altijd, iets van 1 mm eraf, zodat het aller scherpste er af is, toch iets fijner voor de meubeltjes hier. Ik gebruik dit schaartje van zooplus.nl :
[ afbeelding ]
Maar je kan ook zo'n " mensen" nagelknipprtje gebruiken.
Heb die ook pas gekocht, werkt een stuk handiger dan het mensen nagelknippertje.
pi_59367994
Wat ik me nog afvroeg: Northside, hoevaak neem je je katten mee uit logeren?
(:
pi_59383212
Even een update van mijn front: Flip is vandaag een week bij me en brengt bijna geen tijd meer door onder de bank. Hij lijkt elke dag een beetje zekerder te worden, en geloof het of niet, maar gisteren kwam hij bij me op de bank liggen. Het lijkt wel alsof hij zijn grootste doorbraken beleeft als Nederland een wedstrijd speelt!

Vandaag even naar de dieren megastore voor een nagelknippertje en andere (impuls)aankopen. Keek altijd al graag rond in zulke winkels en nu heb ik er nog een goede reden voor ook!
pi_59383425
Gisteren besloten de poezen te nemen van mijn manager....

Lijkt me echt geweldig. Gisteren hebben mijn vriendinnen me ook gek gemaakt.
Besloten om ze Mark en Amanda te noemen (van Ugly Betty)
pi_59383504
even wat foto's

zaterdag 14 juni 2008 @ 10:08:47 #266
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_59383535
Beste Nein,
Ik had nog een keer met je gepraat over deze kwesite.
Ik heb in de tussentijd ook een poes aangeschaft. Deze is heel erg op zich zelf, en heeft weinig aandacht nodig. Heeft ze wel aandacht nodig, dan komt ze vanzelf, en krijgt ze die ook.

Ik hoop dat jij ook in dezelfde situatie komt, want MAN, wat heb ik een kat gemist. Zoveel liefde, s'morgens gesnuffel in je bed aan je neus, een mooie miauw als je thuiskomt etc. Veel plezier er mee.
Sappig !!
pi_59387282
Hey Loontjah! Wat leuk om te lezen dat jij inmiddels ook een kat hebt
Ja ik vind het helemaal geweldig, ik ben superblij dat ik t uiteindelijk toch gedaan heb! Ze hebben me vannacht wel tot 5 uur uit mn slaap gehouden, maar goed, het is zaterdag
(:
pi_60175866
*sigh* ze zijn zo cute!!

Mauro is een kleine stalker, overal waar ik heenloop in huis, is hij ook. Niet opvallend, nee nee, hij zit me vanuit een hoekje van de kamer gade te slaan dan. Ga ik naar de wc, dan wacht hij netjes buiten de deur tot ik weer buiten kom en dan rent hij snel weg. En als ik rustig op de bank zit, dan komt ie gezellig naast me liggen.

Hij begint wel een beetje te puberen want ik heb m er al meerdere keren op betrapt dat ie aan zn pikkie zit te likken Hij zoogt trouwens ook niet meer bij moeders.

Mamapoes (nog altijd geen idee over dr naam....) is een stuk relaxter en laat het goed weten als Mauro haar lastigvalt. Ze spelen echt enorm veel met zn 2en en stoeien wat af (ook op de krabpaal, halleluja!), geweldig om te zien. Verder komt mamapoes regelmatig langs om een aaibeurt of kopjesbeurt, heel cute. Het zijn een stel drollen met zn 2en..

OH! en mijn bank is inmiddels onbeschermd, en ik heb er nog geen halen in gezien! (Ze mogen mijn 2e hands fauteuils wel bekrassen)
(:
pi_60183779
Mijn monsters zijn inmiddels 4,5 maand en het zijn inmiddels pubers. Alles is speelgoed, alles moet geprobeerd worden en als ik bijv. iets uit de koelkast pak en me even omdraai zitten ze er 9 van de 10 keer in. Verder eigenlijk alles wat jullie ook beschrijven, het volgen enzo.

Moet nog maar eens wat foto's maken, het zijn al lang niet meer de bolletjes wol uit mijn fotoboek.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')