abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58123100
quote:
Op woensdag 16 april 2008 17:08 schreef nein het volgende:

[..]

Ik zag de foto al op het katten met foto's topic! Ben erg benieuwd hoe zij er later uit komt te zien!!
Net a;s haar vader, dat weet ik wel heel zeker

pi_58132838
awww..mooi beest!
(:
pi_58383528
Topic gevonden! Leuk hoor, twee katten in huis! Hoe lang nog? 1,5 week of zo...?
Spannend!
pi_58386146
ja, ik denk nog een week of 2 Eerst moeten alle andere kittentjes worden opgehaald voordat ik de mamapoes ook kan meenemen natuurlijk

Snap er niets van, een van mn filmpjes is al zowat 1500 keer bekeken op youtube..blijkbaar zijn spelende kittens erg populair.. (joh..)
(:
pi_58389836
Ik zit in exact dezelfde situatie als TS. 60m2, werkend en af en toe eens een weekend naar huis. Wou er daarom ook 2 nemen, dan zijn ze nooit echt alleen. Nieuwsgierig hoe de praktijk voor TS gaat zijn, ook met reiservaringen enzo. Ik lees mee...
Ja, ik generaliseer.
pi_58390108
Ik ben overdag te werk, savonds vaak weg. heb nu de tweede kitten in huis. Gaat goed samen nu met de huidige kat. Eerste week even aanzien. nogmaals: ik woon op 45m2.
pi_58396979
Rond half mei kan ik ze gaan ophalen trouwens, en ik zal natuurlijk hier neerzetten hoe t gaat als ze hier eenmaal zijn
(:
  woensdag 7 mei 2008 @ 11:16:09 #108
94346 Northside
We'll see
pi_58528439
Niet om het topic te kapen, maar mijn huistijgers zijn er inmiddels. Een kleine grijze, Sushi, en een 100 gram zwaardere zwart-witte, Sambal, 2 zusjes van 8 weken oud (fotootjes in mn fobo). Ik ben blij dat ik er 2 heb aangeschaft, als ik zie hoeveel plezier ze samen hebben. Als ik nu moet gaan werken heb ik het idee dat het allemaal ook wel goedkomt, ze vervelen zich nooit samen.

Afgelopen weekend hebben ze 2 uur in de auto gezeten, en ik ben bang dat het nooit reiskatten zullen worden. Ze deden alsof ik ze naar het slachthuis bracht, een uur lang moord en brand. Daarna waren ze wel zo uitgeput dat ze het 2e uur fijn hebben liggen slapen. Moet er nog maar eens over nadenken of ik ze 1 keer in de maand een weekend mee naar huis neem, denk het niet. Ze een weekend samen achterlaten is waarschijnlijk voor beide partijen beter.

Benieuwd naar de ervaringen van anderen met kittens in soortgelijke omstandigheden.
Ja, ik generaliseer.
pi_58532528
ik heb zelf 1 kitten genomen op ongv 45 m2
gaat prima
ik heb wel een tuin maar die is momenteel nog onbruikbaar door het bouwpuin ( ja moet nodig opruimen)

ik ga om het weekend naar mijn vriend in bergen nh en razz gaat gewoon gezellig mee in de koffer
vind het helemaal best
daar heeft ze wel iets minder ruimtje maar mag aan haar tuigje de hele achtertuin door speuren
tuigje vanaf dag 3 dat ze hier was omgedaan
1e 3 keren was het draaien en wurmen om te kijken of ze er uit kon komen daarna vond ze ht best toen ze merkte dat ze dan naar buiten mocht
pi_58533110
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:18 schreef hypertje het volgende:
ik heb zelf 1 kitten genomen op ongv 45 m2
gaat prima
ik heb wel een tuin maar die is momenteel nog onbruikbaar door het bouwpuin ( ja moet nodig opruimen)

ik ga om het weekend naar mijn vriend in bergen nh en razz gaat gewoon gezellig mee in de koffer
vind het helemaal best
daar heeft ze wel iets minder ruimtje maar mag aan haar tuigje de hele achtertuin door speuren
tuigje vanaf dag 3 dat ze hier was omgedaan
1e 3 keren was het draaien en wurmen om te kijken of ze er uit kon komen daarna vond ze ht best toen ze merkte dat ze dan naar buiten mocht
Ik woon ook 45m2 in alkmaar .Heb twee lieve poezen, maar dan één hoog. Binnenkort een tweede tuigje aanschaffen, kunnen ze mee op het balkon. en dan langzaam laat ik ze wennen aan het dak van de huizen waarop mijn balkon zit, dan mogen ze van mij lekker het dak op.

Twee op 45m2 gaat prima.
pi_58536858
Aggoossieee Northside, wat een schattige beestjes! Hou me op de hoogte hoe het gaat met het reizen als je dat een paar keer vaker hebt gedaan!

Ik laat de mijne sowieso wennen aan het reizen, maar ik wil ze dus met tuigjes (met een gordelaansluiting, zo handig!) laten reizen, dus dan kunnen ze lekker op de achterbank liggen. Ik mag de mijne dinsdagavond ophalen, dan blijven ze eerst 1 nachtje bij m'n moeder, waarna ik de volgende dag samen met ze 2 uur in de auto ga rijden, ben benieuwd ;D

Ik heb me rot zitten klussen voor die beesten de afgelopen 2 dagen.....allemaal horren in elkaar gezet, en mn "washok" opgeruimd om daar de kattenbak en andere voorraad kwijt te kunnen. Als het goed is krijg ik deze week ergens de telescoop krabpaal, en dan kan ik er tegenaan!

Moet alleen mn bank nog beschermen tegen de klauwtjes...Hopelijk kan ik een oude grandfoulard vinden op mn moeders zolder..
(:
pi_58537417
Ik heb eigenlijk nog een vraag:

Hoe voer je 2 katten? Want hoe hou je in de gaten dat de een niet alle brokjes opeet van de ander enzo?
(:
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:14:04 #113
94346 Northside
We'll see
pi_58541178
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 17:34 schreef nein het volgende:
Aggoossieee Northside, wat een schattige beestjes! Hou me op de hoogte hoe het gaat met het reizen als je dat een paar keer vaker hebt gedaan!

Ik laat de mijne sowieso wennen aan het reizen, maar ik wil ze dus met tuigjes (met een gordelaansluiting, zo handig!) laten reizen, dus dan kunnen ze lekker op de achterbank liggen. Ik mag de mijne dinsdagavond ophalen, dan blijven ze eerst 1 nachtje bij m'n moeder, waarna ik de volgende dag samen met ze 2 uur in de auto ga rijden, ben benieuwd ;D

Ik heb me rot zitten klussen voor die beesten de afgelopen 2 dagen.....allemaal horren in elkaar gezet, en mn "washok" opgeruimd om daar de kattenbak en andere voorraad kwijt te kunnen. Als het goed is krijg ik deze week ergens de telescoop krabpaal, en dan kan ik er tegenaan!

Moet alleen mn bank nog beschermen tegen de klauwtjes...Hopelijk kan ik een oude grandfoulard vinden op mn moeders zolder..
Zoek ook maar iets om de achterbank te beschermen dan, want lekker rustig liggen zit er de eerste keer zeker niet in. De kans is groter dat de poes zichzelf probeert op te hangen aan z'n tuigje

Dat eten ging best makkelijk eigenlijk. 2 bakjes een stukje uit elkaar, 3 dagen erbij gestaan met de plantenspuit om het in de gaten te houden als het voertijd was en spuiten maar als ze het bakje van de ander proberen te overvallen. Nu weten ze perfect welk bakje van wie is en als ze eten krijgen kijken ze eigenlijk niet eens meer naar het bakje van de ander. Hoogstens als de ander wegloopt en nog wat heeft overgelaten, maar dat komt ook zo goed als nooit voor. Vind zowiezo dat ze goed luisteren naar de regeltjes (niet op het aanrecht, niet op tafel, niet tegen mensen opklimmen... ze hebben het allemaal geprobeerd in het begin, ze laten het allemaal nu).
Ja, ik generaliseer.
pi_58541786
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Zoek ook maar iets om de achterbank te beschermen dan, want lekker rustig liggen zit er de eerste keer zeker niet in. De kans is groter dat de poes zichzelf probeert op te hangen aan z'n tuigje

Dat eten ging best makkelijk eigenlijk. 2 bakjes een stukje uit elkaar, 3 dagen erbij gestaan met de plantenspuit om het in de gaten te houden als het voertijd was en spuiten maar als ze het bakje van de ander proberen te overvallen. Nu weten ze perfect welk bakje van wie is en als ze eten krijgen kijken ze eigenlijk niet eens meer naar het bakje van de ander. Hoogstens als de ander wegloopt en nog wat heeft overgelaten, maar dat komt ook zo goed als nooit voor. Vind zowiezo dat ze goed luisteren naar de regeltjes (niet op het aanrecht, niet op tafel, niet tegen mensen opklimmen... ze hebben het allemaal geprobeerd in het begin, ze laten het allemaal nu).
Haha ja, een plaidje is geen overbodige luxe op de achterbank, dat had ik me al voorgenomen Misschien zelfs een stukje zeil/plastic achtig iets (straks moet er eentje kotsen ofzo, die lucht krijg je er natuurlijk NEVER uit )

Hoever is een stukje uit elkaar? Een meter ofzo? (ja..ik ben een complete noob op het gebied van meer dan 1 kat )

Ik heb gewoon speciaal voor de katten een plantenspuit gekocht Want waarvoor gebruik je anders zo'n ding? Voor mn planten gebruik ik een Spa flesje

Netjes hoor dat ze al zo snel zo goed opgevoed zijn. Ik ben ook blij dat ik nu in mn scriptie-schrijf periode zit, dus veel thuis ben, en ze goed in de gaten kan houden en kan corrigeren als t nodig is. Nog maar 6 nachtjes slapen!! yaaay!
(:
pi_58541884
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 18:03 schreef nein het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraag:

Hoe voer je 2 katten? Want hoe hou je in de gaten dat de een niet alle brokjes opeet van de ander enzo?
door af en toe eens mee te kijken waneer je ze eten geeft.
pi_58542206
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:47 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

door af en toe eens mee te kijken waneer je ze eten geeft.
hehe ja, nou ja, ik heb ooit eens op 3 katten gepast, en ééntje daarvan moest speciaal voer hebben, maar die wilde steeds brokjes jatten van de andere 2 katten. Dat was me toch een operatie, 2x per dag..pfff
(:
pi_58542907
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:01 schreef nein het volgende:

[..]

hehe ja, nou ja, ik heb ooit eens op 3 katten gepast, en ééntje daarvan moest speciaal voer hebben, maar die wilde steeds brokjes jatten van de andere 2 katten. Dat was me toch een operatie, 2x per dag..pfff
Hmm apart laten eten?

gewoon enkel savonds als je thuiskomt? voeren, dan volgen wat ze doen, daar conclusies uit trekken enzo.

Bij mijn vriendin lopen er nu 3, eentje eet als baas als eerst en het meest. Ik heb ze gewoon gescheiden laten eten.
pi_58544131
Nee joh, gewoon van jongs af aan een constant aanbod van voedsel. Katten hebben niet snel de neiging om zich te overeten.
pi_58544143
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:31 schreef MdMa98 het volgende:

[..]

Hmm apart laten eten?

gewoon enkel savonds als je thuiskomt? voeren, dan volgen wat ze doen, daar conclusies uit trekken enzo.

Bij mijn vriendin lopen er nu 3, eentje eet als baas als eerst en het meest. Ik heb ze gewoon gescheiden laten eten.
Bij de cattery staat er altijd ene grote bak waar alle katten brokjes uit kunnen eten wanneer ze willen. En verder krijgen ze apart (de kittens natuurlijk samen) zacht voedsel. Nhaja..het zal allemaal wel loslopen In elk geval bedankt voor het advies!
(:
pi_58544184
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:24 schreef MLI het volgende:
Nee joh, gewoon van jongs af aan een constant aanbod van voedsel. Katten hebben niet snel de neiging om zich te overeten.
Behalve die van mij bij m'n moeder thuis Da's net een goudvis, blijft gewoon maar dooreten zolang er aanbod is

Maar voorlopig is het plan ze 1 keer per dag zachtvoer te geven en een constant voorraadje brokjes. Moederpoes moet aankomen, en babypoes moet nog hard groeien!
(:
pi_58547825
Nog even over dat reizen: ik heb een kitten van 8 maanden, ben student en woon op 26m2. Heb em na een maand ofzo voor het eerst meegenomen naar m'n ouders (met de trein!) en dat boeide em helemaal niets. Nu breng ik em regelmatig naar m'n ouders (die 26m2 is voor mij nl wel echt iets te klein) en hij vindt het daar geweldig. Als ik z'n reismandje pak, rent ie er al in en zodra ik in de trein zit en de trein gaat rijden, valt ie in slaap.
pi_58549872
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:44 schreef Honeymooner het volgende:
Nog even over dat reizen: ik heb een kitten van 8 maanden, ben student en woon op 26m2. Heb em na een maand ofzo voor het eerst meegenomen naar m'n ouders (met de trein!) en dat boeide em helemaal niets. Nu breng ik em regelmatig naar m'n ouders (die 26m2 is voor mij nl wel echt iets te klein) en hij vindt het daar geweldig. Als ik z'n reismandje pak, rent ie er al in en zodra ik in de trein zit en de trein gaat rijden, valt ie in slaap.
wauw En dat zelfs in een drukke trein!! Ik kan me echt niet voorstellen dat een kat vrijwillig in een reismandje rent (bij de kat bij mn moeder is t altijd een groot drama..associaties met dierenartsen enzo )...Maar goed, ik ga ze ook in een tuigje op de achterbank doen..als t lukt
(:
pi_58551731
Oh, dat geeft hoop, misschien wennen ze er bij mij ook nog aan dan. Dit weekend mogen ze weer mee terug, kan ze nog niet alleen laten als ze nog zo klein zjin, eens kijken of het dit keer beter gaat.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:16:55 #124
213586 Madadie
la vita et bella!!
pi_58573113
Heb je geen buren of vrienden die je zou kunnen vragen om in de weekenden af en toe naar je kat te kijken, te spelen en te voeren etc?
daarnaast zou je dan misschien wat vaker in je flat moeten blijven en niet 3 dagen maar bijvoorbeeld 2 dagen naar je ouders gaan...
Af en toe je poes mee nemen kan denk ik best maar ik zou er geen regelmaat van maken.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:25:29 #125
213586 Madadie
la vita et bella!!
pi_58573300
ahum, excuses...ik heb een heleboel pagina's gemist!! haha sorry! Gefeliciteerd met je aanwinst je zal er vast geen spijt van krijgen!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:39:49 #126
60404 nein
nerd!
pi_58573592
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:25 schreef Madadie het volgende:
ahum, excuses...ik heb een heleboel pagina's gemist!! haha sorry! Gefeliciteerd met je aanwinst je zal er vast geen spijt van krijgen!!
Hahaha dank je
Ik kan ze as dinsdag ophalen, ben benieuwd!!!
(:
pi_58574212
Dinsdag!
Ben heel benieuwd!!
Veel plezier alvast TS
pi_58595749
Mijn katten hebben de 2 uur in de auto opmerkelijk goed doorstaan. Alles bij elkaar misschien 10 minuten gepiep, misschien worden het toch nog reiskatten!
Ja, ik generaliseer.
pi_58596722
He, nou dat is mooi! De volgende keer nog maar 5 minuten piepen, en de keer daarna zijn ze stil

Moest je onderweg niet even stoppen om ze wat te laten drinken in deze hitte?
(:
pi_58633935
MORGEN!!!!!!!!!
(:
pi_58636171
Nog 1 nachtje slapen nein .....alvast veel plezier morgen, ik kijk morgen laat in de middag weer hier!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 00:59:14 #132
94346 Northside
We'll see
pi_58637382
Met foto's he...
Ja, ik generaliseer.
pi_58650919
Nog EVEN geen fotos, zullen namleijk behoorlijk saai zijn mamapoes is na uitgebreide inspectie van de logeerkamer weer terug gaan liggen in het reismandje. Kleine Mauro vreet om de haverklap van de brokjes en gaat zich dan uitgebreid liggen wassen bij zn moeder in t mandje. Mauro voelt zich prima op z'n gemak, Brown Sugar (zo heet mamapoes....weet niet of ik die naam aanhou..) is nog een beetje huiverig
(:
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:33:50 #134
94346 Northside
We'll see
pi_58655686
Brown sugar... apart
Ja, ik generaliseer.
pi_58655749
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 23:33 schreef Northside het volgende:
Brown sugar... apart
Hehe ja..vernoemd naar nummer van the rolling stones..weet niet of die 'andere' betekenis ook bewust gekozen is destijds Maar ik heb nogal moeite om haar bij die naam te roepen
(:
pi_58664487
Aggossie, BS (niet bullshit maar Brown Sugar ) liet zich vanochtend uitgebreid aaien en gaf kopjes en zat te spinnen. Mauro speelt zich een slag in de rondte en eet en drinkt veel. BS heb ik nog niet zien eten of drinken, maar ik zit er ook niet constant bij...BS vindt het allemaal maar eng, alle geluidjes van buiten de kamer enzo...dan spurt ze meteen dr reismandje weer in!
(:
pi_58667480
Foto's!
pi_58670430
I second that.
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:43:18 #139
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58670794
Me too.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 14 mei 2008 @ 20:07:26 #140
213586 Madadie
la vita et bella!!
pi_58671283
Geweldig voor je Nein, ze zullen vast snel wennen! En anders noem je d'r toch gewoon SUGAR!? Mauro & Sugar = cute!!
pi_58696174
fotos!! sorry voor de vertraging, was moeee..want...De poesjes besloten vannacht op pad te gaan door t huis, en de kleine heeft zitten spelen met propjes alufolie en weet ik wat allemaal, tot 5 uur vanochtend

Anyway! De fotos, ik heb een stapel op Flickr gezet (met mislukte omschrijving eronder, dus let daar niet op)..
http://www.flickr.com/photos/41267782@N00/with/2495829180/

En wat hoogtepunten:

Lekker slapen in t reismandje:

Oe..een roze bolletje wol! In de aanval!

Kauwen op een stukje wol...

Tongetje!

Actiefoto pur sang!
(:
pi_58696245
Verder komt mamapoes nu veel meer onder de bank weg, ze heeft er van vanochtend tot zeker 1700 onder gelegen, tot ik haar eronder uit haalde, toen ging ze maar weer even op onderzoek uit. De krabpaal is officieel ingelijfd (zie flickr) en ze heeft al lekker liggen slapen op een stoel hier, met de kleine erbij. En ze geeft enorm veel kopjes, rent achter je aan...ze moet hard haar geur afgeven in elk geval "jij bent van mij!!"
(:
pi_58696548
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 20:07 schreef Madadie het volgende:
Geweldig voor je Nein, ze zullen vast snel wennen! En anders noem je d'r toch gewoon SUGAR!? Mauro & Sugar = cute!!
Nou..ondanks mijn redelijk goeie engelse uitspraak, vind ik het echt vreselijk om terwijl ik nederlands praat er engelse woorden tussen te gooien "sugarrrrrrrrrrrrrrr"..een gewone nederlandse uitspraak is toch echt fijner. (Mauro is een italiaanse naam, maar het spreekt wel fijn uit in het nederlands.... MAUWROOOOO)"
(:
pi_58698892
Aww wat lief, ontzettend mooie kleur ook. Zie je op deze foto's veel beter.
pi_58699075
Hoop dat je bank het overleeft. onze volwassen poes heeft nooit aan de bank gekrabbeld en onze jonge kater ook niet (waren gewend aan een krabpaal) maar het achter mekaar aanzitten heeft toch de nodige krabbels achter gelaten, de bank was net 3 maanden oud )
Gefeliciteerd met je poezels trouwens
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:04:10 #146
94346 Northside
We'll see
pi_58700493
Gefeliciteerd, veel plezier ermee. Die slapeloze nachten, wen daar maar aan. Of oordopjes regelen, uit ervaring kan ik vertellen dat katten niet aan 8 uur nachtrust doen.

Ga je nu gewoon suiker roepen dan? SUIKERRRRRTJE, eten!
Ja, ik generaliseer.
pi_58700766
n0a: Hij is 2 keer zo donker geworden in drie weken tijd, echt ongelooflijk! En hij wordt nog donkerder, want (als het goed is) gaan die tabby-streepjes weg.

Sorella: Mijn bank is momenteel gemummificeerd! Daar neem ik geen risico's mee
En daar durven ze nu nog niet echt op te komen, maar 2 fauteuils van me (2e handsjes) wordt enorm op gejaagd en gesprongen, daarop vind ik t niet zo erg, ik wil ze tzt toch opnieuw gaan bekleden

Northside: ik heb het geprobeerd Suiker!!! SUIKER!! Maar nee tis m ook niet...en nee, het wordt ook niet Duo Penotti Ik denk nog even verder..misschien komt er spontaan een bijnaampje uit in de loop van de tijd!
(:
pi_58700847
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 10:04 schreef Northside het volgende:
Gefeliciteerd, veel plezier ermee. Die slapeloze nachten, wen daar maar aan. Of oordopjes regelen, uit ervaring kan ik vertellen dat katten niet aan 8 uur nachtrust doen.

Ga je nu gewoon suiker roepen dan? SUIKERRRRRTJE, eten!
Bij mij zouden geen oordopjes werken. Toshi loopt namelijk over mijn gezicht heen snachts en geeft natte neusjes in je gezicht. Oren zijn ook leuk om mee te spelen.

Misschien kun je een naam verzinnen die erop lijkt? Soeka, supi etc
pi_58700950
Nein, echt super dat het zo goed gaat! Mooie foto's ook
Veel plezier van ze he!!
pi_58733538
Jeuj! BS heeft vandaag maar 2 uurtjes onder de bank gezeten (ik heb haar er steeds gewoon onder vandaan gehaald als ik t lang genoeg vond duren....want dan bleef ze meestal wel ff rondhangen)... En nu is ze al sinds vanmiddag er onder weg!
Verder loopt de kleine als een hondje achter mama aan, wel schattig om te zien, en hij is he-le-maal weg van het bolletje wol aan een touwtje en een dopje van een spa fles, daar zijn inmiddels al kilometers mee afgelegd in de woonkamer
(:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')