Nee, klopt was ook een tussenstand van mij.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 03:47 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
ja ik lees het net op cnn.com maar ik zag hem niet staan in jou rijtje.
Giuliani had weer wat schade opgelopen en moest een nachtje in het ziekenhuis bivakkeren wegens gezondheidsklachten laatst, dacht ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 03:51 schreef ub40_bboy het volgende:
ik dacht eerst zeker te weten dat Guliani de republikeinse kandidaat werd maar nu weet ik zeker dat het Huckabee wordt.
Omdat 'ie nu de New Hampshire primary in gaat als 'damaged goods'. Hey ik herhaal ook maar wat de talking heads beweren he.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 03:50 schreef Ryan3 het volgende:
Omdat-ie niet op 1 staat?
Zeker. Er wordt nu al gesproken over een McCain/Huckabee ticket voor de verkiezingen. Wie had dat gedacht een paar maanden terug.quote:Ik denk dat Huckabee als nummer 1 wrs toch een verrassing is wel idd.
Die werd als serieuze kanshebber gezien dan?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 03:53 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Omdat 'ie nu de New Hampshire primary in gaat als 'damaged goods'. Hey ik herhaal ook maar wat de talking heads beweren he.
[..]
McCain moet dan wel opkrabbelen, anders wordt het een Huckabee/McCain ticket.quote:Zeker. Er wordt nu al gesproken over een McCain/Huckabee ticket voor de verkiezingen. Wie had dat gedacht een paar maanden terug.
Om Iowa te winnen zeker. Hij heeft er miljoenen gespendeerd.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 03:57 schreef Ryan3 het volgende:
Die werd als serieuze kanshebber gezien dan?
Het zegt allemaal nog erg weinig. Iowa is niet bepaald representatief voor de US. Zie ook de cijfers van Giuliani die nationwide veel beter zijn.quote:McCain moet dan wel opkrabbelen, anders wordt het een Huckabee/McCain ticket..
Huckabee lijkt me trouwens erg weinig ervaring te hebben (wat een zekere (D) pindaboer in 1976 ook had, dus op zich maakt het niet uit).
Ah op die manier.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Om Iowa te winnen zeker. Hij heeft er miljoenen gespendeerd.
[..]
Next stop New Hampshire toch? Dat bepaalt vaak wel wie de kandidaat wordt, heb ik ooit begrepen. Althans de afwijking daarvan is niet groot. Hoewel ik meen die gozer in mijn avatar niet big scoorde.quote:Het zegt allemaal nog erg weinig. Iowa is niet bepaald representatief voor de US. Zie ook de cijfers van Giuliani die nationwide veel beter zijn.
Ja, behoorlijk wat ja, maar toch ook outsider, vrees ik.quote:Ron Paul still hanging in there trouwens, niet ver achter McCain en Thompson. Niet slecht.
Ja, ik hoopte op Giuliani en daarna Thomson. Maar dat kan nog steeds.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 03:51 schreef ub40_bboy het volgende:
ik dacht eerst zeker te weten dat Guliani de republikeinse kandidaat werd maar nu weet ik zeker dat het Huckabee wordt.
Ik las dat Iowa wel representatief is voor het zuiden en niemand kan winnen zonder het zuiden dus ik schrijf bij deze Guliani af.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Om Iowa te winnen zeker. Hij heeft er miljoenen gespendeerd.
[..]
Het zegt allemaal nog erg weinig. Iowa is niet bepaald representatief voor de US. Zie ook de cijfers van Giuliani die nationwide veel beter zijn.
Ron Paul still hanging in there trouwens, niet ver achter McCain en Thompson. Niet slecht.
Dat lijken twee verschillende soorten (R) te zijn, bijna niet met elkaar overeenkomend.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:05 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ja, ik hoopte op Giuliani en daarna Thomson. Maar dat kan nog steeds.
Ik verwacht dat Obama wel voor de democraten wint, maar dat ze daardoor de uiteindelijke verkiezingen gaan verliezen. Dat voorspel ik.
Ja, maar Giuliani is van New York, New York, die scoort beter in de gematigdere streken voor (R), denk ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:06 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ik las dat Iowa wel representatief is voor het zuiden en niemand kan winnen zonder het zuiden dus ik schrijf bij deze Guliani af.
(D) zat net op 92%, dus dat zal niet lang meer duren.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:08 schreef ub40_bboy het volgende:
Hoelaat zijn de uitslagen definitief?
Ach, niet eens een heel klein tweede paspoortje erbij?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:19 schreef popolon het volgende:
Nee tuurlijk niet. Ik ben een echte Nederlander, geen Amerikaan.
Het zal sws een egobooster zijn, ook al krijgen ze geen stemmen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:19 schreef Gabry het volgende:
De overige kandidaten van de democraten moeten zich nu vrij lullig voelen. Krijgen die geen media attention of staan ze daar voor spek en bonen? Hoe zit dat in de Amerikaanse politiek? Lijstduwers?![]()
Heb ik geen haast mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, niet eens een heel klein tweede paspoortje erbij?.
Ach, ja hoorde over een gozer werkte indertijd bij Lucent, kreeg zijn kaasschaaf ontslag, kon mooi weer terug naar de eeuwige bloembollenvelden.quote:
Mijn vrouw kan er drie krijgen als ze wil (CAN, NL, US) maar goed, wat maakt 't uit?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, ja hoorde over een gozer werkte indertijd bij Lucent, kreeg zijn kaasschaaf ontslag, kon mooi weer terug naar de eeuwige bloembollenvelden.
Hee, maar maartena heeft wel een US paspoort hè. En een Nederlands paspoort.
Och, lijkt me als nederlander leuk om mee te stemmen iig, toch. Maar je vrouw stemt (D)?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Mijn vrouw kan er drie krijgen als ze wil (CAN, NL, US) maar goed, wat maakt 't uit?
Best een stevige overwinning van Obama zeg: 38%
Ja idd, hoewel dit een caucus hè. (D)'s stemmen op (D)'s. (R)'s op (R)'s.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:28 schreef Stratos het volgende:
Een historische dag voor Amerika. Obama wint in een van de blankste staten van de V.S., Ben blij dat er niet gelet wordt op de kleur van je huid, maar op de inhoud van je verhaal.
Hee, jij gaat ook stemmen? Geregistreerd als (D), neem ik aan?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:42 schreef maartena het volgende:
Ik vond de speech van Edwards iig een stuk sterker dan die van Clinton..... maar mooie overwinning voor Obama en Edwards eigenlijk, want Edwards op de 2e plaats had ik ook niet verwacht, en het geeft hem wel stoom om door te rijden met de trein.
Huckabee is nu aan het woord. Op zich wel een aardige spreker, maar zijn programma bevalt me totaal niet.
Hij is dus volgens de definitie van het CBS in Nederland dus een echte "allochtoon".quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zie dat zijn vader Keniaan was, en zijn moeder Amerikaanse. Hij is dus deels African, deels American. Geen 'Afro-American'.
Geregistreerd als non-affiliated, maar ik denk dat ik nog even snel de registratie voor Democraat de deur uit doe, kan nog tot 22 Januari, 2 weken voor Super Tuesdayquote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:43 schreef Ryan3 het volgende:
Hee, jij gaat ook stemmen? Geregistreerd als (D), neem ik aan?.
Obama propageerde ook, blijkbaar, dat er geen liberal of conservative Amerika bestaat, maar één USA.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij is dus volgens de definitie van het CBS in Nederland dus een echte "allochtoon".
Gelukkig hebben ze dat label niet in in de VS, Als je in Amerika bent geboren, ben je een Amerikaan, en geen "allochtoon" of "buitenlander".
Ik denk dat het jou geen reet aangaat wie wat stemt eigenlijkquote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:30 schreef Ryan3 het volgende:
Maar je vrouw stemt (D)?
O, dat kan ook nog, wist ik niet, om zodoende op Perrot-achtige en hoe heet-ie ook al weer kandidaten te kunnen stemmen, of om toch nog te switchen van de ene partij op de andere?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Geregistreerd als non-affiliated, maar ik denk dat ik nog even snel de registratie voor Democraat de deur uit doe, kan nog tot 22 Januari, 2 weken voor Super Tuesday
Als het goed is sinds de wetswijziging in Canada sinds 2004 niet meer. Mijn vrouw heeft Canadese ouders (vader en moeder) maar is ouder dan 26 en woont buiten de VS, en dat houdt in principe in dat je alleen Canadese nationaliteit kan krijgen als je weer in Canada gaat wonen voor 5 jaarquote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:28 schreef popolon het volgende:
Mijn vrouw kan er drie krijgen als ze wil (CAN, NL, US) maar goed, wat maakt 't uit?
Het is gewoon belangstelling hoor, kan me jou niet goed voorstellen bij (R), of misschien hoogstens bij een gematigde (R), maar ja, eigenlijk was the sun also rises ook gematigd conservatief voordat hij aantrad met zijn 'compassionate conservatism'.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat het jou geen reet aangaat wie wat stemt eigenlijk
Gezien de huidige kandidaten kan ik je wel vertellen dat ik zeer waarschijnlijk voor de Democraat ga stemmen in November, wie dat dan ook wordt.
Als je ook maar één ding van je signature werkelijk zou begrijpen zou je op ron paul stemmen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat het jou geen reet aangaat wie wat stemt eigenlijk
Gezien de huidige kandidaten kan ik je wel vertellen dat ik zeer waarschijnlijk voor de Democraat ga stemmen in November, wie dat dan ook wordt.
Onderbouw dat eens? Waarom Ron Paul?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Als je ook maar één ding van je signature werkelijk zou begrijpen zou je op ron paul stemmen.
Ja, maar hij runt wel voor de republikeinse partij en die hebben de Patriot Act ingediend. Dus misschien dat Ron Paul die text in maartena's sig niet begrijpt???quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als je ook maar één ding van je signature werkelijk zou begrijpen zou je op ron paul stemmen.
Dat je dat nog werkelijk vraagt.... mischien moet je de topics over hem eens lezen, zijn er genoeg van op fok.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Onderbouw dat eens? Waarom Ron Paul?
Ron paul is juist tegen de patriot act, en voor de constitution.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar hij runt wel voor de republikeinse partij en die hebben de Patriot Act ingediend. Dus misschien dat Ron Paul die text in maartena's sig niet begrijpt???
Wat doet-ie dan bij de republikeinse partij?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ron paul is juist tegen de patriot act, en voor de constitution.
Peilingen op inet zeggen niet zoveel, als je dat misschien bedoelt...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:59 schreef BaajGuardian het volgende:
ps. hij wint zowat alle peilingen en heeft een record bedrag binnengehaald van 20 miljoen.
Ik weet heel goed waar mijn standpunten liggen, en ben redelijk goed op de hoogte van de standpunten van de diverse kandidaten. Ron Paul is inderdaad mijn favoriete Republikein, maar ik denk zelf dat hij kansloos is. Geen van de andere Republikeinen wil ik als President.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat je dat nog werkelijk vraagt.... mischien moet je de topics over hem eens lezen, zijn er genoeg van op fok.
Mischien toch niet zo heel vreemd dat je dat vraagt aangezien hij (opzettelijk) amper media coverage krijgt en aan de lopende band wordt gedemoniseerd door fox.
Guiliani heeft te weinig campagne gevoerd in Iowa.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:55 schreef maartena het volgende:
Jezus, ik zie nu pas hoe LAAG Guiliani is geëindigd!
Nu moet ik wel zeggen dat ik geen enkele kandidaat ken die echt tegen de Amerikaanse Grondwet is....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:57 schreef BaajGuardian het volgende:
en voor de constitution.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Peilingen op inet zeggen niet zoveel, als je dat misschien bedoelt...
Hij was compassionate totdat 9/11 roet in het eten bracht, denk ik. Maar op zich zegt het niet veel, tenzij hij zichzelf op dat gebied ziet als tweede kans, na de Bush jaren.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Guiliani heeft te weinig campagne gevoerd in Iowa.
Huckabee erg veel.
Ik weet niet of dit de goede kant op gaat. Huckabee vind ik een geweldig spreker, komt sympathiek over, heeft goede plannen, maar het probleem met de man is dat hij "compassionate" is. Bush was ook compassionate en daarmee is de staatsschuld de lucht in geschoten en hebben we nieuwe programma's als no child left behind en het prescription drug plan for the elderly. Te links naar mijn smaak.
Nou de patriot act is tegen de constitution, en de huidige administratie daar dus ook mee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat ik geen enkele kandidaat ken die echt tegen de Amerikaanse Grondwet is....
Of telt Dick Cheney ook?
Volgens deze verzameling aan peilingen doet ie het maar belabberd....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:59 schreef BaajGuardian het volgende:
ps. hij wint zowat alle peilingen
Hij is wel de internet kampioen inderdaad wat betreft geld verzamelen..... Maar dat was Howard Dean ook.quote:en heeft een record bedrag binnengehaald van 20 miljoen.
1. kan gefixed worden.quote:
Hij is niet kansloos, dat willen de reguliere media(vooral fox) je laten geloven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet heel goed waar mijn standpunten liggen, en ben redelijk goed op de hoogte van de standpunten van de diverse kandidaten. Ron Paul is inderdaad mijn favoriete Republikein, maar ik denk zelf dat hij kansloos is. Geen van de andere Republikeinen wil ik als President.
Ik vraag je om te onderbouwen waarom jij denkt dat mijn signature beter bij Ron Paul past dan een andere kandidaat, dat was de essentie van mijn vraag.
Waarom gaat-ie dan bij de republikeinse partij zitten, die wordt vereenzelvigd met de Patriot Act, lijkt me.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nou de patriot act is tegen de constitution, en de huidige administratie daar dus ook mee.
En iedereen die voor die act gevote heeft.
Morgen op het journaal, voor mij, vrees ik.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:05 schreef maartena het volgende:
Obama speech op CNN nu.
Zoek op ron paul bij letterman interview.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom gaat-ie dan bij de republikeinse partij zitten, die wordt vereenzelvigd met de Patriot Act, lijkt me.
En MSNBC en FOX etc.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:05 schreef maartena het volgende:
Obama speech op CNN nu.
Is hij bij Dave geweest?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zoek op ron paul bij letterman interview.
was even in de war, dat krijg je met al die banners op amerikaanse sitesquote:
Uiteraard.quote:
Ah, okee.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
was even in de war, dat krijg je met al die banners op amerikaanse sites
Ik bedoelde Larry king.
http://youtube.com/watch?v=s08RJ2_o_MM
Ja, toch wel veel mooie rehtorica hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:13 schreef popolon het volgende:
Obama is gewoon charismatisch. En dat gezever dat 'ie geen programma en ervaring heeft, ach. Elke president heeft een team met zwaargewichten achter zich dus dat komt zeker goed.
De zwaargewichten Cheney en Rumsfeld kennen we. Ervaren mensen. So far for experience ........
Waar denk je dat ik woon joh.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:13 schreef BaajGuardian het volgende:
Maar eh, voor degenen met interesse, vooral maartena omdat hij in de states woont (verder weet ik niet wie daar wonen) dit is het topic met genoeg linkjes etc over ron paul.
Afgevaardigde Ron Paul For Prez '08
ron paul for pres!
Durf te wedden dat jullie je gaan afvragen waarom hij geen media coverage krijgt van de grote stations, maar dat is eigenlijk heel logisch, hij gaat volledig in tegen de hele blauwdruk voor de pnac.
bagdad, California?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 05:18 schreef BaajGuardian het volgende:
bagdad?
Alleen de peilingen waar je 1000 keer kan stemmen door je cookie weg te halen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:59 schreef BaajGuardian het volgende:
ps. hij wint zowat alle peilingen en heeft een record bedrag binnengehaald van 20 miljoen.
Hij is ook voor individuele vrijheid en tegen overheidsbemoeienis, zo'n beetje de klassieke Republikeinse waarden. Maar Iowa bevestigt dat de man het Witte Huis helaas niet zal halen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat doet-ie dan bij de republikeinse partij?
Maar zijn percentage was wel verontrustend laagquote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:45 schreef Evil_Jur het volgende:
Giuliani had ik ook niets van verwacht trouwens, hij heeft zich totaal niet bezig gehouden met Iowa...
Hoe zit dat eigenlijk? Je moet je registreren als kiezer, (omdat er geen burgelijke stand is toch ? Je staat niet op een adres ingeschreven zoals in Nederland ?).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Geregistreerd als non-affiliated, maar ik denk dat ik nog even snel de registratie voor Democraat de deur uit doe, kan nog tot 22 Januari, 2 weken voor Super Tuesday
Nee joh, Huckabee heeft iets heel sympathieks, niet dat onbetrouwbare van Nixon.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:03 schreef maartena het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En toch he.... vind ik ze op elkaar lijken.
Yep, alle kiezers moeten zich registreren.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk? Je moet je registreren als kiezer, (omdat er geen burgelijke stand is toch ? Je staat niet op een adres ingeschreven zoals in Nederland ?).
Het inschrijven onder een bepaalde partij is ALLEEN van belang bij de caucasus en de primaries. Als Democraat mag je alleen kiezen voor de Democratische kandidaten, en hetzelfde bij de Republikeinen. Zodra de kandidaten eenmaal bekend zijn, en de echte verkiezingen van November 2008 vinden plaats, dan mag je stemmen op wie je wil, ongeacht de partij.quote:En dan registreer je je dus als Democraat, Republikein of Onafhankelijk ? Maar als je nou bv. als Democraat geregistreerd bent, mag je dan nog wel op een Republikein stemmen ? M.a.w., wat is het nut om je als bv. Democraat in te laten schrijven ?
Nixon was een enorm goede president, hij werd pas na Watergate als onbetrouwbaar bestempeld.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Nee joh, Huckabee heeft iets heel sympathieks, niet dat onbetrouwbare van Nixon.
Dat was allemaal voor mijn geboorte dus misschien komt het door mijn perpsectief, maar als ik zijn foto zie denk ik; crimineel. En dan niet alleen omdat ik weet wat er toen gebeurd is, maar gewoon zijn hoofdquote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Nixon was een enorm goede president, hij werd pas na Watergate als onbetrouwbaar bestempeld.
Op foto's zie je het niet zo goed, maar de manier waarop hij zich manifesteert op bewegend materiaal.... doet me erg aan Nixon denken.
Ah, duidelijk !quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, alle kiezers moeten zich registreren.
[..]
Het inschrijven onder een bepaalde partij is ALLEEN van belang bij de caucasus en de primaries. Als Democraat mag je alleen kiezen voor de Democratische kandidaten, en hetzelfde bij de Republikeinen. Zodra de kandidaten eenmaal bekend zijn, en de echte verkiezingen van November 2008 vinden plaats, dan mag je stemmen op wie je wil, ongeacht de partij.
Eveneens geldt dat natuurlijk voor alle lokale verkiezingen, zodra je voor een echt verkiesbare positie moet stemmen, kun je stemmen op wie je wil. De registratie is echt alleen voor de primaries en de kandidaatskeuze.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
Iedereen heeft het over Iowa, maar is Florida ook niet bezig/geweest?
quote:Gov. Charlie Crist signed a bill Monday moving Florida’s 2008 presidential primary up to Jan. 29,
My bad, ik las 4 januari ipv februariquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:33 schreef pberends het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat kan tot 4 februari duren.
quote:Iowa is belangrijk omdat een overwinning een kandidaat een vliegende start geeft en veel positieve media-aandacht oplevert. Beslissend is het allesbehalve, leert de geschiedenis. Van de laatste vier presidenten verloren er drie in Iowa - Bill Clinton haalde er in 1992 slechts 3 procent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |