abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 december 2007 @ 22:29:46 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55348030
En deel 17 alweer ...

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55348135
Oh ik stel me kandidaat voor Defensie. Zo'n eigen jet lijkt me wel leuk. .
  maandag 17 december 2007 @ 22:34:02 #3
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55348147
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:17 schreef voyeur het volgende:

[..]

Veel grondwetten zijn gebaseerd op de Belgische. Zoveel wist ik heus nog wel Het is ook niet jullie grondwet die ik niet ken, maar de interne problematiek.
Bij deze dan excuses aan Heero want dan heeft hij blijkbaar toch gelijk. Ik was altijd in de veronderstelling dat de Fransen, De Republiek (behoeft geen uitleg welke want er was er in die tijd maar één) en Engelsen voorhoedelopers waren wat betreft burgerrechten.

(hé alweer een argument waarom Nederland een Republiek moet worden, dan komt er misschien weer eens wat vooruitstrevends uit )
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 17 december 2007 @ 22:34:57 #4
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55348171
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:33 schreef Heero87 het volgende:
Oh ik stel me kandidaat voor Defensie. Zo'n eigen jet lijkt me wel leuk. .
En gratis op reis naar Afrika . Hebben jullie mooi uitgekozen, in Afghanistan is enkel zand.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 17 december 2007 @ 22:39:22 #5
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55348316
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:33 schreef Heero87 het volgende:
Oh ik stel me kandidaat voor Defensie. Zo'n eigen jet lijkt me wel leuk. .
Buitenlandse zaken lijkt mij nog wel wat. Beetje full-time elk staatshoofd dat je tegenkomt in stijl beledigen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 17 december 2007 @ 22:59:39 #6
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55348925
quote:
Vlaams Belang kopstukken aangehouden

Frank Vanhecke en Marie-Rose Morel zijn vanavond administratief aangehouden na enkele schermutselingen tijdens de gemeenteraad van faciliteitengemeente Wezenbeek-Oppem. De voorzitter van het Vlaams Belang en het kopstuk van de extreem-rechtse partij konden zich niet meer inhouden toen een Franstalig raadslid in het Frans het woord voerde.

Tweede incident
Het was al het tweede incident deze avond. Eerder werden al een
tiental Vlaamse actievoerders opgepakt omdat ook zij luidruchtig protesteerden tegen het feit dat enkele raadsleden Frans praatten. Onder hen onder meer kamerlid Bart Laeremans en senator Jurgen Ceder, eveneens van het Vlaams Belang.

België barst
De raadszitting verloopt ondertussen vrij moeizaam omdat buiten het gebouw een honderdtal Vlaamse actievoerders luidruchtig slogans blijven roepen, zoals 'België barst'. Hun uitroepen zijn in de raadzaal duidelijk hoorbaar. Het initiatief gaat uit van Voorpost, het nationalistisch studentenverbond en het Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond. (belga/svm)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55350496
Wordt #17 dan werkelijk het laatste topic voor we een regering hebben?
pi_55350522
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:49 schreef zuiderbuur het volgende:
Wordt #17 dan werkelijk het laatste topic voor we een regering hebben?
Ja, dat dachten we van #13 ook. .
  maandag 17 december 2007 @ 23:53:59 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55350619
Overigens begin ik echt bijna medelijden met het VB te krijgen. Nu laten ze al hun voorzitter oppakken in zo'n faciliteiten gemeente en dan nog zijn ze ermee niet het hoofdpunt van het journaal ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55350649
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens begin ik echt bijna medelijden met het VB te krijgen. Nu laten ze al hun voorzitter oppakken in zo'n faciliteiten gemeente en dan nog zijn ze ermee niet het hoofdpunt van het journaal ...
De acties van het VB in de vergemakkelijkingsgemeenten zijn terecht.
  maandag 17 december 2007 @ 23:56:28 #11
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55350689
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:54 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

De acties van het VB in de vergemakkelijkingsgemeenten zijn terecht.
De acties van het VB zijn ook provocerend. Je moet met dat krapuul van Voorpost ook niet voor een gemeenteraad gaan staan. In geen enkel geval. Ze verlagen zich daarmee echt tot het niveau van het FDF ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55350743
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:54 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

De acties van het VB in de vergemakkelijkingsgemeenten zijn terecht.
Ze zijn belachelijk. Je moet reageren en optreden zoals de Vlaamse regering en Marino Keulen doen. Niet door er een hoop skinheads, neo-nazi's en andere randdebielen op af te sturen.

Het toont nog maar eens aan dat het VB de Vlaamse zaak veel slechts heeft gedaan en ze veeleer heeft tegengewerkt dan ze bevorderd.
pi_55351142
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:58 schreef Heero87 het volgende:

Ze zijn belachelijk. Je moet reageren en optreden zoals de Vlaamse regering en Marino Keulen doen. Niet door er een hoop skinheads, neo-nazi's en andere randdebielen op af te sturen.
De vraag is nog maar: moesten Vlaamse bewegingen niet de druk op de ketel zetten, zou Keulen het dan niet met plezier "vergeten"?
quote:
Het toont nog maar eens aan dat het VB de Vlaamse zaak veel slechts heeft gedaan en ze veeleer heeft tegengewerkt dan ze bevorderd.
Wat doe jij dan voor de Vlaamse zaak?
pi_55351239
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:24 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

De vraag is nog maar: moesten Vlaamse bewegingen niet de druk op de ketel zetten, zou Keulen het dan niet met plezier "vergeten"?
Dus jij denkt dat Keulen dat deed omdat een bende skinheads daar wat staan te tieren?
quote:
[..]

Wat doe jij dan voor de Vlaamse zaak?
Euh, niets uiteraard? Voor mij is de Vlaamse zaak ook niet belangrijk (tenzij je ermee een staatshervorming bedoeld). Maar ik werk ze ook niet tegen. Het VB werkt ze tegen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 december 2007 @ 00:36:20 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55351350
wat heerlijk toch, nu wil iedereen er andere patijen bij halen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55351432
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:29 schreef Heero87 het volgende:


[..]

Euh, niets uiteraard? Voor mij is de Vlaamse zaak ook niet belangrijk (tenzij je ermee een staatshervorming bedoeld). Maar ik werk ze ook niet tegen. Het VB werkt ze tegen.
Belgicisme is negatief (staats)nationalisme. Echt niets om trots op te zijn.
pi_55351487
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:40 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Belgicisme is negatief (staats)nationalisme. Echt niets om trots op te zijn.
Ik vind het nogal triest om een ander zijn overtuiging af te breken als die zelf respect heeft voor jouw overtuiging.
  dinsdag 18 december 2007 @ 00:46:38 #18
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55351524
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:36 schreef rubbereend het volgende:
wat heerlijk toch, nu wil iedereen er andere patijen bij halen
Hét probleem is dat iedereen weet dat bij de volgende verkiezingen de oppositie zal winnen, denk ik ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55356443
quote:
Op maandag 17 december 2007 23:49 schreef zuiderbuur het volgende:
Wordt #17 dan werkelijk het laatste topic voor we een regering hebben?
of toch niet?
quote:
CDH trekt zich terug uit formatiebesprekingen
di 18/12/07 - Het CDH van Joëlle Milquet trekt zich terug uit de onderhandelingen over een interim-regering. De PS lijkt van plan hetzelfde te doen.

De vier grootste partijen van het land, CD&V/N-VA, Open VLD, de MR en de PS, zijn het niet eens over de eventuele toetreding van het CDH in de interim-regering.

CD&V en vooral de PS wilden het CDH bij het interim-kabinet betrekken, maar MR-voorzitter Didier Reynders wil daar helemaal niet van weten.
Vanmorgen is CDH-voorzitster Joëlle Milquet bij formateur Guy Verhofstadt (Open VLD). Ze kreeg te horen dat er geen garanties zijn dat het CDH in de regering kon komen.

Daaruit heeft Milquet haar conclusies getrokken.

De PS is zo goed als zeker van plan om hetzelfde te doen. De top van de PS is daarover op dit ogenblik bijeen.

Beide partijen zijn niet te spreken over het veto van MR-voorzitter Reynders tegen het CDH in de interim-regering.

De PS stelt zich solidair op met het CDH. Reynders gaat zijn boekje te buiten, klinkt het.
Het is de bedoeling van de PS om op dezelfde lijn als de CDH te zitten, dat zou betekenen dat ook de PS de onderhandelingen verlaat.
pi_55356669
quote:
Bron: vrtnieuws.net
Speculaties over namen van ministers
Intussen duiken de eerste namen op voor de interim-ministers. Er zijn al enkele zekerheden.
Hoeveel ministers de tijdelijke regering zal tellen, lijkt nog niet helemaal vast te staan. Maximaal zijn het er 15. Die posten zouden dan -naast premier Verhofstadt- verdeeld worden over 7 Vlamingen en 7 Franstaligen.

Bij CD&V is Leterme (foto) een zekerheid als vicepremier en minister van institutionele hervormingen die de staatshervorming zou voorbereiden.

Verder wordt voormalig Vlaams minister Inge Vervotte genoemd. Voorzitter Jo Vandeurzen zou ook minister worden, en ook de naam van Pieter De Crem valt.

De N-VA maakt het haar kartelpartner makkelijk in die zin dat ze geen ministerpost wil in het interim-kabinet.

Bij Open VLD zouden Patrick Dewael en Karel De Gucht in de prijzen vallen, en eventueel ook Vincent Van Quickenborne.

Aan Franstalige kant zijn Didier Reynders en Sabine Laruelle de zekerheden bij de MR. De PS rekent opnieuw op Laurette Onkelinx. Ook André Flahaut wordt genoemd.

Een toetreding van het CDH tot de interim-regering kan de ministerverdeling nog wel veranderen.
Hopelijk wordt Flahaut genoemd als persona non-grata...
pi_55356784
Ik snap niet waarom steeds maar toegestaan wordt dat de politieke leiders in België zich in de media blijven profileren. In Nederland sloten de heren zich op ergens op een geheime locatie. Was heel saai en de media konden er niks mee, maar we hadden wel snel een regering. Bij jullie is men schijnbaar bang voor de oppositie bij aankomende verkiezingen (als ik het goed heb, in 2009 zijn er toch alweer verkiezingen?), maar op deze manier wordt het nooit wat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 december 2007 @ 11:51:54 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55357468
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hét probleem is dat iedereen weet dat bij de volgende verkiezingen de oppositie zal winnen, denk ik ...
die verkiezingen zijn toch over een half jaar ofzo
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 december 2007 @ 11:54:05 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55357516
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:24 schreef noruas het volgende:
Ik snap niet waarom steeds maar toegestaan wordt dat de politieke leiders in België zich in de media blijven profileren. In Nederland sloten de heren zich op ergens op een geheime locatie. Was heel saai en de media konden er niks mee, maar we hadden wel snel een regering. Bij jullie is men schijnbaar bang voor de oppositie bij aankomende verkiezingen (als ik het goed heb, in 2009 zijn er toch alweer verkiezingen?), maar op deze manier wordt het nooit wat.
dat viel mij ook op Di Rupo komt naar buiten van zn gesprek en meteen alle details open en bloot en hij spreekt maar meteen zn verwachtingen uit over welke partijen erbij komen en onder welke voorwaarde

Dat is toch geen manier van werken lijkt me
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55357522
Een staatshervorming zag ik toch al niet snel komen, ook al hadden ze dan met die 5 partijen een 2/3de meerdeheid. De verdeeldheid is nog steeds te groot om vn goee samenwerking te kunnen spreken.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:17:58 #25
66825 Reya
Fier Wallon
pi_55357942
Schrijnend dat zelfs bij het vormen van een interim-regering er nog zulke problemen ontstaan.
pi_55358272
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 12:17 schreef Reya het volgende:
Schrijnend dat zelfs bij het vormen van een interim-regering er nog zulke problemen ontstaan.
Nou ja. Het zegt wel genoeg over de staat waarin ''België'' verkeerd. In aftakeling en klaar voor de schroothoop.
pi_55358445
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 12:30 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Nou ja. Het zegt wel genoeg over de staat waarin ''België'' verkeerd. In aftakeling en klaar voor de schroothoop.
Au fond heeft dit niets met België te maken heeft, aangezien dit hier gewoon een Waalse intern probleem is, namelijk een vete tussen de verschillende Waalse partijen.
pi_55358451
Tijd om Reynders premier te maken zodat alle problemen mbt de staatshervorming en BHV kunnen worden aangepakt. In ruil voor eerste minister zal hij de Walen toch tot eenheid en bereidheid kunnen krijgen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_55358520
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 12:38 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Tijd om Reynders premier te maken zodat alle problemen mbt de staatshervorming en BHV kunnen worden aangepakt. In ruil voor eerste minister zal hij de Walen toch tot eenheid en bereidheid kunnen krijgen.
Maar dat willen de PS en het cdH dan weer niet. .
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:00:56 #30
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55358926
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:24 schreef noruas het volgende:
Ik snap niet waarom steeds maar toegestaan wordt dat de politieke leiders in België zich in de media blijven profileren. In Nederland sloten de heren zich op ergens op een geheime locatie. Was heel saai en de media konden er niks mee, maar we hadden wel snel een regering. Bij jullie is men schijnbaar bang voor de oppositie bij aankomende verkiezingen (als ik het goed heb, in 2009 zijn er toch alweer verkiezingen?), maar op deze manier wordt het nooit wat.
Tsja, het vooroordeel over Hollandse nuchterheid lijkt weer bevestigd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55359692
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:24 schreef noruas het volgende:
Ik snap niet waarom steeds maar toegestaan wordt dat de politieke leiders in België zich in de media blijven profileren. In Nederland sloten de heren zich op ergens op een geheime locatie. Was heel saai en de media konden er niks mee, maar we hadden wel snel een regering. Bij jullie is men schijnbaar bang voor de oppositie bij aankomende verkiezingen (als ik het goed heb, in 2009 zijn er toch alweer verkiezingen?), maar op deze manier wordt het nooit wat.
Nederland heeft nog steeds het record mbt langst durende regeringsvorming.
In 1977 hadden de heren 208 dagen nodig, dus het is niet dat het altijd snel gaat. Deze lange en mislukte onderhandelingen zijn ook voor Belgie een uitzondreing. Meestal geeft een Vlaams verkozene snel toe aan eisen van de Walen, in ruil voor postjes bij de 16 en het premierschap voor een Vlaming.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 18 december 2007 @ 13:34:54 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55359839
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:29 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Nederland heeft nog steeds het record mbt langst durende regeringsvorming.
In 1977 hadden de heren 208 dagen nodig, dus het is niet dat het altijd snel gaat. Deze lange en mislukte onderhandelingen zijn ook voor Belgie een uitzondreing. Meestal geeft een Vlaams verkozene snel toe aan eisen van de Walen, in ruil voor postjes bij de 16 en het premierschap voor een Vlaming.
Ja maar in 1977 had je een sterk gepolariseerde sfeer. De jaren '70 zijn voor de Nederlandse politiek sowieso uitzonderlijk geweest, echt een hapering in de de doorgaans zo rustige en kabbelende Nederlandse politiek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55360040
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 13:29 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Nederland heeft nog steeds het record mbt langst durende regeringsvorming.
In 1977 hadden de heren 208 dagen nodig, dus het is niet dat het altijd snel gaat. Deze lange en mislukte onderhandelingen zijn ook voor Belgie een uitzondreing. Meestal geeft een Vlaams verkozene snel toe aan eisen van de Walen, in ruil voor postjes bij de 16 en het premierschap voor een Vlaming.
ik beweer niet dat Nederland nou zo superieur is aan België als het gaat om formaties. Mijn punt is alleen dat een formatieproces gehinderd wordt als alles open en bloot gebeurt. Als een partij nu in de media een veto uitspreekt tegen een ander is het al meteen onmogelijk voor die partij om op dat gebied een compromis te sluiten omdat dat niet uit te leggen is aan de kiezers. Ik zeg niet dat alle Vlamingen toe moeten geven aan eisen van de Walen. Een Vlaams verkozene kan best voet bij stuk houden op bepaalde terreinen, om vervolgens een compromis te sluiten op een ander terrein. Maar compromissen sluiten (en dat is nou eenmaal nodig als je een coalitie wil vormen) is alleen goed mogelijk als er niet van tevoren publiekelijk eisen en veto's gesteld worden. Dat is trouwens niet eens zozeer een probleem tussen Vlamingen en Walen, zie bv nu de problemen bij de Franstaligen onderling.
pi_55361176
In het verleden werd er veel dicreter onderhandeld. In de tijd van Martens en Dehaene sloten ze zichzelf ook op, en werd de verzamelde pers in de kou gelaten. Verklaringen werden alleen door de formateur gegeven, en verder hield men z'n mond over wat er aan tafel werd gezegd. Dit jaar besloot men dat niet te doen, en dan kan je nog gissen naar de achterliggende reden. Misschien was het wel omdat men dan zeker wist dat er nog meer onenigheid zou komen. Misschien waren er mensen op uit om de bespreking bij voorbaat te laten mislukken.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_55361727
Die achterliggende reden is nou net datgene wat ik niet begrijp. Ik constateer slechts dat over het algemeen regeringen makkelijker gevormd worden achter gesloten deuren. Als er mensen op uit waren om de bespreking bij voorbaat te laten mislukken zie ik niet in waarom die mensen wel constructief zouden willen meewerken aan een regering wanneer het in het open gebeurt.
Ik kan ook bijna niet geloven dat het geen weloverwogen beslissing is geweest, maar waarom men dan gekozen heeft voor deze aanpak kan ik niet begrijpen.

ondertussen is de vergadering bij de PS afgelopen maar men legt nog geen verklaring af. Dat geeft misschien nog wat hoop voor de interim-regering. Als de PS ook al niet meedoet wordt het wel erg lastig denk ik.
pi_55363019
Hoe groot is de kans dat zo'n tijdelijke regering een permanent karakter krijgt?
pi_55363495
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:38 schreef Oma het volgende:
Hoe groot is de kans dat zo'n tijdelijke regering een permanent karakter krijgt?
Volgens mij is die kans klein, zeker als de voorlopige regering onder Verhofstadt zal zorgen voor dringende zaken. Leterme heeft 800.000 voorkeurstemmen gehaald en dat is iets waar men doorgaans wel rekening mee zal houden.
De kans dat er een voorlopige regering komt lijkt me op dit ogenblik ook al vrij klein, nu CDH niet meer mee wil spelen. Als straks nog blijkt dat PS het niet ziet zitten is het nog lastiger. Als de voorlopige regering er al komt, wil ik ook wel eens zien hoelang ze zal standhouden. Standpunten liggen op sommige vlakken zo ver uit elkaar dat een compromis sluiten wel wat nieuwe barsten kan veroorzaken.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:18:55 #38
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_55363956
Leterme heeft voor mijn part zijn kansen gehad...

een regering willen we en wel NU...

al de rest is bijzaak....
  dinsdag 18 december 2007 @ 17:33:56 #39
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55365984
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:57 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Volgens mij is die kans klein, zeker als de voorlopige regering onder Verhofstadt zal zorgen voor dringende zaken. Leterme heeft 800.000 voorkeurstemmen gehaald en dat is iets waar men doorgaans wel rekening mee zal houden.
De kans dat er een voorlopige regering komt lijkt me op dit ogenblik ook al vrij klein, nu CDH niet meer mee wil spelen. Als straks nog blijkt dat PS het niet ziet zitten is het nog lastiger. Als de voorlopige regering er al komt, wil ik ook wel eens zien hoelang ze zal standhouden. Standpunten liggen op sommige vlakken zo ver uit elkaar dat een compromis sluiten wel wat nieuwe barsten kan veroorzaken.
Ach wij hebben een voormalige mevrouw die zich nu Ton noemt en die had ook meer dan een half miljoen voorkeursstemmen. Die zit nu heel alleen in de kamer (nou ja meestal is ze er niet te vinden) en dat hindert onze regering niet in het minst.

Er moet wat pragmatisme door de Belgische aders gaan vloeien. Wij bakten gewoon kabinetten met wat afvalligen uit de tegenpartij of smeden een coalitie van verliezers. Van kiezers heeft regerend Nederland zich nooit wat aangetrokken
Here we are now, entertain us.
pi_55369791
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:24 schreef noruas het volgende:
Ik snap niet waarom steeds maar toegestaan wordt dat de politieke leiders in België zich in de media blijven profileren. In Nederland sloten de heren zich op ergens op een geheime locatie. Was heel saai en de media konden er niks mee, maar we hadden wel snel een regering. Bij jullie is men schijnbaar bang voor de oppositie bij aankomende verkiezingen (als ik het goed heb, in 2009 zijn er toch alweer verkiezingen?), maar op deze manier wordt het nooit wat.
In 2009 hebben we inderdaad regionale verkiezingen (dus Vlaams Parlement, Franse Gemeenschap, Duitstalige Raad, Waals Gewest, Brussels Gewest,..) maar de vraag is nog maar of er tegen dan niet alweer federale verkiezingen zullen geweest zijn.
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:16:01 #41
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55373389
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:07 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

In 2009 hebben we inderdaad regionale verkiezingen (dus Vlaams Parlement, Franse Gemeenschap, Duitstalige Raad, Waals Gewest, Brussels Gewest,..) maar de vraag is nog maar of er tegen dan niet alweer federale verkiezingen zullen geweest zijn.
Ik heb het al eerder gezegd: jullie moeten -net zoals hier, maar hier is dat minder problematisch- van al die horizontale blabla clubs af. Gewoon flink snijden in de overheid met minder verkiezingen. Let wel, dit is geen pleidooi om de democratie af te schaffen maar gewoon wat bevoegdheden te bundelen en dat als pakket aan te bieden aan de kiezer.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55373705
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd: jullie moeten -net zoals hier, maar hier is dat minder problematisch- van al die horizontale blabla clubs af. Gewoon flink snijden in de overheid met minder verkiezingen. Let wel, dit is geen pleidooi om de democratie af te schaffen maar gewoon wat bevoegdheden te bundelen en dat als pakket aan te bieden aan de kiezer.
Als er één overheid moet afslanken, dan is het de federale. 1+7Vl +7 Fr is echt te veel voor een dubbelfederale staat, met 100 ministers en ongeveer zeshonderd parlementairen....
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:35:13 #43
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55374001
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:25 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Als er één overheid moet afslanken, dan is het de federale. 1+7Vl +7 Fr is echt te veel voor een dubbelfederale staat, met 100 ministers en ongeveer zeshonderd parlementairen....
Dat bedoel ik Totaal 600 parlementsleden... Volgens mij komt zelfs het Europees Parlement daar amper aan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55377303
Verkiezingen bundelen (dus regionale, Europese en federale verkiezingen op één dag), en daarnaast het Waalse Gewest fuseren met de Waalse Gemeenschap, naar het Vlaamse voorbeeld. En misschien de Senaat wat inkrimpen.
pi_55377639
quote:
Op woensdag 19 december 2007 00:27 schreef Heero87 het volgende:
Verkiezingen bundelen (dus regionale, Europese en federale verkiezingen op één dag), en daarnaast het Waalse Gewest fuseren met de Waalse Gemeenschap, naar het Vlaamse voorbeeld. En misschien de Senaat wat inkrimpen.
Graag de volledige praktische invulling daarvan, tot de structuur van stemformulieren toe.
Jouw systeem zou betekenen dat de Waalse regering bepaald wordt door ongeveer 4 miljoen Franstaligen waarvan een achtste niet in Wallonië woont. Zo goed zien ze elkaar ook niet graag,wat hen bindt is de frontvorming tegen de Vlamingen.
pi_55382604
quote:
Op woensdag 19 december 2007 00:40 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Graag de volledige praktische invulling daarvan, tot de structuur van stemformulieren toe.
Jouw systeem zou betekenen dat de Waalse regering bepaald wordt door ongeveer 4 miljoen Franstaligen waarvan een achtste niet in Wallonië woont. Zo goed zien ze elkaar ook niet graag,wat hen bindt is de frontvorming tegen de Vlamingen.
Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen. Je kan perfect een regering vormen waarbij bepaalde bevoegdheden enkel voor een deel van het gebied gelden, in dit geval het Waalse Gewest. De Gewestsbevoegdheden blijven uiteraard in handen van Brussel voor hun gebied, en de Duitstalige gemeenschapsbevoegdheden blijven ook waar ze zijn. Zo gebeurt dat nu toch ook met de Vlaamse regering m.b.t. de Brusselse gewestsbevoegdheden?

Concreet krijg je dan:

- Een federale regering.
- Een Vlaamse regering.
- Een Waalse regering.
- Een Duitstalige Gemeenschapsregering.
- Een Brussels Hoofdstedelijke regering.

De kans dat het er doorkomt is groot, want het voorstel zou al op de onderhandelingstafel liggen en zeker de MR is een groot voorstander.
pi_55382933
Trouwens we hebben een regering. Het cdH stapt dan toch mee in een interim-regering, die legt wellicht vrijdag de eed af.

- Vier postjes voor CD&V, wellicht voor Yves Leterme (vice-premier en Begroting), Jo Vandeurzen (Justitie), Pieter De Crem (Defensie) en Inge Vervotte (overheidsbedrijven).

- Drie postjes voor Open VLD, wellicht voor Guy Verhofstadt (premier), Patrick Dewael (vice-premier en Binnenlandse Zaken) en Karel De Gucht (Buitenlandse Zaken). Mogelijk krijgen die laatste twee ook Asielbeleid en Ontwikkelingszaken.

- Drie postjes voor MR, wellicht voor Didier Reynders (vice-premier en Financiën), Sabine Laruelle (Middenstand en KMO) en nog een derde persoon (Klimaat?).

- Drie postjes voor de PS, maar daar nog veel onduidelijkheid. Enkel Laurette Onkelinx lijkt een zekerheid voor Sociale Zekerheid en Pensioenen.

- Eén postje voor cdH, namelijk werk, wellicht voor vakbondsman Josly Piette.

Reynders en Leterme moeten tegelijkertijd de definitieve regering voorbereiden. Reynders zal zich bezig houden met de sociaal-economische zaken, Leterme met de staatshervorming. Verhofstadt zou dan ten laatste tegen Pasen overgeven aan de nieuwe premier.
  woensdag 19 december 2007 @ 17:24:31 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55392513
Jammer, blijft Nederland met dat akelige record opgescheept zitten

Maar de Calimerogevoelens zullen nog wel even blijven denk ik.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 19 december 2007 @ 17:43:26 #49
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55393043
Het grappige is dat de postjes verdeeld zijn, de partijen bekend zijn die eraan deelnemen , maar er nog geen mens is die weet op basis van welk programma die interim-regering gaat regeren ...

En ik wil trouwens nog wel eens zien of de PS zomaar defensie en justitie gaat afgeven eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55393214
quote:
Laurette Onkelinx
OMG, komt zij werkelijk terug?
  woensdag 19 december 2007 @ 17:55:03 #51
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55393354
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

OMG, komt zij werkelijk terug?
én André 'incompetent is my middle name' Flahaut zelfs ook als we sommige persbronnen mogen geloven.

Het ergste is dat als je in Wallonië over die twee gaat klagen dat men je aankijkt met een blik waarvan ze zich afvragen over wat je het in godsnaam hebt. Al hun blunders zijn nooit groot in de Waalse pers verschenen, hoogstens ergens in een klein kolommetje ver in de krant ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55395719
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:49 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

OMG, komt zij werkelijk terug?
Liever Onckelinckx dan Flahaut toch?
pi_55405279
In Wallonie geldt nog echt de gedachte "wat zou je zelf doen als je aan de macht was?" dus ze vinden het daar nog doodnormaal dat politici proberen te profiteren, rijk te worden en ergens beneden op de prioriteitenlijst staat besturen
pi_55406092
O, dan wordt Kosovo dan toch de eerstvolgende Europese staat.
pi_55418922
De laatste PS'er voor een ministerpost zal Flahaut wel niet worden. Dat durven zelfs de Waalse socialisten niet meer. Maar niet getreurd, er zijn nog genoeg zatlappen en andere groten waar ze uit kunnen kiezen!

Vlaanderen is in 2008 blijkbaar schuldenvrij als alles goed gaat. Benieuwd of we daar wat mee kunnen.
http://www.vrtnieuws.net/(...)begroting_Vlaanderen
  donderdag 20 december 2007 @ 17:43:27 #56
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55421315
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:11 schreef tupolev141 het volgende:
De laatste PS'er voor een ministerpost zal Flahaut wel niet worden. Dat durven zelfs de Waalse socialisten niet meer. Maar niet getreurd, er zijn nog genoeg zatlappen en andere groten waar ze uit kunnen kiezen!
Je moet niet vergeten dat Flahaut de penningmeester van de PS is. Dat lijkt mij toch een vrij stevige boom om achter te kunnen staan. Maar allicht zullen ze een van hun ministers in de Waalse regering promoveren en Flahaut diens plaats laten innemen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 december 2007 @ 20:30:32 #57
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55424819
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55424927
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:29 schreef warpozio het volgende:

[..]

Liever Onckelinckx dan Flahaut toch?
liever Flahaut eigenlijk. Die zit op defensie, dus op die post mag hij wat aanmodderen & knoeien, of hij die 3 straaljagers die België nog heeft nu goed inzet of niet maakt op zich niet zoveel uit, met dergelijke aantallen kan je toch niets uitrichten.

Als onckelinckx weer justitie zou krijgen zou ik dat véél erger vinden, want daar kan je nog echt last van hebben.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 20 december 2007 @ 20:35:58 #59
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55424970
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
Het heeft verdorie tien jaar geduurd voor ze eraan wilden beginnen ...

En dan vraagt Nederland zélf om voor het Thalys traject Brussel/Antwerpen - Amsterdam/Rotterdam een miljardenproject waarbij half Antwerpen moest ondertunneld worden en dan mag de TGV door half nederland maar aan halve snelheid rijden
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 december 2007 @ 20:36:51 #60
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55424986
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:34 schreef Athmozz het volgende:

[..]

liever Flahaut eigenlijk. Die zit op defensie, dus op die post mag hij wat aanmodderen & knoeien, of hij die 3 straaljagers die België nog heeft nu goed inzet of niet maakt op zich niet zoveel uit, met dergelijke aantallen kan je toch niets uitrichten.

Als onckelinckx weer justitie zou krijgen zou ik dat véél erger vinden, want daar kan je nog echt last van hebben.
Het ziet er naar uit dat Onkelinkx nu de sociale zekerheid om zeep mag helpen toch ? (kon men daar Demotte niet op houden eigenlijk ???)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55425036
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
De kosten zijn ook voor een flink deel op rekening van Vlaanderen.
Maar ja, ik waardeer dat. Ik moedig elke samenwerking met het noorden aan.
.
  donderdag 20 december 2007 @ 20:39:13 #62
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55425040
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het heeft verdorie tien jaar geduurd voor ze eraan wilden beginnen ...

En dan vraagt Nederland zélf om voor het Thalys traject Brussel/Antwerpen - Amsterdam/Rotterdam een miljardenproject waarbij half Antwerpen moest ondertunneld worden en dan mag de TGV door half nederland maar aan halve snelheid rijden
Ach man, het is toch te gek voor woorden dat Nederland nu letterlijk op eigen kosten zijn eigen graf loopt te graven. Het is Antwerpen dat ervan profiteert, maar nee hoor, Nederland kan weer betalen.

En die HSL gaat vanaf 2009 niet meer op halve snelheid rijden, er wordt nu zelfs al op volle snelheid proef gereden dus lang zal het niet meer duren. Sowieso profiteren jullie natuurlijk ook van zo'n HSL verbinding.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 20:40:27 #63
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55425069
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:39 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

De kosten zijn ook voor een flink deel op rekening van Vlaanderen.
Maar ja, ik waardeer dat. Ik moedig elke samenwerking met het noorden aan.
.
Nederland betaalt 40%. Eigenlijk natuurlijk veel meer omdat Rotterdam hier hinder van ondervindt, grond onteigend wordt van boeren en Zeeland nu last krijgt van milieuvervuiling.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 20:52:52 #64
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55425467
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach man, het is toch te gek voor woorden dat Nederland nu letterlijk op eigen kosten zijn eigen graf loopt te graven. Het is Antwerpen dat ervan profiteert, maar nee hoor, Nederland kan weer betalen.

En die HSL gaat vanaf 2009 niet meer op halve snelheid rijden, er wordt nu zelfs al op volle snelheid proef gereden dus lang zal het niet meer duren. Sowieso profiteren jullie natuurlijk ook van zo'n HSL verbinding.
Dat is pure onzin. De industrie in het zuidelijke deel van Nederland profiteert evengoed van een florerende Antwerpse haven ... Net zoals men in de Vlaams-Franse grensstreek trouwens eerder de haven van Calais gebruikt dan die van Antwerpen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55425496
Ik dacht dat de haven van Rotterdam aandelen had in het Antwerps havenbedrijf? Bovendien kan Rotterdam ook niet alle traffiek aan. Dat het lang geduurd heeft kan misschien ook liggen aan het feit dat Nederland het zeer moeilijk had zich aan te passen aan de federale structuur van Belgie. Nederland dacht even met de 'belgen' te gaan onderhandelen en dan blijkt bijvoorbeeld dat ze moeten praten met de Vlamingen voor het ene en met de Walen voor het andere, terwijl men dacht weet je wat wij baggeren voor een deel de Schelde uit en dan zorgen jullie voor een schone Maas bijvoorbeeld.
  donderdag 20 december 2007 @ 20:58:11 #66
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55425642
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:53 schreef tupolev141 het volgende:
Ik dacht dat de haven van Rotterdam aandelen had in het Antwerps havenbedrijf? Bovendien kan Rotterdam ook niet alle traffiek aan. Dat het lang geduurd heeft kan misschien ook liggen aan het feit dat Nederland het zeer moeilijk had zich aan te passen aan de federale structuur van Belgie. Nederland dacht even met de 'belgen' te gaan onderhandelen en dan blijkt bijvoorbeeld dat ze moeten praten met de Vlamingen voor het ene en met de Walen voor het andere, terwijl men dacht weet je wat wij baggeren voor een deel de Schelde uit en dan zorgen jullie voor een schone Maas bijvoorbeeld.
Wacht maar tot Michel Daerden nog eens een pint teveel opheeft en droomt van een Luikse haven die de concurrentie met Antwerpen moet aangaan ... Dan kun je beginnen met de Maas zelf uit te diepen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 december 2007 @ 20:58:19 #67
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55425646
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:53 schreef tupolev141 het volgende:
Ik dacht dat de haven van Rotterdam aandelen had in het Antwerps havenbedrijf? Bovendien kan Rotterdam ook niet alle traffiek aan. Dat het lang geduurd heeft kan misschien ook liggen aan het feit dat Nederland het zeer moeilijk had zich aan te passen aan de federale structuur van Belgie. Nederland dacht even met de 'belgen' te gaan onderhandelen en dan blijkt bijvoorbeeld dat ze moeten praten met de Vlamingen voor het ene en met de Walen voor het andere, terwijl men dacht weet je wat wij baggeren voor een deel de Schelde uit en dan zorgen jullie voor een schone Maas bijvoorbeeld.
Dat is zeker waar Maar die hele houding dat Nederland opzettelijk België wil frustreren (wat ik bespeur) slaat gewoon nergens op. Die ijzeren rijn is ook zoiets, dat lijntje is indertijd gewoon verkocht aan Nederland en nu wil België daar kostenloos aanspraak op maken.... Nu heeft dacht ik zo'n internationaal hof daarover moeten oordelen maar dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 21:00:51 #68
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55425740
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is pure onzin. De industrie in het zuidelijke deel van Nederland profiteert evengoed van een florerende Antwerpse haven ... Net zoals men in de Vlaams-Franse grensstreek trouwens eerder de haven van Calais gebruikt dan die van Antwerpen.
Hmm nee dat wist ik niet, ik dacht altijd dat Antwerpen meer van de stukgoederen was en Rotterdam van de bulkgoederen en al sinds jaar en dag de ambitie heeft om ook groot te worden in stukgoederen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55425965
Jullie rijden al jaren onze wegen kapot zonder ervoor te betalen. Zeur dus niet zo. .
pi_55426187
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is zeker waar Maar die hele houding dat Nederland opzettelijk België wil frustreren (wat ik bespeur) slaat gewoon nergens op. Die ijzeren rijn is ook zoiets, dat lijntje is indertijd gewoon verkocht aan Nederland en nu wil België daar kostenloos aanspraak op maken.... Nu heeft dacht ik zo'n internationaal hof daarover moeten oordelen maar dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
Daar ging het fout :
quote:
Wallonië vindt IJzeren Rijn "weggegooid geld"

De Waalse regering kant zich in een advies aan de Nederlandse provincie Limburg vierkant tegen de heropening van de IJzeren Rijn. Investeren in de historische treinverbinding tussen Antwerpen en het Ruhrgebied is volgens de Waalse regering "weggegooid geld". De regering Di Rupo vreest dat de IJzeren Rijn trafiek gaat afsnoepen van de Montzenlijn (Antwerpen-Hasselt-Visé-Montzen-Aken) die in het Luikse een aantal arbeidsplaatsen oplevert.

De opmerkelijke reactie van de Waalse regering kwam er op vraag van het provinciebestuur in Maastricht. Naar aanleiding van de opmaak van het Provinciaal Omgevingsplan Limburg (POL), een soort van structuurplan voor Nederlands-Limburg, heeft Maastricht ook de mening gevraagd aan Wallonië over allerlei grensoverschrijdende kwesties. De Waalse reactie dateert al van vorig jaar, maar werd stilgehouden.

Arbeidsplaatsen
"De heropening van de IJzeren Rijn zou kunnen leiden tot een belangrijke verschuiving in het vervoer, en wel ten koste van lijn 24 (de Montzenlijn), terwijl het goederenvervoer daar een aanzienlijk aantal arbeidsplaatsen oplevert (via Tongeren-Visé-Voeren-Montzen-Aken). Voor het realiseren van de IJzeren Rijn zijn aanzienlijke financiële middelen vereist. Dat is weggegooid geld, omdat de NMBS onlangs reeds allerlei investeringen heeft toegezegd voor een kwalitatieve verbetering van het traject van lijn 24", luidt de reactie van Wallonië. (belga/hln)
  donderdag 20 december 2007 @ 22:52:54 #71
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55429153
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:16 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Daar ging het fout :
[..]
Aha, vandaar dat dat Demotte en Balkenende onlangs nog met elkaar getoost. Ja, laten we die twee gebieden maar mooi tegen elkaar uit spelen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 22:53:45 #72
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55429174
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:08 schreef Heero87 het volgende:
Jullie rijden al jaren onze wegen kapot zonder ervoor te betalen. Zeur dus niet zo. .
Das toch onvergelijkbaar... Sowieso doen jullie dat zelf als ik die dikke BMW's daar zo zie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55429202
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Aha, vandaar dat dat Demotte en Balkenende onlangs nog met elkaar getoost. Ja, laten we die twee gebieden maar mooi tegen elkaar uit spelen
Franstalig België speelt Vlamingen en Nederlanders tegen elkaar uit. Daar moet dringend een einde aan komen
pi_55429309
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is zeker waar Maar die hele houding dat Nederland opzettelijk België wil frustreren (wat ik bespeur) slaat gewoon nergens op.
Daar geloof ik ook niks van Die onderlinge 'haat' is gecultiveerd. Belgen hebben een aangeboren calimero complex ten opzichte van Nederlanders en die Nederlanders proberen de splitsing van de Lage Landen te vergeten door met de blik op verre horizonten over Belgie heen te kijken. Belgen verspillen ook gigantisch veel energie aan interne twisten en alle nationale beslissingen zijn emotioneel geladen. Wat voor mij ook de grootste reden is om het land zo ver mogelijk te splitsen tot een confederatie.

Herinner je je nog wat er met Sabena gebeurd is? Onderhandelingen met KLM: afgeschoten door de Walen want teveel nederlandstalige invloed. Onderhandelingen met Air France: afgeschoten door de Vlamingen want teveel franstalige invloed. Wie is er nu met succes een grote speler onder de Europese vliegmaatschappijen? Juist. KLM/Air France. Nu zijn KLM en Air France min of meer gelijkwaardige partners maar toch. Het soort pragmatisme om tot zulke rationele beslissingen te komen ontbreekt nu gewoon.
  donderdag 20 december 2007 @ 23:01:33 #75
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55429457
Sabena is een apart geval. Dat moest failliet gaan om er een rendabel bedrijf ( Brussels Airlines ) van te kunnen maken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 december 2007 @ 23:03:41 #76
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55429524
quote:
Op donderdag 20 december 2007 22:57 schreef tupolev141 het volgende:

[..]

Daar geloof ik ook niks van Die onderlinge 'haat' is gecultiveerd. Belgen hebben een aangeboren calimero complex ten opzichte van Nederlanders en die Nederlanders proberen de splitsing van de Lage Landen te vergeten door met de blik op verre horizonten over Belgie heen te kijken. Belgen verspillen ook gigantisch veel energie aan interne twisten en alle nationale beslissingen zijn emotioneel geladen. Wat voor mij ook de grootste reden is om het land zo ver mogelijk te splitsen tot een confederatie.

Herinner je je nog wat er met Sabena gebeurd is? Onderhandelingen met KLM: afgeschoten door de Walen want teveel nederlandstalige invloed. Onderhandelingen met Air France: afgeschoten door de Vlamingen want teveel franstalige invloed. Wie is er nu met succes een grote speler onder de Europese vliegmaatschappijen? Juist. KLM/Air France. Nu zijn KLM en Air France min of meer gelijkwaardige partners maar toch. Het soort pragmatisme om tot zulke rationele beslissingen te komen ontbreekt nu gewoon.
KLM en Air France gelijkwaardige partners? Het eerste jaar ja, daarna zijn alle Nederlanders door Parijs vervangen. Is gewoon een mooi staaltje Franse dirrigistische machtspolitiek geweest. Maar goed, hier in Nederland hebben ABN en ING elkaar ook de tent uitgevochten waardoor ABN nu in duizend stukjes wordt opgeknipt, om te janken gewoon. Die Fransen en Duitsers lachen zich stuk, roven hier te hele tent leeg en ondertussen zitten wij op een grondgebiedje van amper 70000km2 Ajax-Feyenoord, Amsterdam-Rotterdam, Holland-Brabant, Vlaanderen-Holland en nog meer van die aandoenlijke oorlogjes eeuwenlang vol te houden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 23:06:32 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55429622
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Sabena is een apart geval. Dat moest failliet gaan om er een rendabel bedrijf ( Brussels Airlines ) van te kunnen maken ...
Zo'n fusie tussen Fortis en ABN is toch ook een keer door de Belgische overheid geblokkeerd? Nu durven ze opeens wel

Die Tilmant (een Waal) moeten ze ook ophangen trouwens, mede dankzij hem is de fusie tussen ING en ABN geblokkeerd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 december 2007 @ 23:13:15 #78
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55429851
Onkelinx, Dupont en Magnette worden minister voor PS

BRUSSEL - (Belga) De namen van de drie PS-ministers in de interim-regering zijn bekend. Het gaat om Laurette Onkelinx, Christian Dupont en Paul Magnette.
Laurette Onkelinx wordt belast met Sociale Zaken en Volksgezondheid. Christian Dupont krijgt de portefeuille Pensioenen, Maatschappelijke Integratie, Gelijke Kansen en Grootstedenbeleid. Paul Magnette wordt minister van Duurzame Ontwikkeling, Klimaat, Energie en Consumentenzaken. Didier Donfut, die belast was met Europese Zaken en de portefeuille van Sociale Zaken had overgenomen na het vertrek van Rudy Demotte naar het Waals gewest, zal Magnette vervangen in de Waalse regering. Magnette was er belast met Sociale Aangelegenheden en Volksgezondheid. (DWM)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 20 december 2007 @ 23:54:20 #79
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55430913
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Onkelinx, Dupont en Magnette worden minister voor PS

BRUSSEL - (Belga) De namen van de drie PS-ministers in de interim-regering zijn bekend. Het gaat om Laurette Onkelinx, Christian Dupont en Paul Magnette.
Laurette Onkelinx wordt belast met Sociale Zaken en Volksgezondheid. Christian Dupont krijgt de portefeuille Pensioenen, Maatschappelijke Integratie, Gelijke Kansen en Grootstedenbeleid. Paul Magnette wordt minister van Duurzame Ontwikkeling, Klimaat, Energie en Consumentenzaken. Didier Donfut, die belast was met Europese Zaken en de portefeuille van Sociale Zaken had overgenomen na het vertrek van Rudy Demotte naar het Waals gewest, zal Magnette vervangen in de Waalse regering. Magnette was er belast met Sociale Aangelegenheden en Volksgezondheid. (DWM)
Gelukkig niet op justitie
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55431251
quote:
Op donderdag 20 december 2007 23:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gelukkig niet op justitie
Dat zullen ze geen tweede keer gedurfd hebben... Justitie is een heel prestigieuze portefeuille, maar wel een enorm vergiftigd en gevaarlijk geschenk...
  vrijdag 21 december 2007 @ 09:13:27 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55434864




De uiteenvalling van Begië is een voorbode van wat er met de EU gaat gebeuren Alhoewel de EU tegenwoordig zo'n verschrikkelijk gedrocht is dat ik er eigenlijk blij om zou zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55436356
Ik snap nog steeds niet hoe je over de uiteenvalling van België kan spreken. We zitten in een situatie waarin nauwelijks 25 van de 150 zetels in het parlement voor een Vlaamse onafhankelijkheid zijn, en waarbij een groot deel van de bevolking (ook in Vlaanderen) zich uitspreekt tégen een splitsing van België.

Het duit er eigenlijk nogmaals op dat een splitsing van België op dit moment in het buitenland (en met name in de buitenlandse pers) veel waarschijnlijker wordt geacht dan in België zelf...
pi_55437145
quote:
Koning benoemt Guy Verhofstadt en 13 andere ministers

BRUSSEL - Koning Albert II heeft donderdagavond op het kasteel van Laken Guy Verhofstadt benoemd tot eerste minister. Dat is vannacht om 00.30 uur gemeld door het paleis.

Daarnaast zijn nog 13 andere ministers benoemd. Allen leggen vrijdagvoormiddag om 10 uur de eed af.

De enige verrassing in de lijst is dat CD&V-kopstuk Yves Leterme naast vicepremier, minister van Begroting en minister van Institutionele Hervormingen ook de portefeuille Mobiliteit krijgt. Hij erft op die manier het politiek heikele thema van de geluidshinder op en rond de luchthaven van Zaventem.

Zoals bekend telt de ploeg dus 14 ministers - een minder dan grondwettelijk toegelaten - en geen staatssecretarissen. Alleen de twee grootste partijen, CD&V en MR, krijgen een vicepremier.

De interim-regering telt drie vrouwen: Laurette Onkelinx (PS), Sabine Laruelle (MR) en Inge Vervotte (CD&V).

Naast Yves Leterme is ook Didier Reynders minister van Institutionele Hervormingen. Normaal gezien gaat Leterme de Groep van 12 leiden en de discussie over een staatshervorming trekken. Reynders wordt dan weer de gangmaker van de onderhandelingen over het uit te stippelen sociaaleconomisch beleid.

De helft van de excellenties maakte ook deel uit van de paarse bewindsploeg. Het gaat om alle Open Vld-ministers, Laurette Onkelinx en Christian Dupont bij de PS en Didier Reynders en Sabine Laruelle bij de MR. Zij behouden ook grotendeels hun bevoegdheden.

De ploeg heeft maar een beperkte houdbaarheidsdatum. Bedoeling is dat er tegen Pasen een definitieve regering op de been wordt gebracht. Premier Guy Verhofstadt geeft dan ook de fakkel door aan zijn vicepremier Yves Leterme. Gisteren benadrukte hij uitdrukkelijk dat hij zeker niet langer aanblijft.

Didier Reynders (MR): Vice-Eerste Minister en Minister van Financiën en Institutionele Hervormingen
Yves Leterme (CD&V): Vice-Eerste Minister en Minister van Begroting,Mobiliteit en Institutionele Hervormingen
Laurette Onkelinx (PS): Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
Patrick Dewael (Open Vld): Minister van Binnenlandse Zaken
Karel De Gucht (Open Vld): Minister van Buitenlandse Zaken
Sabine Laruelle (MR): Minister van Economie, Zelfstandigen en Landbouw
Christian Dupont (PS): Minister van Pensioenen en Maatschappelijkeintegratie
Josly Piette (cdH): Minister van Werk
Jo Vandeurzen (CD&V): Minister van Justitie
Pieter De Crem (CD&V): Minister van Landsverdediging
Paul Magnette (PS): Minister van Klimaat en Energie
Charles Michel (MR): Minister van Ontwikkelingssamenwerking
Inge Vervotte (CD&V): Minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven. mcu

Bron: De Standaard.
pi_55439637
Die Verhofstadt kan wél spreken in het openbaar, dat moet ik hem nageven.

http://nl.youtube.com/watch?v=0OMYgpSFHsg

Maar wat zien jullie nou in de premier Verhofstadt? Hij heeft toch genoeg beloftes geschonden?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55439988
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
Anders blokkeren we de Westerschelde gewoon weer met een zooitje fregatten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55440430
Kennen jullie de laatste belgenmop al? Er geldt al een paar dagen een snelheidsbeperking op veel ring- en snelwegen van 90km/h door smog alarm. De eerste dag van de beperking zijn er aan Vlaamse zijde 1000+ bekeuringen gemaakt voor te snel rijden. Wallonie: 0. (nul, niks, nada niente, nichts, nothing)

De uitleg: In Wallonie geldt een aanbeveling tot 90km/h en geen echte beperking Het zuiden van het land lacht zich nog eens te pletter. Want het geld wordt wel mooi verdeeld.
pi_55441585
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:18 schreef tupolev141 het volgende:
Kennen jullie de laatste belgenmop al? Er geldt al een paar dagen een snelheidsbeperking op veel ring- en snelwegen van 90km/h door smog alarm. De eerste dag van de beperking zijn er aan Vlaamse zijde 1000+ bekeuringen gemaakt voor te snel rijden. Wallonie: 0. (nul, niks, nada niente, nichts, nothing)

De uitleg: In Wallonie geldt een aanbeveling tot 90km/h en geen echte beperking Het zuiden van het land lacht zich nog eens te pletter. Want het geld wordt wel mooi verdeeld.
Maar de Walen houden zich gewoon aan de beperking! . (niet dus).

Oranje-blauw had daarover trouwens al een akkoord: de verkeersboetes zouden binnen de politiezone zelf blijven. Dus in principe zal dat straks wel ongedaan worden gemaakt.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:13:33 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55441862
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die Verhofstadt kan wél spreken in het openbaar, dat moet ik hem nageven.

http://nl.youtube.com/watch?v=0OMYgpSFHsg

Maar wat zien jullie nou in de premier Verhofstadt? Hij heeft toch genoeg beloftes geschonden?
Ik vind dit stuk beter:
http://nl.youtube.com/watch?v=zKHw9hnkhhA&feature=related
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:40:55 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55442580
http://nl.youtube.com/watch?v=XlIm431Y0JQ

Nog zo'n fantastisch stuk. Nu nog De Gucht door de gehaktmolen en Verhofstadt zou zo hier aan de slag kunnen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:29:11 #90
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55445470
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:44 schreef Zwaardvisch het volgende:

Maar wat zien jullie nou in de premier Verhofstadt? Hij heeft toch genoeg beloftes geschonden?
Hij verloor dan ook zwaar in de afgelopen verkiezingen , maar jah ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_55447693
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Hij verloor dan ook zwaar in de afgelopen verkiezingen , maar jah ...
Hij kreeg vrij veel voorkeurstemmen. En hij is nog steeds vrij populair, dacht ik. Zeker na het falen van Leterme.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:15:22 #92
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55448850
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:22 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hij kreeg vrij veel voorkeurstemmen. En hij is nog steeds vrij populair, dacht ik. Zeker na het falen van Leterme.
Toch 300.000 minder dan Leterme ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:18:21 #93
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55448912
Zag ik nou net in het Journaal dat Verhofstadt het parlement in het Frans én Vlaams door elkaar toe sprak? Lekker verwarrend.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:20:39 #94
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55448971
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:18 schreef Klopkoek het volgende:
Zag ik nou net in het Journaal dat Verhofstadt het parlement in het Frans én Vlaams door elkaar toe sprak? Lekker verwarrend.
Dat is altijd zo. Een minister die een toespraak houdt voor het parlement, en zeker een eerste minister, doet dat altijd in het Frans en Nederands door elkaar.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:25:04 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55449054
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat is altijd zo. Een minister die een toespraak houdt voor het parlement, en zeker een eerste minister, doet dat altijd in het Frans en Nederands door elkaar.
Sjonge jonge, wat een onzin weer. Na ja, weer wat geleerd. Moeten ze eens in het EP invoeren, dat Barroso Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Engels door elkaar moet gaan bezigen. Wat een puinhoop zou dat worden en bovendien druist dat in tegen democratische principes: dat burgers het plenair debat moeten kunnen volgen, je maakt het er veel ontoegankelijker mee dan dat iemand conseqeunt in 1 taal wordt vertolkt of ondertiteld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55449076
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sjonge jonge, wat een onzin weer.
die onzin noemt België.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:30:38 #97
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_55449179
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sjonge jonge, wat een onzin weer. Na ja, weer wat geleerd. Moeten ze eens in het EP invoeren, dat Barroso Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Engels door elkaar moet gaan bezigen. Wat een puinhoop zou dat worden en bovendien druist dat in tegen democratische principes: dat burgers het plenair debat moeten kunnen volgen, je maakt het er veel ontoegankelijker mee dan dat iemand conseqeunt in 1 taal wordt vertolkt of ondertiteld.
Dat wordt ook constant gedaan. Iedereen in het parlement kan een oortje gebruiken. Als er Nederlands gesproken wordt is er een tolk die Frans spreekt simultaan aan het vertalen, als er Frans gesproken wordt een tolk in het Nederlands.
En die Nederlandse vertaling hoor je ook gewoon in de live-uitzending op tv hoor. Nog nooit naar het vragenuurtje in de kamer gekeken op Villa Politica (op Eén) op donderdagmiddag ? (of op zaterdag 13h30 naar het parlementair weekoverzicht?)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 21 december 2007 @ 20:39:49 #98
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_55449348
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 20:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat wordt ook constant gedaan. Iedereen in het parlement kan een oortje gebruiken. Als er Nederlands gesproken wordt is er een tolk die Frans spreekt simultaan aan het vertalen, als er Frans gesproken wordt een tolk in het Nederlands.
Ja dat wist ik wel Net zoals dat er uiteraard meerdere talen worden gesproken, maar door elkaar heen.... nee, dat was ff nieuw voor me
quote:
En die Nederlandse vertaling hoor je ook gewoon in de live-uitzending op tv hoor. Nog nooit naar het vragenuurtje in de kamer gekeken op Villa Politica (op Eén) op donderdagmiddag ? (of op zaterdag 13h30 naar het parlementair weekoverzicht?)
Ow, dat valt dan op zich nog wel mee.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55453295
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:27 schreef Heero87 het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe je over de uiteenvalling van België kan spreken. We zitten in een situatie waarin nauwelijks 25 van de 150 zetels in het parlement voor een Vlaamse onafhankelijkheid zijn, en waarbij een groot deel van de bevolking (ook in Vlaanderen) zich uitspreekt tégen een splitsing van België.

Het duit er eigenlijk nogmaals op dat een splitsing van België op dit moment in het buitenland (en met name in de buitenlandse pers) veel waarschijnlijker wordt geacht dan in België zelf...
Maar dat is het federale parlement! Het is iets meer in het Vlaams Parlement. Jij lijkt het gevaarlijke idee te willen opdringen dat de mening van de Belgen van tel is?
pi_55455225
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 23:35 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Maar dat is het federale parlement! Het is iets meer in het Vlaams Parlement.
Dertig procent? En dan moeten we nog zien of dat zich in 2009 in stand houdt...
quote:
Jij lijkt het gevaarlijke idee te willen opdringen dat de mening van de Belgen van tel is?
Lees wat ik zeg: "en waarbij een groot deel van de bevolking (ook in Vlaanderen) zich uitspreekt tégen een splitsing van België."
pi_55455269
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:40 schreef Klopkoek het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=XlIm431Y0JQ

Nog zo'n fantastisch stuk. Nu nog De Gucht door de gehaktmolen en Verhofstadt zou zo hier aan de slag kunnen
Trouwens Klopkoek, het tienpuntenplan van de noodregering Verhofstadt zal je trouwens plezieren. Het tiende punt houdt namelijk de spoedige ratificatie van Lissabon in. .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')