én André 'incompetent is my middle name' Flahaut zelfs ook als we sommige persbronnen mogen geloven.quote:Op woensdag 19 december 2007 17:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
OMG, komt zij werkelijk terug?
Liever Onckelinckx dan Flahaut toch?quote:Op woensdag 19 december 2007 17:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
OMG, komt zij werkelijk terug?
Je moet niet vergeten dat Flahaut de penningmeester van de PS is. Dat lijkt mij toch een vrij stevige boom om achter te kunnen staan. Maar allicht zullen ze een van hun ministers in de Waalse regering promoveren en Flahaut diens plaats laten innemen ...quote:Op donderdag 20 december 2007 16:11 schreef tupolev141 het volgende:
De laatste PS'er voor een ministerpost zal Flahaut wel niet worden. Dat durven zelfs de Waalse socialisten niet meer. Maar niet getreurd, er zijn nog genoeg zatlappen en andere groten waar ze uit kunnen kiezen!
liever Flahaut eigenlijk. Die zit op defensie, dus op die post mag hij wat aanmodderen & knoeien, of hij die 3 straaljagers die België nog heeft nu goed inzet of niet maakt op zich niet zoveel uit, met dergelijke aantallen kan je toch niets uitrichten.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:29 schreef warpozio het volgende:
[..]
Liever Onckelinckx dan Flahaut toch?
Het heeft verdorie tien jaar geduurd voor ze eraan wilden beginnen ...quote:Op donderdag 20 december 2007 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
Het ziet er naar uit dat Onkelinkx nu de sociale zekerheid om zeep mag helpen toch ? (kon men daar Demotte niet op houden eigenlijk ???)quote:Op donderdag 20 december 2007 20:34 schreef Athmozz het volgende:
[..]
liever Flahaut eigenlijk. Die zit op defensie, dus op die post mag hij wat aanmodderen & knoeien, of hij die 3 straaljagers die België nog heeft nu goed inzet of niet maakt op zich niet zoveel uit, met dergelijke aantallen kan je toch niets uitrichten.
Als onckelinckx weer justitie zou krijgen zou ik dat véél erger vinden, want daar kan je nog echt last van hebben.
De kosten zijn ook voor een flink deel op rekening van Vlaanderen.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
Ach man, het is toch te gek voor woorden dat Nederland nu letterlijk op eigen kosten zijn eigen graf loopt te graven. Het is Antwerpen dat ervan profiteert, maar nee hoor, Nederland kan weer betalen.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het heeft verdorie tien jaar geduurd voor ze eraan wilden beginnen ...
En dan vraagt Nederland zélf om voor het Thalys traject Brussel/Antwerpen - Amsterdam/Rotterdam een miljardenproject waarbij half Antwerpen moest ondertunneld worden en dan mag de TGV door half nederland maar aan halve snelheid rijden
Nederland betaalt 40%.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:39 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
De kosten zijn ook voor een flink deel op rekening van Vlaanderen.
Maar ja, ik waardeer dat. Ik moedig elke samenwerking met het noorden aan.
.
Dat is pure onzin. De industrie in het zuidelijke deel van Nederland profiteert evengoed van een florerende Antwerpse haven ... Net zoals men in de Vlaams-Franse grensstreek trouwens eerder de haven van Calais gebruikt dan die van Antwerpen.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach man, het is toch te gek voor woorden dat Nederland nu letterlijk op eigen kosten zijn eigen graf loopt te graven. Het is Antwerpen dat ervan profiteert, maar nee hoor, Nederland kan weer betalen.
En die HSL gaat vanaf 2009 niet meer op halve snelheid rijden, er wordt nu zelfs al op volle snelheid proef gereden dus lang zal het niet meer duren. Sowieso profiteren jullie natuurlijk ook van zo'n HSL verbinding.
Wacht maar tot Michel Daerden nog eens een pint teveel opheeft en droomt van een Luikse haven die de concurrentie met Antwerpen moet aangaan ... Dan kun je beginnen met de Maas zelf uit te diepen ...quote:Op donderdag 20 december 2007 20:53 schreef tupolev141 het volgende:
Ik dacht dat de haven van Rotterdam aandelen had in het Antwerps havenbedrijf? Bovendien kan Rotterdam ook niet alle traffiek aan. Dat het lang geduurd heeft kan misschien ook liggen aan het feit dat Nederland het zeer moeilijk had zich aan te passen aan de federale structuur van Belgie. Nederland dacht even met de 'belgen' te gaan onderhandelen en dan blijkt bijvoorbeeld dat ze moeten praten met de Vlamingen voor het ene en met de Walen voor het andere, terwijl men dacht weet je wat wij baggeren voor een deel de Schelde uit en dan zorgen jullie voor een schone Maas bijvoorbeeld.
Dat is zeker waarquote:Op donderdag 20 december 2007 20:53 schreef tupolev141 het volgende:
Ik dacht dat de haven van Rotterdam aandelen had in het Antwerps havenbedrijf? Bovendien kan Rotterdam ook niet alle traffiek aan. Dat het lang geduurd heeft kan misschien ook liggen aan het feit dat Nederland het zeer moeilijk had zich aan te passen aan de federale structuur van Belgie. Nederland dacht even met de 'belgen' te gaan onderhandelen en dan blijkt bijvoorbeeld dat ze moeten praten met de Vlamingen voor het ene en met de Walen voor het andere, terwijl men dacht weet je wat wij baggeren voor een deel de Schelde uit en dan zorgen jullie voor een schone Maas bijvoorbeeld.
Hmm nee dat wist ik niet, ik dacht altijd dat Antwerpen meer van de stukgoederen was en Rotterdam van de bulkgoederen en al sinds jaar en dag de ambitie heeft om ook groot te worden in stukgoederen.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is pure onzin. De industrie in het zuidelijke deel van Nederland profiteert evengoed van een florerende Antwerpse haven ... Net zoals men in de Vlaams-Franse grensstreek trouwens eerder de haven van Calais gebruikt dan die van Antwerpen.
Daar ging het fout :quote:Op donderdag 20 december 2007 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is zeker waarMaar die hele houding dat Nederland opzettelijk België wil frustreren (wat ik bespeur) slaat gewoon nergens op. Die ijzeren rijn is ook zoiets, dat lijntje is indertijd gewoon verkocht aan Nederland en nu wil België daar kostenloos aanspraak op maken.... Nu heeft dacht ik zo'n internationaal hof daarover moeten oordelen maar dat had natuurlijk nooit mogen gebeuren.
quote:Wallonië vindt IJzeren Rijn "weggegooid geld"
De Waalse regering kant zich in een advies aan de Nederlandse provincie Limburg vierkant tegen de heropening van de IJzeren Rijn. Investeren in de historische treinverbinding tussen Antwerpen en het Ruhrgebied is volgens de Waalse regering "weggegooid geld". De regering Di Rupo vreest dat de IJzeren Rijn trafiek gaat afsnoepen van de Montzenlijn (Antwerpen-Hasselt-Visé-Montzen-Aken) die in het Luikse een aantal arbeidsplaatsen oplevert.
De opmerkelijke reactie van de Waalse regering kwam er op vraag van het provinciebestuur in Maastricht. Naar aanleiding van de opmaak van het Provinciaal Omgevingsplan Limburg (POL), een soort van structuurplan voor Nederlands-Limburg, heeft Maastricht ook de mening gevraagd aan Wallonië over allerlei grensoverschrijdende kwesties. De Waalse reactie dateert al van vorig jaar, maar werd stilgehouden.
Arbeidsplaatsen
"De heropening van de IJzeren Rijn zou kunnen leiden tot een belangrijke verschuiving in het vervoer, en wel ten koste van lijn 24 (de Montzenlijn), terwijl het goederenvervoer daar een aanzienlijk aantal arbeidsplaatsen oplevert (via Tongeren-Visé-Voeren-Montzen-Aken). Voor het realiseren van de IJzeren Rijn zijn aanzienlijke financiële middelen vereist. Dat is weggegooid geld, omdat de NMBS onlangs reeds allerlei investeringen heeft toegezegd voor een kwalitatieve verbetering van het traject van lijn 24", luidt de reactie van Wallonië. (belga/hln)
Aha, vandaar dat dat Demotte en Balkenende onlangs nog met elkaar getoost. Ja, laten we die twee gebieden maar mooi tegen elkaar uit spelenquote:
Das toch onvergelijkbaar... Sowieso doen jullie dat zelf als ik die dikke BMW's daar zo zie.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:08 schreef Heero87 het volgende:
Jullie rijden al jaren onze wegen kapot zonder ervoor te betalen. Zeur dus niet zo..
Franstalig België speelt Vlamingen en Nederlanders tegen elkaar uit. Daar moet dringend een einde aan komenquote:Op donderdag 20 december 2007 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Aha, vandaar dat dat Demotte en Balkenende onlangs nog met elkaar getoost. Ja, laten we die twee gebieden maar mooi tegen elkaar uit spelen![]()
Daar geloof ik ook niks vanquote:Op donderdag 20 december 2007 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is zeker waarMaar die hele houding dat Nederland opzettelijk België wil frustreren (wat ik bespeur) slaat gewoon nergens op.
KLM en Air France gelijkwaardige partners? Het eerste jaar ja, daarna zijn alle Nederlanders door Parijs vervangen. Is gewoon een mooi staaltje Franse dirrigistische machtspolitiek geweest. Maar goed, hier in Nederland hebben ABN en ING elkaar ook de tent uitgevochten waardoor ABN nu in duizend stukjes wordt opgeknipt, om te janken gewoon. Die Fransen en Duitsers lachen zich stuk, roven hier te hele tent leeg en ondertussen zitten wij op een grondgebiedje van amper 70000km2 Ajax-Feyenoord, Amsterdam-Rotterdam, Holland-Brabant, Vlaanderen-Holland en nog meer van die aandoenlijke oorlogjes eeuwenlang vol te houden.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:57 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
Daar geloof ik ook niks vanDie onderlinge 'haat' is gecultiveerd. Belgen hebben een aangeboren calimero complex ten opzichte van Nederlanders en die Nederlanders proberen de splitsing van de Lage Landen te vergeten door met de blik op verre horizonten over Belgie heen te kijken. Belgen verspillen ook gigantisch veel energie aan interne twisten en alle nationale beslissingen zijn emotioneel geladen. Wat voor mij ook de grootste reden is om het land zo ver mogelijk te splitsen tot een confederatie.
Herinner je je nog wat er met Sabena gebeurd is? Onderhandelingen met KLM: afgeschoten door de Walen want teveel nederlandstalige invloed. Onderhandelingen met Air France: afgeschoten door de Vlamingen want teveel franstalige invloed. Wie is er nu met succes een grote speler onder de Europese vliegmaatschappijen? Juist. KLM/Air France. Nu zijn KLM en Air France min of meer gelijkwaardige partners maar toch. Het soort pragmatisme om tot zulke rationele beslissingen te komen ontbreekt nu gewoon.
Zo'n fusie tussen Fortis en ABN is toch ook een keer door de Belgische overheid geblokkeerd? Nu durven ze opeens welquote:Op donderdag 20 december 2007 23:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Sabena is een apart geval. Dat moest failliet gaan om er een rendabel bedrijf ( Brussels Airlines ) van te kunnen maken ...
Gelukkig niet op justitiequote:Op donderdag 20 december 2007 23:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Onkelinx, Dupont en Magnette worden minister voor PS
BRUSSEL - (Belga) De namen van de drie PS-ministers in de interim-regering zijn bekend. Het gaat om Laurette Onkelinx, Christian Dupont en Paul Magnette.
Laurette Onkelinx wordt belast met Sociale Zaken en Volksgezondheid. Christian Dupont krijgt de portefeuille Pensioenen, Maatschappelijke Integratie, Gelijke Kansen en Grootstedenbeleid. Paul Magnette wordt minister van Duurzame Ontwikkeling, Klimaat, Energie en Consumentenzaken. Didier Donfut, die belast was met Europese Zaken en de portefeuille van Sociale Zaken had overgenomen na het vertrek van Rudy Demotte naar het Waals gewest, zal Magnette vervangen in de Waalse regering. Magnette was er belast met Sociale Aangelegenheden en Volksgezondheid. (DWM)
Dat zullen ze geen tweede keer gedurfd hebben... Justitie is een heel prestigieuze portefeuille, maar wel een enorm vergiftigd en gevaarlijk geschenk...quote:
quote:Koning benoemt Guy Verhofstadt en 13 andere ministers
BRUSSEL - Koning Albert II heeft donderdagavond op het kasteel van Laken Guy Verhofstadt benoemd tot eerste minister. Dat is vannacht om 00.30 uur gemeld door het paleis.
Daarnaast zijn nog 13 andere ministers benoemd. Allen leggen vrijdagvoormiddag om 10 uur de eed af.
De enige verrassing in de lijst is dat CD&V-kopstuk Yves Leterme naast vicepremier, minister van Begroting en minister van Institutionele Hervormingen ook de portefeuille Mobiliteit krijgt. Hij erft op die manier het politiek heikele thema van de geluidshinder op en rond de luchthaven van Zaventem.
Zoals bekend telt de ploeg dus 14 ministers - een minder dan grondwettelijk toegelaten - en geen staatssecretarissen. Alleen de twee grootste partijen, CD&V en MR, krijgen een vicepremier.
De interim-regering telt drie vrouwen: Laurette Onkelinx (PS), Sabine Laruelle (MR) en Inge Vervotte (CD&V).
Naast Yves Leterme is ook Didier Reynders minister van Institutionele Hervormingen. Normaal gezien gaat Leterme de Groep van 12 leiden en de discussie over een staatshervorming trekken. Reynders wordt dan weer de gangmaker van de onderhandelingen over het uit te stippelen sociaaleconomisch beleid.
De helft van de excellenties maakte ook deel uit van de paarse bewindsploeg. Het gaat om alle Open Vld-ministers, Laurette Onkelinx en Christian Dupont bij de PS en Didier Reynders en Sabine Laruelle bij de MR. Zij behouden ook grotendeels hun bevoegdheden.
De ploeg heeft maar een beperkte houdbaarheidsdatum. Bedoeling is dat er tegen Pasen een definitieve regering op de been wordt gebracht. Premier Guy Verhofstadt geeft dan ook de fakkel door aan zijn vicepremier Yves Leterme. Gisteren benadrukte hij uitdrukkelijk dat hij zeker niet langer aanblijft.
Didier Reynders (MR): Vice-Eerste Minister en Minister van Financiën en Institutionele Hervormingen
Yves Leterme (CD&V): Vice-Eerste Minister en Minister van Begroting,Mobiliteit en Institutionele Hervormingen
Laurette Onkelinx (PS): Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid
Patrick Dewael (Open Vld): Minister van Binnenlandse Zaken
Karel De Gucht (Open Vld): Minister van Buitenlandse Zaken
Sabine Laruelle (MR): Minister van Economie, Zelfstandigen en Landbouw
Christian Dupont (PS): Minister van Pensioenen en Maatschappelijkeintegratie
Josly Piette (cdH): Minister van Werk
Jo Vandeurzen (CD&V): Minister van Justitie
Pieter De Crem (CD&V): Minister van Landsverdediging
Paul Magnette (PS): Minister van Klimaat en Energie
Charles Michel (MR): Minister van Ontwikkelingssamenwerking
Inge Vervotte (CD&V): Minister van Ambtenarenzaken en Overheidsbedrijven. mcu
Bron: De Standaard.
Anders blokkeren we de Westerschelde gewoon weer met een zooitje fregatten.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
Vandaag is volgens het Journaal de uitbaggering van de Westerschelde begonnen, en Nederland mag weer betalen. Daar zou best wel eens wat meer waardering tegenover kunnen staan.
Maar de Walen houden zich gewoon aan de beperking!quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:18 schreef tupolev141 het volgende:
Kennen jullie de laatste belgenmop al? Er geldt al een paar dagen een snelheidsbeperking op veel ring- en snelwegen van 90km/h door smog alarm. De eerste dag van de beperking zijn er aan Vlaamse zijde 1000+ bekeuringen gemaakt voor te snel rijden. Wallonie: 0. (nul, niks, nada niente, nichts, nothing)
De uitleg: In Wallonie geldt een aanbeveling tot 90km/h en geen echte beperkingHet zuiden van het land lacht zich nog eens te pletter. Want het geld wordt wel mooi verdeeld.
Ik vind dit stuk beter:quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die Verhofstadt kan wél spreken in het openbaar, dat moet ik hem nageven.
http://nl.youtube.com/watch?v=0OMYgpSFHsg
Maar wat zien jullie nou in de premier Verhofstadt? Hij heeft toch genoeg beloftes geschonden?
Hij verloor dan ook zwaar in de afgelopen verkiezingen , maar jah ...quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Maar wat zien jullie nou in de premier Verhofstadt? Hij heeft toch genoeg beloftes geschonden?
Hij kreeg vrij veel voorkeurstemmen. En hij is nog steeds vrij populair, dacht ik. Zeker na het falen van Leterme.quote:Op vrijdag 21 december 2007 17:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij verloor dan ook zwaar in de afgelopen verkiezingen , maar jah ...
Toch 300.000 minder dan Leterme ...quote:Op vrijdag 21 december 2007 19:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hij kreeg vrij veel voorkeurstemmen. En hij is nog steeds vrij populair, dacht ik. Zeker na het falen van Leterme.
Dat is altijd zo. Een minister die een toespraak houdt voor het parlement, en zeker een eerste minister, doet dat altijd in het Frans en Nederands door elkaar.quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:18 schreef Klopkoek het volgende:
Zag ik nou net in het Journaal dat Verhofstadt het parlement in het Frans én Vlaams door elkaar toe sprak? Lekker verwarrend.
Sjonge jonge, wat een onzin weer. Na ja, weer wat geleerd. Moeten ze eens in het EP invoeren, dat Barroso Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Engels door elkaar moet gaan bezigen. Wat een puinhoop zou dat worden en bovendien druist dat in tegen democratische principes: dat burgers het plenair debat moeten kunnen volgen, je maakt het er veel ontoegankelijker mee dan dat iemand conseqeunt in 1 taal wordt vertolkt of ondertiteld.quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. Een minister die een toespraak houdt voor het parlement, en zeker een eerste minister, doet dat altijd in het Frans en Nederands door elkaar.
die onzin noemt België.quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sjonge jonge, wat een onzin weer.
Dat wordt ook constant gedaan. Iedereen in het parlement kan een oortje gebruiken. Als er Nederlands gesproken wordt is er een tolk die Frans spreekt simultaan aan het vertalen, als er Frans gesproken wordt een tolk in het Nederlands.quote:Op vrijdag 21 december 2007 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sjonge jonge, wat een onzin weer. Na ja, weer wat geleerd. Moeten ze eens in het EP invoeren, dat Barroso Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Engels door elkaar moet gaan bezigen. Wat een puinhoop zou dat worden en bovendien druist dat in tegen democratische principes: dat burgers het plenair debat moeten kunnen volgen, je maakt het er veel ontoegankelijker mee dan dat iemand conseqeunt in 1 taal wordt vertolkt of ondertiteld.
Ja dat wist ik welquote:Op vrijdag 21 december 2007 20:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat wordt ook constant gedaan. Iedereen in het parlement kan een oortje gebruiken. Als er Nederlands gesproken wordt is er een tolk die Frans spreekt simultaan aan het vertalen, als er Frans gesproken wordt een tolk in het Nederlands.
Ow, dat valt dan op zich nog wel mee.quote:En die Nederlandse vertaling hoor je ook gewoon in de live-uitzending op tv hoor. Nog nooit naar het vragenuurtje in de kamer gekeken op Villa Politica (op Eén) op donderdagmiddag ? (of op zaterdag 13h30 naar het parlementair weekoverzicht?)
Maar dat is het federale parlement! Het is iets meer in het Vlaams Parlement. Jij lijkt het gevaarlijke idee te willen opdringen dat de mening van de Belgen van tel is?quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:27 schreef Heero87 het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe je over de uiteenvalling van België kan spreken. We zitten in een situatie waarin nauwelijks 25 van de 150 zetels in het parlement voor een Vlaamse onafhankelijkheid zijn, en waarbij een groot deel van de bevolking (ook in Vlaanderen) zich uitspreekt tégen een splitsing van België.
Het duit er eigenlijk nogmaals op dat een splitsing van België op dit moment in het buitenland (en met name in de buitenlandse pers) veel waarschijnlijker wordt geacht dan in België zelf...
Dertig procent? En dan moeten we nog zien of dat zich in 2009 in stand houdt...quote:Op vrijdag 21 december 2007 23:35 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Maar dat is het federale parlement! Het is iets meer in het Vlaams Parlement.
Lees wat ik zeg: "en waarbij een groot deel van de bevolking (ook in Vlaanderen) zich uitspreekt tégen een splitsing van België."quote:Jij lijkt het gevaarlijke idee te willen opdringen dat de mening van de Belgen van tel is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |