Bron.quote:AMSTERDAM - De Raad van Hoofdcommissarissen en de politiebonden zijn woedend over uitspraken van directeur Henk Kesler van de KNVB. Kesler noemde de politie-acties ‘het werk van verwende kereltjes’.
De Raad van Hoofdcommissarissen neemt afstand van uitspraken van directeur Henk Kesler van de KNVB. (ANP)
'Tijdens een persconferentie over het niet doorgaan van twee eredivisieduels (Feyenoord-AZ en Ajax-PSV) gaf hij, met een kennelijke minachting, de minister van Binnenlandse Zaken ongevraagd advies. Hij zei letterlijk: ach minister Ter Horst, doe er geen cent bij voor deze verwende kereltjes', aldus de Raad in een persverklaring.
Kesler raakte volgens de Raad van Hoofdcommissarissen met zijn opmerking ‘iedere individuele politieman of vrouw in Nederland. En dat is niet acceptabel.’ De hoofdcommissarissen vinden dat door de opmerkingen van Kesler de beroepsgroep van meer dan 50-duizend politiemensen ‘bij de vuile was is gezet’. Het zou de KNVB sieren het verkeerde beeld dat zij nu van de politie geven, te corrigeren, aldus de commissarissen.
Bonden verbolgen
Ook de politiebonden zijn verbolgen over de uitspraken. Volgens ACP-leider Van der Pal vinden de agenten in Amsterdam dat Kesler makkelijk praten heeft met de tonnen die hij verdient.
‘Hij moet zelf eens in de voorste linie gaan staan en daar stenen terugkoppen’, was een breed gedragen suggestie, aldus de vakbondsman. De ACP eist net als de Raad van Hoofdcommissarissen een excuus van Kesler. Van der Pal: ‘Een man van deze status moet zich schamen voor zulke uitspraken.’
Geen excuses
Kesler denkt er echter niet over om zijn excuses te maken. ‘Ik heb geen zin om weer uitgebreid te reageren’, reageerde Kesler zondag. ‘Maar het lijkt mij niet dat ik nu mijn excuses ga maken. Hier laat ik het bij.’
Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken liet zondag weten expliciet afstand te nemen van de uitspraken van Kesler.
Afgelast
Dit weekeinde zijn de twee topduels in de eredivisie afgelast omdat de politiebonden tijdens de duels actie wilden voeren en de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam en minister Ter Horst de veiligheid niet konden garanderen.
Want?quote:Op zondag 16 december 2007 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat de KNVB nu toch snel moet gaan nadenken over het organiseren van hun eigen beveiligingsdienst.
Zowieso ontgaat me compleet het nut van deze actie van de politie. Goeie manier om goodwill te kweken bij het volk, en Ter Horst zal idd wakker liggen van het feit dat 2 voetbalwedstrijden niet doorgaan.quote:Op zondag 16 december 2007 20:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want?
De politie kiest ervoor om in een conflict met de werkgever miljoenen Nederlanders te duperen door Super-Sunday te verpesten. Dan moet je niet zo fiepen over wat vervelende uitspraken.
Staken is tot daar aan toe (hoewel het middel vooral te onpas wordt gebruikt), maar het moet niet ingezet worden op zo'n manier dat je derden zoveel mogelijk schade toebrengt. Laat ze maar eens weigeren om geld op te halen voor Spee. Dan pak je alleen je werkgever.
Voetbal levert netto op in Nederland voor de staat (zelfs met het overeind houden van voetbalclubs die teveel uitgeven). Mag men ook iets terug zien daarvan. Miljoenen Nederlanders hebben lol van de competitie. Ik hoor nooit gezeik over het geld dat naar kunst gaat waar maar een select groepje van profiteert.quote:Op zondag 16 december 2007 20:29 schreef Vampier het volgende:
En wat betreft politie bij voetbal wedstrijden... dat laat die voetbalclubs maar betalen... daar hoeven de hardwerkende belastingbetalers niet voor op te draaien....
comercieel eventquote:Op zondag 16 december 2007 20:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voetbal levert netto op in Nederland voor de staat (zelfs met het overeind houden van voetbalclubs die teveel uitgeven). Mag men ook iets terug zien daarvan. Miljoenen Nederlanders hebben lol van de competitie. Ik hoor nooit gezeik over het geld dat naar kunst gaat waar maar een select groepje van profiteert.
Even voor de goede orde, de politie staakt niet, maar omdat ze naar actievergaderingen wilde gaan, waren ze niet beschikbaar.quote:Op zondag 16 december 2007 20:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want?
De politie kiest ervoor om in een conflict met de werkgever miljoenen Nederlanders te duperen door Super-Sunday te verpesten. Dan moet je niet zo fiepen over wat vervelende uitspraken.
Staken is tot daar aan toe (hoewel het middel vooral te onpas wordt gebruikt), maar het moet niet ingezet worden op zo'n manier dat je derden zoveel mogelijk schade toebrengt. Laat ze maar eens weigeren om geld op te halen voor Spee. Dan pak je alleen je werkgever.
Het Nederlandse volk betaald voor een bepaalde veiligheid. Ze hebben lack aan hun werkgever.... laat zien waar ze het eigenlijk voor doen.quote:Op zondag 16 december 2007 20:41 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Even voor de goede orde, de politie staakt niet, maar omdat ze naar actievergaderingen wilde gaan, waren ze niet beschikbaar.
En dat is hun goed recht, elke werknemer heeft dat recht.
En toen? Kijk, de topclubs kunnen het wel redelijk dragen. Maar de kleinere clubs hangen financieel al aan een draadje.quote:
Nee, het was zeer toevallig dat ze dat in dit weekend hebben gepland.quote:Op zondag 16 december 2007 20:41 schreef Mr_Memory het volgende:
Even voor de goede orde, de politie staakt niet, maar omdat ze naar actievergaderingen wilde gaan, waren ze niet beschikbaar.
En dat is hun goed recht, elke werknemer heeft dat recht.
We hebben WEL met het conflict te makenn. Wij betalen belasting, politie krijgt slecht betaald. Het is dus ONS probleem.quote:Op zondag 16 december 2007 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het was zeer toevallig dat ze dat in dit weekend hebben gepland.
Nogmaals: ze duperen miljoenen mensen die NIETS met het conflict te maken hebben. En daarmee zijn het inderdaad een stel verwende kleuters.
Maar WIJ kunnen het conflict niet oplossen. De oplossing ligt bij de overheid. Laat ze dan de overheid dwarszitten ipv meteen dit soort grote acties.quote:Op zondag 16 december 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben WEL met het conflict te makenn. Wij betalen belasting, politie krijgt slecht betaald. Het is dus ONS probleem.
De overheid heeft geen last van acties. Ze heeft hoogstens last van boze burgers.quote:Op zondag 16 december 2007 20:53 schreef wormwood het volgende:
[..]
Maar WIJ kunnen het conflict niet oplossen. De oplossing ligt bij de overheid. Laat ze dan de overheid dwarszitten ipv meteen dit soort grote acties.
Wij zijn geen partij. Hoogstens financiers.quote:Op zondag 16 december 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We hebben WEL met het conflict te makenn. Wij betalen belasting, politie krijgt slecht betaald. Het is dus ONS probleem.
Nou, sinds dit weekend heeft de overheid mijn steun. Al gaat de competitie dit jaar verder in het geheel niet door: hou de poot maar stijf. Dit soort randfiguren verdienen geen cent extra.quote:Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De overheid heeft geen last van acties. Ze heeft hoogstens last van boze burgers.
Dan hoop ik dat politiemensen massaal ontslag nemen en jouw je problemen zelf laten oplossen.quote:Op zondag 16 december 2007 21:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, sinds dit weekend heeft de overheid mijn steun. Al gaat de competitie dit jaar verder in het geheel niet door: hou de poot maar stijf. Dit soort randfiguren verdienen geen cent extra.
Mensen die het hebben over 'het volk' mogen wat mij betreft acuut gedeporteerd worden.quote:Op zondag 16 december 2007 20:37 schreef zjroentje het volgende:
Goeie manier om goodwill te kweken bij het volk
Zet het binnenhof af, ga staken als een minister ergens het land in gaat, geef eens geen politiebegeleiding als ze daar om vragen.quote:Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De overheid heeft geen last van acties. Ze heeft hoogstens last van boze burgers.
quote:Op zondag 16 december 2007 20:40 schreef wormwood het volgende:
De politie verpest een belangrijk weekend van de KNVB. De KNVB is daar kwaad over maar moet van de politie daarvoor hun excuses aanbieden.
Laat ze maar lekker ontslag nemen. Ik denk niet dat ik er veel last van zal hebben. Als ik ze nodig heb dan geven ze nl. niet thuis.quote:Op zondag 16 december 2007 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan hoop ik dat politiemensen massaal ontslag nemen en jouw je problemen zelf laten oplossen.
quote:Op zondag 16 december 2007 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker ontslag nemen. Ik denk niet dat ik er veel last van zal hebben. Als ik ze nodig heb dan geven ze nl. niet thuis.
De wet verbied het dat de KNVB het zelf doet.quote:Op zondag 16 december 2007 21:22 schreef gronk het volgende:
Als de KNVB werkelijk hart had voor voetbal, riepen ze die hooligans zelf een halt toe. In plaats van dat ze zo laf zijn om dat door de politie te laten doen.
Onzin, de KNVB heeft meerdere plannen afgeschoten, maar de wet moet gewoon gewijzigd worden.quote:Komop zeg, de clubs (en dus ook de KNVB) weet prima welk gajes de boel loopt te verzieken. Maar ze staan zelf maatregelen die dat voorkomen in de weg.
O, het ligt aan het voetbal en niet aan de malloten?quote:En dan nu gaan lopen janken dat de politie geen orde kan handhaven.... bij ieder normaal evenement waar je een paar duizend toeschouwers hebt, heb je geen bussen ME en politie nodig. Bij voetbal wel. Wie heeft er dus kilo's boter op 't hoofd?
Wat niet?quote:Op zondag 16 december 2007 21:28 schreef gronk het volgende:
Dat mag toch helemaal niet volgens de wet?
Nee, het was niet toevallig, natuurlijk niet.quote:Op zondag 16 december 2007 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het was zeer toevallig dat ze dat in dit weekend hebben gepland.
Nogmaals: ze duperen miljoenen mensen die NIETS met het conflict te maken hebben. En daarmee zijn het inderdaad een stel verwende kleuters.
So? Dan sluiten ze clubs maar uit van de competitie. Gebeurt veel te weinig.quote:Op zondag 16 december 2007 21:29 schreef DS4 het volgende:
De wet verbied het dat de KNVB het zelf doet.
Oh, de politiek heeft hier ook last van zwakke knieen. Maar ik kan de KNVB nou niet echt zien als een stel bobo's die zich 'cooperatief' opstellen.quote:Onzin, de KNVB heeft meerdere plannen afgeschoten, maar de wet moet gewoon gewijzigd worden.
Voetbal is al sinds jaar en dag een sport waarbij rellen 'erbij horen'. Ik hoor nooit iets over de jaarlijkse rellen op wimbledon, of golfcourts die vernield worden door woedende yuppen. Geeft toch te denken.quote:O, het ligt aan het voetbal en niet aan de malloten?
Dat bedoel ik. Uit eigenbelang miljoenen mensen benadelen. Stelletje malloten!quote:Op zondag 16 december 2007 21:30 schreef Mr_Memory het volgende:
Als ze zoiets door de weeks doen heeft het geen enkel inpact, nu haalde het gelijk het achtuur journaal en praat bijna iedereen er over.
Onzin. Ze verzieken Super-Sunday en gaan als een stel kleine kinderen janken dat de KNVB daar boos op reageert. Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld.quote:maar zoals Kesler zich uitgelaten heeft, kan echt niet door de beugel.
quote:
Ow, dus als een stel voetbalvandalen een winkelcentrum in as leggen, dan is dat OK. Da's namelijk vermaak van miljoenen mensen, en zoiets mag je niet in de weg staan.quote:Op zondag 16 december 2007 21:34 schreef DS4 het volgende:
Dat bedoel ik. Uit eigenbelang miljoenen mensen benadelen. Stelletje malloten!
Dus omdat er malloten rellen moeten clubs die daar niets aan kunnen doen worden uitgesloten van de competitie met als gevolg vele ontslagen?quote:Op zondag 16 december 2007 21:33 schreef gronk het volgende:
So? Dan sluiten ze clubs maar uit van de competitie. Gebeurt veel te weinig.
En toch is het zo. Dat jij dat niet wenst te zien zal me eerlijk gezegd jeuken.quote:Maar ik kan de KNVB nou niet echt zien als een stel bobo's die zich 'cooperatief' opstellen.
Er zijn ik weet niet hoeveel landen waar geen rellen bij het voetbal zijn. Zou het iets met de maatschappij te maken hebben?quote:Voetbal is al sinds jaar en dag een sport waarbij rellen 'erbij horen'. Ik hoor nooit iets over de jaarlijkse rellen op wimbledon, of golfcourts die vernield worden door woedende yuppen. Geeft toch te denken.
Langskomen hoeven ze niet en aangiften niet opnemen doen ze, ook al vertel ik er keurig bij dat ik daar een klacht over in dien. Die overigens ook in het ronde archief verdwijnt.quote:Op zondag 16 december 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
Geen aangifte op willen nemen, niet komen als je ze belt... volgens mij heb je daar keurige wetteksten voor
De KNVB is al jaren bezig om hooligans aan te pakken. Ze zijn al jaren bezig om een voetbal wet voor elkaar te krijgen waarbij er verregaande sancties ook buiten het stadion worden opgelegd. Maar helaas, de politiek maakt er geen haast mee.quote:Op zondag 16 december 2007 21:22 schreef gronk het volgende:
[..]
Als de KNVB werkelijk hart had voor voetbal, riepen ze die hooligans zelf een halt toe. In plaats van dat ze zo laf zijn om dat door de politie te laten doen.
Ja, miljoenen mensen vermaken zich met winkelcentra die in de as worden gelegd door voetbalvandalen (ik lees er nooit wat over, maar het zal zeker ieder weekend gebeuren...quote:Op zondag 16 december 2007 21:36 schreef gronk het volgende:
Ow, dus als een stel voetbalvandalen een winkelcentrum in as leggen, dan is dat OK. Da's namelijk vermaak van miljoenen mensen, en zoiets mag je niet in de weg staan.
Nou, dan speel je als club wedstrijden zonder publiek. Mij ook best.quote:Op zondag 16 december 2007 21:38 schreef DS4 het volgende:
Dus omdat er malloten rellen moeten clubs die daar niets aan kunnen doen worden uitgesloten van de competitie met als gevolg vele ontslagen?
Het zal me eerlijk gezegd ook jeuken dat ze jouw aangiftes niet willen noteren. Sterker nog, als ik voor de zoveelste keer een zeurende DS4 aan de lijn heb, dan zou ik als agent gaan posten als DS4 de deur uitgaat. En 'm dan helemaal uitkledenquote:En toch is het zo. Dat jij dat niet wenst te zien zal me eerlijk gezegd jeuken.
Noem eens wat landen waar je *geen* supportersrellen hebt, hrm?quote:Er zijn ik weet niet hoeveel landen waar geen rellen bij het voetbal zijn. Zou het iets met de maatschappij te maken hebben?
Sorry hoor maar dit had ik niet van jouw verwacht.quote:Op zondag 16 december 2007 21:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Uit eigenbelang miljoenen mensen benadelen. Stelletje malloten!
[..]
Onzin. Ze verzieken Super-Sunday en gaan als een stel kleine kinderen janken dat de KNVB daar boos op reageert. Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld.
Kesler heeft groot gelijk: geen cent erbij. Dat zal wel weer niet, maar wat mij betreft wordt het salaris even een paar jaar bevroren.
Het idee om de raddraaiers aan te pakken komt niet in jou op?quote:Op zondag 16 december 2007 21:44 schreef gronk het volgende:
Nou, dan speel je als club wedstrijden zonder publiek. Mij ook best.
Wat ben je toch een kleuter.quote:Het zal me eerlijk gezegd ook jeuken dat ze jouw aangiftes niet willen noteren. Sterker nog, als ik voor de zoveelste keer een zeurende DS4 aan de lijn heb, dan zou ik als agent gaan posten als DS4 de deur uitgaat. En 'm dan helemaal uitkleden
Ik heb er geen lijst van, maar gelukkig zijn er genoeg landen waar de supporters wel normaal doen. Het probleem is maatschappelijk en als je dat niet kan bevatten, so be it.quote:Noem eens wat landen waar je *geen* supportersrellen hebt, hrm?
Het heeft niets met voetbal te maken. Wat mij steekt is dat men er voor kiest om bewust het publiek te raken die er niets mee te maken heeft.quote:Op zondag 16 december 2007 21:51 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik baalde ook enorm, maar komop he, het is maar voetbal, voetbal is niet heilig.
Prima, maar er zijn ik weet niet hoeveel alternatieven. En men kiest datgeen wat zoveel mogelijk mensen raakt die niets er meer te maken hebben.quote:Die mensen vechten ook voor een beter salaris
Wat heeft het inkomen van Kesler er mee te maken?quote:en dan heeft Kesler makkelijk praten met zijn inkomen...
D'r worden genoeg raddraaiers opgepakt, maar de KNVB creert de gelegenheid. 't lijkt mij dat daar dan maar eens wat aan moet gebeuren. Lui die afspraken maken om met elkaar te gaan matten, daar kun je als politie weinig aan doen. Tenzij je nederland wilt veranderen in een politiestaat, maar dan moeten onschuldigen lijden onder de excessen van weinigen, en da's toch net wat jij niet wilde?quote:Op zondag 16 december 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:
Het idee om de raddraaiers aan te pakken komt niet in jou op?
Da's binnen de wet, dus je moet niet zeuren.quote:Wat ben je toch een kleuter.
'er zijn landen waar de supporters wel normaal doen. Ik zou alleen niet weten waar'quote:Ik heb er geen lijst van, maar gelukkig zijn er genoeg landen waar de supporters wel normaal doen. Het probleem is maatschappelijk en als je dat niet kan bevatten, so be it.
Jah, de politie is net als water uit de kraan: je draait de kraan open en je hebt onbeperkt water voor bijna niks.quote:[b]Op zondag 16 december 2007 22:02 schreef RAVW het volgende:[/b
Vaak zat worden er wedstrijden verzet om dat de politie weer eens geen tijd heeft voor relschoppende voetballiefhebbers maaar meer oog heeft voor een plaatste markt of fietsen controle.
Ontslag nemen?quote:Op zondag 16 december 2007 21:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat mag toch helemaal niet volgens de wet?
Vechtpartijen in uitgaansgelegenheden liggen natuurlijk aan de uitgaansgelegenheden...quote:Op zondag 16 december 2007 22:02 schreef gronk het volgende:
D'r worden genoeg raddraaiers opgepakt, maar de KNVB creert de gelegenheid.
Daar hebben ze het voetbal niet voor nodig (is geregeld gebleken).quote:Lui die afspraken maken om met elkaar te gaan matten, daar kun je als politie weinig aan doen.
Canada, VS, China, Japan. Hier, 4 stuks. Tevreden?quote:'er zijn landen waar de supporters wel normaal doen. Ik zou alleen niet weten waar'
Maar met de dezelfde impact?quote:Op zondag 16 december 2007 21:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het heeft niets met voetbal te maken. Wat mij steekt is dat men er voor kiest om bewust het publiek te raken die er niets mee te maken heeft.
[..]
Prima, maar er zijn ik weet niet hoeveel alternatieven. En men kiest datgeen wat zoveel mogelijk mensen raakt die niets er meer te maken hebben.
Omdat hij het woord "verwend" gebruikte, terwijl hij het veelvoud verdient.quote:Wat heeft het inkomen van Kesler er mee te maken?
Maar ze moeten wel hooligans in bedwang houden?quote:Op zondag 16 december 2007 21:40 schreef DS4 het volgende:
Ik ben niet onder de indruk van de daadkracht van de Nederlandse politie.
De ME is een geconcentreerde variant zeg maar...quote:Op zondag 16 december 2007 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar ze moeten wel hooligans in bedwang houden?
Daar hebben ze geen voetbal maar wel de doodstraf.quote:Op zondag 16 december 2007 22:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Canada, VS, China, Japan. Hier, 4 stuks. Tevreden?
Dus de acties zijn terecht?quote:Op zondag 16 december 2007 22:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
De ME is een geconcentreerde variant zeg maar...
Natuurlijk zijn er agenten die hun werk goed doen. Maar in zijn algemeenheid ben ik niet onder de indruk van het niveau van de gewone agenten. Misschien heeft het wel met het lage salaris te maken. If you pay peanuts, you get monkeys.
En Kesler ook, die denkt dat ie belangrijk is of zo. Laat hem s in Afghanistan een competitie opzetten met z'n grote bek.quote:Maar dat allemaal terzijde hoor. Het verwijt treft natuurlijk de bonden. Die bedenken deze onzin. En die moeten zich kapot schamen.
Ze hadden al de publiciteit binnen. Als ze vrijdag hadden aangegeven Super-Sunday door te laten gaan (eventueel met een ludieke actie in de rust ofzo, waar de KNVB best toe bereid zou zijn neem ik aan) dan had men 95% van het effect gehad en 0% van de irritatie.quote:Op zondag 16 december 2007 22:10 schreef Mr_Memory het volgende:
Maar met de dezelfde impact?
Als je tot acties overgaat moet het natuurlijk wel impact hebben, anders heeft het weing nut.
Zijn er überhaupt weken dat er in Frankrijk niet wordt gestaakt of gedemonstreerd? Maar voor de goede orde: ik kan het mij niet herinneren dat de Tour de France niet doorging vanwege acties.quote:Waarom denk je dat er bijna elk jaar een staking of een demostratie is in Frankrijk tijdens de Tour de France?
Hij zal niet op het salaris gedoeld hebben. En de bondsbestuurders bedoeld hebben.quote:Omdat hij het woord "verwend" gebruikte, terwijl hij het veelvoud verdient.
Maar het gaat hier niet om het geld of de eisen. Dat die agenten meer geld willen is hun goed recht. Alleen: val daar niet bewust zoveel mogelijk mensen mee lastig die er geen donder mee te maken hebben.quote:Over voetballers maar niet te spreken, een beetje goede voetballer verdient hun maandsalaris per dag.
Canada heeft geen doodstraf. En alle vier de landen hebben voetbal. In de VS zelfs Beckham! En zijn vrouw, maar goed: ieder voordeel heb z'n nadeel.quote:Op zondag 16 december 2007 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar hebben ze geen voetbal maar wel de doodstraf.
De acties niet. De looneis laat ik mij niet over uit. Ik heb me daar niet in verdiept.quote:Op zondag 16 december 2007 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dus de acties zijn terecht?
Er werd hem om een mening gevraagd. Die gaf hij. Ongezouten, misschien te ongenuanceerd gelet op zijn functie, maar in de kern heeft hij gelijk: dit was onnodig en onterecht.quote:En Kesler ook, die denkt dat ie belangrijk is of zo. Laat hem s in Afghanistan een competitie opzetten met z'n grote bek.
Ik denk dat heel wat Nederlanders een veel stevigere mening hebben over de politie dan Kessler. Dat zal de politie toch ook wel moeten weten hoe er vaak over hun gedacht wordt. Beetje naief om in paniek te schieten als die mening duidelijk de media haalt.quote:Op zondag 16 december 2007 22:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
De acties niet. De looneis laat ik mij niet over uit. Ik heb me daar niet in verdiept.
[..]
Er werd hem om een mening gevraagd. Die gaf hij. Ongezouten, misschien te ongenuanceerd gelet op zijn functie, maar in de kern heeft hij gelijk: dit was onnodig en onterecht.
OK maar dan begrijp ik deze post van jouw niet.quote:Op zondag 16 december 2007 22:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
De ME is een geconcentreerde variant zeg maar...
Natuurlijk zijn er agenten die hun werk goed doen. Maar in zijn algemeenheid ben ik niet onder de indruk van het niveau van de gewone agenten. Misschien heeft het wel met het lage salaris te maken. If you pay peanuts, you get monkeys.
Maar dat allemaal terzijde hoor. Het verwijt treft natuurlijk de bonden. Die bedenken deze onzin. En die moeten zich kapot schamen.
De politieagenten zijn al dan niet lid van die bond. De bond vertegenwoordigd de politieagenten. Als de agenten zouden zeggen dat ze niet aan dat soort acties mee willen doen, dan had de bond daar naar moeten luisteren.quote:Op zondag 16 december 2007 22:33 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
OK maar dan begrijp ik deze post van jouw niet.
Op zondag 16 december 2007 21:34 schreef DS4 het volgende:
Kesler heeft groot gelijk: geen cent erbij. Dat zal wel weer niet, maar wat mij betreft wordt het salaris even een paar jaar bevroren.
Hier mee tref je dus de politie agent, en niet de bonds bazen.
We mogen toch wel gewoon kritiek geven op de acties die de politie meteen voert?quote:Op zondag 16 december 2007 22:38 schreef k_man het volgende:
Die 5,75% stelt feitelijk trouwens weinig voor. Het is namelijk 5,75% over een periode van 2 jaar. Als je er de inflatie vanaf haalf blijft er nauwelijks iets over.
Iedereen kan wel fijn de politie bashen, maar een land zonder politie is ondenkbaar. Die mensen doen vaak bijhoorlijk vervelend / risocovol / emotioneel zwaar werk en worden daar beroerd voor betaald. Ga zelf maar eens voor zo'n fooi de stukjes zoeken van iemand die onder een tram is gelopen, een echtelijke ruzie sussen of ouders vertellen dat hun kind nooit meer thuis zal komen.
Dat ben ik met je eens, ze hadden ook ludieker kunnen zijn.quote:Op zondag 16 december 2007 22:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze hadden al de publiciteit binnen. Als ze vrijdag hadden aangegeven Super-Sunday door te laten gaan (eventueel met een ludieke actie in de rust ofzo, waar de KNVB best toe bereid zou zijn neem ik aan) dan had men 95% van het effect gehad en 0% van de irritatie.
En dan nog: wat denk je van: we gaan nu even twee weken geen verkeersovertredingen bekeuren (met uitzondering van de niet-mulder zeg maar). Minstens dezelfde pers en ten koste van de overheid.
Ik kan dit in een paar minuten bedenken. Dan moet een bondsbestuurder het in 48 uur ook lukken.
[..]
De Tour gaat altijd door of van start, maar er zijn wel degelijk etappes stilgelegt, omdat de weg geblokkeert was door boeren.quote:Zijn er überhaupt weken dat er in Frankrijk niet wordt gestaakt of gedemonstreerd? Maar voor de goede orde: ik kan het mij niet herinneren dat de Tour de France niet doorging vanwege acties.
[..]
Dat haal ik niet uit zijn woorden.quote:Hij zal niet op het salaris gedoeld hebben. En de bondsbestuurders bedoeld hebben.
[..]
Acties treft altijd mensen, wie het ook is.quote:Maar het gaat hier niet om het geld of de eisen. Dat die agenten meer geld willen is hun goed recht. Alleen: val daar niet bewust zoveel mogelijk mensen mee lastig die er geen donder mee te maken hebben.
Allemaal leuk en aardig, maar die mensen zijn uit vrije wil politie agent geworden. Zoals Willy Vandersteen altijd al schreef: "Dan had je maar een vak moeten leren."quote:Op zondag 16 december 2007 22:38 schreef k_man het volgende:
Die 5,75% stelt feitelijk trouwens weinig voor. Het is namelijk 5,75% over een periode van 2 jaar. Als je er de inflatie vanaf haalf blijft er nauwelijks iets over.
Iedereen kan wel fijn de politie bashen, maar een land zonder politie is ondenkbaar. Die mensen doen vaak bijhoorlijk vervelend / risocovol / emotioneel zwaar werk en worden daar beroerd voor betaald. Ga zelf maar eens voor zo'n fooi de stukjes zoeken van iemand die onder een tram is gelopen, een echtelijke ruzie sussen of ouders vertellen dat hun kind nooit meer thuis zal komen.
Wie geeft de schuld aan de politie en politiek dat de politie nu nodig is bij het voetballen?quote:Op zondag 16 december 2007 22:44 schreef gronk het volgende:
Jamaarmaar, de pliesie zorgt erfoor dat het pleps niet naar foeballu kan kijken.
Dertig jaar geleden kon d'r prima gevoetbald worden zonder verplichte politieinzet. Dat dat nu niet kan is opeens de schuld van de politie en de politiek. Want die willen ieder weekend relluh
Moet je bij de fantastische discussietechnieken van DS4 zijnquote:Op zondag 16 december 2007 22:45 schreef wormwood het volgende:
Wie geeft de schuld aan de politie en politiek dat de politie nu nodig is bij het voetballen?
Waardeloos 'argument'.
Nee er zit wel degelijk een punt in deze redenering. Het zijn uiteindelijk wel de rellende supporters die ervoor gezorgd hebben dat er zoveel politie nodig is bij wedstrijden. Dus uiteindelijk ligt de oorzaak bij die mensen, en niet bij de politie.quote:Op zondag 16 december 2007 22:45 schreef wormwood het volgende:
[..]
Wie geeft de schuld aan de politie en politiek dat de politie nu nodig is bij het voetballen?
Waardeloos 'argument'.
De oorzaak van wat?quote:Op zondag 16 december 2007 22:48 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee er zit wel degelijk een punt in deze redenering. Het zijn uiteindelijk wel de rellende supporters die ervoor gezorgd hebben dat er zoveel politie nodig is bij wedstrijden. Dus uiteindelijk ligt de oorzaak bij die mensen, en niet bij de politie.
Je hebt gelijk. Ik neem het terug.quote:Op zondag 16 december 2007 22:33 schreef Mr_Memory het volgende:
Hier mee tref je dus de politie agent, en niet de bonds bazen.
Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim...quote:
Ja. Zo kan je het bekijken, maar zo is het niet.quote:Er is ook politie nodig bij zoveel andere zaken. Er zijn gewoon afspraken gemaakt dat de politie op een bepaald moment bij een wedstrijd moet zijn om de boel in de gaten te houden. Als de politie besluit om dat in het kader van actie voeren niet te doen, is de politie daar zelf de oorzaak van. Niet de burgers.
Dat snap ik. Maar bij deze actie was het doel om de voetballiefhebbers te raken.quote:Op zondag 16 december 2007 22:44 schreef Mr_Memory het volgende:
Acties treft altijd mensen, wie het ook is.
Dus een huisvader met 2 zoons die elke zondag naar het voetbal gaan maar zelfs nog nooit hebben gevloekt bij een tegendoelpunt zijn er de schuld van dat de wedstrijden niet doorgaan?quote:Op zondag 16 december 2007 22:54 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim...
VAN HET NIET DOORGAAN VAN DE WEDSTRIJDEN.
Netjesquote:
Tuurlijk mag je kritiek op de acties hebben, maar het afschilderen als verwende mannetjes is belachelijk. Daar ging het me om.quote:Op zondag 16 december 2007 22:42 schreef wormwood het volgende:
We mogen toch wel gewoon kritiek geven op de acties die de politie meteen voert?
Ik denk dat niemand er problemen mee heeft dat ze actie voeren voor betere werkomstandigheden. Het gaat meer om de manier waarop. 2 belangrijke voetbalwedstrijden niet door laten gaan. Als ze eerst andere acties hadden gevoerd, dan zou niemand er moeilijk over doen.
Nu hebben ze het bij heel veel mensen verpest.
Daar komt narigheid van.quote:Op zondag 16 december 2007 22:56 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Netjes![]()
BTW Jeu Sprengers heeft afstand genomen van de uitspraak van Kesler.
Da's een drogreden. Dat mensen graag dit werk willen doen, zich willen inzetten voor de maatschappij, betekent nog niet dat het tegen een fooi moet gebeuren.quote:Op zondag 16 december 2007 22:45 schreef ErikT het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar die mensen zijn uit vrije wil politie agent geworden. Zoals Willy Vandersteen altijd al schreef: "Dan had je maar een vak moeten leren."
Misschien wel. Maar ik denk dat Kessler een heel wat mildere mening heeft geuit dan de gemiddelde Nederlander over de politie heeft. Ik denk dat de meeste mensen, zeker de voetbalfans, heel wat sterkere bewoordingen hebben gebruikt.quote:Op zondag 16 december 2007 23:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je kritiek op de acties hebben, maar het afschilderen als verwende mannetjes is belachelijk. Daar ging het me om.
Ik dacht dat de houdbaarheid van die dooddoener de afgelopen paar jaar wel verstreken wasquote:[b]Op zondag 16 december 2007 23:27 schreef wormwood het volgende
Beetje naief om er een probleem van te maken als het eens een keer open en bloot wordt gezegd.
De gemiddelde Nederlander beseft sowieso nauwelijks wat het werk van een agent inhoudt en hoe de salarissen liggen.quote:Op zondag 16 december 2007 23:27 schreef wormwood het volgende:
Misschien wel. Maar ik denk dat Kessler een heel wat mildere mening heeft geuit dan de gemiddelde Nederlander over de politie heeft.
Gelukkig begint je verhaal met "misschien" en "ik denk" want jouw idee over de gemiddelde nederlander ligt nogal ver naast de werkelijkheid.quote:Op zondag 16 december 2007 23:27 schreef wormwood het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar ik denk dat Kessler een heel wat mildere mening heeft geuit dan de gemiddelde Nederlander over de politie heeft. Ik denk dat de meeste mensen, zeker de voetbalfans, heel wat sterkere bewoordingen hebben gebruikt.
Beetje naief om er een probleem van te maken als het eens een keer open en bloot wordt gezegd.
Eens, dus......Ajax kampioen?quote:Op zondag 16 december 2007 21:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, sinds dit weekend heeft de overheid mijn steun. Al gaat de competitie dit jaar verder in het geheel niet door: hou de poot maar stijf. Dit soort randfiguren verdienen geen cent extra.
Nee sorry. Daar ga ik niet vanuit.quote:Op zondag 16 december 2007 23:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gelukkig begint je verhaal met "misschien" en "ik denk" want jouw idee over de gemiddelde nederlander ligt nogal ver naast de werkelijkheid.
Ga er maar gerust van uit de de meerderheid van de nederlanders waardering en respect heeft voor onze politiemensen en zich groen en geel geergerd heeft aan de bewoordingen van Gekke Henkie.
Dat ding was gesponsord, aap.quote:Op zondag 16 december 2007 20:29 schreef Vampier het volgende:
[ afbeelding ]
Profiteren van belastingcenten
Er zijn andere banen... Of zijn ze gelokt met hoge salarissen en stond er in de kleine lettertjes dat ze een fooi kregen?quote:Op zondag 16 december 2007 23:19 schreef k_man het volgende:
betekent nog niet dat het tegen een fooi moet gebeuren.
Nou, ik hoor hele andere geluiden. Zowel van "de gewone man", als van advocaten en zelfs Ovj's/rechters. Tot aan rechters die de "ze moeten eens boeven vangen ipv flitsen" aan toe. Ok, plaatsvervangend raadsheer die op dat moment zijn sportauto met hoge snelheid over 's-lands wegen jaagde, maar toch... ik kon een glimlach niet onderdrukken...quote:Op zondag 16 december 2007 23:45 schreef quo_ het volgende:
Ga er maar gerust van uit de de meerderheid van de nederlanders waardering en respect heeft voor onze politiemensen
Dat denk ik niet hoor... Het merendeel zal het jeuken.quote:en zich groen en geel geergerd heeft aan de bewoordingen van Gekke Henkie.
Nee, 0-1 reglementair verlies eerst en dan de stand opmaken...quote:
quote:Op maandag 17 december 2007 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kesler heeft groot gelijk.
Persoonlijk interesseert voetbal mij geen flikker, maar het is een bedrijfstak van jewelste waar miljoenen in omgaan. Door toedoen van de stakers/bonden wordt hier schade toegebracht aan de KNVB en clubs en veel ergernis bij de voetballiefhebbers. En deze hebben part noch deel aan het conflict tussen de minister en de bonden.
Verder is het natuurlijk verwerpelijk dat ambtenaren, mensen die uit belastinggeld betaald worden, het niet eens worden over een forse salarisstijging en daarom gaan staken en derden benadelen. Staken alleen maar om extra centjes erbij te krijgen is sowieso een walgelijk middel. (Als er echter arbeidsomstandigheden in het geding zijn, zoals bij die buschauffeurs laatst, dan kan ik me wel er helemaal in vinden.)
Het respect bij de gemiddelde burger voor de politie is al behoorlijk minder geworden, dit verhaal maakt het er niet beter op.
Natuurlijk zijn er andere banen en inmiddels zal het gros van de werkzoekenden er zo over denken als jij aangeeft. Waarom zou je nog bij de politie gaan werken? Je krijgt slecht betaald, hebt een zware baan, wordt op verjaardagsfeestjes beschimpt en mag bij nacht en ontij aan het werk. Toch is een land zonder politie ondenkbaar. Wat je ook mag vinden van de gemiddelde agent, zonder politie kunnen we niet. En als we willen dat de mensen met de nodige kwaliteit de politie blijven / gaan zien als een aantrekkelijke werkgever, dan mogen de arbeidsvoorwaarden wel eens wat verbeterd worden.quote:Op maandag 17 december 2007 09:16 schreef DS4 het volgende:
Er zijn andere banen... Of zijn ze gelokt met hoge salarissen en stond er in de kleine lettertjes dat ze een fooi kregen?
Hopelijk zie jij van de agent op straat maar een heel klein deel van z'n werkzaamheden. Zo niet, dan mag je je leven wel eens beteren...quote:Niet dat ik het de agenten per definitie verwijt: kennelijk is de opleiding niet best, het aannamebeleid ook niet en de taken die ze krijgen lijken nergens op, met als gevolg het niet geweldige resultaat. Maar om nu te zeggen dat wat ik van de agent op straat zie een veel hoger salaris rechtvaardigt? Nee, niet echt. Draaide ik die laatste twee woorden nu om?
Wat een domme rechter. Zou die man echt niet weten dat agenten zich over het algemeen niet met flitsen bezighouden? De agenten die 'boeven moeten vangen' zijn niet dezelfde mensen als degenen die de flitscontroles doen.quote:Op maandag 17 december 2007 09:21 schreef DS4 het volgende:
Nou, ik hoor hele andere geluiden. Zowel van "de gewone man", als van advocaten en zelfs Ovj's/rechters. Tot aan rechters die de "ze moeten eens boeven vangen ipv flitsen" aan toe. Ok, plaatsvervangend raadsheer die op dat moment zijn sportauto met hoge snelheid over 's-lands wegen jaagde, maar toch... ik kon een glimlach niet onderdrukken...
Als men bij de NS staakt hebben de passagiers er last van, als vrachtwagenchauffeurs protesteren hebben andere weggebruikers er last van, als personeel van Air France staakt hebben de reizigers tot ver buiten Frankrijk daar last van. Allemaal mensen die geen partij zijn. Als een actie geen vervelende gevolgen heeft is de impact nihil.quote:Op maandag 17 december 2007 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Persoonlijk interesseert voetbal mij geen flikker, maar het is een bedrijfstak van jewelste waar miljoenen in omgaan. Door toedoen van de stakers/bonden wordt hier schade toegebracht aan de KNVB en clubs en veel ergernis bij de voetballiefhebbers. En deze hebben part noch deel aan het conflict tussen de minister en de bonden.
Dat mensen uit belastinggeld betaald worden is geen argument om ze geen fatsoenlijk salaris te geven. En een 'forse' salarisstijging? Er wordt nu 5,75% geboden over een periode van twee jaar. Als je de inflatie er af haalt, blijft er minder dan 2% per jaar over. Vind ik nou niet bepaald 'fors'.quote:Verder is het natuurlijk verwerpelijk dat ambtenaren, mensen die uit belastinggeld betaald worden, het niet eens worden over een forse salarisstijging en daarom gaan staken en derden benadelen. Staken alleen maar om extra centjes erbij te krijgen is sowieso een walgelijk middel. (Als er echter arbeidsomstandigheden in het geding zijn, zoals bij die buschauffeurs laatst, dan kan ik me wel er helemaal in vinden.)
Dus omdat anderen dezelfde pressie hanteren, mag iedereen het? Alle voorbeelden die je boven aanhaalt, zorgen voor veel overlast voor mensen die er helemaal niks aan kunnen doen.quote:Op maandag 17 december 2007 10:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Als men bij de NS staakt hebben de passagiers er last van, als vrachtwagenchauffeurs protesteren hebben andere weggebruikers er last van, als personeel van Air France staakt hebben de reizigers tot ver buiten Frankrijk daar last van. Allemaal mensen die geen partij zijn. Als een actie geen vervelende gevolgen heeft is de impact nihil.
Ze hebben geen fatsoenlijk salaris? Jij weet er blijkbaar meer van?quote:Dat mensen uit belastinggeld betaald worden is geen argument om ze geen fatsoenlijk salaris te geven. En een 'forse' salarisstijging? Er wordt nu 5,75% geboden over een periode van twee jaar. Als je de inflatie er af haalt, blijft er minder dan 2% per jaar over. Vind ik nou niet bepaald 'fors'.
Dat geeft dus al te denken over het imago, nietwaar?quote:
Dat ben ik met je eens.quote:Toch is een land zonder politie ondenkbaar. Wat je ook mag vinden van de gemiddelde agent, zonder politie kunnen we niet.
Zijn er veel landen waar agenten wel veel verdienen? Volgens mij niet. Als je het alleen voor het geld doet zit er volgens mij ook iets niet goed.quote:En als we willen dat de mensen met de nodige kwaliteit de politie blijven / gaan zien als een aantrekkelijke werkgever, dan mogen de arbeidsvoorwaarden wel eens wat verbeterd worden.
Ik kom door diverse functies in aanraking met de politie, dan wel heb ik overleg over bepaalde taken en de uitvoering daarvan. Ik zie vast niet alles, maar wat ik zie stemt mij niet vrolijk. Op individueel niveau zit er positief nieuws bij hoor, maar de rode draad...quote:Hopelijk zie jij van de agent op straat maar een heel klein deel van z'n werkzaamheden. Zo niet, dan mag je je leven wel eens beteren...
Van de gemiddelde gefrustreerde voetbalfan, okee.quote:Op zondag 16 december 2007 20:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want?
Het is eigenlijk een buitengewoon intelligente man.quote:
Dat weet ik en zal hij ook weten. Maar de agenten die flitsen kunnen met een opleiding misschien wel boeven gaan vangen. Of iig iets nuttigers doen dan flitsen (dan heb ik het over de bermtoeristen op snelwegen en nadrukkelijk niet over de enkele controle op een zinnige plaats (lang geleden dat ik ze zag...)).quote:Zou die man echt niet weten dat agenten zich over het algemeen niet met flitsen bezighouden? De agenten die 'boeven moeten vangen' zijn niet dezelfde mensen als degenen die de flitscontroles doen.
Maar waarom zou je veel meer dan een inflatiecorrectie moeten krijgen? Gaan ze ook harder werken?quote:Op maandag 17 december 2007 10:37 schreef k_man het volgende:
Er wordt nu 5,75% geboden over een periode van twee jaar. Als je de inflatie er af haalt, blijft er minder dan 2% per jaar over. Vind ik nou niet bepaald 'fors'.
Exact. Dus moeten ze elke week bij de overheid gaan zeuren om beveiliging.quote:Op maandag 17 december 2007 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Persoonlijk interesseert voetbal mij geen flikker, maar het is een bedrijfstak van jewelste waar miljoenen in omgaan.
Ik heb inmiddels vernomen dat de bonden, geschrokken van de reacties van het publiek, zo'n (soort) actie willen gaan opzetten.quote:Op maandag 17 december 2007 10:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar zoals eerder gezegd; geen boetes uitdelen zal de overheid ook niet blij mee zijn.
Nog even afgezien van 't feit dat je verhaal een bullshitargument is: Nou en? Overal waar gestaakt wordt, wordt geld verdiend, of is geld in het geding. Anders heeft staken geen zin.quote:Op maandag 17 december 2007 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat hoor ik wel vaker, en meestal is dat in een context waarbij mensen heel erg opgewonden zijn. Maar heel eerlijk gezegd zie ik het verschil niet zo tussen de 'schandaligheid' van betaald worden uit belastinggeld, en betaald worden uit de verkoop van producten. Ik hoor nooit iemand bleren dat door de schandelijke werknemers de producten van de mediamarkt veel te duur zijn. Of dat de prijzen van de albert heijn omlaag stevig omlaag zouden kunnen als ze die vakkenvullertjes eens echt lieten werken.quote:Verder is het natuurlijk verwerpelijk dat ambtenaren, mensen die uit belastinggeld betaald worden,
Waarom? Staken is een beroerd middel, maar 'om centjes erbij te krijgen'...als je baas niet wil luisteren, dan moet 't soms.quote:Staken alleen maar om extra centjes erbij te krijgen is sowieso een walgelijk middel.
quote:Op maandag 17 december 2007 11:12 schreef Nielsch het volgende:
Er zijn in dit hele verhaal maar 45 verwende mannetjes: 44 voetballers die een dagje vrij hadden en opperjosti betaald voetbal himself, Henk Kesler. Waar elke andere sport-, festival-, en concertorganisator voor z'n eigen beveiliging moet zorgen, krijgt Gekke Henkie jaarlijks miljoenen en miljoenen belastinggeld om de beveiliging voor zijn infantiele sport te regelen.
En datzelfde kun je zeggen van een bondsbestuurder die weer gaat janken over een paar woorden die je nu eenmaal zelf hebt uitgelokt.quote:Op maandag 17 december 2007 11:09 schreef Verbal het volgende:
Die heeft een chronisch gebrek aan zelfkennis en -kritiek.
Ik dacht dat dat soort bobo's juist een vorstelijk salaris kregen omdat ze zichzelf ook onder dat soort omstandigheden onder controle konden houden. Als ik kessler zo zie, dan kan de eerste de beste student z'n baantje zo overnemen, voor een fractie van het geld. Nou, als het voetbal daar niet goedkoper van wordt...quote:Op maandag 17 december 2007 11:16 schreef DS4 het volgende:
Natuurlijk was niet iedere kwalificatie even geweldig gekozen. Maar hij zei het gewoon in zijn boosheid en dan heb je wat mij betreft speelruimte.
Voor de goede orde: profvoetbal levert netto op. Volgens mij kosten alle andere sporten en cultuuruitingen op de enkele grote concerten na (waarbij ook inzet van politie wordt geleverd, zij het minder) (veel) geld.quote:Op maandag 17 december 2007 11:12 schreef Nielsch het volgende:
Waar elke andere sport-, festival-, en concertorganisator voor z'n eigen beveiliging moet zorgen, krijgt Gekke Henkie jaarlijks miljoenen en miljoenen belastinggeld om de beveiliging voor zijn infantiele sport te regelen.
Waarom wordt dit de voetbalsupporter verweten. Gaan we horecagangers verwijten dat er vechtpartijen zijn in uitgaansgelegenheden? Nee, natuurlijk niet omdat iedereen wel gebruik maakt van de horeca. Maar als je voetbal niet leuk vindt, dan is het wat makkelijker om hooliganisme te verwijten aan de liefhebbers van voetbal.quote:Op maandag 17 december 2007 11:15 schreef Monidique het volgende:
Elke week staat de politie daar weet ik veel hoeveel agenten die wedstrijden te beveiligen, omdat een paar voetbaljosti's willen rellen,
Er zijn er ook die minder krijgen dan een agent. En slechts een paar voetballers krijgen miljoenensalarissen.quote:voetballers verdienen miljoenen met het trappen tegen een balletje,
Clubs dragen nog veel meer af, om niet te spreken over indirecte resultaten die in de miljarden lopen.quote:clubs krijgen heel veel van de gemeente, die Kesler zelf zal ook wel een aardig centje krijgen.
Ik weet niet hoe je daarbij komt.quote:Op maandag 17 december 2007 11:19 schreef gronk het volgende:
Ik dacht dat dat soort bobo's juist een vorstelijk salaris kregen omdat ze zichzelf ook onder dat soort omstandigheden onder controle konden houden.
Natuurlijk. Het stelt niets voor besturen. Je moet wel erg weinig verstand hebben van de wereld om dat te denken, Gronk.quote:Als ik kessler zo zie, dan kan de eerste de beste student z'n baantje zo overnemen, voor een fractie van het geld. Nou, als het voetbal daar niet goedkoper van wordt...
Nonsens.quote:Op maandag 17 december 2007 11:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
En datzelfde kun je zeggen van een bondsbestuurder die weer gaat janken over een paar woorden die je nu eenmaal zelf hebt uitgelokt.
Daar wordt hij dus riant voor betaald, omdat hij blijkbaar bij machte zou moeten zijn zijn organisatie enigszins waardig te vertegenwoordigen. Die 'verwende kereltjes' (en ik neem aan dat die lul daar ook de agentes bij betrekt) mag zich in zijn klauwen knijpen dat de evenementen die namens zijn organisatie plaatsvinden buitensporige subsidie genieten om het percentueel hoge gehalte geteisem enigszins in toom te houden, week in week uit.quote:Natuurlijk was niet iedere kwalificatie even geweldig gekozen. Maar hij zei het gewoon in zijn boosheid en dan heb je wat mij betreft speelruimte.
Onderbouw dat even.quote:
Dat lukt hem ook. Naast het politiek correcte getetter in de media heb ik veel bijval achteraf vernomen. En dan heb ik het over "op clubniveau".quote:Daar wordt hij dus riant voor betaald, omdat hij blijkbaar bij machte zou moeten zijn zijn organisatie enigszins waardig te vertegenwoordigen.
Subsidie? Een hele kleine sigaar uit een hele grote eigen doos! Hoe durf je dit soort onzin te beweren. Mag een voetbalclub ook nog iets terug zien van het geld dat ze afdragen? Of mogen ze alleen betalen en verder de waffel dichthouden? Dat dacht ik toch even niet.quote:Die 'verwende kereltjes' (en ik neem aan dat die lul daar ook de agentes bij betrekt) mag zich in zijn klauwen knijpen dat de evenementen die namens zijn organisatie plaatsvinden buitensporige subsidie genieten om het percentueel hoge gehalte geteisem enigszins in toom te houden, week in week uit.
Inmiddels bedien jij je van veel kwalijker kwalificaties dan Henk K., waarmee je gewoon een hypocriet bent. Ofwel je pleit voor fatsoen, maar dan ook zelf je fatsoen houden, ofwel je meent dat alles maar geroepen kan worden, maar dan ook accepteren dat het voor een ieder geldt ook al zegt deze iets wat jou niet uit komt.quote:Een gemakzuchtige, verwende, jengelige en fatterige pofadder, dat is het.
Prima, als jij jouw uitlating eerst even onderbouwtquote:Op maandag 17 december 2007 11:37 schreef DS4 het volgende:
Onderbouw dat even.
Goh, verbazingwekkend, zeg... de voetbalclubs zijn het met hem eens. Poeh hee...quote:Dat lukt hem ook. Naast het politiek correcte getetter in de media heb ik veel bijval achteraf vernomen. En dan heb ik het over "op clubniveau".
Niet zo moeilijk, gewoon typen.quote:Subsidie? Een hele kleine sigaar uit een hele grote eigen doos! Hoe durf je dit soort onzin te beweren.
Van mij best... maar de politie is nu eenmaal niet je privé-ordedienst. Of zou het niet moeten zijn.quote:Mag een voetbalclub ook nog iets terug zien van het geld dat ze afdragen?
En waarom zou dat dan alleen voor het voetbal moeten geldenquote:Of mogen ze alleen betalen en verder de waffel dichthouden? Dat dacht ik toch even niet.
Hoe kom je bij die onzinquote:Inmiddels bedien jij je van veel kwalijker kwalificaties dan Henk K., waarmee je gewoon een hypocriet bent.
Wederom baarlijke nonsens. Ik spreek hier als privé-persoon, Kesler niet... ga me nou niet vertellen dat je dat onderscheid niet kunt makenquote:Ofwel je pleit voor fatsoen, maar dan ook zelf je fatsoen houden, ofwel je meent dat alles maar geroepen kan worden, maar dan ook accepteren dat het voor een ieder geldt ook al zegt deze iets wat jou niet uit komt.
Leg me dan eens uit waarom zo'n bestuurder dan zo'n stevig salaris krijgt? Hrm?quote:
Als Kessler met z'n uitlatingen representatief is voor de overige bestuurders, dan stelt 't inderdaad niet veel voor. Buiten dat zo'n functie heel veel opgeklopte lucht is, en dat er maar een paar mannetjes zijn die die positie hebben weten te bereiken.quote:Natuurlijk. Het stelt niets voor besturen. Je moet wel erg weinig verstand hebben van de wereld om dat te denken, Gronk.
Ik heb het net even geprobeerd te zeggen en zowaar: het is gelukt.quote:Op maandag 17 december 2007 11:42 schreef Verbal het volgende:
Prima, als jij jouw uitlating eerst even onderbouwt![]()
Wie zou hij nu vertegewoordigen...?quote:Goh, verbazingwekkend, zeg... de voetbalclubs zijn het met hem eens. Poeh hee...
De politie is ook niet de privé-ordedienst van de KNVB. Het is gewoon een instituut die de openbare orde dient te handhaven. En dat kan ook op evenementen. Het is de overheid die het zo geregeld wil zien en het geld daarvoor ook netjes ophaalt bij de clubs (en ieder ander die belasting betaalt).quote:Van mij best... maar de politie is nu eenmaal niet je privé-ordedienst. Of zou het niet moeten zijn.
Dat is niet zo. De politie handhaaft de openbare orde. Het gaat ook in 9 vd 10 gevallen niet fout in het stadion.quote:En waarom zou dat dan alleen voor het voetbal moeten gelden![]()
Ik constateer een feit.quote:Hoe kom je bij die onzin![]()
Het onderscheid is niet van belang in deze: Ook als privé-persoon heb je je fatsoen te houden.quote:Wederom baarlijke nonsens. Ik spreek hier als privé-persoon, Kesler niet... ga me nou niet vertellen dat je dat onderscheid niet kunt maken
Omdat dit bij het functieprofiel hoort.quote:Op maandag 17 december 2007 11:46 schreef gronk het volgende:
Leg me dan eens uit waarom zo'n bestuurder dan zo'n stevig salaris krijgt? Hrm?
Je diskwalificeert jezelf met dit soort onzin.quote:Als Kessler met z'n uitlatingen representatief is voor de overige bestuurders, dan stelt 't inderdaad niet veel voor. Buiten dat zo'n functie heel veel opgeklopte lucht is, en dat er maar een paar mannetjes zijn die die positie hebben weten te bereiken.
Op gronk moet je niet letten, die heeft een obsessieve jaloezie tegen iedereen die meer dan modaal verdient.quote:Op maandag 17 december 2007 11:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat dit bij het functieprofiel hoort.
[..]
Je diskwalificeert jezelf met dit soort onzin.
Oh, dus je krijgt veel $$ omdat dat bij de functie hoort, niet omdat 't een verantwoordelijke baan is? Man, doe mij ook zo'n baan.quote:
Lafjes hoor. Ik ben van jou wel beter gewend.quote:Je diskwalificeert jezelf met dit soort onzin.
Kom zeg, zou jij niet een ton per jaar willen verdienen door iedere dag borrels af te struinen?quote:Op maandag 17 december 2007 11:57 schreef Scorpie het volgende:
Op gronk moet je niet letten, die heeft een obsessieve jaloezie tegen iedereen die meer dan modaal verdient.
Staken is chantage. Dit zou alleen in het uiterste geval mogen en dan alleen als alle andere opties zijn geprobeerd. Zover zijn ze nog helemaal niet. Er zal wel zo'n brallende vakbondsbullebak ouderwets het conflict willen aangaan.quote:Op maandag 17 december 2007 11:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Nog even afgezien van 't feit dat je verhaal een bullshitargument is: Nou en? Overal waar gestaakt wordt, wordt geld verdiend, of is geld in het geding. Anders heeft staken geen zin.
[..]
Dat hoor ik wel vaker, en meestal is dat in een context waarbij mensen heel erg opgewonden zijn. Maar heel eerlijk gezegd zie ik het verschil niet zo tussen de 'schandaligheid' van betaald worden uit belastinggeld, en betaald worden uit de verkoop van producten. Ik hoor nooit iemand bleren dat door de schandelijke werknemers de producten van de mediamarkt veel te duur zijn. Of dat de prijzen van de albert heijn omlaag stevig omlaag zouden kunnen als ze die vakkenvullertjes eens echt lieten werken.
Met belastinggeld dingen of personen betalen is een prima manier om dingen te regelen die voor iedereen nut hebben. De politie heeft nut voor iedereen. Of wilde je dat ook gaan ontkennen?
[..]
Waarom? Staken is een beroerd middel, maar 'om centjes erbij te krijgen'...als je baas niet wil luisteren, dan moet 't soms.
Dat er bij voetbal meer politie-agenten op de been zijn dan op een zondagmiddag zonder voetbal is duidelijk. Het feit dat dus door het voetbal extra belastingcenten aangewend moeten worden terwijl de club op dat moment centjes aan het verdienen is, mag voor mij doorberekend worden aan de miljoenenmachine die voetbal heet.quote:Op maandag 17 december 2007 11:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Exact. Dus moeten ze elke week bij de overheid gaan zeuren om beveiliging.
Ja, en? Een collectief loonbod doen onder het motto 'en als het je niet bevalt, dan zoek je maar een andere baan', terwijl je weet dat je werknemers niet zo makkelijk van baan kunnen switchen, dat is geen chantage?quote:
Humbug. Niet dat vakbondsbestuurders nou zo fantastisch zijn hoorquote:Er zal wel zo'n brallende vakbondsbullebak ouderwets het conflict willen aangaan.
je vergeet kroegen, eetgelegenheden, tv-kijkers, personeel, etc.quote:Op maandag 17 december 2007 12:45 schreef Thorical het volgende:
Volgens mij passen er maar 51,600 mensen in de Arena en 51,100 in de kuip.
Waardoor er miljoenen mensen zijn gedupeerd is mij een raadsel.
waardeloze opmerkingquote:Als die voetbalfans nou eens naar een hoofdklasse wedstrijd hadden gegaan dan hadden ze nog een leuke middag gehad ook.
Jij weet niet wat een functieprofiel is begrijp ik...quote:Op maandag 17 december 2007 11:58 schreef gronk het volgende:
Oh, dus je krijgt veel $$ omdat dat bij de functie hoort, niet omdat 't een verantwoordelijke baan is? Man, doe mij ook zo'n baan.![]()
Ik stel je een simpele vraag, en daar kun je geen antwoord op geven. Tsja, dan trek ik m'n eigen conclusiesquote:Op maandag 17 december 2007 13:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een functieprofiel is begrijp ik...
Dus als jij (en je collga's) een x% stijging gerechtvaardigd vindt, mag je zomaar je eis afdwingen?quote:Op maandag 17 december 2007 12:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, en? Een collectief loonbod doen onder het motto 'en als het je niet bevalt, dan zoek je maar een andere baan', terwijl je weet dat je werknemers niet zo makkelijk van baan kunnen switchen, dat is geen chantage?
[..]
Humbug. Niet dat vakbondsbestuurders nou zo fantastisch zijn hoor
Dus als mijn werkgever y% gerechtvaardigd vindt, dan mag-ie dat zomaar opleggen?quote:Op maandag 17 december 2007 13:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dus als jij (en je collga's) een x% stijging gerechtvaardigd vindt, mag je zomaar je eis afdwingen?
Zorg jij nu eerst maar eens dat je weet waar je het over hebt... Tegen een muur aan lullen is nl. zinloos.quote:Op maandag 17 december 2007 13:24 schreef gronk het volgende:
Ik stel je een simpele vraag, en daar kun je geen antwoord op geven. Tsja, dan trek ik m'n eigen conclusies
Eigenlijk wel. Het alternatief is nl. dat de werknemer een andere baan zoekt waar hij wel krijgt wat hij wil (of natuurlijk thuis gaat zitten bedenken waarom niemand hem dat bedrag waard vindt).quote:Op maandag 17 december 2007 13:43 schreef gronk het volgende:
Dus als mijn werkgever y% gerechtvaardigd vindt, dan mag-ie dat zomaar opleggen?
Dus in dat geval zou jij het gerechtvaardigd vinden dat de werkgever dan tegen de werknemers zegt; 'ga maar onbetaald thuiszitten totdat je mijn bod wel accepteert!'?quote:Op maandag 17 december 2007 13:43 schreef gronk het volgende:
[..]
Dus als mijn werkgever y% gerechtvaardigd vindt, dan mag-ie dat zomaar opleggen?
Vraag en aanbod werkt twee kanten uit. 'De baas' heeft niet per definitie gelijk. Net zoals werknemers dat ook niet hebben.
Kun je me eens uitleggen waarom zoveel fok!kertjes werkgeversbelangen verdedigen, terwijl ze zelf ordinaire loonslaafjes zijn? Ik snap dat echt nietquote:Op maandag 17 december 2007 15:00 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dus in dat geval zou jij het gerechtvaardigd vinden dat de werkgever dan tegen de werknemers zegt; 'ga maar onbetaald thuiszitten totdat je mijn bod wel accepteert!'?
quote:Kesler: "Wel degelijk waardering voor werk politie"
De directeur betaald voetbal van de KNVB, Henk Kesler, betreurt de commotie die is ontstaan rondom zijn uitlatingen aan het adres van de politie.
Kesler wenst te benadrukken -zoals hij ook zaterdag expliciet ten overstaan van de camera's heeft gedaan- dat de samenwerking met de politie de afgelopen jaren uitstekend is verlopen. Partijen hebben elkaar in de afgelopen periode bij herhaling over en weer gecomplimenteerd met de behaalde resultaten bij de bestrijding van het voetbalvandalisme enerzijds en de wedstrijdorganisatie rondom voetbalwedstrijden anderzijds.
De KNVB heeft zaterdag duidelijk voor het voetlicht willen brengen dat hij de acties rondom de belangrijke voetbalwedstrijden van de politievakbonden onacceptabel vond, zulks vanwege het feit dat de KNVB, de clubs, maar vooral de voetbalsupporters op geen enkele wijze betrokken waren of zijn bij het CAO-conflict met de minister van Binnenlandse Zaken, maar hierdoor wel ernstig werden gedupeerd. De minder vleiende opmerkingen van Kesler tijdens de persconferentie waren gericht aan het adres van de politievakbonden. "Bij nader inzien acht ik mijn woordkeuze niet passen bij het Koninklijk karakter van de KNVB en had ik deze passages dus beter kunnen weglaten", aldus Henk Kesler.
Indien daardoor de indruk is gewekt dat Kesler negatief heeft geoordeeld over de totale politie, dan biedt hij daarvoor zijn welgemeende excuses aan.
Er is zowel bij de KNVB als bij Kesler wel degelijk veel waardering voor het vaak moeilijke en belangrijke werk dat de politie in onze maatschappij en bij wedstrijden in het betaalde voetbal verricht.
Misschien geeft dat aan dat ze oog hebben voor de rechtvaardigheid van die belangen.quote:Op maandag 17 december 2007 15:08 schreef gronk het volgende:
Kun je me eens uitleggen waarom zoveel fok!kertjes werkgeversbelangen verdedigen, terwijl ze zelf ordinaire loonslaafjes zijn?
quote:Op maandag 17 december 2007 15:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien geeft dat aan dat ze oog hebben voor de rechtvaardigheid van die belangen.
Ten eerste: wie heeft het over 10% minder?quote:Op maandag 17 december 2007 16:34 schreef gronk het volgende:
Zelfs als dat al zo zou zijn, waarom zie ik dat soort huilies dan nooit aanbieden om voor 10% minder te gaan werken?
Veel fokkertjes werken überhaupt (nog) niet. Die komen er later nog wel achter dat het toch wel fijn is als je salaris af en toe omhoog gaat. Bovendien zullen veel fokkertjes elke gelegenheid aangrijpen om iets negatiefs over de politie te kunnen zeggen. Veel fokkertjes zijn pubers met een bord voor hun kop.quote:Op maandag 17 december 2007 15:08 schreef gronk het volgende:
Kun je me eens uitleggen waarom zoveel fok!kertjes werkgeversbelangen verdedigen, terwijl ze zelf ordinaire loonslaafjes zijn? Ik snap dat echt niet
Ik denk dat de afgelopen scholierenstakingen het tegendeel bewijzen.quote:Op maandag 17 december 2007 16:40 schreef DS4 het volgende:
Ten tweede: het gaat niet om de eis, maar om de wijze waarop deze wordt afgedwongen. Ik denk dat veel Fok!kers niet staken als ze niet krijgen wat ze willen.
Zijn scholieren tegenwoordig in dienstbetrekking bij de scholen?quote:Op maandag 17 december 2007 16:49 schreef k_man het volgende:
Ik denk dat de afgelopen scholierenstakingen het tegendeel bewijzen.
Zo jong nog, en dan al zo'n slecht geheugen....quote:Op maandag 17 december 2007 17:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn scholieren tegenwoordig in dienstbetrekking bij de scholen?
Daar had je het niet over.quote:Op maandag 17 december 2007 17:07 schreef DS4 het volgende:
Zijn scholieren tegenwoordig in dienstbetrekking bij de scholen?
Oh, ik begrijp prima hoe het zit (en dank voor je uitleg), maar ik blijf me iedere keer weer verbazen over de simpelheid van het wereldbeeld van die fok!kertjes. 'Als je meer salaris wil, dan moet je beter onderhandelen of ergens anders gaan werken'. Yeah, right, je baas ziet je aankomenquote:Op maandag 17 december 2007 16:48 schreef k_man het volgende:
Maar ja, veel fokkertjes hebben daar niet echt een voorstelling bij, vrees ik.
Ik zal jouw geheugen even opfrissen en de gehele quote nemen:quote:Op maandag 17 december 2007 17:11 schreef gronk het volgende:
Zo jong nog, en dan al zo'n slecht geheugen....
'Ik denk dat veel Fok!kers niet staken als ze niet krijgen wat ze willen.' Aangezien veel fok!kers pubers zijn, vallen die scholierenstakingen daar dus ook onder.
Zeer zeker wel, zie boven.quote:
Kom op. Scholieren die reden zien om een extra vrije dag op te nemen... Dat is niet vergelijkbaar.quote:Het geeft wel aan dat veel mensen bereid zijn te staken als ze daar reden toe zien.
Als ik jou was, zou ik ook replies uit een ander topic overnemen als 'argument'. Hoe ouder hoe beter!quote:Op maandag 17 december 2007 18:54 schreef DS4 het volgende:
We hadden het dus gewoon over werksituaties en jij had het zelfs expliciet over "loonslaven".
Ik ben toch twee keer vertrokken toen ik vond dat ik meer waard was dan mijn werkgever wilde betalen.quote:Op maandag 17 december 2007 17:14 schreef gronk het volgende:
'Als je meer salaris wil, dan moet je beter onderhandelen of ergens anders gaan werken'. Yeah, right, je baas ziet je aankomen.
Misschien moet je dan genoegen nemen met wat je krijgt...quote:Nog even afgezien van het feit dat niet iedereen de beste kan zijn.
Niet iedereen typt één woord per minuut met de bekende "politie-twee-vingers-stijl".quote:Je vraagt je af waar die gasten de tijd vandaan halen om op fok! te zitten als ze zo goed en zo hard bezig zijn.... en of tijd investeren in fok! wel een optimale keuze is
Nee. Want als jij mij was, dan had je verstand en gebruikte je het ook nog.quote:Op maandag 17 december 2007 18:57 schreef gronk het volgende:
Als ik jou was, zou ik ook replies uit een ander topic overnemen als 'argument'. Hoe ouder hoe beter!
Jij hebt verstand? Waarom merk ik daar dan zo weinig van in dit topic?quote:Op maandag 17 december 2007 19:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Want als jij mij was, dan had je verstand en gebruikte je het ook nog.
Omdat jij het niet hebt, althans niet gebruikt. Echt, dat had je zonder verstand kunnen bedenken.quote:Op maandag 17 december 2007 19:04 schreef gronk het volgende:
Jij hebt verstand? Waarom merk ik daar dan zo weinig van in dit topic?
DS4: 'da's heul niet waar, da's een herformulering'quote:Op maandag 17 december 2007 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Kesler gaat diep door het stof"!!!!
Hihihi.quote:Op maandag 17 december 2007 19:00 schreef DS4 het volgende:
Nee. Want als jij mij was, dan had je verstand en gebruikte je het ook nog.
quote:Op maandag 17 december 2007 19:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat jij het niet hebt, althans niet gebruikt. Echt, dat had je zonder verstand kunnen bedenken.
Ik weet het wel zeker. Ik werk zelf in het onderwijs, daar precies hetzelfde probleem. Genoeg getalenteerde mensen die agent of leraar willen worden, maar als je het salaris maar laag genoeg maakt ontdekken die talenten vanzelf dat andere, veel beter betalende, banen ook best leuk kunnen zijn. Die komen niet meer, en jij moet noodgedwongen 'agenten' aannemen die niet vooraan stonden bij het uitdelen van herseninhoud, of totaal instabiel zijn, of communicatief absoluut niet sterk. En die paar die wel iets kunnen moeten met zulke figuren werken. Groot gelijk dat je dan gaat staken, om eea nog te proberen te redden en het niet totaal te laten verloederen.quote:Op maandag 17 december 2007 09:16 schreef DS4 het volgende:
Ik ben er nog steeds niet over uit of het niveau zich aan het salaris heeft aangepast, of het salaris aan het niveau (ik denk het eerste),
Wat? Heb jij echt "gedacht" nav dit draadje? Dat heb je pas goed verborgen weten te houden.quote:Op maandag 17 december 2007 19:41 schreef k_man het volgende:
Sorry, maar tot aan deze post dacht ik echt dat je posts serieus waren.
Je hoeft er niet heel slim voor te zijn. Ik stel dat nergens. Integendeel!quote:Op maandag 17 december 2007 19:42 schreef gronk het volgende:
Als je heel slim moet zijn om jouw slimheid op te merken dan doe je ergens toch iets niet goed.
Nou, dat valt ook wel mee.quote:Op maandag 17 december 2007 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Kesler gaat diep door het stof"!!!!
Ja, ja, nou weten we het wel hè? De grap is er nu wel af. Je moet het niet doordrijven.quote:Op maandag 17 december 2007 20:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat? Heb jij echt "gedacht" nav dit draadje? Dat heb je pas goed verborgen weten te houden.
(moeilijk is dat voor sommigen, omgaan met andere meningen)
Hij was boos en heeft dingen gezegd die "niet koninklijk" waren. Hij heeft mensen gebeld en ze gaan in januari weer vriendjes worden.quote:Op maandag 17 december 2007 20:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook wel mee.
Maar een slappe zak is het.
Zegt hij een keer wat hij denkt (normaal lult hij overal omheen), neemt hij het weer terug als blijkt dat het niet "koninklijk" is (hij moest eens weten, er lopen een paar horken bij die familie... ik zou zeggen dat het misschien te koninklijk was).quote:Op maandag 17 december 2007 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij was boos en heeft dingen gezegd die "niet koninklijk" waren.
Volgende week ligt NL zo goed als plat en de week daarna is het januari. Dus januari is eigenlijk best snel.quote:In januari pas, blijkbaar is de ruzie nog groter dan ik al dacht.![]()
Als dit al diep door het stof is... Maar goed, je hebt er behoefte aan dat het zo zou zijn kennelijk. Als het al zo is dan vind ik dat kwalijker dan de eerdere uitspraken. Die meende hij nl. (al is het aangesterkt met woede), dit is een partij liegen omdat de werkgever geen gezeik wenst. Ik hou niet zo van liegen. En al helemaal niet van dat politiek correcte liegen.quote:Diep, diep, diep door het stof.
Ga jij nou nog grappig worden, of blijft het bij erg slappe pogingen?quote:Op maandag 17 december 2007 20:43 schreef k_man het volgende:
De grap is er nu wel af.
Beste gronk, als je je tijd 5 minuutjes had gespendeerd aan onderzoek in plaats van ongeinformeerd gebral dan had je geweten dat vechtpartijen en rellen zich rond sport niet alleen concentreren bij voetbal.quote:Op zondag 16 december 2007 22:02 schreef gronk het volgende:
[..]
D'r worden genoeg raddraaiers opgepakt, maar de KNVB creert de gelegenheid. 't lijkt mij dat daar dan maar eens wat aan moet gebeuren. Lui die afspraken maken om met elkaar te gaan matten, daar kun je als politie weinig aan doen. Tenzij je nederland wilt veranderen in een politiestaat, maar dan moeten onschuldigen lijden onder de excessen van weinigen, en da's toch net wat jij niet wilde?
[..]
Da's binnen de wet, dus je moet niet zeuren.
[..]
'er zijn landen waar de supporters wel normaal doen. Ik zou alleen niet weten waar'
quote:Op maandag 17 december 2007 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ga jij nou nog grappig worden, of blijft het bij erg slappe pogingen?
Ik was het wel met hem eens, alleen zijn bewoordingen waren niet zo slim gekozen.quote:Op maandag 17 december 2007 20:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook wel mee.
Maar een slappe zak is het.
Kesler is een lulhannes. Maar dat wisten we al langer dan vandaag.quote:Op maandag 17 december 2007 21:27 schreef Ringo het volgende:
Zo. Het kereltje Kesler heeft zijn gram gehaald en vrijwel direct zijn nederlaag moeten toegeven. De politie staakt omdat ze de publieke zaak hebben te verdedigen en misschien moet de KNVB zich eens héél hard gaan afvragen of het spelletje met de bal nog wel zoveel maatschappelijke investeringen waard is.
Case closed, slotje.
Wat lul jij nou?quote:Op maandag 17 december 2007 21:27 schreef Ringo het volgende:
Zo. Het kereltje Kesler heeft zijn gram gehaald en vrijwel direct zijn nederlaag moeten toegeven. De politie staakt omdat ze de publieke zaak hebben te verdedigen en misschien moet de KNVB zich eens héél hard gaan afvragen of het spelletje met de bal nog wel zoveel maatschappelijke investeringen waard is.
Case closed, slotje.
En daar ging het nou juist om.quote:Op maandag 17 december 2007 22:10 schreef Mr_Memory het volgende:
Dat zijn uitspraak niet zo handig waren, ala, maar daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden.
Onzin, elk land waar voetbal zo populair is als in Nederland kent rellen.quote:Op zondag 16 december 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:
Ik heb er geen lijst van, maar gelukkig zijn er genoeg landen waar de supporters wel normaal doen. Het probleem is maatschappelijk en als je dat niet kan bevatten, so be it.
Dus dan zou het aan de populariteit liggen... Dat kan... Klinkt logisch. De relschoppers gaan dan rellen bij de populairste sport, want dat levert de meeste publiciteit op. Klinkt goed.quote:Op maandag 17 december 2007 23:16 schreef TC03 het volgende:
Onzin, elk land waar voetbal zo populair is als in Nederland kent rellen.
Gelukkig, zijn we het met elkaar eens.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:40 schreef gronk het volgende:
Het heeft natuurlijk niets te maken met voetbal an sich;
Corps. En lullig dat je nu net moet refereren aan iets waar ik bij betrokken was...quote:Koorballen slopen een conferentieoord;
Maar dat wil nog niet zeggen dat koorballen danwel haagse harries gesubsideerd dingen mogen slopen. Of je dat nu uit de bedrijfswinst danwel de belastingpot haalt, da's me lood om oud ijzer.quote:
Corps. En er was niets gesloopt, er waren een paar draaien om de oren uitgedeeld. Er zullen vast een paar glazen gesneuveld zijn oid, maar dat was het dan ook. Het was ook in een minuut voorbij.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:33 schreef gronk het volgende:
Maar dat wil nog niet zeggen dat koorballen danwel haagse harries gesubsideerd dingen mogen slopen.
Jij moet niet de arrogantie hebben dat je denkt te kunnen beslissen hoe mensen hun eigen geld besteden. Over de belastingpot mag je wel meebeslissen in theorie. Dus wel een verschil. Een groot verschil zelfs.quote:Of je dat nu uit de bedrijfswinst danwel de belastingpot haalt, da's me lood om oud ijzer.
Erm, als een KPMG veel kosten heeft aan gesloopte conferentieoorden, dan moet dat toch ergens van betaald worden. Nou wil het geval dat dat soort jongens kind aan huis zijn bij de overheid... dus daar heb ik wel degelijk wat over te zeggen. Uiteindelijk is dat *ook* belastinggeld.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:03 schreef DS4 het volgende:
Jij moet niet de arrogantie hebben dat je denkt te kunnen beslissen hoe mensen hun eigen geld besteden. Over de belastingpot mag je wel meebeslissen in theorie. Dus wel een verschil. Een groot verschil zelfs.
Zo lust ik er nog een paar. Al het geld komt uiteindelijk overal. We zijn god zeg ik je!quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:11 schreef gronk het volgende:
Uiteindelijk is dat *ook* belastinggeld.
En iets ongelovelijks: genoeg hooligans houden van het spelletje voetbal en zijn ooit aan pappa's hand meegenomen het stadion in.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus dan zou het aan de populariteit liggen... Dat kan... Klinkt logisch. De relschoppers gaan dan rellen bij de populairste sport, want dat levert de meeste publiciteit op. Klinkt goed.
Dat is dan meteen een ondersteuning van wat ik zei: maatschappelijk probleem wat niets met voetballen te maken heeft. Men kiest gewoon de populairste sport. Al zou het handbal zijn.
Ik krijg dat al met productiewerk. Als agent zou ik toch wel iets meer willen krijgen.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:50 schreef thaleia het volgende:
Dat zou kunnen, in de krant vandaag stond een brief "mijn vriend is 27 en verdient 1400 netto" en dat leek mij niet zo schrikbarend weinig. Het zal mijn naiviteit zijn.
Dat lijkt mij ook niet heel schrikbarend. Maar als je op je vijftigste nog steeds maar op 1.800 netto zit, is dat minder fraai.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:50 schreef thaleia het volgende:
Dat zou kunnen, in de krant vandaag stond een brief "mijn vriend is 27 en verdient 1400 netto" en dat leek mij niet zo schrikbarend weinig. Het zal mijn naiviteit zijn.
Bij verpleegkundigen (en ander zorg-personeel) zie je echt marktwerking in actie: d'r is zat aanbod van personeel (al doet de zorgsector zelf soms anders voorkomen, maar da's ook een stukje media-spielerij van de zorgsector), dus waarom zou je de lonen verhogen?quote:Op donderdag 20 december 2007 19:03 schreef thaleia het volgende:
Ik beweer niet dat politie-agenten teveel verdienen of dat ze geen loonsverhoging mogen krijgen, daar niet van hoor, maar als ik ze vergelijk met verpleegkundigen en leraren valt het met dat beroerde loon van agenten nogal mee.
quote:Op donderdag 20 december 2007 20:08 schreef thaleia het volgende:
Nogmaals, ik zeg dus niet dat een politie-agent niet weinig verdient, en ook niet dat ze niet meer mogen krijgen.
Dat is dus netto, als ik het goed begrijp? Da's dus al meer dan een agent maximaal verdient.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:08 schreef thaleia het volgende:
Dan kan ik je aanraden om zowel verpleging, als onderwijs, als politie te mijden. Ik heb net voor de gein even bekeken wat de top is voor een basisschoolleraar en volgens de bruto-nettoberekening op loonwijzer.nl is 1980 de max.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |