Jij hebt verstand? Waarom merk ik daar dan zo weinig van in dit topic?quote:Op maandag 17 december 2007 19:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Want als jij mij was, dan had je verstand en gebruikte je het ook nog.
Omdat jij het niet hebt, althans niet gebruikt. Echt, dat had je zonder verstand kunnen bedenken.quote:Op maandag 17 december 2007 19:04 schreef gronk het volgende:
Jij hebt verstand? Waarom merk ik daar dan zo weinig van in dit topic?
DS4: 'da's heul niet waar, da's een herformulering'quote:Op maandag 17 december 2007 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Kesler gaat diep door het stof"!!!!
Hihihi.quote:Op maandag 17 december 2007 19:00 schreef DS4 het volgende:
Nee. Want als jij mij was, dan had je verstand en gebruikte je het ook nog.
quote:Op maandag 17 december 2007 19:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat jij het niet hebt, althans niet gebruikt. Echt, dat had je zonder verstand kunnen bedenken.
Ik weet het wel zeker. Ik werk zelf in het onderwijs, daar precies hetzelfde probleem. Genoeg getalenteerde mensen die agent of leraar willen worden, maar als je het salaris maar laag genoeg maakt ontdekken die talenten vanzelf dat andere, veel beter betalende, banen ook best leuk kunnen zijn. Die komen niet meer, en jij moet noodgedwongen 'agenten' aannemen die niet vooraan stonden bij het uitdelen van herseninhoud, of totaal instabiel zijn, of communicatief absoluut niet sterk. En die paar die wel iets kunnen moeten met zulke figuren werken. Groot gelijk dat je dan gaat staken, om eea nog te proberen te redden en het niet totaal te laten verloederen.quote:Op maandag 17 december 2007 09:16 schreef DS4 het volgende:
Ik ben er nog steeds niet over uit of het niveau zich aan het salaris heeft aangepast, of het salaris aan het niveau (ik denk het eerste),
Wat? Heb jij echt "gedacht" nav dit draadje? Dat heb je pas goed verborgen weten te houden.quote:Op maandag 17 december 2007 19:41 schreef k_man het volgende:
Sorry, maar tot aan deze post dacht ik echt dat je posts serieus waren.
Je hoeft er niet heel slim voor te zijn. Ik stel dat nergens. Integendeel!quote:Op maandag 17 december 2007 19:42 schreef gronk het volgende:
Als je heel slim moet zijn om jouw slimheid op te merken dan doe je ergens toch iets niet goed.
Nou, dat valt ook wel mee.quote:Op maandag 17 december 2007 19:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Kesler gaat diep door het stof"!!!!
Ja, ja, nou weten we het wel hè? De grap is er nu wel af. Je moet het niet doordrijven.quote:Op maandag 17 december 2007 20:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat? Heb jij echt "gedacht" nav dit draadje? Dat heb je pas goed verborgen weten te houden.
(moeilijk is dat voor sommigen, omgaan met andere meningen)
Hij was boos en heeft dingen gezegd die "niet koninklijk" waren. Hij heeft mensen gebeld en ze gaan in januari weer vriendjes worden.quote:Op maandag 17 december 2007 20:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook wel mee.
Maar een slappe zak is het.
Zegt hij een keer wat hij denkt (normaal lult hij overal omheen), neemt hij het weer terug als blijkt dat het niet "koninklijk" is (hij moest eens weten, er lopen een paar horken bij die familie... ik zou zeggen dat het misschien te koninklijk was).quote:Op maandag 17 december 2007 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hij was boos en heeft dingen gezegd die "niet koninklijk" waren.
Volgende week ligt NL zo goed als plat en de week daarna is het januari. Dus januari is eigenlijk best snel.quote:In januari pas, blijkbaar is de ruzie nog groter dan ik al dacht.![]()
Als dit al diep door het stof is... Maar goed, je hebt er behoefte aan dat het zo zou zijn kennelijk. Als het al zo is dan vind ik dat kwalijker dan de eerdere uitspraken. Die meende hij nl. (al is het aangesterkt met woede), dit is een partij liegen omdat de werkgever geen gezeik wenst. Ik hou niet zo van liegen. En al helemaal niet van dat politiek correcte liegen.quote:Diep, diep, diep door het stof.
Ga jij nou nog grappig worden, of blijft het bij erg slappe pogingen?quote:Op maandag 17 december 2007 20:43 schreef k_man het volgende:
De grap is er nu wel af.
Beste gronk, als je je tijd 5 minuutjes had gespendeerd aan onderzoek in plaats van ongeinformeerd gebral dan had je geweten dat vechtpartijen en rellen zich rond sport niet alleen concentreren bij voetbal.quote:Op zondag 16 december 2007 22:02 schreef gronk het volgende:
[..]
D'r worden genoeg raddraaiers opgepakt, maar de KNVB creert de gelegenheid. 't lijkt mij dat daar dan maar eens wat aan moet gebeuren. Lui die afspraken maken om met elkaar te gaan matten, daar kun je als politie weinig aan doen. Tenzij je nederland wilt veranderen in een politiestaat, maar dan moeten onschuldigen lijden onder de excessen van weinigen, en da's toch net wat jij niet wilde?
[..]
Da's binnen de wet, dus je moet niet zeuren.
[..]
'er zijn landen waar de supporters wel normaal doen. Ik zou alleen niet weten waar'
quote:Op maandag 17 december 2007 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ga jij nou nog grappig worden, of blijft het bij erg slappe pogingen?
Ik was het wel met hem eens, alleen zijn bewoordingen waren niet zo slim gekozen.quote:Op maandag 17 december 2007 20:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook wel mee.
Maar een slappe zak is het.
Kesler is een lulhannes. Maar dat wisten we al langer dan vandaag.quote:Op maandag 17 december 2007 21:27 schreef Ringo het volgende:
Zo. Het kereltje Kesler heeft zijn gram gehaald en vrijwel direct zijn nederlaag moeten toegeven. De politie staakt omdat ze de publieke zaak hebben te verdedigen en misschien moet de KNVB zich eens héél hard gaan afvragen of het spelletje met de bal nog wel zoveel maatschappelijke investeringen waard is.
Case closed, slotje.
Wat lul jij nou?quote:Op maandag 17 december 2007 21:27 schreef Ringo het volgende:
Zo. Het kereltje Kesler heeft zijn gram gehaald en vrijwel direct zijn nederlaag moeten toegeven. De politie staakt omdat ze de publieke zaak hebben te verdedigen en misschien moet de KNVB zich eens héél hard gaan afvragen of het spelletje met de bal nog wel zoveel maatschappelijke investeringen waard is.
Case closed, slotje.
En daar ging het nou juist om.quote:Op maandag 17 december 2007 22:10 schreef Mr_Memory het volgende:
Dat zijn uitspraak niet zo handig waren, ala, maar daar heeft hij zijn excuses voor aangeboden.
Onzin, elk land waar voetbal zo populair is als in Nederland kent rellen.quote:Op zondag 16 december 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:
Ik heb er geen lijst van, maar gelukkig zijn er genoeg landen waar de supporters wel normaal doen. Het probleem is maatschappelijk en als je dat niet kan bevatten, so be it.
Dus dan zou het aan de populariteit liggen... Dat kan... Klinkt logisch. De relschoppers gaan dan rellen bij de populairste sport, want dat levert de meeste publiciteit op. Klinkt goed.quote:Op maandag 17 december 2007 23:16 schreef TC03 het volgende:
Onzin, elk land waar voetbal zo populair is als in Nederland kent rellen.
Gelukkig, zijn we het met elkaar eens.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:40 schreef gronk het volgende:
Het heeft natuurlijk niets te maken met voetbal an sich;
Corps. En lullig dat je nu net moet refereren aan iets waar ik bij betrokken was...quote:Koorballen slopen een conferentieoord;
Maar dat wil nog niet zeggen dat koorballen danwel haagse harries gesubsideerd dingen mogen slopen. Of je dat nu uit de bedrijfswinst danwel de belastingpot haalt, da's me lood om oud ijzer.quote:
Corps. En er was niets gesloopt, er waren een paar draaien om de oren uitgedeeld. Er zullen vast een paar glazen gesneuveld zijn oid, maar dat was het dan ook. Het was ook in een minuut voorbij.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:33 schreef gronk het volgende:
Maar dat wil nog niet zeggen dat koorballen danwel haagse harries gesubsideerd dingen mogen slopen.
Jij moet niet de arrogantie hebben dat je denkt te kunnen beslissen hoe mensen hun eigen geld besteden. Over de belastingpot mag je wel meebeslissen in theorie. Dus wel een verschil. Een groot verschil zelfs.quote:Of je dat nu uit de bedrijfswinst danwel de belastingpot haalt, da's me lood om oud ijzer.
Erm, als een KPMG veel kosten heeft aan gesloopte conferentieoorden, dan moet dat toch ergens van betaald worden. Nou wil het geval dat dat soort jongens kind aan huis zijn bij de overheid... dus daar heb ik wel degelijk wat over te zeggen. Uiteindelijk is dat *ook* belastinggeld.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:03 schreef DS4 het volgende:
Jij moet niet de arrogantie hebben dat je denkt te kunnen beslissen hoe mensen hun eigen geld besteden. Over de belastingpot mag je wel meebeslissen in theorie. Dus wel een verschil. Een groot verschil zelfs.
Zo lust ik er nog een paar. Al het geld komt uiteindelijk overal. We zijn god zeg ik je!quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:11 schreef gronk het volgende:
Uiteindelijk is dat *ook* belastinggeld.
En iets ongelovelijks: genoeg hooligans houden van het spelletje voetbal en zijn ooit aan pappa's hand meegenomen het stadion in.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus dan zou het aan de populariteit liggen... Dat kan... Klinkt logisch. De relschoppers gaan dan rellen bij de populairste sport, want dat levert de meeste publiciteit op. Klinkt goed.
Dat is dan meteen een ondersteuning van wat ik zei: maatschappelijk probleem wat niets met voetballen te maken heeft. Men kiest gewoon de populairste sport. Al zou het handbal zijn.
Ik krijg dat al met productiewerk. Als agent zou ik toch wel iets meer willen krijgen.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:50 schreef thaleia het volgende:
Dat zou kunnen, in de krant vandaag stond een brief "mijn vriend is 27 en verdient 1400 netto" en dat leek mij niet zo schrikbarend weinig. Het zal mijn naiviteit zijn.
Dat lijkt mij ook niet heel schrikbarend. Maar als je op je vijftigste nog steeds maar op 1.800 netto zit, is dat minder fraai.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:50 schreef thaleia het volgende:
Dat zou kunnen, in de krant vandaag stond een brief "mijn vriend is 27 en verdient 1400 netto" en dat leek mij niet zo schrikbarend weinig. Het zal mijn naiviteit zijn.
Bij verpleegkundigen (en ander zorg-personeel) zie je echt marktwerking in actie: d'r is zat aanbod van personeel (al doet de zorgsector zelf soms anders voorkomen, maar da's ook een stukje media-spielerij van de zorgsector), dus waarom zou je de lonen verhogen?quote:Op donderdag 20 december 2007 19:03 schreef thaleia het volgende:
Ik beweer niet dat politie-agenten teveel verdienen of dat ze geen loonsverhoging mogen krijgen, daar niet van hoor, maar als ik ze vergelijk met verpleegkundigen en leraren valt het met dat beroerde loon van agenten nogal mee.
quote:Op donderdag 20 december 2007 20:08 schreef thaleia het volgende:
Nogmaals, ik zeg dus niet dat een politie-agent niet weinig verdient, en ook niet dat ze niet meer mogen krijgen.
Dat is dus netto, als ik het goed begrijp? Da's dus al meer dan een agent maximaal verdient.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:08 schreef thaleia het volgende:
Dan kan ik je aanraden om zowel verpleging, als onderwijs, als politie te mijden. Ik heb net voor de gein even bekeken wat de top is voor een basisschoolleraar en volgens de bruto-nettoberekening op loonwijzer.nl is 1980 de max.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |