Bron.quote:AMSTERDAM - De Raad van Hoofdcommissarissen en de politiebonden zijn woedend over uitspraken van directeur Henk Kesler van de KNVB. Kesler noemde de politie-acties ‘het werk van verwende kereltjes’.
De Raad van Hoofdcommissarissen neemt afstand van uitspraken van directeur Henk Kesler van de KNVB. (ANP)
'Tijdens een persconferentie over het niet doorgaan van twee eredivisieduels (Feyenoord-AZ en Ajax-PSV) gaf hij, met een kennelijke minachting, de minister van Binnenlandse Zaken ongevraagd advies. Hij zei letterlijk: ach minister Ter Horst, doe er geen cent bij voor deze verwende kereltjes', aldus de Raad in een persverklaring.
Kesler raakte volgens de Raad van Hoofdcommissarissen met zijn opmerking ‘iedere individuele politieman of vrouw in Nederland. En dat is niet acceptabel.’ De hoofdcommissarissen vinden dat door de opmerkingen van Kesler de beroepsgroep van meer dan 50-duizend politiemensen ‘bij de vuile was is gezet’. Het zou de KNVB sieren het verkeerde beeld dat zij nu van de politie geven, te corrigeren, aldus de commissarissen.
Bonden verbolgen
Ook de politiebonden zijn verbolgen over de uitspraken. Volgens ACP-leider Van der Pal vinden de agenten in Amsterdam dat Kesler makkelijk praten heeft met de tonnen die hij verdient.
‘Hij moet zelf eens in de voorste linie gaan staan en daar stenen terugkoppen’, was een breed gedragen suggestie, aldus de vakbondsman. De ACP eist net als de Raad van Hoofdcommissarissen een excuus van Kesler. Van der Pal: ‘Een man van deze status moet zich schamen voor zulke uitspraken.’
Geen excuses
Kesler denkt er echter niet over om zijn excuses te maken. ‘Ik heb geen zin om weer uitgebreid te reageren’, reageerde Kesler zondag. ‘Maar het lijkt mij niet dat ik nu mijn excuses ga maken. Hier laat ik het bij.’
Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken liet zondag weten expliciet afstand te nemen van de uitspraken van Kesler.
Afgelast
Dit weekeinde zijn de twee topduels in de eredivisie afgelast omdat de politiebonden tijdens de duels actie wilden voeren en de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam en minister Ter Horst de veiligheid niet konden garanderen.
Want?quote:Op zondag 16 december 2007 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat de KNVB nu toch snel moet gaan nadenken over het organiseren van hun eigen beveiligingsdienst.
Zowieso ontgaat me compleet het nut van deze actie van de politie. Goeie manier om goodwill te kweken bij het volk, en Ter Horst zal idd wakker liggen van het feit dat 2 voetbalwedstrijden niet doorgaan.quote:Op zondag 16 december 2007 20:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want?
De politie kiest ervoor om in een conflict met de werkgever miljoenen Nederlanders te duperen door Super-Sunday te verpesten. Dan moet je niet zo fiepen over wat vervelende uitspraken.
Staken is tot daar aan toe (hoewel het middel vooral te onpas wordt gebruikt), maar het moet niet ingezet worden op zo'n manier dat je derden zoveel mogelijk schade toebrengt. Laat ze maar eens weigeren om geld op te halen voor Spee. Dan pak je alleen je werkgever.
Voetbal levert netto op in Nederland voor de staat (zelfs met het overeind houden van voetbalclubs die teveel uitgeven). Mag men ook iets terug zien daarvan. Miljoenen Nederlanders hebben lol van de competitie. Ik hoor nooit gezeik over het geld dat naar kunst gaat waar maar een select groepje van profiteert.quote:Op zondag 16 december 2007 20:29 schreef Vampier het volgende:
En wat betreft politie bij voetbal wedstrijden... dat laat die voetbalclubs maar betalen... daar hoeven de hardwerkende belastingbetalers niet voor op te draaien....
comercieel eventquote:Op zondag 16 december 2007 20:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voetbal levert netto op in Nederland voor de staat (zelfs met het overeind houden van voetbalclubs die teveel uitgeven). Mag men ook iets terug zien daarvan. Miljoenen Nederlanders hebben lol van de competitie. Ik hoor nooit gezeik over het geld dat naar kunst gaat waar maar een select groepje van profiteert.
Even voor de goede orde, de politie staakt niet, maar omdat ze naar actievergaderingen wilde gaan, waren ze niet beschikbaar.quote:Op zondag 16 december 2007 20:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Want?
De politie kiest ervoor om in een conflict met de werkgever miljoenen Nederlanders te duperen door Super-Sunday te verpesten. Dan moet je niet zo fiepen over wat vervelende uitspraken.
Staken is tot daar aan toe (hoewel het middel vooral te onpas wordt gebruikt), maar het moet niet ingezet worden op zo'n manier dat je derden zoveel mogelijk schade toebrengt. Laat ze maar eens weigeren om geld op te halen voor Spee. Dan pak je alleen je werkgever.
Het Nederlandse volk betaald voor een bepaalde veiligheid. Ze hebben lack aan hun werkgever.... laat zien waar ze het eigenlijk voor doen.quote:Op zondag 16 december 2007 20:41 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Even voor de goede orde, de politie staakt niet, maar omdat ze naar actievergaderingen wilde gaan, waren ze niet beschikbaar.
En dat is hun goed recht, elke werknemer heeft dat recht.
En toen? Kijk, de topclubs kunnen het wel redelijk dragen. Maar de kleinere clubs hangen financieel al aan een draadje.quote:
Nee, het was zeer toevallig dat ze dat in dit weekend hebben gepland.quote:Op zondag 16 december 2007 20:41 schreef Mr_Memory het volgende:
Even voor de goede orde, de politie staakt niet, maar omdat ze naar actievergaderingen wilde gaan, waren ze niet beschikbaar.
En dat is hun goed recht, elke werknemer heeft dat recht.
We hebben WEL met het conflict te makenn. Wij betalen belasting, politie krijgt slecht betaald. Het is dus ONS probleem.quote:Op zondag 16 december 2007 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het was zeer toevallig dat ze dat in dit weekend hebben gepland.
Nogmaals: ze duperen miljoenen mensen die NIETS met het conflict te maken hebben. En daarmee zijn het inderdaad een stel verwende kleuters.
Maar WIJ kunnen het conflict niet oplossen. De oplossing ligt bij de overheid. Laat ze dan de overheid dwarszitten ipv meteen dit soort grote acties.quote:Op zondag 16 december 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben WEL met het conflict te makenn. Wij betalen belasting, politie krijgt slecht betaald. Het is dus ONS probleem.
De overheid heeft geen last van acties. Ze heeft hoogstens last van boze burgers.quote:Op zondag 16 december 2007 20:53 schreef wormwood het volgende:
[..]
Maar WIJ kunnen het conflict niet oplossen. De oplossing ligt bij de overheid. Laat ze dan de overheid dwarszitten ipv meteen dit soort grote acties.
Wij zijn geen partij. Hoogstens financiers.quote:Op zondag 16 december 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We hebben WEL met het conflict te makenn. Wij betalen belasting, politie krijgt slecht betaald. Het is dus ONS probleem.
Nou, sinds dit weekend heeft de overheid mijn steun. Al gaat de competitie dit jaar verder in het geheel niet door: hou de poot maar stijf. Dit soort randfiguren verdienen geen cent extra.quote:Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De overheid heeft geen last van acties. Ze heeft hoogstens last van boze burgers.
Dan hoop ik dat politiemensen massaal ontslag nemen en jouw je problemen zelf laten oplossen.quote:Op zondag 16 december 2007 21:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, sinds dit weekend heeft de overheid mijn steun. Al gaat de competitie dit jaar verder in het geheel niet door: hou de poot maar stijf. Dit soort randfiguren verdienen geen cent extra.
Mensen die het hebben over 'het volk' mogen wat mij betreft acuut gedeporteerd worden.quote:Op zondag 16 december 2007 20:37 schreef zjroentje het volgende:
Goeie manier om goodwill te kweken bij het volk
Zet het binnenhof af, ga staken als een minister ergens het land in gaat, geef eens geen politiebegeleiding als ze daar om vragen.quote:Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De overheid heeft geen last van acties. Ze heeft hoogstens last van boze burgers.
quote:Op zondag 16 december 2007 20:40 schreef wormwood het volgende:
De politie verpest een belangrijk weekend van de KNVB. De KNVB is daar kwaad over maar moet van de politie daarvoor hun excuses aanbieden.
Laat ze maar lekker ontslag nemen. Ik denk niet dat ik er veel last van zal hebben. Als ik ze nodig heb dan geven ze nl. niet thuis.quote:Op zondag 16 december 2007 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan hoop ik dat politiemensen massaal ontslag nemen en jouw je problemen zelf laten oplossen.
quote:Op zondag 16 december 2007 21:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker ontslag nemen. Ik denk niet dat ik er veel last van zal hebben. Als ik ze nodig heb dan geven ze nl. niet thuis.
De wet verbied het dat de KNVB het zelf doet.quote:Op zondag 16 december 2007 21:22 schreef gronk het volgende:
Als de KNVB werkelijk hart had voor voetbal, riepen ze die hooligans zelf een halt toe. In plaats van dat ze zo laf zijn om dat door de politie te laten doen.
Onzin, de KNVB heeft meerdere plannen afgeschoten, maar de wet moet gewoon gewijzigd worden.quote:Komop zeg, de clubs (en dus ook de KNVB) weet prima welk gajes de boel loopt te verzieken. Maar ze staan zelf maatregelen die dat voorkomen in de weg.
O, het ligt aan het voetbal en niet aan de malloten?quote:En dan nu gaan lopen janken dat de politie geen orde kan handhaven.... bij ieder normaal evenement waar je een paar duizend toeschouwers hebt, heb je geen bussen ME en politie nodig. Bij voetbal wel. Wie heeft er dus kilo's boter op 't hoofd?
Wat niet?quote:Op zondag 16 december 2007 21:28 schreef gronk het volgende:
Dat mag toch helemaal niet volgens de wet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |