abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 december 2007 @ 20:16:31 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55319962
quote:
AMSTERDAM - De Raad van Hoofdcommissarissen en de politiebonden zijn woedend over uitspraken van directeur Henk Kesler van de KNVB. Kesler noemde de politie-acties ‘het werk van verwende kereltjes’.

De Raad van Hoofdcommissarissen neemt afstand van uitspraken van directeur Henk Kesler van de KNVB. (ANP)

'Tijdens een persconferentie over het niet doorgaan van twee eredivisieduels (Feyenoord-AZ en Ajax-PSV) gaf hij, met een kennelijke minachting, de minister van Binnenlandse Zaken ongevraagd advies. Hij zei letterlijk: ach minister Ter Horst, doe er geen cent bij voor deze verwende kereltjes', aldus de Raad in een persverklaring.

Kesler raakte volgens de Raad van Hoofdcommissarissen met zijn opmerking ‘iedere individuele politieman of vrouw in Nederland. En dat is niet acceptabel.’ De hoofdcommissarissen vinden dat door de opmerkingen van Kesler de beroepsgroep van meer dan 50-duizend politiemensen ‘bij de vuile was is gezet’. Het zou de KNVB sieren het verkeerde beeld dat zij nu van de politie geven, te corrigeren, aldus de commissarissen.

Bonden verbolgen

Ook de politiebonden zijn verbolgen over de uitspraken. Volgens ACP-leider Van der Pal vinden de agenten in Amsterdam dat Kesler makkelijk praten heeft met de tonnen die hij verdient.

‘Hij moet zelf eens in de voorste linie gaan staan en daar stenen terugkoppen’, was een breed gedragen suggestie, aldus de vakbondsman. De ACP eist net als de Raad van Hoofdcommissarissen een excuus van Kesler. Van der Pal: ‘Een man van deze status moet zich schamen voor zulke uitspraken.’

Geen excuses
Kesler denkt er echter niet over om zijn excuses te maken. ‘Ik heb geen zin om weer uitgebreid te reageren’, reageerde Kesler zondag. ‘Maar het lijkt mij niet dat ik nu mijn excuses ga maken. Hier laat ik het bij.’

Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken liet zondag weten expliciet afstand te nemen van de uitspraken van Kesler.

Afgelast
Dit weekeinde zijn de twee topduels in de eredivisie afgelast omdat de politiebonden tijdens de duels actie wilden voeren en de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam en minister Ter Horst de veiligheid niet konden garanderen.
Bron.

Dat kan nog gezellig worden wanneer straks de politie weer hun best moeten doen om rellende voetbal supporters te "begeleiden". Ik denk dat de KNVB nu toch snel moet gaan nadenken over het organiseren van hun eigen beveiligingsdienst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Papierversnipperaar op 16-12-2007 20:38:44 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55320007
Kesler is een mafkees, de politie-acties (rond het voetbal) te achterlijk voor woorden
pi_55320096
Dat soort geborneerde eikels direct uit hun functie zetten.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_55320313
Ik zou mijn belastinggeld terug vragen voor elke dag dat die eikels staken. Ze voeren toch al geen flikker uit de hele dag en gaan elke confrontatie uit de weg. Er zit bijna geen enkelle agent meer bij het corps om het volk te dienen maar meer om hun VMBO opleiding te kunnen uitbuiten door mensen te onderdrukken die VEEL slimmer zijn dan de gemiddelde agent (welk niveau dat ook mag zijn)

En wat betreft politie bij voetbal wedstrijden... dat laat die voetbalclubs maar betalen... daar hoeven de hardwerkende belastingbetalers niet voor op te draaien.... maar aangezien de gemiddelde voetbal bezoeker een nog lager IQ heeft dan een agent zal dat wel nooit gebeuren.

Freefight met weerloze stoel

Profiteren van belastingcenten

[ Bericht 9% gewijzigd door Vampier op 16-12-2007 20:35:39 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_55320325
Ik vond het ook een zeer rare uitspraak.

Maar een eigen beveiligingsdienst, ik zou niet weten waarom?
Iedereen betaalt toch belasting.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_55320437
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik denk dat de KNVB nu toch snel moet gaan nadenken over het organiseren van hun eigen beveiligingsdienst.
Want?

De politie kiest ervoor om in een conflict met de werkgever miljoenen Nederlanders te duperen door Super-Sunday te verpesten. Dan moet je niet zo fiepen over wat vervelende uitspraken.

Staken is tot daar aan toe (hoewel het middel vooral te onpas wordt gebruikt), maar het moet niet ingezet worden op zo'n manier dat je derden zoveel mogelijk schade toebrengt. Laat ze maar eens weigeren om geld op te halen voor Spee. Dan pak je alleen je werkgever.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55320468
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Want?

De politie kiest ervoor om in een conflict met de werkgever miljoenen Nederlanders te duperen door Super-Sunday te verpesten. Dan moet je niet zo fiepen over wat vervelende uitspraken.

Staken is tot daar aan toe (hoewel het middel vooral te onpas wordt gebruikt), maar het moet niet ingezet worden op zo'n manier dat je derden zoveel mogelijk schade toebrengt. Laat ze maar eens weigeren om geld op te halen voor Spee. Dan pak je alleen je werkgever.
Zowieso ontgaat me compleet het nut van deze actie van de politie. Goeie manier om goodwill te kweken bij het volk, en Ter Horst zal idd wakker liggen van het feit dat 2 voetbalwedstrijden niet doorgaan.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_55320499
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:29 schreef Vampier het volgende:

En wat betreft politie bij voetbal wedstrijden... dat laat die voetbalclubs maar betalen... daar hoeven de hardwerkende belastingbetalers niet voor op te draaien....
Voetbal levert netto op in Nederland voor de staat (zelfs met het overeind houden van voetbalclubs die teveel uitgeven). Mag men ook iets terug zien daarvan. Miljoenen Nederlanders hebben lol van de competitie. Ik hoor nooit gezeik over het geld dat naar kunst gaat waar maar een select groepje van profiteert.
pi_55320544
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voetbal levert netto op in Nederland voor de staat (zelfs met het overeind houden van voetbalclubs die teveel uitgeven). Mag men ook iets terug zien daarvan. Miljoenen Nederlanders hebben lol van de competitie. Ik hoor nooit gezeik over het geld dat naar kunst gaat waar maar een select groepje van profiteert.
comercieel event
pi_55320561
De politie verpest een belangrijk weekend van de KNVB. De KNVB is daar kwaad over maar moet van de politie daarvoor hun excuses aanbieden.

"We verpesten jouw feestje wegens een conflict waar jij geen partij in bent. Maar we accepteren niet dat je kwaad wordt op ons".

Misschien hadden ze bij de politie eerst met wat andere acties moeten beginnen. Deze wedstrijden onmogelijk maken is meteen een zeer zwaar 'wapen'.
pi_55320589
quote:

[..]

Want?

Even voor de goede orde, de politie staakt niet, maar omdat ze naar actievergaderingen wilde gaan, waren ze niet beschikbaar.
En dat is hun goed recht, elke werknemer heeft dat recht.
pi_55320633
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:41 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Even voor de goede orde, de politie staakt niet, maar omdat ze naar actievergaderingen wilde gaan, waren ze niet beschikbaar.
Het Nederlandse volk betaald voor een bepaalde veiligheid. Ze hebben lack aan hun werkgever.... laat zien waar ze het eigenlijk voor doen.
pi_55320661
tja gezien de hoeveelheid inkomsten door iets als supersunday gaat de overheid toch ook wel het een en ander mislopen, sowieso brengt het voetbal enorm veel geld op voor de overheid, die politie begeleiding kost dan wat maar word veel royaler terugverdiend. Verder is de Nederlandse wet zo geregeld dat de knvb geen eigen beveiliging kan regelen, in de openbare ruimte mag alleen de politie geweld gebruiken, privé beveiliging zou tegen de wet zijn. Verder hoop ik overigens hard dat ter horst de politie iets van -20% als salaris geeft na deze enorm kansloze actie, dit is gewoon moedwillig burgers pesten en heeft geen drol te maken met staken.
pi_55320716
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:40 schreef Vampier het volgende:

comercieel event
En toen? Kijk, de topclubs kunnen het wel redelijk dragen. Maar de kleinere clubs hangen financieel al aan een draadje.

Het maatschappelijk nut van voetbal is erg groot, dus het gezeik over de inzet van politie bij de wedstrijden (waarbij even aangetekend dat gebrekkige wetgeving de clubs nauwelijks in staat stelt om op te treden) is volledig onterecht.
pi_55320772
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:41 schreef Mr_Memory het volgende:

Nee, het was zeer toevallig dat ze dat in dit weekend hebben gepland.

Nogmaals: ze duperen miljoenen mensen die NIETS met het conflict te maken hebben. En daarmee zijn het inderdaad een stel verwende kleuters.
  zondag 16 december 2007 @ 20:51:24 #16
pi_55320867
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nogmaals: ze duperen miljoenen mensen die NIETS met het conflict te maken hebben. En daarmee zijn het inderdaad een stel verwende kleuters.
We hebben WEL met het conflict te makenn. Wij betalen belasting, politie krijgt slecht betaald. Het is dus ONS probleem.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_55320923
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We hebben WEL met het conflict te makenn. Wij betalen belasting, politie krijgt slecht betaald. Het is dus ONS probleem.
Maar WIJ kunnen het conflict niet oplossen. De oplossing ligt bij de overheid. Laat ze dan de overheid dwarszitten ipv meteen dit soort grote acties.
pi_55320960
Beter gaan die kan** jo**** ff lekker hun smoel houden en vandaag nog weer aan het werk

200,- EURO NETTO, ********** *#)@%^*#@(^* ************** DAT IS 500BRUTTO LOONSVERHOGING volgens mij hebben ze teveel in beslag genomen coke gesnoven

DAT IS in sommige gevallen meer dan 20% loonsverhoging

ze gaan idd door voor ''verwende kereltjes’' als je met dat soort voorstellen komt.............
'o o o wat zijn ze toch woest... laat ze lekker woest zijn denk ik dan..

Dat hoor ik overigens meer dan dagelijks tegenwoordig, 'Partij/instantie/group X is WOEST om 'dit dat zus zo ' leuk mode woordje is dat geworden zeg

En dan met dingen komen als 'inflatie' is ook weer gestegen en huil huil
.. alsof wij 'gewone burgers' daar wel voor gecompenseerd worden

[ Bericht 5% gewijzigd door devvertje op 16-12-2007 21:00:34 ]
  zondag 16 december 2007 @ 20:59:06 #19
pi_55321085
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:53 schreef wormwood het volgende:

[..]

Maar WIJ kunnen het conflict niet oplossen. De oplossing ligt bij de overheid. Laat ze dan de overheid dwarszitten ipv meteen dit soort grote acties.
De overheid heeft geen last van acties. Ze heeft hoogstens last van boze burgers.
pi_55321096
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Wij zijn geen partij. Hoogstens financiers.
pi_55321159
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

De overheid heeft geen last van acties. Ze heeft hoogstens last van boze burgers.
Nou, sinds dit weekend heeft de overheid mijn steun. Al gaat de competitie dit jaar verder in het geheel niet door: hou de poot maar stijf. Dit soort randfiguren verdienen geen cent extra.
  zondag 16 december 2007 @ 21:05:32 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55321235
"verwende kereltjes"

Meneer Kesler gaat voortaan zeker zelf tussen de hooligans staan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 16 december 2007 @ 21:17:53 #23
pi_55321421
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, sinds dit weekend heeft de overheid mijn steun. Al gaat de competitie dit jaar verder in het geheel niet door: hou de poot maar stijf. Dit soort randfiguren verdienen geen cent extra.
Dan hoop ik dat politiemensen massaal ontslag nemen en jouw je problemen zelf laten oplossen.
  zondag 16 december 2007 @ 21:17:57 #24
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55321424
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:37 schreef zjroentje het volgende:

Goeie manier om goodwill te kweken bij het volk
Mensen die het hebben over 'het volk' mogen wat mij betreft acuut gedeporteerd worden.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55321434
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zet het binnenhof af, ga staken als een minister ergens het land in gaat, geef eens geen politiebegeleiding als ze daar om vragen.
Ik kan zo wel een paar acties verzinnen die de overheid duperen en de burgers niet.
  zondag 16 december 2007 @ 21:22:12 #26
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55321531
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:40 schreef wormwood het volgende:
De politie verpest een belangrijk weekend van de KNVB. De KNVB is daar kwaad over maar moet van de politie daarvoor hun excuses aanbieden.

Als de KNVB werkelijk hart had voor voetbal, riepen ze die hooligans zelf een halt toe. In plaats van dat ze zo laf zijn om dat door de politie te laten doen.

Komop zeg, de clubs (en dus ook de KNVB) weet prima welk gajes de boel loopt te verzieken. Maar ze staan zelf maatregelen die dat voorkomen in de weg. En dan nu gaan lopen janken dat de politie geen orde kan handhaven.... bij ieder normaal evenement waar je een paar duizend toeschouwers hebt, heb je geen bussen ME en politie nodig. Bij voetbal wel. Wie heeft er dus kilo's boter op 't hoofd?

KNVB:
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55321650
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dan hoop ik dat politiemensen massaal ontslag nemen en jouw je problemen zelf laten oplossen.
Laat ze maar lekker ontslag nemen. Ik denk niet dat ik er veel last van zal hebben. Als ik ze nodig heb dan geven ze nl. niet thuis.
  zondag 16 december 2007 @ 21:28:44 #28
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55321690
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Laat ze maar lekker ontslag nemen. Ik denk niet dat ik er veel last van zal hebben. Als ik ze nodig heb dan geven ze nl. niet thuis.

Dat mag toch helemaal niet volgens de wet?
pi_55321705
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:22 schreef gronk het volgende:

Als de KNVB werkelijk hart had voor voetbal, riepen ze die hooligans zelf een halt toe. In plaats van dat ze zo laf zijn om dat door de politie te laten doen.
De wet verbied het dat de KNVB het zelf doet.
quote:
Komop zeg, de clubs (en dus ook de KNVB) weet prima welk gajes de boel loopt te verzieken. Maar ze staan zelf maatregelen die dat voorkomen in de weg.
Onzin, de KNVB heeft meerdere plannen afgeschoten, maar de wet moet gewoon gewijzigd worden.
quote:
En dan nu gaan lopen janken dat de politie geen orde kan handhaven.... bij ieder normaal evenement waar je een paar duizend toeschouwers hebt, heb je geen bussen ME en politie nodig. Bij voetbal wel. Wie heeft er dus kilo's boter op 't hoofd?
O, het ligt aan het voetbal en niet aan de malloten?
pi_55321726
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:28 schreef gronk het volgende:

Wat niet?
pi_55321756
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, het was niet toevallig, natuurlijk niet.
Als ze zoiets door de weeks doen heeft het geen enkel inpact, nu haalde het gelijk het achtuur journaal en praat bijna iedereen er over.

Ik baal ook heel erg dat de wedstrijden niet door zijn gegaan, maar zoals Kesler zich uitgelaten heeft, kan echt niet door de beugel.
  zondag 16 december 2007 @ 21:33:45 #32
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55321847
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:29 schreef DS4 het volgende:

De wet verbied het dat de KNVB het zelf doet.
So? Dan sluiten ze clubs maar uit van de competitie. Gebeurt veel te weinig.
quote:
Onzin, de KNVB heeft meerdere plannen afgeschoten, maar de wet moet gewoon gewijzigd worden.
Oh, de politiek heeft hier ook last van zwakke knieen. Maar ik kan de KNVB nou niet echt zien als een stel bobo's die zich 'cooperatief' opstellen.
quote:
O, het ligt aan het voetbal en niet aan de malloten?
Voetbal is al sinds jaar en dag een sport waarbij rellen 'erbij horen'. Ik hoor nooit iets over de jaarlijkse rellen op wimbledon, of golfcourts die vernield worden door woedende yuppen. Geeft toch te denken.
pi_55321875
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:30 schreef Mr_Memory het volgende:

Als ze zoiets door de weeks doen heeft het geen enkel inpact, nu haalde het gelijk het achtuur journaal en praat bijna iedereen er over.
Dat bedoel ik. Uit eigenbelang miljoenen mensen benadelen. Stelletje malloten!
quote:
maar zoals Kesler zich uitgelaten heeft, kan echt niet door de beugel.
Onzin. Ze verzieken Super-Sunday en gaan als een stel kleine kinderen janken dat de KNVB daar boos op reageert. Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld.

Kesler heeft groot gelijk: geen cent erbij. Dat zal wel weer niet, maar wat mij betreft wordt het salaris even een paar jaar bevroren.
  zondag 16 december 2007 @ 21:35:18 #34
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55321884
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat niet?

Komop, geen stommetje spelen. Geen aangifte op willen nemen, niet komen als je ze belt... volgens mij heb je daar keurige wetteksten voor
  zondag 16 december 2007 @ 21:36:50 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55321916
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:34 schreef DS4 het volgende:

Ow, dus als een stel voetbalvandalen een winkelcentrum in as leggen, dan is dat OK. Da's namelijk vermaak van miljoenen mensen, en zoiets mag je niet in de weg staan.
pi_55321959
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:33 schreef gronk het volgende:

So? Dan sluiten ze clubs maar uit van de competitie. Gebeurt veel te weinig.
Dus omdat er malloten rellen moeten clubs die daar niets aan kunnen doen worden uitgesloten van de competitie met als gevolg vele ontslagen?

Logisch...
quote:
Maar ik kan de KNVB nou niet echt zien als een stel bobo's die zich 'cooperatief' opstellen.
En toch is het zo. Dat jij dat niet wenst te zien zal me eerlijk gezegd jeuken.
quote:
Voetbal is al sinds jaar en dag een sport waarbij rellen 'erbij horen'. Ik hoor nooit iets over de jaarlijkse rellen op wimbledon, of golfcourts die vernield worden door woedende yuppen. Geeft toch te denken.
Er zijn ik weet niet hoeveel landen waar geen rellen bij het voetbal zijn. Zou het iets met de maatschappij te maken hebben?
pi_55322022
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:35 schreef gronk het volgende:

Geen aangifte op willen nemen, niet komen als je ze belt... volgens mij heb je daar keurige wetteksten voor
Langskomen hoeven ze niet en aangiften niet opnemen doen ze, ook al vertel ik er keurig bij dat ik daar een klacht over in dien. Die overigens ook in het ronde archief verdwijnt.

Ik ben niet onder de indruk van de daadkracht van de Nederlandse politie.
pi_55322106
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:22 schreef gronk het volgende:

[..]

De KNVB is al jaren bezig om hooligans aan te pakken. Ze zijn al jaren bezig om een voetbal wet voor elkaar te krijgen waarbij er verregaande sancties ook buiten het stadion worden opgelegd. Maar helaas, de politiek maakt er geen haast mee.

Binnen het stadion is het over het algemeen rustig, met dank aan maatregelen van o.a. de KNVB en de clubs. Buiten de stadions heeft de KNVB het niet voor het zeggen.
pi_55322125
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:36 schreef gronk het volgende:

Ow, dus als een stel voetbalvandalen een winkelcentrum in as leggen, dan is dat OK. Da's namelijk vermaak van miljoenen mensen, en zoiets mag je niet in de weg staan.
Ja, miljoenen mensen vermaken zich met winkelcentra die in de as worden gelegd door voetbalvandalen (ik lees er nooit wat over, maar het zal zeker ieder weekend gebeuren... ).

Laten we wat enkelingen doen aan de gehele groep verwijten. Overigens, hooligans zijn m.i. geen voetballiefhebbers.
  zondag 16 december 2007 @ 21:44:39 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55322148
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:38 schreef DS4 het volgende:

Dus omdat er malloten rellen moeten clubs die daar niets aan kunnen doen worden uitgesloten van de competitie met als gevolg vele ontslagen?
Nou, dan speel je als club wedstrijden zonder publiek. Mij ook best.
quote:
En toch is het zo. Dat jij dat niet wenst te zien zal me eerlijk gezegd jeuken.
Het zal me eerlijk gezegd ook jeuken dat ze jouw aangiftes niet willen noteren. Sterker nog, als ik voor de zoveelste keer een zeurende DS4 aan de lijn heb, dan zou ik als agent gaan posten als DS4 de deur uitgaat. En 'm dan helemaal uitkleden
quote:
Er zijn ik weet niet hoeveel landen waar geen rellen bij het voetbal zijn. Zou het iets met de maatschappij te maken hebben?
Noem eens wat landen waar je *geen* supportersrellen hebt, hrm?
pi_55322363
quote:

[..]

[..]

Onzin. Ze verzieken Super-Sunday en gaan als een stel kleine kinderen janken dat de KNVB daar boos op reageert. Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld.

Kesler heeft groot gelijk: geen cent erbij. Dat zal wel weer niet, maar wat mij betreft wordt het salaris even een paar jaar bevroren.
Sorry hoor maar dit had ik niet van jouw verwacht.

Ik baalde ook enorm, maar komop he, het is maar voetbal, voetbal is niet heilig.
Die mensen vechten ook voor een beter salaris, en dan heeft Kesler makkelijk praten met zijn inkomen...
pi_55322365
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:44 schreef gronk het volgende:

Nou, dan speel je als club wedstrijden zonder publiek. Mij ook best.
Het idee om de raddraaiers aan te pakken komt niet in jou op?
quote:
Het zal me eerlijk gezegd ook jeuken dat ze jouw aangiftes niet willen noteren. Sterker nog, als ik voor de zoveelste keer een zeurende DS4 aan de lijn heb, dan zou ik als agent gaan posten als DS4 de deur uitgaat. En 'm dan helemaal uitkleden
Wat ben je toch een kleuter.
quote:
Noem eens wat landen waar je *geen* supportersrellen hebt, hrm?
Ik heb er geen lijst van, maar gelukkig zijn er genoeg landen waar de supporters wel normaal doen. Het probleem is maatschappelijk en als je dat niet kan bevatten, so be it.
pi_55322441
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:51 schreef Mr_Memory het volgende:

Ik baalde ook enorm, maar komop he, het is maar voetbal, voetbal is niet heilig.
Het heeft niets met voetbal te maken. Wat mij steekt is dat men er voor kiest om bewust het publiek te raken die er niets mee te maken heeft.
quote:
Die mensen vechten ook voor een beter salaris
Prima, maar er zijn ik weet niet hoeveel alternatieven. En men kiest datgeen wat zoveel mogelijk mensen raakt die niets er meer te maken hebben.
quote:
en dan heeft Kesler makkelijk praten met zijn inkomen...
Wat heeft het inkomen van Kesler er mee te maken?
pi_55322490
Kessler heeft gewoon eens een keer de waarheid gezegd.
  zondag 16 december 2007 @ 22:02:26 #45
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55322646
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:

Het idee om de raddraaiers aan te pakken komt niet in jou op?
D'r worden genoeg raddraaiers opgepakt, maar de KNVB creert de gelegenheid. 't lijkt mij dat daar dan maar eens wat aan moet gebeuren. Lui die afspraken maken om met elkaar te gaan matten, daar kun je als politie weinig aan doen. Tenzij je nederland wilt veranderen in een politiestaat, maar dan moeten onschuldigen lijden onder de excessen van weinigen, en da's toch net wat jij niet wilde?
quote:
Wat ben je toch een kleuter.
Da's binnen de wet, dus je moet niet zeuren.
quote:
Ik heb er geen lijst van, maar gelukkig zijn er genoeg landen waar de supporters wel normaal doen. Het probleem is maatschappelijk en als je dat niet kan bevatten, so be it.
'er zijn landen waar de supporters wel normaal doen. Ik zou alleen niet weten waar'
  zondag 16 december 2007 @ 22:02:36 #46
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_55322655
Maar ik vind dat de KNVB wel een punt heeft wat betreft het rekening houden met de politie.

Vaak zat worden er wedstrijden verzet om dat de politie weer eens geen tijd heeft voor relschoppende voetballiefhebbers maar meer oog heeft voor een plaatste markt of fietsen controle.
Elke keer houd de KNVB rekening met de politie en nu wordt er eens wat van de politie gevraagd en het wordt in eens te veel.

maar ondanks alles zijn de uitspraken best wel grof te noemen , maar de boosheid kan ik wel begrijpen.
maar ja ook politie lui hebben het recht om te staken.

maar wel raar 3 weken geleden lag het land plat omdat de leerlingen gingen staken.
Dit wordt door de politie met harde hand bestreden en het was in hun ogen verkeert , maar nu ze zelf staken moet iedereen maar even rekening met hun gaan houden.

Zeer vreemd als je het mij vraagt maar nogmaals HET RECHT heb je hier in Nederland om te staken dus maken sommige partijen er gebruik van.
Oke maar om dan gelijk 200 Euro Loons verhoging te vragen gaat wel wat ver, want dta wil iedereen wel hebben denk ik.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 16 december 2007 @ 22:03:58 #47
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55322687
quote:
[b]Op zondag 16 december 2007 22:02 schreef RAVW het volgende:[/b
Vaak zat worden er wedstrijden verzet om dat de politie weer eens geen tijd heeft voor relschoppende voetballiefhebbers maaar meer oog heeft voor een plaatste markt of fietsen controle.
Jah, de politie is net als water uit de kraan: je draait de kraan open en je hebt onbeperkt water voor bijna niks.
  zondag 16 december 2007 @ 22:08:28 #48
pi_55322806
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Ontslag nemen?
pi_55322875
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:02 schreef gronk het volgende:

D'r worden genoeg raddraaiers opgepakt, maar de KNVB creert de gelegenheid.
Vechtpartijen in uitgaansgelegenheden liggen natuurlijk aan de uitgaansgelegenheden...
quote:
Lui die afspraken maken om met elkaar te gaan matten, daar kun je als politie weinig aan doen.
Daar hebben ze het voetbal niet voor nodig (is geregeld gebleken).
quote:
'er zijn landen waar de supporters wel normaal doen. Ik zou alleen niet weten waar'
Canada, VS, China, Japan. Hier, 4 stuks. Tevreden?
pi_55322878
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het heeft niets met voetbal te maken. Wat mij steekt is dat men er voor kiest om bewust het publiek te raken die er niets mee te maken heeft.
[..]

Prima, maar er zijn ik weet niet hoeveel alternatieven. En men kiest datgeen wat zoveel mogelijk mensen raakt die niets er meer te maken hebben.
Maar met de dezelfde impact?
Als je tot acties overgaat moet het natuurlijk wel impact hebben, anders heeft het weing nut.
Waarom denk je dat er bijna elk jaar een staking of een demostratie is in Frankrijk tijdens de Tour de France?
quote:
Wat heeft het inkomen van Kesler er mee te maken?
Omdat hij het woord "verwend" gebruikte, terwijl hij het veelvoud verdient.
Over voetballers maar niet te spreken, een beetje goede voetballer verdient hun maandsalaris per dag.
Wie is er nou verwend?
  zondag 16 december 2007 @ 22:11:44 #51
pi_55322902
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:40 schreef DS4 het volgende:

Ik ben niet onder de indruk van de daadkracht van de Nederlandse politie.
Maar ze moeten wel hooligans in bedwang houden?
pi_55322977
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Maar ze moeten wel hooligans in bedwang houden?
De ME is een geconcentreerde variant zeg maar...

Natuurlijk zijn er agenten die hun werk goed doen. Maar in zijn algemeenheid ben ik niet onder de indruk van het niveau van de gewone agenten. Misschien heeft het wel met het lage salaris te maken. If you pay peanuts, you get monkeys.

Maar dat allemaal terzijde hoor. Het verwijt treft natuurlijk de bonden. Die bedenken deze onzin. En die moeten zich kapot schamen.
  zondag 16 december 2007 @ 22:19:20 #53
pi_55323126
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Canada, VS, China, Japan. Hier, 4 stuks. Tevreden?
Daar hebben ze geen voetbal maar wel de doodstraf.
  zondag 16 december 2007 @ 22:21:17 #54
pi_55323199
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er agenten die hun werk goed doen. Maar in zijn algemeenheid ben ik niet onder de indruk van het niveau van de gewone agenten. Misschien heeft het wel met het lage salaris te maken. If you pay peanuts, you get monkeys.
Dus de acties zijn terecht?
quote:
Maar dat allemaal terzijde hoor. Het verwijt treft natuurlijk de bonden. Die bedenken deze onzin. En die moeten zich kapot schamen.
En Kesler ook, die denkt dat ie belangrijk is of zo. Laat hem s in Afghanistan een competitie opzetten met z'n grote bek.
[/quote]
pi_55323227
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:10 schreef Mr_Memory het volgende:

Maar met de dezelfde impact?
Als je tot acties overgaat moet het natuurlijk wel impact hebben, anders heeft het weing nut.
Ze hadden al de publiciteit binnen. Als ze vrijdag hadden aangegeven Super-Sunday door te laten gaan (eventueel met een ludieke actie in de rust ofzo, waar de KNVB best toe bereid zou zijn neem ik aan) dan had men 95% van het effect gehad en 0% van de irritatie.

En dan nog: wat denk je van: we gaan nu even twee weken geen verkeersovertredingen bekeuren (met uitzondering van de niet-mulder zeg maar). Minstens dezelfde pers en ten koste van de overheid.

Ik kan dit in een paar minuten bedenken. Dan moet een bondsbestuurder het in 48 uur ook lukken.
quote:
Waarom denk je dat er bijna elk jaar een staking of een demostratie is in Frankrijk tijdens de Tour de France?
Zijn er überhaupt weken dat er in Frankrijk niet wordt gestaakt of gedemonstreerd? Maar voor de goede orde: ik kan het mij niet herinneren dat de Tour de France niet doorging vanwege acties.
quote:
Omdat hij het woord "verwend" gebruikte, terwijl hij het veelvoud verdient.
Hij zal niet op het salaris gedoeld hebben. En de bondsbestuurders bedoeld hebben.
quote:
Over voetballers maar niet te spreken, een beetje goede voetballer verdient hun maandsalaris per dag.
Maar het gaat hier niet om het geld of de eisen. Dat die agenten meer geld willen is hun goed recht. Alleen: val daar niet bewust zoveel mogelijk mensen mee lastig die er geen donder mee te maken hebben.
pi_55323260
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Daar hebben ze geen voetbal maar wel de doodstraf.
Canada heeft geen doodstraf. En alle vier de landen hebben voetbal. In de VS zelfs Beckham! En zijn vrouw, maar goed: ieder voordeel heb z'n nadeel.
pi_55323320
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Dus de acties zijn terecht?
De acties niet. De looneis laat ik mij niet over uit. Ik heb me daar niet in verdiept.
quote:
En Kesler ook, die denkt dat ie belangrijk is of zo. Laat hem s in Afghanistan een competitie opzetten met z'n grote bek.
Er werd hem om een mening gevraagd. Die gaf hij. Ongezouten, misschien te ongenuanceerd gelet op zijn functie, maar in de kern heeft hij gelijk: dit was onnodig en onterecht.
pi_55323472
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

De acties niet. De looneis laat ik mij niet over uit. Ik heb me daar niet in verdiept.
[..]

Er werd hem om een mening gevraagd. Die gaf hij. Ongezouten, misschien te ongenuanceerd gelet op zijn functie, maar in de kern heeft hij gelijk: dit was onnodig en onterecht.
Ik denk dat heel wat Nederlanders een veel stevigere mening hebben over de politie dan Kessler. Dat zal de politie toch ook wel moeten weten hoe er vaak over hun gedacht wordt. Beetje naief om in paniek te schieten als die mening duidelijk de media haalt.
pi_55323505
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

OK maar dan begrijp ik deze post van jouw niet.

Hier mee tref je dus de politie agent, en niet de bonds bazen.
pi_55323591
Verwende mannetjes? Ja hoor, met het salaris van een gemiddelde agent word je echt 'verwent'.

Ik ben benieuwd of meneer Kessler zelf een maand rond zou kunnen komen van het salaris van een agent. En ik begrijp dat hij verder ook geen prijs meer stelt op hulp van zulke 'verwende kereltjes'. Niet bij z'n voetbalwedstrijden, niet als er bij 'm ingebroken wordt, niet als z'n vrouw wordt verkracht.
pi_55323609
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:33 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

OK maar dan begrijp ik deze post van jouw niet.

De politieagenten zijn al dan niet lid van die bond. De bond vertegenwoordigd de politieagenten. Als de agenten zouden zeggen dat ze niet aan dat soort acties mee willen doen, dan had de bond daar naar moeten luisteren.
pi_55323633
Die 5,75% stelt feitelijk trouwens weinig voor. Het is namelijk 5,75% over een periode van 2 jaar. Als je er de inflatie vanaf haalf blijft er nauwelijks iets over.

Iedereen kan wel fijn de politie bashen, maar een land zonder politie is ondenkbaar. Die mensen doen vaak bijhoorlijk vervelend / risocovol / emotioneel zwaar werk en worden daar beroerd voor betaald. Ga zelf maar eens voor zo'n fooi de stukjes zoeken van iemand die onder een tram is gelopen, een echtelijke ruzie sussen of ouders vertellen dat hun kind nooit meer thuis zal komen.
pi_55323765
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:38 schreef k_man het volgende:
Die 5,75% stelt feitelijk trouwens weinig voor. Het is namelijk 5,75% over een periode van 2 jaar. Als je er de inflatie vanaf haalf blijft er nauwelijks iets over.

Iedereen kan wel fijn de politie bashen, maar een land zonder politie is ondenkbaar. Die mensen doen vaak bijhoorlijk vervelend / risocovol / emotioneel zwaar werk en worden daar beroerd voor betaald. Ga zelf maar eens voor zo'n fooi de stukjes zoeken van iemand die onder een tram is gelopen, een echtelijke ruzie sussen of ouders vertellen dat hun kind nooit meer thuis zal komen.
We mogen toch wel gewoon kritiek geven op de acties die de politie meteen voert?

Ik denk dat niemand er problemen mee heeft dat ze actie voeren voor betere werkomstandigheden. Het gaat meer om de manier waarop. 2 belangrijke voetbalwedstrijden niet door laten gaan. Als ze eerst andere acties hadden gevoerd, dan zou niemand er moeilijk over doen.
Nu hebben ze het bij heel veel mensen verpest.
  zondag 16 december 2007 @ 22:44:11 #64
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55323813
Jamaarmaar, de pliesie zorgt erfoor dat het pleps niet naar foeballu kan kijken.

Dertig jaar geleden kon d'r prima gevoetbald worden zonder verplichte politieinzet. Dat dat nu niet kan is opeens de schuld van de politie en de politiek. Want die willen ieder weekend relluh
pi_55323831
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze hadden al de publiciteit binnen. Als ze vrijdag hadden aangegeven Super-Sunday door te laten gaan (eventueel met een ludieke actie in de rust ofzo, waar de KNVB best toe bereid zou zijn neem ik aan) dan had men 95% van het effect gehad en 0% van de irritatie.

En dan nog: wat denk je van: we gaan nu even twee weken geen verkeersovertredingen bekeuren (met uitzondering van de niet-mulder zeg maar). Minstens dezelfde pers en ten koste van de overheid.

Ik kan dit in een paar minuten bedenken. Dan moet een bondsbestuurder het in 48 uur ook lukken.
[..]
Dat ben ik met je eens, ze hadden ook ludieker kunnen zijn.
quote:
Zijn er überhaupt weken dat er in Frankrijk niet wordt gestaakt of gedemonstreerd? Maar voor de goede orde: ik kan het mij niet herinneren dat de Tour de France niet doorging vanwege acties.
[..]
De Tour gaat altijd door of van start, maar er zijn wel degelijk etappes stilgelegt, omdat de weg geblokkeert was door boeren.
quote:
Hij zal niet op het salaris gedoeld hebben. En de bondsbestuurders bedoeld hebben.
[..]
Dat haal ik niet uit zijn woorden.
quote:
Maar het gaat hier niet om het geld of de eisen. Dat die agenten meer geld willen is hun goed recht. Alleen: val daar niet bewust zoveel mogelijk mensen mee lastig die er geen donder mee te maken hebben.
Acties treft altijd mensen, wie het ook is.

Maar hoe het ook is, hoezeer ik ook van voetbal hou, voetbal is niet heilig, als het heftig had gesneeuwd had het ook niet door gegaan.
  zondag 16 december 2007 @ 22:45:42 #66
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55323856
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:38 schreef k_man het volgende:

Allemaal leuk en aardig, maar die mensen zijn uit vrije wil politie agent geworden. Zoals Willy Vandersteen altijd al schreef: "Dan had je maar een vak moeten leren."

Tuurlijk hebben ze recht om te staken, en ze kozen voor dit moment want dan hebben ze lekker de aandacht. Tja, waarom niet. Die wedstrijden kunnen wel een andere keer. Of hun argumenten terecht zijn kan ik niet beoordelen.

Dat Kesler enorm blundert staat buiten kijf, of hij nou gelijk heeft of niet. Met mensen met wie je moet samenwerken moet je door één deur kunnen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_55323859
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:44 schreef gronk het volgende:
Jamaarmaar, de pliesie zorgt erfoor dat het pleps niet naar foeballu kan kijken.

Dertig jaar geleden kon d'r prima gevoetbald worden zonder verplichte politieinzet. Dat dat nu niet kan is opeens de schuld van de politie en de politiek. Want die willen ieder weekend relluh
Wie geeft de schuld aan de politie en politiek dat de politie nu nodig is bij het voetballen?

Waardeloos 'argument'.
  zondag 16 december 2007 @ 22:47:37 #68
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55323908
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:45 schreef wormwood het volgende:

Wie geeft de schuld aan de politie en politiek dat de politie nu nodig is bij het voetballen?

Waardeloos 'argument'.
Moet je bij de fantastische discussietechnieken van DS4 zijn
  zondag 16 december 2007 @ 22:48:01 #69
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55323932
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:45 schreef wormwood het volgende:

[..]

Waardeloos 'argument'.
Nee er zit wel degelijk een punt in deze redenering. Het zijn uiteindelijk wel de rellende supporters die ervoor gezorgd hebben dat er zoveel politie nodig is bij wedstrijden. Dus uiteindelijk ligt de oorzaak bij die mensen, en niet bij de politie.
pi_55324044
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:48 schreef ErikT het volgende:

[..]

Nee er zit wel degelijk een punt in deze redenering. Het zijn uiteindelijk wel de rellende supporters die ervoor gezorgd hebben dat er zoveel politie nodig is bij wedstrijden. Dus uiteindelijk ligt de oorzaak bij die mensen, en niet bij de politie.
De oorzaak van wat?

Er is ook politie nodig bij zoveel andere zaken. Er zijn gewoon afspraken gemaakt dat de politie op een bepaald moment bij een wedstrijd moet zijn om de boel in de gaten te houden. Als de politie besluit om dat in het kader van actie voeren niet te doen, is de politie daar zelf de oorzaak van. Niet de burgers.
pi_55324070
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:33 schreef Mr_Memory het volgende:

Je hebt gelijk. Ik neem het terug.
  zondag 16 december 2007 @ 22:54:11 #72
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55324101
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:51 schreef wormwood het volgende:

[..]

De oorzaak van wat?
Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim...
VAN HET NIET DOORGAAN VAN DE WEDSTRIJDEN.
quote:
Er is ook politie nodig bij zoveel andere zaken. Er zijn gewoon afspraken gemaakt dat de politie op een bepaald moment bij een wedstrijd moet zijn om de boel in de gaten te houden. Als de politie besluit om dat in het kader van actie voeren niet te doen, is de politie daar zelf de oorzaak van. Niet de burgers.
Ja. Zo kan je het bekijken, maar zo is het niet.
  zondag 16 december 2007 @ 22:55:09 #73
pi_55324122
Volgens mij hebben ze met deze actie een hoop misdaad (rellen) voorkomen. Prima actie dus, zouden ze elk weekend moeten doen.
pi_55324126
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:44 schreef Mr_Memory het volgende:

Acties treft altijd mensen, wie het ook is.
Dat snap ik. Maar bij deze actie was het doel om de voetballiefhebbers te raken.
pi_55324141
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:54 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim...
VAN HET NIET DOORGAAN VAN DE WEDSTRIJDEN.
Dus een huisvader met 2 zoons die elke zondag naar het voetbal gaan maar zelfs nog nooit hebben gevloekt bij een tegendoelpunt zijn er de schuld van dat de wedstrijden niet doorgaan?

Ik ga even een nieuwe smiley gebruiken:
pi_55324152
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik neem het terug.
Netjes

BTW Jeu Sprengers heeft afstand genomen van de uitspraak van Kesler.
pi_55324609
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:42 schreef wormwood het volgende:
We mogen toch wel gewoon kritiek geven op de acties die de politie meteen voert?

Ik denk dat niemand er problemen mee heeft dat ze actie voeren voor betere werkomstandigheden. Het gaat meer om de manier waarop. 2 belangrijke voetbalwedstrijden niet door laten gaan. Als ze eerst andere acties hadden gevoerd, dan zou niemand er moeilijk over doen.
Nu hebben ze het bij heel veel mensen verpest.
Tuurlijk mag je kritiek op de acties hebben, maar het afschilderen als verwende mannetjes is belachelijk. Daar ging het me om.
pi_55324650
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:56 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Netjes

BTW Jeu Sprengers heeft afstand genomen van de uitspraak van Kesler.
Daar komt narigheid van.
Ik moet nog zien of Henk "Grote Bek" Kesler de kerst haalt in deze goedbetaalde baan.
-
pi_55324676
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:45 schreef ErikT het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar die mensen zijn uit vrije wil politie agent geworden. Zoals Willy Vandersteen altijd al schreef: "Dan had je maar een vak moeten leren."
Da's een drogreden. Dat mensen graag dit werk willen doen, zich willen inzetten voor de maatschappij, betekent nog niet dat het tegen een fooi moet gebeuren.
pi_55324906
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je kritiek op de acties hebben, maar het afschilderen als verwende mannetjes is belachelijk. Daar ging het me om.
Misschien wel. Maar ik denk dat Kessler een heel wat mildere mening heeft geuit dan de gemiddelde Nederlander over de politie heeft. Ik denk dat de meeste mensen, zeker de voetbalfans, heel wat sterkere bewoordingen hebben gebruikt.

Beetje naief om er een probleem van te maken als het eens een keer open en bloot wordt gezegd.
  zondag 16 december 2007 @ 23:30:42 #81
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55325000
quote:
[b]Op zondag 16 december 2007 23:27 schreef wormwood het volgende
Beetje naief om er een probleem van te maken als het eens een keer open en bloot wordt gezegd.
Ik dacht dat de houdbaarheid van die dooddoener de afgelopen paar jaar wel verstreken was
pi_55325159
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:27 schreef wormwood het volgende:
Misschien wel. Maar ik denk dat Kessler een heel wat mildere mening heeft geuit dan de gemiddelde Nederlander over de politie heeft.
De gemiddelde Nederlander beseft sowieso nauwelijks wat het werk van een agent inhoudt en hoe de salarissen liggen.
pi_55325401
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:27 schreef wormwood het volgende:

[..]

Misschien wel. Maar ik denk dat Kessler een heel wat mildere mening heeft geuit dan de gemiddelde Nederlander over de politie heeft. Ik denk dat de meeste mensen, zeker de voetbalfans, heel wat sterkere bewoordingen hebben gebruikt.

Gelukkig begint je verhaal met "misschien" en "ik denk" want jouw idee over de gemiddelde nederlander ligt nogal ver naast de werkelijkheid.
Ga er maar gerust van uit de de meerderheid van de nederlanders waardering en respect heeft voor onze politiemensen en zich groen en geel geergerd heeft aan de bewoordingen van Gekke Henkie.

Hij is nu wel lelijk van zijn voetstuk gevallen maar hij was een figuur met een bepaalde maatschappelijke status. Het geeft geen pas voor iemand in zo'n positie op zich publiekelijk in de taal van de straat te uiten.

Luister voor de aardigheid maar eens naar Jeu Sprengers, die maakt op een diplomatiek en beschaafde manier gehakt van Kesler.
-
pi_55328689
quote:
Op zondag 16 december 2007 21:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eens, dus......Ajax kampioen?
Sportieve inbreng
pi_55328902
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:45 schreef quo_ het volgende:

[..]

Gelukkig begint je verhaal met "misschien" en "ik denk" want jouw idee over de gemiddelde nederlander ligt nogal ver naast de werkelijkheid.
Ga er maar gerust van uit de de meerderheid van de nederlanders waardering en respect heeft voor onze politiemensen en zich groen en geel geergerd heeft aan de bewoordingen van Gekke Henkie.
Nee sorry. Daar ga ik niet vanuit.

Als ik zo een beetje om me heen kijk zie ik genoeg kwade bewoordingen over de politie om me heen.
  maandag 17 december 2007 @ 07:55:39 #86
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_55328919
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:29 schreef Vampier het volgende:
[ afbeelding ]
Profiteren van belastingcenten
Dat ding was gesponsord, aap.
pi_55328935
De boel escaleert lekker verder.
Ik ben benieuwd of de competitie komend weekend niet door gaat.
Kessler en Guusje aftreden svp.
Politiebobo's moeten ook effe dimmen.
Sportieve inbreng
pi_55329626
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:19 schreef k_man het volgende:
betekent nog niet dat het tegen een fooi moet gebeuren.
Er zijn andere banen... Of zijn ze gelokt met hoge salarissen en stond er in de kleine lettertjes dat ze een fooi kregen?

Vergis je niet, het niveau van sommigen is zo beroerd dat je je af mag vragen of ze niet veel te veel krijgen. Ik ben er nog steeds niet over uit of het niveau zich aan het salaris heeft aangepast, of het salaris aan het niveau (ik denk het eerste), maar toch.

Niet dat ik het de agenten per definitie verwijt: kennelijk is de opleiding niet best, het aannamebeleid ook niet en de taken die ze krijgen lijken nergens op, met als gevolg het niet geweldige resultaat. Maar om nu te zeggen dat wat ik van de agent op straat zie een veel hoger salaris rechtvaardigt? Nee, niet echt. Draaide ik die laatste twee woorden nu om?
pi_55329702
Als die agenten volgende week nogmaals staken heeft die kerel dat helemaal aan zichzelf te danken. De lul.
Liej
pi_55329730
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:45 schreef quo_ het volgende:

Ga er maar gerust van uit de de meerderheid van de nederlanders waardering en respect heeft voor onze politiemensen
Nou, ik hoor hele andere geluiden. Zowel van "de gewone man", als van advocaten en zelfs Ovj's/rechters. Tot aan rechters die de "ze moeten eens boeven vangen ipv flitsen" aan toe. Ok, plaatsvervangend raadsheer die op dat moment zijn sportauto met hoge snelheid over 's-lands wegen jaagde, maar toch... ik kon een glimlach niet onderdrukken...
quote:
en zich groen en geel geergerd heeft aan de bewoordingen van Gekke Henkie.
Dat denk ik niet hoor... Het merendeel zal het jeuken.
pi_55329780
quote:
Op maandag 17 december 2007 06:57 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Eens, dus......Ajax kampioen?
Nee, 0-1 reglementair verlies eerst en dan de stand opmaken...

Of gewoon net als vorig jaar: PSV CL in en Ajax in de voorronde kanonvoer laten spelen.
  maandag 17 december 2007 @ 09:44:29 #92
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_55330189
Kesler heeft groot gelijk.

Persoonlijk interesseert voetbal mij geen flikker, maar het is een bedrijfstak van jewelste waar miljoenen in omgaan. Door toedoen van de stakers/bonden wordt hier schade toegebracht aan de KNVB en clubs en veel ergernis bij de voetballiefhebbers. En deze hebben part noch deel aan het conflict tussen de minister en de bonden.

Verder is het natuurlijk verwerpelijk dat ambtenaren, mensen die uit belastinggeld betaald worden, het niet eens worden over een forse salarisstijging en daarom gaan staken en derden benadelen. Staken alleen maar om extra centjes erbij te krijgen is sowieso een walgelijk middel. (Als er echter arbeidsomstandigheden in het geding zijn, zoals bij die buschauffeurs laatst, dan kan ik me wel er helemaal in vinden.)

Het respect bij de gemiddelde burger voor de politie is al behoorlijk minder geworden, dit verhaal maakt het er niet beter op.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_55330293
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Kesler heeft groot gelijk.

Persoonlijk interesseert voetbal mij geen flikker, maar het is een bedrijfstak van jewelste waar miljoenen in omgaan. Door toedoen van de stakers/bonden wordt hier schade toegebracht aan de KNVB en clubs en veel ergernis bij de voetballiefhebbers. En deze hebben part noch deel aan het conflict tussen de minister en de bonden.

Verder is het natuurlijk verwerpelijk dat ambtenaren, mensen die uit belastinggeld betaald worden, het niet eens worden over een forse salarisstijging en daarom gaan staken en derden benadelen. Staken alleen maar om extra centjes erbij te krijgen is sowieso een walgelijk middel. (Als er echter arbeidsomstandigheden in het geding zijn, zoals bij die buschauffeurs laatst, dan kan ik me wel er helemaal in vinden.)

Het respect bij de gemiddelde burger voor de politie is al behoorlijk minder geworden, dit verhaal maakt het er niet beter op.
pi_55330978
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:16 schreef DS4 het volgende:
Er zijn andere banen... Of zijn ze gelokt met hoge salarissen en stond er in de kleine lettertjes dat ze een fooi kregen?
Natuurlijk zijn er andere banen en inmiddels zal het gros van de werkzoekenden er zo over denken als jij aangeeft. Waarom zou je nog bij de politie gaan werken? Je krijgt slecht betaald, hebt een zware baan, wordt op verjaardagsfeestjes beschimpt en mag bij nacht en ontij aan het werk. Toch is een land zonder politie ondenkbaar. Wat je ook mag vinden van de gemiddelde agent, zonder politie kunnen we niet. En als we willen dat de mensen met de nodige kwaliteit de politie blijven / gaan zien als een aantrekkelijke werkgever, dan mogen de arbeidsvoorwaarden wel eens wat verbeterd worden.
quote:
Niet dat ik het de agenten per definitie verwijt: kennelijk is de opleiding niet best, het aannamebeleid ook niet en de taken die ze krijgen lijken nergens op, met als gevolg het niet geweldige resultaat. Maar om nu te zeggen dat wat ik van de agent op straat zie een veel hoger salaris rechtvaardigt? Nee, niet echt. Draaide ik die laatste twee woorden nu om?
Hopelijk zie jij van de agent op straat maar een heel klein deel van z'n werkzaamheden. Zo niet, dan mag je je leven wel eens beteren...
pi_55331033
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:21 schreef DS4 het volgende:
Nou, ik hoor hele andere geluiden. Zowel van "de gewone man", als van advocaten en zelfs Ovj's/rechters. Tot aan rechters die de "ze moeten eens boeven vangen ipv flitsen" aan toe. Ok, plaatsvervangend raadsheer die op dat moment zijn sportauto met hoge snelheid over 's-lands wegen jaagde, maar toch... ik kon een glimlach niet onderdrukken...
Wat een domme rechter. Zou die man echt niet weten dat agenten zich over het algemeen niet met flitsen bezighouden? De agenten die 'boeven moeten vangen' zijn niet dezelfde mensen als degenen die de flitscontroles doen.
pi_55331123
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als men bij de NS staakt hebben de passagiers er last van, als vrachtwagenchauffeurs protesteren hebben andere weggebruikers er last van, als personeel van Air France staakt hebben de reizigers tot ver buiten Frankrijk daar last van. Allemaal mensen die geen partij zijn. Als een actie geen vervelende gevolgen heeft is de impact nihil.
quote:
Dat mensen uit belastinggeld betaald worden is geen argument om ze geen fatsoenlijk salaris te geven. En een 'forse' salarisstijging? Er wordt nu 5,75% geboden over een periode van twee jaar. Als je de inflatie er af haalt, blijft er minder dan 2% per jaar over. Vind ik nou niet bepaald 'fors'.
  maandag 17 december 2007 @ 10:54:30 #97
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_55331446
quote:
Op maandag 17 december 2007 10:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Als men bij de NS staakt hebben de passagiers er last van, als vrachtwagenchauffeurs protesteren hebben andere weggebruikers er last van, als personeel van Air France staakt hebben de reizigers tot ver buiten Frankrijk daar last van. Allemaal mensen die geen partij zijn. Als een actie geen vervelende gevolgen heeft is de impact nihil.
Dus omdat anderen dezelfde pressie hanteren, mag iedereen het? Alle voorbeelden die je boven aanhaalt, zorgen voor veel overlast voor mensen die er helemaal niks aan kunnen doen.

Maar zoals eerder gezegd; geen boetes uitdelen zal de overheid ook niet blij mee zijn.
quote:
Dat mensen uit belastinggeld betaald worden is geen argument om ze geen fatsoenlijk salaris te geven. En een 'forse' salarisstijging? Er wordt nu 5,75% geboden over een periode van twee jaar. Als je de inflatie er af haalt, blijft er minder dan 2% per jaar over. Vind ik nou niet bepaald 'fors'.
Ze hebben geen fatsoenlijk salaris? Jij weet er blijkbaar meer van?

Kan je eens een voorbeeld geven? Ik kan wel schalen vinden hier, maar het zegt me niks als ik niet weet welke werkzaamheden/functie er bij hoort, vooropleiding etc. Bijvoorbeeld agent 10 jaar in dienst, leeftijd 30-35.

Werkweek = aantal uren? Eindejaarsuitkering? 13e maand? Is er toeslag voor werken buiten kantooruren?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_55331656
quote:
Op maandag 17 december 2007 10:28 schreef k_man het volgende:

wordt op verjaardagsfeestjes beschimpt
Dat geeft dus al te denken over het imago, nietwaar?
quote:
Toch is een land zonder politie ondenkbaar. Wat je ook mag vinden van de gemiddelde agent, zonder politie kunnen we niet.
Dat ben ik met je eens.
quote:
En als we willen dat de mensen met de nodige kwaliteit de politie blijven / gaan zien als een aantrekkelijke werkgever, dan mogen de arbeidsvoorwaarden wel eens wat verbeterd worden.
Zijn er veel landen waar agenten wel veel verdienen? Volgens mij niet. Als je het alleen voor het geld doet zit er volgens mij ook iets niet goed.
quote:
Hopelijk zie jij van de agent op straat maar een heel klein deel van z'n werkzaamheden. Zo niet, dan mag je je leven wel eens beteren...
Ik kom door diverse functies in aanraking met de politie, dan wel heb ik overleg over bepaalde taken en de uitvoering daarvan. Ik zie vast niet alles, maar wat ik zie stemt mij niet vrolijk. Op individueel niveau zit er positief nieuws bij hoor, maar de rode draad...
  maandag 17 december 2007 @ 11:09:04 #99
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_55331730
quote:

[..]

Want?

Van de gemiddelde gefrustreerde voetbalfan, okee.

Maar zo'n knakeend die met zijn vreselijk dikke salaris gaat zitten miepen over 'verwende kereltjes'

Die heeft een chronisch gebrek aan zelfkennis en -kritiek.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_55331739
quote:
Op maandag 17 december 2007 10:32 schreef k_man het volgende:

Wat een domme rechter.
Het is eigenlijk een buitengewoon intelligente man.
quote:
Zou die man echt niet weten dat agenten zich over het algemeen niet met flitsen bezighouden? De agenten die 'boeven moeten vangen' zijn niet dezelfde mensen als degenen die de flitscontroles doen.
Dat weet ik en zal hij ook weten. Maar de agenten die flitsen kunnen met een opleiding misschien wel boeven gaan vangen. Of iig iets nuttigers doen dan flitsen (dan heb ik het over de bermtoeristen op snelwegen en nadrukkelijk niet over de enkele controle op een zinnige plaats (lang geleden dat ik ze zag...)).

Wat wij ook beiden weten is dat agenten veel te weinig op straat zijn en veel te veel bezig zijn met paperwork. Dat is een mening die ik ook bij de agenten hoor. Veel agenten zijn helemaal niet tevreden met de manier waarop zij hun werk uit moeten oefenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')