En ik gooide hem dicht met bovenstaand berichtje. Dat betekent dus puffen damesquote:Op woensdag 12 december 2007 21:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
Nog geen verse babies hier?![]()
* Slaapmeisje weer verder in lurkersmode gaat
Nog niets daar??quote:Op donderdag 13 december 2007 09:10 schreef klein_spookje het volgende:
oooo lieve Deliedje en Deliedje man van harte gefelicitieerd met jullie dochtertje floortje ach wat Wat fijn dat ze er is. Ik moest er gewoon een beetje van huilen zo blij ben ik voor julllie.
Liefs joyce
Nou, ik vertelde gisteren aan mijn zus heel enthousiast dat we het hartje hebben horen kloppen en dat het 150 slagen per minuut klopte. Zij gaf me de tip om dat niet aan iedereen te vertellen want je zou aan de hoogte van de hartslagen kunnen weten wat het word...quote:Op donderdag 13 december 2007 10:06 schreef nanalune het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Welkom LieveFloortje!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dappere LieveDeLiedje! geniet van deze dagen en van je lieve meisje![]()
Flowerbox, ik snap de vraag niet helemaal , maar het geslacht is eigenlijk gewoon niet te raden , behalve door degene die de echo maakt, en dan alleen als je erom vraagt .
Maar goed , misschien begrijp ik je vraag verkeerd![]()
Hier nog niets, maar ik vind het wel goed zo.. op de 1 of andere manier durf ik niet zo goed meer.. en met name .... euh... ik vind het oneerlijk voor Danïel...stomhe... hij voelt wel dat er iets is.. en hij klimt constant in mijn armen ( 12 en en half kilo uhu
) en hij is zo jong... hopenlijk wordt hij niet jaloers.. ben een beetje aan de hormoon op het moment... naja,we zien wel gelukkig kan ik niet kiezen en bepaalt beebje het
Tsja, ze zeggen dat een hoge hartslag een meisje zou zijn. Maar die van mijn knulletje was vorige week 140 wat toch ook niet echt laag is, dus het zegt ook weer niet alles hoor.quote:Op donderdag 13 december 2007 10:30 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Nou, ik vertelde gisteren aan mijn zus heel enthousiast dat we het hartje hebben horen kloppen en dat het 150 slagen per minuut klopte. Zij gaf me de tip om dat niet aan iedereen te vertellen want je zou aan de hoogte van de hartslagen kunnen weten wat het word...
\quote:Op donderdag 13 december 2007 10:33 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord Flowerbox, dat de snelheid van het kloppen te maken heeft met het geslacht van de baby. Ik weet alleen niet of het een bakerpraatje is of echt wetenschappelijk bewezen. En ook niet wat nou duidde op een jongetje en wat op een meisje.
ik dacht vanaf 150, maar dat weet ik dus echt niet meer. er was een schemergebied.. Maar hartslagen boven de 160 en ronde de 130 was wel duidelijkquote:Op donderdag 13 december 2007 11:09 schreef bixister het volgende:
debuurvrouw ik geloof dat 't zo bij die 140 ligt? 140 en hoger duidt op een meisje, lager dus op een jongen. maar dit geldt dus voor als de baby al bijna geboren wordt. rond week 20 is de hartslag gemiddeld voor alle baby's nog hoger, dus dan is 't nog geen betrouwbare voorspeller.
nou ja de inzichten veranderen voortdurend natuurlijkquote:Op donderdag 13 december 2007 12:07 schreef Pruk het volgende:
Toen ik in het ziekenhuis lag hadden ze het er juist over dat een hogere hartslag bij een jongetje hoorde
Of heb ik nou alles verkeerd begrepen
alles is wel heel veel. maar die hartslagverschillen zullen niet zo snel omdraaien denk ik.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:07 schreef Pruk het volgende:
Toen ik in het ziekenhuis lag hadden ze het er juist over dat een hogere hartslag bij een jongetje hoorde
Of heb ik nou alles verkeerd begrepen
Whehehe!quote:Op donderdag 13 december 2007 13:37 schreef Tan het volgende:
Heb net het bed op klossen gezet (althans, ik heb deze operatie geregisseerden het grotendeels laten doen). Een waar avontuur aangezien wij een zeer krappe slaapkamer hebben met allemaal van die curverboxen onder het bed zodat er ook nog eens zelden uitgebreid wordt gestofzuigd (je kunt er alleen met de stofzuiger inkomen als je deze over het bed heen tilt, en dan nog kun je niet onder het bed komen)
Maar het is gelukt. Nooit geweten dat ik zoveel haarelastiekjes had en het mysterie van de verdwenen sokken/onderbroeken () is ook weer opgelost
Mijn dochter heeft met sinterklaas een echte kwaliteitsmicroscoop gekregen... zal ik zo'n stofpluis eens....quote:Op donderdag 13 december 2007 13:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Whehehe!
Was hier hetzelfde zo ongeveer. Althans... heel laag bed en dan zo'n motorische bedbodem waardoor de stofzuiger er niet meer onder paste.
Ik kon van de stofpluizen toch een leuke teddybeer vullen.![]()
![]()
Bekijk dan gelijk je hoofdkussen eens... Ik durf te wedden dat je dan vanmiddag nog een nieuwe gaat halenquote:Op donderdag 13 december 2007 13:41 schreef Tan het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft met sinterklaas een echte kwaliteitsmicroscoop gekregen... zal ik zo'n stofpluis eens....
Neeehtoch maar niet, ik wil de rest van de zwangerschap graag zonder nachtmerries doorbrengen.
Heb het wel eens gezien in een programma op TV, je kunt beter in je eentje Dawn of the Dead in het donker kijken, vlak voor het slapengaan, terwijl de storm rond het huis raast. Dan slaap je nog lekkerder dan na een docu over huisstofmijtquote:Op donderdag 13 december 2007 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bekijk dan gelijk je hoofdkussen eens... Ik durf te wedden dat je dan vanmiddag nog een nieuwe gaat halen![]()
Sommige dingen wil je niet weten.
Ik ook, hier in Ijsselstein hebben ze hem ook nog steeds niet binnen. Na anderhalve maand nog nietquote:Op donderdag 13 december 2007 13:53 schreef Randa_v het volgende:
Heb net in een boze bui een emailtje gestuurd naar de kruidvat baby&mammadoos, dat ik het toch wel jammer van hun service vindt dat de vele moeders hier, zelfs reeds bevallen, nog steeds op hun doos wachten en de vestiging in Budel ze maar niet of beperkt geleverd krijgt. Vind het ook zo jammer voor de verkoopsters, leuke meiden, die steeds nee moeten verkopen aan al die aanstaande mamma's. De verkoopster vond het ook al zo raar omdat ze toch kunnen zien hoeveel een vestiging eruit moet gaan geven, waarom krijgen ze die dan niet.
Ach ja, het was een net mailtje wat ik heb gestuurd, ben benieuwd naar hun antwoord.
Ik had hier in Tilburg van de week de laatste!quote:Op donderdag 13 december 2007 14:01 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik ook, hier in Ijsselstein hebben ze hem ook nog steeds niet binnen. Na anderhalve maand nog niet
T enige wat er bij mij inzat was een lege bewaardoos van Friso, een proefverpakkinkje lotion en een hoop reclamezooiquote:Op donderdag 13 december 2007 14:08 schreef Randa_v het volgende:
De inhoud vond ik toen bij Merlijn wel leuk, jammer dat we zolang moeten wachten.
Bah ik zit me gewoon op te vreten omdat ik geen afleiding heb.Merlijn stuur ik niet meer zomaar weg om ergens te gaan spelen, gaat niet goed met me dan.
Beetje stom, maar ja.
Nou ja shirtje kan wel weer naar de kledinginzameling. Ik heb zelf weinig met handige melkpoederbakjes aangezien je daar zo weinig aan hebt als je BV geeftquote:Op donderdag 13 december 2007 14:31 schreef Pruk het volgende:
Het vervelende van de Prenatal box vond ik dat er verpakkingen opvolgmelk inzaten (ja, daar heb je veel aan tijdens je zwangerschap) en in plaats van het handige drievaksbakje voor melkpoeder zat er een shirtje in wat je je kind toch niet aantrekt
prenatalquote:Op donderdag 13 december 2007 14:46 schreef TearSong het volgende:
[..]
Nou ja shirtje kan wel weer naar de kledinginzameling. Ik heb zelf weinig met handige melkpoederbakjes aangezien je daar zo weinig aan hebt als je BV geeftDenk ook niet dat ik de enige ben met een een voorraad van die dozen voor luierdoekjes ook. Geloof dat ik er alleen al 3 heb liggen van zwitsal
Maar zat in die prenatalbox ook niet dat handige plastic doosje om eten in mee te nemen? Waarbij het lepeltje 'verstopt' zat in de deksel? Of was dat die van de Etos? Daar was ik wel erg blij mee
quote:Op donderdag 13 december 2007 14:46 schreef Lishe het volgende:
Ik ben verliefd! Punk Floortje is echt prachtig....!Een heel mooi snoetje en een echt punk-kapsel.
En dan DeLiedje, superbevaller!Het verhaal komt ze denk ik zelf vertellen, maar ik ben zo trots!! Ze lag te stralen met Floortje in haar armen. Zo'n mooie lieve mama. En een rust...
alsof ze nooit iets anders gedaan heeft. Het is een pracht-gezinnetje.
(En ze ruikt zo lekker, die lieve mooie Floor.)
En vanavond ga ik stiekem gewoon nog 's snuffen. Lief moet natuurlijk ook nog gaan bewonderen.![]()
hey, die van mijn vriendin ook! hoe heet jouw vriendin?quote:Op donderdag 13 december 2007 14:55 schreef Beaker het volgende:
Zo heet ook de dochter van mijn vriendin
Dat dacht ik tussen de regels wel door te lezen, maar wel erg stoer idd! Heerlijk genieten met z'n drietjes dus!quote:Op donderdag 13 december 2007 15:01 schreef Lishe het volgende:
O, dat heb ik er niet bij gezegd! Ze is al thuis!!
Pannekoeken vanavondquote:Op donderdag 13 december 2007 15:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat dacht ik tussen de regels wel door te lezen, maar wel erg stoer idd! Heerlijk genieten met z'n drietjes dus!![]()
* Brighteyes wil ooooooooooooooook!
ik zat vanmorgen met tranen in mijn ogen het nieuws hier op FOK te lezen...quote:Op donderdag 13 december 2007 14:46 schreef Lishe het volgende:
Ik ben verliefd! Punk Floortje is echt prachtig....!Een heel mooi snoetje en een echt punk-kapsel.
En dan DeLiedje, superbevaller!Het verhaal komt ze denk ik zelf vertellen, maar ik ben zo trots!! Ze lag te stralen met Floortje in haar armen. Zo'n mooie lieve mama. En een rust...
alsof ze nooit iets anders gedaan heeft. Het is een pracht-gezinnetje.
(En ze ruikt zo lekker, die lieve mooie Floor.)
En vanavond ga ik stiekem gewoon nog 's snuffen. Lief moet natuurlijk ook nog gaan bewonderen.![]()
Nah sorry... ik kan nog enigszins meegaan met tonic en ananas enzo, maar die pannekoeken vind ik zo dom eigenlijk.quote:
Voor de zekerheid...quote:Op donderdag 13 december 2007 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nah sorry... ik kan nog enigszins meegaan met tonic en ananas enzo, maar die pannekoeken vind ik zo dom eigenlijk.
Daarnaast heb ik ze gisterenmiddag tussen de middag nog gegeten.![]()
![]()
Eergisteren al gedaan... werkte ook niet.quote:Op donderdag 13 december 2007 15:13 schreef Ticootje het volgende:
Voor de zekerheid...
Of nog even lekker van bil gaan...
Ik vind het ook wel fijn hoor, vooral met opmaken. In en uit bed heb ik nog niet geprobeerd, bij Junah had ik twee matrassen op elkaar toen ik eenmaal ging bevallen.quote:Op donderdag 13 december 2007 14:19 schreef TearSong het volgende:
Tan: bed op klossen staat bij ons voor komend weekend in de planning...vind het toch wel lekker, zo'n hoog bed.
quote:Op donderdag 13 december 2007 23:13 schreef DeLiedje het volgende:
Wat een lieve reacties allemaal!
Hier zit ik dan... vanmorgen vroeg bevallen (1.33h) en nu met mn ene knie het mooiste, liefste meisje van de wereld en op mijn andere knie de laptop...
Mijn verhaal kom ik gauw doen, nu is het tijd voor ons Floortje
Geen idee, maar ik voorzie daar wel een babyboom eind volgende zomer / begin volgende herfst.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:25 schreef debuurvrouw het volgende:
Zou Droeke in de Bommelerwaard wonen misschien?
Daar is de stroomuitval. zonder stroom geen computer en internet...quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:34 schreef --Eveliene-- het volgende:
hoezo debuurvrouw?
ik snap t niet...
Wegens een Apache gevechtshelikopter die in een hoogspanningsmast gevlogen is.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar is de stroomuitval. zonder stroom geen computer en internet...
quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
Zijn wij ook niet van plan, maar goed... stinkie weet wel hoe hij moet posten.
Ik heb het wel gevraagd maandag maar hier zeggen ze dat het niks uitmaakt of het nou weekend of feestdag is. Dus daar gaan we dan maar van uit.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:39 schreef klein_spookje het volgende:
Das jammer dat ze dat niet eerder willen doen. NU wil het helemaal niets zeggen ze raadde het aan vanaf 41 wk dacht ik maar bij een tweede kan het ook iets eerder dus ik hoop dat het hier effect heeft en anders zie ik woensdag wel tegemoet.
Bij jou al enig idee hoe ze dat dan gaan doen mocht het niet komen met inleiden? want jij zit natuurlijk net als ik erg dicht bij de kerst
BE, ik heb hier het boek veilig zwanger en daar staat de tip in om 's nachts een maandverband (of kraamverband qua dikte) in je broek te leggen voor het geval je vliezen breken, dan heb je het ergste opgevangen en kan je mooi kijken wat voor kleur het heeft aangezien mij bij staat dat je ook donkere lakens etc hebt (net als ik.)quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:45 schreef Brighteyes het volgende:
Wat fijn dat je sticker toch komt Webkim!Hij is echt supergaaf!
Hier net bij de vk geweest.
Op zich goedgekeurd maar mijn bloeddruk was ietsjes te hoog. Ik heb maar gelijk opgebiecht dat ik me gisteren te buiten ben gegaan aan dropjes dus dat het daar wrsch van kwam.![]()
Urine gecheckt en die was gewoon helemaal schoon.
Vanwege de bloeddruk en de onverklaarbare buikpijn (de baby zit echt te laag om dat te kunnen veroorzaken) moet ik nu dinsdag al terug komen ipv volgende week vrijdag. Weer urine checken en even de bloedddruk.
En mocht die buikpijn weer voorkomen moet ik gewoon even bellen, ook 's nachts desnoods.Want in combinatie met die verhoogde bloeddruk zou dat wel op een probleempje kunnen duiden.
Verder gaf ze me de raad om mijn bed maar extra te beveiligen tegen het vruchtwater aangezien het toch niet de baby is die die enorme buik veroorzaakt.Het is niet zo dat het 'te' is, maar het is wel iets meer dan gemiddeld.
Ze schat de baby zelf op zo'n 7 pond, met de kanttekening dat ze er altijd een pond boven of onder naast kunnen zitten, maar een 9 ponder was het zeker niet. *pfew*
Nou ja goed, op naar dinsdag dan maar.
Of bevallen in de tussentijd, mocht ook van haar.
Oh ja, en de ligging, wel al ietsje ingedaald, maar nog niet volledig.
Nou, ik heb net heerlijk geslapen en dat voelde sowieso wel goed. Ik heb nog steeds wel behoorlijke contracties, maar gelukkig doet het, in tegenstelling tot vannacht, geen pijn meer. Aan de ene kant ben ik blij dat ik thuis ben, aan de andere kant vind ik dat ook wel eng, maarja, ik ben binnen 10 minuten in het ziekenhuis en ze hebben me ook op het hart gedrukt om gewoon te komen als ik me ook maar iets ongerust maak. En ondanks dat ik dacht dat ik me goed ingelezen had wat betreft hoe zit een vrouw in elkaar: bullshit, ik heb zoveel dingen gehoord vandaag waar ik nog nooit van gehoord hebquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:57 schreef k_i_m het volgende:
Jeetje Pruk, dat is schrikken. Heb je zelf wel het idee dat het ietsje beter gaat?
Wat een slechte begeleiding joh! Ik heb met Freek met 30 weken weeen gehad en ben toen uitgebreid voorgelicht over wat de gevolgen konden zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:22 schreef Pruk het volgende:
Wat ik nog het ergste vind is dat ik geen idee heb wat de effecten zijn als de bevalling nu zou starten. Nouja, behalve dat ik dan maatje klein kleertjes moet gaan zoeken, want het geschatte gewicht is nu 1700 gram
Die kleine zit dus op de 20 lijn. Ik weet dat er kindjes zijn die met 33 weken geboren worden en dan na 2 daagjes couveuse naar huis mogen, maar ik gok dat dat in dit geval niet zo zal zijn.
En juist dat niet weten maakt het eigenlijk zo ondraaglijk, het enige wat ze in Hengelo zeiden was "ja, dan moet je naar Zwolle" terwijl ik zoiets had: nou, het is zolang rijden naar Zwolle, dan kan ik nte zo goed naar Nieuwegein waar ze wel 33wekenkindjes aankunnen en ik gewoon bij huis zit".
Nee, ik ben zonder medicijnen naa rhuis gestuurd. Ik heb een keer daar een zetpil gehad met diclofenac om de weeenactiviteit te remmen, maar ik weet niet eens of dat geholpen heeft. Om half 8 vanochtend en om 12 uur vanmiddag was er geen verschil in het verstrijken van de cervix en dus was ik stabiel genoeg en ik moet met Nieuwegein bellen als het heftiger of vaker wordt. Longrijping is niet ter sprake gekomen, weeenremmers wel, maar dat doen ze met pilletjes en die worden bij mij toch niet goed opgenomen, dus ik gaf al aan dat dat wel in infuusvorm zou moeten, maar de gyn vond dat dus niet nodig omdat de cervix dus stond.quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:43 schreef Leah het volgende:
[..]
Wat een slechte begeleiding joh! Ik heb met Freek met 30 weken weeen gehad en ben toen uitgebreid voorgelicht over wat de gevolgen konden zijn.
Daarna met 35 weken weer hetzelfde verhaal, en toen zou ik vast een rondleiding krijgen op de couveuse afdeling, ware het niet dat het kind er al was toen de rondleiding zou plaatsvinden.
Als jij zoveel vragen hebt zou ik zeker even met het ziekenhuis bellen, dat je daar ongerust van wordt en wilt weten hoe of wat.
Begrijp ik nu goed dat je zomaar weer naar huis gestuurd bent, mèt medicijnen? Ik ben even kwijt hoe ver je nu precies bent, maar hebben ze ook niet over longrijping etc met je gesproken?
Echt doen hoor! Gewoon bellen en zeggen dat het je allemaal niet lekker zit qua uitleg.
Jeetje joh! Voor zover ik weet is Diclofenac een pijnstiller/ontstekingsremmer, en geen weeenremmer! Ik zou zeker nog even naar het ziekenhuis bellen voor meer info en of het zo wel goed is hoor!quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:52 schreef Pruk het volgende:
[..]
Nee, ik ben zonder medicijnen naa rhuis gestuurd. Ik heb een keer daar een zetpil gehad met diclofenac om de weeenactiviteit te remmen, maar ik weet niet eens of dat geholpen heeft. Om half 8 vanochtend en om 12 uur vanmiddag was er geen verschil in het verstrijken van de cervix en dus was ik stabiel genoeg en ik moet met Nieuwegein bellen als het heftiger of vaker wordt. Longrijping is niet ter sprake gekomen, weeenremmers wel, maar dat doen ze met pilletjes en die worden bij mij toch niet goed opgenomen, dus ik gaf al aan dat dat wel in infuusvorm zou moeten, maar de gyn vond dat dus niet nodig omdat de cervix dus stond.
Dat ze in Hengelo me niet voorbereid hebben vind ik niet gek, daar kunnen ze deze kids niet aan, dan moet je dus naar Zwolle. Mijn ma belt nu mijn tante (=verloskundige) en zodralief wakker is bel ik zelf even met het ziekenhuis, al is het inderdaad alleen maar voor informatie. Dank je wel voor je verhaal!
Mooi Barquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:07 schreef _Bar_ het volgende:
Gentle, gentle,
sing to your child.
Your companion for such a long, long time.
Beneath your heart,
her heart beats strong.
Life of your life
is safe in your arms
Oh touch her face.
You gave her form.
Child of this earth, child of this sky.
You are her voice.
She has your eyes.
This is her gift,
the thread of life.
Oh give her grace
and give her peace
Let her be strong, let her be kind.
She is your soul
and you are her strength.
Bless her and guide her
all of her life
Gentle, gentle,
sing to your child
Your companion for such a long, long time.
Beneath your heart,
her heart beats strong.
Life of your life
is safe in your arms
Hoho, geen paniek!quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:12 schreef Fuente het volgende:
[..]
Jeetje joh! Voor zover ik weet is Diclofenac een pijnstiller/ontstekingsremmer, en geen weeenremmer! Ik zou zeker nog even naar het ziekenhuis bellen voor meer info en of het zo wel goed is hoor!
[OUD]Update-topicquote:Op vrijdag 14 december 2007 22:45 schreef nebelung het volgende:
Oooooh, waarom staat Floortje niet in het update-topic! Ik had haar haast gemist!!
Het is ook weeënremmend.quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:46 schreef Silmarwen het volgende:
Pruk, ik wil je niet teleurstellen maar diclofenac is een pijnstiller bij gewrichts en zenuwpijn. Maar misschien dat het weeenpijn ook minder maakt.Mensen met reuma of een hernia krijgen diclofenac voorgeschreven namelijk! Doe lekker rustig aan, spannend hoor!
Ja dat wist ik al.quote:
Maar diclofenac mag helemaal niet in jouw stadium van de zwangerschap?quote:Op vrijdag 14 december 2007 22:26 schreef Pruk het volgende:
Ik kom net weer terug vanuit het ziekenhuis. Diclofenac schijnt dus wel degelijk voor weeenremmendheid te zorgen, maar wordt inderdaad meestal als pijnstiller voorgeschreven. Handige bijwerking
Het remmen van weeën is nogal gelijk aan het verminderen van de pijn door weeën.quote:Op zaterdag 15 december 2007 09:20 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja dat wist ik al.Maar of het ook tegen de pijn van de weeen helpt weet ik niet. Maar goed, is ook niet echt belangrijk verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |