:/.quote:Op maandag 10 december 2007 15:28 schreef Fides het volgende:
Ik vond het al schandalig dat wij bij aardrijkskunde het ontstaan van de aarde niet hoeften te leren voor het eindexamen omdat dan een paar gelovigen op hun teentjes getrapt zijn.
zie mijn opmerkingen hierboven over opleiding. een maatschappijleraar weet duidelijk minder van religie dan een predikant. een predikant weet echt heel veel over andere religies, theologie is geen Christelijke studie namelijk (pas het seminarie is dat wel).quote:Op maandag 10 december 2007 15:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, nou ja. Er zijn natuurljk opties, maar waarom zou een predikent beter geïnformeerd zijn over wereldreligies dan een maatschappijleerleraar? Hier zit het venijn natuurlijk: hij weet over een ding meer, namelijk het Christendom.
Als men toch zo neutraal is zou pmb_rug het vast niet erg vinden als er in plaats van een predikant een imam komt, of wel, pmb?
Wie serieus denkt dat theologie masters voor een basisschool gaan staan zonder bijbedoelingen ookquote:Op maandag 10 december 2007 22:58 schreef pmb_rug het volgende:
wie serieus denkt dat je met dit soort onderwijs zieltjes kunt winnen is heel naief.
Inderdaad, ze moeten wel hun lening kunnen terugbetalen.quote:Op maandag 10 december 2007 23:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Wie serieus denkt dat theologie masters voor een basisschool gaan staan zonder bijbedoelingen ook.
omdat gelovigen oogkleppen op hebben en een 20 CM dikke titanium plaat voor hun kop hebben... als je met een argument komt waar ze geen antwoord op hebben is de reactie: "gods wegen zijn ondoorgrondelijk" succesquote:Op maandag 10 december 2007 10:50 schreef Litso het volgende:
[..]
En waarom kan het elkaar niet aanvullen? Dat wat bewezen/ontkracht kan worden dat weet je, en alles waarvan je níet weet hoe het zit kan je geloven.
er zijn voldoende bewijzen danwel aanwijzingen voor talloze dingen die niet samengaan met de bijbel, andersom zou ik er graag 1 van je horen...quote:We weten in essentie hoe evolutie werkt, survival of the fittest e.d., gewoon bewijzen en ontkrachten en tadaa: kennis. We weten niet waarom en hoe het allemaal begonnen is, maar mag je daar dan niet over speculeren?
Viking84, mogen jouw kinderen dan ook niet geloven dat dit alles zonder doel is, en puur een toevallige samenkomst van omstandigheden? Dat is namelijk ook nooit bewezen.
inderdaad.quote:Op maandag 10 december 2007 23:53 schreef sneakypete het volgende:
De bijbel is een sprookjesboek daar kun je gewoonweg niet omheen.
Dat jezus bestond is niet onaannemelijk, dat hij de zoon van een mannetje in de hemel met absolute macht is, is wel onaannemelijk.
Het is perfect te beredeneren hoe alles een toevallige samenloop van omstandigheden is.
Je kunt vinden van het leven wat je wilt, maar god en wetenschap bijt elkaar gewoon. Het is onverenigbaar.
Dogma's en onderzoek staan elkaar naar het leven.
Mensen die tien jaar in de bijstand zitten wordt de lening van kwijtgescholden.quote:Op maandag 10 december 2007 23:11 schreef Apropos het volgende:
Inderdaad, ze moeten wel hun lening kunnen terugbetalen.
een agnostische vikingquote:Op maandag 10 december 2007 14:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoezo argumentum ad verecundiam?.
Dat een stel hoge piefen van mening is dat het bestaan van God aannemelijk is, wil nog niet zeggen dat dat zo is.
Verder heb ik nooit gezegd dat er niets is. Wel ben ik van mening dat je niet kunt vaststellen of er 'iets' is en al helemaal niets kunt zeggen over de aard van dat 'iets' (bijv dat het een god is).
Ja, zoals een normale Nederlandse zin eruit kunnen persen. Of een beetje Pythagoras. Maar dat is al teveel gevraagd, dus gooien we het op religie.quote:Op maandag 10 december 2007 09:38 schreef Burakius het volgende:
Een beetje aglemene kennis erbij is nooit mis voor de kinders.
ik was het 'basisschool' element alweer uit het oog verloren...quote:Op maandag 10 december 2007 23:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Wie serieus denkt dat theologie masters voor een basisschool gaan staan zonder bijbedoelingen ook.
Ik ben persoonlijk wel een voorstander van wat meer filosofie op middelbare scholen. 'Godsdienst' is m.i. toch wat te beperkt.quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:53 schreef speknek het volgende:
Ik zie wel wat in een atheistische les op het bijzonder onderwijs. Je wil immers begrip voor elkaar kweken, en bijzonder onderwijs dient toch alleen maar de verzuiling.
Precies. Je hoeft niet bekeerd te worden, maar op de hoogte zijn is altijd okee.quote:Op maandag 10 december 2007 09:23 schreef Montov het volgende:
En terecht, godsdienst is in historisch en cultureel opzicht een zeer invloedrijk fenomeen (geweest), uiteraard moet daar aandacht aan worden besteed.
Op de hoogte zijn van verlichtingsdenken is ook okee.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:25 schreef Verbal het volgende:
Precies. Je hoeft niet bekeerd te worden, maar op de hoogte zijn is altijd okee.
V.
quote:Op dinsdag 11 december 2007 12:01 schreef speknek het volgende:
[..]
"de dinosaurussen zijn uitgestorven omdat ze niet op de ark pasten"
Bovendien ook nog eens door een predikant, die bij voorbaat al geen objectieve kijk op zijn eigen religie zal hebben.quote:Op maandag 10 december 2007 13:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, maar het politieke voorstel is dus om godsdienstles als keuzevak aan te bieden aan kinderen van ouders die te lam zijn hun kind naar het bijzonder onderwijs te sturen.
Zal met een openbare school toch niet gebeuren?quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
Inmiddels is een conservatieve man tot aartsbisschop van Utrecht benoemd. Gaat nog leuk worden als hij zich gaat bemoeien met wie op de scholen les moet gaan geven.
Wat dacht je van wat extra aandacht aan studieloopbaanbegeleiding? Op veel middelbare scholen wordt dat echt belachelijk gegeven of zeer weinig aandacht aan geschonken, terwijl het voor veel jongeren doorslaggevend kan zijn om een (goede en leuke) vervolgstudie te kiezen en na te denken over wat ze willen gaan doen na hun schooltijd / in de loop van hun leven.quote:Op maandag 10 december 2007 19:18 schreef Gabry het volgende:
Hoewel ik de noodzaak er niet van inzie, kan ik er geen moeite mee hebben. Een extra (keuze)vak, godsdienst, kan geen kwaad. Misschien kunnen ze daar die lege uurtjes mee opvullen. Ik heb het kabinet 10 miljoen aan slechtere projecten zien uitgeven.
anders vraag je alles gewoon 2 keer...quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:42 schreef Autodidact het volgende:
Ben jij er ook voor om imams in te zetten op die scholen, pmb?
liever een dief dan een conservatief zekerquote:Op dinsdag 11 december 2007 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
Inmiddels is een conservatieve man tot aartsbisschop van Utrecht benoemd. Gaat nog leuk worden als hij zich gaat bemoeien met wie op de scholen les moet gaan geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |