nou, de onderbouweing zal vast interessant zijnquote:Op zondag 9 december 2007 12:12 schreef Pakspul het volgende:
Mensen die niet met een computer kunnen omgaan.
Mensen die linux schreeuwen zonder het te onderbouwen.
386....quote:Op zondag 9 december 2007 12:18 schreef SpecialK het volgende:
mensen die niet snappen dat een minimale linux installatie van 3MB sneller op hun 386 geinstalleert staat dan een windows XP van 2 gig
Ik weet dat het sarcastisch is, maar:quote:Op zondag 9 december 2007 12:31 schreef Tism het volgende:
Zeg, hoe zit dat nou bij Linux, hebben ze daarvoor al een goed interface ontworpen, of is 't nog steeds veel irritante lettertjes typen in Dos!?
..
Grappig he. Op die 386 kon je bijvoorbeeld je werkstuk uittypen, in kleur, met plaatjes, de hele mikmak. Nu heb je om hetzelfde te kunnen minimaal een Pentium 4 met een veelvoud van het geheugen nodig.quote:Op zondag 9 december 2007 12:32 schreef BrandX het volgende:
[..]
386........ meimert terug..... 1.44 diskettes
............. 5¼" inch floppy's........
het is nostalgie, maar ik ben blij dat we dat niet meer hebben!
Heb je er uberhaupt ooit mee gewerkt?quote:Op zondag 9 december 2007 12:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Linux is pas een pauper-os.
Twee joints graagquote:Op zondag 9 december 2007 12:33 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik weet dat het sarcastisch is, maar:
[ afbeelding ]
U vraagt, wij draaien!
Mijn vader van 60 kreeg Ubuntu in een kwartiertje geinstalleerd. Je hebt meteen je grafische interface, en basic programma's als OpenOffice zijn inbegrepen, dus je kunt meteen aan de slag. Net als met Vista. Misschien zitten er wat knoppen op andere plekken dan je gewend bent in XP, ziet de interface er wat anders uit, en zijn er wat andere dingen waar je aan moet wennen. Net als met Vistaquote:Op zondag 9 december 2007 12:43 schreef Doodkapje het volgende:
Linux lijkt me wel zwaar cool om te kunnen draaien vanwege het kunnen tweaken naar je eigen wensen, maar dan moet je dat weer allemaal gaan leren. Ken wel wat mensen die ermee werken, maar dat zijn dan ook mensen die erg veel met IT etc. bezig zijn. Als ik dat allemaal moet gaan leren ben ik er maanden aan kwijt. Dan start ik Windows Vista maar liever nog een keertje extra op en besteed ik mijn tijd aan wat ik echt op mijn computer moet doen.
Jaquote:Op zondag 9 december 2007 12:34 schreef Seneca het volgende:
[..]
Heb je er uberhaupt ooit mee gewerkt?
Kom dan eens met een onderbouwingquote:
Sorry hoor, maar als je niet weet waar je over praat, hou dan je mond. Linux heeft al jaaaaaaaren een GUI net als Windows, je bepaalt zelf hoeveel icoontjes je op je desktop zet, of je nu op Mac zit of op Windows, en je kunt op beide platforms gewoon games spelen.quote:Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef MetalSonic het volgende:
Linux is voor nerds, beetjemet getallen in DOS kutten enzo. Tja als je verder niks te doen hebt dan neem je Linux, als je een trieste alto bent dan neem je een MACwaar je vervolgens teveel icoontjes op de desktop hebt en ook nog eens geen games kan spelen
Ja okee... dat is dan weer een zoveelste what-you-see-is-what-you-get interface (Net als met Vistaquote:Op zondag 9 december 2007 12:45 schreef Seneca het volgende:
[..]
Mijn vader van 60 kreeg Ubuntu in een kwartiertje geinstalleerd. Je hebt meteen je grafische interface, en basic programma's als OpenOffice zijn inbegrepen, dus je kunt meteen aan de slag. Net als met Vista. Misschien zitten er wat knoppen op andere plekken dan je gewend bent in XP, ziet de interface er wat anders uit, en zijn er wat andere dingen waar je aan moet wennen. Net als met Vista
Je USB wordt in Ubuntu automatisch herkend en gemount. Net als in Windowsquote:Op zondag 9 december 2007 12:51 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ja okee... dat is dan weer een zoveelste what-you-see-is-what-you-get interface (Net als met Vista), maar de kracht van Linux is juist dat getweak volgens mij. Een oud flatgenoot van mij in Japan was een keertje bezig met het laten zien van foto's. Op een gegeven moment moest ie iets van zijn SD-kaart afhalen en moest ie zijn USB aanroepen met een console en command lines... als je al dat soort commando's moet leren, dan ben je wel ff bezig.
Verwacht alleen niet dat het al je problemen met Windows op zal lossen. There's no such thing als 'het beste OS'. Het is een feit dat Ubuntu compatibiliteitsproblemen heeft met bepaalde hardware, al was het maar omdat sommige fabrikanten hun specificaties niet vrij willen geven en zelf alleen drivers voor Windows ontwikkelen. Daar staat tegenover dat Ubuntu aantoonbaar stabieler is dan de meeste Windows varianten. Persoonlijk vind ik het veel prettiger werken omdat de fouten die je krijgt vaak een logische verklaring hebben, itt Windows waar het probleem onverklaarbaar weer verdwijnt na een x aantal reboots bijv.quote:Op zondag 9 december 2007 12:56 schreef ruba het volgende:
Heb hier nog een cdtje ubuntu liggen en zit sterk te overwegen het weer te gaan gebruiken
...klopt, maar dan zie ik het voordeel van Linux tov Vista niet, als je al die command lines niet kent. Hoeveel werk is dat eigenlijk om die command lines een beetje te doorgronden?quote:Op zondag 9 december 2007 12:52 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je USB wordt in Ubuntu automatisch herkend en gemount. Net als in Windows
Het feit dat het in Linux ook via de command line KAN, wil niet zeggen dat het ook MOET.
Ik zou eerst een nieuwe versie downloadenquote:Op zondag 9 december 2007 12:56 schreef ruba het volgende:
Heb hier nog een cdtje ubuntu liggen en zit sterk te overwegen het weer te gaan gebruiken
De basic commands heb je in een paar dagen door. Maar dan ben je nog niet veel verder dan wat je met DOS kan. Pas echt interessant wordt het als je doorkrijgt hoe je bijv de output van het ene command kunt schakelen aan de input van het volgende command dmv pipes, etc., en dat kost wat langer om te begrijpen. Maar met een beetje tutorial kom je een heel eind.quote:Op zondag 9 december 2007 12:59 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
...klopt, maar dan zie ik het voordeel van Linux tov Vista niet, als je al die command lines niet kent. Hoeveel werk is dat eigenlijk om die command lines een beetje te doorgronden?
quote:Op zondag 9 december 2007 12:11 schreef Thetallguy het volgende:
Ga naar Tweakers
PowerBooks worden niet meer verkocht. De huidige serie draait op Intel processorsquote:Op zondag 9 december 2007 13:07 schreef Suga_Mama het volgende:
Ik draai alweer 3 jaar XP.![]()
Maar toch ga ik ooit een Apple PowerBook kopen.
hmhmquote:Op zondag 9 december 2007 12:58 schreef Seneca het volgende:
[..]
Verwacht alleen niet dat het al je problemen met Windows op zal lossen. There's no such thing als 'het beste OS'. Het is een feit dat Ubuntu compatibiliteitsproblemen heeft met bepaalde hardware, al was het maar omdat sommige fabrikanten hun specificaties niet vrij willen geven en zelf alleen drivers voor Windows ontwikkelen. Daar staat tegenover dat Ubuntu aantoonbaar stabieler is dan de meeste Windows varianten. Persoonlijk vind ik het veel prettiger werken omdat de fouten die je krijgt vaak een logische verklaring hebben, itt Windows waar het probleem onverklaarbaar weer verdwijnt na een x aantal reboots bijv.
*leest profiel*quote:Op zondag 9 december 2007 13:04 schreef Seneca het volgende:
[..]
De basic commands heb je in een paar dagen door. Maar dan ben je nog niet veel verder dan wat je met DOS kan. Pas echt interessant wordt het als je doorkrijgt hoe je bijv de output van het ene command kunt schakelen aan de input van het volgende command dmv pipes, etc., en dat kost wat langer om te begrijpen. Maar met een beetje tutorial kom je een heel eind.
En het voordeel van Linux boven Vista? Ik vind het persoonlijk dus heel prettig omdat het stabiel is, en ik geen onverklaarbare fouten krijg tijdens bijv het compilen van mijn code, die dan achteraf blijken te worden veroorzaakt dat Windows zonder dat ik het weet een bepaalde file gelocked heeft, die ik alleen weer kan unlocken door de rebooten. Dat soort 'random' problemen heb ik in Linux eigenlijk nooit, en ze kosten me gewoon heel veel tijd. Tijd die ik ook aan nuttige dingen had kunnen besteden. Sure, in Linux loop ik ook tegen dingen aan, maar er is altijd een logische verklaring voor, en de community is meestal heel behulpzaam.
Naast die stabiliteit vind ik configurabiliteit belangrijk. Bij Windows kan ik bijvoorbeeld niet kiezen om internet explorer niet te installeren, wat allemaal weer extra bagage met zich meebrengt en je systeem dus trager maakt. Sowieso gaat Linux iets efficienter met je hardware om. Ik kan zonder al te veel problemen Ubuntu draaien op een 64Mb systeem, met werkbare snelheid, iets wat me met Vista nog niet gelukt is.
Ik heb een keer JAVA moeten leren voor mijn studie technische bedrijfskunde (waar ik na een jaar maar mee gekapt was). Op een gegeven moment kreeg ik daar al een grafhekel aan toen ik allerlei syntaxis errors kreeg bij het compilen. Laat staan dat ik mijn eigen OS draaiende moet houden.quote:Beroep Student
Studierichting Informatica
als je je windows installatie gedaan hebt met deftige drivers is dat 100% stabiel (zowel XP als VISTA). Het probleem ligt (bijna) altijd in slechte configuraties. Als je dus veel crashes hebt, kijk dan gewoon ff verder dan je neus lang is. Ik heb zelf bijna een half jaar de ene crash achter de andere gehad met mijn windows, terwijl ik de door de producent gegeven drivers gebruikte (op een Asus moederbord dat 3x RMA gegaan is en telkens vervangen). Ipv heel de tijd te zitten kappen op windows (wat vrienden van me toen deden, van moet je maar linux nemen) heb ik mijn moederbord vervangen door eentje met een andere chipset, en sindsdien heb ik nog geen enkele crash gehad (10u per dag, bijna anderhalf jaar lang).quote:Op zondag 9 december 2007 12:58 schreef Seneca het volgende:
Daar staat tegenover dat Ubuntu aantoonbaar stabieler is dan de meeste Windows varianten.
typische windows redenatiequote:Op zondag 9 december 2007 12:10 schreef Dibble het volgende:
koop betere pc.
Niet mee omgaan? Tuurlijk wel...quote:Op zondag 9 december 2007 12:10 schreef Rossoneri het volgende:
Je kunt er gewoon niet mee omgaan![]()
![]()
Linux![]()
![]()
![]()
no needquote:Op zondag 9 december 2007 12:11 schreef Thetallguy het volgende:
Ga naar Tweakers
Moet je onderbouwing hebben?quote:Op zondag 9 december 2007 12:12 schreef Pakspul het volgende:
Mensen die niet met een computer kunnen omgaan.
Mensen die linux schreeuwen zonder het te onderbouwen.
NT op school. XP thuis...quote:
Dat dacht ik vroeger ookquote:Op zondag 9 december 2007 12:31 schreef Tism het volgende:
Zeg, hoe zit dat nou bij Linux, hebben ze daarvoor al een goed interface ontworpen, of is 't nog steeds veel irritante lettertjes typen in Dos!?
..
zou ik wel willen op zich...quote:Op zondag 9 december 2007 12:32 schreef Koploperkopper het volgende:
KOOP![]()
![]()
![]()
:D D;dd;dHAHAA EEN ::DD:D D:DD: MACCCCCCC!111111111:D
![]()
![]()
![]()
:D:D;:D:D;dd;:D
O_o _O -o_ o-o
goeie onderbouwing!quote:Op zondag 9 december 2007 12:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Linux is pas een pauper-os.
Tweaken doe ik niet echt. Ik ben een 'normale' gebruiker...quote:Op zondag 9 december 2007 12:43 schreef Doodkapje het volgende:
Linux lijkt me wel zwaar cool om te kunnen draaien vanwege het kunnen tweaken naar je eigen wensen, maar dan moet je dat weer allemaal gaan leren. Ken wel wat mensen die ermee werken, maar dat zijn dan ook mensen die erg veel met IT etc. bezig zijn. Als ik dat allemaal moet gaan leren ben ik er maanden aan kwijt. Dan start ik Windows Vista maar liever nog een keertje extra op en besteed ik mijn tijd aan wat ik echt op mijn computer moet doen.
quote:Op zondag 9 december 2007 12:56 schreef ruba het volgende:
het heeft me een maandje gekost om alle meest gebruikte te leren.quote:Op zondag 9 december 2007 12:59 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
...klopt, maar dan zie ik het voordeel van Linux tov Vista niet, als je al die command lines niet kent. Hoeveel werk is dat eigenlijk om die command lines een beetje te doorgronden?
heb laatst op linux een ander theme geïnstalleerd. Was echt easy.quote:Op zondag 9 december 2007 12:58 schreef Curri het volgende:
Nooit Linux gedraaid, ben wel tevreden met XP pro, ander theme erop zetten, paar extra dingen plaatsen, en ik ben helemaal tevreden
en jawel, dé dooddoener is weer gevallenquote:
welke linux is dit dan ?quote:Op zondag 9 december 2007 12:33 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik weet dat het sarcastisch is, maar:
[ afbeelding ]
U vraagt, wij draaien!
Ja, en daarom werkt er ook zo'n enorm deel van het bedrijfsleven op unix enzo...quote:Op zondag 9 december 2007 13:27 schreef wijsneus het volgende:
Windows = MyFirstOs
Leuk om mee te beginnen zegmaar. Beetje spelletjes spelen enzo. Maar als je dan echt met een computer bezig moet kies een een fatsoenlijk OS. Iets gebasseerd op Unix.
Het enige wat ik nodig heb is SPSS, Tekstverwerker, Spreadsheet programma, Photoshop, Vector NTI (om DNA-mappen te maken) en om een beetje te hobbyen wat webdesign interfaces... ik zie niet in waarom je hier met Vista niet mee kunt werken.quote:Op zondag 9 december 2007 13:27 schreef wijsneus het volgende:
Windows = MyFirstOs
Leuk om mee te beginnen zegmaar. Beetje spelletjes spelen enzo. Maar als je dan echt met een computer bezig moet kies een een fatsoenlijk OS. Iets gebasseerd op Unix.
feit dat het kan is er dan nog wel...quote:Op zondag 9 december 2007 13:24 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en jawel, dé dooddoener is weer gevallen![]()
als je virussen op je bakje haalt moet je het beter gebruiken. Ik heb een virusscanner zitten en die heeft in de ondertussen 8 jaar windowservaring (en ik zit vrij veel op internet & ik download al mijn software) geen enkel virus binnen.
Ben je echter zo dom om via Kazaa de laatste nieuwe "geil-sletje-toont-poes.exe" binnen te halen, dan verdien je het gewoon om een virus op te lopen dat je pc in de soep helpt.
zonder ook hoor. Ik heb AVG free, die dus enkel de harde schijf scan't en niet zoals veel grote paketten een live-scanner heeft (er kunnen dus virussen optreden, dat pakket doet nl enkel aan genezen & niet aan voorkomen), en die heeft nog nooit een virus gevonden.quote:Op zondag 9 december 2007 13:34 schreef PiRANiA het volgende:
en ja, je hebt wel gelijk: met beveiliging is windows ook wel virusvrij te gebruiken,
"niet te vertrouwen, onstabiel, slecht te onderhouden, kwetsbaar" zijn gewoon user-tekortkomingen. Ga normaal om met een pc en gebruik je gezond verstand voor je ergens op klikt en er zijn geen problemen.quote:Op zondag 9 december 2007 13:58 schreef wijsneus het volgende:
Er is ook niets mis met windows, afgezien van het feit dat het OS niet te vertrouwen, onstabiel, bloated, inefficient, gebruiksonvriendelijk, gesloten, slecht te onderhouden, kwetsbaar en lelijk is.
*eensch* ... 'k snap al dat fanboy geklets ook niet echtquote:Op zondag 9 december 2007 13:58 schreef wijsneus het volgende:
...
Je moet gewoon lekker gebruiken waar je je goed bij voelt...
OSX heeft maar 1 icoon op de desktop....quote:Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef MetalSonic het volgende:
een MACwaar je vervolgens teveel icoontjes op de desktop hebt
ATI is bezig met opensource drivers te schrijvenquote:Op zondag 9 december 2007 13:58 schreef wijsneus het volgende:
Er is ook niets mis met windows, afgezien van het feit dat het OS niet te vertrouwen, onstabiel, bloated, inefficient, gebruiksonvriendelijk, gesloten, slecht te onderhouden, kwetsbaar en lelijk is.
Je moet gewoon lekker gebruiken waar je je goed bij voelt. linux heeft zijn eigen problemen (de helft van de WIFI kaarten is een bitch om aan de praat te krijgen bijvoorbeeld en er zijn nog steeds geen fatsoenlijke ATI drivers).
Maar voor mij wegen de voordelen ruim (enorm, gigantisch ruim) op tegen de nadelen. Ik koop gewoon een netwerkkaart waarvan ik weet dat ie werkt en hang een NVidea kaartje in mijn bak.
quote:Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef MetalSonic het volgende:
Linux is voor nerds, beetjemet getallen in DOS kutten enzo. Tja als je verder niks te doen hebt dan neem je Linux, als je een trieste alto bent dan neem je een MACwaar je vervolgens teveel icoontjes op de desktop hebt en ook nog eens geen games kan spelen
al 2 jaar ofzoquote:Op zondag 9 december 2007 14:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ATI is bezig met opensource drivers te schrijven
Wat je hier ziet is de nieuwste versie van KDE, die over enkele weken uitkomt. KDE is een window manager. In tegenstelling tot Windows zijn de GUI en het OS twee aparte programma's. Je kunt KDE dus op Ubuntu draaien, maar ook op iedere andere Linux distributie.quote:Op zondag 9 december 2007 13:28 schreef kievit19 het volgende:
[..]
welke linux is dit dan ?
is dit gewoon die ubuntu?
Bedrijven kijken dan ook niet alleen naar wat vanuit technologisch oogpunt de beste keuze is. Zo gebruik ik bijvoorbeeld Visual Studio, niet omdat ik het zo'n fijn programma vind, maar omdat vrijwel al mijn klanten uitsluitend Windows gebruiken. Ik heb dus geen keus dan ook voor het Windows platform te ontwikkelen. Dat is een beetje vicieuze cirkel die zichzelf voortzet.quote:Op zondag 9 december 2007 13:33 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Ja, en daarom werkt er ook zo'n enorm deel van het bedrijfsleven op unix enzo...
Oh wacht, het is vrijwel overal active directory waar bedrijven op draaien. eventueel aangevuld met extra beheer tools...
Gelul. Volg eens een college operating systems. Een OS moet zich aanpassen aan de gebruiker, niet vice versa. Als ik een programma maak dat een gebruiker kan laten crashen, dan is dat een fout van mij als programmeur, niet van de gebruiker.quote:Op zondag 9 december 2007 14:04 schreef Athmozz het volgende:
"niet te vertrouwen, onstabiel, slecht te onderhouden, kwetsbaar" zijn gewoon user-tekortkomingen. Ga normaal om met een pc en gebruik je gezond verstand voor je ergens op klikt en er zijn geen problemen.
quote:Op zondag 9 december 2007 14:11 schreef Index het volgende:
Linux
dat is voor nerds.
Beetje allemaal met die commando's kloten. rot toch op
windows ftw
Je hebt een pauper pc kan ik je verklappen.quote:Op zondag 9 december 2007 12:08 schreef PiRANiA het volgende:
wat een pauper-OS is dat zeg.
Ik gebruik een frisse installatie een half uurtje, loopt het 2 keer vast
die mensen om me heen vonden dat normaal![]()
Op school is het btw ook te triest voor woorden
Klacht: Windows![]()
Linux
En wat dan nog? Al had hij een 386. Een OS hoort niet te crashen. Period.quote:Op zondag 9 december 2007 16:03 schreef blup het volgende:
[..]
Je hebt een pauper pc kan ik je verklappen.
Ligt aan je hardware, pauperquote:Op zondag 9 december 2007 12:08 schreef PiRANiA het volgende:
Linux
Waar zit dat? Kan het niet vindenquote:Op zondag 9 december 2007 15:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat dat onder Windows beter geregeld was?
"Je kan er gewoon niet mee omgaan", citeerde Seneca de halve Microsoft-community.quote:Op zondag 9 december 2007 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar zit dat? Kan het niet vinden.
quote:Op zondag 9 december 2007 17:28 schreef Seneca het volgende:
[..]
"Je kan er gewoon niet mee omgaan", citeerde Seneca de halve Microsoft-community.
Ik kan met zekerheid zeggen dat jij toch zelf iets fout doet als je derglijke vastlopers hebt.quote:Op zondag 9 december 2007 12:08 schreef PiRANiA het volgende:
Linux
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHzquote:Op zondag 9 december 2007 16:03 schreef blup het volgende:
[..]
Je hebt een pauper pc kan ik je verklappen.
mijn installatie liep 2 keer vast. waren die goedkope cd's van shipit.quote:Op zondag 9 december 2007 18:38 schreef Athmozz het volgende:
gaat het helemaal niet om (maar sowieso is dat ook wel verouderd gerief)
Als je al errors krijgt tijgens de installatie dan ligt dat ofwel aan jouw cd, ofwel aan jouw pc zelf. Ik heb hier namelijk nog geen enkele pc gehad (op ondertussen toch al een 100tal) waar de installatie op vastliep hoor.
quote:
Het ligt niet aan Windowsquote:Op zondag 9 december 2007 18:27 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik kan met zekerheid zeggen dat jij toch zelf iets fout doet als je derglijke vastlopers hebt.
Of je moet je hardware es nameten. Het ligt iig niet aan Windows.
En dat zeg ik zonder een blik te werpen op jou pc of jou en je kennis van pc's ja.
LinuxWeet je wel eens wat het is? Of zeg je nou gewoon wat je op Tweakers leest
In elke sofware zitten bugs, maar mensen die stelselmatig last hebben van Windows moeten leren omgaan met computers.quote:Op zondag 9 december 2007 19:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het ligt niet aan WindowsDAT is pas tunnelvisie. Ja, de kans bestaat dat het idd niet aan Windows ligt, maar het is een feit dat Windows (en ieder stuk software van die orde van grootte) vol met bugs zit, dus een aanname zoals jij hier doet is gewoonweg belachelijk.
En verder: weet JIj uberhaupt wel wat Linux is. Want de meeste mensen die hier roepen dat Linux kut is denken dat we allemaal nog op een command-line werken geloof ik. Sowieso grappig dat ik van bijna niemand hier argumenten zie WAAROM Linux dan zo kut is (ja, behalve:).
Je kan natuurlijk gewoon mazzel gehad hebben. Ik heb diverse windows installaties zien crashen op volledig WHQL signed systemen.quote:Op zondag 9 december 2007 19:33 schreef McKillem het volgende:
Ik heb nooit problemen met Windows gehad die niet veroozaakt werden door kapotte hardware en/of lompe acties van mijzelf.
Als er iets mis is met Windows moeten die problemen dus ook reflecteren op mij.
Niets tunnelvisie dus.
Ja, en ik ben een systeembeheerder en was vroeger systeembouwer en herken nogsteeds de klachten niet terwijl ik nu zo langzamerhand toch wel honderden systemen heb zitten bouwen / opnieuw heb zitten installeren met windows.quote:Op zondag 9 december 2007 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk gewoon mazzel gehad hebben. Ik heb diverse windows installaties zien crashen op volledig WHQL signed systemen.
Zeggen dat er niets aan windows mankeert omdat JIJ dat niet ervaart is het uitblijven van problemen projecteren op een ander.
Ow, ik ben R&D manager bij een fabrikant van computer randapparatuur. Ik heb redleijk veel ervaring met windows en thuisgebruikers ervaringen.
Dat is harstikke fijn voor je. Dat zegt nog steeds niets over het al dan niet aanwezig zijn van problemen in windows. De meeste problemen doen zich natuurlijk ook niet voor in een zeer gecontroleerde professionele omgeving (hoewel windows 2000 terminal server doodleuk roept dat hij moet rebooten na een security update) en meestal ook niet bij het bouwen van een systeem waarna windows geinstalleerd wordt.quote:Op zondag 9 december 2007 19:43 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, en ik ben een systeembeheerder en was vroeger systeembouwer en herken nogsteeds de klachten niet terwijl ik nu zo langzamerhand toch wel honderden systemen heb zitten bouwen / opnieuw heb zitten installeren met windows.
Nee, bij een computer in elkaar schroeven en de windows CD erin proppen crasht windows inderdaad relatief weinigquote:Op zondag 9 december 2007 19:43 schreef McKillem het volgende:
Rara hoe kan dat.
Of ik ben gewoon oppergoeroe, of ik moet heel rap staatsloten kopen zo lijkt het.
Ja, dat de server moet rebooten bij een een update is idd nooit grappig,quote:Op zondag 9 december 2007 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is harstikke fijn voor je. Dat zegt nog steeds niets over het al dan niet aanwezig zijn van problemen in windows. De meeste problemen doen zich natuurlijk ook niet voor in een zeer gecontroleerde professionele omgeving (hoewel windows 2000 terminal server doodleuk roept dat hij moet rebooten na een security update) en meestal ook niet bij het bouwen van een systeem waarna windows geinstalleerd wordt.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Ik vind windows vista bijvoorbeeld werkelijk dramatisch. En nogmaals. Microsoft heeft diverse maatregelen genomen om brakke hardware te voorkomen. WHQL zou volledige compatibiliteit moeten garanderen. Vista 64 EIST zelfs WHQL drivers. Ik vind het dan ook werkelijk onacceptabel en noem het toch echt een OS fout als zo'n systeem volledig random crasht.quote:Op zondag 9 december 2007 19:51 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ja, dat de server moet rebooten bij een een update is idd nooit grappig,maar toch.
Het draait wel.
Echt de eerste problemen die echt bij windows liggen moet ik nog tegenkomen.
Nogmaals, er zullen vast wel bugs in zitten. Bugvrije software, vooral van dit formaat is een utopie.
Maar zo overdreven als doorgaans geroepen word, is zeerzeker niet het geval. Zoals TS.
Ja, als je linux installeert op een systeem waar al windows staat, zal de installer je systeem automatisch dualboot maken.quote:Op zondag 9 december 2007 20:15 schreef Robin2130 het volgende:
Kan ik Linux ook naast Windows Vista draaien of niet?
ja!quote:Op zondag 9 december 2007 20:15 schreef Robin2130 het volgende:
Kan ik Linux ook naast Windows Vista draaien of niet?
Dat is de kantoor automatisering, de backoffice draait vaak bij grote bedrijven (essent, shell, Abn amro etc) gewoon op Unix (AIX).quote:Op zondag 9 december 2007 13:33 schreef MrDrako het volgende:
[..]
Ja, en daarom werkt er ook zo'n enorm deel van het bedrijfsleven op unix enzo...
Oh wacht, het is vrijwel overal active directory waar bedrijven op draaien. eventueel aangevuld met extra beheer tools...
hier alvast een site voor de nodige inspiratiequote:Op zondag 9 december 2007 12:18 schreef jslavenburg het volgende:
Dan maak je toch je eigen OS?
pak dan gelijk de Feisty Fawn of de Gutsy Gibbon versie van een ISO/torrent serverquote:Op zondag 9 december 2007 12:56 schreef ruba het volgende:
Klopt. 4 popups om in Program Files een mapje aan te maken en er een bestand heen te slepen vond ik iets te veel van het goede.quote:Op zondag 9 december 2007 20:44 schreef beerten het volgende:
Wat Vista betreft: het besturingssysteem is niet kut, de interface wellicht. Iets te beveiligd waardoor de gewone gebruiker er niets meer van snapt.
Met jou kan ik pratenquote:Op zondag 9 december 2007 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
reactos ftw!
Je hebt het stuk gemist waarin ik vertel dat diverse windows Vista systemen volledig @ random crashen ondanks dat het volledig WHQL is?quote:Op zondag 9 december 2007 20:44 schreef beerten het volgende:
Wat Vista betreft: het besturingssysteem is niet kut, de interface wellicht. Iets te beveiligd waardoor de gewone gebruiker er niets meer van snapt.
Als jij het zegt, ik heb die ervaring niet.quote:Op zondag 9 december 2007 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hebt het stuk gemist waarin ik vertel dat diverse windows Vista systemen volledig @ random crashen ondanks dat het volledig WHQL is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |