Ben jij die ene uit KLB ? Dat meisje?quote:[b]Op vrijdag 7 december 2007 18:23 schreef ik wil vleesch.
Huh? Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:23 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Ben jij die ene uit KLB ? Dat meisje?
Welles!quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:24 schreef minilotje het volgende:
<--- vorige topic
Daar was echt niks ":')" aan!
Haha, ik moet echt om je lachen, minilotquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:24 schreef minilotje het volgende:
<--- vorige topic
Daar was echt niks "" aan!
quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haha, ik moet echt om je lachen, minilotWant ik eet ook twee dagen alleen, gisteren een restje beef vindaloo uit de vriezer, en vandaag heb ik gewoon geen zin om te koken en eet ik gewoon sinaasappelpudding met triple sec als avondeten
Dat geloof ik wel, jaquote:Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef tslh het volgende:
Vanavond: Thaise Biefstuksalade...! Hmmm, verheug me er nu al op!
(maar dat komt ook omdat ik 2 weken Modifast shakes heb gehad en dit het eerste echte voedsel is wat ik weer ga eten...)
Men dat klinkt lekker!!!!!!!quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:26 schreef ColdFeet het volgende:
Naja, de intense, misselijkmakende hoofdpijn was ook een beetje mijn eigen schuldquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, jaLekker hoor, en ook best 'slank, toch?
SHE, beterschap. Net op de dag dat ik weer turks kook
Vanavond lahmacuns (deeg staat al te rijzen), met een simpele boerensalade en knoflooksaus, verder feta in een filodeegje en gevulde wijnbladeren (met rijst, gehakt en heel erg veel verse kruiden).
Ik at die dingen vroeger eens bij een turks vriendinnetje en vond ze zooo lekker! Maar tegen de tijd dat ik een beetje behoorlijk kon koken, waren het vriendinnetje en ik elkaar uit het oog verloren. Ik heb meer dan een jaar gezocht naar het perfecte recept, en uiteindelijk, uit verschillende varianten, dat samengesteld. Ik maak ze hooguit twee keer per jaar, want het is vreselijk veel werk, maar o zo lekker
Toe een mini-sinaasappel-mascarponetaartje.
En voor erbij heb ik een fles van een verrukkelijke chardonnay
Damn, ik krijg honger van je postquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, jaLekker hoor, en ook best 'slank, toch?
SHE, beterschap. Net op de dag dat ik weer turks kook
Vanavond lahmacuns (deeg staat al te rijzen), met een simpele boerensalade en knoflooksaus, verder feta in een filodeegje en gevulde wijnbladeren (met rijst, gehakt en heel erg veel verse kruiden).
Ik at die dingen vroeger eens bij een turks vriendinnetje en vond ze zooo lekker! Maar tegen de tijd dat ik een beetje behoorlijk kon koken, waren het vriendinnetje en ik elkaar uit het oog verloren. Ik heb meer dan een jaar gezocht naar het perfecte recept, en uiteindelijk, uit verschillende varianten, dat samengesteld. Ik maak ze hooguit twee keer per jaar, want het is vreselijk veel werk, maar o zo lekker
Toe een mini-sinaasappel-mascarponetaartje.
En voor erbij heb ik een fles van een verrukkelijke chardonnay
Kalfslever moet je dus van houdenquote:Op zaterdag 8 december 2007 15:03 schreef golfer het volgende:
Vanavond: kalfslever met spekjes en ui, aardappelpuree en sla.
Goed plan, hier staan er ook nog 2 koud.quote:Op zaterdag 8 december 2007 20:34 schreef Stereotomy het volgende:
2 blikjes Dr. Pepper
Sinds ze van 11% suiker naar 7% suiker zijn gegaan vind ik die krengen zóó lekker
Sorry, klinkt toch heel viesquote:Op zaterdag 8 december 2007 23:19 schreef Isegrim het volgende:
geroerbakte zoete groente (met dadels, cashews en gembersiroop) Mijn papa is een geweldige kok.
quote:Op zondag 9 december 2007 00:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zal morgen trouwens even het recept van de gevulde wijnbladeren posten! Nu te lam om dat uit te tikken
De menukaart had weer matige vertaling helaas.quote:Op zondag 9 december 2007 09:24 schreef Underdoggy het volgende:
Vanavond voor de 4e keer naar hetzelfde restaurant deze week. Een echte orginele Chinees, voor Koreaanse begrippen duur maar zooooo lekker!
Ik mag dan aannemen dat die pekingeend voor morgen is.quote:Op zondag 9 december 2007 12:30 schreef SHE het volgende:
Ik heb heel enthousiast pannekoeken staan bakken voor het ontbijt. Saillant detail; zowel mijn vent als ikzelf houden niet zo van pannekoeken!
Hij heeft er 2 opgekregen, ik met veel moeite 1. Natuurlijk met kaas, spek en stroop.
Aangezien ik genoeg beslag had voor 5 van die dingen; heb ik de overigen dik besmeerd met praline met stukjes hazelnoot, opgerold en in rolletjes gesneden. Maak er wel een toetje van ofzo.
Vanavond ga ik volgens hem pekingeend maken. Ik ben benieuwd
Vwb die taartjes; lijkt me lekker in de zomer. Mijn schuim slaat alleen altijd dood als ik er drank doorheen roer!
Oh oke, je was al begonnen.quote:Op zondag 9 december 2007 13:00 schreef SHE het volgende:
het beest staat al dagen te drogen met de glazuur; die kan vanavond prima in de oven.
Kan je niet een paar foto's maken van het resultaat?, altijd leuk om te zien, heb je een verse of diepvries eend gebruikt.quote:Op zondag 9 december 2007 13:00 schreef SHE het volgende:
het beest staat al dagen te drogen met de glazuur; die kan vanavond prima in de oven.
Expiriment?? En je kan zo goed koken! Nog nooit zelf gedaan dan???quote:Op zondag 9 december 2007 13:21 schreef KrnKje het volgende:net een omelet met gebakken tomaatjes, plakjes ham en kaas...
Vanavond ga ik bij wijze van experiment zelf frites bakken...
Het is dodelijk simpel hoor;quote:Op zondag 9 december 2007 13:33 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Kan je niet een paar foto's maken van het resultaat?, altijd leuk om te zien, heb je een verse of diepvries eend gebruikt.
En waar heb je de eend vandaan?.
Een recept zou ook leuk zijn, wil het zelf ook eens gaan maken.
quote:Op zondag 9 december 2007 13:35 schreef Tezz het volgende:
[..]
Expiriment?? En je kan zo goed koken! Nog nooit zelf gedaan dan???
Bluezz wil je met me trouwen??quote:Op zondag 9 december 2007 16:37 schreef Bluezz het volgende:
De lamsrackjes vóór ze in de oven gaan![]()
[ afbeelding ]
De kok is blij dat het in goede aarde viel.quote:Op zondag 9 december 2007 19:21 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben ook niet heel erg dol op lam, maar dit smaakte echt heel lekker
Vanwege diezelfde typerende lamssmaak dus.quote:Op zondag 9 december 2007 19:26 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe kun je nou niet dol zijn op lam?Ik moet zeggen dat ik lamsschenkel lekkerder vind dan zo'n rack of koteletten. Die heerlijke typerende lamssmaak is veel sterker
quote:Op zondag 9 december 2007 19:24 schreef golfer het volgende:
[..]
De kok is blij dat het in goede aarde viel.
De moeite die het kostte viel me reuze mee, dus wat mij betreft gewoon verse frietjes tegenwoordigquote:Op zondag 9 december 2007 19:50 schreef Tezz het volgende:
@Krnkje: nooooooooit meer frietjes uit de snackbar of uit de zak zeker!
En ik at vandaag het restje maaltijdsoep van gister. Rond een uurtje of vier viel er visite binnen. Die heb ik eerst wat lekkere hapjes voorgeschoteld (geitekaas met honing, crabsticks, brie met stokbrood, gevulde peppadews). En daarna voor de kids pannekoeken gebakken en de rest van de visite het restje italiaanse maaltijdsoep naar binnen geduwd. Geslaagde middag! Het bezoek ging met een tevreden glimlach en een volle buik naar huis, dus ik was weer blij!
Stomme Golferquote:Op zondag 9 december 2007 17:53 schreef Bluezz het volgende:
Auw uniekhoorn, kusje drop(moet het niet gehecht? goed schoonspoelen hoor, de wond)
En ik ben al getrouwdbovendien moet ik je heeeeeel erg teleurstellen, golfers choice & bereiding qua rackjes en hij wil me niet delen
quote:
Heeft het je geholpen (zonder flauw te vallen van de honger)?quote:Op zaterdag 8 december 2007 15:18 schreef tslh het volgende:
omdat ik 2 weken Modifast shakes heb gehad
Linzenquote:Op maandag 10 december 2007 17:52 schreef Tristessa het volgende:
Linzen met rijst en uien + een yoghurtknoflooksaus.
Hoe maak je ditquote:Op dinsdag 11 december 2007 00:13 schreef ColdFeet het volgende:
spinazie-basilicumrisotto met pancetta
ja vies he? Ik check dan meestal de doosjes ook heel goed maar blijkbaar niet goed genoeg dit keer...quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:05 schreef Stereotomy het volgende:
Kom ik vaak tegen bij de AH. Druiven ook vaak.
Dat heb je met die 35% korting artikelen tomyquote:Op dinsdag 11 december 2007 13:05 schreef Stereotomy het volgende:
Kom ik vaak tegen bij de AH. Druiven ook vaak.
Oh leuk zeg!quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
straks eet ik iets makkelijks bij m'n zusje, daarna gaan we een workshop bonbons maken doen
Fruit koop ik never met 35% kortingquote:Op dinsdag 11 december 2007 13:09 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat heb je met die 35% korting artikelen tomy
Oh wat klinkt dat heerlijk zegquote:Op dinsdag 11 december 2007 18:05 schreef minilotje het volgende:
Vandaag nog amper wat gegeten, dus veel trek!
In een aardewerken pot pruttelt een hete tomatensaus met rode peper. Erin twee kippenborsten en vier gekruide gehaktballen, een paar gehalveerde tomaten en een hand grof gesneden uien.
Erbij: gepofte knoflookaardappelen met zure room, botersla met pittige mosterddressing en een stuk cheddarkaas.
quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:05 schreef minilotje het volgende:
In een aardewerken pot pruttelt een hete tomatensaus met rode peper. Erin twee kippenborsten en vier gekruide gehaktballen, een paar gehalveerde tomaten en een hand grof gesneden uien.
Erbij: gepofte knoflookaardappelen met zure room, botersla met pittige mosterddressing en een stuk cheddarkaas.
Sjeeeeemig, wat zit ik vol! *burp*quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:05 schreef minilotje het volgende:
Die vind ik wel lekker, zeer zeker minder zuur.quote:
Zelfgemaakt appelsapquote:Op woensdag 12 december 2007 14:42 schreef DarkElf het volgende:
Ga zo eens milde appelsap proberen.
Vanavond biefstukjes met gebakken champignons met wat "nog te verzinnen" groente...
ik hoor het de laatste tijd vaker, maar wat zijn amusesquote:Op woensdag 12 december 2007 17:08 schreef golfer het volgende:
Nu: mijn nieuwe verslaving, tomatensap met worcestersaus en tabasco.
Straks even die amuses van AH uitproberen en daarna de door Bluezz gisteren zelfgemaakte erwtensoep.
Een amuse is de begroeting van een diner, het visitekaartje van de kok. Het is een snoeperig hapje, bedoeld om de eetlust op te wekken en de smaakpapillen te activeren. Meestal geserveerd op een amuse-lepel of in een klein glaasje.quote:Op woensdag 12 december 2007 17:09 schreef Sylvana het volgende:
ik hoor het de laatste tijd vaker, maar wat zijn amuses
Aha oke thnxquote:Op woensdag 12 december 2007 17:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Een amuse is de begroeting van een diner, het visitekaartje van de kok. Het is een snoeperig hapje, bedoeld om de eetlust op te wekken en de smaakpapillen te activeren. Meestal geserveerd op een amuse-lepel of in een klein glaasje.
Man, wat lunch jij lekker zeg! Allemaal zelfgemaakt?quote:Op donderdag 13 december 2007 11:54 schreef DarkElf het volgende:
lunch is vandaag een kopje kervelsoep (lekker) en little gem sla met carpaccio, parmezaanse kaas, pijnboompitjes, zwarte olijven en kappertjes
alemaal zelf gekochtquote:Op donderdag 13 december 2007 15:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Man, wat lunch jij lekker zeg! Allemaal zelfgemaakt?
Ik ga zo eens even een tosti bakken.
quote:Op donderdag 13 december 2007 19:41 schreef Stereotomy het volgende:
een houtje
Ik heb wat beenham over! Zal ik het opsturen?quote:Op donderdag 13 december 2007 19:41 schreef Stereotomy het volgende:
een houtje
En wat mag dat zijn?quote:Op donderdag 13 december 2007 19:37 schreef Den_Haag het volgende:
Dit alles op smaak gebracht met pasta arabica
Wellicht bedoelt ie gewoon pasta arrabiata?quote:
nog 1ntje dan, anders kan ik straks weer niet slapen omdat ik steeds naar de wc moetquote:Op vrijdag 14 december 2007 02:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Idd !
Hups snel aan de thee met citroen jij
ff opgeruimd![]()
Vers grapefruitsap is ook Yummie!quote:Op vrijdag 14 december 2007 23:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb bij schoonmams rijst met een prutje gegeten, niet erg opwindend...
Nu iets van drank zoeken in de keuken. Ik heb geen limes, dus een cosmo kan ik schudden
Dinsdag al gemaakt en je hebt ze tot vandaag kunnen laten staan? Ik had ze allemaal diezelfde dag nog opgegetenquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
dinsdag een bonbonworkshop gehad
nu m'n eerste bonbonnetje geproeft, en die was best lekker
ik had er 4 met ganache gemaakt, die moeten op, maar ik weet niet welke dat zijn
ik kon daarna echt geen chocola meer zienquote:Op vrijdag 14 december 2007 23:44 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dinsdag al gemaakt en je hebt ze tot vandaag kunnen laten staan? Ik had ze allemaal diezelfde dag nog opgegeten![]()
Nu drink ik een ijskoude cola
Vandaag dus mijn ontbijtquote:Op donderdag 13 december 2007 19:37 schreef Den_Haag het volgende:
tortelini gevuld met spinazie en kaas, verder rundergehakt en spitskool. Dit alles op smaak gebracht met pasta arabica
Ontzettendquote:Op zaterdag 15 december 2007 13:34 schreef KrnKje het volgende:
Zojuist boterham met kerst-gehakt van de appie... gehakt is lekker, maar de kerst-klok-vorm is echt niet beleg-technisch-verantwoord.
Fijngesneden uien, echt veel zeg maar, langzaam laten karameliseren. Dan een scheut port erbij, inkoken, port, inkoken enz. Lekker veel zeg maar.quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:02 schreef SHE het volgende:
Ho, stop.
Uien-port en prut? met brood. Sounds like a winner to me.
Spuug uit dat recept!
wat leuk, gefrituurd ijsquote:Op zaterdag 15 december 2007 15:27 schreef Muck het volgende:
vanavond kipfilet gevuld met brie en omwikkeld met spek uit de oven
aardappel-smilies (diep in mijn hart zal ik nooit volwassen worden denk ik) , aardappel-dennenappeltjes en spercieboontjes (uit eigen tuin) met spek erbij
en als toetje gefrituurd ijs
ik heb er nu al zin in
Ik hoor je!quote:Op zaterdag 15 december 2007 14:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Fijngesneden uien, echt veel zeg maar, langzaam laten karameliseren. Dan een scheut port erbij, inkoken, port, inkoken enz. Lekker veel zeg maar.
Als overige smaakmakers had ik de vorige keer geloof ik laurier en tijm. Maar daar ga ik nu s mee varieren.
Echt FAN-fuckin'-tastic op een broodje kaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |