abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55140587
Ik heb nu een italiaanse bol met een zachgekookt eitje met zeezout en grove peper. Lekker ontbijtje....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_55141326
Net een ciabatta gehad met een zachtgekookt eitje
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 december 2007 @ 11:40:36 #53
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_55141607
50% korting chocolade letters
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_55141849
quote:
Op zondag 9 december 2007 09:24 schreef Underdoggy het volgende:
Vanavond voor de 4e keer naar hetzelfde restaurant deze week. Een echte orginele Chinees, voor Koreaanse begrippen duur maar zooooo lekker!
De menukaart had weer matige vertaling helaas.
Assorted vegetables with Chinese bean sauce

Wat kreeg ik, schaal met mini octopussen in die juist, chineze saus

Afgezien van de overdaad aan octopus alsnog goed te eten
pi_55142026
Knorr Mix Mediterraanse Spaghettischotel
pi_55142120
Ik ben mijn van-Sinterklaas-gekregen springvormpjes met een doorsnede van 12 centimeter aan het uitproberen. Het is zondag, dus ik moet het doen met wat ik toevallig in huis heb..

Het worden tropische ananastaartjes met rum!

Standaard taartbodemdeeg van bloem, suiker, boter en ei ligt in een balletje te rusten in de koelkast.
Bekleed ik strakjes de springvormen mee, en dan met wat steunvulling bakken in de oven.
Dan vullen met fijngesneden ananas, in rum gewelde rozijnen en rietsuiker. Erbovenop een laag gezoet eiwitschuim waar ik wat rum doorheenroer, en tot slot nog even een bruin kleurtje laten krijgen in de oven.
Ik ben benieuwd. Foto's volgen.

O, en beterschap natuurlijk SHE!
  zondag 9 december 2007 @ 12:30:00 #57
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55142429
Ik heb heel enthousiast pannekoeken staan bakken voor het ontbijt. Saillant detail; zowel mijn vent als ikzelf houden niet zo van pannekoeken!
Hij heeft er 2 opgekregen, ik met veel moeite 1. Natuurlijk met kaas, spek en stroop.
Aangezien ik genoeg beslag had voor 5 van die dingen; heb ik de overigen dik besmeerd met praline met stukjes hazelnoot, opgerold en in rolletjes gesneden. Maak er wel een toetje van ofzo.

Vanavond ga ik volgens hem pekingeend maken. Ik ben benieuwd

Vwb die taartjes; lijkt me lekker in de zomer. Mijn schuim slaat alleen altijd dood als ik er drank doorheen roer!
  zondag 9 december 2007 @ 12:57:35 #58
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55142955
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:30 schreef SHE het volgende:
Ik heb heel enthousiast pannekoeken staan bakken voor het ontbijt. Saillant detail; zowel mijn vent als ikzelf houden niet zo van pannekoeken!
Hij heeft er 2 opgekregen, ik met veel moeite 1. Natuurlijk met kaas, spek en stroop.
Aangezien ik genoeg beslag had voor 5 van die dingen; heb ik de overigen dik besmeerd met praline met stukjes hazelnoot, opgerold en in rolletjes gesneden. Maak er wel een toetje van ofzo.

Vanavond ga ik volgens hem pekingeend maken. Ik ben benieuwd

Vwb die taartjes; lijkt me lekker in de zomer. Mijn schuim slaat alleen altijd dood als ik er drank doorheen roer!
Ik mag dan aannemen dat die pekingeend voor morgen is.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zondag 9 december 2007 @ 13:00:00 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55143013
het beest staat al dagen te drogen met de glazuur; die kan vanavond prima in de oven.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 december 2007 @ 13:01:02 #60
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_55143039
Ik heb ook wel zin om vanavond eens even lekker te koken. Maar goed waarschijnlijk zal dat dan zijn voor één persoon. iemand goede tips?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 9 december 2007 @ 13:02:44 #61
139677 Curiosity
pi_55143080
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:00 schreef SHE het volgende:
het beest staat al dagen te drogen met de glazuur; die kan vanavond prima in de oven.
Oh oke, je was al begonnen.
  zondag 9 december 2007 @ 13:21:36 #62
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_55143495
net een omelet met gebakken tomaatjes, plakjes ham en kaas...

Vanavond ga ik bij wijze van experiment zelf frites bakken...
Koken met Frank - Culinaire uitspattingen...
pi_55143579
Vanavond mosselen !
  zondag 9 december 2007 @ 13:33:09 #64
139677 Curiosity
pi_55143749
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:00 schreef SHE het volgende:
Kan je niet een paar foto's maken van het resultaat?, altijd leuk om te zien, heb je een verse of diepvries eend gebruikt.
En waar heb je de eend vandaan?.

Een recept zou ook leuk zijn, wil het zelf ook eens gaan maken.
pi_55143805
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:21 schreef KrnKje het volgende:
net een omelet met gebakken tomaatjes, plakjes ham en kaas...

Vanavond ga ik bij wijze van experiment zelf frites bakken...
Expiriment?? En je kan zo goed koken! Nog nooit zelf gedaan dan???

Ik heb net een lunch gehad van donker brood met serano ham en vanavond eten we het restje soep op van gisteren. Dat was een goed gevulde italiaanse maaltijdsoep dus dat is denk ik wel genoeg. En anders bak ik er nog wel wat stokbrood bij of zo...
pi_55144447
M'n moeder is terug van de snackbar Broodje hamburger speciaal met curry, en een frikandel speciaal met curry en extra uitjes
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
  zondag 9 december 2007 @ 14:43:46 #67
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55145536
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:33 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Kan je niet een paar foto's maken van het resultaat?, altijd leuk om te zien, heb je een verse of diepvries eend gebruikt.
En waar heb je de eend vandaan?.

Een recept zou ook leuk zijn, wil het zelf ook eens gaan maken.
Het is dodelijk simpel hoor;

loop naar je poelier; koop een eend. Voor 2 personen neem ik er meestal 1 van rond de 1,5kg.
nu kan je ze vers kopen, maar ik heb altijd diepvries. Ik heb namelijk een hekel aan plannen.
eend goed wassen als ie ontdooit is.
in grote bak doen; dan koken water erover; goed laten uitlekken en vooral droogfohnen.
Fohnen????
ja, fohnen

Zijn kont dichtnaaien en ophangen. Heb je een ventilator? koop er 1 als je die niet hebt, gewoon een cheapo ding. Je hebt bij de kijkshop ook van die tafelmodelletjes.
maak een drapje van honing, rijstwijn, rijstazijn en soja. En voor de slimme cheater onder ons ( ik dus )
koop bij je toko de pekingduck marinade en doe daar ook 2 eetlepels van bij. Dat maakt 'm donkerder en stroperiger.
Insmeren dus en voor de ventilator hangen tot het helemaal droog is.
Dit herhalen tot je marinade op is ( kan behoorlijk lang duren )
Dan in de oven ermee; borstkant boven anders blijft dat rauw.

En wil het helemaal op stijl doen; dan serveer je het in een pannekoekje met hoisin of pruimensaus
( je hebt duizend sausjes die er lekker bij zijn, maar volgens mij zijn dit wel de lekkerste )

Ik koop de pannekoekjes altijd kant en klaar, want ik ben een luie kok.
Je kunt ze ook zelf maken en stomen; ook lekker.

Als het beest eraan gaat; dan zal ik 'm natuurlijk op de kiek zetten voor je.
  zondag 9 december 2007 @ 15:01:07 #68
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55146066
oh ja, tip van flip. Als je nu een dikke eend hebt en hem niet opkrijgt ( bij mij altijd zo )
dan gebruik ik de restjes altijd voor een zelfverzonnen variatie op ku lu yuk; maar dan ku lu duck.
Je maakt de rode saus van tomatenpuree, suiker, beetje rijstwijn en een potje chinese sweet & sour ( dat doorzichtige dubieuze drapje )
Daarin gooi je wat verse pruimen, ananas en lychees, geroerbakte ui en paprika.Beetje doorwarmen. Als laatste de restjes pekingeend erbij en voila > volgende dag weer feest

Het is alles behalve kantonees en het heeft geen jota met pekingeend te maken, maar het is verdikkeme lekker.
pi_55146265
Rijkelijk gevulde lamsrackjes vandaag, van de slager
Erbij wat gekleurde macaroni.

SHE, die eend, wat een toestanden
  zondag 9 december 2007 @ 15:22:39 #70
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_55146534
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:35 schreef Tezz het volgende:

[..]

Expiriment?? En je kan zo goed koken! Nog nooit zelf gedaan dan???
Echt nog nooit nee...
M'n moeder bakt ze al m'n hele leven zelf en ben er zelf nooit aan begonnen, maar die 5kg aardappelen moeten wel op voor ze kast uit lopen
  zondag 9 december 2007 @ 15:53:06 #71
139677 Curiosity
pi_55147112
@She, bedankt voor je recept, maar hoe lang moet die in de oven en op hoeveel graden.
  zondag 9 december 2007 @ 16:18:09 #72
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55147670
ik zet 'm een dik uur op 250 gr. en als ie gaar is nog even een poosje onder de grill.
Het hangt nogal af van de grootte van je beest.
  zondag 9 december 2007 @ 16:31:37 #73
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_55148004
Wij eten straks ovenschotel van gehakt met hacheekruiden, rode kool met appeltjes en aardappelpuree.
Het ruikt hier al heerlijk .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_55148111
De lamsrackjes vóór ze in de oven gaan

zondag 9 december 2007 @ 16:43:12 #75
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_55148220
Pekingeend
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_55148239
Zometeen een lekkere mozarella pizza <3
pi_55148730
Vanavond aardappelschijfjes+wedges, hollandse groenten en kalfsburgers, met een rood wijntje voor de zondagavond
  zondag 9 december 2007 @ 17:36:58 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_55149479
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:37 schreef Bluezz het volgende:
De lamsrackjes vóór ze in de oven gaan

[ afbeelding ]
Bluezz wil je met me trouwen??

Ik maak iets met rijst, groenten en kipfilet. Ik sneed de kipfilet enthousiast en ineens zit mijn duim ertussen... Tot op het bot Stomme kolere kutwijf dat ik soms ook ben
Beetje boos en het doet zeer
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 9 december 2007 @ 17:49:12 #79
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_55149724
Ik zit aan een oliebol als ontbijt
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_55149819
Auw uniekhoorn, kusje drop (moet het niet gehecht? goed schoonspoelen hoor, de wond)

En ik ben al getrouwd bovendien moet ik je heeeeeel erg teleurstellen, golfers choice & bereiding qua rackjes en hij wil me niet delen
pi_55150222
Wij hadden kabeljauw met champignons/spekjes en brie erover gesmolten uit de oven. En aardappeltjes met kruiden En sla en zelfgemaakte appelmoes.
pi_55150851
Zelfgemaakte Chili con Carne
I feel kinda Locrian today
  zondag 9 december 2007 @ 18:55:06 #83
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55150953
Heerlijke lamsschenkel uit de oven
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55151156
Kliekjeslunch vandaag met als toetje een stoofpeertjescrumble met ijs en portsiroop.

Ik ga zo even een snelle pasta maken voor mezelf, en nog wat experimenteren met kleine aubergines gevuld met gehakt, met geroosterde pinda's met dark soy, dat soort dingen.

Afijn, het recept voor de gevulde wijnbladeren:

225 gram langkorrelrijst
250 gram runder- of lamsgehakt (mengsel van beide is ook goed)
200 gram goede feta (dus niet van die zure uit een potje )
6 lenteuitjes, fijngehakt
3 eetlepels gehakte peterselie
3 eetlepels gehakte dille
2 eetlepels gehakte munt
2 theelepels oregano
Zout en versgemalen zwarte peper
1 a 2 eieren
Pot wijnbladeren (turk)

Citroensap, witte wijn

Rijst net niet gaar koken in weinig water.
(Evt gehakt rul bakken - het wordt wel gaar verderop in het proces maar als het erg 'plakkerig' is, is het handiger om het eerst te bakken).
Rijst, gehakt, kruiden en lente-ui in een kom doen, feta erdoor verkruimelen. Op smaak maken met peper en zout. Een of twee eieren toevoegen - het hoeft geen homogene massa te zijn, maar enige cohesie is wel zo makkelijk

Wijnbladeren uit het potje pulken. Als ze erg zout of zuur zijn even afspoelen en voorzichtig lostrekken. Kapotte bladeren gebruik je om de bodem van de pan te beleggen, zo blijven de rolletjes niet plakken.
Een lepel van het rijstmengsel strak in een blad rollen. Het moet echt goed hermetisch afsluiten en stevig aanvoelen. Stapel een laag op de bodem van een ruime pan, zet er een bord op en doe hier de volgende laag rolletjes op, enz. Eindig met een bord en verzwaar dit met bijv een met water gevulde kom.

Nu giet je er naar wens wijn en citroensap bij (ik doe halve liter wijn en twee citroenen) en je vult aan met water totdat het bovenste bord onderstaat.

Breng het aan de kook, en laat het 1-1,5 uur zacht pruttelen.
Succes met afgieten

Ze zijn vreselijk lekker, en niet moeilijk om te maken (reken op 10% verlies door loslatende en dientengevolge soppige rolletjes).
Wel vraag ik me elke keer weer af waarom het me in hemelsnaam een halve middag kost, alles bij elkaar. Kruiden hakken, prutje maken is niet extreem veel werk, maar het rollen wel....
pi_55151258
Tnxxx CF

Lammetje smaakte hoe een lammetje moet smaken

Moderator / Redactie Sport zondag 9 december 2007 @ 19:09:38 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55151297
Zuurkool met worst
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_55151349
Ziet er heerlijk uit Bluezz en ik houd niet eens van lam.

Ik eet risotto met groene asperges
pi_55151522
Ik ben ook niet heel erg dol op lam, maar dit smaakte echt heel lekker
  zondag 9 december 2007 @ 19:24:58 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55151580
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:21 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben ook niet heel erg dol op lam, maar dit smaakte echt heel lekker
De kok is blij dat het in goede aarde viel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 december 2007 @ 19:26:44 #90
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55151618
Hoe kun je nou niet dol zijn op lam? Ik moet zeggen dat ik lamsschenkel lekkerder vind dan zo'n rack of koteletten. Die heerlijke typerende lamssmaak is veel sterker
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55151646
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:26 schreef HAL9000S het volgende:
Hoe kun je nou niet dol zijn op lam? Ik moet zeggen dat ik lamsschenkel lekkerder vind dan zo'n rack of koteletten. Die heerlijke typerende lamssmaak is veel sterker
Vanwege diezelfde typerende lamssmaak dus.

OT: cherry coke
  zondag 9 december 2007 @ 19:30:07 #92
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_55151678
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:24 schreef golfer het volgende:

[..]

De kok is blij dat het in goede aarde viel.
waauw!

M'n zelfgemaakte frietjes waren echt super goed gelukt, perfect krokant, droog-kruimig aan de binnenkant, mooi goudbruin aan de buitenkant Ik moet m'n moeder mijn excuses aanbieden aldus Fabian; want mijn frietjes zijn nog lekkerder dan die van haar
pi_55152044
@ CF: bedankt voor het recept! Mijn man vroeg meteen of ik het morgen wilde maken (ja duhhhhh ik moet tot zes uur werken).

@ Bluezz: in 1 woord: geweldig lekker ziet het er uit!

@Krnkje: nooooooooit meer frietjes uit de snackbar of uit de zak zeker!

En ik at vandaag het restje maaltijdsoep van gister. Rond een uurtje of vier viel er visite binnen. Die heb ik eerst wat lekkere hapjes voorgeschoteld (geitekaas met honing, crabsticks, brie met stokbrood, gevulde peppadews). En daarna voor de kids pannekoeken gebakken en de rest van de visite het restje italiaanse maaltijdsoep naar binnen geduwd. Geslaagde middag! Het bezoek ging met een tevreden glimlach en een volle buik naar huis, dus ik was weer blij!
  zondag 9 december 2007 @ 19:56:38 #94
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_55152181
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:50 schreef Tezz het volgende:
@Krnkje: nooooooooit meer frietjes uit de snackbar of uit de zak zeker!

En ik at vandaag het restje maaltijdsoep van gister. Rond een uurtje of vier viel er visite binnen. Die heb ik eerst wat lekkere hapjes voorgeschoteld (geitekaas met honing, crabsticks, brie met stokbrood, gevulde peppadews). En daarna voor de kids pannekoeken gebakken en de rest van de visite het restje italiaanse maaltijdsoep naar binnen geduwd. Geslaagde middag! Het bezoek ging met een tevreden glimlach en een volle buik naar huis, dus ik was weer blij!
De moeite die het kostte viel me reuze mee, dus wat mij betreft gewoon verse frietjes tegenwoordig

Ik denk dat er hier meer met mij zijn die graag eens op visite komen
  zondag 9 december 2007 @ 19:57:45 #95
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_55152197
quote:
Op zondag 9 december 2007 17:53 schreef Bluezz het volgende:
Auw uniekhoorn, kusje drop (moet het niet gehecht? goed schoonspoelen hoor, de wond)

En ik ben al getrouwd bovendien moet ik je heeeeeel erg teleurstellen, golfers choice & bereiding qua rackjes en hij wil me niet delen
Stomme Golfer
Het ziet er heelijk uit.
Mijn prut van kipfilet, paprika, ui, courgette, laos, djentin en weet ik veel wat, was ook te eten.

Hechten? Dat is toch iets met de dokter?? Neeeh... Ik ga lekker naar bed.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 9 december 2007 @ 20:18:09 #96
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_55152678
wijntje
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 9 december 2007 @ 20:29:55 #97
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_55152998
Net risotto met selderij en zalm op. Erg lekker! Zometeen misschien een toetje...anders kopje thee..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 9 december 2007 @ 21:32:37 #98
5036 KrnKje
kleine typfout
pi_55154657
Kanon van Grolsch

Speciaalbier is zoveel beter dan n gewone pils
pi_55154799
na veel gekonkel over wat we wilden eten, zijn we maar uit eten gegaan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 9 december 2007 @ 22:52:34 #100
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_55157074
Wij hebben heerlijk Indiaans gehaald. Yum, yum, yum...
Nu met een volle buik wat chocolademunten en een kop kaneelthee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')